safari!

Reklame | lapoint + annonselenke revrelations og to annonselenker mynelly

Det var en følger som skrev til meg i dag, “Sri Lanka er verdens fineste land og fortjener virkelig turismen og litt positiv oppmerksomhet”. Jeg er så enig. Etter terroren tidligere i år har turismen stupt, selv om landet nå regnes som helt trygt å reise til. Jeg hadde jo ikke dratt hvis ikke. Jeg har ikke møtt et eneste menneske herfra som ikke er snilt og genuint, med respekt for naturen, mennesker og dyr. Noe helt annet enn Thailand for eksempel, hvor de (forståelig nok) virker litt lei av alle skandinaviske turister. Det er like nydelig på Sri Lanka, men ikke like party-party. Kan hende jeg har vært på feil sted i Thailand da, korrekt meg gjerne. Jeg var der på innspilling med NRK da vi reiste jorda rundt.

I dag sto vi opp klokken 03:00 for å dra på Safari. Lapoint hadde ordnet alt så fint, vi trengte bare å møte opp utenfor campen i bekmørket, ta en pute under armen og så kjøre i tre timer. Vel fremme ble vi møtt av en guide som tok oss på en rundtur, midt blant ville elefanter, krokodiller og mye mer. Hadde vi ordentlig flaks kunne vi få se en leopard, men så heldige var vi ikke.

Verdens beste menneske.

Den ene elefanten var gravid! Det er veldig synlig også 🙂 Blir helt rørt jeg, så nydelig verden kan være.

Sminkefritt ansikt. Faktisk! Je ghar vippebøy, litt extensions og har farget brynene. Det gjør mye.

Genseren min var det mange som spurte om på story, du finner den HER.

Gnu! De lå tydeligvis i vannet mesteparten av dagen.

Resten av dagen har det bare blitt avslapping. Vi leser ofte i hver vår bok når vi er ute å spiser lunsj sammen. Aldri hver sin mobil, det er uaktuelt. Men vi har vært sammen såpass lenge at det ikke er forventet å snakke sammen absolutt hele tiden, og heller ikke nødvendig. Bøker derimot, er fint. Jeg leser “practising power of now” på bildet her, men det er ikke den jeg egentlig holder på med nå. Jeg hadde bare glemt bøker og fikk låne en Kasper hadde – denne har jeg lest flere ganger før.

Det har blitt mye smoothie i dag! Jeg tok en avstemming på instagram, er dere banan eller jordbær-mennesker? Jeg er uten tvil en banan-vanilje-kokos-jente, haha. De der milde smakene (og luktene).

Bikinien min finner du overdel HER og underdel HER. Den er på tilbud akkurat nå. Go gjerne ned en størrelse, jeg synes den var litt stor.

Om dere reiser hit anbefaler jeg sterkt å bo hos Lapoint. Det er billig, dere får inkludert alle måltider, dere er nærme alt og kan velge å surfe så mye / lite dere vil. I tillegg har dere en trygg base som hjelper dere med alt av utflukter etc. Du finner mer info HER.

Nå skal jeg tilbringe litt tid med Kasper. Det skjer så spennende ting for meg om dagen, men jeg har en veldig tung og personlig avgjørelse hengende over hodet. Dere kommer til å merke hva det er snart.. Derfor trenger jeg å koble av, når jeg først kan.

40 kommentarer
      1. Nina, det er feil. Sri lanka er et land som består av en stor hovedøy, og mange småøyer 🙂 Det er en egen republikk, og regnes som et land 🙂

    1. Skikkelig koselig å herlig og positivet innlegg ser at dere koser dere masse å nyter sri lanka Nydelige å koselig bilder ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis å ønske deg en riktig god ferie sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🌌☀️🦋🗻⛰🏔🦌🐶🐱🐈

    2. Deilig å se at du og Kasper får litt kvalitetstid sammen, virker som tilværelsen hjemme er hektisk og det blir lite tid til hverandre! Nyt ferien, alle opplevelsene og hverandre 💜

    3. Du er en så vakker jente sopfhie! Hvorfor har du så stort behov for å sitte å gjøre deg til meg duckface og unaturlig sitte stilling? Det ødelegger fokuser på den fine jenta du er!❤️

      1. Nei, det ødelegger ingenting. La henne få gjøre akkurat som hun vil, uten å bruke sånne hersketeknikker som «Det ødelegger fokuset på den fine jenta du er!» Jeg tror Sophie er seg selv og ingen andre trenger å fortelle henne hva hun kan og ikke kan. Skal vi ikke bare stoppe med å fortelle andre hvem de skal være, og heller bare fokusere på individualisme? Fokuser på deg selv.

        1. Ida: Sååå enig! Kloke ord der altså! 😀 Er det noen som er seg selv, er det vel Sophie! Hun viser jo alle sider av seg selv! Det syns jeg er så sjönt! Det önsker jeg å se av flere! <3

        2. ENIG IDA!!! Bra svart. Det er faktisk mulig å å sitte i en unaturlig stilling med duckface og samtidig være «den fine jenta». Er alt så svart hvitt?

    4. Du må berre vite at du er så RÅÅ og reflektert!! Du motivera og informera om viktige tema samtidig som du tørr å være ærlig og 100% deg sjølv. Du er på mange måta eit forbilde til tross for at alle har sine ´skavanka´. DIGGA DEG, stå på <3

    5. Du som er så sykt opptatt av materalisme og ditt eget utseendet fordi det er det viktigste i verden for deg, sitter å leser bøker som handler om spiritual awakening? Du er klar over at den handler om å gi slipp på egoet sitt? Som det virker som du er helt forferdelig styrt av? Hva er greia liksom?

      1. Kan man bare ikke få lov å være litt av begge deler da? Må man være enten eller ? Må alt være svart / hvitt ? 🤦🏼‍♀️😅

        1. Jo for all del, men jeg skjønner ikke vitsen med å lese en sånn bok når man er så styrt av egoet sitt og materalisme, som hun selv innrømmer hun er i programmet ‘Lunsj med Lilli.’

          1. Haha – for en trangsynt kommentar.

            Hva er det som er så vanskelig å forstå med at hun leser en bok som omhandler en annen type interesse?

            Det er som at en gravid person drar til biblioteket og spør om å få låne «Harry Potter», men så sier bibliotekaren «Nei, det går ikke. Du er gravid, så du kan bare lese denne boka om å føde. Versegod!»

            1. Ida, lurer på hvem som bruker hersketeknikker her?! Du er jo «på» alle som har en annen mening enn deg!

    6. Er mange dyr som ikke har det bra der, mange av folkene dwr er kjempe slemme mot dyr? Gå inn på animal sos sri lanka på Facebook og se….

    7. Uff, så mange ufine kommentarer. Håper de ikke går inn på deg. Dere er så fine sammen og du er så vakker der du sitter uten sminke i bilen. Nyt ferien, hverandre, kjærligheten, dype bøker og drit i de som ikke har noe pent å si.

    8. Nok en hjernedød kommentar fra deg. Påstander uten hold i også sier det hvor mye du kjenner den thailandske kulturen, sitat sofie isachsen;

      “Noe helt annet enn Thailand for eksempel, hvor de (forståelig nok) virker litt lei av alle skandinaviske turister.”

      Dette er løgner, tull og tøys fra en nobrainer.
      Skriv om plastikkræva di og gensere for turisme i asia har du NULL PEILING på.

      Klima og miljøsvinet sofie isachsen fortsetter med løgner og udokumenterte påstander fra sri lanka.

        1. Jeg og familien min har vært masse i Thailand på flere destinasjoner, og mitt inntrykk er at skandinaver er meget godt likt!!! Så denne påstanden til SE fikk også meg til å stusse…

          1. Jeg videresendte påstanden til den Thailandske ambassaden og norsk-thailandsk forening for en uttalelse.

            Når en dum bimbo kommer med en så latterlig påstand så vil jeg høre det fra de som opplever det nærmest. Jeg har også vært mye i Thailand. Er det noe de ELSKER der er det skandinaviere.

            Sofie isachsen sprer om seg med løgner i hvert eneste blogginnlegg hun sender ut. Hun burde hatt verge.

            1. Du engasjerer deg virkelig mye i det den «dumme bimboen» gjør.

              Du skjønner vel at Thailand er et land? Altså at menneskene der er egne individer. At de kan ha hver sin mening om et hvert menneske. Akkurat som om du har din oppfatning, og Sophie sin.

              Det er ikke sånn at hele Thailand samles til fredagsmøte for å diskutere de ufordragelige skandinaverne. Skjønner du hva jeg mener?

    9. Hei, jeg har lyst til å tipse deg om Animal SOS Sri Lanka, de gjør uendelig masse for å redde hunder som er mishandlet, trafikkskadd osv. Jeg har fulgt dem lenge på Facebook og er så imponert over hva de får til med det lille de har av midler. En lang stund var det også en norsk jente som arbeidet på senteret.
      Jeg håper virkelig at du vil søke dem opp på Facebook og se hva de driver med, og så kanskje du kan dele litt på bloggen din og oppfordre flere til å støtte dem. Kanskje du også kan reise og besøke dem nå mens du er på Sri Lanka?

      Alt godt <3
      Hilsen fra Siv

    10. Du er altså så naturlig vakker!!! WOW! <3 Håper dere koser dere masse og nyyyter alt og hverandre! Deilig å få litt tid sammen i en annen setting enn stress i hverdagen! Eeeelsker at du viser så mange sider av deg selv! Det viser at du er ekte! De som viser kun en side av seg selv, (gjerne den beste?) blir for meg mer uärlig og fake… Stor klem! <3

    11. Hei. Jeg har startet en spleis for min sønn som akkurat fikk påvist epilepsi, vi bor i en gammel leilighet der dørene har råtnet opp og det ikke er håndtak på. Disse dørene må vi få byttet ut snarest da jeg ikke kommer meg inn på rommene visst han skulle få et anfall og bli bevisstløs foran døren sånn at den lukker seg. Det kom på 15.100 kroner noe som er mer enn hva jeg tjener på en måned som lærling. Håper noen snille sjeler der ute ser behovet og bekymringene vi har for dette problemet. Gjerne ta en titt og gi et bidrag om du føler for det:) spleis.no/dører

    12. Jeg har alltid likt deg, Sophie! Du er vakker, taler din sak, er tøff og modig med gode verdier. MEN, og dette sier jeg i beste mening – du kan ikke fortelle folk at de må slutte å fly, slutte å spise kjøtt og slutte å kjøre bil når du har den livsstilen du selv har. Du begrunner dine reisevaner med hvilken jobb du har – at du gjør dette for å tjene penger. Hva med andre folks liv? Folk har sine jobber og tjener penger til livets opphold, andre studerer borte fra familien for å kunne skaffe seg en karriere. Skal ingen andre få besøke familien sin som bor på den andre siden av landet? Skal ingen andre få reise til Sri Lanka eller USA på ferie? Du KAN ikke gå så sterkt ut med å fortelle hva folk skal gjøre, når du i samme slengen er på flere flyreiser i året, og skal bo 50/50 i Oslo og Tromsø. At du betaler “klimakvote” rettferdiggjør ingenting, det reverserer ikke forbruket. Selv besøker jeg min søster i Tromsø én gang i året. Jeg bor i Trondheim. Jeg er aldri på utenlandsreiser. Jeg spiser kjøtt (skal sies at jeg har fokus på kortreist og lokalprodusert mat). Og hvem av oss får mest tyn og får beskjed om å endre livet sitt? Sånne som meg. Vil også påpeke den enorme importen av soya som veganere er med på å øke produksjonen av – som skal reise hele veien fra Brasil. HVEM AV OSS BIDRAR MER TIL FORURENSNING? Jeg er lei av miljøaktivister ser svart-hvitt på temaet.
      Og nei, Greta Thunberg gjorde helt rett i å kjøre båt over til Altlanteren for å holde talen sin. Skal man stå for noe, så må man leve opp til det også.

    13. Hei! Som du sier, turismen er viktig for Sri Lanka. Men den type all inclusive reise dere er på (en reise der alle måltider og aktiviteter er inkludert) gynner ikke lokal befolkningen i noen stor grad. Forskning viser faktisk at ved all inclusive turisme til utviklingsland så går 60-90 % av pengene vi turister bruker tilbake til landet der turoperatøren har sin base. I dette tilfelle vill jo Lapoint (naturlig nok) sitte igjen med mye av pengene, istedenfor lokale aktører.

      Det hadde vært mye bedre om dere spiser ute på lokaleide restauranter og boker aktiviteter fra lokaleide turoperatører. På den måten gynner man lokalbefolkningen!

      Kan varmt anbefale den svenske organisasjon schyst resande som masse bra tips om bærekraftig turism!
      http://www.schystresande.se

    14. Ser nydelig ut altså! Og en liten kjepphest herfra (sorry): “korrekt meg gjerne” går det ikke an å si på norsk. Vet ikke om du er bevisst på det, men du har ofte sånne anglisismer når du skriver. Ofte morsomt, men noen ganger skjærer det litt i øynene.
      Nyt ferien!

    15. Elefanter er noe av det vakreste på jord <3 Og åh, det bildet av deg og Kasper i bilen er det fineste jeg har sett av dere, det burde rett og slett forstørres og henges på veggen deres <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg