nakenbading

Det aller beste med å være på tretopp-hytta, var ensomheten. Det at man kunne bade naken om man ønsket, eller sette seg i kanoen, padle rundt uten mål og mening. Ikke bli flau når man er jævlig dårlig på dette med å padle kano, og åpenbart sliter, men ingen andre ser det – så hvorfor bry seg? Jeg har ledd så mye disse dagene, herregud så fint jeg har det med min andre halvdel (jeg hater når folk sier bedre halvdel).

Jeg har faktisk alltid vært veldig redd for å bade i naturen. Jeg er ikke redd for selve havet, eller vann, jeg er ikke redd for å drukne og jeg er heller ikke redd for store fisker men jeg er så utrolig redd for å komme nærme noe ekkelt. Har dere sett skrekkfilmen Villmark? Den er ganske gammel, men en scene der har brent seg fast i hodet mitt – når et dødt menneske kommer til syne i vannet. Det er ikke noe særlig unikt med den scenen (alle som har sett skrekkfilmer har sett verre), bortsett fra at alt er filmet i norsk natur og hver eneste gang jeg bader i et vann ser jeg for meg å strekke ut beinet og komme nærme et dødt menneske. Derfor har jeg alltid holdt meg mest på land (også på grunn av løshåret så klart). Men, jeg har blitt så inspirert av Kristine Ullebø sine bade-stories at jeg har kastet meg uti likevel. I går var det kaldt, både i vannet og på land, og det gjorde situasjonen så mye herligere. 🙂

Det mest unike med hele situasjonen var at jeg var ført ut i vannet, begge gangene. Det var jeg som måtte overtale Kasper til å hoppe ut, og det hadde jeg aldri trodd.

Det var kun oss og naturen så langt øyet kunne se. I starten var jeg litt paranoid for at noen skulle ha kjørt ut for å spionere på oss, ta et bilde eller noe annet. Men det skjedde så klart ikke.

All denne badingen hadde ikke vært like gøy om man ikke hadde en varm badstue å rømme til! Her ble jeg liggende å lese, helt til det ble alt for varmt – da var det ut i vannet igjen. Jeg har nå lest ferdig boken “en moderne familie” og jeg synes den var helt OK. Bra skrevet, og den beskriver relasjoner på en tidvis treffende måte, men jeg er muligens for ung for den boken. Eller så er den ikke like mørk eller like preget av scener som gjør deg fysisk kvalm, samtidig som du trekker på smilebåndet, og sånt liker jo jeg. Det var en for mild bok rett og slett!

Hvor herlig er det ikke med badstue, forresten? Det var også en sånn ting jeg ikke taklet før, fordi jeg er så avhengig av fuktighetskrem. Jeg synes fortsatt det er ekkelt når hendene tørker ut, men jeg takler det så mye bedre nå enn før.

På kveldene har vi tent lys, og så har vi enten vært i hengekøyen eller i sengen oppe på hemsen for å se ferdig Papirhuset. Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen, og jeg kommer sikkert til å gjenta det hundre ganger når neste sesong kommer ut.. Men det er verdens beste serie. Jeg prøver å lete i hodet mitt for å se om jeg finner en verdig motstander, men det skjer bare ikke. Manuset er perfekt, skuespillet er fenomenalt, storyen gjør at du river av deg løsvippene.. Det finnes ingenting å sette fingeren på. Dere MÅ se den serien. Og for all del, se den på spansk.

Hvor koselig er ikke denne lille hytta? Ah, jeg gleder meg til å dra tilbake. Vi har allerede snakket om å booke en tur til neste sommer.

Nå har vi akkurat kommet tilbake til Oslo. Jeg ser frem til å hoppe i et varmt bad, å se siste del av Frustrerte Fruer. Jeg liker egentlig ikke å tenke på at jeg ser de samme seriene, om og om igjen. Det er jo et bortkastet liv.. Men samtidig, hvor fint er det ikke at jeg har en verden jeg kan rømme inn i?

PS! En ny episode av podcasten vår kom ut i går. Den har du vel ikke gått glipp av? Finnes der du hører podcast, som for eksempel på Spotify.

 

13 kommentarer
    1. Skikkelig kult å spenende innlegg å ja jeg husker den scenen skummelt synes jeg å kjempe stilig å flotte bilder synes jeg ser kjempe koselig ut med badstu synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️🐱♥️🌌🐈🙂✌🦋🐩

    2. Hmmmm, fly til Hawaii for en liten jobb? Da svir du av bittelitt fossilt brennstoff da gitt. Gjør ikke meg noe, men de miljøvennlige vanene dine får seg vel en liten smekk da vel? 🤷🏽‍♀️

    3. Breaking Bad! Beste serien av alle 😍 Prøvde Papirhuset, men falt litt av etter 2-3 episoder. Kanskje man skal gi den et forsøk til.

    4. Lurer på hva som skjedde i podcasten til Morten Ramm, du virket så ukomfortabel og stiv. I motsetning til din egen podcast hvor du er så fritttalene og sprudlende var dette nesten som å høre på et jobbintervju. Du virker som en helt annen person når du er på bortebane.

    5. Begynte på “papirhuset”,men synes den var kjedelig…kan jo ha noe med at jeg foretrekker amerikanske.

    6. Har du noen gang sett 2 menn ha sex? Enten in real life eller på erotiske filmer. Isåfall, va synes du?
      Ønsker ikke å være frekk, bare nysgjerrig.

      Hilsen bifil mann.

    7. Du er ei fantastisk kul jente Sophie Elise🤗 (jeg beklager at jeg forstyrra deg og kjæresten på Herlig land🤭, men jeg syns du fortjener å vite at du er det)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg