min frihet

Reklame | ICE

Hvor fint er ikke Oslo? Det er ikke fint på den måten nord-norge er fint (jeg kommer alltid til å forsvare skjønnheten i nord), og det er heller ikke fint på samme måte som en tropisk strand, men likevel. Jeg kan få sommerfugler i magen når jeg går rundt i Oslo fordi det er mitt valg at jeg er her. Har du følt det sånn før? Om man flytter for å studere i en ny by, man har forlatt all den gamle dritten, og sier til seg selv, selv på de kjipeste dagene, at dette har jeg gjort for min skyld. Den følelsen håper jeg aldri at jeg mister.

Akkurat nå er jeg faktisk i Harstad, og jeg elsker det, men jeg kjenner likevel draget mot Oslo. Det er byen min.

Som dere vet byttet jeg til ICE og deres DATA FRIHET for et par måneder siden, og i sommer har det vært ekstra deilig å ikke få den irriterende meldingen med “du har snart brukt opp din data”. Slike meldinger fikk jeg alltid før, og jeg bestilte og bestilte, regningene mine ble tilsvarende høye. Nå har jeg ikke gått tom, og jeg har enda masse data igjen. Regningen min denne måneden? Vel, jeg kan alltids sjekke i appen, men så langt må jeg ikke betale mer enn 120 kr.. Og jeg har brukt mobilen hver dag i sommer (også i spania!).

Den største overraskelsen med å bruke DATA FRIHET har faktisk vært at regningene mine er så mye lavere enn de har vært tidligere. Det har jeg sagt til dere før, men å spare et par tusen kroner i måneden på mobil er jo så deilig! Jeg fikk en siste rest-regning fra forrige mobilselskap nå nylig, og da tenkte jeg bare “herregud, så deilig at jeg har byttet”.

Hva pleier dere egentlig å bruke på mobil i måneden, forresten? Det hadde vært interessant å høre. 

Om dere sjekker ut ICE.NO kan dere få de samme frihetene og fordelene som jeg har, i tillegg til 1000 GB gratis i to måneder. Du finner mer info HER.

 

22 kommentarer
    1. Hei 🙂 jeg har Abonemang på Telenor å jeg betaler 350 kr i mnd pluss at jeg får meldinger at jeg har brukt opp data mengde 🤦🏻‍♀️ Så når jeg nå ser at jeg sparer mye på skifte til ice kommer jeg sikkert til og bytte takker for tips 🙂 gleder meg til å se Deg på rikets roast på fredag 🙂 ha en fortsatt fin dag 🙂

    2. Ser at jeg kunne spart 20kr i måneden ved å bytte fra Telia til ICE og få tilsvarende abonnement, men har hørt SÅ mange si at dekningen til ICE er dårlig, så de 20 ekstra kronene skal jeg lett betale for bra dekning..

    3. ICE har jeg blitt lurt til å bytte til EN gang, men ALDRI igjen! Makan til elendig opplegg… Anbefaler ikke ICE til noen!

    4. Hei Sophie 🙂

      Jeg har fulgt deg av og på i mange år. Kjenner meg igjen i det tøffe, og har til tider funnet en trøst i at også “perfekte” også kan slite.. Ikke det at jeg vil at andre skal slite, men jeg tror du skjønner hva jeg mener 🙂

      Jeg hører fortiden på Forbilde (så å si ferdig), og fy fader, jeg er helt blown away. Visste ikke hva den skulle handle om. Men for en utrolig viktig bok du har skrevet! Du får så godt beskrevet og opplyst hvordan selvbilde, utestengelse og mangel på tilhørighet kan føles, og hva det kan gjøre med en.
      Boka burde være på pensum til lærerutdanningen, videregående skole og generelt de som arbeider med mennesker, da det er temaer som berører så mange (særlig barn/unge) og som vil ha betydning for deres psykiske helse.

      Jeg tar hatten av meg i støvet. Ikke er den bare bra skrevet, og interesant fordi den handler om ditt liv (som mange nok ville ha kjøpt den for), men utrolig viktige temaer du tar opp.. Det er gunstigere å finne opphavet til hva som fører til at personer har behov for å ta kosmetiske inngrep, eller har psykiske problemer (ikke det at alle som fikser på seg sliter psykisk) for å faktisk kunne hjelpe.. Det å skylde på enkeltpersoner mener jeg er en altfor snevert tilnærming, det er ikke bloggere eller kjendiser som er opphavet til enkelt menneskers psykiske helse, det er samfunnet, og dermed blir det en politisk agenda. Så lenge man ikke tipser andre om å ta inngrep, for det vil de bli lykkeligere av, kan en ikke gi enkel personer skyld, mener jeg. Men det du har gjort er å gi et personlig og ærlig innblikk i hvordan sosialtilhørighet, selvbilde og mobbing kan påvirke ens psykiske helse. Tror ikke en kan be så mye av folk en gang ;P

      Heier på deg!

    5. Jeg bruker 449 kr på mobil hver måned – Telenor yng. Dyrt, men dekningen er alltid prima til og med midt på landet for jeg holder til for øyeblikket.

    6. Oslo er i grunn en betongjungel… Naturen er nok mye finere i Nord-Norge en Oslo, selv om de flotte lysene synes fra en fin utsikt.. Det er ikke mye som slår storslått Nord-Norsk natur, men alt har sin egen sjarm på sin spesielle måte.. Jeg tror at det har mye å si hvordan man vokser opp og lignende. En liten ting kan fort gjøre at man foretrekker noe annet enn det man pleier å like 😉

    7. Skikkelig koselig å kult innlegg synes jeg å blir varm i hjertet mitt når du forsvare Nord Norge det er Nord Norge jeg synes er best å vakrest kjempe Nydelig å vakker bilder synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🌌⭐😀✌🙏🦅⛰🏔

    8. Kanskje greit å nevne at hastigheten på mobildataen går betraktelig ned etter at den går over på de 1000 GBene, det er ikke bare en liten forskjell heller, nettet blir totalt ubrukelig de fleste steder. Anbefaler heller Telia sin fri data da i såfall, så får man i det minste det man betaler for. 🙂

    9. Jeg hørte akkurat gjennom poden din ‘Kasper’, men fra sånn 40min til resten av episoden blir eksakt det samme sagt om og om og om igjen.

    10. Hei! Jeg skal flytte til Malaga og lurer på om du har tips til frisør der? Jeg er blond og typisk nordisk 😁 klem

    11. Veldig trist å se at du går ut å fronter at du bruker cannabis olje ,er det mulig å være såå egoistisk,der er barn med kreft og svulster som kan få hjelp av denne oljen ,men pga slike som deg så vil ha oljen bare fordi det er cannabis og at du har dårlig selvbilde ,så ødelegger du for disse barna og gjør det enda vanskeligere for foreldrene å få dette lovlig til sine VIRKELIG syke barn .

      1. Jeg vil heller påstå det motsatte her. Dette kan være med å normailsere CBD-olje. De som trenger medisinsk CBD-olje skal få tilgang til det, selv i Norge, og selv om det er en krevende prosess å komme gjennom. Sophie har lenge gitt utrykk for at hun har søvnproblemer og CBD-olje kan være med å hjelpe på dette. Det blir alt for dumt å si at hun ødelegger mulighetene for syke barn, det burde man ikke legge på hennes kappe men heller på de som lager reglene her til lands.

    12. Hørte nettopp ferdig ukens pod – fy søren så herlige dere er sammen!! Satt å gliste til meg selv flere ganger fordi man hører at dere har en så fin forståelse av hverandre, og måten dere kommuniserer på <3 Selvfølgelig er jo dette nytt for Kasper og det er jo også tydelig, men det får meg bare til å tenke at dere må ha det enda bedre sammen når dere er alene… Uansett, må bare gi skryt til Kasper for at han er så åpen, og man merker ut i fra måten han snakker på hvordan han er som menneske og partner – what a catch!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg