ny tatovering på en intim plass

Reklame | to annonselenker

Som dere vet har jeg de siste årene løpt rundt med en R på rumpa. Jeg var ung, og spontan, en kjærestetatovering havner nok høyt opp på listen over dumme ting å finne på. Og jeg har TO! Med to ulike menn, og ingen av dem er mannen i mitt liv. Det satt langt inne å skrive den setningen der, hehe. Det siste året har jeg fått veldig avsmak på tatoveringer generelt og er så takknemlig for at jeg aldri tok sleeve, for det har vært nære på et par ganger. Det er det ironiske med tatoveringer, du kan angre så mye du vil, eller endre smak så mye du vil, men de sitter fortsatt på kroppen gitt. No offence til alle som har tatoveringer, for jeg har jo mange selv, men det er mye finere å ikke ha noen.

Uansett, jeg har ønsket å dekke til R-tatoveringen en stund, men dørstokkmilen har virket lang og som jeg etterhvert skulle få erfare; det er ikke bare-bare. Jeg ville ikke ha en større tatovering, så hva skulle jeg liksom dekke den med? Frykten hadde vært å ende opp med en svær tatovering på rumpa kun for å dekke sporene av partysvenske-eksen. Men i dag var det altså på tide å få ut fingeren å ta konsekvensen av mine egne idiotiske avgjørelser.

Jeg hadde booket time på Attitude Tattoo i Oslo, norges største og mest anerkjente tatoveringsstudio. Jeg er så ute av “gamet” og valgte å dra der det føltes tryggest. Tatovøren min i dag var også litt skeptisk på hvordan man skulle løse dette her, og vi var inne på litt forskjellig men jeg stilte meg negativt til alt som ville ha vært større. Han var heldigvis både kreativ og flink, resultatet ble som følger;

Endelig! Helt ærlig kunne jeg ikke fått et bedre resultat mtp utgangspunktet. Det er som sagt Attitude Tattoo som står bak. Som jeg sa til tatovøren min, jeg er ferdig med å tatovere meg, men om ikke ville jeg definitivt ha kommet tilbake.

Ellers startet jeg dagen hos en venninne for å spise frokost. Sånt burde man gjøre mer av, en sosial frokost.. Men å skulle løse det i praksis er heller umulig; hvem gidder å stå opp 05 på natta for å trykke i seg en brødskive hos venninner, når man sikkert er for trøtt til å snakke uansett. Det får være i helgene! Venninnen min Louise har en helt nydelig leilighet. Jeg mener, sjekk ut tapeten på badet..

Kjolen min finner du HER. Den er riktignok veldig gjennomsiktig og liten i størrelsen, så anbefales ikke å kjøpe. Dessverre. 

Jeg får alltid masse spørsmål om ringene mine. De kommer HERFRA. 😍

Som jeg skrev på instagram har jeg bestemt meg for å gå tilbake til naturlig rumpe i desember. Skikkelig rart å snakke om det som om det var en hårfarge man bare kan bytte ut, men jeg kan heller ikke ha en alvorsprat om det hver gang. Jeg har funnet klinikk og booket time, det er bra å ha en konkret plan. Det var noen som lurte på om jeg kom til å fjerne den, og så sette inn igjen (som med puppene) men nei det kan jeg garantere ikke kommer til å skje.

Jeg føler meg fortsatt forkjølet så jeg ser frem til å lage en kopp vegansk kakao, krølle meg opp i senga og se på en god film senere i kveld, gjerne noe Disney. Så følger jeg litt med på Skal Vi Danse samtidig, selv om det er veldig rart å se på fra den andre siden. Helt sykt at det er ett år siden allerede.

I morgen skal jeg være med på nyhetskanalen igjen for å snakke om dyrevelferd blant annet. Skikkelig spennende! 

67 kommentarer
    1. Hvorfor blogger du nesten ikke eller oppdaterer sosiale medier for tiden? Og når du gjør det er det nesten bare reklame for andre ting du driver med.. Bortsett fra i dag. Har du tenkt å gå over til å bli bare businesswoman i stedet for influencer?

      1. Hei Kristina.

        Jeg synes det er hyggelig å høre fra deg, men flere ganger i uken klager du på at jeg skriver innlegg som ikke faller i smak. Jeg kan dessverre ikke møte dine behov. Jeg har ekstremt mange baller i luften – og som sagt flere ganger – bloggen kan ikke prioriteres like høyt som før, da jeg har flere prosjekter som skal taes hånd om. Jeg hadde vært dum om jeg ikke hadde grepet flere muligheter, og jeg elsker det jeg driver med utenom bloggen også. For en eller annen gang vil jeg jo drive med de andre prosjektene på fulltid, ja. Blogge vil jeg ikke gjøre for alltid – heller ikke instagram, men jeg synes det er gøy _nå_. Nå har jeg en tv-serie å drive presse for, en annen å spille inn, podcast, instagram, min egen business og to design-collabs i høst, i tillegg til påbegynnelsen av bok nummer tre. Å oppdatere sosiale medier hver time, og bloggen hver dag med hverdagslige innlegg (som i følge ditt krav skal handle om annet enn jobb, som tross alt er livet mitt?) er umulig. Når jeg først har tid med venner / kjæreste, som er sjeldent, foretrekker jeg å tilbringe den uten å måtte dokumentere alt som skjer.

        Det vil komme personlige innlegg her, men ikke hver dag. Jeg har aldri lagt ut bilder i feeden på IG hver dag, men oppdaterer story hver eneste dag. Om det ikke er godt nok, er det synd, men jeg orker dessverre ikke at du skal klage annenhvert innhold på at innholdet mitt er feil.

        1. Har sagt det før, sier det igjen.. bøyer meg i støvet over dine herlige, høflige og utfyllende svar til noen som alltid må komme med kritikk!!
          At du i det hele tatt blogger så mye i en hektisk hverdag er ingenting annet enn tommel opp 👍🏽
          Stå på og gratulerer med alt du får til 🙏

        2. Ok, det er helt fair, jeg kommer nok aldri til å bli «fornøyd»! Synes bare det er synd at alle innleggene denne uken har handlet om alle andre prosjekter, samtidig som jeg skjønner at du vil skrive om dem også, skulle bare ønske det var litt mer blanding her til tider.. Ikke alle som synes de andre prosjektene er så spennende. Og synes nesten ikke du har oppdatert på Instagram story i det siste, men skjønner selvfølgelig at du vil bruke tid på venner og kjæresten når du er med dem. Skal slutte å kommentere nå, skjønner at det ikke er noen vits:) Beklager, og lykke til videre med alt!

          1. Takk til deg Kristina! Nok nå. All ære til deg Sophie, som svarer høflig og fint til nettrollene. Ser «M» har glimtet med sitt fravær i det siste. Håper det fortsetter 😉

      2. Kristina: Kan virkelig ikke forstå deg!!! Sophie har jo värt helt råååå i denne super hektiske perioden!!!
        All creds til deg vanvittig dyktige Sophie! Og jeg likte tatoveringen! God klem! <3

        1. Bee, beklager! Jeg må si meg uenig i det. Har ikke hørt noe fra henne annet enn promo for det ene og det andre. Men bra at du synes det, og sikkert de fleste andre også! 🙂

      1. Du har jo annonsert for Nelly i mangen år. Nå plutselig slenger du dritt om merket med hver anledning, her i innlegget, i poden..Hva skjer? Du er åpenbart sur og bitchy?

    2. Ååh, det håret ditt for tiden ♥️♥️ Elsker den lengden på deg!! Har du tatt ut extensions eller er de klippet til din lengde?

    3. Tror kroppen din blir å se helt fantastisk ut da. selv elsker jeg at alt passer sammen (har ikke kroppen jeg vil ha selv så dømmer ikke negativt men slenger gjerne inn når det er ekstra positivt).

      de nye puppene passer like godt til kroppen din som det gjorde uten silikon 😊👍

    4. Du skeiv nettop på Instagram at du skal ta ut silikon i rumpa. Hvorfor tatoverer du deg der da? Den vil jo bli stygg når rumpa blir mindre ?

    5. Svevende skikkelig spennende innlegg å intresant synes jeg flotte bilder synes jeg du er favoritten min og beste synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌌🐱🦋☀️⭐😀🗻🌸🏞🌅

      1. Sophie❤️ Gleder meg alltid så mye til tirsdager. Våkner opp spent på morgenen, vekker samboeren min og sier «yeeess! i dag er det endelig ny podcast med Sophie!».
        Ikke lenge igjen til tirsdag nå, heldigvis.

    6. Kan du fikse sånn at bloggen din dukker opp på bloglovin igjen? Vanskelig å følge med når den ikke kommer opp der lengre :/

        1. Ja ingen av bloggene fra blogg.no kommer opp, men cbe og Kristina Andersen og de er der som før. Så irriterende 🙁 håper det fikser seg!

    7. Ble bra den der , men siden du skriver at det er finest med ingen tatoveringer ? Hvorfor valgte du ikke å ta laser over , fremfor å dekke over med mer blekk ?

    8. Hvorfor heller ikke bare fjerne tatoveringen på klinikk istedenfor cover up når du ikke ønsker å ha fler tatoveringer? I og med at den er såpass liten hadde ikke det tatt lang tid, har selv fjernet en tatovering som var mye større enn det hjertet 🙂

    9. Du kan faktisk angre og fjerne tattovering jo. Det finnes laser. Jeg har fjernet min half sleeve. Ett par runder med laser of tattoveringen lysner. Den lille R’n hadde blitt borte på tre laser runder.

      1. Har samme farge selv, hatt i 8 år, og blir aldri lei. Lun og hjemmekoselig. Passer til absolutt ALLE andre farger 🙌🏽 Anbefales virkelig!

    10. Et innlegg som ikke har noe med tatoveringen å gjøre…
      Det er fra besøket ditt på sykehjem (fra de 3 programmene hvor du var imponerende flink)
      Synd at du ikke var på et sykehjem som viste realiteten i norsk eldreomsorg hvor mangelen på ansatte er skrikende stor og det igjen går utover tid til hvert enkelt gammelt menneske.
      Har hatt en mor på sykehjem i maaange år, og snakker ofte med de ansatte om hvor frustrerende de opplever dette.
      Foran hvert valg er politikerne, uten unntak, på banen og snakker om eldreomsorg! Men skjer det noe? Nei…!!!
      Er dette noe MDG har som hjertesak??
      Rike Norge, dette er en skam!!!

    11. Lurer på en ting etter å ha hørt gjennom flere av deres podder. For ikke lenge siden fortalte du om at du ble sjalu hvis det feks var en pen jente på TV hvis du og Kasper så på. Nå forteller du så ofte om trekant, samt at du kan ha deg med andre jenter. Tror du jeg går rett på den? Jeg skjønner du vil virke så veldig liberal osv. Men hvordan har du gått fra å bli sjalu at Kasper ser på pene jenter, til at han faktisk får ha sex med de sammen med deg? Det høres litt for godt ut til å være sant! Du fikser og trikser med utseende, for å så ta med en jente til trekant?

      1. He he, Iselin der fikk du frem selvmotsigelser hun brruker hele tiden. Tror ikke på noe hun sier, det er rett og slett bare for å virke interessant for flere. Vi som er litt eldre enn de yngste har vel avslørt dette for leeeenge siden. Det er bare latterlig.

    12. Hei Sophie 🙂 Ville bare høre om du har noen problemer med Helix piercingene dine? Jeg har selv vært hos frisøren opptil flere ganger for å ta hull øverst i ørene, og alle gangene har det endt opp med smerter som ikke går over uansett hvor mange måneder… Nå sist skulle jeg ta ut øredobben og bytte den til en ny, og da hovnet jeg skikkelig opp, og det var umulig fysisk og psykisk og sette inn en ny. Så utrolig vondt! Anbefaler du å heller gjøre det hos ett piercingstudio?

      1. Ja, gjør det på piercingstudio. Med pistol kan den treffe brusk som igjen gjør du kan miste følelsen på den plassen dun tar hullet. På studio tar de med kirurgisk nål 🙂

      2. Hm, kanskje du burde ta hos et ordentlig studio og ikke hos frisør? Har hørt man kan få mye problemer om man tar med pistol. Så ja, jeg anbefaler absolutt heller å gjøre det hos studio, jeg synes ikke det var så vondt (men fikk infeksjon på den ene siden og det var vondt).

    13. Hvis kjolen er liten, gjennomsiktig og ikke å anbefale. Hvorfor linker du da til den? Dette er kritikk rettet mot overflodssamfunnet vårt. Kunne dette innlegget vært spart for en link til en kjole som ikke gjør noe godt anyways? Vi MÅ slutte å kjøpe så mye tøy. Det er kanskje en av de mest jævlige industriene vi har på kloden. Både humant og miljømessig. Heldigvis er unge i dag mer opplyste enn noensinne, men bloggere ser ut til å henge etter! Det sender utelukkende ut et viktig signal: Penger er viktigere enn miljø.

      1. Folk får kjøpe den om de vil – kanskje noen liker gjennomsiktige kjoler. Men det er jo mange som surrer rundt inne på Nelly og da er det greit at jeg faktisk linker til den kjolen – så vet folk hvilken det er snakk i.

        Jeg synes det bare skulle mangle at jeg bruker litt affiliate-lenker når Nelly tross alt tjener masse, masse penger på meg. Om så kjolen er stygg, sånn at folk kan styre unna og heller kjøpe de tingene der som er av god kvalitet 🙂

        1. Takk for ditt svar.

          Shoppestopp er eneste riktige løsningen på det enorme forbruket vi har. Nelly = bruk og kast. Oppfordrer alle til å påvirke influenserne her til lands! Forbrukere har makt. Kjøp brukt, ha byttekvelder og sy om! Kreativitet og kritisk tankegang – nyttig for resten av livet – i promise.

      2. Veldig enig, og jeg syns svaret ditt, Sofie, ikke holder vann! Link heller til produkter du kan stå inne for? Du linker til noe du selv sier har dårlig kvalitet, fordi du fortjener penger siden Nelly tjener penger på deg uansett? Ok, så det var viktigere med muligheten til å tjene penger, da. Ha litt guts og si heller at du ikke vil linke til produktet fordi du dessverre syns kvaliteten er dass! 🙂

        1. Enig Julie, dette er et crap-svar, kjenner jeg blir KRAFTIG provosert av at du linker til en kjole du ikke står inne for Sophie Elise. Dette er helt forkastelig i forhold til miljømessige hensyn. Nå må jeg faktisk spørre deg igjen, hvorfor linker du til et sponset produkt du ikke kan stå inne for??? Bruk og kast i dass?

    14. Hei! Lurer på det samme som Julie over her etter å ha lest innlegget! Hvorfor i alle dager linker du til en kjole du ikke anbefaler, som er sponset, OG som du får affiliates-penger for hvis noen kjøper? Vil gjerne at du svarer, for den der skjønte jeg ikke🤔🤷🏻‍♀️….

    15. I programmet «Sophie Elise tester Norge» sier du til en dame «jeg har 11 tattoveringer og jeg angrer på alle». Hvorfor sier du dette, men noen dager etter det er publisert på TV, går du å tatoverer en ny en? Altså er du helt fucked i hode?

    16. Du kan vel skrive at DU ikke synes tatoveringer er fint. Hva du mener er ikke fasiten vettu, og når du skriver «det er mye finere å ikke ha noen» så kan du vel omformulere den setningen, du som framstiller deg selv som så god på å skrive.

      1. Jeg tror alle forstår at jeg mener det ikke er noe fint – siden dette er et innlegg med meg som avsender. Jeg har jo aldri påstått at den ultimate sannheten er at tatoveringer ikke er fine, jeg synes ikke det er det bare 🙂

    17. «Å ikke ha tattoveringer finest», det er ikke det, bare fordi du synes det. Kanskje du skulle skrevet: jeg personlig synes att det finest uten tatovering. Ikke at DET er finest uten.

      1. Jeg tror alle som leste dette forstår at det er min personlige mening og ikke en absolutt sannhet. Det der synes jeg er å pirke på noe som man absolutt ikke hadde trengt å henge seg opp i.

    18. Faktisk aldri skjønt meg på de som tar coverup med noe random, hvorfor ikke fjerne tatoveringen?? Ja selv om det er dyrt og vondt.. heller det.

      Uansett, morsomt skrevet tekst 🙂 Du har iallefall ikke barn med to forskjellige.

    19. Wow, for en leilighet! 😀 Kan du sette meg i kontakt med venninna di? Jeg er frilansjournalist som lager boligreportasjer, fikk veldig lyst til å besøke henne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg