krystaller og misforståelser

Reklame | en annonselenke

Tror dere på at krystaller kan ha en helbredende kraft? Jeg kan alt for lite om det til å ha en mening her, egentlig. La oss ha i bakhodet at jeg kjøpte “krystaller” på frisørsalongen Gevir til flere tusen kroner, og så fant jeg helt like på AliExpress til to kroner senere, haha.. Der har du mitt kunnskapsnivå.

Jeg er nok akkurat på gjennomsnittet spirituell. Kanskje litt mer enn mange jeg kjenner men jeg er likevel laaaangt unna å være såkalt “våken”, haha. Jeg leser mye, mediterer nå og da, er opptatt av min indre verden og jeg prøver å være fokusert i nuet, fokusere på pusten når det er mulig, at den treffer helt ned i magen. Men det er mange deler av spiritualitet jeg ikke liker så godt, mennesker som bruker det de kaller for “spiritualitet” som et personlig tilbehør for å være bedre enn andre. At man “vet så mye”. At man er et steg fremfor. Da har man totalt misforstått hele konseptet, men det har gitt spiritualitet et dårlig rykte når det egentlig kun handler om å være snill med mennesker og tilstede i seg selv.

Kjole: HER. // Øredobbene mine er clip on, og kommer fra Glitter.

Når jeg har vært langt nede har jeg ofte fått beskjeden om at jeg bare burde meditere eller puste eller hva faen, så hadde det gått fint. Der er jeg uenig, du kan ikke begynne å trene når du er alvorlig overvektig å forvente at det skal gå over på en dag. Pluss å være tilstede i angsten kan trigge enda mer angst.. Det er en prosess og helst burde man jo starte før det har gått så langt. Jeg er veldig glad i å visualisere og synes det er mye mer spennende enn selve meditasjonen, men der finner alle sin vei.

Uansett. Vi var på butikken Rock Star Crystals, der kunne jeg ha surret rundt i flere timer. Alt er veldig Amerikansk, altså “over the top” og med en gang vi kom inn på butikken var det noen som sto å kranglet om abortloven. Ironien, krangle i en butikk full av krystaller haha.. MISFORSTÅTT!!!!

Og prisene var ikke så alt for ille heller, selv om man må regne med å betale en del for krystaller som er ekte. Og fake tydeligvis, utifra mine tidligere erfaringer haha. Uansett, vi kjøpte et par forskjellige som jeg gleder meg til å pynte med hjemme! Om noen av dere er interesserte i krystaller og kan tipse meg om bøker hvor jeg kan lese mer, eventuelt nettsider så gi meg en lyd. Jeg ønsker alltid å lære mer. 

18 kommentarer
    1. Så nettopp at de sendte den folkeopplysning episoden med kjøtt og miljø osv. Har du sett den og hva synes du? Jeg synes den var mye bedre enn What the Health osv fordi den var nøytral og klarte å få frem begge sidene ved saken

    2. Svevende skikkelig super interessert å kjempe kult innlegg ja jeg tror på krystallenes kraft og aller beste den blå krystall å blå magi ønsker deg alt godt og en magisk å Eventyrstund fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🌌🦋✌☀️

    3. Min erfaring er at krystallene må være av høy kvalitet og målrettet til terapeutisk bruk for å ha noe særlig virkning. Har brukt det som et tillegg til individuelt skreddersydd medisinske tiltak i mange år og opplever stor forskjell på resultat i sammenheng med kvalitet og design. Sjekk Gemisphere og Gemformulas på nett. Her er det både informasjon og nettbutikk. Helt enig ang dårlig råd når man er langt nede, da trenger man kanskje heller praktiske tiltak som er forsket på vitenskapelig, og ikke bare å “puste”..

    4. Det er et spennende felt,og så mange vakre krystaller. Jeg har brukt mange ulike,men virkningen er vanskelig å si.Man får krystaller som skal virke på det meste.Men uansett er de vakre,og fine å omgi seg med.Skulle gjerne vært i den butikken du var i her.
      Spiritualitet er spennende,det er spennende å jobbe med den siden av seg selv,men det betyr ikke at man vet alt og kan alt. Tvert imot vil jeg si,som har jobbet med dette i mange mange år,at man får flere spørsmål underveis.Vi har alle vår egen vei å gå,og jeg ville skygget unna alle som gir uttrykk for at de vet og kan så mye bedre enn andre.Det er ikke bra,vil si det er en form for hersketeknikk.Det er som du sier,de gir et dårlig rykte til andre som er seriøse i slike prosesser,om man jobber med angst,har møtt veggen eller hva som helst.Det er ofte da man går inn og oppsøker et slikt miljø.Det har jeg sett mye av,men det bør jo ikke være slik for alle.Pusten er viktig,om man lærer å “lese” sin egen pust,forteller pusten oss hvordan vi har det.ikke noe press,men bare stoppe opp og kjenne etter,hvordan har jeg det nå? En fin øvelse er å legge hendene på magen når man våkner om morgenen,og ta tre dype pust før man står opp.Da er hendene litt veivisere på hvor dypt vi trekker pusten.Da skal jo magen gå opp når vi puster inn.Ingen stress..bare være i pusten.Da kan man jo for eksempel ha en krystall til hjelp,som går på noe av det man er i der og da.Da blir man mer tilstede i seg selv,det bør ikke være så komplisert og vanskelig.Masse lykke til på veien din til å oppdage nye krystaller.

    5. Krystaller kan ha en ganske så sterk healingkraft om du tror på det. Jeg har en rosenkvarts stein som tilhører stjernetegnet mitt (tyren) og hjertechakra ♡ Denne kjøpte jeg for en del år siden, fikk høre den gang at det var kjærlighetssteinen, den gang lo jeg fordi jeg var et barn, men der kan man se – det var en mening med at jeg kjøpte den, for i dag så er jeg veldig sterkt knyttet til den! Det er viktig at den renses med å ligge under rent rennende vann i noen minutter, så skal den helst ligge å lufttørke i noen timer i solen/fullmånen for å “lades opp”, men har aldri vært sol/måne når jeg har renset min, så jeg har pakket den inn i papir 🙂 Så bærer jeg den på meg slik at jeg fører min energi inn i den, den er for stor til å bæres som et smykke, men passer perfekt inne i hånden min når den er lukket ♡ Den burde renses innimellom da den også drar til seg negative energier. Har jeg vondt en plass legger jeg den der, eller om jeg har “strålinger” i armen legger jeg den i hånden og holder den med knyttet hånd, eller fikler med den, så fokuserer jeg lett på at den fjerner smerten, og etter noen minutter går det over ♡ Virkelig en flott stein/krystall ♡
      Du må gjerne ta kontakt om du har spørsmål, begynte selv for fult å gå den åndelige veien i februar, selv om interessen har vært der siden jeg var ung 🙂 Har på den korte tiden lært utrolig mye føler jeg, og det er så mye fint, og jeg deler gledelig mine erfaringer og råd ♡

      1. Du må mer enn gjerne ignorere profilbildet mitt, det er fra 2014, og får ikke forandret på det 🙌🏻😂

      2. Mina, liker at du bruker det norske ordet for det, “åndelig”. I mine ører har “spirituell” en annen konnotasjon enn åndelighet 🙂 men det er selvfølgelig individuelt hvordan man tolker ordene og hvilken mening man gir dem.

    6. ” Jeg kan alt for lite om det til å ha en mening her, egentlig”

      Dette kan du med fordel overføre til en del andre temaer.

      1. Tenkte jeg også, hykler. Akkurat steiner og krystaller gjør vel ikke så stor skade når en uopplyst person snakker om det, men når du prater om Palestina konflikten uten å lest et eneste ord om det blir jeg bekymra. Folk er så lettpåvirkelige idag og tror sikkert på alt hun sier.

    7. Kjære Sophie, kor fantastisk er det ikkje å ha ein så dedikert, lojal og støttande person som Kristian Magnus (og pusekompis) som står ved sidelinja og heiar deg fram kvar dag!? Som gjev dei finaste orda han kan komma på i gåve til deg. <3 <3 <3 For eit fint menneske — eg blir så glad!

    8. Hei Sophie. Likte innlegget ditt. Vil bare fortelle litt om spiritualitet. Som du sier er det mange som har misforstått hva det er. Foll tror det er å være bedre enn andre. Tulball. Spiritualitet er en ikke religiøs vei. En livstil. En reise om å finne seg selv, sitt indre, sin styrke, sine svakheter, sine feil og lære av dem, feile og prøve, se livet i perspektiv fra ulike vinkler. Å være snill, og god mot dyr og naturen, kjenne gleden ved bare å eksistere. Ved meditasjon, kreativitet, musikk vil man komme nærmere seg selv. Hvem var man før dette livet? Hvem er man egentlig når man tar bort det vi har her og nå? Spiritualitet handler om seg selv. Det har ikke noe med å bli bedre enn andre eller tro man er bedre enn andre å gjøre. Folk må lære før dem uttaler seg om noe de ikke vet.

    9. I Moss er det en butikk som heter steinhaugen, de har lang erfaring med alt angående krystaller og steiner 😀 holdt på endel med slikt før jeg også, hjalp meg hverfall 😀 på høsten pleier det å være steinmesse i Moss. Sikker noe slikt i Oslo også.

    10. Sophie, please ikke gå ned den alternative veien. Du begynner å bli mer ‘spirituell’, som virkelig ikke er en positiv ting hvis man bryr seg om å være et rasjonelt og oppegående menneske. Jeg vet at du er smartere enn det her. Krystaller er geologiske formasjoner. At det har en healing effekt er like tullete som astrologi. Bare please, ikke bli mer spirituell og alternativ. Stol på forskning og vitenskap. Gjør research. Please. Verden MÅ gå videre fra alternativkultur, religion osv. Du begynner å gå litt i feil retning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg