Monday night

Reklame | en annonselenke bik bok

Gjett hva jeg nettopp gjorde.. Kjøpte et svært puslespill som skal bli mitt nye tidsfordriv! Jeg dro innom en lekebutikk tidligere for å se om de hadde noen jeg ville ha, men det hadde de ikke. Så nå har jeg bestilt et på 1000 (!) biter som jeg tenker å begynne på til uken med både venner og kjæreste etterhvert. Hvor koselig er ikke det, å pusle sammen? Kanskje det bare er jeg som er veldig nerd, men jeg følte det var et godt tips haha.

Jeg har hatt en lang dag med mye jobb, og det ble litt over styr personlig da vi spilte inn podcast.. Jeg fortalte noe jeg aldri har fortalt til noen andre enn Fetisha (og Charlotte), det ble veldig rart å skulle si det høyt. Jeg både gleder og gruer meg til dere får høre, men det tok på kreftene..

Hettegenseren min finner du HER. Den er helt ærlig så deilig, og hettegensere MÅ være behagelige. Om ikke er det ingen poeng.

I mellomtiden tenkte jeg å tipse om tre favoritter som jeg vender meg til i kveld: favoritten Ida Hegarzi Høyer som har skrevet fantastiske bøker, favoritten er “unnskyld” som jeg har anbefalt før og nå leser jeg “ut”. Det er mørke og vakre bøker som inspirerer meg. Om du trenger å føle på mye, kjøp dem.

I kveld skal jeg se enda en episode True Detective som er en så bra serie! Jeg angrer på at jeg anbefalte dere Dirty John, etter å ha sett siste episode kan jeg konkludere med at den serien suger og at du mye heller burde se True Detective.

Ellers har jeg bestilt mat fra Ebby, som på en måte er den lille konkurrenten til Foodora. Jeg liker begge deler men Ebby er litt digg for meg som bor utenfor byen ettersom det ikke er noen begrensninger der på avstand osv – pluss de leverer mat fra Loving Hut, som er den beste veganske. Anbefales å sjekke ut på Ebby.no – enda en gang ikke reklame haha, bare et oppriktig tips! Så nå skal jeg spise å få vondt i magen, som jeg pleier haha. Jeg begynner på den juice-kuren på torsdag!

Klem fra meg – i morgen tidlig reiser jeg til Stockholm! Husk at en ny episode av podcasten er ute allerede når du våkner i morgen, der snakker vi veldig åpent om kroppskomplekser. <3

33 kommentarer
    1. Litt random spørsmål

      Men når du er hos psykologen . Hvordan starter dere samtaler… sliter veldig med å føle meg vell når jeg er der. Fordi , vi blir sittende , med en klein stillhet.
      Vi har pratet om barndom, oppvekst, destruktive forhold , diagnoser og mon væremåte.
      Men etter jeg har fått tømt meg for alt dette. Vet jeg ikke hva jeg lurer på, hva vi skal snakke om, å håper jo egentlig det er hennes jobb i å få ting ut av meg.
      Men føler jeg liksom “Må ta over” å starte samtaler selv osv . Veldig kleint å vanskelig fra min side .

      Så , hvordan gjør du / dere det ?

    2. Skikkelig koselig å kult innlegg synes jeg å kjempe fine bilder synes åpenbart skikkelig kos å puslespill synes jeg å du er den beste synes jeg og drømmenes kuling av deg godig ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise 😀🐱🌌♥️

    3. Skikkelig koselig å kult innlegg synes jeg å kjempe fine bilder synes åpenbart skikkelig kos å puslespill synes jeg å du er den beste synes jeg og drømmenes kuling av deg godig ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise 😀🐱🌌♥️

    4. Mener du real detective fra Netflix? finner ikke true detective på Netflix, kun real. Eller hvor ser du det?

      Klem

    5. Hei Sophie Elise. Takk for at du skriver så bra og deler så mye fra livet ditt. Jeg har et spørsmål. Du bruker jo ” kunst” negler, men har du opplevd å få smerter i fingrene? Jeg har prøvd et par ganger men det verker så mye i tuppene. Så jeg lurer.

    6. Åh, True Detective er helt fantastisk! Den blir du virkelig å like. Vet ikke om du har sett The Killing på Netflix? Det er en av de desidert beste rene krim-seriene jeg noen sinne har sett.

    7. Hei! Jeg bare er nysgjerrig – har du silikon/saltvannsimplantater i rumpa, eller har du injektert fett som er tatt andre steder fra kroppen? ☺
      Mvh Ingrid

    8. Jeg ELSKER puslespill og har drevet med det lenge! Det er deilig å sitte en rolig kveld med noe deilig i glasset (Skulle ønske jeg kunne skrive vin, men jeg ammer så holder meg enda unna), og bare pusle. Eneste problemet jeg har er, hva skal jeg liksom gjøre med ett svært ferdig puslespill på 1000 biter med bilde av typ blomster eller båt på etterpå haha

    9. Sophie Elise!
      Jeg håper virkelig du tenker gjennom ditt eget miljøstempel – du som er så opptatt av å ta vare på naturen.
      Du er veldig mye ute å reiser – jeg håper du tar toget og ikke flyr.
      Har du tenkt gjennom hvor og hvordan alt tøyet du kjøper kommer fra? Hvordan det blir produsert og fraktet til Norge?

      Har du lyst til å forandre verden til en grønnere plass, så må du starte med deg selv!

      1. Jeg er ikke mye ute å reiser. Jeg har ikke vært på ferie utenfor Norge siden april i fjor. I dag rakk jeg ikke å ta tog, da måtte jeg reist i går om det skulle gå opp med møter – noe jeg ikke hadde tid til. Det går ikke tog hjem til foreldrene mine i nord.

        Når det kommer til klær har jeg enda en lang vei å gå, ja!

    10. Elsker at du skal pusle, det er så fantastisk hyggelig og sitte sammen med mennesker du bryr deg om og samtidig holde på med noe. Med mye tanker i hodet er dette en utrolig avkobling. Finn et med fint motiv så kan du kjøpe pusle lim etterpå! Jeg puslet nettop et Disney puslespill på 1500 brikker, dette er limt og skal rammes inn til barnerommet.
      Kos deg med avkobling og samtidig med fine samtaler når du holder på, du kommer ikke til å angre!

      1. Jeg tror det blir så hyggelig!!! Jeg har jo ikke TV, så det blir en fin greie å gjøre sammen når folk rynker på nesa å lurer på hva vi skal finne på egentlig, haha.

    11. Jeg lo meg skakk av første del i podden om Anne Brith😂. Dere får søren meg sagt det. Helt sykt kvinnfolk! Stakkars barna! Og så fint videre med podden om komplekser. Fint at dere tar opp viktige tema. Stå på!

    12. Etter å ha hørt dagens podcast: Fy faen du er så beintøff, og det er så beundringsverdig. Kanskje litt rart men som mangeårig leser blir jeg skikkelig stolt av deg. Får så lyst til å gi deg en klem (som kanskje er det siste du vil ha, hehe) og takke deg for at du er så ærlig og åpen som du er. Du er ei kul dame.

    13. Hei Sophie Elise, du som er så opptatt av miljø og sånn har kanskje hørt om Dr. Theodore Kaczynski?
      Hans bok Industrial Society and its Future åpnet øynene mine mer for miljøvern og behovet for å begrense forsøplig, noe jeg ikke brydde meg spesiellt om før.
      Jeg anbefaler den.

      Har hørt mye bra om Pentti Linkola også, men ikke lest noe av ham ennå.

    14. Nettopp begynt på Dirty John, er så blanda meninger om den men har lyst til å se den fordi podcasten var a-ma-zing. Hvis du ikke har hørt Dirty John podcasten, anbefales den på det sterkeste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg