nostalgisk smerte og hektisk måned

Reklame | annonselenker

Jada, gjett hvem som sitter hjemme og er livredd på grunn av lynet.. Lyn kommer på min topp fem av ting jeg er redd for,og samtidig synes jeg det er bittelitt spennende. Det er så kraftig nå at det rister i huset! Jeg googler “kan man bli truffet fra innsiden av et hus” som jeg alltid gjør, haha, og jeg føler egentlig ikke jeg har noe klart svar. Hva er dere mest redd for? Jeg er faktisk overhodet ikke redd for edderkopper lengre, that is weird! 

Før, da jeg var et lite barn, kunne jeg bli helt opprømt da det lynte ute, det føltes så eksklusivt. Man opplevde jo aldri noe sånt i Harstad. Men jo eldre jeg blir, jo mer skeptisk blir jeg til alt. Jo mer veier jeg ordene mine, jo mer skal til før jeg får latterkrampe og mer skal til før jeg stoler på noen. I det siste har jeg vært så nostalgisk at det nesten gjør vondt. Tenk alt man ikke satte pris på før, jeg kan savne noe såpass lite som at jeg spilte Sims 2 hele dagen. Det eneste man kan gjøre er å sette mest mulig pris på det man opplever akkurat nå, for en dag er det dette man ser tilbake på og er nostalgisk over.

Tidligere i dag, da været var litt bedre. 

Hettegenser: NIKE, link HER.
Bukse: Norr. 
Sko: Fila.
Ringer: Safira, link HER
Solbriller: Quay, link HER. De er på 20% og er utrolig fine.

I dag hadde jeg først et møte med alle selgerne på United Infuencers og så hadde jeg produksjonsmøte i fire timer. Juni er den så langt travleste måneden i år, men jeg prøver å legge inn små pauser i hverdagen som er bare mine. En ting jeg lærte meg på Skal Vi Danse var å skru av når jeg først trenger det. Jeg vet at jeg ikke kan røre telefonen om jeg skal få pulsen til å synke, og jeg vet at jeg må unngå skjermtid en time før sengen.

Akkurat nå. Jeg bruker krystallene fra NY som bordbrikker, hehe. Håper ikke det gir meg dårlig vibes. 

Et annet tips er å gjøre noe uanstrengende på ettermiddagen om man har tid. Som for eksempel å drikke te å se på Ugly Betty! At jeg fikk det til å funke her i Norge gjør meg så glad, på snakk om nostalgi.. ❤️ Jeg synes denne serien er enda bedre enn da jeg så den for flere år siden! Og på snakk om det, frustrerte fruer er nå på Viaplay, Black Mirror har kommet ut, Big Little Lies OG Handmaids Tale!!! Hva skjer med denne fantastiske seriemåneden! 😍 Hvem flere ser på de seriene? IKKE SPOIL NOE! 

38 kommentarer
    1. Sorry om jeg høres teit ut, men rumpa di er så goals! Høres garantert teit ut haha.. Altså ja, kjempebra seriemåned, såå glad for at Black Mirror er tilbake selv om jeg ikke har fått begynt enda. Du bør også se Chernobyl på HBO, tror du hadde likt den! Og har hørt at When They See Us som er en ny serie på Netflix skal være veldig bra.. Men har ikke fått sett enda! Har du tatovert på ny skjønnhetsflekk på underleppa? Det kledde du🌸

      1. Lurer på hva det tilførte dagen din, tida du brukte og på å legge igjen den kommentaren her. Føles det bedre?

    2. Skikkelig vakker å kule bilder du kan være stolt av den og hyggelig å koselig innlegg synes jeg og du er DRØMMENES å favoritten og tøff å modig synes jeg håper alt er bra med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱♥️🌌😀✌☀️

      1. Helt enig, ikke de peneste rumpene. Det er vel stort sett runke materiale. Estetisk sett er det jo rett og slett stygt. Oppblåst ballong.

    3. Bare et spørsmål: hvorfor gjør du deg selv underbitt på nesten alle bildene du tar av deg selv der du “poser”? Det synes jo helt åpenbart at du ikke er underbitt til vanlig så.

    4. Elskee bloggen! Lurte bare på hva heter den boka du har anbefalt som kan hjelpe angst/stress? Har søkt overalt etter den men kommer ikke på navnet.

    5. Heisann
      Den skinnbuksen var dødsfin, er det strech i den og hvordan er den i str??
      Takk ellers for fin blogg, leser den så og si hver dag. Stå på videre du😊

    6. Det er helt utrolig hvor mange spydige kommentarer det er i kommentarfeltet ditt for tiden. Blir helt sjokkert. Det minner mest om sånn Isabel Raad’s kommentarfelt så ut før, og da var kommentarene verst i perioder hvor hun snakket om operasjoner. Så det er tydelig at haterne får overtenning av det. Folk, skjønner dere ikke at ved å pirke på hver eneste lille cm av utseende hennes så bygger dere opp om nettopp de usikkerhetene som fikk henne til å legge seg under kniven i første omgang? Skjer dere og begynn å behandle jenta som et menneske.

    7. Takk for at du er den du er Sophie!
      Beundrer deg 🙏🏻
      Fine bilder, fine klær og flott dame ❤️

      Jeg har ALDRI sett frustrerte fruer så kanskje på tide 🙈 Men liker godt det jeg har sett så langt av Handsmaids Tale😎

      Samt til dere som slenger spydige kommentarer, spar dere for kvalmen! Liker du ikke så trenger du heller ikke kommentere!

      Ønsker deg en flott kommende helg Sophie 🌸

    8. Lever selv i en konstant nostalgi bombe. Lever litt i alle mine tidsepoker gjennom hele livet hele tiden, det er en så mektig følelse.

      Er ikke redd edderkopper, men har syk høydeskrekk! 😂

      FINE BILDER BTW!

    9. Jeg var aldri redd lyn før jeg ble truffet av det. Sykeste jeg har opplevd, så nå gjemmer jeg meg med en gang det kommer lyn og torden.

    10. Er redd hele fremtiden for er syk og har aldri råd til feks kjøpe en leilighet ol må alltid leie noe kjeller ol ..og det er grusomt for er redd insekter…veeldig.min inntekt er ca din dagslønn …( mnd ) 😓

    11. Fy søren så mange ekle kommentarer! Jeg er uenig i ca 90% av det Sophie Elise sier/gjør, men det kunne aldri falt meg inn å skrive slikt til noen.
      Hva får dere til å tro at det er greit? Det er helt skammelig hvordan samfunnet har utviklet seg, folkeskikk har jo blitt et fremmedord for alt for mange.

      Jeg er fryktelig nysgjerrig på om dere hadde sagt det samme til henne i det virkelige liv? Og hvis dere ser noen andre på gaten som har operert feks rumpa, ville dere gått bort til vedkommende å sagt at det var stygt?

      Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for at du ikke har sperret kommentarfeltet Sophie Elise, det skal mye til å takle så mye oppgulp i hverdagen! Du er flink

      1. Hun er og vil veldig gjerne være en offentlig person, da følger det med både ris og ros. Jeg er helt enig i at det er en del unødvendige kommemtarer, men må si at hun er veldig flink til å sette i gang både krangling og spekulasjoner i kommentarfeltet. Det betyr ikke at hun er fritt vilt, men klart hun får kommentarer om rumpa når hun tydeligvis poserer for å vise den frem. Vi er alle forskjellige, noen blir provosert. Mens andre ikke bryr seg, og så har vi blosfansen som mener hun aldri tråkker feil. Vi er da alle mennesker, og har krav på å mene, så lenge det ikke er trusler og hets. Tror hovedgrunnen til at en del blir opprørte og sinte er at hun gang på gang motsier seg selv, eller rett og slett lyver. Hvis hun blir konfrontert svarer hun ikke, eller kommet med enda en løgn. Det er lett for oss som har passert 20 å avsløre, men de yngre stoler jo blindt på henne. Kritisk tenkning utvikler seg etterhvert vi blir eldre. Det er nesten umulig for en12 åring å skjønne hvordan hun driver denne million bedriften. Lest bloggen i mange år og har endelig skjønt at når jeg blir dårlig av lese er det på tide å slutte. Hva hun gjør med kropp og sinn har ikke jeg noe med, men bekymrer meg for hva hun gjør med de yngste og påvirkelige. Klart foreldre har et ansvar, men det har jammen meg hun også. Hun tjener millioner på dette, og når ut til svimlende mange ungdommer.

    12. Alle vet du bare fant på en unnskyldning igjen for å gjøre nesen smalere, som du gjør med alt annet. Slutt å tro du lurer noen over 18 år🤦🏽‍♀️

      1. Men hvorfor skal vi uansett bry oss om hva ho velger å gjøre med sin kropp?
        Det spiller da ingen trille om hun opererer seg for kun det kosmetiske eller om det er en annen grunn. Det er skikkelig rart hva man skal bry seg om, for sist jeg sjekket var det hennes nese ikke din eller min.

    13. Jeg synes det er bra at du er opptatt av miljøet og at du oppfordrer leserne dine til å spise mindre kjøtt, fly mindre, slutte å bruke kjøtt osv. Det jeg imidlertid lurer på er hvordan du stiller deg til klesindustrien når det gjelder klimautfordringene vi står ovenfor i dag. Jeg er fullt klar over at “du ikke kan gjøre alt”, men jeg klarer ikke å forstå hvordan du som i utgangspunktet er en miljøforkjemper, kan ha som levebrød (en del av det i hvert fall) å kjøpe/få sponset klær i haugevis, og samtidig påvirke andre til å kjøpe tilsvarende masseproduserte klær.

      Er det virkelig ikke en annen og mer bærekraftig måte influensere kan tjene penger på? Og hvis ikke – vil du ikke heller tjene mindre penger ved å gjøre noe annet/bruke plattformen din på en annen måte? Det er nettopp dette jeg ikke klarer å forstå, hvordan du som bryr deg så mye om miljøet (virker det som), kan bry deg mer om å tjene penger på bekostning av nettopp miljøet. Det må vel være mulig å være en “influencer” på en mer bærekraftig måte. Jeg synes i hvert fall det er ganske fælt å se hvordan bloggere kaster rundt seg med rabattkoder på bl.a. nelly i hytt og pine, for så å vise hvor mye klær de har handlet/fått denne uken fra nettsiden. Det er jo med på å skape et enormt overforbruk, og en bruk- og kast- mentalitet.

      Dette gjelder forresten veldig mange andre enn deg, men siden du er opptatt av miljø og har en sterk posisjon i bloggnorge så håper jeg du kan gi meg noen svar på hvorfor det virker som du velger å ignorere det faktum at klesindustrien faktisk er en miljøversting.

    14. Hei sophie 🙂

      Eg liker heller ikke lyn og torden, når det torner ute og lyner så er eg livredd, er ikke vant med lyn og torden. Så eg kjønne deg kjempe godt at du er redd lyn og toden.

      Eg spilte the sims før når eg hadde alle platene, men nu spiller eg det ikke. Men som sakt.

      Elsker bloggen din og du skriver så detaljert at eg vill følge bloggen din. Og du kommer med gode råd. De prøver eg å følge.

    15. negativiteten i dette kommentarfeltet er helt utrolig. Dette var et helt vanlig hverdagsinnlegg som jeg personlig liker å lese! Er så trist at Sophie skal få så mange kjipe kommentarer på noe så lite provoserende som dette innlegget??

      Kjære Sophie: Stå på og kos deg med bloggingen! Har lest den i så mange år, og koser meg fortsatt med det <3 du er viktig for meg og mange andre, det må du vite og huske på.

    16. Hei! Lurte på hvor den gule/gull kjolen du har på deg i detnye er fra? Kjempe fin!!! Har så lyst på en slik til min Venninnes bryllup 🙂

    17. Jeg begynte å se på Frustrerte fruer på viaplay, serien er bare helt genial. Den fanga meg fra første episode, og det hadde jeg aldri trodd! 😍

    18. Sophie Elise tar ut silikonen
      “Jeg syntes puppene ble for store til min kropp”
      Okeeeeei, har du sett rumpa di?
      Ser jo ut som du har stjålet to ballonger fra en barnebursdag og puttet de i buksa.
      Og nei, det er ikke et kompliment.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg