min helt egen kolleksjon hos Skappel

Reklame | egen kolleksjon

Skappel x Sophie Elise slippes 17. september. Om du vil ha tilgang til kolleksjonen litt før alle andre, kan du sjekke ut denne linken.

Alle bildene er tatt av dyktige Julianne Leikanger.

Kolleksjonen består av ni ulike plagg, og alle er oppkalt etter steder i Harstad som betyr noe for meg. Bortsett fra to gensere, den ene er oppkalt etter Mormor, og den andre er oppkalt etter meg. Kallenavnet mormor har på meg, Fie. Det er fint at også min familie har vært en nær del av denne produksjonen, og det har ført meg og min mormor så mye nærmere hverandre. Faktisk hadde vi deler av photoshooten i hennes hus. Det er så nærme man kan få det.

Dalen, oppkalt etter stedet jeg alltid lekte som barn, og stedet på bildene.

Hva med de av følgerne mine som ikke kan strikke? VI har ordnet slik at du kan bestille en ferdig strikket genser via nettsiden, da er leveringstiden litt lengre ettersom genseren blir strikket akkurat til deg. Om jeg ikke husker feil er leveringstiden cirka to uker, på maks (og blir strikket her i Norge). Dette er med andre ord ikke masseproduksjon, og hvert plagg er håndlaget og unikt. Det andre alternativet er å kjøpe et strikkesett, så lager du genseren selv eller noen du kjenner. Hvorfor ikke gi bestemor et strikkesett til jul, eller kanskje mamma? Det er en gave som betyr det lille ekstra, og ender opp med å bli en gave til deg selv også.

Besse. Oppkalt etter bestemor. Jeg er hennes eldste barnebarn og det ble derfor min oppgave å finne et kallenavn til henne. Jeg klarte ikke å si beste, så Besse ble det. Bilet er tatt hjemme hos henne, på det såkalte “røykerommet” som jeg og kusinen min lekte mye på som barn. Vi pleide å leke at vi røykte, haha. Så klart ikke med røyk eller noe, vi bare lagde håndbevegelsen og følte oss veldig voksne.

PS! Genserne kommer i flere ulike fargekombinasjoner, flere enn jeg viser opp i innlegget her. Det kommer med andre ord til å være noe for enhver smak! Flere av vennene mine skal få en genser hver, og alle har valgt ut ulike favoritter. Det er så gøy!

Fie, oppkalt etter meg. På trappen til mormor.

Vil du møte meg? Den 17. september, dagen kolleksjonen lanseres, kommer jeg til å være i Skappel sin butikk fra 16:30 og til stengetid 18:00. Da får du god tid med meg, vi kan prate, bli bedre kjent, du kan få se på genserne, kjenne på garnet, og kjøpe om du vil. Det er så klart ikke noe kjøpspress, og alle som kommer innom bare for å si hei blir hjertelig godt tatt imot. Adressen er Nils Juels Gate 39A, og Dorthe kommer også til å være der.

Gullhaug, oppkalt etter stedet pappa vokste opp, og der mine andre besteforeldre bor nå.

Nona. Denne har der sett før – og spurt meg masse om! En stor favoritt hos meg, jeg elsker at armene er “puff”.

Genserne kommer i størrelsene small, medium og large. Noen av plaggene er oversized, så om du er en XL eller XXL er det absolutt ikke noe problem.

Kasfjord. Genseren er oppkalt etter stedet jeg vokste opp, stedet mormor og morfar bor nå, stedet mamma vokste opp. Alle barndomsminnene mine, er herfra. Det føles så fint å kalle en genser for Kasfjord, at det lille stedet plutselig skal bli noe nasjonalt, på et vis. Det er også min favoritt fra kolleksjonen.

Genserne er designet med følgerne mine i bakhodet. Hva slags gensere spør dere meg alltid om? Hva slags plagg vil dere kjøpe, og bruke for alltid? Hvilket garn er mest behagelig? Alt dette er tatt i betraktning. Det er genseren du alltid går til når du ikke har noe å ha på deg. Det er genseren du har med deg på hytta, på jentekveld, i sofakroken, når du skal i møte eller fryser litt ekstra på skolen. Alt. Skappel-genseren som jeg fikk for flere år siden er mitt mest verdifulle plagg. Siden jeg fikk plaggene fra kolleksjonen har de blitt tatt i bruk, hver eneste dag. Jeg føler folk nesten forbinder meg med de litt store strikka genserne nå!

Nupen. Oppkalt etter stedet hvor solen alltid skinner på sommeren, utallige roadtrips har blitt lagt dit med venninner. Elsker denne genseren, og tror den kommer til å bli en favoritt hos dere også.

Dette prosjektet står veldig nære hjertet mitt. Å bli tatt inn i en familiebedrift som virkelig brenner for dette er en stor ære, og jeg har blitt glad i den fine gjengen som virkelig har vist meg enormt mye tillit. Skappel er en fin bedrift med gode verdier og jeg er stolt av å være en del av det.

Vika. Denne har dere også sett masse til! Helt nydelig cardigan.

Jeg har også selv reist til fabrikken i Italia, og selv om det er ull kommer det fra etiske forhold. Jeg har sett produktet fra start til slutt, og vært med i alle “ledd” ved å velge ut garnet, fargene, form og mønster. Når du bestiller kommer det ingenting plast med på kjøpet i forpakningen. Målet mitt har vært å lage gensere du kan bruke i alle de år, som du aldri vil kaste og som får en ekstra verdi. En genser som er laget kun til deg, får virkelig en ekstra stor plass i hjertet. Det er noe helt spesielt ved å få høre “herregud, så fin genser” for å kunne svare at den er helt egen, strikket til deg, eller strikket av deg.

Nå gleder jeg meg til å høre hva dere synes! Er det en genser du liker ekstra godt? Har du noen spørsmål til meg er det bare å fyre løs! 

Som sagt, husk å melde deg på nyhetsbrevet HER 💕

155 kommentarer
    1. Mange fine gensere her, men er ikke glad i så oversized og hengete gensere personlig.. Skjønner at de ikke vil bli like store på meg som er større, men liker fortsatt ikke at de er så baggy og lange i armene. Synes Nona er den absolutt fineste, skulle ønske den kom i større enn L, er redd den blir litt liten :/ Skal de løse trådene være sånn på «Fie»-genseren?

      1. Med tanke på at hun legger ut bilde av den, så regner jeg med at det er sånn Fie genseren skal være. Ville vært litt rart å reklamere for en uferdig genser :p folk

      2. Hver sin smak – jeg har ikke lagt ut bilde av alle genserne her, og jeg har også valgt å ha noen i en litt større størrelse, da jeg liker det oversized. <3 Det fine om du kan strikke selv / noen du kjenner kan, så kan genseren tilpasses etter deg også. Jeg bruker S i den!

        Fie-genseren skal være sånn, ja! 🙂

        1. Sophie Elise Bli med 12 oktober Ullevål stadion Norge mot Spania kl 20.45 spør om sex 17 år 18 år gutter jenter etterpå add dem på snapchat legg Instagram ut vagina Bikini og undertøy lett kledd pupper nakenhet
          Kjøp deg Tommy Hil fligher Bikini blå
          Ta med isabelle Eriksen Martine Lunde Rikke Isaksen Malin Håvardsdotter Melina Johansen mina Jakobsen Ida Walstad og Kine Tømmersen Thea Gundersen

    2. Åå, så gøy! <3 gleder meg utrolig masse! Men blir alle oppskriftene samlet i en pakke eller må man kjøpe alle hver for seg? 😀 Blir det bok eller bare single oppskrifter? <3

      1. Det blir single oppskrifter, og bestiller du får du med garnet du trenger, en hilsen fra meg og strikkepinner også <3 Det er nok litt for få oppskrifter til at det blir en bok, men kanskje etterhvert? <3

        1. Kan man kjøpe bare oppskriften, eller må man kjøpe garnet samtidig?
          Kan den oppskriften evt kjøpes på nett?

        2. Ble så glad når jeg leste denne melding, da jeg strikker for ei meg allergi mot noen garn typer. Men på skappel.no får man bare oppskrift med garn og det er ikke noe allergivennlig alternativ. Så jeg sendte kundeservice der en mail om disse oppskriftene kom i hefte eller bok, slik at man kunne kjøpe utenom. Da fikk jeg til svar at man måtte kjøpe med garn, hvis ikke fikk man ikke kjøpe oppskrift 😭

    3. Dalen, Besse, Gullaug og Nona er mine favoritter! Tror kanskje jeg må få noen jeg kjenner til å strikke alle disse for meg❤😍😍De er akkurat sånn jeg liker! Mannen blir nok litt fortvilet over at jeg skal ha flere gensere….men jeg får seriøst aldri nok av deilige og tykke gensere 😍

    4. Eg er veganer og har dette som livsstil, ikkje berre med mat, men også resten. Vil det koma veganske gensere? Det hadde vore så kult om du fremma det! Les at alt er gjort riktig etisk mht dyrene, men ville helst hatt en vegansk strikka genser, også fordi eg ikkje tåler ull 😉 Håpar du svarar😀

      1. Det skjønner jeg! Jeg håper på å få til masse samarbeid med Skappel fremover (sett at denne kolleksjonen går bra), og det hadde absolutt vært fantastisk å kunne fått til noe sånt! Takk for tilbakemelding!

      2. Berre hyggjeleg då skal eg følga med😀👍 Veit me er fleire veganere som etterspør👍 og tenke siden du spiser vegansk men ikkje lever vegansk, har eg forstått det riktig? Så er jo det en kjekk måte å bli endå meir vegansk på😀👍 Lykke til, har alltid heia på deg! Fulgt bloggen si du starta👍Tvile på du hugse meg men var gøy å helsa på deg i Kristiansand då du signerte bøker. Klem Gunhild-Malena

        1. Det stemmer, jeg spiser vegansk men lever ikke vegansk <3 Enda, i alle fall!

          Tusen takk, og så god du er <3 Takk for at du har en vennlig, vegansk innstilling. Det kan ofte bli litt bastant om man lever annerledes. klem!

          1. Ja det er heilt sant då er poenget med å leva vegansk borte om man opptrer «fiendtlig». Mannen min spiser ikkje reint vegansk og eg tvinger han ikkje, eg kan ikkje bestemme kva andre skal gjera, men å ha ein inkluderande positiv holdning kjem
            man lengst med, er vel der de kristne verdiene mine og spelar inn;-) God klem til deg Sophie💖

    5. Jeg likte alle sammen! Kasfjord og Vika må jeg nok prøve meg på 😀 Gleder meg til å se de forskjellige fargekombinasjonene. Jeg rekker ikke å komme på lanseringen, da det er akkurat et tidspunkt jeg er opptatt… 🙁 men gleder meg allikavel til å strikke genserne!

      1. Så koselig <3 Det er ikke noe stress, jeg henger ofte ut i butikken så vi ses kanskje på et annet tidspunkt! Og det er bare å dra innom butikken når som helst for å prøve genserne, og se på garnet IRL osv <3

    6. Nå er ikke jeg utrolig god på vasking av klær generelt, men er dette produkter som man kan fint håndvaske «ofte» (som vanlig saueull)? Greide å ødelegge noen plagg i alpakka-ull nemlig. 🙈

    7. Fantastisk fine gensere . Lika spesielt godt Gullhaug som du tidlegare har vist i grå, Nona og jakka Vika🥰Elskar å strikke, så kjem garantert til å prøve ut noko her ja😬

      1. Tusen takk, så hyggelig å høre! Du må sende meg bilde på instagram eller mail av det ferdige produktet når du har strikket, da hadde jeg blitt så glad <3

    8. Hvor lenge går det å kjøpe disse? Ønsker å strikke alle sammen, men gsrn er dyrt så må vite hvor lang tid jeg har på å kjøpe dem på?😊😊

      1. Det er ikke limited edition og de kan kjøpes så lenge lageret holder! <3 Så om du ønsker å kjøpe opp mot jul, for eksempel, så skal det også gå fint.

    9. Hei! Har du mulighet til å skrive hvilken størrelse du bruker i de forskjellige på bildene? Vil vise litt mer retning på hva jeg burde velge 🙂 eventuelt om det kommer størrelse som brukes på bilde der man får kjøpt de, når de er ute?

      1. Når kolleksjonen slippes blir det lagt ut bilder av genserne tatt i studio, på en annen modell, med mer nøyaktig info om størrelser etc! Jeg kommer også til å legge tydelig ut hva jeg bruker <3

    10. Så utrolig fine gensere! Disse må jeg få min mor til å strikke for meg<3 Men har et spørsmål, hvir har du kjøpt genserne du har under? Ser ut som de passer perfekt under strikkeplagg!

      1. Dalen, besse og kasfjord er mine favoritter. Strikke listen er lang, men kjenner at disse sniker i køen 😀 gleder meg til å strikke disse fine genserene <3

      1. Man kan bestille dem i en av de fargene som er tilgjengelig, ja! Det kommer flere ulike fargekombinasjoner per genser, MEN man kan ikke velge f.eks rosa om det ikke er tilgjengelig <3

    11. hadde hatt lyst til å komme men har dessverre ikke anledning til komme har vært kjempe koselig å få god tid med deg vakker å Nydelig bilder svevende skikkelig koselig å kult innlegg synes jeg du er favoritten min og beste ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌌🐱☀️🏞🗻⭐

    12. TUSEN TAKK for at du har svart på kommentaren min det betyr alt for meg den. 25 d.m å treffe deg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    13. Æ hadde å ei æ kaldte besse når æ va lita så det er helt klart min favoritt👌 Æ e en strikkedame så glede mæ til oppskrifta e tilgjengelig 😊

    14. Nupen var sykt fin! Regner med de mørkebrune ermene og halsen man ser følger med genseren? Lurer også på hvor rumpetasken på det siste bilde er fra?

      1. Nei det følger ikke med, det er en egen genser fra holzweiler :*

        Angående rumpetaske; Du kan sjekke ut @ingeborgriseng på insta! Hun har laget den, alt er håndlaget <3

    15. Nydelige gensere:-) ble veldig glad da jeg så du hadde oppkalt en etter Kasfjord, da min familie er derfra, og jeg selv har gode minner fra:-) hilsen fra slekta di i Kristiansand

    16. Alle genserene er helt nydelige❤️ Så utrolig flink du har vært!
      Jeg forelsket meg helt i Nupen, så den må jeg bare ha😍 hvilken str bruker du i den?

    17. Nydelige plagg Sophie😍😍 vil det være mulighet for å kjøpe kun oppskrift og? Eller må man kjøpe garnpakke?

      1. Hei Sophie.
        Aldri lagt igjen kommentar til deg før, men jeg må bare få si at jeg syns du har vokst til å bli så fornuftig og klok. Helt enig med deg når det gjelder politikk og det du står for også, må virkelig si du overrasker meg positivt.
        Utrolig nydelige gensere! Skal prøve å få strikket disse mellom slagene som tobarnsmor.
        Stor klem fra meg

    18. Ikke rart du sliter psykisk, så mange du skal tilfredsstille. Snakker om miljø, men maser stadig om at folk skal kjøpe ting og tang. Dumme forbruker. En ting er sikkert, du er ikke noe god person.

    19. Herregud, så nydelig de er!! Er det mulig å hekle de også, eller kan de bare strikkes? Og digger at de er veganske.

    20. Hei Sophie, jeg ville bare si at jeg kom over første episode av sesong 1 av bloggerne, og kjære deg for en fin rumpe du hadde da! Ikke at jeg har noe med det å gjøre, men tommel opp for fjerning av implantater! Kjempefine gensere btw.

    21. Så fine 😍 Men jeg har et spørsmål til deg. Hvorfor fjernet du ikke bare tatoveringen din på rumpa istedenfor å ta en cover-up? Har en tatovering jeg selv ønsker å fjerne, og det er uaktuelt med en stor coverup slik du gjorde 😅 Så jeg bare lurer på om du faktisk ville ha det hjertet på rumpa

      1. Vet ikke hvor mange ganger jeg har svart på det spørsmålet på bloggen, hehe.. Fordi jeg har tatt laser før, syntes det var veldig vondt, og tar lang tid (tid jeg ikke har). Nei, jeg ville ikke ha det hjertet på rumpa, men heller det enn å gå igjennom laser igjen. 🙂 <3

    22. Det var mange, flotte gensere 💕 Lykke til videre, med alt du måtte foreta deg 💕 Stor klem 💕

    23. Hei, er det sånn at det i tillegg slippes en garnpakke med noe mønster eller om dette kommer etterhvert? Eller får man bare kjøpt fysisk genseren når de slippes 17.september? Elsker alle genserne og kunne tenkt meg å strikke to av dem selv <3

    24. Ekstra koselig for oss fra Harstad som har ett forhold til de samme stedene ❤️ Tror det må bli en sånn Gullhaug genser når de kommer 😇

    25. Hei, så fine de var!
      Nona var kanskje min favoritt, men hva var din tilknytning til fjellet? Er derfra selv, så hadde i grunn vært kjempekult å ha den genseren!

      1. Hei og takk skal du ha!

        Nona har liksom alltid vært noe jeg har sett på fra avstand og beundret / fortalt meg selv fortellinger om som liten. Det er jo det høyeste fjellet jeg har kunnet se, og har alltid virket så vakkert men litt truende. Så, er dessverre ikke slik at jeg har tatt enormt mange turer dit selv, hehe. Men det har bare vært en del av meg likevel 🙂

    26. Alle er nyyydelige! Dalen er nok min favoritt! Virkelig flott! Godt jobbet, som alltid, Sophie! Du ruuuler! God klem! <3

    27. Så utrolig mange flotte gensere!! Blir vanskelig å velge, så kanskje jeg må strikke fler av dem 😅
      Lykke til med lanseringen 🌸

        1. Hei!
          Likte kjempe godt Nona og Gullhaug😍
          Gleder meg til vi kan få handla, skal ha disse to sa jeg til mamma 😂 Ho syns det var de mest avanserte til å strikke trodde hun, så måtte eventuelt bestille ferdig strikket 😛 Men lurte på ossen størrelse har du i dem der på bildene? 😅

    28. Åhhh så fine! Shit så mye du får til!!! Det er derfor du er så bra, fordi du viser at man kan få til alt bare man prøver! Hyll*

    29. Hei. Hvorfor vil du ikke til himmelen? I himmelen er alt godt. Det fins ikke vondt der. Hvorfor sier du at du vil til helvete? jeg er kristen og tror på det her. og det du sa blir helt feil.
      Der oppe er denne mannen bare god og snill, han har ikke «fæle» holdninger der oppe!
      Og vær så snill….. IKKE uttal deg før du vet mer.

    30. Utrolig gøy å se stedsnavnene fra min oppvekst på gensere. Har funnet ut i senere tid at vi har felles bekjente, samt mest sannsynlig møttes når vi var små. Artig å tenke på. Stå på🔥😁

    31. Utrolig gøy å se stedsnavnene fra min oppvekst på gensere. Har funnet ut i senere tid at vi har felles bekjente, samt mest sannsynlig møttes når vi var små. Artig å tenke på. Stå på🔥😁

    32. Så mange fine gensere! Jeg skal prøve å få kjøpt en hvis jeg får råd. 🙂 Mamma, som ikke lenger er her, pleide å strikke masse fine gensere og jeg har ikke lenger annen familie heller, så dette var fint!
      PS! Har du lest John Irving ennå?
      Klem fra Anett.

    33. Hei
      Så utrolig fine, likte alle. Har strikket skappel-gensre før, både til meg selv og andre. Vil noen av dine bli tilgjengelige i barn/ungdom str?
      🙂

    34. Alle genserne er så utrolig fine! Hva kommer prisen til å ligge på?

      Kommer innom den 17. om det blir tid<3

    35. Kan man kjøpe oppskriften og feks forslag til veganske garn?😍 eelsker sånne gensere men ikke med ull😅😅 evt om Dorte og gjengen har tips?

    36. Du har skapt en fantastisk fin kolleksjon Sophie. Spesielt elsket jeg Gullaug og Vika, fantastisk fine! Jeg gleder meg til å se hva du kan få til fremover, dette ble jeg virkelig imponert av.

    37. Utrolig fint!!! Vurderer seriøst å lære meg å strikke bare for disse, Også et fint alternativ til klesindustrien 😄😄

    38. Åååå så nydelige gensere😍🤩har veldig lyst å kjøpe garn å strikke selv, men lurer på om det kommer med bruksanvisning? + at jeg liker at genseren ikke er alt for stor og vet at Skappel er stor i str, men at hvis jeg velger str S at jeg kan strikke den mindre?😊

    39. Så utrolig mange fine plagg.
      Gleder meg sykt til å begynne å strikke da det kommer oppskrifter ❤️

    40. Nydelige alle sammen. Er det mulig å få kjøpe mønster og garn til Kasfjordgenseren? Flotte navn på de.Er godt kjent der da jeg kommer fra ei lita øy utenfor Harstad.

    41. Hei og gratulerer med en nydelig kolleksjon. ❤️
      Nona er min absolutte favoritt, men Gullhaug følger rett bak. 🙂
      Men som ei stor dame, som fikk veldig lyst til å strikke noe til meg selv, så ble jeg skuffet over at ikke str går opp til xxl. Tror du der vil bli vurdert etterhvert? 😊

    42. Hei på deg. Så dere på god morgen Norge og ble skikkelig inspirert. Nå skal jeg også lære meg å strikke. Har tenkt å bestille Kasfjord og Vika og lurer på hvilke størrelse du bruker. Jeg er normalt xs men likte litt oversize look. Og fantastiske bilder at deg. Bestiller så fort jeg hører fra deg. Lykke til med alt. Klem fra Hanne

    43. Hei, og gratulerer me flott kolleksjon 🙂 ønsket å bestille Vika, men den er utsolgt. Er det mulig å kjøpe bare oppskriften?

    44. Fortell meg en ting kjære dere eller Sophie Elise. Finnes denne butikken enda? Jeg har strikket Gullhav til min datter, og mangler noen meter garn på halsen. Jeg strikker fast. Og jeg har skrevet uttallige mailer til kundeservice. Så den genseren ligger her og ligger her… venter og venter…. Slætt service på svartid og ikke minst å svare 1 spørsmål av 4 er heller ikke som forventer… så da venter vi og venter… Er det noen som kan kjøpe et nøste for meg å sende? Hvis butikken er åpen? Hvis ikke lurer jeg på om tv2 hjelper deg kan hjelpe meg. Alt for slett dette… Genseren er jeg fornøyd med og kjeeeeempefin ❤️ Har jo lyst på en til meg selv, men det er helt uaktuelt nå…. Synd ikke sant. Line

    45. Hei. Har en svigerdatter som ønsker seg Besse. Nydelig genser som jeg gjerne vil strikke til henne. Problemet er at jeg ikke finner oppskrift. Kan du hjelpe?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg