Q&A – svar på en haug av kritiske kommentarer

Reklame | annonselenker

Kjolen min finner du HER!

Hvorfor skriver du at “angst føles bedre når man ser fab ut”? 

Jeg hadde virkelig ikke trodd at folk kom til å ta så av på grunn av den setningen men kommentarfeltet kokte. Hva har skjedd med oss? Generasjon krenk. Er det ingen som forstår galgenhumor? Er det ingen som kan børste en spøk av skuldrene sine? Er det en slags plikt på å bli krenket? Det kan virke sånn.

Jeg hater å ramse opp den samle regla gang på gang, men jeg føler meg pent nødt. Jeg personlig har slitt så mye med angst at jeg ikke fungerte i samfunnet og daglig tenkte på å ta mitt eget liv. Den kan fortsatt komme i perioder å slå meg helt ut. Jeg er livredd for angsten og i perioder redd for livet i seg selv. Redd for mitt eget hode, redd for selvmordstankene som skygger over alle andre tanker. Så klart ordner ikke en frisørtime angst, men det er dessverre ikke lov i 2019 å ha selvironi, humor som er litt på kanten eller kødde om noe “alvorlig”. Og det er faktisk veldig synd. Om jeg faktisk hadde hatt angst ville jeg ikke dratt til frisøren, nei.

At man aldri kan være ironisk eller skrive ting som bryter med normen, for det er alltid noen som skal bli krenket eller såret eller sur eller regelrett hate meg.  Jeg bare kødda, tulla, sa noe bare for å si det, hvem faen vet. Jeg tenkte ikke over det, men dette er ikke en av de gangene hvor jeg skal krype til korset å unnskylde meg, for helt ærlig – come an?

Jeg kan ikke se for meg hvordan det hadde vært å gå igjennom livet å ta alt bokstavelig. Å bli krenket av alt. Det virker jævlig slitsomt og anstrengende.. Om noen sier en spøk så er det rett i “FY FAEN DU ER JÆVLIG TENK PÅ MEG OG HUN OG ALLE” eller “jeg har faktisk opplevd et traume så hvordan i faen kan du si noe sånt”. Jeg klarer ikke ta det helt på alvor, for det er så utrolig fjernt for meg å agere på en slik måte.. Uansett hva noen hadde sagt. Jeg mener man skal kunne kødde om alt, og at vi burde ta en felles opplæring innen sarkasme, ironi og satire igjen.

Solbriller fra mitt absolutte favorittmerke, Quay.

Hei Sophie! Jeg og kjæresten skal til New York om 10 dager, og liker å lese tips på bloggen din om spisesteder og sånt! Vi planlegger å tilbringe en dag i Brooklyn, og lurte på hvor du får tak i Uber? 

Yes, vi fikk tak i Uber da vi besøkte Brooklyn! Uber får man tak i over alt, og om ikke – taxi er rundt hvert hjørne. Dere må besøke Maison Premiere og Lama In New York når dere er der, to veldig gode spisesteder med en fantastisk vibe og de kuleste, peneste menneskene. Jeg elsker å se på folk samtidig som jeg spiser, hehe.

Hvor har du lært deg å strikke?

Jeg lærte det faktisk hos dronningen selv, Dorthe Skappel! Jeg var så nervøs for jeg ville imponere henne, men hun er en god lærer (og strikking er absolutt ikke vanskelig!) Men jeg vil anbefale å besøke nettsiden deres, skappelstrikk.no – der har de lagt ut enkle guider på video som skal lære en nybegynner som deg å strikke. Jeg har selv benyttet meg av videoene når jeg står fast, og elsker dem. Det er som å se verdens koseligste tutorial, haha. Lærer man seg fortsatt å strikke på skolen? Det bør man! 

Det er veldig bra at du leser så mange bøker, men jeg har undret over en ting etter jeg har lest at du har kjøpt nye bøker; hvorfor leier du ikke bøker på biblioteket i stedet for å kjøpe? Leser du bøkene flere ganger? 

Jeg liker å eie bøkene selv, jeg samler på dem og håper på å ha hele huset fullt, men jeg noterer også i margen underveis. Bøker er såpass spesielt for meg at jeg gjerne vil eie dem selv, det er noe helt eget med en bok som står meg nært hjertet. De vil jeg liksom ikke gi opp! Pluss, jeg liker å støtte forfatteren når jeg kan 🙂

Fakta: solarium i New York koster 400 kr for 10 minutter. Jeg følte egentlig ikke det var så mye sterkere enn i Norge heller.. Og spraytan? 1100 kr.

Hva liker du best ved deg selv?

Jeg liker at jeg er veldig “på”. Om jeg vil ha noe, så gjør jeg noe med det – med en gang. Jeg er profesjonell og jeg går den ekstra milen for jobben min. Det mest irriterende jeg vet er å jobbe med folk som ikke gjør det samme tilbake, eller å ha et forsinkende ledd i jobben min. Det er for eksempel veldig viktig for meg at assistenten min gjør alt kjapt, og heller gjør litt småfeil enn at det tar for lang tid. Det har vi en tydelig dialog på.

Ellers er jeg veldig empatisk, men det kan være på grensen til slitsomt. Nesten hver dag vi har vært i New York måtte jeg gråte litt på kvelden eller da vi kom inn i en Uber fordi jeg så mange folk på gaten som åpenbart hadde det grusomt. Det kan knuse meg.. Det beriker livet mitt, men det kan også gjøre det veldig tungt.

Hvorfor begynte du og kjæresten din å se på film sammen? Dere gjorde jo aldri det før.

Vi ble vel lei av å stirre inn i hverandres øyne / ligge hele tiden / snakke hele tiden, haha. Livet skjer etterhvert og da trenger man en pause fra hverandre fra tid til annen. Vi har et par serier vi følger og mange av dem er de samme, så da blir det fort til at vi ser på dem sammen.

Derimot er vi veldig flinke til å ta tak i situasjonen om vi sklir helt ut. Om vi går en uke uten å egentlig ha en god samtale eller sjekke hvordan det går med hverandre, da er det av med TVen for en stund slik at vi kan fokusere på hverandre. Forholdet vårt er viktig, og jeg ønsker ikke at det skal være OK eller bra nok. Det skal være fantastisk og det krever en del jobb, jobb som ikke kan gjøres med TVen på. Men så klart – det kan være et fint avbrekk også.

Smykker fra Safira / genser HER.

Hvorfor sluttet du å drikke alkohol?

Jeg har ikke “sluttet”, det høres så permanent ut. Hvem vet hva som skjer på fremtidige fester og middager liksom, hehe. Jeg kan jo fort ta meg et glass vin, men nå har jeg ikke gjort det på to måneder og det føles skikkelig bra i kroppen. Jeg “sluttet” fordi jeg ble så langt nede i flere dager etter å ha drukket, alt virket så mørkt og trist, jeg begynte alltid å tvile på mine egne valg i livet og det spilte ingen rolle om jeg hadde drukket bare litt eller vært dritings. Det mørket kom uansett, og for meg er det ikke verdt det. Psyken kommer først, alltid.

Hva gjør du når du har en dårlig dag?

Det spørs hvor dårlig den er og hvor god jeg er mot meg selv. Om jeg klarer å få litt distanse på den dårlige dagen så skjerper jeg meg.  Drar på trening, ordner meg, betaler regninger, gjør praktiske ting som letter på humøret. Om dagen er ekstremt dårlig og jeg har angst, så blir jeg bare liggende i senga og gråte å være apatisk om hverdagen tillater det. Der har jeg ikke funnet noe magisk svar, jeg klarer alltid å se meg selv utenfra å tenke “herregud hvorfor oppfører du deg sånn her”, men ute av evne til å hjelpe meg selv. Her tror jeg man må jobbe godt med sitt eget hode når man faktisk er i stand til det.

Har du sett noen gode filmer i det siste?

Vi så Rocketman i går, på en såkalt “luksuskino” der man ligger i lenestol og bestiller mat underveis. En herlig og annerledes opplevelse! Filmen var utrolig bra, den fortjener mer enn 7,7 på IMDB uten tvil. Og jeg ble så glad i Elton John etter å ha sett filmen, jeg måtte rett hjem å legge flere av låtene i spillelisten. Jeg er vokst opp med den musikken!

Det var alt for denne gang! Vi snakkes i kommentarfeltet, nå sitter jeg i loungen og er omsider på vei hjem. 🙂 

110 kommentarer
    1. Litt misvisende overskrift, det er vel kun det første spørsmålet som er kritisk? Haha, men helt enig i det du skriver der, folk skal føle seg krenket av alt nå for tiden.. Går jo ikke an, skjønner ikke at folk orker å bli krenket av noe så lite som åpenbart er humor. Har du fylt i leppene igjen forresten? Du der veldig bra ut (uavhengig om du har fylt på eller ikke altså). God tur hjem!

    2. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut GARNSTUDIO.NO det er en stikkenettside med masse gratis oppskrifter og videoer til hvordan man stikker, hekler å mye mer.

    3. Fantastisk å lese hvor langt du har kommet med deg selv, dine prioriteringer og hvordan du behandler deg selv, sophie! Det skinner virkelig gjennom i dette innlegget. Angående kritikken synes jeg det er løftende og fint at du kan ha litt humor i det, man må da få lov til å prøve å se lyst på ting og vinkle ting i en god retning fordi om man sliter. Det virker som du takler kritikken bedre nå enn før (en antagelse uten å vite selvfølgelig), men det er fint å lese. Ser virkelig opp til deg og heier på deg videre <3

      Hilsen ei som sliter selv

    4. Rart at du aldri lærer at det er ikke mulig å lese tonefall, derfor vanskelig å tolke hva som er ment som alvor eller sarkasme/ironi. Det hjelper i tillegg ikke når alle er klar over hvor usunt ditt forhold til utseende er, så det er ikke fjernt for oss at du faktisk kan mene at «angst føles bedre når man ser fab ut».

      Jeg forstår at det må være tungt å stadig få kritikk, men er det ikke på tide å innse at det er en reell grunn til at mange reagerer slik de gjør, i stedet for å gang på gang gå i selvforsvar og svare frekt og umodent?

    5. Dette var et utrolig nedlatende, frekkt og nebbete innlegg/svar mot dine oppriktig sinte og fortvilte lesere. Skam deg! Og flere av spørsmålene tror jeg du har laget selv..Apropos nebbete, tror dessverre at du må belage deg på en del kommentarer når det gjelder din nye nese og håper at du vil takle det like greit som du vil at leserne dine skal takle dine mange dumme, teite og ufine kommentarer.

      1. Marianne:
        Dette var en utrolig nedlatende, frekk og nebbete kommentar! Snakk for deg selv! Jeg er kritisk til mye av det SE står for og skriver, men i mine øyne var dette et godt svar fra henne (jeg tok humoren da jeg leste SEs innlegg), så du snakker ikke for meg. “Sinte og fortvilte lesere”; FOR en trist gjeng…. Det må være utrolig slitsomt å være så negativ, alvorlig og bedreviter som deg, Marianne – og alle andre som er så moralske, sure, bitre og triste. Du/dere er nok perfekte og midtpunkt i vennegjengen deres, dere sprer nok tonnvis av positiv energi rundt dere og alle vil være som deg/dere, så jeg forstår jo godt at dere er kallet til å sette Sophie Elise på plass …. (NB! I R O N I)

        Til alle dere som ikke forstår ironi og humoren til SE, så er det greit å bli lei seg for kommentaren. Dere kan jo ikke noe for hva dere føler, så din følelse eier du. Men nå har hun forklart hva hun mener, og da må man godta det og gå videre. Hvis man skal bli lei seg og såret av alt, så er det til slutt ingen som kan si noe. Velg kampene dine med omhu, hva er verdt å bli opprørt over? Hva er verdt å bruke energi på?

        1. Det som er trist er at sophie elsker drama i kommentarfeltet. Mer vi krangler, mer morro for Sophie. Hun kommer aldrig til å bry seg i det hele tatt, så vi kan jo egentlig bare slutte å kommentere. Vi er jo bare ute etter å slå til mot noen og skrive så stygt vi kan. Særlig dere som er blodfans er ille på det. Men som sagt hun liker det. Manipulasjon hele veien!!! Hun får det akkurat som hun vil👏😊

    6. Nesen din blir jo bare mer og mer lik michael jackson sin… du forsøker hjemme deg bak «pusteproblemer» og sier nesen blir lik «utgangspunktet». Jeg klarer ikke helt å tro deg, dessverre. Det ser mer ut som du atter en gang må fikse på noe av kosmetiske årsaker..

      Denne bransjen er ikke bra for deg. Du er for svak. Flytt hjem, og ta virkelig vare på deg selv..

      Trist. Du virker veldig syk..

      Dette er ikke noe hat eller ment for å være stygg. Men du må våkne :/

    7. Amen Sophie! Du skriver så godt. Takk for gode boktips the other day. Har lest ut, unnskyld og vegitarianeren! Fantastiske bøker. Not just a pretty face!

    8. Hvorfor ta solarium når du spiser disse fantaaastiske geleklumpene for å få solbrun farge? De smaker jo bare sååå digg, så da må det være kjipt å bruke penger på solarium i tillegg? Med mindre disse geleklumpene ikke fungerer som annonsert da, så klart;-)

      1. Det er ikke nok å bare spise disse tabelettene, du må også faktisk sole deg. De bare hjelper mot bedre brunfarge – du blir ikke brun helt uten videre….

    9. Jeg ser begge sider. Galgenhumor må være lov, og man må ikke ta alt så personlig, men det er mulig du burde gjøre det tydeligere at du tuller (når det kommer i tekstformat vel og merke). Jeg tok det som en spøk, men kan forstå hvorfor folk misforsto utsagnet.

    10. Forstår at det er galgenhumor men samtidig er det vanskelig å vite om noe er ironisk/tull når man leser noe og ikke hører tonefallet. Tror folk mener at angst blir romantisert og at man noen ganger ikke blir tatt på alvor når man sier man har angst fordi du tuller det bort og snakker om det slik du gjør. Angst kommer i mange former og selvom en person opplever det på en viss måte er ikke det feil eller mindre verdt. Men mener også at du har er ansvar som profilert blogger med yngre lesere om å være litt kritisk til hvordan du omtaler visse ting.

    11. Første gang jeg legger igjen en kommentar hos deg. Strengt talt var det kun 1 spørsmål som var kritisk her. Hvorfor klarer du ikke å slutte med å lyve ?? Helt utrolig. Du lyver så mye at du tror på det selv. Hvordan sover du godt om natten?

    12. Ser du skriver på instastory at du elsker å sitte på fly i flere timer og “slappe av og se på film”, men senest for 2 dager siden skriver du at du har flyskrekk og dette har blitt nevnt før om ikke jeg tar feil.
      Så hva er egentlig sant?
      Begynner å bli litt lei av at du hiver etter å være så unik og stakkarslig hele tiden.
      Jeg tror ikke du en gang er klar over hva ekte flyskrekk er, men Google det så skal du se at det ikke er det samme som å slappe av med en god film i 6-7 timer. Du må begynne å få kontroll over løgnene du mater oss med, skriv det ned i en bok ellernoe så du husker de.

    13. Hvorfor er det viktig for deg å poengtere luksus? Sitter i lounge, må få frem at dere var på fancy kino når noen spør om film. Og hvorfor solarium når du tygger disse bjørnene? 😊

    14. Jeg legger også merke til at du skryter av luksus og dyre vaner. Dette er i sin helhet finansiert av leserene samt diverse totalt useriøse sponsorer ! Og du ( som Lena helt riktig påpeker), lyver så du tror det selv. Du har ikke god nok hukommelse til å være en god løgner så du får heller begynne å skrive det alt du skrøner om og se to ganger ( minst) over det du skriver!

    15. Jeg mente selvfølgelig skrive ned at du skrøner om. Og forresten, hva gjør du når de som hittil har latt seg lure finner deg uaktuell og overhodet ikke til å stole på? Da får du et stort og reelt problem ikke sant?

    16. Ærlig talt. Nå må nok være nok. Slik du beskriver din angst er så fjernt fra hva jeg hører fra pasientene mine. Jeg er psykolog, og har jobbet i flere år med dette. Hvis du har alvorlig angst, så ville du ikke skrevet den linjen om angst du henviser til. Det er veldig veldig få, som synes dette er noe å tulle med. Det tar over hverdagen, og det på en helt annen måte enn du beskriver angst. Du har lest og hørt om angst, men kom ikke og si at det er noe som plager deg nevneverdig. Jeg tror ikke det å dra fra frem «krenkekortet» i denne sammenheng, er noe du behøver å unnskylde deg med. Som skrevet over, tenker jeg også at du har et stort issue ang eget utseende. Det tar aldri slutt. Du har hatt angst for alt. Til og med papir. Og bøker leser du? Skal vi tenke du er intellektuell? Du ser på housewifes og søppel TV. Hvorfor da disse bøkene? Burde heller ikke nevne disse tancare tingene dine. Solarium! Jepp! Du skal heller ikke sole huden så snart etter en operasjon. Men det visste du kanskje ikke? Du liker å se pene mennesker, og utseende blir nevnt i hvert innlegg du har. Prøv å tenk på dine lesere. Mange er unge og påvirkelige.

      1. Iselin: Du utstråler kunnskap, imøtekommenhet, trygghet, empati og klokskap. En slik psykolog alle ønsker å møte! (NB! Ironi …)

      2. Iselin, hvis du er psykolog og jobber med angst burde du vite 2 ting: angst er aldri lik fra person til person. Og son psykolog burde du verken sammenligne pasienter eller skrive om pasientene dine på nettet. Virker ikke som du er særlig profesjonell…

        Jeg skjønner godt hva hun mener med at angst er lettere om man føler man ser bra ut. Det er jo et godt råd mange får når de sliter, stå ihvertfall opp, stelle seg litt, kle på seg. Ser ikke problemet i det hele tatt.

        Sophie lever av å utlevere seg. Hva skulle hun skrevet om om hun ikke får nevne gode seter på kino, bøkene hun leser og sitt emosjonelle liv?

        Ser ikke ut som folk skjønner at man klarer å ha to tanker i hodet samtidig uten at det er løgn. Jeg har angst og flyskrekk, opplevde en grusom tur på vinter og skvetter nå om flyet bare svinger litt. Klarer fremdeles å synes at filmen er god når flyet er i marsjhøyde.

        Herre min hatt, hva folk synes er greit å kritisere et menneske for! Men men, Sophie er ei knallgod forretningskvinne, hun vet hva som selger, så hun kan reise, operere, sole seg og kjøpe bøker, jeg synes hun er steintøff! Skjønner absolutt ikke at vi lever i et samfunn der man kan leve fett av å skrive om livet sitt, jeg var på luksuskino i Nydalen og postet på insta, men fikk ikke 1000 likes engang. Men nå er det engang slik det er, og Sophie er dronningen av influensere. Følger henne rett og slett fordi det er moro å se at folk engasjerer seg sånn, på godt og vondt, at et vanlig menneske blir styrtrik og uvanlig av å dele livet sitt. Det er dere lesere som gjør henne spesiell, ikke hun selv. Og hver surmaga kommentar er penger i kassa. Dette vet hun, og derfor fortsetter hun. Jeg elsker det!

      3. Herlighet, hva for slags psykolog er du?? 😧 Du rakker jo ned på SE etter noter, gjør du det mot pasientene dine og? Da burde du i såfall vært fratatt lisensen din.
        Nå tviler jeg sterkt på at du i det hele tatt er psykolog, for da vet du vel at angst kommer i mange former, og alle har sin måte og takle den på. Det kan være å lukke seg inne sammen med angsten, bli negativ, og ikke i det hele tatt bry seg om hvordan man ser ut, eller det kan være å overleve på galgenhumor og – selv om man lider – ønske å se bra ut.
        Aldri skal man da rakke ned på et annet menneske, uansett. Det skaper bare flere vonde følelser, det burde du vite – om du nå ér psykolog.

      4. Jeg synes det er litt spesielt at du som psykolog skriver en slik kommentar på en blogg til ei jente du ikke kjenner. Og som psykolog burde du også vite at angst utarter seg ulikt fra person til person. Har du noen gang hatt angst selv? Vet du hvordan det kjennes ut? Hvis ja, vil du si det er prikk likt angsten til en av pasientene dine?
        Jeg tror ikke Sophie Elise ser på angst som noe morsomt eller noe som er verdt å le av, hun kom med en liten spøk, that’s it. Jeg personlig har angst selv, og da mener jeg angst som man går til psykolog for, og jeg synes det er godt at angst blir litt ufarliggjort til tider. Det er veldig alvorlig når man er midt oppe i det, men angst er tross alt “bare” følelser. Og det hjelper på hvis man føler seg litt bedre eller klarer å ordne seg og komme seg ut døra. Å sitte hjemme og “dasse” hjelper vel ingen i lengden. Jeg hva du mener og vil frem til, men vær litt forsiktig med å generalisere alle med angst fordi dine pasienter ikke sier det samme som andre. Folk er ulike og så vidt jeg vet er det ingen fasit på angst.

      5. Vel, psykolog Iselin, jeg har hatt sterk angst i mange år, og noen i min familie også. Vi har ingen problem med å tulle med ting som «at angst blir jo bedre med litt sjokolade attåt», eller «nybleika hår letter jo stemningen», det betyr ikke at angsten blir mindre. Men å kunne snakke om det på en «lett» måte kan faktisk også være hjelpsomt.
        At du som helsepersonell sitter å lirer av deg slik unødig kritikk til et menneske du ikke kjenner, aldri har snakket med får meg heller til å stille spørsmål om deg, og den kunnskap du skal sitte på om mennesker.

      6. Iselin; Meget spesielt av en psykolog å snakke slik til en person du overhode ikke kjenner? Påstå at hun ikke sliter med angst nevneverdig? Hva vet vel du om det? Veldig dømmende og nedlatende kommentar.

        Takk og lov for at du ikke er min psykolog 🙏

      7. Ærlig talt Iselin. Er DU psykolog?? Hva er dette for en måte å snakke til andre mennesker? I kraft av din fagkunnskap burde du holde deg for god til å rakke ned på andre.

      8. Hadde du vært en god psykolog Iselin, hadde du aldri rakket ned på et annet menneske sånn som du gjør her. Det bekrefter bare alle de negative tankene SE har om seg selv. Det burde ikke være noe en psykolog ønsker å være en del av. Jeg har selv angst, tilbakevendende depresjon å ptsd med høyt symptomtrykk. Jeg tok meg overhode ikke nær av den setningen der, så vær snill å ikke snakk på vegne «av de som sliter». Vi har det så bra her i landet at vi må finne opp ting å være misfornøyd med, på grunn av det har vi blitt så hårsår at det er til å bli kvalm av. Jeg veit ikke om jeg greier å tro på at folk faktisk tar seg så nær av ting eller om de bare sier det for å få litt spenning i den ellers labre hverdagen sin. Jeg tipper den siste, å det er bare trist.

      9. Veldig bra innlegg Iselin som passer henne perfekt. Syne det er dobbeltmoral du driver med.
        Mønstrer som er mest skremmende er når du gjemte deg bort , ingen fikk se deg. I den tiden virket du bde ulukkelig og sint.
        Nå etter NY operasjomen er du fullstendig overlykkelig igjen. Du ser igjen nesten ut som deg selv. Hva er deg selv?Klart du ser pen ut, mem etter på mange operasjoner på nesa, er det på tide å finne andre ting å være opptatt av. Vi kan ikke spøke med denn mørke humoren over alt. Du bommer fullstendig og må nok si at du aldrig har opplevd ordentlig Angs. Mitt første sympton er at jeg tør ikke gå ut av soverommet, jeg gråter, låser rommet og tenker nå på skyggene og de uutholdelige bildene? Stemmene i hodet vil jeg få vekk jeg skrinere de vekk. Ender opp pålegevakten med injeksjon
        Blir da lagt inn på lukket. Deilig for da får jeg fri og hjelp med hjelpen tilbake.
        Ja, for oss som har kronisk angst, blir innlegget ditt barnslig og veldig uviteende. “Gleder meg til å få med folk til å glamme seg opp på lukka avdeling “. Not!

      10. Jeg støtter ikke SE altså, men det er totalt bullshit at du er psykolog. Hilsen hun som har vært pasient på BUP og DPS..

      11. Angst kan variere EKSTREMT mye, etter hvordan man lever om hvem man er. Syns set er rart at du sier du er «psykolog» og skriver noe sånnt, for meg er hvertfall det helt fjernt!

    17. Jeg og flere av mine venner sliter selv med angst, og lignende diagnoser.. vi har alle valgt å spøke om det til tider! Jeg har innsett at det er reelt at angsten “er mindre” om man føler seg bra med seg selv! Det kan kanskje komme av det faktum at man ikke trenger føle på det ytre i tillegg. Føler meg bedre om jeg ser bedre ut (selv om det bare er en spenne i håret eller en søt kjole)..

      Støtter deg fult ut i det du sier der – spøk eller ikke – man må kunne “spøke” litt med det, så det ikke alltid er negativt. Lever litt etter: skal jeg respektere dine metoder for å fungere i hverdagen, så får du respektere mine også! Vi er alle forskjellige!

    18. Jeg og flere av mine venner sliter selv med angst, og lignende diagnoser.. vi har alle valgt å spøke om det til tider! Jeg har innsett at det er reelt at angsten “er mindre” om man føler seg bra med seg selv! Det kan kanskje komme av det faktum at man ikke trenger føle på det ytre i tillegg. Føler meg bedre om jeg ser bedre ut (selv om det bare er en spenne i håret eller en søt kjole)..

      Støtter deg fult ut i det du sier der – spøk eller ikke – man må kunne “spøke” litt med det, så det ikke alltid er negativt. Lever litt etter: skal jeg respektere dine metoder for å fungere i hverdagen, så får du respektere mine også! Vi er alle forskjellige!

      1. men da er jo det noe du må jobbe med. Alle på internett kan ikke ta ansvar for dine personlige usikkerheter. Du kan se fab ut, altså ta vare på deg selv, uten å ha masse penger. prøv å tenk “hvordan mener hun det” og ikke “oi dette KAN være fornærmende”. Blir ikke du mindre usikker på deg selv når du har fiksa deg litt, eller gjort noe som er viktig for DEG for å føle deg bra? Det kan jo likegjerne være det hun mener, som å mene “jeg er rik og fab, takk gud for det, for da er ikke angsten så ille, synd for dere andre som ikke har min konto”. viss du blir fort fornærma er det jo bedre å ikke oppsøke blogger eller være på internett, for det vil desverre være folk som ikke er akkurat som deg her.

    19. Får du “lov” til å bruke solbriller så kort tid etter neseoperasjon? En venninne av meg fikk beskjed om at hun ikke fikk bruke solbriller på 4-8 uker etter operasjon fordi nesen trenger å gro, og Vistnok kan bli formet etter putene på brillene om man har på for tidlig :/

    20. Svevende skikkelig Nydelig å vakker vidunderlig bilder synes jeg og intresant innlegg synes jeg og du er en kjempe god venn å Ha synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🌌♥️✌🙏🏔⛰🗻

    21. Her var det mye for og imot. Tydelig at det er to leirer med hver sine gode poenger. En trenger absolutt ikke implementere kritikk med mindre en selv ønsker, men det kan være noe i det folk sier. Å bruke sarkasme og ironi har en funksjon. Det er allmenn kjent at sarkasme og ironi ofte kan bidra til økt usikkerhet hos andre. Det er noe en burde være klar over dersom en velger å bruke det. Hvis en likevel velger å bruke det flere ganger og le det bort og av og til, er det en risiko for at spesielt unge mennesker blir forvirret og misforstår. Det kan være jeg tar feil, men jeg tror dette handler om mye mer enn støtte, kritikk, misunnelse, konkurranse eller kroppspress. Jeg tror dette handler om to ting: 1)Tillit 2) Kommunikasjon

    22. Du burde være forsiktig med å bruke solbriller/briller så kort tid etter neseoperasjon. Det kan ødelegge helingsprosessen og skade nesen (noe jeg antar du ønsker å unngå på det sterkeste mtp hvorfor du opererte).

    23. Helt enig med deg i det første du sa! det kunne ikke falt meg inn å bli krenket av det, jeg lo med deg, fordi jeg kjenner meg så igjen. har også slite masse med nerver og selvmordstanker/forsøk, og føler meg mye bedre de dagene jeg orker å ordne meg. da er det lettere å pushe angsten for å dra på butikken, fordi jeg faktisk ikke er like usikker på hvordan håret er, eller trynet mitt ser ut fordi jeg har orka å ordne det. så nei da er ikke angsten like ille, fordi en har litt styr på en av usikkerhetene. det må være lov å tulle, og skrive noe uten å måtte unnskylde seg og tenke på at en krenker eller fornærmer noen. jeg tror ikke du faktisk fornærma noen, men at de leser igjennom linjene for å finne noe som kan høres ut på en annen måte. “hvordan kan jeg tolke dette negativt”, istedenfor “Hva mener hun egentlig her”. er det rart offentlige personer får dårlige nerver når en må forholde seg til det hele tiden. jeg skjønner at du bryr deg og må ta til deg når andre blir fornærma, men prøv å le litt også. du trenger ikke ta alt på din kappe. at andre blir butt hurt! du vet hvordan du mener ting, og de som liker deg og bloggen din klarer å forstå hva du mener også, fordi vi leser den ikke for å kunne ta deg på noe. vi leser den fordi vi liker deg og innholdet du kommer med!Husk på oss, og prøv så godt du kan å ikke ta alt på din kappe <3 vi vet hvor hjertet ditt er!hilsen en som har lest bloggen din siden du opprettet den første bloggen din! (var på kino og bokturne i skien også, ble absolutt ikke skuffa)

    24. Problemet er ikke at vi er generasjon krenket og ikke takler noe, Sophie – problemet er at du er en jente men SINNSYKT mange følgere, og har enda ikke forstått hva som hører til på en blogg, og hva som hører til i privatlivet ditt. Galgenhumor er kanskje en av de tingene du bør være forsiktig med – og i og med at dette ikke er første gangen du blir tatt på det, skulle det vært unngått. Det, eller så bruker du samme unnskyldning hver gang du innser at du har gjort noe dumt, og ikke har en god grunn for at du har skrevet det. Ingenting i innlegget tilsa at det var tull.

      Den kommentaren fikk meg til å tro at du ikke vet hva du snakker om, og du mistet mer kredibilitet enn du allerede har gjort så langt i år. Det er veldig synd, fordi du har muligheten til å gi så mye godt til samfunnet og de som følger deg; noe jeg virkelig føler at du gjorde en periode. Dessverre er jeg enig med Kristin, at du er norges farligste forbilde å ha.

    25. Angående New York: Der er overhovedet ingen grund til at bo på Manhattan som er grisedyrt. Bo i Brooklyn, for eksempel Williamsburg (som er noisy og “ungt”) eller Greenpoint som er lidt mere rolig. Strålende udsigt til Manhattan fra WNYC Transmitter Park, for eksempel. Ingen grund i verden til at tage Uber og taxi heller, der er helt strålende undergrundstog som kører hurtigt til Manhatten og overalt du måtte ønske.

    26. Problemet er ikke bare hvordan du formulerer deg, men at du stadig gjør det samme. Du er ikke interessert i kritikk selv om den er konstruktiv. Det er ingenting som har forandret seg hos deg etter debatten. Det går fortsatt i fiksing og triksing med utseende og den ene løgnen servert etter den andre, både i salg av produkter og ting du generelt uttaler deg om. Den gullbarbien du vant så overlegent burde du virkelig stille frem på en hedersplass i stuen eller på badet ditt. Fordi den ER deg!

    27. Så møkk lei av at du bruker den samme unnskyldningen hver bidige gang du driter deg ut. Jeg lever for mørk humor og ironi, men du klarer på ingen som helst måte å få det til. Akkurat fordi når du skriver så er det i utgangspunktet ikke ment som det, men du bruker det i ettertid som unnskyldning når du nok en gang har skrevet noe som er helt på trynet. Hva med leppene dine? Hvorfor er de blitt så store igjen? Fikk du komplikasjoner (evt. Komplekser) for at de ble mindre når du fjerna fillersene, slik at du måtte fylle i mer for å kunne være fornøyd med deg selv igjen? Bare de utallige postene dine du legger ut på snap der det eneste du gjør er å leke deilig foran kamera for å få bekreftelse begynner å bli for dumt når du er såpass voksen som du er nå. Hadde virkelig trua på deg en periode, men den tid er forbi.

    28. Det må være mange her inne som har en dårlig dag å må ta det ut over noen. Hvorfor slutter dere ikke å lese det hun skriver hvis det plager dere sånn? Finn en annen blogg å følge.

      1. Anne, kan du klappe igjen nå? Please. Du gjentar deg selv og er med på å drite ut andre. Fint at du står opp for bloggeier, men å kritisere folk for å ha en dårlig dag når de kommenterer, ja da er du vel like fjern selv. Du får 🤬🤬🤬 ta på alvor at NOEN faktisk føler seg krenket av dette med angst-fleiping. Hjelpe meg som du maser!

    29. Hvorfor tar du solarium i 10 minutter når det koster 459kr? Du annonserte jo tidligere at du var naturlig brun med gummibjørnene og at du ikke solte deg. Troverdigheten blir litt borte. Er du så avhengig av solarium at du var villig til å betale blodpris? Jeg hadde tenkt å abonnere på gummibjørnene, men nå har jeg ombestemt meg!

      1. Finnes det virkelig folk som tror på annonsen om de bjørnene!? Så klart er det svada når alle bloggere skriver om nøyaktig dert samme på samme tidspunkt.

    30. Trofaste og smarte lesere blir av deg degradert til mennesker uten humoristisk sans og null forståelse for ironi. Takk for den Sophie.
      Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i de beskrivelsene du gir av meg som bloggleser. Du var en gang et forbilde men det blir vanskeligere å holde fast i dette, i takt med at operasjonslisten og kosmetiske inngrep stadig blir lengre.
      De siste årene har jeg hatt en følelse av at jeg leser en pro-ana blogg.
      Det jeg ser, er en ung smart jente som ødelegger seg selv etter jakten på det perfekte ytre. Men hva med ditt indre Sophie? Blir du mer tilfreds når du gjør endringer på utseende? Blir du mindre deprimert og får mindre angst når du tatoverer hår i hodebunnen? Jeg tror svaret er nei. Og dette ser de smarte leserne dine men du velger heller å rope at vi ikke skjønner humoren din, før du smeller igjen døren for konstruktiv kritikk.

      Du har all rett til å gjøre endringer på utseende ditt men jeg føler ikke lenger at du fortjener å kalle deg et forbilde. Kanskje det er på tide å vurdere om blogg er bærekraftig for deg og for leserne dine fremover.

      Hilsen humorløs fast bloggleser.

      1. Du skriver i ditt innlegg at dette temaet med angst er lettere å takle om en føler seg fab – at dette var ment som ironi.

        Hvordan skal folk forholde seg egentlig til hva du skriver? Noen ganger skriver du i ramme alvor, men kan tolkes motsatt. Og noen ganger skriver du med ironi og du blir oppgitt over at folk tar det du skriver i ramme alvor.

        Noe som provoserte meg voldsomt i innlegget ditt er at du mener det kan køddes om alle tema.

        Så du synes det er helt greit å kødde med seksuelle overgrep og grov omsorgssvikt? Noe som er helt ekstremt vonde og traumatiserende opplevelser som mange barn, unge og voksne blir utsatt for. De blir utsatt for helt ekstreme opplevelser som blir å ramme de hardt for resten av livet.

        Om du virkelig mente dette du skrev om at det må kunne køddes med alle tema – da bør du virkelig tenke deg nøye om ang din rolle som blogger og som rollemodell.

        Du har et stort ansvar med det du skriver om – ikke vær en av de som har skadet et barn, ungdom eller voksen med å tøyse og kødde med et så gravalvorlig tema.

    31. Nå takker jeg bare pent for følge og ønsker deg lykke til videre på reisen.

      Jeg digger deg, men jeg synest du går for langt og nekter å ta i mot konstruktiv kritikk.
      Jeg har vært en av dem som høylytt har forvart deg og stått opp for det gode arbeidet du gjør, synes fremdeles du gjør mye bra, men det betyr ikke at du er fritatt fra kritikk.
      Hver eneste gang du får tilbakemeldinger du ikke liker, faller du inn i en offerrolle hvor det nærmest blir umulig å ta deg på noe.

      Det handler ikke om at du ikke skal få gjøre hva du vil, for det må du gjerne gjøre, men det handler om hva du deler og på hvilken måte.

      Når du i tillegg går hardt ut mot andre og bruker ord som « idioter, dum, uvitende» når de ikke mener det samme som deg om ting, så er det kanskje på tide å komme ut av « «boblen» og se på om det ligger noe i noe av kritikken?

    32. Kan du og fetisha snakke litt om voldtekt og de som ikke blir trodd og den kampen de går gjennom? Er nettopp selv blitt utsatt for det og vet mange av de i omgangskretsen min hører på podcast en deres og kanskje det er lettere å få forståelse når de hører det fra noen de ser opp til? Er selv i tvil om å anmelde, nettopp av den grunn av å ikke bli trodd. Veldig brutalt og rart dette her, men tror det er mange som kunne kjent seg igjen og det er et utrooooolig viktig tema. Søker overalt men finner aldri det jeg leter etter, finner bare henleggelser i alle forumer, og det er ikke akkurat så veldig betryggende. Men er jo er sårt tema for mange og sier man ett ord feil blir det 3 verdenskrig, så det er jo vanskelig å prate om i en podcast uten at en gås der og en til der som kjefter med full hals, men lettere å skrive, jeg vet ikke

    33. Hvorfor tar du solarium når du skrev i et innlegg om sunny bears at du aldri tar solarium lengre? Bare lurer..

    34. Det blir vel, hvis mulig,enda mer reklame for bio-oil, gummibjørner og tannbleking (jeg kunne gjøre listen lang) nå, slik at du kan spare opp enda mer til alt det miljøfiendtlige tullet du driver med på daglig basis. Når jeg ser at du reklamerer for hår og hud og what not så lurer jeg på hvilken firmaer med respekt for seg selv som ønsker å bruke deg? Iselin høres ut som en svært dyktig psykolog som du faktisk kunne trenge og Kristin G har forlengst skjønt det som de fleste snart burde skjønne- at du er et virkelig rævva forbilde for de som følger deg og sluker rått de produktene du anbefaler de å bruke pengene sine på.
      Med det sagt så tror jeg nok at langt de fleste følgerene dine er mer interessert i alt det andre sirkuset du driver med og som er av en viss underholdningsverdi – en slags riksklovn er vel muligens det du har blitt. Ville det ikke være best å gi seg nå, legge alt tullet på hylla og gjenvinne selvrespekten i det minste ? Alt kan ikke kjøpes for penger kjære deg, og det å bli så mye ledd av og kommentert ( selv om du ber om det selv) skal det sterk rygg til å bære. Du tar til stadighet dårlige valg, nesen tåler heller ikke mer, solbriller og solarium er forresten ikke bra så kort etter en operasjon på en fra før av skjør nese!

      1. Herregud, har du virkelig ikke noe bedre å finne på Marianne? Din 264. kommentar. Til å hate Sophie så hardt, skal det jaggu sies at du er her inne mye. Finn på noe annet a. Få deg et liv feks

        1. Hun reagerer på ting du er for naiv til å forstå. Det er rene ord og ikke pakket inn i bomull. Bra Marianne. Pernille, sett deg ned og tenk igjennom hva du støtter.

    35. Men det er jo ikke at du påstår at angst føles bedre når du ser fab ut folk reagerer på. Det er at du påstår at de som ikke føler det sånn enten aldri har vært fab, eller alltid er det. Her unngår du å svare på kjernen av hvorfor folk reagerer.

    36. Du har jo fikset på mer også..

      Leppene, haken og nesen, kan det stemme? Trodde du hadde sluttet med fillers også..

      Enig med Kristin, du ER Norges farligste forbilde og det er hårreisende at du får holde på.. Vi trenger IKKE slike som deg til å fore oppunder vår egen usikkerhet. For DIN usikkerhet, gjør andre også usikre, nettopp fordi du er OVERALT! Du må hele tiden fokusere på utseende, hele tiden.. du prøver å gjemme deg bak bøker og annet som skal få deg til å virke «bedre» og legger ved bilder av nok en «perfekt selfie».

      Verden hadde vært et bedre sted om du la ned denne bloggen og forsvant fra all offentlighet. Vi trenger ikke slike som deg. Gjør folket en tjeneste, kjære deg.. Du har penger nok til å leve uten. Nå må du tenke på alle du «skader» ved å være synlig. Forduft, hver så snill…

    37. Sophie Elise hva vil du?
      Motsetninger hele veien: Du har flyskrekk men er faktisk veldig glad i å sitte på fly i mange timer og se film sier du. Du spiser noe gummigodteri som du skal bli brun av og sier du aldri trenger å ta solarium igjen og så tar du solarium med fokus på å dolle deg til. Du sier du har angst for veldig mye og ofte ligger under dynen og gråter og så fleiper du med angst som det skulle vært en filleting. Du sier du angrer på å være åpen om alle operasjonene og sier du aldri burde gjort det og at folk ikke må gjøre som deg, samtidig opererer du igjen. Du legger deg flat på TV og unnskylder hvis du har påført noen komplekser, og så fortsetter du med å fronte komplekser. Du skal være miljøvennlig, nei til pels og kjøtt, og fronte vegansk (ikke-miljøvennlig) kosthold, men elsker å fly og skal flere ganger til NY i nærmeste tid. Du skjønner ikke at folk blir så provoserte av ting du gjør og sier, samtidig som du fronter «deilig»-kortet på snap og insta med kyssetrut og lange negler i munnen og nesen. And so the list goes on…. Så jeg spør igjen jeg, Hva vil du egentlig? Kunne tenkt meg at du kunne svare ut dette, hva er fleip-fakta, sant-usant? Begynner å bli en smule forvirrende, (men dessverre drabla fasinerende) å lese bloggen din :/

      1. Å bli redusert til generasjon krenk kan oppleves som en merkelapp og forenkling, avvisning og/eller distraksjon. Alt i alt, et effektivt tiltak for å unngå å forholde seg til gode spørsmål eller argumenter.

    38. jesus, her va dt mye folk uten sans for svart humor, og det å se dt komiske i all sin egen galskap. Det e faktisk lov til å le av sin egen sinnstilstand. Æ og ho Sophie kommer fra en landsdel, der det å le av sæ sjøl, e på mange måte en terapi for å klare hverdagen. E det slikt at angst, depresjon og andre lidelser frarøve oss evnen til å le av oss sjøl. Humor e en god vei å gå når man ska klare hverdagen, og svart humor gjør både ondt og godt for sjelslivet. Svart humor gjør at man ser sæ sjøl i speilet og tenke litt over korsn man e i livet.

    39. hei, jeg elsker bloggen din og syns du gjør en fantastisk jobb. Om du er interessert burde du lese boken Mengele Zoo av Espen Sandberg. Det er en utrolig bra bok.

    40. vitnesbyrd om livet mitt på hvordan jeg fikk lånet mitt

      Mitt navn er Irene Janne Jenny Jeg bor i Norge Bodø og livet er vel verdt å leve komfortabelt for meg og min familie nå og egentlig har aldri sett godhet vist meg så mye i mitt liv som jeg er en mor som sliter med tre barn, og jeg har har gjennomgått et problem så alvorlig som mannen min fant en forferdelig ulykke sist to uker, og legene sier at han må gjennomgå en delikat kirurgi for at han skal kunne gå igjen og jeg ikke kunne betale regningene, da gikk operasjonen din til banken for å låne og avvise meg og si at jeg ikke har kredittkort, derfra løper jeg til min far, og han var ikke i stand til å hjelpe, da da jeg surfer gjennom yahoo svar og emne, og jeg kom over en utlåner, Mary Judy, tilbyr lån til rimelig rente og jeg har hørt om så mange svindel på internett, men i denne desperate situasjonen hadde jeg ikke annet valg enn å gi det et forsøk og overraskende det var alt som en drøm, jeg fikk en lån på 150.000 euro og jeg betalte for min mann kirurgi og takk Gud i dag er bra, og du kan gå og jobber og byrden er lengre så mye på meg mer, og vi kan mate godt og familien min er glad i dag, og jeg sa til meg selv at jeg vil sørge høyt i verden av Guds underverk til meg gjennom denne utlåner GUD frykt fru, Mary Judy, og jeg vil råde noen i ekte og seriøst lånbehov for å kontakte denne gudfryktige kvinnen på ([email protected]) gjennom .. og jeg vil ha dere alle å be for denne kvinnen for meg.

      Takk
      E-post: [email protected]
      Hennes whatsapp Telefonnummer: +1(929)267-7281

      1. Har vi begynt å tigge om penger her også Det blir vel litt feil eller… nå er jeg lei av alle kommentaren om alle forandringene i ansiktet ditt-du må vel bestemme dette selv 😘

    41. TESTIMONI PÅ HVORDAN HAR DU MITT LÅN

      God dag, jeg heter Frank Fredrik Frode Jeg er statsborger i Egersund Rogaland Jeg vil vitne om den gode Lånutlåner som viste meg lys etter å ha blitt bedraget av 4 forskjellige internasjonal utlåner, de lover alle å gi meg et lån etter får meg til å betale mange avgifter som ikke gir noe og utgjør ikke noe positivt resultat. jeg mistet mine harde tjene penger og det var totalt 10.000USD. En dag da jeg surfer på internett, så jeg forundret meg når jeg kom over et vitnesbyrd som også ble scammed og til slutt knyttet til et legitimt låneselskap som heter MARY JUDY LOAN SERVICE ([email protected]) hvor han endelig fikk sin lån, så jeg bestemte meg for å kontakte det samme lånet selskapet og deretter fortalte dem historien min om hvordan jeg har blitt scammed av 4 forskjellige långivere som gjorde noe annet enn å lære meg mer smerte. Jeg forklarer for virksomheten via post og alt de fortalte meg var å gråte ikke mer fordi jeg vil få lånet mitt i deres firma, og jeg har også gjort det riktige valget om å kontakte dem. Jeg fylte på søknadsskjemaet og fortsatte med alt som ble forespurt om meg, og jeg fikk et lån på $ 600,000.00 Dollars av dette store firmaet (MARY JUDY LOAN SERVICE} administrert av Mary JUDY og her er jeg i dag lykkelig med familien min fordi MARY JUDY LOAN SERVICE har gitt meg et lån, så jeg gjorde et løfte til meg selv at jeg vil fortsette å vitne på internett om hvordan jeg fikk lånet mitt. Har du behov for et lån raskt? Vennligst kontakt MARY JUDY LOAN SERVICE nå for lånet ditt via e-post: ([email protected]) Jeg tror at andre mennesker også gir vitnesbyrd om samme ærlige utlåner Hennes whatsapp Telefonnummer: +1(929)267-7281

    42. Jeg lover å dele dette låns vitnesbyrd på grunn av gudfavn i mitt liv

      Hallo,

      Jeg er Cathrine Cecilie Eli, som for tiden bor i Nordland, Norge. Jeg er enke i øyeblikket med fire barn og jeg ble sittende fast i en økonomisk situasjon i mai 2015 og jeg trengte å refinansiere og betale regningene mine. Jeg prøvde å søke lån fra ulike lånefirmaer både privat og bedrift, men aldri med suksess, og de fleste banker nektet min kreditt. Men som Gud ville ha det, ble jeg introdusert til en Guds kvinne som en privat låneutlåner som ga meg et lån på 850 000 USD, og ??i dag er en bedriftseier og mine barn har det bra i øyeblikket, hvis du må kontakte et firma med referanse til sikring av et lån uten sikkerhet, ingen kredittsjekk, ingen co-signer med bare 3% rente og bedre tilbakebetaling planer og tidsplan, vennligst kontakt Mrs Mary Judy ([email protected]) Han vet ikke det som gjør dette, men jeg er så glad nå, og jeg bestemte meg for å la folk få vite mer om henne, og jeg vil at Gud skal velsigne henne mer. Du kan kontakte henne via sin epost: [email protected] Hennes whatsapp Telefonnummer: +1(929)267-7281

    43. Vitnesbyrd om hvordan livet mitt ble transformert ([email protected])

      Hei venner!!! Jeg heter Anette Anita Ann. jeg vil vitne om den gode låneutlåner som viste meg lys etter at jeg ble lurt av 2 forskjellige internasjonal internasjonal utlåner, de lover alle å gi meg et lån etter at jeg har betalt mange avgifter som gir ingenting og utgjorde ingen positive resultater. jeg mistet mine harde tjene penger og det var totalt 8000USD. En dag da jeg surfer på Internett, så jeg frustrert da jeg kom over en vitnesbyrdskvinne som også ble scammed og til slutt knyttet til et legitimt lånefirma kalt Mary Judy Financial Loan Service og e-post ([email protected]) hvor hun endelig fikk lånet hennes, så jeg bestemte meg for å kontakte det samme lånefirmaet og deretter fortalte dem historien min om hvordan jeg har blitt scammed av 2 forskjellige långivere som gjorde noe annet enn å lære meg mer smerte. Jeg forklarer for virksomheten via post og alt de fortalte meg var å gråte ikke mer fordi jeg vil få lånet mitt i deres firma, og jeg har også gjort det riktige valget om å kontakte dem. Jeg fylte på søknadsskjemaet og fortsatte med alt som ble bedt om meg, og til mitt sjokk fikk jeg et lån på $ 65,000.00 Dollars av dette flotte selskapet (Mary Judy Loan Service) ledet av fru Mary Judy Gud fryktende kvinne og her er jeg i dag glad fordi dette selskapet har gitt meg et lån så jeg gjorde et løfte til meg selv at jeg vil fortsette å vitne på internett om hvordan jeg fikk lånet mitt. Trenger du et lån raskt? vennligst kontakt dette flotte firmaet nå for lånet ditt via e-post: ([email protected]) hun er snill oppmuntre. Lykke til.Hennes whatsapp Telefonnummer: +1(929)267-7281

    44. Det er viktig å ha galgenhumor og kødde med seg selv – sliter selv med angst og depresjon og ingenting hjelper mer enn å ha litt humor oppi det hele. Det gjelder å være sin egen bestevenn, spesielt når livet er hardt, og hva er vel mer viktig enn humor?! Svært så hårsåre folk er, at de orker!

    45. Tommel opp for humor som er lett å forstå. Det er mulig jeg tar feil, men det kan hende at det ikke er et urimelig ønske at profesjonelle eller profilerte ikke burde bruke for mye makt i kommunikasjonen, men kommunisere på en måte som fremmer trygghet og tillit. Sarkasme brukes nettopp av flere årsaker – som er både positive og negative, bare for å nyansere.

      1. Et eksempel er at sarkasme er taleorientert, da kan det være vanskelig å fatte i skriftlig form og blir derfor lett mistolket. For å forebygge dette avrunder en del mennesker sarkastiske kommentarer på internett med et emotikon, vektlegger ordene med kursivskrift, fet skrift og/eller understreking. Sarkasme er også et eksempel på makt i kommunikasjonen som kan ha både positive og negative virkninger. Hvis målet er å fremme trygghet og tillit, er det trolig hjelpsomt, dersom det er lett å forstå.

    46. Synes det er rart at du kan si du synes ALT kan køddes med, men hadde mental breakdown fordi Fetisha skulle lese opp en jodel om deg?.. hvor var selvironien da?

    47. Tror ikke du helt forstår aldersgruppen på bloggen din. Mange ung forstår ikke alltid sarkasme. Og i allefall ikke skriftlig .
      Vær varsom og tenk når du legger ut innlegg. Håper du engang vil ta i mot råd og kritikk. Alle trenger det for å vokse personlig, og bli den beste utgaven av seg selv.

    48. Nå er det faktisk sånn at eksponeringsterapi er den absolutt beste behandling for angst, så hvis det hjelper å sminke seg, fikse håret eller ha på kule klær for å komme seg ut og takle sosial angst hadde samtlige psykiatere sagt «go for it!»
      Jobber i akuttpsykiatrien og har tidvis slitt psykisk, jeg reagerte ikke på det du skrev 😊 mulig du kunne formulert det annerledes, men i bunn og grunn er det sant i mange tilfeller.

      1. Jeg ver mep på ett rollespill en gang. Da hadde jeg ligget under dynen, innlagt og livredd. Etterhvert ble jeg bedre med god terapi, litt medisiner og hele familien og få nære venner tilstede . Da hadde jeg absolutt ikke ne behov for å glamme med opp. Da er det tid for å komme hjem til å gå tur i skogen med hunden min. I gode turklær og kaffi i sekken. Kjenne på luktene og høre småfuglene kvitre. Da lever jeg og elsker livet.
        Å glamme sg opp klarer jeg og det om angsten er liten, men da er det nesten heller som å være litt nedfor, utilpass lei og sliten. Ingen av disse følelsene er angst . Dette er følelser vi er ment til å takle alene, så hvis de følte deg fin bra for deg.
        Men ikke minimiser angstens kraft, den er voldsom for de som sliter mest.

      2. Ja, eksponeringsterapi er en utrolig bra terapiform for angst.
        Begynner som regel med ting som å gå i butikken, ta bussen, øve å stille fremmede spørsmål, ut å spise sammen, dette er bare noe som foregår. Tror ikke, av erfaring at noen hadde behov for å glamme seg opp. Da hadde vi bare virket mer syke.

    49. Nesen din ser flott ut! MEN, du bør ikke lage sånn “fisk på land” trynet. Penere med munnen lukket. Noen lepper kan være åpne om for eksempel tennene viser, men det gjelder ikke deg. Vær deg selv S.E 🙂

    50. haha, for et kommentarfelt. velfortjente penger i måneden når du må lese igjennom alt det her, for det gadd ikke jeg :’)
      Kan vel bare anbefale at du skriver (ironi) på alt, ikke forvent at mennesker skal forstå deg, det er en lost cause, bare å akseptere.

      Hilsen en ikke-krenka ung uføre som sliter med mye angst

    51. Det er lite smart å kjefte på dine følgere. Når jeg ser hvordan folk reagerer på en hel del av hva du legger ut, så kan det være smart å ta noe til etterretning. Ironi synes å være en gjenganger som brukes som unnskyldning når det tråkkes over. Sarkasme, ironi og denslags er umulig å lese i tekst om det ikke poengteres.

      Troverdigheten er på prøve så det holder. Jeg er redd for at du som forbilde stiller i et noe tvilsomt lys Da tenker jeg på hvordan du påvirker unge til operasjoner og typ injeksjoner. Det handler åpenbart om noe som ligner på en lang kø av komplekser som skal fikses på. Hva er liksom bra nok? Hvem setter en slik standard? Etter hva jeg vet er det ikke mulig å kjøpe seg indre lykke og harmoni ved hjelp av denslags.

      Du er god å skrive når du catcher gode og seriøse tema, og er tro mot det du faktisk publiseres. De er grunnleggende viktig.

      1. Ærlig talt, folk er forskjellige og det er AKKURATT d som er kult, tenk om du hadde fått en sånn kommentar på noe du selv var misfornøyd med? Syns det er mye finere nå som nesen hennes ser naturlig ut! Mye finere å se mer naturlig og ikke operert og for liten, blir bare masse komplikasjoner uansett. Bra Sophie setter helsen først.

    52. Når det gjelder å gjøre noe hyggelig for seg selv når man kjenner på ANGSTEN, er helt rett måte å møte den! Det som er feilen her er , mye misunnelse og at du sophie Elise viser deg strålende når du snakker om angst… Jeg er en godt voksen dame , som har hatt panikkangst i mange, mange år! Så det du sier er riktig, men måten du fremlegger det på kan nok provosere! Ikke meg, men alle de MISUNNLIGE ! På at du tjener gode penger… ❤

    53. Hallo,

      Har du blitt nektet et lån fra din bank eller et finansielt firma? Leter du etter pålitelige midler for å få finansiering? Vi har gitt mer enn 1 milliard forretningskreditter til mer enn 15 000 bedriftseiere akkurat som deg. Vi er i stand til å gi deg det rette forretningslånet. Våre tjenester er raske og pålitelige innen 24 timer etter vellykket søknad. Vi tilbyr minst 5000 til maksimalt 300 millioner. Dette er endelig en gylden mulighet på dørstokken for å få et lån uten stress, da du er garantert å nyte vår pålitelige finansielle tjenester, kan du kontakte oss via vår e-postadresse: [email protected]

      Vennlig hilsen,
      Mr. Robert Smith.

      Pålitelig lånetilbud.

    54. Hovedstaden kredittkort, bank og lån Vi jobber i samarbeid med topp rangerte banker i verden når det
      kommer til prosjekt- og forretningsfinansiering. Vår gruppe inviterer deg til å samarbeide med oss ​​og dra nytte av våre prosjektfinansieringsprogrammer. Vi har prosjektfinansieringsprogram for alle kunder som søker prosjektfinansiering som ikke-bruk av et (e) kvalifiserte prosjekt (er) for en transje eller flere nedtrekk med en stor kontrakt og flere eller serie trancher.
      Våre tjenester inkluderer utstedelse av bankinstrumenter enten som leieavtale eller kjøp, enten bankgaranti eller Standby Letters of Credit. Vårt langsiktige fokus hjelper folk til å realisere sin forretningsdrøm og oppnå høyden de ønsker i sine forskjellige virksomheter.
      Vi finansierer for øyeblikket:

       * Bankgaranti (BG)
      * Standby Letter Credit (SBLC)
      * Innkjøpsordrefinansiering
      * Ikke-regresslån
      * Personlig eiendomsøkonomi
      * Starte opp en franchise
      * Forretningskjøp
      * Business Expansion
      * Kommersiell eiendomskjøp
      * Kontraktsutførelse
      * Documentary Letters of Credit (DLC)

      VI TILBYR FYLLENDE SLÅNDSLINJER UTEN SAMLING TIL 2% RENTE

      * Personlige lån * Forretningslån * Investeringslån * Billån * Studielån * Gårdslån * Huslån

      Vi gleder oss til å ha et godt forretningsforhold til deg.
      Ikke nøl med å kontakte oss for mulig virksomhet
      samarbeid. Via e-post: [email protected]

      Takk skal du ha,

      Mokfour Rahman.

      Økonomisk ekspert

    55. Kjære lånesøkere

      Har du noen økonomiske vanskeligheter? Vil du starte din egen virksomhet? Dette låneselskapet ble etablert menneskerettighetsorganisasjoner over hele verden med det eneste formål å hjelpe fattige og mennesker med økonomiske vanskeligheter i livet. Hvis du vil søke om et lån, kan du komme tilbake til oss med detaljene nedenfor e-post: [email protected]

      Navn:
      Lånebeløp som kreves:
      Lånetid:
      Mobilnummer:

      Takk og Gud velsigne
      TILLIT
      Elena

    56. Jeg heter Ingrid, jeg vil gjerne dele et bemerkelsesverdig vitnesbyrd om hvordan jeg fikk 200.000 Euro, LÅN gjennom ELENA NINO kredittinvestering og alle slags. hvis du er interessert i et lån kontakt på e-post: [email protected]

    57. Vil du ta opp et lån og ikke vet hvor du kan få et ekte lån?
      Ønsker du å starte en bedrift, men har ikke kapital?
      Trenger du å søke om lån av en eller annen grunn?
      Trenger du et julelån?

      Håpet har endelig kommet fordi Elena Nino gir raske og pålitelige lån, deres tjeneste er 100% ekte og garanterer at du får lånet når du søker. Send en e-post og godkjenn i dag på [email protected]

      Takk og Gud velsigne deg
      TILLIT
      Elena

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg