matforgiftning, boktips og samtaler

Reklame | en annonselenke + hårbehandling

De siste 24 timene har jeg vært matforgiftet. Jeg har opplevd det et par ganger før, men alltid på ferie og da har det vært forventet og litt “verdt det”. Sist gang var på Sri Lanka, da tenkte jeg “jaja, jeg ligger i det minste på et fint hotell og hadde en sinnsykt god matopplevelse som ledet opp til det her”. Det var ikke tilfellet denne gangen, jeg spiste tomatbønner fra hermetikk (som jeg ofte gjør, jeg elsker tomatbønner), stående over min egen kjøkkenbenk midt på natten, fordi jeg i all hast måtte få i meg noe mat etter å ha vært hos frisøren i ni timer. Jeg sovnet, og en time etter våknet jeg med den verste kvalmen jeg har opplevd på sikkert ett år. Så var helvete i gang, med spy og diare, kaldsvette og etterhvert feber i litt over ett døgn. I halvsvime klarte jeg å google meg frem til at hermetisert mat kan gi matforgiftning, og det er ikke verdt det. Så, farvel til min tidligere favorittrett, tomatbønner. Det var gøy så lenge det varte. Heldigvis klarte Charlotte å kjøre meg til familien min i Oslo, jeg er alene hjemme i en uke og er redd jeg hadde blitt utsultet om ingen hadde hjulpet meg disse timene.

I morges våkent jeg derimot opp og følte meg ganske bra. Nesten litt fresh, som om kroppen har fått renset hele systemet. Som jeg nevnte litt tidligere var jeg hos frisøren her om dagen, og nå er det bort med det lyse blonde, og inn med en mer naturlig hårfarge og nye extenions. Jeg hadde samme fargen, på samme tid i fjor – og det tenkte jeg ikke over. Jeg vet mange av dere elsker det korte blonde, og det gjør jeg også, men det er kun i små perioder. Det blir et lite helvete når etterveksten kommer og man må skjule festene til løshåret. Jeg er så fornøyd med sveisen jeg har nå, selv om jeg garantert kommer til å ha en ny sveis om et par måneder. Det vet vi jo alle.

Jeg går til Meraki Studio i Oslo, og løshåret er dere eget merke, Marvelous Hair Extensions. Det er det beste løshåret jeg har prøvd, og som dere vet har jeg prøvd cirka alt! Uansett hvor mye jeg drar i det, bader med det, styler det, så føles det som nytt.

Temperaturen i Oslo har vært så deilig i dag! Jeg lå ute i solen bak huset og hørte på en ny podcast som jeg er besatt av.. Nemlig P3 Dystopia. Den anbefales så sinnsykt, for den er så latterlig gjennomført, men shit så redd man blir av å høre på.. Jeg følte etter å hørt den at “ingenting er verdt det”, og samtidig ble jeg inspirert til å ta tak i meg selv. Det ledet i en SMS-utveksling med Kasper som dere kan se et utdrag av under her.

Jeg er så glad jeg har en samboer jeg faktisk kan snakke med. Det høres kanskje ut som den største selvfølge men det er mange som bare passerer kjæresten sin, som skip i natten.

Jeg har også lest videre i boken “jeg nekter å tenke”. Jeg liker den veldig godt! Den handler kort fortalt om at Norge får en ny abortlov som handler om at du må tenke deg om i tre virkedager før du bestemmer deg, og hovedpersonen her prøver hardt å ikke tenke – så vi følger dagene i mellom der, og hva som ledet opp til denne graviditeten. Mørk, morsom, sarkastisk og fengende.

Hvor digg er ikke solsengen min, forresten? Eller hva kaller man egentlig dette, mini bungalow? Du finner den HER.

På tampen, her kommer et spørsmål jeg håper så mange av dere som mulig kan svare på;

I en hektisk hverdag er det vanskelig å prioritere bloggen, fordi andre sosiale medier som snapchat og instagram har hoppet inn der blogg før hadde sin egen plass – altså oppdateringer om hva man gjør i øyeblikket. Det er fysisk umulig å dra med seg kamera for å knipse til bloggen, og så skape like “magiske” øyeblikk til insta, noe annet til snapchat etc. Derfor lurer jeg på, er det OK å poste mest mobilbilder på bloggen, men nå og da krydre litt med bilder tatt med kamera? Er det OK at dere har sett noen av dem på andre sosiale medier (men så klart ikke alle)?

Jeg vil gjerne oppdatere bloggen mer, men jeg legger nok for mye press på meg selv og dropper det derfor heller. Dette er et innlegg jeg vanligvis ville gitt faen i, siden det kun er mobilbilder. Hva tror dere? Det hadde hjulpet meg masse!

Takk på forhånd! 

61 kommentarer
      1. Det er nok ikke tomatbønnene som har gjort deg syk.
        Matforgiftning oppstår ca 6 timer etter inntatt matvare, ikke før🤗

      2. Synes det er fint at blogg er litt mer nedpå, om man kan si det sånn. Litt sånn det var før, mer ekte og naturlig. Liker derfor mobilkvalitet 🙂 Tenker siden Instagram for eksempel er mer pynta, så kan blogg bli litt mer slik det var før på en måte. Om det gir noe mening 🙂

    1. Jeg tenkte absolutt ikke over at bildene i dette innlegget er mobilbilder, syns det fenget like godt likevel!

    2. Skikkelig flott bilder å du er den beste uansett spennende innlegg jeg å fortelle deg en ting jeg så en pen dame i dag og ho smilte til meg jeg tenkte på å si til hoat jeg synes ho var en Nydelig dame men så kom den dårlige følelsen så det endte med at jeg ikke sa det til ho synes du jeg skal si det til ho eller ikke ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂✌🦋☀️♥️🏔🗻✌🌌

    3. Jeg er en godt voksen dame som leser bloggen din. Jeg følger deg også på instagram, og for meg har det ikke noe å si om bildene er vist der også. Synes mye av det du skriver er så bra, at for meg er det teksten som er viktigst.

    4. Liker veldig godt innlegg som det her, med enkle bilder og «variert tekst» der du bare snakker med oss. Absolutt forsett med det 😊

    5. Jeg syns at mobilbilder kan være like fine som bilder tatt med et kamera. Jeg bryr meg ikke om hva en bruker for å ta bilder. Når jeg tar bilder så bruker jeg mest mobilen og jeg har blitt en racer på å ta fine mobilbilder.
      Så for meg så er det nips å naps. Jeg tenker ikke over om at det er mobilbilder eller ei når jeg tar en titt på blogginnlegg, instagram innlegg å bilder sendt via snapchat.

    6. Ånei, nå som håret dit var bedre? Hørtes rart ut med de bønnene altså, jeg spiser myyye hermetisert, men aldri reagert! Hmmm. Og til ditt spm: for min del spiller det ingen rolle om kvalitet på bildene og at det kan bli dobbel opp her og der! Bedre at det kommer innlegg enn ikke! Klem! 🤩

    7. Vet at jeg «klagde over» bruk av samme bilder som på andre sosiale medier i forrige innlegg, men det var egentlig mest på grunn av at du kalte det et bildedryss, så hadde vi sett nesten alle bildene før. Men jevnt over har det ikke noe å si for meg om du bruker noen av de samme bildene eller om du tar kun bilder med mobilen for den saks skyld, så lenge du oppdaterer 🙂 Kunne forsåvidt ikke se noen særlig forskjell på disse bildene eller bildene du har tatt med kamera heller (selvom det for all del sikkert er en forskjell altså). Men for meg er det ikke viktig at bildene på en blogg alltid ser ut som om de kommer fra en photoshoot, vil heller ha ett innblikk i hverdagen enn oppstilte bilder!! Likte veldig godt dette innlegget forresten:) Og så fin du er på håret, som alltid! Tror du kler absolutt alle farger og frisyrer, haha.. Heldig!

    8. Så utrolig nydelig du var på de bildene her!
      Jeg synes det var kjempebra med noen mobilbilder! Autentisk og fint 😊

    9. Mobilbilder og bilder fra andre steder er ok. Forstår at det er tungt og tidkrevende å dra rundt med speilrefleks kamera hele tiden og over alt.

    10. Så absolutt! heller mobilbilder enn ingen innlegg 🙂
      Tommer opp til flere reflekterte innlegg som klima, dyrevern etc.

    11. Mobilbilder er helt fint 😊 Spiller ingen rolle for meg i hver fall ♥️ Hvordan går det med assistenten din, ble det ikke noe av likevel?

    12. Meraki aldri mer her dyreste (salong )frisøren jeg vært hos ,sjokk og sinne grrrr hilsen en som måtte betale hver kr selv og kunne likegodt kjøpt en gucciveske,,,

    13. Du jeg la slettes ikke merke til at dette var mobilbilder. De var så fine. Så bruk av mobilbilder på bloggen er helt innafor for min del. Jeg synes nesten det blir litt mer personlig da. Mindre oppstilt og mer ekte.

    14. Mobilbilder er ingen problem , det føles mer « ekte « på en måte og naturlig 🙂 For meg så er teksten det viktigste og bilder en bonus 🙂 Håret var utrolig kledelig , skikkelig fint ! 🙂 God bedring , så fælt å bli matforgiftet ..😩

      1. Ni timer er ikke så rart når man skal ta ut løshåret, farge ettervekst, farge håret, kure det, ta inn løshåret igjen, klippe det og style det. Tar fort ganske mange timer 🙂

    15. Blogg er best med mobilkamera! Det føles mer personlig. Dessuten ser man nesten ikke forskjell på speilrefleks og mobil i disse dager. Og om du har postet bildene på insta tidligere har vitterlig ingenting å si. Man kommer gjerne til bloggen for teksten. Skal man bare se bilder, kan man holde seg på instagram 🙂

    16. Min første tanke var også at teksten er viktigst, ikke på hvilket apparat bildene er tatt. Mobilbilder i disse dager har jo særs god kvalitet. Så bare fortsett slik som dette!

    17. Jeg syns blogginnlegg er det beste, så hvis du vil prioritere noe av det, ønsker jeg heller at du dropper innleggene på Instagram 🙂 Gøy at du har forskjellige bilder på de forskjellige mediene, men blir det for stress: spar gjerne bildene til blogginnlegg❤️

      1. Det er nok viktig å prioritere instagram også, “dessverre”, da det er der de fleste følgerne er.. Så, da må jeg finne en måte som inkluderer blogg i det også. Hyggelig at du liker bloggen <3

    18. NI timer hos frisøre, hvem gjør liksom det? Et angivelig forbilde som alltid skifter frisyre, og er sykt opptatt av utseendet hele tiden? Så da slutter du med b-vitaminene til hest? Er det vanlig og greit liksom? Jeg tenker at et selvoppnevnt forbilde burde tenke seg om på om alt sånt egentlig bør publiseres? Unge følgere osv… Vi er liksom ikke medlemmer av korttidsminneforeningen heller.

      1. Liksom liksom liksom

        Hva har en frisørtime med forbilde å gjøre? Pass på dine (fremtidige?) barn, å ikke legg skylden på andre hvis de har dårlig selvtillit.

        Da jeg fødte for noen måneder siden, så ble selvtilliten min null pga hvordan kroppen min har blitt. Det er da vitterlig ikke Sophie sin feil, eller andre for den sakens skyld! Vi vet jo selv hva vi syns er pent og ikke pent, uten at andre har sagt eller gjort noe for å guide oss i den retningen.
        Jeg er en av de som syns slappe pupper og hengete mage er stygt, uavhengig av hva Sophie Elise syns om det 🤷🏿‍♀️

        1. Liksom, liksom, liksom? Vanligvis skyr jeg ordet, men SE bruker det ofte. Ordet var ikke et poeng for meg, men åpenbart for Anonym.
          SE er influenser gjennom son blogg, noe jeg antar du forstår. Ordet; Forbilde har SE tatovert på seg selv. Man trenger ikke være rakettforsker for å begripe at hun eier påvirkningskraft? Hvorfor er reklame en stor del av bloggen? Nettopp!

          Hva har din slappe mage og hengepupper med dette å gjøre? Husk at mange av følgerene knapt er gått ut av grunnskolen, og ikke eier særlig livserfaring slik du gjør? Hva tror du alle SE sine operasjoner reflekterer av usikkerhet til unge følgere?

          1. 😴

            Den tatoveringa er vel i bunn og grunn pga boken?
            Men samme det, jeg syns i hvert tall at det er fryktelig latterlig å legge ansvaret over på Sophie Elise.
            Hva mitt utseende har med det å gjøre? Jeg påpeker bare at Sophie Elise ikke har påvirket meg til å tenke det ene eller det andre, og det er teit å mene hun gir andre dårlig selvtillit også. For det handler om enn selv, ikke hva andre gjør eller sier.
            Om man sliter med utseendet sitt så får man gjøre noe med det, ikke legge skylden over på andre.

            Å om barna som leser bloggen er så lettpåvirkelige så burde kanskje foreldre gripe inn å nekte de Internett.

    19. Absolutt ok med bilder som du har vist på IG også! Samme med mobilbilder – liker denne personlige siden av deg!
      Utrolig flott du ble på håret! Hva slags extensions er det? Tape eller keratin? 😍

    20. SE for 30 dager siden
      “OMG skin flirt pillene er sååå bra!!”

      Også SE
      “Hei har fått festet extensions”

      Åja, SÅ bra var de peng..ehh.. pillene?

    21. Jeg synes du er finest når du har denne hårfargen. Det komplimenterer huden din sånn og gir deg glød. Med platina blir du mer hollywood-frue (noe jeg vet du ønsker), men denne fargen er du mer Caroline Berg Eriksen.

    22. Man drar jo ikke hjem til folk når man har oppkast og diare… ikke rett etterpå heller i tilfelle det faktisk var omgangssyke du hadde. Er vel folkeskikk å holde seg hjemme for å unngå at andre blir syke.

      1. Om mamma ikke hadde stått med åpne armer hvis jeg hadde kommet på besøk med omgangssyken, er ho egentlig en mamma da?

    23. synes det er helt innafor med mobilbilder! sånne innlegg som dette elsker jeg, føler det er gjennom disse vi blir kjent med deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg