når søvnproblemene styrer livet

Reklame | sleepwell

Jeg er en av de personene som ikke fungerer med lite søvn.

Og når jeg sier ikke fungerer, så mener jeg ikke “åh nei, nå var jeg litt trøtt og sliten”. Å gå med lite søvn trigger angst hos meg, og den aller verste følelsen av dem alle, eksistensiell angst. Jeg tåler ikke å sove lite, og prioriterer det veldig høyt i livet mitt. Syv timer er absolutt minimum men aller helst trenger jeg nok ni timer. Jeg kan aldri dra videre på fest etter jeg har vært på byen for eksempel, kun fordi søvn er så forbanna viktig.

Dessverre er jeg også en av de personene som sliter med søvnen. Jeg sliter med å sovne inn, jeg sliter med at jeg våkner hele tiden, jeg sliter med søvnparalyser og jeg våkner så fort jeg hører den minste lyd. Jeg er heller ikke en sånn person som kan legge seg nedpå en time for å ta igjen tapt søvn, jeg må ha flere timer til disposisjon om jeg i det hele tatt skal rekke å sovne inn for en powernap. Man kan trygt si at søvn styrer en god del av livet mitt.

I perioder har dette gått til ekstreme lengder. Jeg har gått på sovemedisiner og til slutt blitt “avhengig” av disse. Jeg ble immun, og medisinen jeg til slutt måtte gå på (under Skal Vi Danse) var såpass sterke at jeg fikk korttidsminnet mitt kraftig redusert i en periode og i tillegg slet jeg med forvirring – og det skremte meg sånn at jeg bare måtte slutte. Veien derfra ble lang, jeg klarte ikke lengre å sove på egenhånd og ante ikke hvordan jeg skulle klare det uten medisiner. Det er veldig personlig å dele, men sånn var det for meg. Det ble mange netter med knapt noe søvn i det hele tatt før jeg kom over kneika og i det minste fikk et par timer av gangen.

Siden da har jeg prøvd både akupunktur, gå turer, trene som en gal, ikke ha skjermtid på kvelden og alt annet man kan tenke seg. Det funker sånn halvveis – hovedproblemet ligger enda i at jeg bruker lang tid på å sovne og at jeg våkner flere ganger i løpet av natten. 

Nattbordet mitt og alt som hører med der. Kosttilskudd, bøker, ringene mine, ansiktsspray, fuktighetskremer og blomster.

Nå vet dere at jeg har vært dypt inne på sovepille-kjøret, og jeg har derfor ikke trodd “naturlige” midler skulle funke for meg. Det virket bare så lite usannsynlig.  Men – jeg går uansett på B12 ettersom jeg er vegetarianer, og da kom jeg over noe som heter SleepWell Forte, ettersom det også inneholder B12. Det skulle visstnok funke mot stress og gi bedre søvn, så jeg sendte over en mail og spurte om de ønsket å sponse meg så kunne vi se på et samarbeid om det funket. For min del var det bare ett pluss ettersom B12 er noe jeg uansett må prioritere å ta, og SleepWell inneholder biotin som jeg også tar for hårvekst.

Vel, jeg hadde min første uke med SleepWell Forte før vi dro på spa, og har tatt en pille hver kveld siden da. Dette er på ingen måte som en sovepille, du føler deg ikke “rusa” og du blir ikke glemsk og rar. Men det jeg merket (og som jeg hadde savnet med sovepiller haha) var at tankekjøret stoppet og at jeg dermed faktisk har fått sove mye bedre. Og da blir livet mitt litt bedre også! Jeg våkner enda på natten, men forskjellen nå er at jeg faktisk sovner igjen og ikke blir liggende i en time. Herregud, det setter jeg så stor pris på at dere aner ikke.

Mitt beste råd her er aldri, aldri begynn på sovepiller. Vær snill mot deg selv å prøv et naturlig middel først som ikke gir deg negative konsekvenser over tid. SleepWell Forte er laget i Norge og inneholder ingenting du ikke trenger likevel, men med det lille ekstra som beroliger deg og gir bedre søvn. Jeg ville gitt det et forsøk. Altså, for alt jeg vet kan det være “placebo”-effekt men det driter jeg egentlig litt i, for det funker for meg. Og hva enn som stopper dette hodet på kvelden som ikke er skadelig er noe jeg heier på.

Du kan bestille Sleepwell Forte til halv pris HER! Tilbudet er tidsbegrenset. <3

75 kommentarer
    1. Jeg har mye av det samme problemet. Men mitt tankekjør stopper ikke ved innsovning. Jeg har slitt i hele mitt liv med nattlige mareritt. De roer seg om jeg tar innsovnings pille, men det tar jeg ikke ofte.
      Skulle gjerne sluppet mareritt hver natt. Våkner anspent og stiv.
      Jeg må også ha mange timer til rådighet for en ettermiddagslur.
      Noen som har like mye mareritt?

    2. Jeg kan tenke meg at søvnproblemer er slitsomt, det vet jeg ganske godt, har prøvd meg på flere teknikker for å prøve og sove normalt, men lett skal det aldri være! 🙁 Jeg har lært meg at koffein / sukker holder meg oppe for lenge og gir meg problemer med å sove. Hvis du drikker mye kaffe eller energidrikker anbefaler jeg at du prøver å holde det til et minumum. Videre gjelder det samme også med sukker.

    3. Håper folk her forstår at Sophie Elise snakker ut i fra sine personlige erfaringer og at hennes «beste» råd om å aldri starte på sovepiller ikke er et medisinsk begrunnet råd. Ta problemet opp med fastlegen din dersom du sliter med det samme.

      1. Jeg lurer også på dette! Har spurt tusen ganger uten å få svar.. Tror det er fra mymuse men det ligger aldri på nettsiden.

    4. Vet du, man dør ikke av litt søvnmangel, det oppleves bare som litt ubehagelig når man er vant til å få anledning til å skaffe seg optimal, ideell hvile. Jeg har på ingen måte sans for denne type reklame der du overdramatiserer søvnbehov. Søvnbehov er individuelt. Om du en gang velger å få barn, som eksempel, så vil du garantert gå på en kjempesmell der når det gjelder søvn og hvile. Den lille styrer døgnet, rett og slett, og mange får seg et realitetssjokk. Når det er sagt så har man ikke vondt av å være trøtt, og slitenhet er heller ikke noen form for krise. Innenfor rimelige grenser.

      Du er i overkant selvopptatt, det tror jeg at er tilfelle. Slik fremstiller du deg selv gjennom det du velger å dele. Småting krisemaksimeres, og sånn blir det gjerne når angivelige utfordringer tas inn som alvorlige problemer. Dette handler mye om tankesett, og hvordan man velger å møte hendelser som oppstår. Man må definere, og ofte er der sammenhenger som linkes negativt eller motsatt. Med litt mer livserfaring oppdager mange at det er mulig å velge reaksjonsmønster basert på kunnskap og erfaring, om seg selv og relasjoner.

      Søvn egen del av helheten. Ro og harmoni i livet genererer kvalitativ god hvile.

      Som sagt, jeg har lite sans for denne type reklame. Dårlig forbilde, i mine øyne.

      1. Hei. Søvnmangel kan være farlig. Som Sophie her nevner trigges angsten hennes av det. Jeg har tidligere slitt med psykoser, og ble både manisk og psykotisk av søvnmangel. Dette var etter flere døgn uten søvn. Hvis du sliter mer og det blir værre Sophie, vil jeg annbefale at du snakker med legen til om Seroquel. Disse kan man gå på i mange år uten å bli immun og trenger heller ikke øke dosen.

          1. Det gjør jeg også, og fordelen er at den ikke er avhengighetsskapende. Fikk endelig, etter mange år, sove. Kunne gå flere dager uten søvn, noe som gjorde mye med livskvaliteten. Så 👍 for denne☺️

      2. Hei,
        Jeg har sliti med det samme siden januar så ble så overraskende glad at du delte dette. 1/3 av mennesker på jorda opplever søvnproblemer men det er såå få som snakker om det. Mangel på søvn er skadelig for både helsa og for sinnet. Jeg har gått 4-5 dager uten en eneste time søvn, og det har skjedd 3 ganger siden januar. Helt forferdelig. Det er så ødeleggende. Ødelegger dager, helger, motivasjon, konsentrasjon – klarer jo ikke gjøre annet enn å eksistere. Ellers har jeg fått 2-5 timer søvn om natta, for klarer ikke å sovne igjen hvis jeg våkner. For meg har det også vært angst og nå har det blitt angst for å ikke kunne få sove – som holder meg våken. Så det er jo så ironisk og dumt. Sovepiller fra legen funket også for meg, men man føler seg jo ikke opplagt neste dag av dem. Og det er ingen langvarig svar heller. Jeg har prøvd mange andre naturlig tabletter men dem funker ikke, for jeg får høy puls og hjertet hamrer av angst og frykt for å ikke få sove. Skal prøve Hamp tabletter neste, så får se hvordan det går. Men glad for at du deler slike ting, det er så viktig. Der er også kjempebra at du har funnet noe som funker for deg for det kan være vanskelig. Stå på!

      3. Men lese bloggen fra A til Å, det må du… Sykt rart når alt er gale…??

        Bare bryt sammen og tilstå… Du er Bloggavhengig… Må ha dosen hver dag…..

      4. Jo, lite søvn over lengre tid kan være være veldig helseskadelig, og kan forkorte livet ditt. Derfor synes jeg det er flott at Sophie belyser dette. Takk, Sophie!

      5. Jeg er enig i noe av det du skriver, Martine. Men du skriver om livserfaring…. Det er mulig du kjenner Sophie E personlig, men gjør du ikke det, synes jeg denne uttalelsen er veldig bombastisk. Den viser at livserfaring (regner med at du mener du har mer av det enn Soph E siden du viser til det) ikke nødvendigvis gjør en klok.

        1. Om ikke livserfaring bidrar til klokskap, så er det med på å utvikle oss i ulik grad. Erfaringer vokser man på, og kan brukes konstruktivt om man klarer å være bevisst på dette. Been there, dine that, og har etter noen år utfordret meg selv til å velge konstruktivt fremfor å falle for offerrolle eller dyrking av negativitet. Måten å tenke setter standard for hvordan løse utfordringer, det er et viktig poeng her. Jeg er ikke bedreviter, jeg prøver å si noe om mestring. Ikke enkelt, men det er slettes ikke umulig heller.

          Jeg liker imidlertid dårlig typ reklame som SE legger ut her. Med så mange unge følgere er påvirkningen stor når hun promoterer soveproblematikk med løsning i piller for de over 18 år. Det er rå markedsføring uten tanke for de helt unge.
          Forkastelig, vil jeg påstå.

          1. Skriver at jeg er enig i noen av dine tanker, men synes det vitner om umodenhet å starte en kommentar med ‘man dør ikke av litt søvnmangel’ og videre ‘du er i overkant selvopptatt og det tror jeg at du er’ og ‘småting krisemaksimeres’. Kjenner du henne så godt at du kan påstå at det hun har opplevd tidligere er småting?

            1. Man tåler å bli trøtt, skikkelig trøtt, og jeg velger å provosere litt omkring det. Mange unge er godt vant med å få god søvn på regelmessig basis fordi de fleste har gjerne bare seg selv å hensynta. Skjønner? Jeg provoserer litt fordi jeg vet en hel del om dette, og hva som SE nå formidler til sine følgere. Hun følger på med løsningen sin; trommevirvel; piller fra et eller annet naturmedisinfirma med forte. NB, for VOKSNE.

              Når det gjelder min uttalelse om selvopptatthet, så står jeg for den. Skal jeg summere opp? Jeg tror at det rekker å nevne hvordan det er kjøpt et nytt utseende, hvordan det er blitt lett med forstørrelsesglass etter evt feil og mangler for utbedring. Damen er i praksis blitt helt forandret etter alt det styret. Hvorfor ikke heller se andre steder enn på seg selv! SE’ verden er også fokus på «jeg».

              Jeg kan bare si såpass at jeg har opplevd så mye dritt at det er et under at jeg fortsatt er her. Tror jeg stopper med det. Mulig det preger meg hardt. Likevel, jeg mener det godt, tro det eller ei.
              Er det SE selv som spør?

            2. Vi kjenner henne ut og inn gjennom bloggen. Så ja, vi vet alle hvordan hun opererer og driver med seg selv. Hun er ikke hverken lege eller psykolog, så da er det naturlig å være varsom med sensitive tema som psykisk helse, kroppspress etc.., noe hun aldri er fordi om hun gang på gang gpr på en smell. Hva med å lære av erfaring? Hun er en veldig umoden dame, som er sykelig opptatt av kropp og utseende. Klarer ikke å ta henne på alvor. Det er min mening.

          2. Mens jeg er enig i at reklamering for produkter som Sleepwell, hårpiller, diettpiller osv ikke burde være lov, så virker det ikke som du snakker av erfaring vedrørende søvnmangel og hvor farlig det kan være. Jeg gikk gjennom hele ungdomsskolen med alvorlig søvnløshet, jeg kunne gå i flere måneder med 1-3 timer søvn hver natt
            (sov aldri på dagtid), dette varte så lenge, at jeg i en alder av 16 år faktisk ble utbrent og måtte ta meg friår fra skolen. Enkelte perioder sov jeg så lite at jeg trodde jeg kom til å bli lagt inn på psyk. avdeling, fordi jeg følte jeg var på randen til et sammenbrudd. Jeg lurer på hva du ser på som “litt søvnmangel” ettersom at du mener det kun oppleves som litt ubehagelig, det er tydelig at søvnmangel for deg bare er et par timer for lite, ikke 5-6 timer for lite.

            1. Så du syns at testing av tabletter er tingen, i regi av Sofie E? Kanskje dama skulle la være å leke betalt doktor for dette produktet på bloggen sin? Holder hun på sånn er det ikke lenge før det smeller en ny skandale omkring dårlig dømmekraft, og da er hun totalt ferdig som selvoppnevnt forbilde.

            2. Andrine: Det har jeg aldri sagt, ikke legg ord i munnen min! Jeg sier jo faktisk spesifikt
              “Mens jeg er enig i at reklamering for produkter som Sleepwell, hårpiller, diettpiller osv ikke burde være lov”
              Jeg er i mot reklamering av sovemidler, uansett om det er reseptfritt og naturlig eller ikke, men jeg mener at Martine sin påstand om søvnløshet er totalt skivebom.

              Les nå før du kritiserer i det minste.. Herlighet.

      6. Jeg er enig i noe av det du skriver, Martine. Men har en kommentar til det du skriver om livserfaring…. Det er mulig du kjenner Sophie E personlig, men gjør du ikke det, synes jeg denne uttalelsen er veldig bombastisk. Den viser at livserfaring (regner med at du mener du har mer av det enn Soph E siden du viser til det) ikke nødvendigvis gjør en klok.

        1. MARTINE: Så du har opplevd tøffe ting, men betviler at andre kan ha hatt og har det tøft!? Lykke til videre!

          1. Jeg betviler ikke at du eller andre, SE, kan ha det tøft. Det er trist å høre, og jeg ønsker faktisk all mulig god hjelp hvor dette er å få og/eller finne. Jeg reagerer imidlertid sterkt på at alvorlige problemer blir brukt som et middel for å selge seg reklameinntekter. Det er rått og spekulativt. Det er stor forskjell på søvnforstyrrelser og alvorlige søvnproblemer med betydelige underliggende årsaker. Noen trenger å gå til lege eller spesialist, og ikke få «gode og godt betalte råd» fra en av toppbloggerene i landet. Her svikter dømmekraften, igjen.

            Igjen, jeg har svært lite sans for måten det lekes medisinsk rådgiver her nå. SE beveger seg inn på et område hvor unge følgere rådes til å teste piller for sine problemer. Trenger jeg si mer? Jo; Herregud!

            1. Martine: Her skriver du ‘alvorlige problemer blir brukt som et middel for å selge seg reklameinntekter’ mens i originalinnlegget skrev du at litt søvnmangel ikke er så ille. Du motsier deg selv i annenhver kommentar. Ikke minst så har du ikke peiling på hva du snakker om. Spør enhver psykolog/psykiater hva søvnmangel over tid kan gjøre med psyken. Vær vennlig å holde kjeft.

      7. Her virker det som du kanskje ikke helt har gjort god nok research på hvlken effekt søvnmangel kan ha for helsen. For det første, så begynner kroppen å lagre fett etter bare en enste natt med dorlig søvn (Science Advances, 2018). Går man over til en uke med dorlig søvn vil mange oppleve symptomer på depresjon, nedsatt hukommelse, tap av kroppens termostat funksjon, dorligere imunnforsvar, større appetitt og høyere riskiko for kronsik stress, for å nevne noe (Hildebrandt, 2009).
        Du nevner at om man får barn vil mange få “krisesjokk”når det gjelder søvn, noe som du antageligvis har helt rett i. Uheldigvis, ifølge norsk helseinformatikk opplever rundt 13% av kvinner postpartum depresjon pga mangel på søvn etter fødsel. Dette skyhøye tallet burde få folk til å tenke over alvorligheten på søvnmangel, og reflektere over om det er verdt å ofre søvnen for andre ting i livet.

        Til slutt vil jeg bare påpeke at hvis du syntes det er selvoptatt og dorlig forbilde å ta vare på sin egen helse, så vil jeg virkelig sette spørsmål ved dine verdier og hvordan du er som et menneske.

      8. Er det noen som ikke har nok livserfaring her så må det nok være deg. Du sier at søvnproblemer er ikke noe som helst problem og at man krisemaksimerer søvnmangel. Søvnmangel er faktisk direkte skadelig både fysisk og psykisk. Har hatt perioder hvor jeg kun har sovet 2 timer hver natt, som igjen førte til at jeg sov flere timer om dagen da jeg kom hjem fra jobb. Hvis du tror at det ikke er skadelig så vet ikke jeg. Å ta et naturlig kosttilskudd som hjelper på søvnen ser jeg ikke noe negativt med.

      9. Du bør kanskje lese deg opp på hvor viktig søvn er for psykisk helse. Folk kan bli alvorlig psykotisk av søvnmangel, så for mange har det mye å si! Å drive på å bagatellisere det slik fungerer gjerne for deg, men ikke for alle andre. Og, nei, jeg skriver ikke dette for å forsvare SE.

    5. Svevende skikkelig kule bilder synes jeg og et viktig å kult innlegg synes jeg og du er DRØMMENES DANSE fantasi teater karusell kul synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis å Jaran 🐱♥️😃🌌🦋

    6. Hei! Tenker personlig dette er litt på grensen å reklamere for, med tanke på at det skal hjelpe mot angst og søvn. Dette er kun min mening, men håper du har tenkt gjennom det ordentlig hvordan dette kan sees for andre. Jeg syntes dette litt var som å reklamere for sovepiller dessverre. Skjønner du gjør det med gode tanker<3

    7. Lucky you!

      Har selv store problemer med å sovne inn på kvelden. Og er jeg så uheldig å våkne i løpet av natten så får jeg ikke sove igjen.
      Har selv prøvd sleepwell, god søvn, m.f uten at det desverre har funket for meg. Jeg tåler absolutt ikke å få for lite søvn selv, blir helt hyper og superstressa (noe som igjenn bare gjør det hele værre). Men jeg er glad det funker for deg.

      Søvnproblemer er noe som er veldig viktig å ta tak i, og ikke minst snakke om, slik at flere får høre om det. Så synes det er bra at du tar opp temaet.
      Men om det er mulig, kan du lage ett innlegg om skadene ved langvarig søvnproblemer?

      Og til deg Martine som sier at litt søvnmangel ikke er farlig. Nå er det jo faktisk forsket på og bevist at hyppig søvnmangel øker sjansen for å få hjerte og karsykdom, barn har lett for å bli hyper (på den usunne måten), man kan bli alvorlig deprimert, og det kan generelt bli vandskeligere å kontrolere følelser. Og ikke minst, påvirker det en persons reaksjonsevne og dømmekraft (blant annet i trafikken).

      I forhold til at du nevner barn og det å bli foreldre. Du er klar over at det er anbefalt å sove på vakt slik at det alltid er en forelder som er oppvakt og har full reaksjonsevne i tilfelle det skulle skje noe med barnet/barna?

      Du burde kanskje sette deg mer inn i hvor farlig søvnmangel faktisk er Martine. Å sove litt dårlig en gang i blant er ikke helseskadelig, men søvnproblemer over lengre perioder er svært skadelig, både for en selv, og for de i rundt oss (m.t på trafikk, dåtlig dømmekraft, osv..).

      Og ja, jeg synes det er flott at influencere som Sophie tipser om alternativer til sovetabletter. Mange ganger holder det faktisk med noe som sleepwell. Men så lenge ingen forteller om det, så er det heller ingen som får vite om det.

    8. Har slitt hele livet med søvn pga Asperger og skjønner hvor alvorlig dette kan være! Ingen søvntabletter funker på meg, fikk ofte drømmer som lignet psykose og skikkelig mareritt i tillegg, men urter/B12 har gjort søvnmangelen noe lettere å leve med. Melatonin hjelper litt men kan forstyrre hormonbalansen ved bruk over mange år. Ser at produktet på bloggen kommer fra norisma, et firma jeg har dårlig erfaring med og risikerer snart å måtte ta videre til konfliktrådet, det skapte mer bry og stress enn produktet jeg testet ut var verdt. Hadde vært tryggere å prøve slikt kosttilskudd dersom det kunne kjøpes i vanlig helsekostbutikk.

    9. Jeg skulle ønske du understreket ‘ditt beste råd’ om å ikke starte på sovepiller med at dette kun er basert på egne erfaringer, og ikke et råd som er gitt på noen medisinsk bakgrunn. For min del har det å starte på sovepiller vært det beste jeg noen gang har gjort – jeg har slitt i perioder med ekstrem angst, lite søvn, både problemer med innsovning og at jeg våkner ofte. Å starte på disse har bedret den psykiske helsen min på så mange plan, at jeg synes det er negativt om flere skal bli redde for å se det som et alternativ om de har slitt lenge og ingen ting annet fungerer. Vi har etter hvert fått mye bra alternativer til slike medisiner, mange typer i dag gir ikke fysisk avhengighet. Derimot kan de selvsagt gi en psykisk avhengighet, men dette er ikke en like alvorlig grad og er henholdsvis lett å komme seg ut av i forhold til fysisk.

      Synes bare dette er viktig å belyse, og ikke se svart hvitt på noe bare basert på egen erfaring 😊

    10. Vet du mener dette godt men var denne reklamen nødvendig egentlig? Bare ikke småjentene skal plutselig begynne på sovetabeletter nå……

    11. Nei, dette er ikke greit. Det er så mye annet du kan reklamere for, så velger du å leke lege igjen? Ser at noen nevner seroquel, som er en tung antipsykotisk medisin mest brukt til alvorlige diagnoser som bipolar og schizofreni. Vi er alle forskjellige og vi trenger alle ulik behandling. Det er klart naturmedisin hjelper noen, mens andre må faktisk ha sovemedisin fra legen. Du sier du ble avhengig av medisinen. Da brukte du den selvsagt feil. Noe du kunne holdt privat. Ikke alle bruker den som du gjorde.

    12. Greit å vite at sleep well forte ikke skal brukes av noen under 18 år, gravide, om du ammer, går på cellegift, eller er følsom mot kosmetikk. Dette er viktig informasjon som jeg synes du burde ha med siden du tjener penger på dette. Bra hvis det virker for deg, men å avskrive andre medisiner bare på grunnlag av at det ikke funket for deg er naivt. Men igjen bra at du fant noe som ikke er vanedannende.

    13. Godt du tar vare på deg selv å ikke vil ødelegge. ! Her skal du få et tips om noe aktuelt og uhyre viktig!!! Som det ville sterkt om en influenser engasjerte seg i!!!! er svært opptatt av vindmøllesaken som er aktuell nå. Trodde først at det var et grønnt tiltak vi måtte finne oss i å gjennomføre. Ettersom jeg har brukt mye krefter på å sette meg inn i sakene går det opp for meg at dette IKKE ER GRØNNT. Jeg vil si det så sterk som at landet blir voldtatt , dessverre er det ikke god økonomi heller men snarere stygg spekulasjon . Strøm og overskudd føres dessuten ut av lander. Norges kyst og fjellheim pepres med møller og natur og fauna skades uopprettelig. Det er fryktelig mye jeg kunne skrevet om dette men først å fremst nå med denne mld håper jeg bare å få med sterke tenkende folk i kampen mot møllene!!Jeg oppfordrer til å sette deg inn i dette mens det er tid til å begrense skadene!!!! Les feks på FB Vindkraft: NEI til vindindustri i norsk natur for en start

    14. En ting mange ikke er klar over er at stråling fra mobil, wifi (trådløs ruter), babymonitor, trådløs telefon og andre kilder (inkludert basestasjoner) kan påvirke søvnen. Så man bør slå av wifi (trådløs ruter), mobil og datamaskiner før man legger seg.

    15. Hei!❤️ Jeg er inne i mitt 6. år med kroniske søvnproblemer! Baaaah! Har prøvd svært mye! Også dette du viser nå! Det funket i starten, som mye desverre gjør. Det som jeg har landet på er melatonin og seroquel. Det er sååå individuelt fra person til person ass! Klem❤️

    16. Martine:

      jeg har ikke noe liv p.g.a kronisk søvnmangel i snart 6 år! Så jeg er så godt som død! Jobber ikke, økonomiske problemer, er ikke med venner, veldig lite med familie…. Så ja, nesten død er jeg!
      Og til dere som disser dette innlegget: dere har nok ikke erfart hvor ille søvnvansker er!!!

      1. Du sliter betydelig, og langt utenfor det jeg omtalte som rimelige grenser. Jeg håper at du får profesjonell hjelp.
        Lykke til!

      2. Skjønner godt hva du snakker om, vil du møtes og ta opp en ordentlig seriøs diskusjon om det? Hadde vært hyggelig å prat med noen som sliter like mye som meg 🙂

        1. Det finnes jo seriøs behandling og grupper for folk som sliter med mye av det samme. Av erfaring er det utrolig godt å treffe andre med samme problematikk. Men det blir helt feil i kommentarfeltet til Sophie Elise. Hun har ikke kunnskap til å hjelpe. Hun svarer heller ikke på kommentarer når det blir en del konstruktiv kritikk.
          Ta kontakt med lege og få hjelp dere har krav på. Ønsker alt godt.

    17. Altså hvor skal grensen være for reklamering? Selv om du sliter med søvnmangel og bruker egne erfaringer for å reklamere en pille mot dette? Synes ikkje slike reklamer er nødvendige…ser du for deg 13 åringer starte med piller mot søvnmangel?

    18. Så flott at dette er et produkt som du opplever at hjelper deg med søvn! Når dette er sagt synes jeg det er utrolig urovekkende at du skriver til svært unge barn at de aldri bør begynne på sovepiller, utelukkende fordi det ikke fungerte for deg. Mange opplever ulike søvnlidelser som trenger behandling av lege, ikke en pille-anbefaling fra din side. Å være snill mot seg selv kan bety å ta plagene sine på alvor, uansett hvorvidt dette krever medisinsk behandling med piller, eller annen type hjelp. Du er et forbilde for mange, og når lesermassen din hovedsaklig består av barn, synes jeg det er utrolig ansvarsløst å komme med medisinske tips for hva man skal prøve og ikke prøve. Reklamer så mye du vil for ikke-reseptbelagte legemidler, men ikke fortell barn hva de bør og ikke bør gjøre når det kommer til søvnproblemer, det kan ha reelle konsekvenser for de du lurer.

    19. Hei ! Veldig bra blogg du har . Jeg lurer på noe håper du svarer . Mister du masse hår eller er det bare det at det vokser sakte ? Anbefaler deg uansett ølgjærtabletter.

    20. Du lærer virkelig ikke noe av motgangen du møter når folk tar deg for ting du fortjener å bli tatt på. Når skal influencere slutte å reklamere for piller og kosttilskudd som de faktisk ikke har god peiling på? Du er vel klar over at din aldersgruppe her på denne bloggen er barn og tenåringer? Dette er så ekstremt skuffende. Gleder meg til du vinner Gullbarbie i 2020. For den fortjener du.

    21. Har kjempet med nøyaktig de samme søvnproblemer som deg i mange, mange år! Eneste som har hjulpet er Imovane, men det er en dårlig løsning, som ikke helbreder søvnløsheten på noen som helst måte.
      I jakten på gode alternativer, har jeg endelig funnet løsninger som funker for meg.
      * Har fullstendig stoppet med kaffe
      *Har snudd sengen i rettning nord-syd, og altså ikke øst-vest. Dette skulle være vitenskapelig bevist
      *Tar tilskudd av ‘Ashwagandha’, som gør utrolig godt for søvnen.
      Anbefaler deg å lese Anthony William’s (medical medium) bøker, der de to første er oversatt til norsk.
      God natt! 😉

    22. Dette du sa med Ruter og Barcode i podcasten, det har du jo fra Ufiltrert m Linn Skåber. Greit nok hvis du mener det samme, men da må du nesten erkjenne at hun ga deg ideen..

    23. Jeg kjenner meg så godt igjen om det du beskriver angående søvn. Jeg sliter også veldig mye med å sovne, mest fordi at tankene går hele tiden. Jeg vet også at man ikke fungerer uten søvn, det er nesten som å være i en beruset tilstand. Jeg har ikke noen gode tips til å få sove en hel natt, prøver fortsatt å finne det ut selv. Tusen takk for at du deler dette, det betyr mye å vite at jeg ikke er alene om dette problemet.

      1. Det finnes jo seriøs behandling og grupper for folk som sliter med mye av det samme. Av erfaring er det utrolig godt å treffe andre med samme problematikk. Men det blir helt feil i kommentarfeltet til Sophie Elise. Hun har ikke kunnskap til å hjelpe. Hun svarer heller ikke på kommentarer når det blir en del konstruktiv kritikk.
        Ta kontakt med lege og få hjelp dere har krav på. Ønsker alt godt.

    24. Er du på ferie i Tyrkia? Då «turkcell» på screenshotene dine på Instagram 🙂 Håper du har en fin tur isåfall!! Trodde du sa du skulle oppdatere blogg og sosiale medier som vanlig denne uka selvom du har tatt fri fra alt annet, men synes ikke akkurat at du har gjort det:/

    25. Jeg har akkurat samme problemet og tar Imovane for å få indre ro på kvelden.Det hjelper jo på kveld og til morgenen etter,men så blir man sprø og oppfarende hele dagen til man igjen på kvelden får tatt ny.For meg kommer dette etter kun et par dager og det går ikke mange kvelder før jeg må ta mer enn en for å få denne indre roen noen timer.Farlig vanedannende og jeg kan rett og slett ikke bruke det da jeg føler meg smågal på dagen.Som jeg lengter etter indre fred og ro og ikke denne klumpen i magen av alt man grunner på.Vil like mye ta de for å få noen timer indre ro og ingen klump i magen..Prøvd Sedix,bare tull!!!

    26. Helt greit at du forteller om søvnproblemene dine… men ikke at du ender innlegget ditt med rabatt kode for innsovningstabletter.. Det er bare så feil. Du har unge lesere. Vil du hjelpe, så anbefal søvnmestring, Frisklivsentralene rundt om i landet har gratis kurs. Kontakt kommunen.

    27. Bra at du har funnet noe som hjelper, for søvn er viktig, som denne artikkelen viser. https://forskning.no/alzheimer-forskeren-forteller-hjernen/darlig-hjernevask-nar-vi-sover-kan-forklare-demens/272086?fbclid=IwAR3ZcEbg3xTbLdkm953VIi2iw-QuYHDrNZJ6g9gJMJnfYY1jdTqO0qHxL6g

      Selv har jeg fått mye bedre søvn med eteriske oljer, som stopper tankekjør (også på dagtid) og får meg til å sove dypere – og mange har samme erfaring og effekt. Men det må være oljer av høy kvalitet (for over 80 % av eteriske oljer er ikke rene) og de eneste jeg stoler på er fra doTERRA. Bruker diffuser, smører under føttene og tar noen ganger også internt i kapsler. Livet er SÅ mye bedre med god søvn 🙂 Alt godt til deg

    28. De som har søvnproblemer har vel prøvd ut det meste av det som selges via postordre og Sunkost osv. Ofte ber legen pasientene om å prøve ut sånne ting, mange er ganske strenge på å gi ut sovemedisin.

      Noen trenger det virkelig da, i perioder. Og hva veit vi om hva Sophie Elise hadde gående den gangen? Hun sier det ikke er bra, og det er det ikke. Å anbefale noe som søvnløse kan ha hjelp av er vel ikke krise? Søvn er viktig, og kanskje dette kan redde noen fra det helvetet insomni er..
      Spesielt at hun får så mye kritikk når dette er noe man kan kjøpe lovlig. Tror dere 12-åringer begynner ta dette utelukkende fordi hun sier hun sliter med søvnen? Neppe. Hun gir tips om noe som er viktig for livskvalitet, ingen fungerer optimalt på lite søvn, det er vel ingenting å diskutere.

    29. Hvor desperat er du etter penger når du reklamerer for dette her? Ikke skal det brukes av barn under 18 år heller. Snakk om å være desperat

    30. Vil bare minne deg på hva du mener er god markedsføring.
      “Alt med blogg handler om image”. Mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldrig hva man får, jeg kjører den barbie looken og en gang iblant må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv…..Det er slik denne bloggverdenen fungerer om man har lyst til å holde det gående.
      Dette er kynisme på høyt nivå. Slik har du operert på denne bloggen i alle år. Desverre blirr det ikke bedre, du fortsetter med samme ideologi.
      Med et innlegg om søvn, medisiner etc…, som du får mye kritikk for. Men svarer du? Neida, bare å legge ut et nytt innlegg om bøker vi kan lese i påsken. Det blir bare dobbeltmoral hele veien..

    31. Kjenner meg igjen i mye her, jeg trenger 7-9 timer søvn HVER natt.. om ikke fungerer jeg svært dårlig. Jeg våkner bestandig av den minste lille lyd, men jeg har ingen problemer med å sovne igjen. Noen få ganger sliter jeg med å sovne, men veldig sjeldent. Problemet er vel heller at jeg våkner mange ganger i løpet av natten.

    32. Hei! Hva med å prøve Acem-meditasjon? De anbefaler å meditere 30 minutter på morningen og 30 minutter på ettermiddagen, evt 45 minutter en gang om dagen. Det hjelper veldig for å roe seg ned, sove bedre og bearbeide følelser og tanker. Man roer seg veldig ned og får roet tankekjøret. Kan anbefale å gå på et kurs hos Acem. Alle jobber frivillig, og man betaler kun en liten sum for å gå på kurs, de har retreats man kan dra på i en helg eller en uke, drop-in timer med langmeditasjon, yoga, vegansk mat o.l.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg