les ELSK MEG her!

Reklame | egen bok

Det var både fint og trist for meg å lese alle mailene som tikket inn i går. Jeg må dessverre sette strek nå, for jeg får ikke gått ordentlig igjennom alle om jeg mottar fler – men jeg gleder meg til å lese igjennom og til å besøke flere av dere, jeg tar tak i det senere i dag.

Ellers er det flere som har etterspurt om jeg kan dele enda et kapitel fra “Elsk Meg”. Det er alltid vanskelig å vite hvilket jeg skal dele, for jeg liker jo hele boken. Jeg er faktisk skikkelig stolt, om jeg hadde lest den selv uten å kjenne meg og sett fra et kritisk perspektiv hadde jeg likevel satt pris på boken. Etter å ha lest boken igjen kom jeg frem til at jeg vil dele ikke et helt kapitel, men et lite utdrag – og jeg håper dere liker den lille biten? Gi meg gjerne en tilbakemelding! Hver gang jeg deler tekster fra boken er det noen som sier “du har ikke skrevet det selv”, men jeg kan gjerne påpeke i det uendelige at jo, det har jeg. Hvert eneste ord kommer fram meg.

 




Så. Litt praktisk info kommer her: 

Du kan kjøpe elsk meg HER (eller i enkelte bokhandlere der den ikke er utsolgt). Hverken pocket eller lydbok kommer på en lang stund, så det er lurt å kjøpe denne versjonen. Om du bor i utlandet kan du bestille den på CDON, de er eneste som sender utenfor Norge så vidt jeg vet. <3

Forbilde finnes i pocket HER. Om du vil lese et utdrag fra forbilde, kan du gjøre det HER.

Forbilde finnes også på Storytel, der har jeg lest den inn selv. 🙂

Jeg kommer forresten til å skrive flere bøker i fremtiden og har en veldig klar tanke på hva neste bok skal handle om. Gleder meg til å dele, men det blir nok ikke før om ett år! (beklager at avsnittene er litt rare, jeg har tatt screenshot og da hopper det litt hit og dit). 

23 kommentarer
    1. Har bestilt boken på nett, vil spare lesingen og ikke “bruke opp” noe enda <3 Ha en fin dag søta, og lykke til med operasjonen, det kommer til å gå så fint ;*

    2. Ååå nå må jeg få ræva i gir å kjøpe boken! This is my cup of tea, og desverre er jeg i et liknende forhold nå, den følelsen av å gi og aldri få noe tilbake er uutholdelig! Takk

    3. lit dumt at jeg ikke rakk å sende en mail men sånn ble det mye å gjøre stilig å vakker bilder å koselig innlegg synes jeg du er favoritten min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    4. Jeg har nettopp lest ut boka, og jeg elsket den! Personlig tror jeg kanskje jeg likte forbilde enda bedre, men kanskje det var fordi forventningene var i taket? Uansett en veldig god, personlig bok, som jeg virkelig vil anbefale videre. Du skriver så bra! Må bare bla videre liksom, leste ut forbilde på en dag, haha.

    5. Er dette et utdraget fra en tidligere versjon av manuskriptet, for her var det en hel del skrivefeil som ikke burde være i et som er ferdig utarbeidet. Kanskje har du vært uheldig med valg av editor eller fått det travelt for å nå deadline, hva vet vell jeg… På tross er det jo ingen tvil om at du har talent for å skrive, du har all grunn til å være stolt!

      1. Her har Sophie akkurat delt et av mange fine, og ikke minst personlige kapitler fra boken hennes. Syntes da at det blir for dumt av deg og kommentere skrivefeil og bruk av feil editor. Er ikke det litt av sjarmen da? At alt ikke må være så himla perfekt til en hver tid?
        Når det gjelder deg Sophie, så syntes jeg du er så sykt sterk! Du er et forbilde for mange, og at du blottlegger deg som du gjør i bøkene dine og på bloggen din, beundrer jeg deg for!!

    6. mest sannsynlig kommer det her til å forsvinne i mengden, men bortsett fra jay alvarezz så er du typ den eneste som har skrevet smått om depersonalisering, og lignende.

      Jeg sitter igjen med tusen spørsmål, litt fordi jeg får avslag av kommunal psykolog (er ikke syk nok, tydeligvis) og fordi privat psykolog koster flesk – noe som åpenbart er en utfordring for en ellers selvstendig 21 åring sin økonomi.

      Derfor , uten noen sammenheng fra dette blogginnlegget; lurer jeg på hvordan i alle dager du har klart å riste det av deg?

      Jeg har lest mye, sånn jeg gjør med alt, og har også kommet frem til at depersonalisering er en slags effekt hjernen får når den mangler nok serotonin: ergo, er man deprimert blir dette mer fremstående. Men i denne verdenen føles det ikke ut som det er noen som kan forstå, hvertfall veldig få. Det å gå rundt å føle at verden er halveis animert, ubehaget av å se på seg selv og andre mennesker. Jeg vet det er overfladisk, dette er en følelse, ikke en reell tanke eller ide om hvordan ting faktisk fungerer. Noen ganger føles det ut som den såklalte «boksen» med ignoranse har blitt fjernet fra hodet og jeg ser ting som de er; rart.

      I det siste har jeg naturlig nok blitt uvel av kjøtt, fordi ideen om å spise ett vesen jeg potensielt kunne vært glad i er barbarsk. Jeg har hatt dette før også, men jeg klarte av ett eller annet mirakel, å svelge den kamelen og overbevise meg selv om at «sånn er det bare». De jeg derimot snakker med dette om nå kan absolutt ikke fatte og begripe hva jeg tenker på, og jeg tror forøvrig det vekker ubehag i de fleste.

      Så hvordan taklet du det? Jeg forstår du har ett godt støtte-apperat og heldigvis (!!) økonomi nok til å søke profesjonell hjelp. Men har du noen andre tips og triks som fungerer? Om det så er selvhjelpsbøker, meditasjon, yoga, trening. Kanskje det rett og slett bare hjelper å bli mer sosial? Hadde _elsket_ ett innlegg fra deg om dette, blåser i om du ikke har «faglig kompetanse» for jeg tror geniunt vi alle som måtte slite litt med dette setter pris på å høre om erfaringer fra en som faktisk har gått/går gjennom det.

      Masse kjærlighet til deg sophie❤️

    7. Takk for at du deler. Når skal du lære deg å skrive “kapittel” riktig? Har sett at du har skrevet dette ordet feil i flere år, så nå er det på tide, spesielt siden du er fofatter. Med mindre det er et søylehode du refererer til da..

    8. Du er flink til å skrive! Jeg fikk lyst til å lese boken 🙂

      Jeg vil legge til at det er flere skrivefeil og setninger som kunne vært bedre formulert, så hvis det var siste utkast ville jeg kanskje funnet en bedre språkvasker? Ellers er det veldig lurt å ha et par kritikkpartnere eller ha flere beta-lesere, da blir du presset til å bli enda bedre og boka får bedre kvalitet. Som sagt – du skriver allerede bra og boka virker interessant – men du kan alltid bli bedre!

      Jeg er spent på hva neste bok handler om 🙂

    9. Har bestilt boken nå, gleder meg til å lese resten!!!! Men jeg er nysgjerrig; har «han» reagert på boken? Vet du om han har lest den? Og ga du han et eksemplar? Tenker bare at man kan lære mye om seg selv og hvordan man er som person ved å lese andres oppfatning av det 🙂

    10. JAA NY BOK!! Lest ut begge bøkene dine på rekordfart. Trenger ny nå😅

      Du er definitivt min favoritt forfatter, Sophie.

    11. Hørte “Forbilde” på lydbok for ca et halvt år siden og elsket den! Nå fikk jeg akkurat en signert versjon av “Elsk meg” til jul av søsteren min. Begynte forresten å grine da jeg fikk den. Var definitivt den beste julegaven av alle i år!
      Ser at du skriver her at det blir lenge til neste lydboken kommer. Hvor lenge er det snakk om tror du? Et halvt år? Et år? Eller kanskje mer? Jeg likte så godt å høre deg lese din egen bok, så jeg gleder meg vanvittig til neste <3

    12. Åå har så lyst å lese hele boken, du er flink å skrive 🙂 Ser ikke ut som CDON sender til utlandet dessverre, men tips til hvem som evt. gjør det tas gjerne imot!

    13. Hva syns typen din om at du legger ut så seksualiserte bilder av deg selv?
      Enhver mann med selvrepsekt ville ikke syns det var Ok at hans utvalgte viser seg fram til andre menn i bare truse.
      Foresten er parykken lang ned i ansiktet på deg, ser helt rart ut.

      1. Tips fra meg: ikke finn deg en mann som tror han kan bestemme hva slags bilder det er greit eller ikke greit at du legger ut. Han kan ikke det. Det er jo SE sin jobb, sin blogg, sin kropp, sine bilder. En hver med selvrespekt for seg burde finne en partner som er støttende, ikke kontrollerende❤️

        Sophie: fint utdrag, kjenner meg altfor masse igjen, gleder meg til å lese resten av boken !

    14. Så var dere igang igjen med meningsløs hakking og klaging-regner med at ett så stort bokforlag som Cappelen har kompetente folk som leser korrektur og klarer å rette opp skrivefeil-er det noen av dere som har fått en bok utgitt liksom?? Og hva er dette med seksualiserte bilder?? Tror han visste hva han han kunne forvente seg når han ble sammen med Sophie Elise og får da virkelig håpe at han har selvrespekten sin i behold-det er bare stygt å skrive-hva ønsker du egentlig å oppnå med det??

      1. Øhh..klaging og hakking? Take a chill pill. Sophie Elise er en offentlig person og tåler helt sikkert å få litt kritikk, uten at fansen hennes trenger halshugge de som kritiserer. Språket og tegnesettingen er generelt dårlig, utifra dette kapittelet å dømme, så jeg lurer på om hun ikke har hatt korrekturleser i det hele tatt. Det å skrive har vært hennes yrke i mange år, og språket hennes trenger litt oppussing synes jeg 🙂Denne kritikken er rettet til språket hennes, ikke Sophie Elise personlig.

    15. Lisbeth, jeg spurte ikke deg , gjorde jeg ? Jeg genuint lurer på hva menn som er sammen med jenter som viser seg fram på en slik måte synes om det. Fordi jeg ikke forstår det helt. Jeg ville aldri syns det var akseptabelt hvis min utkårede,evt far til mine barn, skulle vise fram kroppen sin slik til andre. Det er mitt.
      Prøver bare å forstå andres synspunkt. Skjønner ikke hvorfor du må kommentere en kommentar rettet mot noen andre?

    16. Denne chill.pillen har blitt tatt og jeg har overhodet ikke skiftet mening-
      Skal ikke Sophie Elise opereres imorgen og trenger litt støtte-jeg hadde ihvertfall grudd meg og trengt noe annet enn bare dumme kommentarer-lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg