planer for august – valget, ny serie, tatovering og piercing

Reklame | annonselenker

Hei dere! Først vil jeg bare si at det er veldig koselig å kommunisere med dere i kommentarfeltet om dagen. Det er tilbakemeldingene her på bloggen som betyr mest. Takk <3

Jeg vet vi faktisk er et lite stykke inn i august allerede, men jeg vil gjerne dele planene mine med dere likevel. Det er mye å glede seg til. Her kommer høydepunktene for August!

🍂 T-skjorte –  HER.
🍂 Ringer – HER 

… Kontakte en klinikk om å fryse ned egg. Jepp, jeg har faktisk begynt å tenke i de banene. Jeg aner ikke når jeg vil ha barn, og det kan like gjerne bli en stund til. Da er det fint å være på den sikre siden 🙂 Her er jeg helt blank, så om noen har erfaringer, gi meg gjerne beskjed!

.. Jeg skal prøve å få bedre kosthold. Kasper og jeg hadde en alvorsprat i dag, vi kan ikke fortsette å spise så mye pasta som vi gjør nå. Vi spiser helt greit, men pasta går ned på høykant, og det er ikke sunn pasta. Det er hvit pasta. Og jeg elsker det, selv om jeg får kramper i magen og selv om jeg får lav energi.. Men nå går det ikke lengre. Man kan ha et sunt vegansk kosthold men det kan like fort være usunt, og det orker jeg ikke!

… Få bedre orden på søvnmønsteret mitt. Om jeg tenker jeg skal “sove ut” må jeg gjerne sove i tolv timer, det innbiller jeg meg. Det virker liksom rett når jeg stiller alarmen, haha. Jeg vet jo at jeg klarer meg fint på 8 timers søvn, men  noe i meg stritter i mot. Kanskje fordi det er så tungt å stå opp da, når jeg ikke våkner av meg selv? Jeg burde opparbeide en rutine hvor åtte timer er regelen, uansett om det er helg eller hverdag.

.. Begynne å skrive igjen, altså utenom bloggen. Jeg er veldig glad i noveller om dagen, og jeg har endelig satt opp faste skrivetider – det vil si, jeg skriver åtte timer i uken, og som regel i helgene. Hva som er planen får dere vente å se! Faktisk er jeg godt i gang med skrivingen utenom, jeg føler meg skikkelig inspirert og noterer på telefonen dagen igjennom. Også akkurat nå, som jeg har mensen, og det er godt jobbet! Da blir jeg vanligvis sykt uinspirert.

.. Gjøre litt strukturelle endringer i AS-et mitt.

.. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å trene hver dag, men jeg føler det er vanskelig å få på plass når matvanene ikke er de beste, og jeg enten sover for mye eller for lite. For å være realistisk med meg selv, sikter jeg meg nå inn på to økter i uken. Da må jeg faktisk presse meg selv når jeg først er på trening slik at jeg ser resultater (og  ja, jeg kan noen ganger sluntre unna på trening om jeg vet jeg skal trene dagen etter også). Ikke minst, jeg må fortsette å tøye ut hver dag.

.. Begynne oppussingen av gjesterommet, altså yoga/meditasjonsrommet! Vi har endelig hatt interiørarkitekten her, og fått planene på hvordan det skal bli. Det er et innebygd skap der som skal ut, og inn der skal en seng. TV skal også bort, så vår vil komme for salg etterhvert om noen er interesserte (vi kjøpte den i desember). I tillegg blir det speil på hele veggen, yogamatter, og så klart gode høytalere.

.. Dra til Arendal for høstens politiske høydepunkt, nemlig Arendalsuka. Jeg skal dekke den for TV2, men med en litt annen vinkling enn på politikerne.. Dere får se den 25, for da er det nemlig premiere på den nye serien.

.. Ha photoshoot i Harstad, sammen med Dorthe Skappel. Jeg reiser derimot ned et par dager før henne og resten av teamet slik at jeg får tid med familien og venner. Søsteren min har flyttet til andre siden av jorden, og jeg må dra å trøste mamma og pappa som er knust.

… Filme masse til Youtube! Jeg skal få pappa med meg i en video. Hva vi skal gjøre er jeg litt usikker på, men mukbang kan vi ikke gjøre, han snakker med mat i munnen. Og det klarer jeg ikke.

.. Bli roastet på Sentrum Scene! Jeg gruer meg ikke, og er faktisk mest spent på hva jeg skal finne på å roaste de andre med.. 🙂

.. Dra på høstlanseringen til TV2 i Bergen. Litt kjipt at jeg må fly klokken 06:00 fra Harstad, det innebærer at jeg må stå opp klokken 03, men det får man bare leve med. Det er alltid en fin og glamorøs tilsetning, jeg har booket stylist som vanlig og skal ha på meg en nydelig kjole. Frisør og makeup er også booket! Det blir en spennende dag med opplegg fra tidlig til sent.

🍂 Bukse – HER 
🍂 Sko – HER (de er på 20%)

.. Ta enda flere piercinger + en cover up tatovering. Nå ryker R på rumpa, endelig.

… Spille inn et TV-program med Fetisha der vi faktisk skal pusse opp. Eller, faktisk bygge noe. Jeg tror ikke vi kommer til å være så veeeeeldig god på det akkurat!

.. Være gjest på God Morgen Norge i anledning det nye programmet mitt.

.. Bli bedre på egenpleie hjemme. Før var jeg så flink til å gjøre en ting hver dag, om så det var ansiktsmaske, ta en liten runde med tannbleking, selvbruning.. Hva enn. Nå sløver jeg helt, og da føler jeg meg ikke noe bra. I en hektisk periode er det ekstra viktig å gjøre me-time. Hva med å sette seg i badekaret, se på en episode frustrerte fruer å bare slappe av? Perfekt, spør du meg!

Håper dere har fine planer for august! Og at motivasjonen fortsatt finnes der etter sommeren. Tenk at den gikk over så fort..

119 kommentarer
    1. Tenk om du kunne begynne å skrive noveller, du som er så utrolig flink til å ordlegge deg 🙏
      Lykke til med alt framover, for en drivkraft du har!!!

    2. jeg lurer på om hvis jeg spiser pasta en sjelden dang går det bra da tror du med italiensk tomatsaus svevende skikkelig vakker å magisk bilder synes jeg du er Drømmenes vakreste fantasi synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱☀️🌌🏔🦅🗻

    3. Har tatt ut egg i forbindelse med ivf. Først ble man stimulert med hormonsprøyte. Nøye fulgt opp av lege. GU ofte. Så kommer dagen til egguthenting. Du får morfin, paracet og kvalmestillende som skal taes før inngrepet. Først innvendig ul for å kartlegge området+ bedøvelse av limorvegg.Så setter de på en lang nål med slange på Ul tingen. Føres inn igjen,så henter de ut egg på begge sidene. (De suges ut å havner i et glass) Det sitter en sykepleier å tar i mot eggene, og en å teller dem i mikroskop. Hele prosessen er over på 20min ca. Det er ikke kjempe smertefullt men heller ikke behagelig.

      1. Ouff.. Takk for at du deler! Jeg har tenkt en del på smertene, eller rettere sagt ubehaget. Jeg klarer knapt å ta en innvendig ultralyd, så det blir spennende. Gikk du via fastlegen eller privat, om jeg får spørre?

        1. Via fastlege ja, å hele den biten. Tar en stund. Mye papirer hit å dit.smertene etter en operasjon er mye verre enn uttak av egg. Du føler ubehag, å at det skjer noe.. kan være litt ekkelt når de roter rundt med nåla.

          Kom heldigvis en unge tilslutt:-)

    4. Herlighet, det virker som du er helt obsessed med å legge deg «under kniven» eller gjøre noe med kroppen din ? Virker som du tenker noe nytt hele tiden.. ble ganske sjokkert da jeg leste at du hadde tatt silikon igjen .. altså.. de fleste naturlige pupper er jo ikke 100% like uansett?? De fleste er forskjellige.

    5. Hvem korrekturleser det du skriver når du skriver bøker. Får du mye tilbakemelding på dette med og/å. Du har skrivefeil på dette i nesten alle innlegg. Er det noe du jobber med?

    6. Jeg trodde du egentlig fryste egg for lenge siden? Trodde du nevnte noe om noe arrvev på egglederne? Mye mulig jeg surrer 🙈 hvis du er veldig urolig vil jeg uansett anbefale deg om noe beroliggende; valium, midazolam e.l.

    7. Så spennende! Gleder meg virkelig til å se hva du får til. Du er så utrolig dyktig i det du gjør og jeg blir mektig imponert over deg hele tiden. Heier på deg!

    8. Hvilke vipper har du på deg idag? (på snap) Veldig fine!
      Og ville bare si at jeg liker klesstilen din for tiden. <3

    9. Kan du dele videre dersom du ender opp med å fryse ned eggene? Det er noe jeg har tenkt masse på selv – og hadde vært supert om du delte dine erfaringer og tips dersom du gjennomfører 😀😀

    10. TUSEN TAKK for at du svarte på spørsmål mitt da skal jeg kose meg ønsker deg alt godt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian ♥️😀🐱🌌☀️🦅

    11. Hei! Jeg har måttet operere bort venstre eggstokk, eggleder og fettforkle pga borderline tumor. Hadde en cyste på eggstokken, som var utviklet seg til å bli 10cm stor, og i grenseland til kreft. Har også tatt en amh test, for å se hvor mange egg jeg har i forhold til min alder, fikk et resultat på 7, som er veldig lavt ift at jeg er 30år😦 Kontaktet for litt siden kvinneklinikken i Porsgrunn, for å spørre om jeg var i gruppen som fikk lov til å fryse ned egg pga min historie, men fikk blankt nei 😥 Det var vist hverken nyttig eller nødvendig. Hadde det vært på høyre siden hadde jeg fått lov🤔 Står samtidig i brevet at jeg burde begynne å prøve få barn nå, før det er for seint. Syntes det er kjipt og få et sånt svar, når jeg har den historien jeg har. Mitt aller høyeste ønske her i livet har alltid vært og få barn, hva hvis det er for seint for meg allerede. Hva hadde du gjort om du fikk en sånn beskjed??

    12. Uten at jeg vet, men jeg tror ikke du som frisk kvinne får fryst ned egg på klinikker her i Norge, men ta kontakt med de forskjellige klinikkene rundt deg. Både private og offentlige.
      For å komme til der, må du mest sannsynlig ha henvisning fra legen.

      Å hente ut egg er ikke bare bare. Det er en prosess med medisiner i forkant, for å få flere egg til å vokse. Eggløsning med ett egg kan være smertefull, tenk deg en eggløsning med kanskje 10 egg i ene eggstokken og 8 i andre.

      Jeg har selv vært gjennom noen runder med ivf/prøverør, og har opplevd både lite smerter i forbindelse med egguthenting, men også voldsomme smerter i forbindelse med det.

      Uansett – lykke til!

    13. Ta en tur å spis pizza på Casa Mia i Arendal, helt amazing pizza! Ligger litt utenfor sentrum oppe ved et annet senter som heter maxis.

    14. Hei, kan du fortelle hvor genseren du hadde på deg hos Dorthe Skappel er fra? Eller eventuelt hvilken oppskrift det er? Elsker deg❤️

    15. Jeg vil bare gi deg ros for at du er så flink å svare folk. Jeg har ikke fulgt mye med før, men får et inntrykk av at du har stepped up your game kraftig i det siste 🙂 veldig koselig!

      Håper du har en fin kveld videre ❤

      1. Koselig å høre! Jeg skal ikke skryte på meg all verden, det går litt opp og ned (utifra hva jeg har tid til). Men jeg ELSKER å henge i kommentarfeltet her, og leser alltid alt <3

    16. Bloggen og YouTube-kanalen Pick Up Limes har massevis av gode veganske oppskrifter. Ho som driver den er utdannet innen ernæring så masse tips om mat i tillegg til oppskrifter

    17. Mener du vanlig pasta? Altså med egg? For da er det vel ikke vegansk.. Eller er det en annen type jeg ikke kjenner til?

    18. Så spennende og ikke minst en fornuftig tankegang å fryse ned eggene dine 🙂
      Ta dere en tur til legen, begge to.
      Sjekk ut hvordan dere ligger ann på kvaliteten. Til syvende og sist, skal de matche. Jeg kunne ønske jeg gjorde det i din alder, nå er jeg 34 år og kvaliteten er visst ikke den samme som før, i følge lengene på Haukeland 😉
      Hvorfor ikke fryse ned på godene, når de enda er fit for fight?
      Du tar alltid fornuftige valg, har trua på deg når det kommer til dette også!

      Lykke til ❤️

      1. Nei, det er ikke det minste fornuftig eller smart. Det er en påkjenning for kroppen, det er smertefullt, koster 100-150.000 kr og i tillegg kommer årlig leie for at klinikken skal oppbevare dem. Det er dessuten overhode ingen garanti for at eggene leder til graviditet, sjansen for å bli gravid med fryste egg er drøyt 50% når alt går som det skal. Det er ikke sikkert at hun noensinne vil få behov for dem heller. Hun er 24 år, fertil og frisk. Å fryse egg nå for sikkerhets skyld er omtrent like fornuftig som å operere vekk bryster, livmor og eggstokker i tilfelle man skulle fått kreft i dem om 20 år.

        1. Påkjenning ja, det skal jeg love deg!
          Men verdt det, hvis det er mulig – HELT KLART!
          Jeg er gikk igjennom tidenes kamp for å klare å bli gravid, nettopp fordi EGGENE mine ikke er som de engang var!
          Har man penger til det, så why not??
          Kreftsyke menn f,eks får beskjed om å tømme seg før de går på operasjonsbordet for testikkelkreft. Dette fryser sykehusene ned. Tar vare på det i 10 år og før du bikker 10 år i oppbevaring, så kontakter de deg for å høre om du vil ha de lengre!
          Det du skriver er bare tull! Sammenligningen din henger ikke på greip og jeg er sterkt uenig med deg!

    19. Hei! Jeg har vært igjennom ivf prosess. Og da frøys jeg ned egg 🙂 Ta gjerne kontakt på epost.

      1. Fy søren, for en utrolig unødvendig kommentar. Kreft er en forferdelig diagnose og sykdom! Bruk andre ord når du skal uttrykke deg.

    20. Uuuh så bra at du tar opp dette med å fryse ned egg. Er 37 år og kasta vekk alle mine siste gode fruktbare år på en drittsekk av en fyr som behandlet meg som søppel, og i tillegg var han steril, og nå står jeg her med ‘skjegget i postkassa’ føler meg som tidenes esel- hadde jeg bare frøst ned egga tidligere :/ lurt gjort av deg nå. Men jeg skal likevel fryse ned egg nå. For det er fortsatt en liten mulighet for damer som meg faktisk 🙂 selv om den er mye mindre hehe

      Men dette ser jeg frem til å følge med på som selv driver å leter etter info om dette med Danmark eller Sverige. Gleder meg til å se hva du gjør!!!

      Dette er en hjertesak for såååå mange single damer som ikke får lov å fryse ned egg i Norge, og mange andre i andre situasjoner og. Norge henger veldig etter på disse områdene med ivf befruktning, ja til og med adopsjon.

      1. Hei!
        Har du gått noe videre i prosessen med å fryse ned egg? Håper å høre fra deg. Hilsen en i slutten av 30 årene.

    21. Har vært gjennom IVF flere ganger. Vil bare informere deg om at i Norge er det ikke lov å ha egg på frys så lenge man ønsker. Det er maks 5 år du kan ha egg på frys. Etter de 5 årene må du eventuelt gå gjennom samme prosess. Da må du evt ta behandling og ha de på frys i et annet land 🙂

      Det er veldig strenge regler for IVF i Norge, så ikke ta utgangspunkt i at det er som vist på flere tv-serier fra bl.a. USA.

      Av erfaring vet jeg at noen leger sitter med veldig lite informasjon om hvordan IVF-prosessen fungerer, så gjerne ring litt rundt til klinikker for å samle informasjon. Privatklinikker som spesialiserer seg på IVF for eksempel.

      Lykke til!

    22. Er du spik spenna sprø? Skal du utsette kroppen din for det alvorlig krevende opplegget å hente ut egg før du i det hele tatt har forsøkt å bli gravid? Tror neppe en lege vil sette i gang det hormon-marerittet på en ung frisk kvinne. Dette innlegget er surrete og du er tilbake i vingle-modus igjen. Jeg blir bare lei meg

    23. Ja! Frys ned egg! Jeg kastet bort mine beste år på en som ville «vente litt» med barn. Når jeg skulle prøve å bli gravid, var det få egg igjen, og av dårlig kvalitet. Jeg er barnløs, og ikke direkte bitter – men det er en sorg….

    24. Jeg håper inderlig at du virkelig setter stor pris på alt dette!❤️ Jeg sliter psykisk og er enten innlagt eller så ligger jeg bare i sengen. Din august er mer innholdsrik enn mitt år (les: 3 år). Hadde vert så gøy å bare oppleve en venninnene lsu eller en hel dag ute….aldri glem å sett pris på det du har!

    25. Btw, i forrige innlegg var det «for dumt» å gjøre noe med tatoveringen på rumpa, nå skal det tas cover up på den… Skikkelig besluttsom der altså😁. Og høstlanseringen på tv2 er alltid en «fin og glamorøs TILSETNING»!? Ja, ja, underholdende er det iallefall! 😁

      1. Det var fordi det var altfor vondt å fjerne med laser, ser mange her ikkje les det ho faktisk skriv 😉

    26. Hei. Jeg syns du bør ikke leke så mye med kroppen din. Mitt erfaring og jeg angrer ikke når jeg sier dette, livet er kort og plutselig våkner du opp med en sykdom som gjør at du ikke lenger kan ha barn på grunn av alle de medisinene du må ta. Jeg er 30 år og plutselig fikk en sykdom som kalles blandet bindevevsykdom (mixed connective tissue disease ) og på grunn av de sterke medisinene jeg tar så har jeg ikke lov å ha barn. Heldigvis har jeg en jente som er 9 år nå og jeg er veldig glad jeg fikk henne da jeg var ung.

    27. Så du hadde på deg en grå strikkegenser på snapstory…. hvor er genseren fra? 😊Den var sååå fin og jeg har gått å tenkt på den non stop siden jeg så den! MÅ HA DEN, BARE MÅ😂

    28. Hvor kommer denne ideen med å fryse ned egg fra? TV?
      For det er ikke som å avgi en sedprøve, hvis det er det du ser for deg. Det er en krevende prosess med masse hormoner, som koster mye penger. Er også usikker på hvor lenge man har lov til å ha egg liggende på frys, men et embryo destrueres etter 5 år.
      Hadde du vært 38 år og singel hadde jeg forstått tankegangen, men du er tidlig i 20-årene og har med all sannsynlighet egg i massevis. Og det kommer du til å de neste 10 årene også… Tror du skal slite med å finne en lege som vil fortelle deg at dette er en god ide (det ville vært svært uetisk)..

      1. Faktisk kom den fra en bok jeg leste, som heter Voksne Mennesker. Det var da jeg innså at det kanskje kan være lurt for meg også, ettersom jeg ikke aner når jeg er klar for barn. Kanskje ikke før jeg er i slutten av 30-årene? Og hva om det plutselig ikke går. Der kom tanken fra. 🙂

          1. Hvorfor kan man ikke lese en bok, og så setter det i gang en tankeprosess hos deg, som kan være verdt noe?

            Jeg har heller aldri påstått at dette er noe jeg har tenkt nøye, dypt og hardt igjennom. Jeg har jo ikke engang snakket med legen om det. Og det kommer vel ganske tydelig frem i innlegget? 🙂

        1. Føler bare dette er en «fix» ide.. Noe en realitystjerne fra USA kunne funnet på (der kan vel alt kjøpes for penger?) Men det er som flere her har kommentert ikke noe man bare gjør. Det er medisiner, hormoner, tid og penger. Går du til fastlegen kommer du til å få samme beskjed, og du kommer ikke til å få noen henvisning til gynekolog på det grunnlaget (takk og lov. Er vel grenser for hva offentlighetens penger skal brukes på). Du kan selvfølgelig gå til en privat gynekolog. Gå da i tiden rundt eggløsning, og hun vil fortelle deg at hun ser masse egg!

          Og skulle dette bli en realitet, er det selvfølgelig ikke bare eggene det står på. Så du er på ingen måte garantert barn selv om du har egg på frys de neste 15 årene. Men sett deg gjerne inn i det, og gi folket en tilbakemelding. For det er helt tydelig at det er flere i dette kommentarfeltet som trenger litt undervisning i forplantning og graviditet!

          1. Jeg har vel strengt tatt ikke omtalt dette som;

            1. fast bestemt
            2. 100% gjennomtenkt
            3. noe jeg har masse info om

            .. men heller noe jeg var nysgjerrig på, og ville ha mer info om 🙂

    29. Hei. 🙂 Tenk deg nøye om før du velger å utsette kroppen din for den hormonbehandlingen som må til. Vi kvinner er født med et visst antall egg, når man stimulerer til egguttak så modnes MANGE flere enn enn vanlig. Det vanlig er ett egg per mnd, her er det snakk om mange flere. Du bruker de dermed opp. Det er ikke sikkert at du vil lykkes med å befrukte de fyrste eggene i senere tid. La oss si du er 37 år når du bestemmer deg for å få barn. Da har du kanskje ikke flere normale egg igjen, spesielt med tanke på at du har stimulert til uttak før, og brukt opp en god del av de gode eggene. I en slik situasjon kan det hende at eggene du har fryst heller ikke lar seg befrukte, eller at noe skjer galt med celledelingen eller noe annet. Da kunne det vært større sjanse for å lykkes naturlig om du ikke hadde valgt å fryse ned. Det er fordeler og bakdeler ved alt. For ikke å snakke om at kroppen din er uegnet til å bære frem barn etter overgangsalderen. 🙄 Om du har en medisinsk grunn for å fryse ned, så blir det noe annet. Men jeg ville aldri anbefalt det til en frisk og ung jente. Om du ønsker så sterkt å få barn at du er villig til å gjennomføre dette, så burde du ikke vente.

    30. Tror ikke det er lov å fryse ned egg her i Norge,med mindre man er alvorlig syk.
      IVF da henter man ut egg osv,men det er pga de skal befruktes,dvs man har lyst på barn.

    31. Heia. Du får ikke fryst ned egg hvis det ikke er nødvendig. Det må være en god grunn til at man skal få lov. Jeg har fjernet den ene eggstokken og jeg spurte lege om det samme men jeg fikk nei. De ville ikke fryse ned egg før de evt måtte fjerne den siste også :O Meen kan jo være andre regler privat! Men da koster det nok!

        1. Har det noe å si om man fjerner høyre eller venstre? Frøs ned eggstokkvev fra min høyre, hele eggestokken ble fjernet. Hadde kreft og dette var et fertilitetsbevarende tiltak. Kirurg sa det ikke spilte noen rolle, begge eggstokkene var friske, men han valgte å fjerne høyre. Begrunnelse var at da ville ikke smerter i blindtarm kunne forveksles med smerter i eggstokk.

          Kan du utdype hvorfor det er forskjell på å fjerne høyre eller venstre? Er det verst å fjerne høyre?

          Ble litt stresset her🤭

      1. Det var snakk om at jeg kunne gå videre i prosessen fryse-ned-egg for snart to år siden, så jeg skal ta det opp med fastlegen. Jeg ante derimot ikke at det var så komplisert, jeg trodde man kunne velge å gjøre det om man ønsket.. Så sykt egentlig at det ikke går!

        1. Om du tenker over det, så er det egentlig ikke sykt at man ikke kan gjøre slike inngrep som man selv ønsker. For det første finnes det et bioteknologiråd som regelmessig behandler etikken rundt alt fra kunstig befruktning, genmanipulering og fosterdiagnostikk. Det er selvfølgelig regjeringen som bestemmer hva som er lov og ikke (og man kan mene det er for strenge, men det er en annen sak). Poenget mitt er bare at det finnes etiske dilemma man tar stilling til før slike ting blir vedtatt. Og akkurat nå har vi en regjering som er veldig konservative til alt som gjelder reproduksjon og bioteknologi, dessverre.
          For det andre ville det kostet velferdssystemet MYE penger dersom folk skulle kunne bedt om inngrep som strengt tatt ikke var nødvendige, som at en frisk person skal fryse ned eggene sine “for sikkerhets skyld”, eller i tilfelle noe skulle skje med eggstokkene på et seinere tidspunkt. Og om det skulle være lov å gjøre det privat for penger skaper det urettferdig behandling hvor bare de som har penger nok kan få tilbudet.
          Sannsynligvis finnes det også medisinske grunner for at egg ikke skal fryses i evig tid også (f.eks eggkvalitet uten at jeg vet noe som helst om dette).

          Men jeg er enig i at dersom det er unødvendig komplisert for folk som faktisk trenger det å få hjelp til f.eks eggfrysing (du eller andre), er det veldig kjipt.

    32. Det ligger et program på NRK om eggfrysing, ambefaler å se den. Serien heter innafor, men bare en av episodene handler om eggfrysning.

      Så mye spennende du skal gjøre! Gleder meg til bøker og tv-serie !😍

    33. Prøv Linsepasta! (Rema1000) Det kan du spise hver dag hvis du vil! Inneholder kun linser, så det er bare sundt! 😊

      1. Jeg leste en kommentar om at den knirker, men jeg synes det er den minst “knirkete” av alle buksene mine, jeg. Den er normal i størrelsen, og jeg synes den tilpasser seg kroppen fint (litt stretch i livet). Liker den så godt!

    34. Først og fremst, tusen tusen takk for mange fine boktips på YouTube! <3 Det er allerede flere bøker på vei hjem til meg i posten, + jeg har laget en lang "to buy liste" på bookis. Bruker du den appen, forresten? Der kan man kjøpe og selve bøkene sine, litt som Tise, bare for bøker 😀

      Også ble jeg litt gira på det du skriver om søvn. I det siste har jeg geeka fullstendig ut på søvn og søvnkvalitet. En studie viste at så lite som et bittelite lys på baksiden av kneet (testpersonene hadde en tiny lampe bak kneet, pakket inn med bandasje så de ikke kunne se om det lyste eller ikke) gav utslag i søvnkvaliteten på en dårlig måte!! Altså, at huden absorberte den LILLE MEGDEN MED LYS og at det skiplet hele døgnrytmen deres. Mind blown!

      Tenkte å tipse deg om noen podcastepisoder jeg fant sykt informative og interessante;

      – Broken Brain Podcast with Dhru Purohit – episode 33; supercharge your sleep and upgrade your brain one night at a time with Shawn Stevenson
      – Bulletproof Radio – eposide 616; sleep is the boss of you
      – Ultimate health podcast har også flere gode episoder om søvn og søvnhygiene

      Som nattevakt så er the guilt real over å holde meg våken på natten regelmessig, og jeg kjenner jo at det ikke er sunt… så jeg gjør mitt beste for å minimalisere den skadelige effekten det har. Jeg har blitt overinspirert til å anskaffe meg Oura-ringen for å ta geekingen til neste nivå, men det er en pricy mofo så jeg må sove på saken først 😉

      1. Så hyggelig å høre at du liker den <3 Og takk for tips om app! Jeg kommer nok aldri til å selge noen av mine bøker (elsker dem) men så gøy å kunne kjøpe andre sine.

        Tusen takk for så mange gode tips på podcaster! Om du ikke har gjort det enda burde du høre Oprah Masterclass <3 Ikke om søvn, men bare en podcast generelt!

        Haha, Oura-ring er på ønskelisten her også.. 🙂

        1. Skjønner den, det sitter himla langt inne å selge bøkene mine, så det meste jeg har solgt er gammelt sykepleiepensum mens de selvvalgte bøkene beholder jeg stort sett sjææl <3 Man legger jo en del av seg selv igjen i dem, og jeg liker godt å både skrible ned tanker, streke under ord og setninger som treffer osv. Men å kjøpe billig og brukt gjør jeg gjerne 🙂 Tusen takk for tips selv! Det blir dagens lyttning. Og om du skulle ende opp med ringen, pleeeaaaase ikke la det gå ubemerket hen på bloggen. Jeg DØR etter å lese en ærlig anmeldelse fra noen jeg stoler på.

          Ha en finfin dag, sweets ü

    35. Sikkert noen som har nevnt det før også, men det er en oppfatning blant folk her i Norge at man kan fryse eggene sine sånn uten videre. Norge har en av verdens strengeste bioteknologi lover på akkurat dette området, og det er IKKE lov i Norge å fryse ned ubefruktede egg for å bruke de senere. Det må en gjøre i utlandet. Det er kun lov til å fryse befruktede egg som er til overs i en ivf behandling, dessverre.

      Synes det er smart av deg å tenke på dette nå mens du er ung! Jeg fikk sjokk i en alder av 32 da jeg hadde Amh verdi under 1 og nesten ingen egg igjen. For min del hadde det vært lurt å fryse ned faktisk. Synd Norge henger så langt bak… Det løste seg fint for meg likevel, fikk to barn. Lykke til!

    36. Hei!

      Du får dessverre ikke legge egg på frys her i Norge så lenge du er frisk.

      Jeg har vært gjennom stamcellebehandling og har derfor vært i denne prosessen hvor jeg fikk fryst ned eggene mine her i Norge på grunn av store sjanser for infertilitet etter behandling. Da fikk jeg vite at friske mennesker ikke har denne muligheten her til lands. Men Danmark har de vel litt andre lover og regler! Dessuten her i Norge fryser de ned eggene i max 5 år før de destruerer eggene. Du kan sende meg en mail hvis du er interessert i å høre mer eller har spørsmål. Jeg måtte gjennom 2 forsøk med sprøyter og nesespray, og 2 egguttak, så vil si jeg har mye personlig erfaring med denne prosessen. 🙂

    37. Men kjære deg, de færreste 24-åringer har lyst på barn. Du er vel oppegående nok til å forstå hvor mye man modner og vokser på 5-6 år? Om du har lyst på barn når du er 30 så har du fortsatt ganske god tid. Med mindre du har en sykdom som gjør at du kommer tidlig i overgangsalderen eller noe, har du det? Eller er det bare en av de merkelige tankene dine som du føler du må dele med resten av Norge?

      1. Ja, kjære deg, jeg er klar over det. Men jeg kan ikke se for meg å få barn når jeg er 30, heller.

        Du har en veldig negativ tone. Hadde ikke spist middag med deg om så jeg fikk betalt.

        1. Hahaha. Spise middag med meg? Hvor kom det fra, fordi jeg syns det er tåpelig? Poenget mitt er jo nettopp at man utvikler seg MYE på 5-6 år, så å uttale deg så skråsikkert om at du ikke vil ha barn når du er 30 heller kan du jo nesten ikke si?!

          Syns du uttaler seg veldig skråsikkert og ovenfra iforhold til mye annet også når det er sagt.

    38. Hvor er den nyydelige strikka genseren du har på deg på snap blant annet? Den var så fin og så veldig deilig ut 🙂

    39. Hei!

      Super blogg og du er et nydelig menneske som virkelig har vokst på meg de siste årene. Elsker spesielt podden deres.
      Jeg har nesten sluttet med å spise pasta fordi jeg har byttet det ut med byggryn. Det er supersunt og holder deg mett lenge. Du kan lage byggrynsgrøt, byggrynsrisotto, ha det i salater (må kokes og avkjøles først) og sist men ikke minst kan du ha det istedenfor ris. Jeg elsker å koke det sammen med noe som setter smak feks grønnsaksbuljong 😉 Lykke til med et sunnere kosthold!

    40. Jeg gleder meg enormt til å følge med deg videre, spesielt nå i August hvor det skjer mye spennende ✨ Jeg begynte nylig å lese bloggen din og jeg må si du er en frisk pust, du er dønn ærlig og det er så godt å kunne relatere til deg og se på deg som en helt «vanlig person». Takk for at du deler dine gode og vonde sider, det er ofte til større hjelp enn du tror. Jeg begynte å høre på Status nå for noen dager siden og har allerede hørt ferdig hele podden, og jeg vil bare si at den er helt fantastisk og jeg gleder meg allerede til neste tirsdag. Du motiverer og inspirerer meg, selvom du og jeg er helt motsatt. Du har et driv og en vilje som er helt fantastisk. Stå på videre 👍🏼 En siste ting — jeg bestilte akkurat begge bøkene dine, og klarer nesten ikke å vente med å lese dem!

      1. <3 tusen takk skal du ha! det er skikkelig hyggelig å høre, det betyr så MASSE!

        gi meg gjerne en kommentar når du har lest bøkene, for jeg vil høre hva du synes!! <3

    41. Hvordan har du fått så fin hud etter acne? ❤️Sliter veldig selv..
      Og hvordan får du så hvite tenner? 😍

    42. Jeg har en sjelden blodsykdom/mutasjon i beinmargen som gir økt fare for leukemi. Jeg tok kontakt med fastlegen min ang å fryse ned egg, og ble da henvist til Norges beste fødselslege på Rikshospitalet. Jeg tenkte at dersom jeg en dag skulle få blodkreft, ville jeg selvsagt fått cellegift. Dette dreper ikke bare kreftceller, men også eggceller.
      Rett før første time på Rikshospitalet fikk jeg en positiv graviditetstest. Da ble nedfrysing av egg satt på pause. Jeg bøe fulgt opp av samme lege, men pga svangerskapet. Senere måtte jeg dessverre avslutte svangerskapet i uke 18, da jeg fikk alvorlig, akutt leversvikt og holdt på å dø. Ble satt på transplantasjonsliste for å få ny lever. Nå er det livsfarlig for meg å gå gjennom et svangerskap. Kroppen min tåler det ikke. Det er en enormt stor sorg å vite at jeg aldri kommer til å få biologiske barn. Jeg har derimot en grav å gå til. Hun skulle fylt 4 år denne høsten…

      Jeg synes du skal fryse ned eggene dine, hvis det er det du ønsker. Det er en privatsak og ingen andre skal bestemme hva du kan og ikke kan gjøre. Det er bedre å ha noen egg i fryseren enn å aldri få muligheten til å kjenne barnet ditt på brystet mens den tar sine første åndedrag. Frys eggene dine før det er for seint. Du får ingen angreknapp.

    43. Hei <3 Det er veldig interessant å høre hva du tenker om det å fryse ned eggene dine. Jeg vil tipse deg om en episode av Innafor som ble sendt tidligere i vår, nemlig "Baby på is", der Penny Wayne Claire Kembba undersøker mulighetene sine i forhold til denne prosessen. Sender deg også en link til en artikkel om dokumentaren: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forbudt-eggfrysing-1.14508790

      Det er godt mulig at du allerede har sett den, men hvis ikke så er det jo alltid interessant å få med seg 🙂

      Ønsker deg lykke til og støtter deg uansett hva du velger å gjøre, jeg føler personlig at det er galskap at det er så pass mange ting vi kvinner faktisk ikke får ta egne avgjørelser på når det kommer til våre egne kropper. Er det noe vi burde få bestemme over så er det jo nettopp det, oss selv og våre egne kropper.

      Elsker deg og alt du gjør, og ønsker deg en fin høst med alle dine spennende planer <3

      Klemmer fra Michaela

    44. Ville bare tilføye at jeg i den forrige kommentaren min mente at det er galskap at det er så mye vi ikke får tatt egne avgjørelser på når det kommer til våre egne kropper I NORGE, bare så det er sagt *insert monkey covering his/her face emoji*. Det sier kanskje seg selv, men rett skal være rett 🙂 Hihi. Ha en fin dag videre <3

    45. Det var en stor kneik for meg å gå fra hvit (deilig) pasta, til fullkorn. Men vet du hva? Nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt, og nyter fullkornspasta 😀

    46. Topp kycklingar med stora heta bröst bara på denna webbplats! Följ länken, du kommer inte ångra det! – 👉 ClICK.
      registrera dig och ha kul

    47. Topp kycklingar med stora heta bröst bara på denna webbplats! Följ länken, du kommer inte ångra det! –
      💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞💖🔞

      👉 💚KLICKA💚.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg