perfekt hud, perfekt humør og perfekt dag

På bildet over er jeg uten sminke. Jada, jeg vet jeg har tatovert både lepper og bryn, og at jeg har extensions på vippene. Men det er likevel uten sminke – og jeg er så takknemlig hver dag for at huden min er fin. Jeg tror enda jeg har acne, jeg kan se meg i speilet og forventer å se masse sår, byller og kviser.  Sånt som er umulig å sminke over. Sånt som gjør vondt. Jeg tror folk som bare har hatt en og annen kvise aldri kan se for seg hvor ille det er, når hele ansiktet svir og du ikke engang kan stryke deg over huden uten å gråte.  Nei, det er ikke verdens undergang men faen så kjipt det er å slite med huden.

Jeg har gått på antibiotika tre ganger for å bedre huden, men alltid fått tilbakefall. Uansett hva jeg har brukt, har tilbakefall kommet. Det kan bli bra i perioder, men så.. Jeg klikker om det skjer igjen. Å spise 80% plantebasert og gode produkter hjelper. Jeg kan aldri drikke melk igjen, da kommer acne med en gang.  Når det kommer til produkter elsker jeg Skin Cuticles, jeg har aldri funnet en bedre match for min hudtype. Ikke sponset. Ønsker det var det 🙂

På snakk om kosthold. Det beste med Oslo er at det stadig popper opp nye spisesteder med sunne alternativer! For en matelsker som meg er det perfekt. I dag var jeg på Leon mellom møter – et perfekt sted om du har dårlig tid og må spise kjapt. De serverer sunn fastfood, og har både salater, wraps, burgere osv. Om dere lurer på hvor jeg finner spisesteder er det enten via OsloBy sin Resturantguide HER, eller via aviser som natt&dag eller aftenposten. Jeg drar aldri et sted uten å ha fått det anbefalt – og akkurat Leon kom jeg over på instagram.

Som dere vet suger jeg på å ta bilder av mat. Men, maten på Leon var bare helt OK. Hva mer kan man egentlig forvente – uansett er det et tusen ganger bedre alternativ enn Mc Donalds, 7eleven og alt annet man ramler innom når tiden ikke strekker til. Men jeg skal ikke lyve å si at jeg kosa meg maks, for det gjorde jeg ikke. Men kommer jeg til å dra igjen? Sikkert, haha. Det var så deilig å få ordentlig mat servert på bare et par minutter, og at det ikke var en tør baguette liksom.

Videre dro jeg til Mina Milanda, en helt nydelig “blomster”handler som kun har åpent på fredager. Her kan du kjøpe de fineste bukettene, som lukter helt fantastisk. Det er dyrt, men det meste du kan kjøpe her holder for evig. Jeg håper jeg rekker innom her flere ganger, for bare sjekk hvor fint det ble:

Det ga en helt annen følelse hjemme allerede! Vasen har mange spurt om, jeg kjøpte den i 2014 på paleet. Men den kommer fra et ganske kjent merke som jeg ikke husker navnet på – kanskje noen i kommentarfeltet vet? Lysestaken ved siden av er fra Bohus! Jeg elsker interiør og å holde på hjemme!

Et bilde jeg knipset i bilen på vei hjem, siden så mange har spurt om solbrillene. Det ser ut som jeg leker så jævlig deilig her, og aner ikke hvorfor jeg tar munnen åpen på bilder automatisk? Det ser jo ikke fint ut??? Hva tror jeg?? Hm.. Tilbake til brillene. De kommer fra Quay. Det er favorittmerket mitt på solbriller, kvaliteten er fantastisk. Og igjen, se på huden min!

God helg forresten! I dag har jeg endelig trent, vært i et SYKT spennende møte, og nå på kvelden skal jeg filme videoblogg. Den første videoen på kanalen min har allerede fått over 50 000 visninger, det er jeg SÅ glad for! Jeg er så motiver for youtube og egentlig alt om dagen – selv om jeg sliter med søvn, og natten er alltid noe jeg gruer meg til, så er humøret på topp likevel.

Kos til dere <3

41 kommentarer
    1. Kan du lage et utdypende innlegg om hva som har hjulpet for huden din, erfaringer, produkter, mat, tilskudd, hormoner, hele pakka. Med hele historien i kampen mot fin hud, fra start til dags dato? Hilsen jente i acnegjengen..

      1. Det skal jeg gjøre – jeg har det på lista over innlegg som kommer.

        Men jeg kan forklare litt kort til deg også, i tilfelle du synes det blir lenge å vente.

        Jeg hadde perfekt hud frem til jeg ble 18-19 år gammel, da jeg sluttet på p-piller som jeg hadde gått på i flere år. Jeg begynte på pillene igjen i håp om å gjøre huden bedre, men det ble bare verre.. Og så var helvete i gang! Jeg gikk med uren hud i ett år før jeg til slutt begynte på isotretinoin, som er antibiotika. Det funket som faen til tross for litt harde bivirkninger. Jeg var uten kviser i seks måneder (fra avsluttet kur), men så kom kvisene igjen. Og jeg begynte på skin repair, som gjorde det bedre i et par måneder, så kom kvisene igjen, og så enda en runde med iso.. Og så repterte det samme seg igjen.

        Sist gang jeg gikk på Iso var i 2017, og siden da har jeg heldigvis ikke fått noen kviser som plager meg noe særlig. Men da la jeg også om kostholdet mitt (kuttet meieri, godteri), sluttet å ta meg i ansiktet når jeg ikke var ren, og begynte med skin cuticles som jeg også anbefaler i innlegget. De produktene er helt magiske og jeg er totalt avhengig – men de hadde nok aldri funket da jeg hadde acne på mitt verste. Det føles nesten dritt å anbefale iso til noen, for det er så heavy på mange måter, men det var oppriktig det eneste som virkelig funket i “dybden” og tok bort acne, samtidig som arrene bleknet (jeg har fortsatt litt arr men det ser mer ut som rødhet bare).

        1. Har du forsøkt/hørt om retinol? Det er en type a-vitaminsyre som kan hjelpe mot acne. Man får kjøpt ganske milde retinol-produkter på eks Kicks, men om du vil ha noe som virkelig fungerer så må man få det på resept hos legen/hudlegen. Anbefaler å høre med legen om det kan være noe for deg.
          Jeg har aldri slitt med dette problemet, men kan tenke meg til at det ikke akkurat er positivt for selvtilliten. Håper du finner noe som kan hjelpe for deg og din hud.

        2. Hei Sophie Elise,

          Jeg har også slit med akne fra ungdommen och gikk lenge på en behandling fra en hormonekspert fra NYC i USA. Det er dyrt, men så verdt det. Nå har jeg etter 7 år sluttet på behandlingen og lagt om kostholdet mitt noe enormt pga andre helseproblemer. Jeg har kuttet gluten, sukker, alkohol, soya, potet (og andre grønnsaker som kan gi meg reaksjoner), ris (ble fysisk monster trøtt av ris, helt sinnsykt!), fruktose (høy sukker inneholdende frukt, tørrfrukt osv.) Jeg spiser kun økologisk gressforet kjøtt og masse økoligske grønnsaker. Drikker masse grønnte och vann. Min nye favoritt er kokosmelk og kokosvann. Ikke er bare helseproblemene mine forbedret, men huden min er helt amazing nå! Så kanskje verdt for deg å prøve? Å leve på en slik diet jeg gjør krever en god anledning (som mine helseproblemer), men det er verdt alt! Jeg har spist slik i 4 måneder nå, kommer alltid spise slik!

    2. Elsker hvordan leppene dine ser ut nå! Når det er mindre fillers og ser mer naturlig og myke ut. Du stråler om dagene!!!

    3. Er det vondt å få pmu på leppene, og hvor lenge varer det? Du har vel gjort det flere ganger om jeg ikke husker helt feil

      1. Jeg har gjort det tre ganger ja, første gang tok jeg kun liner, så ville jeg ha hele leppa, og nå fylte jeg på. Dette er over en periode på tre år. Det er ikke så veldig vondt som jeg trodde – sjekk ut min siste video som ligger noen innlegg ned :*

    4. Har du prøvd isotreroninon? Det er en type a- vitamin kur for akne du får hos hudlege. Går på den selv pga ekstrem akne på ryggen og den er en gudegave

    5. er helt enig i det folk tar så lett på det og sier at det er snart over men av vet døm om det det kan en hud lege svar på og baseron som er for kviser du er favoritten min å ønske deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    6. er helt enig i det folk tar så lett på det og sier at det snart er over men av vet døm om det en hud lege kan svare på det stilig å Nydelig bilder synes jeg og ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    7. Prøv denne som sminke: oxygenetix foundation.
      Den skal være bra mot alt mulig drit i huden. Og kan brukes selvom du har kviser, sår, solbrent, tatt laser ,har rosacea etc.
      Husk produkter med salisylsyre og bha syre .

    8. Hei!
      Jeg ville bare bare få ut hvor utrolig flott du ble når du tok ut silikonen i puppene! Du var alltid flott, men det kledde silhuetten din så utrolig bra! Du ser så mye mer ”klassisk“ og tidsløs ut i klærne du har på deg også!
      Har aldri vært imot silikon, og skal faktisk ta det selv snart av andre grunner enn deg, men måtte bare få ut hvor fin du er nå 🙂 du stråler

        1. Hva mener du? Flere ganger vist deg uten sminke, det kan godt hende, men i dette innlegget skriver du at du ikke har noe sminke på. Og det er litt “standar” bloggere, og skrive de ikke har noe sminke på, men har ansiktet full av permanent makeup. Da er du ikke uten sminke når man har svarte lange vipper med extensions, farget brynene mørkere eller lipliner på.

    9. Vet ikke om du vet det, men kommentarfeltet er helt umulig å lese i mobilversjon. Hvis du svarer på en kommentar, som igjen blir svart på, kommer det bare en bokstav pr linje..

    10. Hei flotte du <3
      Sliter ikke med acne, men en type eksem i ansiktet! Om du noen gang er i Trondheim anbefaler jeg å stikke innom DMK Hudklinikk og prøve å få hjelp der med enzym-maske og dmk hudserie tilpasset acne! Super koselig dame som jobber der som gjør alt for å hjelpe. Om du finner dmk produkter i Oslo ville jeg absolutt prøvd disse 🙂 En drøm av produkter som funker! <3 Ha en nydelig dag og god helg 🙂

      1. “SkinCeuticals does not test any of its products or any of its ingredients on animals, anywhere in the world nor does SkinCeuticals delegate this task to others.”

    11. Hei, kunne du skrevet litt om hvilke produkter fra skinceuticals du bruker? Evt om du har vært borti noen billigere varianter/produkter som har funket? Sliter ikke med mye akne, men har etter at jeg fylte 20 fått mer og mer kviser og rødheter, slik som mamma da hun var ung. Er redd for at hvis jeg ikke tar tak nå blir det verre med årene : (

    12. Hei! Er det Iso eller antibiotika du har prøvd 3 ganger? 😊

      Har prøvd antibiotika flere ganger selv, men ikke iso. Er redd for å prøve det, pga. alle bivirkningene..

    13. Uten make up? Vipper, bryn lepper permanent make up. Solarium, botox, filler, neseoperasjon og en hake som plutselig ble veldig lang!! Klart du kan gå uten make up……

    14. Jeg slet med acne i så mange år, gått på 2 runder med accutane med noen års mellomrom. Jeg relaterer så sykt til den å se seg i speilet og forvente å se acne, jeg vil faktisk si jeg utviklet ptsd av det. Jeg gråt i så mange år og hadde det så vondt både på utsiden og innsiden, det var TORTUR! Det preget meg altså i så mange år, jeg knuste speil og fikk break downs, og jeg er IKKE en dramatisk person noe alle rundt meg også kjenner meg som (lite drama), det var så mange som hadde vondt av meg. Nei, det er ikke verdens undergang, men jeg synes det er en damn shame og hushe så mye ned på det også, som ofte er gjort av de som ikke virkelig har slitt! Jeg gikk over til vegansk kost for noen år siden nå, melk er faktisk djevelen! Jeg blir fortsatt trist inni mellom når jeg ser meg i speilet da jeg ser mange dype arr, som bare minner meg på hvor vondt og langt nede jeg har vært, en konstant påminnelse.. Utrolig irriterende å være snart 27år og endelig føle at kviser ikke er det store problemet lenger, men du ser huden din eldre… Can I get a fucking brake?! Huden min har kostet meg ekstremt mye penger, og det ser ikke ut som det kommer til å stoppe heller.. Heihei collagen nå plutselig, hva gir’u meg.

      Hilsen oppgitt jente snart 27…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg