oppstramming, manisk selvpleie og filosofi

I dag startet slik alle mandager gjør: i podcaststudio. Herregud så glad jeg er for å ha startet podcast med Fetisha! Da får jeg mye ekstra energi å ta videre med meg inn i uken, pluss jeg liker å kommunisere med dere på den måten. Blogg i alle ære, men det er ikke alltid jeg får frem hva jeg virkelig mener i tekst – den som leser oppfatter det litt slik man selv ønsker. Føler du at jeg er en bitch, så leser du det jeg skriver i en bitchy tone, om du tenker jeg er seriøs om jeg egentlig er ironisk blir det også feil.. Og slik kan man fortsette. For meg kommer alltid tekst til å være “mitt”, men det gjelder mest når jeg setter meg ned for å være personlig. Da er det ingenting som treffer meg like godt som å skrive, det er min kunst. Brette ut sjelen min, vise dere hvem jeg er helt dypt inni margen. Det er ikke alltid jeg klarer det – ikke fordi jeg ikke vil, men fordi det blir en sperre der.

Genseren er hjemmestrikket, men garnet og mønsteret kommer fra Skappel. Jeg er ikke veldig god til å strikke selv, men ønsker å bli det så nå har jeg skaffet meg litt garn. 

På mandager pleier jeg også å gjøre det lille ekstra for meg selv og utseendet. Det virker kanskje som om jeg gjør det hver dag? Jeg elsker selvpleie, og som jeg har sagt flere ganger – det trenger hverken være dyrt eller vanskelig. Jeg føler meg bra på innsiden om jeg tar vare på det ytre, det er som meditasjon for meg. Jeg slapper helt av, og tenker på ingenting annet enn det jeg gjør i øyeblikket. Jeg mener det alvorlig når jeg sier det er meditasjon, for jeg klarer virkelig å slippe alt stress og rot i hjernen når jeg f.eks smører på en ansiktsmaske, scrubber huden osv.

Rett før jeg satt meg i frisørstolen hos Fetisha. På mandager henger vi alltid så sinnsykt lenge etter podcast, haha. Hun ordner meg som regel på de dagene også. Løshåret jeg bruker er clips fra luxushair til alle som har spurt! Jeg bruker det et par ganger i uken. Mitt eget hår vokser så sakte, men jeg har holdt meg til mitt eget løfte ved å ikke farge håret mitt. Så langt har det gått bra! 

.. Og looken jeg nesten alltid ender opp med. 

Jeg drar til frisøren to-tre ganger i uken for å style håret. Det er egentlig en nødvendighet i jobben min – sminke kan jeg takle selv, men håret får jeg ikke til og det må se bra ut for alle intervjuer, filming og bilder. Tidligere vasket jeg håret hos frisøren også (det gikk faktisk et helt år uten å vaske det selv), men nå har jeg begynt å vaske det på egenhånd. Det har også blitt en del av den deilige rutinen jeg har for meg selv!

Nå sitter jeg hjemme og pleier meg selv som dere sikkert har skjønt, hehe. Dere vet jo hvor mye jeg elsker Body Shop, men jeg har aldri prøvd ansiktsmaskene deres.. Før nå! Denne skulle gi deg glød og virke oppstrammende. Dette er ikke et sponset innlegg, men jeg kunne virkelig føle at den virket på gløden, men oppstrammingen var det ingen videre effekt på.. Det skal kanskje en del til for å gjøre meg strammere. Men gløden etterpå var magisk! Det prikket deilig i huden, og resultatet er en glødende hud, som å ha påført et perfekt lag med higlighter på de riktige stedene. Akkurat den effekten satt jeg så pris på at jeg egentlig driter i oppstrammingen som ikke kom, det er nesten umulig med en maske uansett! Nei vet dere hva, denne anbefaler jeg på det varmeste. Haha, nå kom akkurat Kasper ned trappen her med samme maske på seg og mumlet “jeg forstår hva du mener med effekt”. Når man først har begynt med masker sammen er det no going back i parforholdet.
Ellers fikk Kasper tilbake en veldig bra karakter fra skolen i dag, og sånt må man alltis feire! Jeg skal dusje, scrubbe ned hele kroppen, ta selvbruning og så blir det vegansk burger ✌🏼 Jeg har så mye spennende jeg driver med utenfor sosiale medier om dagen, jeg føler virkelig 2019 blir året for å ekspandere. Gå litt ut av sin egen komfortzone, tørre å prøve ting som føles skumle. Podcast var en av de tingene, tro det eller ei. Jeg håper dere ser frem til en ny episode i morgen forresten! Det gjør jeg, vi holdte på å le oss ihjel og samtidig fikk vi filosofert litt, noe jeg alltid synes er deilig. Det tror jeg egentlig ikke vi har gjort før i podcasten, altså de store spørsmålene om liv og død.. Det er så mye å prate om, haha! Jeg vil bare podcaste hele tiden.
Vi snakkes i morgen, jeg håper dagen deres er digg! 
18 kommentarer
    1. Skikkelig fine bilder å koselig og intresant innlegg synes jeg synes du er modig en kuling smart og kul humør du har synes jeg du er favoritten min ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    2. Finner ikke den nyeste episoden av podcasten på Spotify, jeg! :-/ hadde gledet meg, men finner kun den om God Morgen Norge og de andre, det er jo ikke den som kom ut i dag? O.o

    3. Du er 24 og har stram hud! Om du får strammere hud får du problemer med å blinke og snu på hodet 😛

      Jeg er veldig opptatt av rettskriving, og har kommentert dette flere ganger tidligere. Det er ingenting som heter “blogg i all ære”, “kjæreste i all ære”, “etc i all ære”. Det gir ingen mening.

      Over til noe annet, et podcast og serietips: Serial sesong 1, som omhandler drapet på Hae Minh Lee. Ekskjæresten hennes, Adnan Syed, ble tiltalt og dømt for drapet. I podcasten gikk de igjennom saken fra begynnelse til slutt, og det resulterte i at saken hans ble/blir tatt opp igjen. HBO har laget en dokumentar i fire deler som omhandler denne saken, og fire mandager fremover slippes en ny episode. Første kom i dag, og er på over en time. Veldig interessant, spennende og trist sak.

      1. Det er vel bare en “saying” som jeg benytter meg av i hverdagen, også i daglig tale. Så sånn sett har det ikke så mye med rettskriving å gjøre, om jeg skriver “lol” er vel strengt tatt det også en skrivefeil – men det er mer daglig tale i tekst.

        Jeg har allerede hørt Serial podcasten, så tusen takk for serietipset! <3

    4. Body Shop er en av favorittbutikkene mine! 😀 Digger håret ditt! Det ser så silkemykt og vakkert ut! Forresten, jeg ser veldig frem til podcasten 🙂

    5. Hei skjønneste!❤️ Hørte den nyeste podden nå! Driiitbra som alltid! Åhhhh, eeeelsk på dere!!!❤️ Jeg har ikke Instagram, (haha nørd!) så jeg kommenterer her: ang det fantastiske engasjementet om klima og skulkefredag. På god morgen Norge for kanskje 3-4 uker siden var det en jente på år (tror jeg) der. For et entusiastisk og engasjert vesen hun er altså!!! Wow!!! Hun hadde nok blitt med tenker jeg! Du får høre med de å få navnet hennes! Goood work! Digger deg!!! Stooor klem til fine, kloke, fantastiske deg!❤️

    6. Du er et av Norges farligste forbilder! Dette mener jeg bør få konsekvenser. Jenter på 12-16 år sitter med selvmordstanker grunnet deg! Du sprer kun skam!

      1. Å du er bedre fordi?? Sånne som deg er farligere! Nett troll og Personangrep er mye verre enn Restylane. Min mening 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg