serietips – mars 2019

Den siste måneden har jeg bodd alene og har derfor sett mye mer på serier og filmer enn jeg ville gjort ellers. Nå er Kasper hjemme igjen så da blir det nok en stund til neste gang jeg kan gi dere serietips, derfor kommer en liten bunke her nå! Enjoy <3

True Detective – HBO 

Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har sett på denne serien tidligere! Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva serien handler om uten at det skal høres kjedelig ut, men tenk deg følgende: spennende karakterer, god dialog, litt skummelt, litt overtroitisk, true crime og umulig å forutse hva som kommer til å skje. Hver sesong har ny handling og nye skuespillere, men jeg anbefaler å hoppe over sesong to da det ikke skjer noe spesielt der. Den første og den siste sesongen er fantastisk! True Detective er dessuten kåret til en av de beste seriene igjennom tidene, så dette vil du ikke gå glipp av. Bare ikke se på den samtidig som du spiser eller gjør noe annet, for den krever en del fokus.

Stort pluss for helt sinnsykt gode skuespillere! 

 

The Sinner – Netflix

 

Cora er en tilsynelatende normal småbarnsmor som ut av det blå knivstikker og dreper en mann på stranden midt under en piknik med familien. Deretter etterforsker serien hvordan normale mennesker kan gjøre grusomme handlinger og hva som leder opp til dem – en ganske brutal, ekkel og sjokkerende serie hvor det også er umulig å forutse hva som kommer til å skje. Det eneste jeg ikke liker er at man ikke føler noen umiddelbar empati for hverken hovedpersonen eller noen andre, man blir ikke direkte “knyttet” til serien liksom. Men jeg anbefaler den absolutt!

 

Real Housewives Of Beverly Hills – TV2 Sumo 

Kanskje ikke tidenes beste serie men herregud så grei underholdning! Det har akkurat kommet en ny sesong på TV2 Sumo, hvor du kan streame fra sesong seks (du trenger ikke å se fra start så det spiller ingen rolle om du hopper midt inn). Jeg likte ikke forrige sesong, men den nye virker veldig lovende. Fin serie når man spiser, skal sove eller bare trenger lett underholdning!

 

Sophie Elises Verden – TV2 Sumo 

Jeg kommer ikke unna å anbefale min egen serie, hehe. Nå er vi halvveis i sesong to, det vil si at det til sammen ligger 20 episoder ute (sammen med sesong en). Så om du trenger noe å binge-watche som både er morsomt, lett underholdning og til tider litt mer seriøst er dette serien for deg. Jeg er veldig stolt av hva vi har laget som skiller seg veldig fra f.eks Bloggerne!

Isnt it romantic – Netflix

Dette er en film og egentlig ikke en film jeg vanligvis ville ha anbefalt – jeg nekter å se filmer som har under 7 i score på IMDB, men jeg var desperat på flyet og da ble det denne. Og jeg angrer ikke! Filmen handler om en ung kvinne som hater romantikk, som slår hodet og våkner opp fanget i en romantisk komedie. Jeg lo flere ganger og det var absolutt bra underholdning!

 

Har du sett noen bra filmer eller serier i det siste? Kom med det! Jeg lagrer alle tipsene dere gir meg nemlig 🙂 

53 kommentarer
    1. Serien din er jo i akkurat samme leia som bloggerne da!

      Forskjellen er at det er flere personer på bloggeren, og at dramaet i SEV virker mer slitsomt/konstruert. Ellers er det i akkurat samme sjanger. Skjønner ikke forskjellen?

    2. Koselig å kult innlegg å i dag blir kommentaren min litt mindre håper alt er toppers med deg jeg jeg er syk og helt uttafor i dag ønsker deg en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    3. Du må se Lindsay Lohans beach house eller Vanderpum rules , det er mye mer drama enn beverly housewifes og handler om de ansatte på resturanten til Lisa Vanderpump

    4. Hvorfor valgte du akkurat dét bildet fra serien din?

      Er det et dypere budskap i at du velger et bilde som viser silikonpuppene med åpent bryst på tunikaen?

      (Tenker at bilder som fronter serier er ment å gi visse assosiasjoner?)

    5. Kommenterer aldri, men er serie-guru!!! Så nå må jeg. Altså, er True Detective din greie, så er du bare NØDT til å like Sharp Objects. Amy Adams i hovedrollen er grunn nok til å se den. HBO. Band of Brothers, kanskje ikke helt i gata, men med en 9,5 på imdb så kan man gi det en sjangse mener nå jeg;) Digger serietips innleggene dine!

    6. Hvis du ikke har sett “beast of no nation” bør du se den. Ett mesterstykke av en film! Både jeg og samboeren var stumme en god stund etter filmen var ferdig.

    7. Vet du ikke liker å høre det, og at jeg alltid burde hatt det! Men i det siste har jeg virkelig fått så respekt for deg Sophie! Det er kanskje dumt sagt, for jeg har alltid hatt respekt for deg, men jeg liker deg bare mer og mer bottom line! At du var så åpen om komplekset ditt og operasjon på podcasten hjalp meg virkelig. Man merker bare at du er en geniun smart og snill person, som bryr deg om dyrevelferd og at alle skal ha det bra! Hurra Sophie . Jeg kan virkelig relatere til deg

    8. ‘A simple favor’ er en film som ble vist på kino for litt siden, anbefales på det sterkeste hvis du ikke har sett den

    9. Hei! Er det totalt 20 episoder av Sophie Elises verden sesong 2? Uten å telle med bonusklippene? På TV guide så stå det at det er 40 episoder i sesong 2!😱

      Vær så snill å svar Sophie, så jeg vet hvor lenge jeg må ha sumo <3

      Elsker serien din!

      1. Tror hun mente at det akkurat nå er 20 episoder ute (sesong 1 og 2 slått sammen i en pott), så om det står at det skal komme 40 episoder så stemmer nok det. 🙂

    10. Anbefaler Tell me a story på HBO. Syk bra serie!!! The affair er også bra. Spesielt første og andre sesong, dabber litt av i sesong tre men tar seg opp i siste. Ray Donovan er også bra med hele seks sesonger. Du finner alle på HBO. Dokumentaren om Lady Gaga og Versace på Netflix har jeg hørt er veldig bra.

    11. Du mååå bare se Six feet under på HBO! Den virker litt rar i starten, men hold ut, den blir bedre og bedre. Beste serien ever! Hylgrein, hyperventilere og ble helt ødelagt av siste episode, og jeg griner ca aldri. Ever. 😂 Fantastisk serie. 💕

    12. Lovleg!

      En fin, norsk ungdomsserie fra p3 som handler om alt fra bygda, karakterer, labels, kjærlighet/vennskap osv. osv. Det er så mye VAKKERT i den serien. Veldig fine bilder også, rent visuelt.

    13. Etter å ha sett videobloggen din, vil jeg virkelig anbefale en hund! Altså vet du kunne tenke deg det uansett, men det er så mye trygghet og støtte spesielt hvis man sliter med å sove alene ❤

    14. Jeg lo høyt av filmen I feel Pretty, vet ikke hvorfor den har fått så dårlig score på imbd. Kjempe morsom og lett underholdning!

    15. Hvis du ønsker noe litt lett med fantastiske karakterer: Atypical eller Sex Education (hvor jeg syns Atypical er hakket bedre)
      Hvis du vil fortsette på krim-bølgen etter True Detective: The Killing (tidenes beste “ung jente forsvinner og storyen tar helt syke vendinger”-serie)

    16. Nå er jeg litt dårlig til følge slavisk med på bloggen, så mulig du allerede har sett den… The good doctor. Veldig lett men god underholdning vil jeg si 😊

      Ellers må jeg spørre om du har fått sett dokumentaren Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills? Tipset deg om den for en stund tilbake.

    17. Om du syntes action sammen med litt historie, så MÅ du de Timeless på Netflix. Historie til den grad at serien utspiller seg rundt historiske hendelser, hindenburg, 2.verdenskrig, drapet av Abraham Lincoln osv.

    18. Hvis du vil ha masse å se, så må du se Doctor who! Elsker den serien!
      Ellers anbefaler jeg:
      Band of brothers
      SVU
      Fargo
      Criminal minds
      The good wife
      The path
      Og mange flere. Har sett altfor mange serier! Hehe..
      Sophie Elises verden har jeg sett, elsker det! Gleder meg til resten!

    19. Dynasty på Netflix, er heeeelt avhengig og man får litt inspirasjon av hvordan rikmannsfamilier lever i USA. Det jeg liker med serien er at man drømmer seg kanskje litt bort, hvertfall fra mitt A4-liv.

        1. Det skjer veldig mye “uventet” om jeg kan bruke det ordet i denne serien, jeg er en person som aaaldri har “tid” til å se serier. Men så begynte jeg på denne serien og kunne ikke legge den ifra meg, ville bare se mer og mer. Helt til jeg kom til endes og måtte vente på at det kom ut flere episoder. så etter sesong en er det ikke så mye å følge med på. Føler at moren til de to barna tar litt for mye over, har fått nok av henne og tenker ofte la det nå skje noe annet enn at alt skal omhandle henne. Men igjen nå når jeg så den siste episoden så tok den seg opp igjen, så håper egentlig du ser den og kanskje skriver hva du synes om den. Liker å høre dine meninger <3 samtidlig så vet jeg at du liker å se serie mens du spiser og slikt, serier man ikke må få med seg hvert eneste ord på. Da passer denne helt perfekt!
          Lykke til med neste serievalg, og om denne gjerne skrive noe på bloggen om den.

    20. Føler meg som en low-key stalker når jeg ser tipsene i kommentarfeltet og tenker “hun har jo sett alt det her”, men vi har bare veldig lik smak og har som regel sett de samme seriene, så da er det jo ikke så vanskelig å huske. Har forøvrig begynt på The Sinner nå, og er spent på å se hvor den har tenkt å ta det. Men syns scenen fra barndommen så langt er svært like Sharp Objects (en gal mor i et konservativt tildels rikt hjem, og en syk lillesøster som hun føler utrolig mye skyld ovenfor).

    21. Så bohemian rapsody i går og holy shit. Jeg har sp mange følelser, jeg vet ikke hvor i filmen jeg ikke gråt enten fordi jeg var rørt, trist, provosert eller fordi jeg vare ble så glad. Den var fantastisk!

      Ellers er jeg en sucker for Lie to me, aber Bergen, frikjent, broen og black sails.

    22. Film: the Bleeding Edge (basert på en sann historie) , peaceful warrior (litt alternativ)

      Dokumentar: Letter from Masanjia, Heal på Netflix , badass beauty queen på NRK

      Lett jente serie: drop dead diva , Jane the virgin

      Serie: blacklist, homeland, game of thrones, revenge, poldark på NRK

      Komiker: fluffy / gabriel iglesias på Netflix, the fix på Netflix

    23. Sophie, du må se the Knick på HBO 🙂 og vanderpump rules på tv 2 sumo kommer du til å elske, verdens beste reallity 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg