livet akkurat nå

Jeg har lest igjennom de fleste av kommentarene på deres forrige innlegg. Det var ikke så ille som jeg hadde trodd, og det gjør situasjonen betydelig enklere for min del. Jeg gruet meg litt til å trykke publiser. Jeg har jo lurt på hva dere kom til å tenke, men dere kjenner også meg såpass at dere merker når jeg ikke er helt åpen. Det har også vært godt å snakke med vennene mine –  jeg har jo holdt alt dette mest for meg selv den siste måneden. Gått litt under jorda.

I dag fikk jeg av bandasjen og fjernet halvparten av stingene. Jeg hadde litt nerver i forkant, ikke fordi det skulle være vondt men fordi jeg prøvde å forberede meg på resultatet. Det var noen i kommentarfeltet som lurte på hva jeg egentlig har gjort, og jeg har altså tatt brysk fra øret og flyttet det inn til nesen for å bygge den opp igjen, og dermed gi meg mulighet til å puste normalt – men i samme operasjon gå tilbake til en litt større nese. Første gang dette ble gjort var operasjonen elendig utført og alt ble verre, noe som har gitt meg enda mer smerter, og i en periode negative tanker om meg selv på grunn av kommentarene her inne.

En følelse jeg har kjent på den siste måneden er skam. Og det er jeg ikke vandt til, jeg skammer meg aldri. Jeg føler ikke for å unnskylde den jeg er, og jeg angrer seriøst ikke på en dritt jeg har gjort – trodde jeg, for plutselig angret jeg på så mye.  Men, når jeg har hatt det kjipt på grunn av noe som er min egen feil så har jeg skammet meg og den følelsen har jeg ikke likt i det hele tatt. Men den forsvant med en gang jeg var åpen, er det ikke rart at de tingene man holder for seg selv bare vokser seg større og større, til de tar over alt du er? En hemmelighet kan virkelig spise deg levende, og ta så mye mer plass enn den fortjener.

Nå skal vi ut for å kjøpe godteri på en skandinavisk godteributikk. Dere forstår jo savnet, men det finnes ikke noe bedre enn vårt eget godteri. Jeg skal holde meg unna salt mat i en måned for at hevelsen skal gå ned, det fikk jeg vite i dag, og jeg har trykket nedpå med pommes frites og potetgull hver dag den siste uken. Sånn kan det gå, det skal jeg i alle fall ikke gjøre fremover.

Vi snakkes i morgen! Da skal jeg i møte med en agent klokken 11, det blir så spennende. Jeg prøvde å visualisere i går at jeg selv skal få gi ut bok i utlandet, tenk om! Etter det skal vi på et senter for meditasjon å ha en time på 35 minutter. Jeg prøver å imponere Kasper, haha. 

Her på tampen kommer et tips som sikkert er litt nørd for mange. Men, sangen “a dream is a wish your heart makes” er så fantastisk. Dere husker den kanskje, det er en gammel disney-klassiker. Jeg tar den på headset og så lukker jeg øynene, og gråter. Det er som om jeg blir veldig trist, veldig glad, veldig håpefull og veldig.. meg. Alt på samme tid.

73 kommentarer
      1. Ja, nå er det nok altså! Flere og flere av leserne dine kommer frem med mislykka neseoperasjoner. Det som er helt utrolig er at de begynner å diskutere erfaringer og kirurger i ditt kommentarfelt og er ikke engang voksen nok til å svare. På tide å ta grep SE, dette er din blogg. Vil du virkelig at den blir et forum for å dele operasjoner, kirurger etc…? Dett er en av bivirkningene etter å ha drevet en blogg full av kirurgi og selvopptatthet. Veldig bekymrende. Tror det er på tide at du leser kommentarfeltet grundig. Det er ikke bare kommentarer som god bedring, digger deg, du er flink, flott og tøff .

        1. Syntes du det er så galt å få vite hvem som faktisk kan rette opp i feilen som har skjedd? det er jo mye bedre å faktisk rette opp når ting har skjedd feil, og da være åpen om at alle operasjoner ikke er vellykket.

          Dersom noen faktisk har hatt en mislykket operasjon, er det jo bra å faktisk kunne vite hvem som kan fikse det, istedenfor å gå rundt med plager, og kanskje bare gjøre det verre med at andre kirurger ikke gjør jobben godt nok.

          1. Une sa da aldrig at hun er et forbilde. Dere vrir og vrenger på alt, er ikke mulig å nå frem i det hele tatt.Tror ikke det er så mange som har råd til å reise til new york å rette opp mislykka neseoperasjon. Hærregud dere er jo fullstendig hjernevaska. Mener du virkelig at dette er normalt? Det er sykt og hun trenger hjelp.

        2. O holy heaven… e det noen så e ett dårlig forbilde her så må det jo væra deg Une😅 e du klar øve kor mongen mislykka naseoperasjonar så har vert? Det ett tema me kan diskutera i veninne gjengen, familien og eg e nesten sikker på ar om du møte ein på gato så kan dei og fortella om det. Nå må folk skjerpa deg altså! Det e måte kor mye hat denna jento ska få! Hu prøve å tilfredstilla alle heila tio, eg trur kje du eller me e klar øve kor mye sophie jobbe for å ikkje trokka nåken på tærnå. Å hvis du ska ta deg nær av alt, så anbefale eg deg å trykka på knappen vedsiden av telefonen din, legga deg i sengo med dyno øve håve Å BLI DER!

          1. Pernille Nei, det er jeg ikke klar over, men det er jo ikke akkurat vanskelig å finne gode kirurger i norge. Problemet er at vi har mye strengere retningslinjer her enn i Amerika. Det er vanskeligere å operere seg mange ganger, mens i Amerika bestemner du stort sett selv. Der rår pengene. Ikke mine ord dette. Ringte en klinikk for å forhøre meg. Dette var svaret . Til slutt, jeg har aldrig sagt at jeg er et forbilde…ha ha ha

    1. Håper du er fornøyd med resultatet og at alt blir bra nå. Nyt den siste tiden i New York, håper kanskje du deler noen bilder de siste dagene (om du har lyst). Elsker å følge folk på tur i utlandet. Klem!

    2. Jeg skulle også ønske du slapp å «unskylde» deg for alt du gjør, for nettop DEG. De som dømmer er dem som ikke har fulgt med på deg, lest bøkene og forstått din historie og hvordan du er som person. Det er også personer som kun leser overskrifter og ser bilder når de trekker en beslutning om hva de synes om noe.
      YOU DO YOU! Jeg håper at denne operasjonen ble vellykket og at du vil kunne puste normalt nå. Det er det viktigste<3
      Kos deg videre drømmenes by!

      1. Nei, nei Maria. Du ser veldig svart hvitt på ting her. Jeg har fulgt henne hele veien og vært veldig bekymret til tider. Det betyr ikke at jeg skriver dritt, men bekymringer deler jeg.
        Og vet at det er maaange andre som også er bekymra for hennes psykiske helse. Hun har jo nesten ødelagt nesa si. Det er ikke normalt fir en ung pen jente å drive på sånn. Slutter det her? Hadde trodd henne om hun sa det selv, men istedenfor sier hun at det er viktig å spare opp mange penger, gå til en bra kirurg….etc….hvis du vil operere. Plutselig er det mange som begynner å dele kirurger og neseoperasjoner i kommentarfeltet . Hva skjer? Ønsker Sophie alt godt, men våkne opp litt da.

    3. Hvor mange ganger har du tukla med utseende ditt nå? Operasjoner, fillers, hårfeste, permanent make up? Og hvor mye penger har du brukt på det? Det er jo helt vanvittig.

      1. Hvorfor bekymrer du deg om det? Så lenge det ikke er dine penger og ditt utsende,
        burde du virkelig ikke gå rundt og tenke for mye dette,
        det kan fort bli slitsomt å ta innover seg andre sine situasjoner om man ikke takler det selv.

        Dette er faktisk sophie sitt liv, og sine penger,
        så det burde absolutt du slippe å bekymre deg så mye mer over <3

        – God bedring sophie!

        1. Bra du sier god bedring May, for det trenger hun. Det er naivt å ikke se at dette er sykelig. Hun opererer seg ihjel. Den fine flotte jenta, håper noen tar tak og hjelper henne.

    4. Hei fine deg! Håper du finner roen med hele greia nå. Det fortjener du. Hvordan går det med huden din nå? Jeg gikk på iso samtidig som deg sist og er så nysgjerrig! God klem

    5. Ikke unskyld deg på noen måte ! Bare vær deg . Du er så flink til å stå i det når det gjelder, så alle folks smålige kommentarer må du ikke la gå inn på deg ❣️

    6. Nesetuppen ser helt knust ut 🙁
      Synd at et friskt menneske har foretatt (minst) 13 operasjoner på fem år, og det er uten alle fillersene. Du ser jo allerede ut som en 50 år gammel trophywife.

      1. Det gjør hun da overhode ikke. Gi en lang faen i å kommentere slikt, det er så unødvendig. For det første er det ikke realiteten. Kanskje det er det i dine tanker, men du sier det er og hun er og ikke at du synes. Man kan synes, tenke og mene alt man vil, men man trenger ikke si eller skive alt. Det er langt viktigere ting du kan drive med istedenfor å kommentere nedlatende om enkeltpersoner. Det er ikke rart at så mange sliter psykisk når folk hele tiden kommenterer unødvendig og negativt om dem og deres utseende. Håper Sophie bare tar til seg de positive kommentarene for det synes iallfall jeg hun fortjener. Jeg synes hun er et godt forbilde og at hun har mange gode og kloke tanker og meninger. Pen syne jeg også hun er, men hun er et så flott menneske at det betyr uansett ikke noe

      2. Hva faen feiler deg? Har du ikke lært deg grunnprinsippene her i livet? Hvis du ikke har noe fint å si, så sier du heller ikke noe!

      3. Det gjør hun virkelig ikke. Så slem du er, du kommer til å få det bedre med deg selv om du er hyggelig. Bare prøv!

      4. Hahaha hvor i all verden får du “(minst) 13 operasjoner på fem år” fra? Er du legen hennes? Sitter du med journalen hennes?
        Er vel minst like usunt og farlig å sitte her anonym i kommentarfeltet og komme med tilfeldige medisinske påstander om en vilt fremmed du ikke kjenner?

    7. Synes det er så dumt at du har skamma deg ❤️ Jeg kjenner deg ikke, men hallo, du er et godt menneske. Ingen trenger å kjenne deg personlig for å vite det, det tror jeg virkelig på så sterkt med hele mitt hjerte. Jeg skulle ønske folk ikke var så innmari pottetette og fordomsfulle. Jeg tror på at man skal kunne ta egne valg, uavhengig av hva samfunnet sier uten å bli slaktet for det. Dette er din personlige avgjørelse og du skal ikke trenge å forklare det fra alle mulige kanter, selv om du nesten må det for å unngå et rent helvete… Du som bidrar med så mye bra, jeg kan føle på meg at du virkelig bryr deg om at du ikke vil være med på å skape dårlig press eller påvirkning. Det kan ikke være lett å holde styr på alle «reglene» ved å være en offentlig person. Jeg er ganske sikker på jeg ikke hadde klart det like bra som det, jeg har akkurat samme interesser som deg. Sminke, klær, kropp u name it. Samtidig som jeg bryr meg om miljøet, dyrevelferd og mennesker generelt f.eks. Det gjør deg ikke til et dårlig forbilde og være en… ehh kvinne? 😆🛍 Det er ikke direkte overfladisk å bry seg om utseende, du har dessuten utrolig mye mer enn bare det, bare så det er sagt 😊

      Jeg skulle ønske jeg kjente deg, for jeg vil liksom bare støtte deg uansett, jeg forstår deg alltid i hvert innlegg på godt og vondt (høres utrolig naivt ut men jeg mener egentlig at jeg trenger ikke å forstå alt for å forstå 😂 om det ga mening). Jeg forstår deg som menneske er det jeg vil fram til kanskje? 😊 Jeg håper du får en bedre periode fremover og kan puste lettet ut (bokstavelig talt). Jeg lo litt av min egen vits der! 😆😁

      Jeg håper dette var greit å skjønne, jeg mener kun godt og vil virkelig ikke at noe skal tas på feil måte. Det er ikke alltid jeg får frem akkurat det jeg mener for jeg skriver ofte fra tankene mine, også kan jeg glemme å skrive noe, men jeg tror det forstås fordi jeg forstår det for det er sånn jeg har tenkt 😂

      Uansett, god bedring videre ❤️ Jeg vet det går bra, du er flink så jeg har troa på deg 🥰

    8. Fy flate, Sophie – det skal søren ikke være lett. Jeg synes det er leit at du får så mye hat, når du absolutt ikke ønsker noen noe vondt. Håper du klarer å være god mot deg selv fremover. Heier på deg <3

      Stor klem fra Jenny

    9. Jeg kan ikke fatte hvordan enkelte av dere som leser bloggen hennes kan være så ekle, hva om folk hadde sakt negative ting om dere? jeg erger meg over hvor store baller dere har på nettet. Det hun gjør er helt opp til henne selv, ikke en dritt dere kan gjøre med det.
      Ta litt tid og tenk over hva dere sier, selv på nettet, er det slik dere vil bli husket?
      En god del gjør noe med utseende sitt hver jævla dag, om det så bare er et bedre produkt for å holde håret unna å bli frissy. skal det plutselig bli snakket negativt om? helvete skjerpings på hele bunten som ikke ser på seg selv først før de velger å være spydig.
      mvh en som er pisst på at folk ikke tar seg tid til å være positiv med andre, alle trenger en pick me up.
      vær grei for en gangs skyld.

    10. Håper du er fornøyd med at oppstopperen er tilbake. Dette er ikke vondt ment, men som fast leser er jeg ordentlig bekymra for deg. Håper du sier stopp til denne galskapen og finner roen med deg selv. Du får hverken ros eller hyllest fra meg. Der har vært vondt å se alle disse årene du har utført utallige operasjoner, men aldri blir fornøyd. Nå må vi bare håpe at nesa holder. Og at du kan snu rundt og innrømme at nå er det nok for deg også. Slutt med operasjoner og bli et forbilde. Du blir jo bare gjort til latter overalt. Folk tror du er syk, er det det du vil? Du tar ikke kritikk i det hele tatt og da er det ikke rart det blir som det blir.

      1. Kommentarer som DENNE er hele grunnen til at unge jenter blir såpass usikre på seg selv at de føler et behov for å endre utseendene sine. Hvorfor kommenterer du sånn om hvordan nesen hennes ser ut hvis du ikke vil at hun skal operere den noe mer? Hvorfor fòrer du usikkerhetene hennes hvis du vil at hun skal være sikker på seg selv?
        Uansett, det går an å ha mer enn èn tanke i hodet av gangen. Alle mennesker har mange sider ved seg selv, mange ulike interesser og engasjementer. Det beviser SE. Hvis ikke dèt er et godt forbilde, så vet ikke jeg. Gjennom alle sine år i det offentlige har SE vist at det går an å være opptatt av utseendet, samtidig som man er opptatt av MYE annet og mye “viktigere” ting også.

      2. Hvem er du til å skrive noe sånt?! Du høres ut som en bedreviter som vet hva alle andre tenker å mener. Hvorfor gidder du å skrive ting som at folk ler av henne og at folk tror hun er syk!? Hva så? Alle har en mening om ett eller annet. Tror du det hjelper henne på noen måte? Det er nemlig også mange som ser på henne som en åpen og ærlig person. Som et forbilde, som du så pent ber henne om å være. Hun må få gjøre hva hun vil om så det innebærer operasjoner. Folk er forkjellige og takk Gud for det! Hvorfor skal hun motta så jævlig mye kritikk fra andre som ikke har noe med det å gjøre!? Som liksom vet bedre. Pass på deg selv sier jeg bare!!

    11. Yes du er tilbake! Du får ikke lov til å skamme deg eller være lei deg. Du får ikke lov til å ta de stygge kommentarene seriøst. De er for drøje til at menneskene stammer fra denne jorden. Forhåpentlighvis får de hjelp der de er. Jeg håper bare du blir fornøyd med deg selv til slutt. Jeg syns du har vært flott siden første blogginnlegg. Jeg håper bare stygge folk kan la deg være. Uansett hvor uenige de er med dine valg, så har de ingen rett til å peke pekefinger på deg, selv om du har valgt å være en såpass offentlig person. Du er utrolig sterk som faktisk holder ut, det hadde ikke mange folk greid. Jeg heier på deg, og håper du aldri slutter og dele både opp og nedturer, og hva det måtte være. Du er så mye mer en operasjonene dine <3

    12. Digger deg! Og det er pga av personligheten din, ikke utseende! Hadde digga deg uansett faen hvordan du ser ut. Skjønner ikke greia med å alle som skal bry seg om hvordan en nese ser ut eller ikke.
      Du er et interessant menneske! Kyssklappogklem

    13. Folk kommer alltid til å elske å hate. Man kan aldri blidgjøre hver en sjel man møter på. Man blir aldri perfekt. Men man kan velge å være et godt menneske, og gjøre så godt man kan i denne verden. Hva mer kan folk forlange? Jeg heier på deg, Sophie. Jeg synes du er flott. Både innvendig og utvendig. Du er vakker, men enda viktigere; du er smart. Du er snill. Du er godhjerta. Du ønsker andre godt. Du er ei jente i 20-årsalderen fra lille Norge. Du har en god inntekt, men du kan ikke kjøpe fri alle slaver, du kan ikke mette alle fattige, du kan ikke redde alle dyr, du kan ikke redde hele verden. Du kan ikke alltid ta de rette valgene. Det må folk snart innse. De må innse at du gjør MYE, men du kan ikke gjøre ALT. Folk må også ta en titt i speilet og se på hva dem selv bidrar til i denne verden. Mest sannsynlig overgår du flere av de som sitter på bloggen din og kommenterer at du ikke er bra nok, gjør nok. Men du ER bra nok! Jeg håper du har flere dager der du vedkjenner deg hvor flott du er, enn dager du ikke gjør det. For jeg vet du har gode dager, og jeg vet du har dårlige. Og det skal være greit. Ha en flott dag, Soph. Legg fra deg skyldfølelsene og kom deg ut å nyt livet 🙂

    14. Koselig å hyggelig og kult innlegg synes jeg du er favoritten min og beste å det har jeg merket at du har blir stille noen det er negativt det synes jeg er super lurt ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🌌🐱😃🦋

    15. Hei Sophie. Er det ikke nok nå? Enda et innlegg om nesen? Kunne du ikke nå begynt å skrive litt om New York? Stedet alle drømmer om å reise til? Trist for alle småjentene som vil være som «influencerne», nå er det virkelig for mye feil fokus her. Leser fordi jeg blir fascinert av og bekymret for uroen og presset du deler. Ønsker deg peace i livet nå.

    16. Det er noe med Disney sanger. Om jeg er trist og føler for å “tømme meg”, så setter jeg noen ganger på “Farger i en vind”. (Water)works everytime 🙂

    17. Etter så mye storm rundt deg selv om operasjoner og et “dårlig forbilde” ville det vell heller vært bedre å la være å poste slikt? Skjønner ikke helt hvorfor du fortsetter å gjøre akkurat det du har blitt kritisert for – du viser jo at de har rett. Det første jeg tenkte når jeg så dette var “eeh nei du, hun har fikset på neseryggen sin å skjuler det bak en liten løgn”. Sier ikke at min tanke er rett, men du skaper ikke noe positivt syn på deg selv med å poste slikt IGJEN.

    18. Dere som kommenterer stygt eller negativt om resultatet.. HVA får dere ut av det? Meningen deres spiller ikke så stor rolle at dere bare må spy det ut og dere tjener ingenting på det. Det er snakk om nesen hennes, som hun nå skal leve med resten av sitt liv.. Hvorfor skal dere på død og liv få henne til å føle seg dritt? Liker du ikke resultatet eller ikke har noe fint å si, så hold det for deg selv! Slutt og kommentere andres utseende! Mye kritikk Sophie fortjener, men stygge kommentarer på hvordan hun ser ut er IKKE kritikk. Slutt!

    19. Hei! Ville bare si at jeg synes nesen din er superfin nå! Og best av alt: den fungerer! Glad for at du fikk fikset den OG at du er åpen om hvor dumt det var å operere den i det hele tatt. Må også si at det er hårreisende at en norsk kirurg går med på å gjøre nesen din så mye mindre at du ikke får puste.. Uetisk. Kirurgen skulle ikke hatt lov til å praktisere!

    20. Virkelig??? Når hun ikke kommenterer at hun har hatt en operasjon, så får hun kritikk og hat for det. Og når hun sier hva hun har gjort, så får hun enda mer kritikk og hat.
      Jeg er ikke tilhenger av operasjoner i det hele tatt, men folk må da få lov å rette opp i mislykkede operasjoner uten å bli kalt psykisk syk!!!

    21. Altså, er det rart Sophie og andre jenter har komplekser og ønsker å endre på ting? Når man leser kommentarfeltet her og på andre blogger kan man jo bli helt syk av alle meningene til folk.

      «Du har hengepupper, rumpa di er rar, nesa di er stygg, du burde gå ned noen kilo, du burde gå opp noen kilo, hvorfor viser du bilder av deg selv når du er så stygg» etc.

      Dette er eksempler på kommentarer folk kommer med, og hvilket signal sender det til en ung, usikker jente når en flott, slank blogger får kommentarer på at hun f.eks burde gå ned i vekt? Er lett å tenke at man selv også burde gå ned.

      Forstår dere ikke at Sophie kanskje opererer seg fordi folk kommenterer stygge ting for at hun skal føle seg jævlig hele tiden? Det virker som om dere sier stygge ting for at hun skal få mer komplekser sånn at dere kan ta henne hvis hun retter på det!

      Tenk over hva kommentarene deres kan bety for mottakeren og for andre som leser det. Dere sender nemlig signaler til ALLE!

    22. Du tar deg råd til dyre designervesker og dyre operasjoner. Men hvorfor tar du deg ikke råd til å bli behandlet for bodydysmorphia? Er jo patetisk at du har slitt med nesen så lenge, men likevel reiser du for å fettsuge magen så du kan putte fettet i ræva, og til og med underlivet ditt?! Glemmer du at du er syk eller hva er greia?

      Du trenger ikke en katt eller en ny designerveske, du trenger hjelp.

    23. Vil bare at du skal ha det bra Sophie. Skam er virkelig en skummel følelse, ikke la den ta overhånd ❤️

      Lest bloggen i mange år, aldri forlatt den og det skal jeg ikke. Stå på.

    24. Ærlighet varer lengst, men så faller du på målstreken og istedetfor å råde de unge fansene dine til å IKKE operere nesen anbefaler du å spare nok penger til en flink kirurg… Problemet er ikke nesen din, rumpa eller hårfestet, problemet sitter i hodet ditt. Du kommer aldri til å bli fornøyd uansett hvor mye du opererer og endrer kroppen din. Du behøver ikke en flink kirurg, du behøver en flink psykiater som kan få stemmen i hodet ditt som sier at du ikke duger og stadig finner på nye ting som må fikses på til å holde kjeft. Du er ikke frisk og du trenger hjelp, jeg håper virkelig at du snart erkjenner det for deg selv. Det er tragisk at du utsetter deg selv for smertefulle og helt unødvendige operasjoner som gir alvorlige komplikasjoner. Enda mer tragisk at du bruker makten din og posisjonen som forbilde til å påvirke unge jenter til å fikse på alt mulig istedetfor å fortelle dem at de er bra nok som de er. Det er du også!

    25. Føles det bra å ha gitt så mange kvinner og jenter komplekser i å introdusere begrepet hip dips? Før du nevnte det var det «ingen» som visste om det. Nå derimot vet «alle» hva det er, og folk som ikke ante at det visstnok var for abnormitet å regne, har nå komplekser. Føles det bra? Å være SÅ oppi sitt eget rævhull og SÅ hinsides fokusert på utseende at du har smitta dine idiotiske ideer på andre? Jeg er 100% sikker på at mange unge jenter ender opp med å operere seg på grunn av deg. Du er en enkel person. Ja, vet at du liker å se på deg selv som smart, spirituell osv., og det er du nok sikkert også. Men du er forferdelig enkel. Å legge så mye fokus på eget og andres utseende er bare enkelt. Se for deg b. obama, michelle obama, mor theresa, gamle filosofer, forfattere, spirituelle guruer osv. legge så mye fokus på utseende (eget og andres) som deg. DA ser man virkelig hvor absurd du og det er. Jeg er sint på deg, rett og slett.

    26. Hei Sophie Elise. Ser mange skriver slemme ting om utseende ditt nå, og jeg vet selv at slike kommentarer sårer, spesielt om man er i en vanskelig situasjon. Håper virkelig virkelig at du klarer å «blokke» ute slike kommentarer, selv om det er vanskelig.

      De som sier slemme ting, gjør det KUN for å såre!!! Du har vært åpen om dine komplekser/inngrep, og da blir det «lett» å såre deg nøyaktig på disse usikkerhetene.. Det er vertfall det jeg tror.

    27. Det viktigste er at du har det bra <3
      Vi streber alle etter perfeksjon, og de fleste hadde nok forbedret utseendet om de hadde hatt pengene til det. Takk Gud for at jeg ikke hadde så mye penger da jeg var tenåring. Da hadde nok jeg gjort mye jeg hadde angret på den dag i dag.

      Det er mange som misunner deg. Både for den posisjonen du er i og for hvordan du ser ut. Du må bare lære deg å være fornøyd med deg selv 🙂 <3

    28. Gi dere med å kommentere så stygt! Alle som poster bilder av seg selv der bildene er redigert eller hvor man står i en flatterende posisjon er med på å skape dette kroppspresset. Hver og en av oss er skyldige. Er så stygt gjort å slå noen ned når de allerede ligger nede.

      Ikke bry deg om de negative kommentarene som skrives. Når folk blir provoserte, så skriver de mye dritt de egentlig ikke mener.

      Ta de valgene som føles rett for deg. Ikke bry deg om hva media eller folket mener at du bør gjøre. Ingen blir fornøyd uansett. Er mye bedre at du er åpen og ærlig enn at du later som at utseendet ditt er helt naturlig.

    29. Jeg håper virkelig at nesen din er blitt så bra at du kan puste normalt. Jeg tror på deg når du sier at du angrer. Det er dyrekjøpt lærdom og erfaring.
      Når det gjelder all kritikk og drittslenging i kommentarfeltet, så er jeg redd at Kristin Gjelsvik startet det hele med sin video hvor hun uhemmet shamet deg. Det var en skrekkelig måte å henge deg ut for en hel nasjon. Helt forferdelig. Det går an å si fra, det å fremme meninger, på en seriøs måte, men det valgte ikke Gjelsvik. Nei, hun valgte å sette seg selv i høysetet på din bekostning. Det var grotesk mobbing, vil jeg si. Ingen har brydd seg noe særlig om den brutale fremgangsmåten, og nå virker det som om slik shaming er helt greit for mange? Jeg er bekymret for de sår og sjelesmerte sånn shaming kan føre til, uansett hvem det rammer.

      Jeg håper at du søker hjelp om du trenger det. At du tar godt vare på deg selv. Jeg ber om at folk slutter med sjikane. Slutt! Det går an å mene på en ordentlig måte.

      1. Hahaha, skylder du seriøst på kristin for nettroll? Seriøst? SE lukka kommentarfeltet sitt pga. kjipe kommentarer lenge før kristin kom på banen. Dessuten, det er ikke all kritikk som er hets og mobbing. Overhodet heller ikke kristins

    30. Skjønner ikke at folk tar det som kroppspress når du skriver om hvor mye du har angret i etterkant og hvilke problemer du har hatt i forhold til operasjonene, og at det ikke har bedret selvtilliten, men snarere tvert i mot.
      Jeg synes det er bra at du er så ærlig. Det kan faktisk få flere til å tenke seg om en gang til. Og hvis noen virkelig har bestemt seg for noe så er det vanskelig å få de til å ombestemme seg (det vet vel Sophie best av alle), og da er det greit å vite at man ikke nødvendigvis vil få er godt resultat av en «billig» kirurg.

    31. Fy faan kor ufin folk e! Ikke faan om du ska bry dæ en kalori om dæm negative folkan som sitt bak tastaturet sitt å sprer eder og galle om dæ og dine valg. Nei, fy faan! Håpe dæm t hælvete skjemes av sæ sjøl! Sitt dæm å kommentere like stygt på instagrammen t Kylie Jenner å?!.. Viktigste e jo at du sjøl skjønne at du har gjort nånn feile valg, og at du velge å del d me oss syns æ e helt greit! Stå på og fortsætt å vær dæ sjøl!

    32. Uff.. Kjære deg. Du er virkelig syk, og håper du en dag føler deg bra, i din egen kropp. Slik du er/var. Er det noe du skal fikse er det bakdelen din. Det er ingen som tenker over nesen din engang. Dette viser bare hvor vrangforestilt du er i ditt eget utseende. Det er den dårlig rumpe operasjonen du skal ha pengene tilbake for eller rette på, siden du fortsetter i dette løpet uansett. Husk du er på ville veier og bare du bryr deg om nesen din.

    33. Og husk, det er ingen som bryr seg så mye som deg selv om ansiktet ditt. Det endrer seg hele tiden og det er vanskelig å bli kjent med sophie. Hvem er du nå? Neste mnd? Ikke gå deg vill igjen..

    34. Herlighet bi sjokka over alle de som klar å skriv så stygge kommentara! Da sei meir om dem enn da gjør om de, da e da ingen tvil om. Syns du e et kjemepflott menneske. Å poengter menneske. Alle menneska gjør feil, å et menneske som ikke e i media hadde ikke fått reaksjona på feil de gjør førdi da e helt menneskelig. Men du mæ kjemp kvær dag å stå opp før de sjøl, da syns e da står respekt av!🙏🏻

    35. Jeg er sikker på at 90% av de stygge kommentarene kommer fra samme person som troller på nett for å få seg sjøl til å føle seg bedre / gi andre en dårlig dag.

      Gleder meg til å dykke ned i “Elsk meg” i ferien! <3

    36. En hemmelighet? Hvem er det du føler du holder hemmeligheter for? Du snakker jo med vennene dine. Kan du ikke åpne deg for dem, hvorfor det behovet for å åpne seg om kirurgiske inngrep for “hele” Norge? Jeg bare skjønner det ikke og det virker heller ikke som om du har forstått det etter uendelig mange debatter og diskusjoner. Det syns jeg er skremmende. Det er ikke sånn at du trenger å dele alt i denne verden med leserne dine. Det var vel du en gang som sa noe om personlig men ikke privat. Vet ikke helt hvor grensen din går på privat med de 56 kirurgiske inngrepene du har tatt må vel kunne klassifiseres som privat. (Eller om det var motsatt)
      Jeg må bare få si at jeg tror bloggingen gjør deg syk. Jeg tror du til en hver tid finner feil ved deg selv for å så føle du må dele det med leserne dine som ikke en gang kjenner deg på noen annen måte enn gjennom bloggen.

    37. Jeg er ikke enig i mye det du står for, Sophie, men du er en ærlig og saklig sjel. Du er åpen, og du har gjort feil, men likevel kommer du opp på bena igjen. Digger virkelig motet ditt!

      Det er veldig trist å lese hvor kritisk kommentarfeltet er. Hvorfor rakke ned på andre? Menneskehet er ikke enkel å forstå seg på.

      Håper du får det lettere med deg selv etterhvert Sophie <3 Du er ei flott jente!

    38. Dette innlegget synes jeg var fint. Det blir som en advarsel til andre om å ikke tukle med noe som er bra fra før. De aller fleste har skjev neseskillegg men lever fint med det. Folk har også skjeve neser og lever fint med det også. Vi har alle våre små feil og skavanker men det er akkurat det som gjør oss spesielle og fine! De fleste av oss kunne ikke drømme om å gjøre noe med det, selv om vi har alle muligheter. Det er oss, det er vårt spesielle, det er våre gener og vi kan se det samme i våre foreldre, besteforeldre eller søsken. Det er oss og det er så fint! Håper du skjønner det, du har fine foreldre og søster, hvorfor endre på det som fungerer og er fint fra før ♥️

    39. Spesielt at folk faktisk tror at deres meninger er noe som alle bør høre og som bør sies høyt hele tiden. Har du ikke noe godt å si, så hold det for deg selv. Det finnes mye større problemer her i verden… Her parafraserer jeg et sitat: Meninger er som rumpehull, alle har en men man trenger ikke akkurat å vise den fram.

      God bedring Sophie, ta godt vare på deg selv og helsa di🖤 Fortsett å vær deg selv, uten å unnskylde eller forklare!

    40. Er det noen som kjøper dette tullet om at det er gjort pga smerter og medisinske årsaker? Historiene dine endrer seg hele tiden, som ved mye annet du snakker om. Du har jo ingen troverdighet igjen. Du blir hyllet for ærligheten din, jeg kan ikke forstå det. Er folk så blendet av kjendisstatusen til SE at man mister helt evnen til å tenke kritisk?

      Jeg er veldig glad jeg ikke vokste opp med bloggere som forbilder, skjønnhetspresset som legges på unge er umenneskelig. Det jeg lærer av denne bloggen er at man må ta spraytan, vitaminpiller/betakaroten, opereres til det ugjenkjennelige osvosv for å føle seg bra (som selvfølgelig er knyttet opp til en annonnselenke som SE profiterer på). Indre verdier er sekundært, å være ‘on fleek’ er det som gjelder.

      Stopp verden, jeg vil av.

    41. Dette betyr sikkert ingenting for deg og om det gjør, så håper jeg du tar det som konstruktivt og ærlig fra en leser. kanskje du kan skrive et innlegg om det psykiske aspektet her? Åpne opp om det som (tilsynelatende) er hovedproblemet. Det vil være mye mer til hjelp, enn å hele tiden forklare hvorfor. Det er ingen tvil om at du er i en ganske spesiell situasjon. Få på din alder har samme problemstilling (reparasjon av nese etter flere inngrep), og det grunner kanskje i psykiske problemer knyttet til ditt utseende? Kan det være en ide å lufte det tydeligere? Da kan yngre forstå at dette handler om noe mye mer alvorlig enn å mislike sitt eget utseende.

      God bedring <3

    42. Du er nødt til å skaffe deg hjelp, Sophie. Oppsøk legen din, begynn og gå i terapi, vær så snill. Det gjør meg vondt av å se og lese om deg i media. Og det skremmer meg sånn at det er så mange unge mennesker som ser opp til deg. Du er tydelig ikke frisk. Og du setter en standard for unge mennesker om hva som er normalt og ikke. Det er utrolig skummelt.

    43. Hei Sophie!

      Jeg syntes du er så fint med det korte håret (med litt korte extension?)

      Sitter her nå og skal klippe meg «kort» men ønsker samtidig å sette inn litt extension for litt mer liv i håret.. Lurer da på hvilke du bruker når du går for de korte hårsveisene dine? Det ser veldig fint og sunt ut.

    44. Man kan føle man mister identiteten, det er noe som er problematisk, og som kan utløse masse psykologiske reaksjoner. Sliter selv etter at jeg fikk en allergisk reaksjon av restylane, som strengt tatt bare er en injeksjon, men begynner å bli bra nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg