la oss være litt blide folkens

Reklame | annonselenker

Siden stemningen her i går var litt dyster – ikke at det byr meg imot for jeg elsker å lese dystre og drøye ting – men uansett, det er godt med forandring. Generelt sett har jeg vært negativ hele påsken, men den er tross alt over i morgen! Her kommer et par ting jeg liker eller er glad for.

💖 I morgen reiser jeg til Italia på jobb i tre dager. Jeg har gledet meg til den turen lenge, men jeg hadde ingen andre forventninger enn at vi (samarbeidspartner og meg) skal dra på fabrikk for å bestemme oss angående litt vareprøver. MEN! Nå har jeg fått så mange fine meldinger fra dere om Firenze, så jeg gleder meg skikkelig til å se byen. Ikke at jeg får sett så mye, men å være i de omgivelsene kommer til å gjøre meg inspirert. Og så reiser jeg med så fine folk, også. Hvem det er, får dere se i morgen.

💖 Håret mitt! Sebastian har lagt inn noen mørkere striper slik at overgangen mellom etterveksten ikke skal bli like hard. Så lagde han en fin flette på det. Han kom inn på fridagen sin kun for å fikse meg, så vi hadde salongen alene. Skikkelig snilt gjort, jeg måtte få fikset håret før vi reiser bort i morgen (det skal filmes en del). Han jobber på Park Lane på Majorstuen, bare spør etter Sebastian og du havner i hendene på et geni. Han er virkelig en karakter for seg selv.

💖 Greta Thunberg er på coveret av siste I-D, et sinnsykt fint cover dessuten. Jeg gleder meg til å kjøpe magasinet å legge det på hedersplass i stua (det skal så klart se tilfeldig plassert ut, hehe). Herregud som jeg elsker den dama, jeg ble så imponert over talen hun holdt forrige uke hvor hun dro parallerer til Notre Dame. Jeg måtte sende talen til min venninne Anne-Sofie, som er laget av stein og “ikke helt kjøper tårene til Greta”, haha. Vi begge digger henne altså.

💖 I dag har jeg sett ut som “catwoman” som en følger så fint sa. Ikke fordi jeg har tatt så mange operasjoner at jeg ser ut som en katt i motvind som Joakim poengerte, men fordi jeg har skinn fra topp til tå! Det er fake, så klart. Og faktisk ikke så klamt og varmt som man skulle tro, Oslo byr på nærmere 20 grader og slik har det vært lenge nå. Det gir jo meg panikk så klart, haha.

Bukse er normal i størrelsen, du finner den HER / Topp fra Nly Trend

💖 At vi skal podcaste i morgen tidlig! Vi valgte å ikke podcaste i dag ettersom jeg ikke var i god form, angst som tok overhånd og ikke på en sånn “la oss podde om det”-måte men på en helt ekte og brutal måte. Så, det fine teamet vårt kastet seg rundt og stiller opp i morgen istedenfor, tidlig ettersom jeg har et fly å rekke. Episoden blir derfor forsinket med en dag, men den som kommer blir jævlig bra – det føler jeg i hele kroppen. Vi har en kul liste med ting vi skal snakke om. Vi er så opptatt av å levere kvalitet og heller at den blir en dag forsinket enn at vi bare slang sammen noe.

💖 Det lukter helt sinnsykt godt i huset nå. Vi kjøpte duftepinner på Son Spa, som seriøst er den godeste lukten jeg har opplevd! Det er som å gå inn i et femstjerners hotell, der lukter det alltid så eksklusivt og deilig, som det gjør her nå. Jeg er veldig opptatt av lukter, og de skal føles litt dupe, varme, eksklusive, mystiske.. Ja, hehe. Jeg er ikke så glad i søte lukter og ville heller ha brukt en herreparfyme om jeg måtte velge mellom det og noe veldig søtt.

💖 På snakk om! Her er mitt siste tilskudd i parfymesamlingen. Hun som solgte den til meg i går mente at jeg IKKE burde kjøpe den, den var alt for maskulin og “streng” for meg, og da måtte jeg hvertfall ha den. Den lukter spennende, bedre kan jeg ikke beskrive det. Voksent. Som alle parfymene mine! Denne var ganske dyr (3000 kr), men ellers er merket jeg liker best Givenchy.

💖 Jeg har akkurat bestilt mat fra Foodora akkurat NUH. Ikke Pad Thai denne gangen men.. Chop Suey!! Min andre favoritt. Det har skjedd en feil inne på Foodora-kontoen min så Kasper sitt nummer blir koblet opp, hver gang. Han er i familieselskap i Harstad. Så irriterende at han må avbryte det for å forklare en sjåfør som ikke finner veien hvordan han skal komme for å gi MEG mat, fordi jeg ikke gidder å lage selv.

💖 Og jeg har kjøpt en ny baderomsmatte! Hvor sinnsykt fin er ikke denne? Veldig min stil. Deilig å stå på også. Før hadde vi en litt mindre fin håndduk der som jeg har klødd i fingrene etter å erstatte.

Du finner den HER.

Ellers snakket jeg nettopp i telefonen med mormor, det var skikkelig koselig. Besse, som jeg kaller henne! Siden jeg er eldst av barnebarna var det jeg som fikk bestemme navn. Nå kommer maten min på døren, jeg skal spise, tøye litt og så må jeg sove virkelig. Hodet mitt er helt kjørt, kroppen likeså. 

17 kommentarer
    1. Skikkelig stilig å Nydelig bilde synes jeg spennende å interressant innlegg synes jeg du er en klok dame synes og jeg har bestilt meg en redning fløyte for jeg synes det er lurt å ha kjøpt den på Klarna jeg gleder meg til å se den ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis Kristian Magnus 🐱😃♥️🌌🦋

    2. Hei! Lurer litt på hvorfor du ikke bare kan si nei til at du har vært i Tyrkia om du ikke har vært det? Du må jo få med deg spekulasjonene overalt og at du får spørsmål om det, så det er vel greit å bare si nei.. eller ja om du har vært det? Eller får du mer ut av at folk bare spekulerer i vei? Savner Sophie som kommuniserte med leserne sine, nå kan du forsvinne i en ukes tid og bare komme tilbake som om ingenting har skjedd.. Skjønner ikke??

      1. Enig hun får så mye mer ut av spekulasjoner, krangling mellom fans og de som kommer med konstruktiv kritikk. Flere spekulasjoner kommer selvsagt når ansiktet alltid er kamuflert. Operer i vei, men får oppriktig vondt av de som ser opp til deg og går å håper på svar eller oppdatering, noe de aldrig får. Du sier A, men aldri B. Hva du gjør med kroppen din er ikke vår sak, men det tar deg noen sekunder å avkrefte ryktene. Hvis du har operert skjønner jeg godt at du ikke vil opplyse om det. Da kommer det en ny storm antageligvis, men vær nå snill og god mot leserne dine.

      2. Har du ikke annet å finne på enn å sitte å kommentere kritisk under hvert innlegg Sophie Elise legger ut? Du er jo en ryktespreder her nå, jeg ante ingenting om spekulasjoner om Tyrkiatur selv om jeg leser bloggen og følger henne i sosiale medier, før jeg leste din kommentar her i går og nå igjen i dag. Hva synes du om mennesker som sprer rykter om andre? Jeg har ikke særlig til overs for det hvertfall.

        1. Spekulasjoner er desverre noe bloggerne må leve med. Du trenger jo ikke å bry deg om hva andre skriver? Du vet vel og godt at sophie liker når det stormer i kommentarfeltet. Hun sier også rett ut at hun liker å lese drøye og dystre ting. Hun liker og veldig godt å holde ting hemmelig, med små stikk av og til. Men igjen, det er hennes blogg og hennes valg. Det de fleste ikke helt skjønner er vel fraværet av kommunikasjon med leserne. Har fulgt henne fra og til i mange år, men føler jeg har vokst fra dette tullet. Og jeg er et år yngre.

    3. Så akkurat innlegget ditt om hvordan du ble kvitt acne, også begynte jeg å lure på. Kan du vise frem hva du spiser i løpet av en dag eller gjerne flere dager? Jeg er selv i en prosess om å spise mindre kjøtt/meieriprodukter/gluten og litt sånt, og kjenner at motivasjonen til mat generelt er så dårlig når jeg sliter med å finne alternativer. Har ikke funnet noen kjøtterstatninger som jeg klarer å spise, sliter med gode alternativer til frokost og ender opp med å spise det samme igjen og igjen ut i det kjedsommelige. Så hadde satt veldig pris på et innlegg om det for å få inspirasjon.

    4. Hvis du får tid (spesielt inn mot ettermiddag/kveld) MÅ dere dra opp til Fiesole. Det tar ca 25 min med lokalbuss, mao kortere med taxi. Fantastisk utsikt over Firenze. Kan ikke beskrives med ord engang. Det er et kloster der oppe også, en helt spesiell stemning. Og så er det en helt fantastisk restaurant der oppe som jeg ikke kan få anbefalt varmt nok. Et supert sted når man vil vekk fra de store turistmengdene.

      God tur!!

    5. Hei Sophie! Ville bare si at vi er flere som deler frykten for klimaet, og for meg er det særs reelt og noe jeg prøver formidle videre på en konstruktiv måte. Stå for frykten din!😊 Du deler så mye bra og inspirerer på veldig mange måter👍🏻

    6. Hei! Så leste en bok i påsken som jeg tenkte at du ville like 😍
      Den heter for «Blå» skrevet av Maja Lunde.
      I boka følger vi 2 personer, en kvinne i 2018 som kjemper for naturen og en mann 2041 som er blitt en klimaflyktning.
      Litt dårlig forklart men gjorde virkelig inntrykk av en fremtids visjon av hva som kan møte oss i 2041 hvis vi holder på såln som bi gjør med naturen vår.

    7. Lykke til i Italia, du er heldig som får testet ut dine egne produkter😃 Så utrolig spennende det må være! Gleder meg til vi får se resultatet! Stå på Sophie Elise, du er flink og hårfargen din ble kjempefin!!!💗

      Jeg foretrekker søte og feminine dufter jeg da, Christina Aguilera, Versace og Dior er mine parfyme favoritter😃

      Dufter inne foretrekker jeg lavendelpinner💗

      God tur til Italia, kos deg masse!😃

    8. Hei Sophie! Jeg har lest boken din “elsk meg” og holder nå på med “forbilde”. Jeg må si, fy søren så dyktig du er! Hvordan du beskriver, forteller og forklarer er helt enormt bra! Ikke bare i bøkene, men også på bloggen. Du er uten tvil Norges beste blogger, fordi du deler så utrolig mye av deg selv, uansett hva det måtte være. At du deler om operasjonene dine, psyken din, følelser og alt gjør deg så utrolig ekte. Du er et ekte forbilde Sophie <3
      Håper alt står bra til med deg!
      Stor klem fra meg!

    9. Bokmålsordboka
      Oppslagsord Ordbokartikkel
      parallell

      I parallell m1 (av II parallell)
      1 rett linje som er parallell med en rett linje eller et plan; plan som er parallelt med en rett linje eller et annet plan
      2 motstykke, tilsvarende eller samsvarende fenomen
      det er lett å peke på paralleller til dette forholdet / utviklingen har paralleller i andre land / tilfellet er uten paralleller enestående, uten sidestykke
      3 en av flere skoleklasser på samme års- eller undervisningstrinn
      en fem parallellers ungdomsskole
      parallell

      II parallell adj. (fra gresk)
      1 om to rette linjer i samme plan, om to plan eller ett plan og én rett linje: som ikke skjærer hverandre hvor langt de enn forlenges
      2 ved siden av
      nye metoder nyttes parallelt med de gamle / behandling og forebyggende arbeid må foregå parallelt
      samsvarende
      de to utviklingslinjene er helt parallelle
      i musikk:
      stemmene løper helt parallelt

      Ønsker en fin tur til Italia!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg