lykke.

Reklame | lapoint + annonselenker mynelly og revrelations

Hei fra andre siden av jorden! Litt treigt nett så oppdateringen vil komme i rykk og napp.

Vi har kommet oss frem til surfecampen! Tre timer tok det å kjøre fra flyplassen. Jeg dro alene ut med instruktøren på min første time, Kasper er fortsatt i dårlig form. Det gikk bra, jeg var flinkere enn jeg hadde trodd og “tok” alle bølgene uten problem. Veldig gøy! Vi holdte bare på en time ettersom jeg var sliten, sånt regulerer man selv.

Det som flyter i vannet ved siden av meg er faktisk en pakke med nudler. Det var ekstremt mye plast her og der, slik var det ikke sist gang jeg besøkte dette landet. I følge instruktørene er det ekstra ille etter en storm. Lapoint er flinke til å rydde opp og arrangerer beach clean up en gang i uken, men den går vi glipp av så da plukket vi alt vi kom over i dag. Det hadde vi naturligvis gjort uansett. Jeg ble imponert over instruktøren min som var så bevisst og hadde masse kunnskap om både havet men også kloden generelt. Han var ekte engasjert og kunne tusen ganger mer enn meg.

Han stilte meg forøvrig mange kritiske, men nysgjerrige spørsmål. Vi hadde en god diskusjon. Sånt setter jeg pris på, og lærer av.

Området vi surfer på er vakkert likevel. Å være så tett på naturen bygger en enda større respekt for den.

Bikinien jeg har på meg: overdel finner du HER – underdel finner du HER. Helt normal i størrelsen, jeg bruker small i overdel og xs i underdel. Jeg pleier aldri å snakke om størrelser på bloggen, men akkurat på bikini vet jeg det kan være vanskelig.

Alle ringene mine er HERFRA, alltid! Det er så mange som spør hele tiden. 🙂

Og ja, det blir mye bilder av rumpa! Jeg skal jo fjerne den i desember (operasjonsdato er booket!). Om jeg kommer til å savne den? Nja, i rett vinkel, haha. Den funker bedre på bilder enn IRL. Og hvorfor viser jeg så mye bilder av kropp? Hm, jeg synes helt ærlig det er mer spennende å se på bilder av kropp enn av natur, men den ene utelukker jo ikke den andre. Jeg kan godt vise en fin strand, så vise litt rumpe, for meg spiller det ingen rolle. Men noen ser ut til å bli veldig plaget av det..

Kan vi forresten slenge inn et lite AMEN for hårfargen min? Jeg har nok aldri vært så fornøyd med en hårfarge før, som det jeg er nå.

Alle øredobbene mine er fra Posh Piercing i Oslo.

Vi dro på turtle nesting! Hit kommer skilpadder som av ulike årsaker må rehabiliteres før de sendes ut i havet. De fleste hadde blitt skadet av mennesker, det vil si – spist plast, fanget i fiskenett, med kroker, fanget i plastposer.. Og så videre. Nok en gang ble det så tydelig hvor stor skade mennesker har på planeten. Jeg ga en donasjon og oppfordrer alle som besøker Lapoint til å gjøre det samme. Opplegget får støtte fra myndighetene men det meste går likevel rundt på grunn av donasjoner fra frivillige.

 

Mange av skilpaddene vil aldri bli sluppet ut i det fri. Flere hadde mistet bein og så videre. Men for at de ikke skal sulte ihjel holdes de her. En del av meg tenker at det kanskje hadde vært bedre om de sultet ihjel, for det kan ikke være noe trivelig å være der hele livet.

Kjolen er gammel.

Vi har fått tildelt et fint soverom litt i utkanten av bygget med eget bad. Ellers er det et ganske moderne og fint fellesområde hvor de fleste oppholder seg for å bade i bassenget, se på film, spille kort eller spise. Jeg har vanligvis litt vanskelig for sånne sosiale greier, men alle her er så chille og tar ikke mer kontakt enn.. nødvendig? Haha. Om man ikke vil være med ut å spise så blir man ikke med, null stress.

Sri Lanka har den fineste naturen jeg vet om. Og i morgen skal vi få se enda mer av den, da blir det safari! Vi må stå opp 03:00 i natt så jeg skal legge meg allerede. Kommentarer og så videre skal jeg svare på i morgen.

Vil du sjekke ut mer av Lapoint? Du finner all info HER. Om man først skal dra på reise er dette en fin måte å gjøre det på – de respekterer havet, naturen, alle her er veldig bevisste, du får venner, brunfarge og opplevelser. Love it.

Angående klima og miljø – hør gjerne vår siste podcast, eller den som kom ut før det. Det er alt jeg har styrke til nå. Hør dem, og hør dem i all min ydymykhet. Så ta vi diskusjonen i morgen. 

41 kommentarer
    1. «Å være så tett på naturen bygger en større respekt for den», men nå-over til det viktigste: dritten jeg har fått billig fra lavkvalitetsmerker, som jeg vil lempe over på leserne mine! Å skape enda mere overforbruk👌🏼

    2. Du sier i podcasten at “grunnen til at fly forurenser er pga distansen. Hvis en bil skulle kjørt Oslo-Harstad hadde den forurenset like mye som et fly”.

      Hva er kildene dine til dette utsagnet? En ide hadde vært å begynne å fortelle hvor du får all denne faktaen fra, for dette stemmer ikke helt.

      1. Riktig. Det forurenser mindre å kjøre til Harstad enn å fly. Tog går ikke på bensin/diesel som blir sagt heller;)

    3. Håper dere koser dere og at Kasper blir frisk fort! Kjipt å väre syke på ferie altså! Angående skilpaddenene… det hadde värt bedre om de hadde blitt humant avliget enn å sulte i hjel. Jeg jakter elg. Ikke p.g.a at jeg liker å ta livet av elg, snarere tvärt i mot. Grunnen til jakt er jo for å holde bestanden på et passe nivå, slik at det er mat nok til de. Syns det er så trist å tenke på at dyr får en lang pinsom död… Usj! Stor klem! <3

    4. Hvordan er temperaturen på Sri Lanka?

      Vet du foresten at “Amen” betyr “la det skje/slik er det/la det bli slik”, og at “halleluja” betyr “Gud være lovet/lovpris Gud”? Synes alltid det er så gøy når man bruker “Amen” som en sånn “OMG dette er det beste ever!” greie.

        1. Kine og Natha: Dere må ha det bra med dere selv. Slenge drit og rakke ned på andre mennesker for hevde dere selv? Jeg blir flau og samtidig trist over menneskeheten! Om man ikke har noe positivt å komme meg så kan man vel ganske enkelt holde det for seg selv? La andre få se ut som de vil og være den de er! Istedenfor å bruke energi på å irritere seg over andre sin rumpe eller pupper så kan dere jo heller bruke energien på å endre et svært dårlig personlighetstrekk hos dere selv. For dritslengere er det faktisk ingen som liker. Og jeg ville vært forsiktig med hva jeg skriver på nett, what goes around comes around, and karma is a bitch, just sayin!

          Kos deg videre på ferie Sophie! Den ser helt magisk ut! <3

      1. At det går Ann å snakke så stygt om andre!?
        Skjerp deg!
        Sophie Elise er en fantastisk blogger og jeg ser veldig opp til henne!
        Hun er fantastisk,og jeg syntest at hun er veldig fin
        Du er mitt forbilde Sophie Elise!❤️

    5. Tenk å reise halve verden rundt for å forurense kloden når du kunne datt på surfing i oslofjorden. Men det er kanskje ikke eksotisk nok eller er sponsede turer mye mer verdt enn klimaet og miljøet som du er så opptatt av?

      Også klarer du i tillegg å spre den dritten du selger lagd av barn i bloggen. Det er så kvalmt at det nesten ikke finnes ord.

      1. Regner med du plukker plast på stranden når du først er på ferie? Og at du generellt handler på Fretex? Det kvalmeste her er oppførselen din. Skam deg.

    6. Mener dere som kommenterer at man ikke kan engasjere seg uten å gjøre alt 100% perfekt? Jeg tror ikke det er mange som engasjerer seg i ting og gjør alt 100%. De som engasjerer seg for barne sult, bruker ikke alle pengene de kan for å hjelpe de i nød, hvorfor får ikke de masse kritikk for at de bruker unødvendige penger på å dra på restaurant, kaster mat osv.? Det blir veldig vanskelig å si at man engasjerer seg for miljø, dyrevern eller er feminist hvis man skal bli tatt for hver minste ting en gjør «galt!»
      Det er bra å engasjere seg selv om en gjør noen ting som ikke er bra for f.eks. Miljøet. ALT hjelper, og hun sier selv at hun ikke gjør det så bra som hun kan. Men jeg mener jo at det bare er bra å forstå krisen og prøve å gjøre noe med det. Hadde alle gjort det hadde mye vært løst. Takk for meg.

      1. Nei, det vil være umulig å være 100% perfekt, og det vil regnes som uoverkommelig å bruke all tid og penger på saker man engasjerer seg for. I Sophie Elises tilfelle er det kritikkverdig at hun så stolt fronter for sitt engasjement, og uttaler at miljø og klima er en hjertesak som er viktig for henne. I virkeligheten er hun absolutt en klimaversting som flyr MYE mer enn “mannen i gata”, har et enormt overforbruk og i tillegg reklamerer for det, som igjen fører til flere flyturer og mer overforbruk! Nei, her må vi kalle en spade for en spade. Sophie Elise er ingen klimaforkjemper, hun er en versting for miljøet, sammenlignet med mange andre.

    7. Den streken under rumpen er så sykt synlig. Streken er lenger nede en protesen noen som fra naturen sin side ikke skjer. Definisjonen på sprettrumpe er når det er minst mulig strek under rumpeballene. Er sikker på at det er mulig for deg å oppnå en perfekt rumpe om du tar det ut. Du er enda ung å huden trekker seg sammen. En liten butlift og supermasse squats så blir det good. Ingenting å utsette.

      1. Alex: Kan være en ide å slutte å spre fake news! Om man har strek under rumpen eller ikke er genetisk og har ingenting med om man har sprettrumpe eller ikke å gjøre.

        Hilsen en som har strek under rumpen, alltid har hatt det og alltid kommer til å ha det. Men som har sprettrumpe og løfter 130kg i knebøy..

        1. Elisa, er det en trøst til deg selv? Strek under rompa er slettes ikke genetisk. Tren mer og få av deg fett, så skal du se streken blir borte 🙂 kan fint løfte 130kg og veie det samme…

    8. Sophie Elise ta av undertøy ditt og Bikini
      Synes vagina pupper
      Nakenhet orgmase uten bikini og undertøy lett kledd send fans venner Snapchat
      Legg ut på Instagram bilder av deg vagina kilitoris pupper orgmase rumpe bikini lettkledd nakenhet nudes trewking

      1. Skikkelig svevende blå sommfugl i vinterland intresant å spenende innlegg å du er magisk å jeg så skillepadde super kult håper dere koser dere masse hils til Kasper fra meg a ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🦋🌌☀️🏔

    9. Ser bedre ut på bilder ja… da orker jeg ikke tenke på hvordan den ser ut i virkeligheten 😂 Den peker jo nedover, og ser ut som den henger på låra.. bleie much?

    10. Kristian Magnus!

      Igjen takker jeg det for å være positiv og glad, Dere andre, Nettrollene, burde gå og legge dere før solen kommer opp; da sprekker som kjent troll. Og om dette irriterer dere; hvorfor ikke la bloggen være i fred, det er jo ingen som truer dere til å lese den, og da lurer jeg på hva som driver dere til å være så infame. Stusselig.

      Så, Kristian Magnus: jeg håper mange som følger denne bloggen har mye å lære av deg som er vennlig, høflig og snill!

      Hanne:-)

    11. Hanne TUSEN TAKK det er kjempe koselig å hyggelig og høre er ble i godt humør og glad nå Ha en god kveld Hanne hilsen Kristian Magnus 😃👍

    12. Herregud hva feiler det folka som står på her inne?! Har dere lært å snakke sånn til andre fra foreldrene deres? Hva hadde venner og familie sagt om de fikk vite hvor stygge dere er når dere er anonyme på nett? Kaster opp av dere, håper hun stenger kommentarfeltet sitt så får dere kravle dere tilbake i en annen mørk krok på nettet og få utløp for fritidsproblemene deres.

    13. Kan folk slutte å pirke på alt mulig unødvendige greier? Hva skjer med at 60% av de som kommenterer har dårlig oppdragelse? Og hvorfor går drt ikke an å engasjere seg, uten å gjøre alt 100% perfekt?
      Det med at Sophie pakker på folk komplekser er bare bullshit, det har med det som skjer inni hodet. Folk må serr slutte å peke finger å skylde på andre, bare fordi de ikke klarer å innse at det handler om hva man selv tenker.

      Håper uansett dere har det flott på ferie🌴🕶️

    14. Giiid a meg, tenk at sofie isachsen reiser HALVE JORDEN RUNDT MED FLY FOR Å SKRYTE AV AT HUN PLUKKER PLAST PÅ EN STRAND!?

      HAHAHaaa, dette er helt vilt!!! Er du virkelig SERIØS!? Dette må være blogg rape 😂😂😂😂😂 kan noen i norsk media, som ikke er kjøpt og betalt av sofie isachsen, vennligst skrive om dette? At sponsor av barnearbeid og miljøsvin er i sri lanka for å plukke søppel på stranda!? 😂😂😂

    15. Jeg forstår ikke at du klarer å ha kommentarfeltet oppe. Folk er jo helt forferdelige her, så mye dritt de klarer å få presset inn i en kommentar. Jeg syns rett og slett det er flaut at det finnes mennesker som syns det er greit å snakke sånn til andre mennesker. Det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og det å slenge dritt og være usaklig. Hadde jeg vært deg hadde jeg stengt kommentarfeltet mitt. Håper du får en fin ferie videre og at all dritten i kommentarfeltet ikke går alt for hardt inn på deg.

    16. Er det rart det er mobbing i skolen? Blir helt sjokkert over kommentarene her. Må være godt å være perfekte som dere som kommenterer inne her må være? Kan ikke gjøre en eneste feil i løpet av livet dere?
      Jeg vil nå heller berømme deg for at du ikke har kastet deg på trenden med “underboob” på bikinier. Det er så ufattelig stygt at jeg har ikke ord…

      1. Endelig ett normalt menneske her inne. D er så sykt hvor mange pingler her inne som driver og kommenterer så mye dritt ANNONYMT. Blir helt sjokka sjæl.

    17. Jeg blir virkelig kvalm av å lese alle kommentarene her inne, at du har kommentarfeltet oppe synes jeg er skikkelig tøft, jeg hadde ikke klart det. Alle som skriver stygge ting til deg skulle sagt det til deg i virkeligheten, se om de tør da… jeg blir flau, lei meg og sint! Det er på tide vi skjerper oss på nettet og husker at det sitter en person bak skjermen som leser det vi skriver.

    18. Hei kjære deg! Aldri lest bloggen din før nå, men begynte å høre på podden din og jeg må si at jeg virkelig digger den tøffe, autentiske, og empowered kvinnen du er!

      Du skriver ekte, du er ærlig, og du står sterkt igjennom alle disse kommentarene her på bloggen som virkelig er slemme, syns det er heeelt hårreisende at folk sitter å slenger sånn dritt på deg.
      Også er det er nesten hysterisk, for alt er en refleksjon av en selv, så disse menneskene har det jo virkelig ikke bra med seg selv…Men de tror det er du/andre som provoserer😂🙏 Haha.
      Keep it UP girl, jeg digger deg og stilen din !
      Blessings på turen deres 🙏

    19. Hei kjære deg! Aldri lest bloggen din før nå, men begynte å høre på podden din og jeg må si at jeg virkelig digger den tøffe, autentiske, og empowered kvinnen du er!

      Du skriver ekte, du er ærlig, og du står sterkt igjennom alle disse kommentarene her på bloggen som virkelig er slemme, syns det er heeelt hårreisende at folk sitter å slenger sånn dritt på deg.
      Også er det er nesten hysterisk, for alt er en refleksjon av en selv, så disse menneskene har det jo virkelig ikke bra med seg selv…Men de tror det er du/andre som provoserer… Haha.
      På tide med en spirituell revolusjon hvor folk begynner å se inn i seg selv og ikke ut på alle andre ! 😀
      Keep it UP girl, jeg digger deg og stilen din !
      Blessings på turen deres!!!

    20. NÅ må folk gi seg! Helt ok å ha en mening, men hold den gjerne for deg selv og ikke spy det ut på nett. Det må være tungt å bruke så mye tid og energi på å hate andre mennesker. Lurer virkelig på hvem du er, du som sitter bak skjermen og taster så fingra blir blå- hva har verden gjort mot deg for at du ble så fæl.

    21. Så sykt frekke folk er i kommentarfeltet. Istedenfor å rakke ned og spre dritt, kan dere heller gjøre deres del av jobben. Klager på at hun har reist på surfecamp, men er sikkert ingen av dere som tenker å droppe ferieturen. Helt komisk hvordan mange tenker at influencere og bloggere er skyldig klimakrisa, og at det er kun deres oppgave å redde verden.

      Kos deg på surfecamp Sofie Elise, du er nydelig!

    22. Pro-tip: Hvis man ikke liker Sophie Elise for whatever reason. IKKE LES BLOGGEN HENNES! Oh, rocket science right there.. Jævla idioter..

    23. På disse bildene er du helt villt sinnsykt pen, sånn klassisk naturlig vakker! Lurer på det merket på rumpestumpen din, er det fødselsmerke eller er det arr etter BBL fett injeksjon? Eller tok du bare implantat? Hilsen ei på 29 som sparer til BBL 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg