SERIETIPS, AUGUST 2019

Jeg er veldig glad i å lese serietips hos andre – fordi det krever så mye før man faktisk faller for en serie. Du skal liksom dedikere masse tid til disse karakterene, den handlingen, og etterpå vil du gjerne snakke om serien til alle som vil høre på (jeg var helt gal etter siste sesong av papirhuset, jeg snakket ikke om annet og blir nesten irritert på alle som ikke vil se den). Så, jeg vil gjerne ha tips fra dere som alltid! Jeg regner med Euphoria er en serie mange kommer til å tipse om, jeg har sett bittelitt, bør jeg gi det en ekstra sjanse? Jeg er redd det er enda en ungdom-fester-tar-dop-kjærlighetssorg-serie. 

Når jeg skal sove, ser jeg på..

Kidding. Vi hadde Jim Carrey-maraton for litt siden, og endte da til slutt opp på denne serien hos HBO Nordic. Og jeg elsker den! Den er absolutt ikke kjedelig, men har en rolig stemning over seg som gjør at den er perfekt å se på sent på kvelden. Jeff, spilt av Jim Carrey, er en verdenskjent barnetv-programleder som sliter med å holde familien samlet etter at sønnen hans dør. Han vil gjerne begynne å snakke om mer alvorlige ting på barnetv, men får ikke lov. Alt skal handle om glede, hele tiden, men han er full av sorg og klarer ikke lengre å opprettholde illusjonen.

Jim Carrey spiller jo vanligvis på humor, men her er karakteren hans kompleks, litt mer trist, noen ganger morsom.. Et helt menneske. Serien er inspirerende, og veldig “ekte”. ANBEFALES!

Når jeg reiser, ser jeg på…

Den nyeste sesongen av orange is the new black ble sluppet på Netflix for en drøy måned siden. Jeg synes denne sesongen er en av de beste så langt! Piper har sluppet ut av fengselet og sliter med å finne sin plass i samfunnet, og den nye reisen hennes er spennende å følge. I tillegg er det så klart masse drama innad i fengselet, men det beste med denne sesongen? Dialogen. Det er så mye smart og morsomt (!) fokus på Me-Too, rasisme, rettsystemet i USA.. Jeg har lært mye.

Hopp på denne serien igjen, i tilfelle du var en av de som falt av!

Når jeg sitter i badekaret, ser jeg på…

Frustrerte Fruer, sesong 8. De aller fleste av dere har kanskje sett denne serien, men om ikke – begynn nå! Det er livets serie, og jeg har kost meg hvert eneste sekund av å se serien på nytt. I den siste sesongen som jeg ser på nå, hadde jeg glemt nesten hele handlingen og nå synes jeg det er skikkelig spennende.

Serien følger fruene på Wisterlia Lane, og det er både humor, trist, mord, spenning, kjærlighet.. Denne serien har alt. Og hver eneste sesong er like bra.

En serie jeg gleder meg veldig til å se, er norske Beforeigners. Den kommer på HBO Nordic, og er spådd å være den beste norske serien, noen sinne! 

68 kommentarer
      1. Mindhunter sesong 2 kom på Netflix igår, begge sesongene er kjempebra! Samme gate som True Detective sesong 2👌

    1. Har du sett Patrick Melrose? Miniserie basert på boken. Du finner den på HBO.
      Har også tidligere anbefalt miniserien Olive Kittridge som også ligger der. Skulle gjerne likt å høre hva du synes om de😊🤞

    2. Santa Clarita Diet syns jeg er artig.🙃🤣 Ellers kan jeg se Pretty Little Liars 2-3 ganger i året 🙈🙈 The walking dead er også fanzy, tror jeg aldri blir lei den serien, Vikings om du liker den slags.. Nå om dagen snurrer jeg Lost. Da jeg har fått tak i hele serien på DVD 🙌👌

      1. Mette; Jeg falt ikke helt for Santa Claria Diet, men burde kanskje gi det en ny sjanse. LOST, ja! det hadde jeg nesten glemt. Herlig å skulle se på nytt 🙂

    3. Euphoria bør du gi en by sjans. Den er mye dypere enn hva som har blitt lagd før. Du følger Rue som er rusavhengi og du blir med på hennes reise får å bli rusfri. hver episode blir du kjent med en ny karakter. Den er veldig mørk og dyp men serien tar opp viktige temaer som ungdommen går igjennom nå til dags. Det tok meg tre episoder for å bli slukt av den så gi den litt tid:) drake har vært med på å produsere den hvis det kan få deg litt mer interessert.

      1. Så bra at det går så mye dypere, jeg har tenkt at det kanskje var litt repeterende. Men jeg har bare sett et par episoder, så da prøver jeg på nytt <3 VVet det om Drake, skikkelig kult!

    4. Anbefaler deg virkelig å gi Euphoria en ny sjanse. Den er litt ungdom-som-fester, men den går en del dypere inn i karakterene og flere problemstillinger etterhvert. Personlig elsket jeg den i alle fall

    5. Hanna, fra Amazon Prime er helt sykt bra. Så mørk og spennende, skjønner ingenting hva som skjer før mot slutten. Jeg var så skeptisk fra traileren, men kjæresten min hadde veldig lyst å se den.

        1. Anbefaler veldig The OA på Netflix! De som elsker den, elsker den. Den er litt spesiell, faller nok ikke i smak til alle men gi den en sjans! Netflix har valgt og kansellere den nå, så har etterlatt oss med en cliffhanger.. men forhåpentligvis kommer den videre på en annen plattform.

          Jeg er veldig glad i serier som ikke baserer seg på vår virkelighet, da jeg liker å drømme meg bort å late som om uvirkelige ting finnes. Hvis du har litt av samme smak, se The OA! Er en av mine favoritt serier, ord kan ikke beskrive, du må nesten bare se! <3 Ser flere har anbefalt den, virkelig, se ferdig og se sesong 2, plis, fantastisk, love, best.

          Ellers, Misfits, Breaking bad, true detective, maniac (Netflix) , True Blood (lol, men love), Big little Lies på HBO (!! Amazing) , Skins, Chilling adventures of Sabrina, Mindhunter, Sherlock serien, New Girl, The Haunting of Hill House og selvfølgelig, bare fordi nostalgi.. Pokemon ❤️ (setter alltid på det i bakgrunnen når jeg jobber/spiser haha)

      1. Farlig kjærlighet på NRK. Den er syk, mørk og dyster. Man blir litt gal av og se den men slike ting kan faktisk skje spesielt i ung alder. Handler om utnyttelse å mye mer. Forferdelig men veldig bra serie. 👍

    6. Jeg synes det er rart at så få har sett The OA. Jeg synes den er sykt bra. Den virker nok kanskje litt sær i starten men den er så bra! Man blir helt mindfucka og bare helt sugd inn i historien. Anbefales!

    7. Semester – Nrk.
      Semester (TV-serie) er en dramaserie produsert av Curry Film. Serien er skrevet av manusforfattere Ulrik Imtiaz Rolfsen og Alexander Johansson, og regissert av Ulrik Imtiaz Rolfsen. Serien omhandler Erling Fredriksen, spilt at Herman Tømmeraas, og hans liv som ungdom i Oslo.

    8. Gode serier på Netflix : the fall , Retcify , After life , true story , Marcella , Modus
      Veldig bra på HBO : The bronze garden, the Pier , Liar og The ACT

    9. Du bør se Years and Years på HBO, litt Black mirror følelse. Britisk framtidsrettet serie som handler om konsekvensene for samfunnet hvis mennesker fortsetter som nå. Klimaendringer, populisme, vestlig flyktningkrise, sosiale medier som går for langt og hat for andre kulturer. Skremmende god serie, som vil gjøre inntrykk på deg.

    10. har du sett en serie som heter mercedes den synes jeg og mamma og papsen er kje mpe bra C more du er favoritten min og beste ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌌⭐♥️✌🐶🗻🏞

    11. Har du sett den spanke serien som heter Elite på Netflix? Har mange av de samme skuespillerne som Papirhuset ( Rio, Denver og Alison Parker, mulig det er flere). Den er ikke sånn dødsbra, men ganske grei spenningsserie som jeg troor bare er på en sesong faktisk. Den er verdt å se synes jeg. Sentrerer seg rundt eliteungdommen i Spania, et dødsfall, sex og drama. Som sagt, ikke den beste serien der ute, men absolutt underholdende nok for en sesong!

      Sidenote: Har tenkt over det du sier om at skuespillerne i Papirhuset er så flinke, forresten. Jeg er helt enig (ser sesong tre nå), men så lurer jeg også på om det inntrykket forsterkes av at vi ikke kan språket! Selvsagt er MYE ansiktsuttrykk, kroppspråk osv, men vi klarer jo liksom ikke helt bedømme tonefall, hvor overbevisende de høres ut og sånn som ofte styrer mye av godt skuespill (synes jeg). Ikke at det har noe å si, har bare tenkt over om det spiller en rolle når man bedømmer skuespill på språk vi ikke snakker flytende selv lol. Uansett, sjekk ut Elite!

      1. Nei, jeg har bare sett bittelitt! Men jeg vil jo gjerne se mer på de skuespillerne, hehe <3 De er favorittene mine!!!

        Jeg tror ikke det er fordi vi ikke kan språket, de jeg kjenner som kan spansk har samme inntrykk som meg.. Men, det kan jo så klart hende, jeg tror riktignok bare at de er sinnsykt gode!

    12. Anbefaler veldig The OA på Netflix! De som elsker den, elsker den. Den er litt spesiell, faller nok ikke i smak til alle men gi den en sjans! Netflix har valgt og kansellere den nå, så har etterlatt oss med en cliffhanger.. men forhåpentligvis kommer den videre på en annen plattform.

      Jeg er veldig glad i serier som ikke baserer seg på vår virkelighet, da jeg liker å drømme meg bort å late som om uvirkelige ting finnes. Hvis du har litt av samme smak, se The OA! Er en av mine favoritt serier, ord kan ikke beskrive, du må nesten bare se! <3 Ser flere har anbefalt den, virkelig, se mere, og se sesong 2!!

      Ellers, Misfits, Breaking bad, true detective, maniac (Netflix) , True Blood (lol, men love), Big little Lies på HBO (!! Amazing) , Skins, Chilling adventures of Sabrina, Haunting of hill house, Dirk Gently's Holistic Detective Agency, Dead to me, Sherlock serien.

      Skal også være litt wierd her å anbefale en Anime, haha, fordi de kan faktisk være like god som "vanlige" serier! Sword Art Online, den ligger på Netflix <3

    13. Åhh, jeg ramlet over serien Outlander for noe mnd siden. Det må være noe av det beste jeg har sett i ihvertfall. Elsket konseptet! Jeg var litt skeptisk før jeg startet igang første episode, men det forsvant relativt fort. Jeg liker virkelig historien serien serverer, jeg lar meg fascinere over landet historien finner sted og ikke minst tidsepoken alt foregår i.

    14. Du burde absolutt gi Euphoria en ny sjanse. Etter å ha sett hele sesongen kan jeg med hånden på hjerte si at det er den mest velskapte serien jeg har sett. Karakterene er svært godt skrevet, det visuelle er i en egen klasse og bruken av musikk er fantastisk. I tillegg forteller serien flere viktige og kontroversielle historier.

    15. Jeg elsket Chernobyl på HBO, så den anbefales virkelig!

      Ellers er det en serie som heter THE BOLD TYPE , ligger på NRK tv! Lett og morsom serie om 3 jenter som jobber for et stort motemagasin og om deres opp og nedturer, den er mindre overfladisk enn den høres ut! Anbefales virkelig ❤️

    16. Handmaids tale som mange andre også nevner, en serie litt utenom det vanlige føler jeg. Den tar opp mye viktig på en overdreven måte, men med et utrolig godt poeng.

      Jeg var veldig skeptisk til den, og det tok meg lang tid å bare prøve en episode, men jeg endte opp med å elske den til slutt hehe. Vet ikke om du har sett den? I så fall må du fortelle hva du synes 😅

      Kort fortalt handler det om «nåtidens» nye samfunn i USA for å bedre problemer som co2 utslipp og en fruktbarhet som dør ut. De har blant annet samlet fruktbare kvinner som skal bære barn og de alle MÅ leve i et veldig gammeldags samfunn. Jeg regner ikke med dette her er spoiler? 😂 Ville bare forklare så godt som mulig.

    17. Eeelsker Dexter, dyster og litt grotesk men ahh! Grace and Frankie på netflix er den søteste, fineste serien jeg vet! Freaks and Geeks er en gammel men utrolig bra serie! This Is Us, Mindhunter, Big Little Lies, Black Mirror, Homeland, Killing Eve, Jane the Virgin, New Girl, The Americans, herlighet så mange gode serier som finnes i dag!
      Må også bare nevne Friends, alltid god å ha på før leggetid eller i bakgrunnen 🙂

    18. Anbefaler grand hotel med Eva longoria som produsent, hun er også med bittelitt. Veldig spennende 🙂

    19. Mar de plastico er veldig bra!
      ellers er suits, white collar, downton abbey, gilmore girls og dexter noen av favorittene

    20. Hadde glemt ut at det skulle komme ut ny sesong av orange is the new black 😱
      Da må jeg gå rett på netflix nå

    21. When calls the heart på nettflix. Litt mer voksen serie men så koselig.
      Teen wolf, riverdale og supernatural er must see serier.
      Devious maids er også sykt bra.
      Og the good witch.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg