lykke som varer

Helt siden i vår har jeg jevnt over vært i godt humør og egentlig følt meg utrolig bra.  Det er en såpass lang periode at det ikke føles tilfeldig men som et nytt mønster i livet. Jeg har vært takknemlig for alt, hatt en lett følelse i kroppen og vært glad i den jeg er – selv om jeg så klart har utfordringer og ting jeg jobber med, så har jeg ikke tatt tungt på det. Derfor ble det et så stort sjokk da vi kom hjem fra ferie og jeg plutselig følte meg både demotivert, lei og fæl. Utenfor huset klarer jeg alltid å være proff men hjemme var jeg sutrete og vanskelig, ikke bra! Jeg måtte skikkelig ta meg sammen å gå flere rundt med meg selv, og i dag jobbet jeg meg igjennom det og ønsket å gjøre noe fint med Kasp. Vi dro på den nye restauranten Kitchen & Table (som vi har besøkt i New York tidligere) og hadde det veldig hyggelig til tross for piskende regn utenfor.

De siste dagene fikk meg til å huske på hvor vanskelig ting faktisk var før, da jeg var lei meg nesten hver dag. Så utrolig rart å tenke på nå, men samtidig veldig forståelig.

Sminke av beste Ragnhild (@rmabeauty). Hun sminker meg kanskje tre-fire ganger i uken nå.

Dette kan du ikke fake.

Jeg bestilte en grønn salat, nesten vegansk minus egg.

Fin restaurant! Interiør har så mye å si når man skal spise synes jeg. Det er minst halve opplevelsen.

Kjekk. Nøkkelpersonen i mitt liv. Han er så flink med eksamen nå, selv om jeg ikke kan relatere meg til hvordan det er. Litt som å skrive bok, kanskje?

Noen av dere har forresten spurt om jeg ikke er så ofte med venner, og jeg lurer på om det egentlig er normalt å være med venner så ofte når man er voksen med jobb, samboere og diverse? Jeg møter venner en-to ganger i uken, og ofte med kamera ja – fordi vi alle får betalt og har forpliktet oss til å dokumentere vennskapet vårt, kameraet er med fordi vi henger, men vi henger ikke fordi kameraet er der. Om det gir mening.

Jeg er heller ikke typen som legger ut stories om jeg bare slapper av i sofaen med gamle venninner fra Harstad, eller tar en kaffe med et nytt bekjentskap. Ut av respekt for dem jeg henger med, men også fordi det ikke er interessant for noen. Om jeg henger med de vennene jeg filmer med, er det annerledes fordi vi da ofte gjør ekstra morsomme ting som er “verdt” å dokumentere. Slik henger altså det sammen 🙂

     

Konsegenseren er på, og vi skal hoppe til sengs.

Håper dere setter pris på en litt mer hverdagslig update. Med instagram og alt annet faller jo disse innleggene litt bort – det ønsker jeg egentlig ikke.

39 kommentarer
    1. Du stråler, Sophie! <3
      Helt enig med deg, jeg henger også bare med venner sånn 1-2 ganger i uken fordi jeg jobber så mye. Men det er faktisk helt ok. For jeg trenger en del tid for meg selv også. I tillegg prioriterer jeg veldig mye familie tid.

    2. Hei! Som dere, møter venner 1-2 ganger i uka. Noen uker 3-4 ganger, andre uker ikke i det hele tatt. Lurte på om du fikk leiligheten du bydde på i Tromsø? Hvilke krav har du til den leiligheten?

    3. Konsegenser faktisk🤣 veldig overfladiskbay du stadig skriver du blir sminket og frisert av profesjonelle flere ganger i uka…tror fu unge i dag kan relatere seg til sånt tullball?

      1. Jeg kan jo ikke leve mitt liv basert på at andre skal relatere seg. Jeg er jo i min situasjon, en 14-åring lever åpenbart et ganske annerledes liv, også noen som jobber som lege, etc.

    4. Kan Kasper bli med i podcasten igjen eller ha en q&a på bloggen? Har Kasper vurdert å starte sin egen blogg eller podcast der han deler sine erfaringer, filosofi og interesser?

        1. Så kjekt å høre! 😊👏🙌👏 Jeg har et veldig godt inntrykk av Kasper og kunne godt tenkt meg å få vite mer om hans syn på ting. Han virker så god, moden og reflektet (du kjenner han selvsagt på en annen måte enn «oss», og kjenner hans dårlige sider også).
          Jeg håper du ombestemmer deg og ikke legger ned bloggen. Lykke til med ny operasjon 💕 Hvor lang tid etter en rumpeoperasjon går det før du kan sitte, fly hjem etc?

    5. Heii, har helt slitt og stygt hår etter bleking og styling:( og trangt budsjett, har du noen rabattkoder på meraki studio med hair extentions?

    6. Enig ang. vennskap altså. Det blir lite tid til det. Eller jeg må nedprioritere det faktisk. Men det er heeelt ok! Jeg MÅ ha min dose egentid, så det er faktisk viktigere for meg. Forresten: sånne innlegg er de aller beste syns jeg!
      Love ya! Stor klem til flotte deg! <3

    7. Tenker du at alle de kropps operasjonene du har tatt har gjort deg til et lykkeligere menneske?

      Ser du på deg selv som perfekt nå, slik som Heidi Montag?

      1. Tror ikke vi skal legge noen føringer på om Heidi ser på deg selv som perfekt. Men nei, så klart ser jeg ikke på meg selv som perfekt og det er ikke operasjonene som har gjort meg glad. Men det HAR gjort meg glad å leve som jeg selv vil 🙂

    8. Elsker slike innleggene fra deg, de er så ærlige og du deler så mye av deg selv. Takk for det<3

      Så må jeg stille det mest irriterede spørsmålet du sikkert får… Hvor er den nydelige sorte jakken du har på deg fra?

      Klem!

    9. helt enig angående dette med vennskap. Da jeg ikke hadde samboer følte jeg et mye større behov for å “henge” med venner oftere, men nå er det gått ned. I tillegg har jeg en jobb som er veldig sosial, så jeg kan gjerne gå en hel uke uten å henge med venner etter jobb. Pleier som regel å finne på noe i helgene i såfall, men det er ikke hver helg det heller

      Fint innlegg, koselig med hverdagsinnlegg <3

    10. Hvordan føles det å være klima og miljøsvin denne uken også? Nye flyreiser, mer utslipp.

    11. Jeg har spm angående poden til deg og fetisha. Det virker som du, i underbevisstheten syns fetisha er litt dum ellerno.. Siden nesten uansett hva fetisha sier så skal du rette på henne eller være «bedreviter», er dette noe du har tenkt over?? Uansett, love u tho

        1. Helt enig. Reagerer på det hver gang. Syns du har en veldig “ovenfra-og-ned” holdning mot Fetisha. De få gangene hun sier sin mening, som kanskje ikke er den samme som deg, så må du snakke henne ned, eller si i mot henne. La nå flotte Fetisha få ha sin egen mening, og ikke vær kverulerende på alt! Det er ikke HELT sikkert at det alltid er du som har rett. Det er heller ikke nødvendig å stadig påpeke hvor kjent og flink du selv er, mens Fetisha ikke må innbille seg at hun er mer enn en Å-kjendis. Og la henne for guds skyld få lov å være stolt av å ha vært på et Nelly event, selv om du selv er “for god” for det nå ….
          Stå på Fetisha! Ta ordet mer, ta plass og vært trygg på dine egen tanker og meninger.

          1. Jeg er heeeeelt enig i at Fetisha skal stå for sin mening! Vi må jo være uenige, om ikke hadde podcasten vært kjedelig (synes jeg), og jeg digger når hun sier meg imot. Vi må jo kunne diskutere mot hverandre. Jeg er overhodet ikke sikker på at jeg alltid har rett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg