mine mål for 2020

Spillelisten min for 2019 opprettet jeg på nyttårsaften for ett år siden, og jeg kalte den «new year new me». Flere låter av Abba ble lagt inn på rad, og jeg satt meg ned ved kjøkkenøyen min, hadde akkurat tatt av løshåret på hodet (for første gang på ett år), og med lyden av svensk pop i bakgrunnen begynte jeg å skrive ned løfter for meg selv.

Nytt år. Ny meg. 

Og slik ble det virkelig. I 2019 kvittet jeg meg med den ene dårlige vanen etter den andre. Først ut, alkohol. Jeg vet jeg gjentar dette ofte, men for meg er det stort. Jeg har aldri likt alkohol noe særlig og aldri vært den som fester hardest, men jeg har brukt den milde rusen som et skjold når jeg er sosial. Det hjalp meg å fungere i grupper, trodde jeg. For mange er det kanskje ikke en dårlig vane og det funker helt fint å drikke, men jeg klarer ikke å jobbe dagen-derpå og jeg blir negativ, da er det heller ikke holdbart om jeg skulle nå de andre målene jeg hadde satt meg; blant annet å starte mitt eget Brand med Self Tan. Jeg visste at å gi opp alkoholen også ville bety å miste mye av det sosiale og potensielt sett mye ensomhet. Jeg visste at å prioritere jobb ville bety at jeg kan virke kjip og kjedelig. Og jeg visste at spesielt fordi jeg er kvinne, kom jeg til å bli oppfattet som bitch eller streng så snart jeg tar jobben min på alvor. Og jeg bestemte meg for at det kom til å gå fint. Jeg skulle stå i det.

Og det har jeg gjort. 2019 ble akkurat det året jeg hadde ønsket meg, fordi alt jeg gjorde var bevisste valg. Jeg trives enormt godt med å være mye alene og å fokusere på å skape et liv for meg selv. Vennskap er viktig men jeg er på et annet punkt i livet enn mange av mine jevnaldrende. Er du ferdig med studier og i fast jobb kan du så klart dra på fylla to dager i uka og det går helt fint; men slik funker det ikke for meg som har prøvd å bygge opp noe hele året. Hvert eneste øyeblikk er viktig og jeg har måttet være på. Det har vært fint at Kasper har hatt et intenst år med skole for vi har forstått hverandre og gitt hverandre rom til å være litt «intense» på hver vår kant. Jeg har også fått en helt annen forståelse for venner som er i eksamensperioder, fordi jeg på en måte har vært der selv. Eksamen i å skape et liv for meg selv.

Så var det dette forholdet, da. Her ble jeg også en ny person. Tidligere har jeg kunnet si ting for å få en reaksjon eller kanskje til og med såre eller gjøre sjalu fordi jeg vil få oppmerksomhet. Det er jeg helt forbi. Forhold krever jobb og vi jobber med det; å bli kjent med de vanskelige sidene av hverandre og hele tiden finne nye måter å være oss på. Jeg føler meg veldig trygg og det er fint. Vi gikk inn i 2019 med et fint forhold og går ut av 2019 med et fantstisk ett.

I år tok jeg godt vare på meg selv. Jeg liker ikke å spise usunt lengre. Det er som om jeg kjenner kroppen min bedre, vi henger sammen nå, kropp og sinn. Jeg ønsker å trene, jeg ønsker å spise sunt, og det betyr ikke at jeg er syk – snarere tvert imot. Jeg ønsker å være frisk og rask. Jeg har hatt mange år hvor jeg har spist godteri daglig og alltid spist dessert og drukket vin flere dager i uken og jeg føler på ekte at den tiden er forbi. Jeg kommer ikke til å komme dit igjen hvor kroppen mistrives, fordi da trives ikke jeg heller.

Det ble virkelig et nytt år, og en ny meg. Så hva tar jeg med meg inn i 2020? Vel, her kommer mine store og små nyttårsforsetter:

Glöd Sophie Elise skal utvide til enda flere butikker. Akkurat nå er vi på 70 H&M-butikker landet over og jeg ønsker minst det dobbelte, også i andre kjeder. Å komme i butikkhyllene i andre land er kanskje urealistisk men å kunne bestille fra andre skandinaviske land er et must. Før vi går ut av 2020 skal vi kunne tilby dere minst seks nye produkter men aller helst enda flere. Jeg sikter på kvalitet istedenfor kvantitet og kommer ikke til å lage f.eks en øyenskyggepalett bare for at, det jeg lager skal det være behov for. Kort fortalt: Glöd Sophie Elise skal være innovativt og et go-to-merke for alle som vil handle dyrevennlige og gode produkter, som gir luksus i hverdagen.

Jeg har fått meg PT på yoga og skal bli myk. Det må jeg. Akkurat nå er jeg som en gammel mann fordi jeg er så støl og det er flaut! Jeg har prioritert styrke og kondisjon men svært lite tøying. Før året er omme skal jeg være god på yoga.

Jeg skal gi ut bok i utlandet, og den skal selge greit. Jeg sier «greit» fordi jeg helt ærlig ikke har mål om en internasjonal bestselger i første omgang men heller å etablere meg sånn smått, legge grunnmuren for senere. Og så skal jeg gi ut min tredje bok her hjemme og da satser jeg så klart på en bestselger, og bedre terningkast enn før.

Jeg skal starte et comminity, en klubb om du vil, for unge kvinner som trenger å finne likesinnede og få venner. Jeg er i gang med planleggingen og gleder meg til dette. Det blir min måte å gi tilbake på.

Jeg skal samarbeide tett med en veldedig organisasjon og gi tilbake en del av all inntekten min for å bevare regnskogen. Hver eneste gang jeg gjør et kommersielt samarbeid skal en bit av omsetningen gå direkte dit. Jeg deler mer senere.

Jeg har en idé om en app / plattform som er under utvikling. Men dette er en såpass god idé at det gjelder å slå til fort, før noen andre gjør det. Jeg har allerede vært i prat med flere utviklere og setter dette ordentlig i gang i januar.

Jeg skal lage TV som betyr noe for folk og setter en standard i norsk politikk. Det skal føles skremmende å gjennomføre for meg og det skal vekke følelser hos de som ser på.

Jeg skal være mer med folk som utfordrer meg intellektuelt.

Jeg skal begynne i parterapi med Kasper bare fordi vi har lyst til å ha det beste forholdet vi kan ha, og når utfordringer kommer vil vi ha verktøyene vi trenger. Jeg tror alle burde gå i parterapi og gjerne lenge før det smeller også.

Hund.. det må bli en hund. Etter sommeren går jeg inn i et avstandsforhold og jeg har virkelig behov for noen å dele hjemmet mitt med, og det skal være en pelskledd liten skapning. Jeg var ikke ansvarlig nok da jeg hadde Charlie og det har jeg dårlig samvittighet for ofte. Jeg var ikke klar, nå er jeg derimot helt der.

Bli kjent med meg selv på et mer åndelig nivå. Komme i kontakt med den uendelige kjærligheten som jeg vet finnes i meg, og oss alle; men som blir overskygget av hverdagens mas og egosentriske fokus. Hit kommer jeg kun ved å meditere tror jeg. Dra på retreats.

I 2020 skal jeg få meg Porsche. De kommer med en EL-bil i år og det er egentlig alt jeg har ventet på.

.. og jeg skal lese mye, høre på podcaster, nyte den voksne kvinnen jeg holder på å bli. Pleie kroppen og utseende og innsiden.

Vi ses i 2020. Spillelisten opprettes nå, og heter «new year, still me». 

60 kommentarer
    1. Hvorfor fortsetter du å blogge når du har sagt selv at 2019 ville være siste året du blogget? Misforstå meg rett, jeg elsker å lese bloggen og vil gjerne at du fortsetter, men rart å gå ut med at du skal slutte, så ikke gjøre det allikevel, men ikke si noen ting..?

      1. Kristina: Nå begynner du å gå på repeat igjen..🙈 Det kommer helt sikkert ett innlegg eller en forklaring etterhvert.

      2. Hun hadde nok sluttet hvis hun ikke ble so upopulær. Nå morgen før også bli litt populær igjen før hun kan slutte.haha

      1. Hun er bare vanvittig inspirerende men samtidig er det vanskelig å la være å lure på om det tyter tomatsaus ut av munnvikene hennes når hun spiser Alacapri rett fra boksen, det gliset er skåret såpass langt bakover at det lekker litt ut kinnet

    2. Godt nyttår!
      Jeg håper at du fortsetter å blogge i 2020, masse!! Takk for at du deler dine mål for 2020, du inspirerer. Jeg likte at du er så modig at du tør å dele at dere skal i parterapi, det er det mange som burde gjort. Det gjøres kanskje når det egentlig er for sent, mye bedre å tenke forebyggende slik du beskriver! På dette området er du er godt forbilde!! Håper 2020 bringer med seg alt du ønsker deg.

    3. Spennende å Intresant og kult innlegg synes jeg å toppers at du slutter med alkohol du er superflink til å skrive å kjempe flott bilder synes jeg ønsker deg en god tur på sstillecamp ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å pusekompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀✨🦋🐾♥️🌬

    4. Alkohol og masse usunn mat trigger psyken! Det henger ofte sammen med depresjoner! Så det er bra du har tatt de valgene! Håper flere tenker slik! Når drar du på vipasana?

    5. Så inspirerende innlegg! Du er en rollemodell for meg fordi du har en fantastisk personlighet og en dybde jeg selv kjenner meg igjen i, og fordi du inspirerer meg hver dag med alt du får til❤️ Du tør å satse, du tør å vokse, du er 100% deg selv og står for den du er – Jeg heier på deg!

      1. Så spennende med prosjekt om å skape møteplass for å treffe likesinnede og skape vennskap. Det har jeg sårt behov for selv, så gleder meg til å følge med på utviklingen der – masse lykke til!

    6. Dette var veldig inspirerende! Jeg får alltid en sånn indre «angst» når jeg leser om fremtid, mål, studier osv, får det litt når jeg bare skriver dette også. Til og med korte reklamer fra akademiet lukker jeg ører og øyne, men man er sin egen lykkes smed og man må faktisk handle for å komme dit man vil, tusen takk for at du inspirerte meg❤️ Å jeg er så glad for at du er på et så fint sted i livet og jeg gleder meg til alt som kommer!!

    7. Hva skal du operere i 2020? Hvor mange dyr vil du ta livet av? Hvorfor sluttet du ikke å blogge 31-12-2019?

    8. Takk for kult innlegg. Jeg har et ønske om tema;
      Hvordan påvirker bloggen din og Kaspers forhold? Er det noe som evt kommer opp, eller i parterapi I fremtiden? Det at du har en jobb hvor du alltid må være relevant for alle andre enn han må være vanskelig i lengden. Selvfølgelig skal vi respektere hans begrensinger i denne bloggen hvis det ikke er noe so skal skrives om.

      Men det vært spennende å høre om. Som fast leser virker det som siden du ble sammen med han har blogge; jobbet mer med samarbeid og merkevare. Men ikke nødvendigvis så mye skriving og forfatterskap. Ikke tro det ikke er bra nokk, bare mer commercial og safe. Er dette pga av du egentlig ikke vil blogge? (I mine øyne, alle lesere er forskjellige <3 )

      1. Takk for et spennende tema.

        Jeg tror ikke bloggen påvirker oss så mye direkte, men det å være så offentlig (også bloggen) på virker meg – og da påvirker det også oss. Men! Han er veldig positiv til at jeg skal skrive, og jeg har skrevet mer etter jeg ble sammen med han, enn før – i alle fall når det kommer til bøker. Og han har heller ingen “finger med i spillet” på hvordan jeg styrer min merkevare, det er ikke noe vi snakker så mye om. Jeg vet ikke hva jeg skal si, det er mer jeg som har et behov for å fokusere litt annerledes.. 🙂

    9. Hei. Jeg er en av de som får vondt i hjertet når jeg ser hunder med flat nese.

      Jeg håper så inderlig, at du velger en frisk rase. Det er så mange flotte og sunne raser der ute. Jeg ser at du vurderer Pomeranian igjen, og det er jo fint.

      hvis du velger en med flat nese så er det ikke annet enn egoistisk og ekstremt hyklersk, siden du fremstiller deg selv som en som er glad i dyr. Det er fakta, sort på hvitt, at disse hundene har store plager. En oppdretter vil selge og er derfor ingen god kilde til godt hundehold. Selv om de hevder de avler sunnere individer, er de fortsatt veldig flat-nesede.

      Jeg håper også du velger å gi hunden ordentlig mat, som rått kjøtt og ben. Da unngår man mye sykdommer og tannplager. Men det er jo en helt annen diskusjon, da de fleste dyrleger dessverre er sponset av tørrfôr og ikke vil anbefale naturlig mat.. Hunder har jo eksistert i årtusener og har ikke spist tørrfôr før de siste tiårene.

      mvh Mari

    10. wow, så vakkert og fint. du lever livet kun for deg selv, er så lett å miste seg selv midt oppi alt som er. masse masse kjærlighet til deg 💓💓

    11. Hva er det du tror for noe ? Silikon på silikon… å i ræven, tror du at du blir penere og penere, langt der i fra. du er IKKE noe forbilde for oss unge og eldre !!! Du er boss verdt !!!

      1. Har du vurdert boksing? En litt sunnere måte å få ut aggresjon på, så slipper du såre andre i prosessen.

      2. Fy flate, skam deg. Tenk å skrive dette til en annen person. Du kan værsågod få lov til å tenke det du vil, men la være å skrive. At Sophie Elise må lese slike kommentarer daglig kan jeg forstå at hun ikke orker blogging lenger. Jeg håper virkelig ikke du går rundt å tror du hadde vært et bedre forbilde enn Sophie, for da har du logikken på vrangen. Jeg blir direkte uvel av å lese det du skriver. Lær deg å oppføre deg før du skriver på nettet.

      3. Du trengte ikke å skrive dette, det var unødvendig. Ord som dette sårer. Jeg syns du bare kan holde kjeft og holde det inni deg. Om du ikkje har noe fint å si hold kjeft!

    12. Sender SÅ mye kjærlighet! Har delv blogget over 10 år og det bare blir for mye på et punkt. Jeg tror dette kommer til å bli et godt år for deg!❤️❤️❤️

    13. Hvorfor blir det avstandsforhold etter sommeren? Flytter du til Tromsø, og Kasper blir å fortsette studier i Oslo?

    14. Men kritikk er ikke en uting. Kritikk er det som gjør deg bedre, det er innfallsvinkler som du ikke ser. Ros bør være overflødig og kritikk bør omfavnes skal man være en som ønsker å lykkes. Vil man være feig, senke lista og være fornøyd med å egentlig ikke være fornøyd – vær så god. Da blir det et tungt liv.

    15. Så deilig å lese innlegget, hvor man kan se hvor mye du har vokst. Jeg er to år yngre enn deg, men finner meg selv på det samme nivået, hvor det åndelige har en enorm betydning. Jeg har klart å kutte ut ting og venner ut av livet mitt, så jeg kunne få det bra. Det å forstå seg selv, elske seg selv og leve med seg selv er det viktigste, og man må nesten gjøre whatever it takes. Jeg er utrolig glad på dine vegner, og heier på deg. Håper du oppnår dine ønsker/mål for i år! Godt nytt år Sophie Elise, og takk for jobben du har gjort alle de årene.

    16. Sophieelise.blogg.no… tenk at dagen er kommet. Du har vært en stor del av min oppvekst og motivasjon med å dele så mye av deg selv og ditt liv. Kjenner jeg blir trist inni meg av tanken på at det jeg har gjort siden jeg var 13 plutselig tar slutt.
      Men samtidig så er utrolig takknemlig for alt du har gitt og delt av deg selv! Husker jeg møtte deg på Hove festival 2014. Det øyeblikket levde jeg og vennina mi lenge på! Vennskapet vårt startet faktisk på ungdomsskolen med at DU og bloggen ble ett samtaleemne.
      Takk for at du er så ærlig, jordnær og unik❤️ Jeg gleder meg virkelig til å følge med på dine videre prosjekter!

    17. Du er super flott..ønsker deg alt godt i 2020 og framover..har sett på alle episodene dine på TV og syns du er ett herlig menneske med masse kjærlighet og varme til alle rundt deg..du er enestående .⚘⚘⚘

    18. Ååå så utrulig trist men samtidig så skjønne æ dæ jævlig godt 🙂

      No har æ sjøll vært toppblogger og fått enormt mye dritt og på den tia tok æ også det helt grusomt.

      Men no leve æ før hat, negativitet og mobbing og stoortrives inni det, det gjør forfærdelig godt og få allt dritte slængt te sæ, man bli en bedre pærson <3 Aldri stopp me mobbing, det e elsk <3

      Ønske dæ alt godt i tia fræmmover og lykke te me alt <3

      Klæm <3

    19. I wish you achieve all your goals in 2020, especially the Porsche you are talking about.

      And ya I am really enjoyed all your blogs and ‘the best books of 2019’ is top of the list.

    20. A GREAT SPELL CASTER (DR. EMU) THAT HELP ME BRING BACK MY EX GIRLFRIEND.
      Am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-girlfriend that I love so much. I had a girlfriend that love me so much but something terrible happen to our relationship one afternoon when her friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to her just because she was been jealous of her friend that i was dating and on the scene my girlfriend just walk in and she thought we had something special doing together, i tried to explain things to her that her friend always do this whenever she is not with me and i always refuse her but i never told her because i did not want the both of them to be enemies to each other but she never believed me. She broke up with me and I tried times without numbers to make her believe me but she never believed me until one day i heard about the DR. EMU and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months.
      Email him at: [email protected]  
      Call or Whats-app him: +2347012841542

    21. A GREAT SPELL CASTER (DR. EMU) THAT HELP ME BRING BACK MY EX GIRLFRIEND.
      Am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-girlfriend that I love so much. I had a girlfriend that love me so much but something terrible happen to our relationship one afternoon when her friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to her just because she was been jealous of her friend that i was dating and on the scene my girlfriend just walk in and she thought we had something special doing together, i tried to explain things to her that her friend always do this whenever she is not with me and i always refuse her but i never told her because i did not want the both of them to be enemies to each other but she never believed me. She broke up with me and I tried times without numbers to make her believe me but she never believed me until one day i heard about the DR. EMU and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months.
      Email him at: [email protected]  
      Call or Whats-app him: +2347012841542.

    22. Good day. Quick loans Service available here. I am a private loan lender that gives out both business and personal loans to individual at a low interest rate of 2% no matter your location. If you are interested Contact me (Whats App) number:+917310847059 [email protected] Mr. Sumiti

    23. Good day to all viewer online, my name is Albert Walker I am so overwhelmed sharing this great testimony on how i was checking for solution in the internet while miraculously i came across Dr Kachi who brought my ex Girlfriend back to me, This is the reason why i have taken it upon myself to thank this great spell caster called Dr Kachi, because through his help my life became more filled with love and i am happy to say that my ex Girlfriend who has been separated from me for the past 2years came back to me pleading for me to accept her back, This was a shocking to me my partner is very stable, faithful and closer to me than before, because before i contacted Dr Kachi i was the one begging my ex Girlfriend to come back to me but through the assistance of Dr Kachi, I now have my relationship restored. You can also have a better relationship only if you Contact Dr Kachi Email: [email protected] You can reach him Call and Text Number:+1 (209) 893-8075

    24. hei og vi har eit prosjekt på skolen og eg skriver om deg og du e eit sykt stort forbilde for meg og eg beklager for alt du har gått gjennom,eg har følgt med på bloggen din i så mangen år og det er sykt kjedlig at du slutter. men skjønner koffor, ønsker deg det beste videre i livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg