min lørdag

Reklame | annonselenke revrelations

Hei alle sammen! Jeg håper dere har en fin lørdag. Min har vært variert! Jeg er på min siste dag med mensen nå, og da pleier jeg å være litt “på kanten”, som jeg forøvrig er hele uken igjennom fra første blødning til slutt. Men heldigvis er det over snart og da går jeg tilbake til å være meg selv igjen. Men, dagen har vært fin likevel – jeg startet med å dra på lunsj å overraske en jente som kunne relatere seg mye til min historie, storesøsteren hennes tok kontakt med meg for litt siden og så spiste vi tre lunsj sammen. Jeg får ofte slike henvendelser men det er helt ærlig ikke alltid jeg klarer, det krever en del mentalt. Men i dag var helt fantastisk og jeg er så glad for det. Det var skikkelig inspirerende og fint å kunne gjøre noen så glad, helt sykt at det går ant bare ved å gjøre noe så enkelt:-) Slike møter holder jeg ganske privat slik at det kan være en åpen dialog uten at man føler et press med bilder eller hva jeg eventuelt melder videre andre steder. Jeg hadde så klart virket som et godt menneske utad om jeg dokumenterte alle slike møter men nei, det hører liksom ikke til en så privat opplevelse.

Finn en feil.. Haha. 

I kveld er Kasper på jobb så jeg har huset alene. Jeg har laget videoblogg, betalt regninger og svart på mail helt frem til nå. I syv timer! Det er min egen feil som bare har utsatt og utsatt alt. Jeg hadde egentlig planer om å ha en maks chill kveld i mitt eget selskap som jeg seriøst elsker nå for tiden, men kvelden er jo enda relativt ung (om man ønsker å f.eks ødelegge døgnrytmen sin). Så, her kommer noen gode tips til lørdagen, søndagen eller hvilken som helst dag hvor du har litt tid til overs.

Se på en tv-serie som gjør at du flykter fra virkeligheten for en stund. Om du trenger et godt tips har både Real Housewives of Beverly Hills OG New York kommet med nye episoder på TV2 Sumo. Favoritten min er faktisk New York for der er det mest drama (på en måte man kjenner seg igjen i) og Beverly Hills kan bli litt fjåsete, men jeg elsker glamoren. Jeg og mamma pleier å tekste hverandre om hva som skjer i episodene også, haha.. Andre guilty pleasures som finnes på Sumo er Lindsay Lohan sin serie, Very Cavallari, så klart min serie, og UnReal. Jeg tror dere kommer til å elske alt!

Som dere vet har puslespill blitt en ny hobby for meg, og i dag kjøpte jeg et nytt på Ark! Se for deg noe så deilig som å invitere noen venner eller familie over på puslespill, spise noe godt på siden og drikke et glass vin eller brus samtidig som man pusler. Sku av tv-en når dere henger sammen, folkens! Samtalene flyter så mye bedre da – og om ikke, er det en perfekt aktivitet å ha alene slik som jeg gjør i kveld. Tusen biter synes forresten jeg er helt perfekt, det tar ikke for lang tid og det er komplisert nok til at det klør litt i fingrene synes jeg. Bare husk på at du må støvsuge gulvet og da suger det å ha tusenvis av biter på gulvet, haha..

Topp: HER.

.. Om du f.eks bestemmer deg for å pusle (eller kanskje strikke eller tegne?) er det perfekt å ha en podcast i bakgrunnen. Jeg går veldig i perioder når det kommer til hvilken podcast, jeg hører gjerne de samme programmene hver dag men blar tilbake til eldre episoder og jobber meg fremover. Akkurat nå hører jeg på Oprah – The Masterclass. Det er kjente mennesker som har en monolog på rundt 30 minutter om livet og alt de har lært. Jeg elsket Ellen Degeneres, Jay-Z og Justin Timberlake og vet jeg kommer til å høre mange av dem flere ganger.

Send en melding til noen du er litt stolt av men ikke har fortalt det til ordentlig. Jeg sendte unna et par meldinger i kveld og det føles så bra, både fordi man gleder noen andre men også litt av egoistiske årsaker. Det er jo fint at folk liker deg eller mener du sprer glede, og det koster seriøst så lite om man bare vil.

Kosekroken i kveld. 

Tren! Søk på yoga-videoer på youtube, tenn noen lys å slå deg ned. Det finnes ikke noe bedre enn å strekke litt på kroppen før leggetid. Om du vil se på en serie samtidig som du tøyer deg, kan du heller se på bilder via Pinterest. Det pleier jeg å gjøre om jeg vil gjøre noe annet samtidig som jeg gjør yoga.

Nå må jeg hoppe i bilen å dra til Kasper! Husk at vi spiller inn ny podcast på mandag så om du har et spørsmål, fyr løs så plukker jeg ut en person som vi baserer et tema på i podden. 

30 kommentarer
    1. Er du redd for å bli eldre og har du dødsangst? Jeg spør ikke for å være frekk, men for jeg selv syntes det er helt grusomt hvordan årene bare flyr og dødsangsten vokser.

      1. Nei, jeg er så heldig at jeg faktisk ikke har dødsangst i det hele tatt! men, det kan vi snakke om i podcasten om du ønsker. For jeg hadde veldig mye dødsangst før.

        1. Så gøy å se du tok det med! Døden er et ubehagelig men viktig tema. Føler de fleste hopper over/ignorerer sånne spørsmål, men du stoppet opp med det. Takk❤️ Har vært syk og ikke fått hørt posden før nå. Skal høre på ny i kveld når jeg er alene, i fred og ro❤️

    2. Hva gjør man egentlig med vanskelige familieforhold? Har en mor som vil at alt skal være perfekt. Også barna sine. Jeg er ikke akkurat perfekt. Har fått ultimatum av henne enten familien eller daværende kjæreste. Jeg klarte ikke å gjøre det slutt med han den gangen. Siden da har det vært vanskelig. Nå er det at jeg har lagt på meg hun klager på. Hun mener det sikkert godt, men det blir jo som Fetisha sa: hjelp meg heller ved å være supportiv enn å klage. Jeg er lei, men har samtidig lyst til å ha et godt familieforhold. Hvordan ville dere ha løst det?

      (Beklager for lang tekst. Og om dere velger dette, kan dere helt sikkert korte ned spørsmålet om dere føler for det. Synes forøvrig dere gjør en god jobb!)

      1. Kjære Maren…det her må jeg bare si noe om. Fokuser på å akseptere deg selv som best du kan. Og her kommer det et kanskje merkelig tips…prøv å vis og fortell mammaen din at du er glad i henne, møt henne med et smil og positive ord. Kunstig? Kanskje og kanskje ikke! Over tid vil det ha effekt. Det kan hende hun har følt press på seg for å være perfekt, kanskje er det mye usikkerhet under overflaten der og. Jeg skjønner at det vel egentlig er foreldres ansvar å gå foran med et godt eksempel, men jeg har lært mye av barna mine jeg, og barnebarna også. Og du kan jo si til henne hvordan det får seg til å føle deg når du, eller det du gjør ikke er bra nok. De fleste forhold kan repareres, og det mest interessante synes jeg er at de en har hatt mest problemer med kan bli de beste og nærmeste relasjonene på sikt. Jeg er ikke noen ekspert på området, bare ganske rik på livserfaring.

        Og Sophie Elise, hvis du lurer på hvorfor ei gammel dame som meg leser bloggen din…jeg synes du er en spennende representant for din generasjon! Oppegående og modig!

        Og det korte håret? Rålekkert…så mye mer unikt! Alle kan ha langt blont hår hvis de vil, men de færreste kan “pull off” denne frisyren!
        Og høyden din, du trenger ikke en eneste centimeter til med din personlighet og hjertet på rett plass 🙂
        Run with what you have, girl! See that’s real beauty!

    3. Koselig at du overaska ho synes jeg skikkelig Nydelig bilde å kult innlegg synes jeg skjønner at du venter på å bli ferdig med det så blir det bra ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀🐱♥️🌌

    4. Puslespill er digg, det har jeg likt helt siden jeg var liten! Det er faktisk litt morsommere nå som jeg har blitt eldre, morsomt å lese at du også liker det! 🙂 Det er ganske chill å ha en kosekrok, likte den godstolen du har på det siste bildet!

    5. Hvordan kan man ha et fint forhold med kjæresten selv om man har dårlige perioder psykisk med mye angst? Jeg har hatt kjæresten min i 3 år nå, og det siste året har psyken min vært veldig dårlig til tider. Han har alltid akseptert det, og vært støttende. Men jeg er så redd han skal forlate meg hvis ikke psyken min blir stabil snart. Han vil gjerne ha barn, reise mye og ha meg med på ting, men det er ikke alltid så enkelt. Hvordan er det i ditt forhold, med tanke på dine utfordringer? Og hva slags tanker får du når du er på vei inn i en dårlig periode?

    6. Du er så fin, hele deg! Jeg hørte på siste pod i går kveld, på vei hjem fra jobb. Du og Fetisha er så fine sammen i samtaler, og dere er interessante på hver deres kant også.

      Og du dæven, jeg lo så godt når Fetisha la om til Freksta’ dialekt. Herlig hele hu ❤️ (Er fra samme område selv) det er så mye jeg vil fortelle deg, nå har jeg fulgt deg siden jeg bodde i Narvik som tenåring og føler på en rar connection til deg. Alltid vær deg selv❤️

    7. Tips til puslespill er å pussle på en stor tre/papp – plate eller ett teppe, så kan du flytte på puslespillet når du skal støvsuge eller bare vil flytte det 😊

    8. Noe lignende som noen over her nevnte, psykisk helse i et forhold? Og evt. personligheter og forskjeller. Jeg har selv alltid vært en «monoton», rolig og unbothered person når det gjelder det meste. Jubler ikke når noe skikkelig bra skjer selv om jeg er glad, gråter ikke i begravelser selv om jeg er knust osv. Ikke akkurat noen solstråle, er veldig nøytral til alt som ofte kan misforstås av min kjæreste som er det motsatte og et fyrverkeri av følelser.

      Men jeg skulle derimot ønske jeg var et sprekt, gøyalt og spontant solstråle-menneske, og føler noen ganger at det er en sånn kjæreste han fortjener. Og så blir jeg (helt uten grunn) redd for at han en dag møter en sånn jente, og finner ut at det er det han vil ha. Vi har vært sammen i 6 år, og han har aldri fått meg til å tvile på verken han eller hans følelser for meg. Så jeg vet at det bare er i hodet mitt, men likevel skulle jeg ønske jeg var den sprudlende jenta som løper opp på fjelltopper hver dag med et svært glis i trynet, som alltid er positiv, elsker livet og har 20 nære venner som hun beriker livene til hver dag, som orker å alltid se fresh ut, som er hyggelig og åpen mot alle. Men jeg vet at sånn blir jeg aldri, og det har heller aldri kjæresten min forventet av meg. Likevel så gnager det så voldsomt på meg. What to do?

      Dette ble nok veldig rotete, men håper poenget kom litt fram.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg