mitt 2018 – det fine, det vonde og det nødvendige.

Forhold. Jeg har fortsatt kjæreste og samboer. Vi flyttet sammen etter nesten et helt år med avstand, men det ble nok vanskeligere enn vi hadde trodd ettersom jeg solgte leiligheten og vi måtte bo på et knøttlite rom i flere måneder, hvor ingen av oss trivdes. Det var så kaos å bo først hos tante, så på hotell, så på et annet hotell.. Samtidig (eller, gradvis og plutselig) tok Kasper et veldig stort hopp i sitt spirituelle liv og jeg.. Vel, jeg gjorde ikke det. Jeg begynte med dansing, han jobbet og hadde skole, eksamen, jeg trakk meg, vi flyttet, og det har vært litt kaos. Dessuten er julen alltid vanskelig for meg, den bringer frem mye vondt MEN nå er vi igjennom det også. Så ja, absolutt et vanskelig og tøft år og den største lærdommen jeg har tatt med meg fra dette, som jeg har fått lære av Kasper: vi må spille på lag, og ikke mot hverandre. Om jeg har det vanskelig trenger ikke det å bety at jeg skal være vanskelig MOT han, men heller inkludere han i det, og samme tilbake. Det tar jeg med meg inn i 2019.

Trening. 2018 ble året jeg virkelig fant treningsgleden, og nå blir jeg rastløs og stressa om jeg ikke får trent på et par dager. Det har rett og slett blitt et “must” i hverdagen! Så klart spiller Skal Vi Danse en stor rolle akkurat her, det var magisk å plutselig få definerte muskler og bra kondisjon uten egentlig å ha merket at jeg faktisk hadde trent. Men jeg er glad for at jeg fortsatte etterpå, og siden dansen var over har jeg trent i gjennomsnitt fem ganger i uken. En gang i uken hos PT, jeg drar på Barrys Bootcamp et par ganger i uken, og så har jeg meldt meg inn på Combine. Det anbefaler jeg alle å gjøre, da får du tilgang på gruppetimer hos ulike studioer og slipper å bli lei. Det er ikke reklame, bare et godt tips som sikkert har reddet meg litt.

Kosthold. 2018 ble også året for et godt kosthold. Hjemme har vi et så godt som vegansk kosthold, jeg har sluttet helt å drikke melk, spise egg og spise ost bare “for att”. Jeg har blitt flink til å drikke vann, jeg spiser rent, jeg spiser mye mindre godteri og jeg føler meg mer i kontakt med kroppen. Jeg er ikke like mye oppblåst lengre, sliter mindre med PMS og huden har fått en helt annen glød. I 2019 vil jeg satse på å prøve en jucing-diett over en lengre periode, det hadde vært spennende! Og jeg vil lære meg enda mer om “beauty food” altså hva slags mat som hjelper mot f.eks kviser på brystkassen osv.

Psyken. 2018 har på ingen måte vært et enklere år enn 2017, men jeg har blitt flinkere til å takle utfordringene som kommer. Dette var året jeg lærte meg å si nei, å trekke pausen i mitt eget liv. Jeg har heller ikke drevet med noen form for selvskading i 2018, og det er første gang. Noen sinne. Jeg har heller ikke tatt noen operasjoner i 2018 som sikkert også er første gang på noen år. Jeg har funnet en psykolog jeg trives hos, og går fortsatt til healer nå og da.

Selvutvikling. Her har jeg ikke vært så god. Jeg leser flere bøker i uken, hører på Ted-Talks når jeg sminker meg, og prøver å oppdatere meg på det som skjer i nyhetsbildet.. Men, jeg får det ikke helt til! Jeg har bestemt meg for å tegne abonnement hos Morgenbladet og Dagens Næringsliv, om jeg får avisene fysisk hjem til meg blir det enklere og det kan i tillegg bli en morsom aktivitet. Jeg hadde også et mål om å meditere i 2018, det skjedde ikke. Men med det sagt – jeg har tatt enorme steg dette året på grunn av utfordringer som bare har kommet min vei, jeg har ikke trengt å aktivt oppsøke de stegene på samme måte som før.

Vennskap. Det har vært turbulent også her. Jeg føler 2018 ble året da alle nådde sitt “breaking point”, og selv om vi alle har kommet sterkere ut av det har det vært tøffe konfrontasjoner, dype daler av sorg og frustrasjon og enorme oppturer. Jeg har fått et nytt og fint vennskap i år, som ble dansepartner Benjamin og hans kjæreste Adelen. De har jeg lært mye av, og forhåpentligvis kommer jeg til å lære enda mer i fremtiden også.

Sophie Elise. Det er altså firmaet mitt som består kun av to mennesker: meg og pappa. Han er økonom og styreleder, jeg er alt annet. Firmaet mitt har hatt en vekst i år, som jeg egentlig ikke hadde trodd var mulig eller ville skje. Men det er gøy når det går bra.

TV. Dette ble virkelig mitt tv-år! Sophie Elises Verden begynte å gå på TV2 Livsstil og sumo, og ble en stor suksess. Jeg har fått så mange gode tilbakemeldinger og er stolt over å ha laget noe ekte, som både skilte seg ut fra andre programmer men likevel traff en nerve. Så gøy! Jeg fortsatte videre inn på Skal Vi Danse, og fikk ha noen fantastiske danser og opplevelser jeg alltid vil huske. Programmet “jorden rundt på 6 steg” rullet på skjermen i høst, jeg og Leo var programledere sammen og vår episode ble det mest sette. Jeg gjestet Senkveld, var med på “10 på topp” og vant, og jeg var på God Morgen Norge hele fem ganger, haha.

Musikk. Jeg er fortsatt signert artist hos universal, men valgte å ta en liten pause mot høsten fordi jeg må “finne meg selv kreativt”. Det høres så dumt ut, men.. Låten “in my head” ble sluppet på starten av året, den elsker jeg og har skrevet helt selv. Jeg slapp “next summer” på slutten av sommeren, en låt jeg ikke har skrevet selv og som jeg er sånn passe fornøyd med. Men det fikk meg til å innse at jeg skal gjøre det BRA, og ikke bare fordi “jaja man må vel gi ut noe da”. 2019 blir definitivt året hvor jeg vil finne meg selv som låtskriver, og så får vi ta det fra der.

Blogg. Jeg har nok aldri fått så mange kommentarer som i år på hvor elendig jeg er i jobben min, altså bloggen (som for ordens skyld ikke er den eneste jobben min).  Det er vanskelig fordi jeg prøver virkelig alt jeg har å være ærlig med dere, dele tanker som er intime og flaue og ting jeg ikke tør å skrive eller si andre plasser. Men også gleder. Dette kommer aldri til å være en “inspo-blogg” med fine fashionbilder eller glitter og glam eller provokasjon og dyr shopping og hurramegrundt. Jeg deler følelsene mine her.  For meg føles det litt som, det spiller ingen rolle hvor mye jeg oppdaterer eller hvor mye av hjertet mitt jeg deler i innleggene, det kommer de samme kommentarene om hvor mye jeg suger når jeg faktisk er god, som det gjør når jeg FAKTISK suger. Så det jeg trenger er vel heller å vite: hva vil dere ha? Hva er det som er dårlig? Tar jeg dårlige bilder? Oppdaterer jeg for sjeldent og isåfall: hva vil dere oppdateringene skal inkludere? Hva med meg liker dere? Dette er min blogg, men det er også viktig for meg at dere liker innholdet. Så kanskje 2019 skal bli året hvor vi er flinkere til å kommunisere? Dere kan si “jeg vil ha et innlegg om xxxxx” så ordner jeg det, istedenfor “du suger gå å heng deg”. Skjønner dere hva jeg mener? Da tror jeg det blir SÅ mye bedre for oss alle, og jeg får også lyst til å blogge mer. Og det er jeg veldig klar for i 2019, men da må dere også la meg, og ikke sparke meg ned hele tiden. Jeg kan ofte sitte å gråte og lese kommentarfeltet og da er det så klart ikke like gøy å produsere innhold, men jeg må vel bare bite det i meg, og det ønsker jeg å gjøre også! Jeg forstår at dere klager, men please prøv å forstå hvorfor det har blitt sånn..

United Influencers heter selskapet som står bak alle komersielle salg på bloggen, instagram, insta-story og youtube. Vi begynte riktignok å jobbe sammen i 2017, men 2018 ble “vårt år” og det har gått veldig bra med samarbeidet vårt. Det er alltid skummelt å skulle gå til noe nytt, å bytte jobb liksom. Men jeg kunne ikke vært mer glad for det nå! Det er fint å ha dem som partnere.

Foredrag. 2018 ble året jeg ordentlig begynte med foredrag, og det har gått SÅ bra! Vi skal satse enda hardere på foredrag i 2019 og jeg kan bare bli bedre.

Bok. Forbilde ble sluppet som lydbok og ble en enorm suksess hos StoryTel. Jeg slapp boken “elsk meg” som kom seg opp på førsteplass av boklistene, fikk gode anmeldelser og selger fortsatt bra. Jeg slapp bok på verst tenkelige tidspunkt, i en av tidenes sterkeste bokhøster og da tenker jeg ikke bare på alle bloggere som ga ut bok, men generelt sett kom det veldig mye bra bøker akkurat da. Å konkurrere mot Gunnhild Stordalen og Michelle Obama er ikke så enkelt kan jeg love dere, men det gikk bra likevel.

Jeg gleder meg til 2019 og alt som kan skje da. Jeg håper det blir et like innholdsrikt og spennende år hvor jeg kan fortsette å skape materiale jeg er stolt av, og som forhåpentligvis dere liker også. Og så håper jeg dere likte innlegget. 

37 kommentarer
    1. Veldig bra innlegg! Inspirerende, og jeg likte at du delte det opp i kategorier. Takk for at du deler – og godt nyttår til deg, vakre sjel <3

    2. Var kjekt med update innlegg. Kanskje du kan lage ett sånt hver «årstid». Kjekt å høre hvordan det går med deg og hva du syns om det 🙂 ellers så syns jeg du er passe aktiv både her og der for mitt «behov» og jeg syns heller du skal publisere innhold du ønsker å skrive på bloggen. Istedenfor å blogge bare for å blogge. Tror ikke de som kritiserer bloggen din slutter for det heller. Kanskje av og til få gjeste innlegg fra familie og venner. Husker jeg syns det var ganske gøy før når vi fikk høre om deg fra andres synspunkt haha☺️ Kanskje du kan skrive flere tekster, og om du føler for å skrive flere bøker etterhvert hadde det vært kult 😆 jeg syns dine beste sider kommer frem skriftlig. Kanskje noe Fiction. Uansett! Ha en fin kveld 🙂

    3. Skjønner at det har vært mye nå men håper du vet at jeg synes du er sterk modig lun og snill blogger skikkelig stilig å kjempe fint bilder synes jeg har kosa masse med puse kompis i dag ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    4. du er den beste jeg vet❤️ fikk signert utgave av boken din i julegave og jeg begynte å gråte av glede, haha! jeg synes du skriver fantastisk både der og har veldig mye bra innhold på bloggen! godt nyttår fineste du❤️

    5. Jeg liker best de litt lange innleggene dine hvor du enten forteller om hverdagen din, livet generelt, dype tanker og filosofering. Husker du hadde en periode hvor du «spydde ut» korte innlegg om alt og ingenting, ispedd mange reklameinnlegg og det var ikke like bra. Synes du er best når du blogger sjeldnere og lengre innlegg, du sier og tenker så mye bra som får folk til å tenke litt lenger enn sin egen nese og dypere inn i seg selv og om verden vi lever i! Bare stå på og vær tro mot deg selv, det vil alltid være haters som ting aldri er bra nok for og de skal du bare drite i! 😉

    6. Jeg er både stolt og imponert over deg. For måten du takler motgang på, for evnen du har til å reflektere, for måten du har jobbet deg til topps med kritikere i alle lumske hjørner.
      Jeg er glad du har en så klok pappa som veileder deg på veien, i opp- og nedturer. “Fears are nothing more than a state of mind…” “When you feel the world is against you, dont say why me. Say; Try me!! Dette er quotes som hjelper meg når jeg er nede. Så synes jeg “just breathe” er to beroligende ord jeg faktisk tenker å tatovere på håndleddet mitt.😊

      Jeg liker innlegg som dette jeg. Som kommer rett fra hjertet. Jeg liker å følge med på opp- og nedturene dine fordi det er realiteten til mange, og mange kan kjenne seg igjen i de.😊

      Lykke til i 2019. Jeg er sikker på du vil oppnå masse det neste året også. Og gjør du ikke det, nei, da er det også helt greit.😉

      Stor klem til deg

    7. Shit tenk Arnt du bare er 22-år! Jeg syns du er flink Tim å blogge. Du sier det som det er, du «parfymerer» ikke noe og kaller en spade for en spade. Jeg har ikke lest dine bøker eller hørt musikken men bloggen din er på topp fire i lin liste:) ha en fin dag og nyttårsfeiring:)

    8. Jeg er 100% enig med Elise! Måten du formulerer de innleggene med noe du enten brenner for, eller noe du filosoferer over ting på, det er det som fikk meg betatt av bloggen din. Da setter du deg virkelig inn i din egen verden, og inviterer leserne inn i hodet ditt. Jeg liker og innlegg med mange bilder, fordi de gir på en måte liv til teksten din, da blir det ikke så stort rom til egen kreativ tenking, men mer at «sann er det!», jeg husker du skrev om en ape.. jeg så ikke for meg alvoret i det du snakket om, før du publiserte bilder av den søte, lille, stakkarslige tingen. Du kan det å sette ord på følelser, og tanker! Fortsett med det gode arbeidet, gleder meg masse til og høre mer fra deg på blogg, og på insta i 2019! GODT NYTTÅR Sophie!! Kos deg masse med familie og venner, og tenk på jobb etter nyttår! Du og fortjener litt hvile !:)

    9. Liker også de lengre innleggene dine bedre som noen andre her sier, men synes allikevel det blir kjedelig med bare ett innlegg om dagen, eller ett innlegg annenhver dag. Synes det derfor er ok å «fylle opp» med litt annet også. Også er det faktisk gøy med innlegg med flere bilder også, som jeg synes det har vært lite av i det siste. Håper 2019 blir (nok) et bra år for deg!!

      1. Og for å utdype, fordi jeg liker de litt mer overfladiske innleggene dine også, om sminke/utseende osv. Men det viktigste er vel at du blogger når du faktisk har lyst, hvis du blogger bare «for at» så merker man det også.. Så det går jo an å oppdatere insta om man ikke føler for å skrive en «lang tekst» som bloggen krever, for på insta og instastory kan du bare dele mer overfladiske ting og litt mer spontant. 🙂 Men personlig kommer jeg ikke til å klikke inn på en blogg som blir lite oppdatert daglig ihvertfall, da holder det liksom å sjekke en gang i uka..

    10. Eg synes du e ei super jente, står for det du mener og tar de valg som er riktig for DEG. Heia på tøffe deg, oxo må du drit i alle de dumme og ekle folka, de trur de e så perfekt, noe sier meg at de aldri har møtt motgang i livet… sånne folk er så perfekte at jeg blir uvel de. Stå på finaste og bæstadtr du, eg heia på deg 😍

    11. Legger igjen en kommentar pga det du skrev om tilbakemeldinger på bloggingen din. Jeg leste bloggen din fra du var 15 år gammel og blogget om absolutt alt du tenkte og følte og gjorde – og det er DEN delen ved denne bloggen jeg savner. Jeg leser riktignok ikke blogger lenger fordi jeg føler enten det blir for «på overflaten» eller kun er sponsorinnlegg og clickbaits. Som et eksempel har du skrevet en bok om en person som aldri har blitt nevnt på denne bloggen, selv om han åpenbart var en stor del av ditt liv i en lang periode – da vil jeg tro at mye av bloggingen i spesielt denne perioden har vært så som så da vi ikke har fått ta del i tankene og følelsene dine. Dette er bare et eksempel, fordi jeg ser flere ganger at det nevnes ting enten fra deg eller om deg som om det er den største selvfølge, også er det aldri blitt skrevet om her. På DIN plattform. Du har vel dine grunner til dette forstår jeg, men personlig er det den bloggingen jeg savner. Den råe, ærlige Sophie Elise. Synes riktignok at du skriver utrolig bra, og kanskje er bøkene dine nå blitt din måte å dele deg selv på. Men det er ihvertfall den ærlige tilbakemeldingen jeg kan komme med! Ha en ellers fin romjul ❤️

    12. Kommenterer aldri, men leser bloggen din hver dag! Kjempe fint innlegg, og likte virkelig «Vi må spille på lag, ikke mot hverandre», det skal jeg ta med meg videre! Har lett for å gjøre det samme som deg i vanskelige perioder.
      Godt nyttår ❤️

    13. For et fint innlegg! Elsker når du reflekterer og skriver hvordan du tenker, det inspirerer <3 Når det gjelder innlegg så elsker jeg personlig å lese når du deler det vanskelige, det personlige, og det mange andre kanskje ville valgt å holde for seg selv. Det gir mye at du gir av deg selv, og det hjelper når man selv er i vanskelige situasjoner! Ellers blir jeg ofte imponert over antrekksbilder/photoshoots du deler, du ser så bra ut!
      Bryr meg ikke så veldig mye om sminke/skincare anbefalinger, men det er det jo mange andre som gjør.
      Håper du fortsetter lenge og driter langt i de som sier du bør slutte med bloggen, jeg leser hver dag!

    14. Du er beste Sophie ❤️ Nå leser jeg din første boka og den kan jeg identifisere med så mye. Tusen takk for denne boka. Tusen takk at du bare ER og skriver ærlig om tingene ingen orker å si høyt. Gleder meg å kjøpe neste boka. Du er sååå smart og flink.

    15. Likte veldig godt dette innlegget, måten du hadde delt det opp i kategorier!
      Var oversiktlig og ikke for langt, stemte med det inntrykket vi (hvertfall jeg) har hatt av dette året!!
      Syns du er flink til å være kreativ med bloggen :))

    16. Syns det er så rart at folk skal mene så mye om inleggene, skal det være et krav om å blogge x antall innlegg om dagen for å få lov til å ha blogg?
      Uansett, jeg har likt bloggen i år som tidligere år. Liker best de litt lengre innleggene, som flere nevner over her. Stå på!

    17. Jeg syns du presterer godt på bloggen! Har aldri helt skjønt vitsen med de klagene som av og til dukker opp i forhold til det.

      Gleder meg til å lese mer om hva du finner ut om “beauty food”. Når jeg er inne på temaet kan jeg jo nevne at etter noen måneder som veganer opplevde jeg at håret mitt ble mye friskere enn før. Mindre slitt, mer glansfullt, og generelt mye sterkere. Min teori er derfor at meieriprodukter har en negativ innvirkning på hårets “friskhet”. 🙂

      Ønsker deg alt det beste i året som kommer, og gleder meg til å følge deg videre på bloggen.
      Godt nyttår!

    18. Kjempefint og ekte innlegg. Synes dette har vært ditt ærligste og beste år noensinne. Jeg synes hele du stråler på en mer ekte måte en noen gang før, uavhengig av om du stråler glede eller frustrasjon. Stå på videre! Du inspirerer som aldri før, og jeg føler at jeg som leser har blitt bedre kjent med deg iår, enn de siste 5 til sammen! Gleder meg til å følge deg inn i 2019 og absolutt alt det har å by på <3

    19. Det jeg savner er den morsomme Sophie, som delte masse tull å skapte latter.
      Det er fult mulig dette ikke var den ekte deg, men det gjorde værtfall en bra blogg.

      Nå skriver du stort sett om vanskelige, dystre, seriøse eller viktige tema. Å helt ærlig så får vi nok av det, når vi klikker inn på en blogg så er det ikke for å lese om viktige ting. Da klikker vi inn på VG/adressa osv…

      Vi vil lese om hjernedøde ting som flauser, innkjøp, hverdagen din og andre slike ting.

      Om dette ikke er deg lenger så forstår jeg det så godt, men det er kanskje derfor flere av dine gamle følgere er frustrert. Samtidig som dine nye følgere elsker nettopp dette.
      Vær den du vil være, skriv hva du vil. Noen elsker nettopp deg å måten du driver bloggen din på.

    20. Rakettreklame… … dyr skremmes og mange dør av senskadene ,nervevrak osv…min hund ble skremt for livet som valp nyttårsaften… husk raketter er værste dyreplageri…..ødelegger utallige liv..

    21. Min ønskeliste til deg (om jeg fikk velge), for en kjekkere blogg:

      1. Ikke så seriøse innlegg hver dag, keep it light, det er ikke DN vi vil lese når vi klikker oss inn her 🙂

      2. Kanskje ett seriøst, filosoferende innlegg i uka.

      3. Bedre bilder! Kanskje jeg er påvirket av “alle andre blogger”, men et bilde på en blogg skal ikke være skurrete, skittent og rotete. Unngå mobilbilder så langt det går (perfekt eksempel, ditt seneste innlegg med bildet i speilet der man ser støv, skit og tannkremsprut i speilet.. Yuck!).

      4. Ikke så mage “mine favoritt produkter” innlegg.. Da det i 95% av fallene er reklame uansett, og måneden før var det en annen krem/lotion/tann bleking du likte.

      Klem!

    22. hei! hva skal du på nyttårsaften? feirer du alltid på fest eller er det noen ganger du er hjemme også? føler alle skal ut å feire, men blir aldri invitert og ender bare opp med å feire hos familien.. synes det er litt flaut når jeg er i 20 årene så ender alltid opp med at nyttårsaften er den verste dagen i året..

    23. Jeg er en av de som har fulgt deg siden starten, og de innleggene jeg kjenner jeg savner mest, er:

      -Meningsløse innlegg, litt sånn “vær og dagsform” med stemningsbilder
      -Food for thought, innlegg om ting du prøver ut (som beautyfood?) og som ikke trenger være ankret i politikk, dype meninger o.l
      -Videoer med Joakim er alltid ønsket
      -Mer jordnærhet? Ikke i form av innerste, ærlige tanker, men at en spade forblir en spade.

      Med dette mener jeg: For en stund siden leste jeg en kommentar som traff en nerve hos meg. Den gikk ut på at du i ett innlegg fortalte at du tar lite til ingen solarium, sammen med en rekke grunner til hvorfor det er farlig. Innlegget ble skrevet i forbindelse med reklame for spraytan. I et nytt innlegg senere skrev du derimot at du tok sol jevnlig, men i korte drag, og at det ikke er farlig om man har en balanse. Denne gangen reklamerte du for brun & blid. Jeg skjønner jo at disse samarbeidene er ønskelig for deg når du bryr deg om utseendet (samme her), men det skinner gjennom på en litt dårlig måte når du først skal være politisk korrekt i forhold til én aktør, og så i forhold til en annen, og så eventuelt en tredje. Husker du skrev en tredje ting under et samarbeid med good for me betakaroten. Det er så klart umulig å tilfredsstille alle, og samarbeidene pålegger kanskje at du må ytre visse meninger? Jeg vet ikke, men tilfeller som dette gjør at jeg mister tilliten og min “connection” til deg.

      Jeg merker vel litt at du har hatt et tøft år, for jeg kjenner deg ikke helt igjen lenger.
      Jeg er en sophie-sister, og jeg savner deg.

      Klem

      1. Ååh, allt det du sa! Det samme jeg prøvde å si lengre opp i kommentarfeltet. Håper hun leser! Det med solariumet tror jeg sjokkerte alle hennes lesere reelt. Da det var ganske sjukt.. Spesielt da vi vet om betakaroten og spraytanen hun også reklamerer for..

    24. Jeg synes du er stort sett flink til å blogge jeg, men noe må jo ha forandrer seg om du har fått mye mer på kritikk på den i år i forhold til tidligere år. Jeg liker som de fleste andre her de lange, dype innleggene dine og at du virkelig åpner deg, også om ting som kanskje har vært «tabubelagt» før eller som andre bloggere ikke skriver om. Men jeg er også enig med dem som sier at man kanskje ikke alltid klikker seg inn på en blogg for å lese om seriøse tema, så «keep it light» innimellom.. Også er bilder kjempeviktig føler jeg, og du har perioder hvor du tar masse bilder, men også perioder hvor du har 1-2 bilder i ett innlegg, eller gamle bilder for eksempel.. Og en av de største grunnene til at jeg fortsatte å lese bloggen din var at du er flink til å oppdatere. Mange blogger har jeg sluttet å lese fordi det er for lite oppdateringer som har gjort at jeg bare har glemt å klikke inn til slutt.. Men samtidig må du ikke jobbe deg i hjel heller! Så hvor mye eller lite du blogger må du vurdere helt selv. Det eneste jeg jeg kan si at er «negativt» med bloggen er vel at jeg føler at alt har blitt så profesjonelt, og faktisk ganske upersonlig selv om du til tider skriver dype innlegg. Jeg føler at det føltes mer personlig før, men det er kanskje bare meg og jeg kan ikke helt sette fingeren på hva som har forandret seg, så dette hjelper vel egentlig ikke i det hele tatt, beklager.. Men headeren er faktisk med på å skape en veldig upersonlig følelse, det ser nesten ut som at man har klikket seg inn på en nettavis eller en nettbutikk i stedet for en blogg.

    25. Jeg får så vondt når jeg leser kommentarer fra haters og skjønner at det må gjøre fryktelig vondt for deg å lese. Virker som at uansett hva du gjør blir det feil for noen. Noen over her sier at de syns det blir for seriøst med lange innlegg og at det er kjedelig så uansett blir jo folk skuffa -_- Jeg elsker de lange seriøse følsomme innleggene dine og jeg synes det er dårlig av folk å forvente flere innlegg om dagen hver dag. Du har tross alt en veldig travel hverdag og det er så viktig at du ikke sliter deg ihjel og tar vare på deg selv først og fremst<3 Så jeg synes bloggen er kjempe fin og at du gjør en strålende jobb! Enig med folk over at bildene kan forbedres og mobilbilder bør unngås bare. Håper og tror 2019 blir et fantastisk år for deg med self care og growth, det er helt utrolig hvor mye det hjelper å få en god psykolog,selv om det desverre tar tid og det krever myye jobb å jobbe seg gjennom traumer.

    26. Hei! I år kom jeg over en meditasjons-app som heter Headspace. Vet ikkje om du har sjekket den ut, men personlig syns jeg den var behagelig og enkel å bruke, og den har mye forskjellige «program» å by på 😊 Den koster litt, men jeg fant ut at man kan endre Spotify-abonnementet til å fungere som et «kombo-abonnement», om du forstår (dårlig forklaring, jaddaaaaa, haha).
      Ellers håper jeg alt det beste for deg framover! Du opplever nok mye forventninger på alle kanter, men det viktigste er at du tar vare på deg selv ❤️ Alt annet kommer i andre rekke. Klem ❤️

    27. Jeg tror, dessverre, ikke du kommer unna de slemme kommentarene. Vi lever i en tragisk verden.

      Fortsett å være deg selv, og fortsett å skriv det du føler og tenker. Det er bra nok. Du er bra nok.

      Håper 2019 blir ett enda bedre år for deg privat- og jobbmessig. Lykke til.

    28. Siden du spør, så savner jeg personlig mer oppdatering! Du har perioder på en uke her og der hvor du er flink, men skulle ønske det var bedre jevnt over, med 2 innlegg om dagen. Veldig kjedelig å klikke seg inn på en blogg hvor det er 24 timer (eller mer, ganske ofte) mellom innlegg. Selvfølgelig skjønner jeg at du kanskje ikke har mulighet absolutt hver dag, men sånn jevnt over burde det vel ikke være ett problem med 2 innlegg.. Ellers synes jeg du er flink og at du blogger variert! Også er det helt opp til deg såklart, men siden du spurte.. Klem!

    29. Kanskje du kan bli litt mer interaktiv med leserne dine i 2019? Begynne å svare på kommentarer, faktisk lese hva folk skriver til deg og ta det til deg. Det er liksom litt enveis kommunikasjon, leserne blir aldri sett og hørt når det kommer med fine ord eller konstruktiv kritikk(noe som også er veldig viktig mtp utvikling av blogg og sånn).

    30. Hei! Jeg fikk boken din i julegave av min datter for hun vet jeg leser en del blogger og elsker bøker.Jeg er 49 år gammel og jeg likte den godt.Jeg levde meg inn i situasjoner og folk og syns du var åpen og tøft av deg å dele alt dette.Følger ikke bloggen lenger men kunne gjerne tenkt meg at du gir ut flere bøker.Ønsker deg og dine et godt nytt år 😁🎉

    31. Eg synest det er morsomt når du bloggar om throwbacks og legg ut bilder/videoar frå gamle dagar!
      Mvh ei som har fulgt bloggen din lenge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg