kan man egentlig leve et godt liv uten extensions, serr

Fresh out of the shower..

Nå er det en måned siden jeg startet prosjekt “slutte-med-extensions-aldri-style-håret-la-håret-vokse-ta-kosttilskudd-hate-livet” og det føles som en livsstid. Haha. Jeg ser på episoder av Sophie Elises Verden, samtidig som det stikker i magen fordi jeg saver å ha hodet fullt av andre menneskers hår. Hver eneste dag vurderer jeg å plukke opp telefonen, ringe Fetisha (som er frisøren min) å rope “jeg angrer! Ta meg tilbake til dagene der jeg ga faen i min egen hårkvalitet”. Hvorfor er dette så vanskelig for meg? Fordi det går så saaaaakte. Jeg vet det tar tid før kosttiskuddet ordentlig kicker inn, men faen ass. Nå har det som sagt gått en måned, og dette er den lille etterveksten jeg har fått:

INGENTING!!! Hvor lite vokser egentlig håret mitt naturlig på en måned? En halv centimeter? Det kan da ikke være normalt. Men jeg kan merke kosttilskuddet begynner å slå inn, jeg har nemlig fått tilbake babyhårene. Det har jeg kun når jeg tar tilskudd. Jeg må bare beklage selvbruningen i hodebunnen altså, men sånn er livet.

Dette er altså min redder i nøden som jeg kaller kosttilskuddet. B-vitamin for hest. Jeg har snakket om dette flere ganger men jeg er overbevist om at dette er det beste og sterkeste om du ønsker lengre hår. Jeg må le litt inni meg når jeg ser på pakken, “bare det beste for din hest!” og så er det lille meg som står på badet, med rottehåret mitt og shotter det her. Det ser ut som spyleveske, men det smaker.. Helt OK! Jeg husket det som verre enn det faktisk er.

FAST shampo og balsam kjøpte jeg på Hendrix hair, og Biotin Shampo kjøpte jeg på Amazon. Disse har jeg ventet litt med å bruke ettersom håret blir så sinnsykt tørt. Det er ikke vits at håret vokser om det likevel bare knekker i tuppene, så nå kurer jeg for harde livet og venter på styrken til å starte med disse. Jeg leser så mye bra om disse produktene men har samtidig litt vanskelig for å tro på dem.. Vi får se. Jeg holder dere oppdatert!


Det eneste fine med det korte håret: å ta bilder som dette på vei ut av dusjen. Nå ser jeg freshere ut enn jeg pleier takket være microblading (Margrete på Brow Rehab er en gud) og så vippene (Christina på Eger Skin Clinic er min andre gud). Men det håret, når det er vått og bildene blir knipset i det perfekte øyeblikk.. Ja. Det er noe eget ved det.

74 kommentarer
    1. Jeg sliter selv med at i perioder mister jeg utrolig mye hår. Stress etc.
      Prøvde ølgjær og syns det funket. Men jeg er også sånn, det skulle helst funket i går lissom. Hehe.
      Men kanskje jeg skal prøve den shampoen der.

    2. Føler du at håret ellers på kroppen vokser fortere også? Fordi jeg vil gjerne ha lenger hår fort jeg også, men jeg vil det ikke så mye at jeg orker at jeg må barbere kroppen hver dag, hehe!

      Hilsen Rachel 🙂

          1. Hei Marianne😊Jeg har selv brukt HairCare,.Jeg brukte det i 6.mnd,og det funker!.Jeg fikk tilbake styrken og vitaliteten i håret,det ble sunt og sterkt igjen.Jeg fikk t.o.m kommentar på hvor blankt og fint håret mitt var blitt.Grunnen til at jeg valgte dette produktet var at jeg var desperat etter å få ‘håret mitt tilbake’.,for jeg har hærjet veldig med det.Allt ifra lyst hår til mørkt hår,avfarging(dette er reinspikka bleiking),så håret mitt var ødelagt og skjørt.Men Marianne,prøv dette produktet for det funker.Men vær obs på at ALLT vokser😂,så da fikk jeg en forståelse av gutta om at de synes det er kjedelig å barbere seg😂😂😂

    3. Ingrediensen her er: tålmodighet.
      Å gro hår tar lang tid. Og ja, håret ditt har problemer med å gro pga behandlingene du har tatt (farge og extensions). Been there done that..

      Gikk frisørlinja og eksperimenterte mye med håret for 10 år siden. Håret mitt var langt og plutselig uten å tenke meg om så var det kort helt til øreflippen. Bare fordi hair extensions var populært på den tiden.. Endte med å bli avhengig av det, brukte clip on hver eneste dag. Det tok meg 6 år fra jeg sluttet med hair extensions til jeg nå har en lengde hvor håret når ned til korsryggen. Aldri mer hair extensions! De sørget pent for at håret ikke ville bli lenger og at det knakk og gjorde slitasje.

      Det jeg har gjort for å få håret tykt, langt og glansfullt er å kun ta ettervekst 2-3 ganger i året, tar to vitaminbjørner hver kveld og drikker mye vann. Det hjelper 🙂

      Anbefaler også, da jeg selv syns det funka, å prøve Lee Stafford sin HAiR GRowTH hårkur. Den kan lukte litt sånn bestemor, men det lukter ikke vondt 🙂

      1. Men hvordan kan ha håret problemer med å gro fra bunnen, for håret der “vet jo ikke” om det er slitt i tuppene? Hehe. Om du forstår.Du har jo gått frisør så kanskje du kan forklare meg hehe 🙂

        1. Hei, det virker bare sånn for når det er slitt i tuppene så «knekker» det av.. så om det er veldig slitt i tuppene så er vanskelig å komme noen vei. Derfor de alltid har sagt at vi må klippe oss får å få håret til å vokse???? jeg sliter med akuratt samme, men har funket veldig etter jeg begynte på b-stress og dusjer håret barre 2-3 dager i uken

    4. Har brukt fast shampo og balsam selv, desverre uten noe effekt bare mer slitt hår. Anbefales ikke, men lykke til kanskje det funker på ditt hår????

        1. FAST hadde null effekt her, tror det bare er salgstriks som funker på de som sparer ..;) inkl meg, hehe. Hodebunnsmassasje fremmer vekst av sunt hår, sies det. Godt er det og 😀

    5. spennende å interressant innlegg synes jeg er kjempe fornøyd med sophie Elises verden skal se på til torsdag gleder meg masse til det DU ER FAVORITTEN min og en skikkelig kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en super fin kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️ ♥️

    6. Uff, æ kjenne mæ så godt igjen. Og æ jobbe som frisør ???? Har bleka håret mitt altfor masse, men klare ikkje å slutt ???? Anbefale dæ hele serien til Joico K-pak (den ene kuren har vunne pris for beste kur i sånn 18 år eller noe) og Olaplex da det e den eneste behandlinga som lage ny og reparere bindingen i håret ???? veksle mellom proteina og fuktighet anna hver gang. Men med en gang håret bynn å kjennes hardt ut, gå over til produkta med lett pleie og kun fuktighet, for da har du mest sannsynlig fått for mye proteina.

      Og sist men ikke minst: klipp bort aaaaaalt som e slitt, selv om det sug.. . Sjekk om nån frisøra har “Split ender”, for den tar 3-6mm av alt småhår som stikk ut. Den e heeeeilt genial og æ anbefal å ta den en gang i mnd❤️

    7. Dropp hestekuren og fast shampo&balsam asap!
      Bruk den pleien håret ditt trenger så det ikke detter av i prosessen. Husk hvor behandlet håret ditt er. Ta heller kollagen mm i te/kaffi hver dag (selges hos frisør) eller ta biotin tilskudd (selges på nett, Google it)

    8. Du kunne testet Kérastase Resistance Extentioniste serien, det er en egen serie for å gi styrket og forlenget hår. Finnes i sjampo, balsam, hårkur og serum. Tørker ikke ut håret på samme måte som Fast 🙂

    9. Ville prøvd meg på Biotin tabletter i stedenfor sjampo hvis den tørker ut håret. Jeg kjøpte biotin tabletter på Amazon for et helt år som ikke var særlig dyrt. De hadde også veldig høy dose i forhold til andre tabletter jeg har tatt før, noe som går greit da biotin er en vannløselig vitamin. Den jeg kjøpte var fra Pinacle og anbefales veldig.

      Når det kommer til sjampo og balsam så ville jeg absolutt anbefalt deg å begynne med noe som gir masse fukt. Er utrolig kjipt å bruke sjampo og balsam som tørker ut håret, foe et tørt hår er vanskelig å redde, og må da bare klippes av etterhvert. Kan anbefale deg den hvite/oransje serien til Kerastase, den er utrolig god. Spesielt hårkuren dems!!

      Ellers vil jeg anbefale deg Shu Uemura sitt overnight serum essence absolue. Det er en utrolig god hårmaske som du bruker over natten, og det beste med denne er at du ikke må dusje håret dagen derpå til tross for at du bruker rikelig med produkt. Den anbefales på det varmeste!!

      Jeg også holder på å vokse ut håret mitt nå og til tross for at det har blitt ganske langt nå, så skjønner jeg hvor frustrerende og slitsomt det kan være til tider xx

    10. Alltid hatt tykt og langt hår, men så bleket jeg det i et år hos frisør og 70% av håret bare knakk, alt var i forskjellige lengder. Prøvde å spare men funket ikke uansett om jeg slutta å bleke det, så farget jeg det brunt hjemme og klipte bobb. På et år hadde jeg nesten fått tilbake hele tykkelsen og, på 1,5 år var hele hele lengden tilbake (under puppene). Har også stripet det i et år nå med 3 måneders mellomrom hver gang og brukt olaplex hver gang. Nå er håret fortsatt langt og langt, knekt litt i nakken men ellers fint. Så tipset mitt er å ha brunt hår ganske lenge og for all del ikke blek det mens du sparer, for mitt blonde og slitte vokste ingenting.

    11. Jeg innbiller meg at mane and tail shampoo og balsam funker???? dessuten ville jeg ikke brukt hårprodukter som tørker ut håret. Det gjør det mindre motstandsdyktig, akkurat som tørr hud
      Og jeg hadde aaaaldri kommet til å putte no i kroppen min som er ment for dyr, spesielt ikke store hester. Kan bli for mye av det gode, selv om b-vitaminer er vannløselige(skilles ut med urinen) kan vel bli for mye for nyrene da kanskje????
      Men jeg vet ikke altså!

      Ellers er hår en tålmodighetsprøve. Vaanskelig å holde seg unna farging når etterveksten begynner å synes ????

    12. Da jeg brukte FAST shampoen og balsamen funket det som fjell for meg, brukte det da hver eneste dag, kura håret ca 1-2 ganger i uka. På et halvt år var etterveksten min ca 15 cm omtrent. Håret vokser opprinnelig 1/2-2 cm i mnd..
      Trikset er også blodsirkulasjon, det er det som trigger hårsekkene til å aktivere seg. Så anbefaler å massere hodebunnen i ca 10-15 min hver dag sammen med shampo og balsam.

    13. Funker like bra med b-vitaminer fra apoteket, en liten hvit boks. Hvis du får for mye b-vitamin enn det kroppen tar opp vil uansett overskuddet skylles ut gjennom urinet. Men gjærpulver (gul boks) som man kan kjøpe på butikken funker utrolig bra for håret. Kan blandes i yoghurt.

    14. Jeg har prøvd alt av hairextensions og det eneste som funka for meg (og som ikke sliter på håret) er silicone beads weft hairextensions.
      I tillegg så går jeg på ølgjærkuren og vasker kun med balsam.

      https://youtu.be/CZLr5j4hlFE

    15. Vask håret sjeldent. Spis mat og ta tran. Vær glad det er luesesong. Syntes uansett du er fin med kort hår 🙂

    16. Sies at vitaminer har mye å si! A og D blant annet, jern er også viktig. Ei venninne bytte sengetøy til sateng, men usikker på om det fungerte 🙂

    17. syns du er minst like fin med ditt eget hår <3 Ser fresh og naturlig ut

      Ang Fast har eg hørt at håret kan knekke, men også at det kan vokse.
      Ellers er jo bitotin B vit og det hjelper,men som med negler og hår vil ikkje bare ha lengde og hardhet, vi vil ha styrke også og flekisbilitet.

      Pga sykdom og død i familien måtte eg klippe av meg alt håret mitt i mai -da mener eg alt..eg hadde like mye som du hadde med esktention. Men eg hadde kattunger i vaskemaskinen og måtte klippe fra hverandre sokker og truser da de var infiltrert med hår. Det var hår over alt….helt ødelagt av sykdom og sengeleie.
      da sa frisøren det tar 3-6 mnd før det stabiliserer seg -så 1 mnd er ingenting, er først om 3 mndr du skikkelig merker noe. Du har jo misbrukt håret lenge utenfra.eg gjorde det innefra….sykdom ble jo til at man manglet alt mulig ikkje sant. Så gi det tid, håret blir mye finere om en stund. Nå mister eg knapt hår, krøllene mine er tilbake-de var helt vekke LENGE før eg klippet meg så antageligvis var eg syk før eg ble skikkelig syk…nå er eg bra igjen.håret er bra igjen.huden. for den datt jo og av i skyer….helt fælt…det blir så bra, du er flink 🙂

      Vask håret sjeldent.eg vasker det ca hver 7 til 10 dag…det sliter og mindre…eg bruker unwash for tiden vaskebalsam..syns den er veldig god og håret føles som silke og som i morgen hår -ikkje uttørket ullhår 😀 som eg føler eg kan få noen ganger første dagen.

      1. “Pga sykdom og død i familien måtte eg klippe av meg alt håret mitt i mai -da mener eg alt..eg hadde like mye som du hadde med esktention. Men eg hadde kattunger i vaskemaskinen og måtte klippe fra hverandre sokker og truser da de var infiltrert med hår. Det var hår over alt….helt ødelagt av sykdom og sengeleie.”

        Hææ?
        Sykdom og død i familien og da måtte du klippe deg?
        Hvorfor hadde du kattunger i vaskemaskinen? Overlevde de? Og hvorfor måtte du klippe sokker og truser?- kunne du ikke bare kasta de?

        Neida nå skjønner jeg hva du sier. Men det tok 10 minutter….
        Du var syk. Og i tillegg døde noen i familien og dette tok også på helsen din.
        Du hadde mye hår, men etter du ble syk røyta du så mye at når du vaska klæra dine måtte truser og sokker klippes fra hverandre da de var surra fast i de lange håra dine som festa seg over alt og ble med i vaskemaskinen. Håret ditt ble ødelagt av sykdommen og det at du lå i senga heletiden.

        Så…. hvilken sykdom hadde du?

        1. 10 minutter faktisk 🙂
          Ingen planer om å dele helsehistorikk her….så la oss bare si at enorm vektnedgang førte til mineral og vitamin mangel som gikk utover håret som da ble helt umulig som forklart 🙂 Nå vokser det helt fint ut igjen Ha en fin dag 🙂

    18. Hvis du bruker kosttilskudd til hest for å få håret til å gro raskere så kan jeg herved fortelle deg at det har INGEN effekt for å få håret til å gro raskere. Vitamin b brukes hovedsaklig for å få hestene til å felle vinterpelsen, ikke sette den. Så det er stikk motsatt av hva du er ute etter.

    19. Så vidt jeg vet vokser håret på hodet i gjennomsnitt 12 cm i året – så man må bare prøve å være tålmodig 🙂

    20. Hadde samme problemer som deg, så veldig likt ut faktisk. Droppet alt av varmebehandling og brukte Sebastian Penetrait og Sebastian Hydre shampoo og balsam annen hver uke, samt Sebastian Penetrait hårkur 2 ganger i uka. Etter 2 mnd så håret sunt nok ut til at jeg kunne ha det løst igjen. Gjemte det i hestehale og topp før det. Nå er det flere år siden og det er sunt og sterkt! og jeg respekterer mitt hårs grenser og er snill med det ofc. Bruker enda samme produkter og farger det svært sjeldent.

    21. OMG; er det ikke farlig å innta store mengder vitaminer i forhold til kroppsstørrelse? Dosering er en regel også her. Såvidt jeg vet vil du trolig få i deg altfor store mengder av ulike stoffer som vil kunne gjøre skader på indre organer, i verste fall alvorlig.

        1. Det at kroppen skiller ut det den får for mye av er nettopp den belastningen på indre organer jeg snakker om. Dette sammen med at noen av de stoffene kan ødelegge organer, slik som hjertet. Bare mangel på vett er grunnen til å ta tilskudd for hest når man er et menneske. Det er skremmende, også fordi du speiler deg selv som et forbilde for mange jenter.

    22. Hei!
      Slet også med slitt hår før. Bleket det og rettet det MYE. Var avhengig av å rette det pga jeg ikke likte fallet jeg hadde i håret????
      Det så ut som tyggis tilslutt og jeg fikk nok. Sluttet å farge det, og kjøpte SteamPod rettetang (med vanndamp, skånsomt for håret og håret blir silkemykt!!)
      Så rettet det en sjelden gang og lot det rett å slett bare gro! Som de sier over, er tålmodighet hemmeligheten! Bare la det være, men bruk en god kur og stuss tuppene iblandt! 🙂
      Stor klem til deg! Gleder meg til nye episoder på torsdag 😀

    23. Et veldig godt tips, begynn på ølgjær! Det vokser seriøst så fort på så kort tid, kjøpes på helsekosten og kjøp pille ikke pulver! Klippet pannelugg i fjor og den panneluggen rekker meg 6/7 cm over haken etter et år med ølgjær

      1. Det er ikke så mye da?håret vokser jo i snitt 12 cm i året..? Da må vel øugen være på nesa du da?

    24. Det der er ikke lite ettervekst for én mnd. Hår vokser 1/2-1 cm. i måneden. Det at du påstår at kosttilskudd får håret til å bli friskere og bedre kvalitet er bullcrap. Hår som er vokst ut er dødt, og kosttilskudd vil kun virke på det som vokser ut. Dessuten vil overskudd av b-vitaminer skylles ut og ikke nyttegjøres av, altså hjelper det ikke å kjøre på med b-vitaminer (om man ikke er i mangel-området da, da nytter kroppen seg selvsagt av det den trenger av ekstra vitaminer, og det vil ha effekt). Synes det er betenkelig at du i alle år har reklamert for ditt og datt for håret. Så mye som du holder på, skulle du hatt en løvemanke – sett at tipsene og reklamene dine funker da 😉 Men haircare GJØR visst det, men bare på hodehåret hva? (Lol, man kan ikke øke hårvekst lokalt, men du skal ha for forsøket). Til sist: kan ikke fatte at du oppfordrer (for det er det du gjør når du vet at du har unge fans som følger det du gjør slavisk) til å ta b-vitamin for hest. Kan bare ikke fatte det. Du VET ikke om det er skadelig eller ei. Sykt. Det du driver med er sykt. Svar meg gjerne! 🙂

    25. SP wella sin keratin kur er serr det beste som finnes! Brukte det etter håre mitt blei frityrstekt etter bleiking. Og No 1år seinare har jeg fått kjempe tjukt og sunt hår! ???? Annbefales på det sterkeste

    26. Du er så vakker, Sophie! <3 Jeg prøver også å gro ut håret etter flere år med mishandling, det som virkelig fungerer for meg er kokosolje, castorolje og Olaplex. Castorolje fremmer hårvekst, bruker å massere det inn i hodebunnen og la det virke over natten hver gang jeg skal vaske håret. Har kokosolje i lengdene samtidig, og jeg hadde ALDRI trodd håret mitt kunne se så bra og sunt ut som det gjør nå! Hang in there, og vit at du ser smashing ut uansett :*

    27. Heisann ???? klippe en ungdommelig bob frisyre med sexy lugg, så har du jo em stilig frisyre mens du sparer ut håret ditt uten at du trenger å styre med ekstra hår o. L ???? ???? har vert der selv. Klippet en stilig bob frisyre og lot håret være i fres. Skal si det vokste da pluss mange komplimenter på hårfrisyre ???? ????

      1. Helt enig, klipp er det smarteste for å spare lengde på nytt. Jeg har selv funnet ut at tørrsjampoen Batiste gjør at håret knekker, så jeg byttet til et annet merke. Det lange håret mitt ble nesten ødelagt før jeg oppdaget årsaken.
        Unngå rettetang og varm fønluft når du styler håret så unngås slitasje.

    28. Det kommer til å bli så syykt verdt det til slutt!! <3 Kan ikke vente på å se hvordan det blir etter hvert, jeg har skikkelig troa på at dette blir bra!

    29. Med bare litt kunnskap om hvordan kroppen fungerer så vet man at den er så kompleks og genial at den vil helst ikke ha mer enn den trenger. Med mindre du har fått påvist mangel på vitamin B eller er syk så er det ingen poeng i å bruke tid eller penger på det.
      Det samme gjelder for alt av kosttilskudd, noen kan være direkte farlige og gi blant annet gi akutt hepatitt, man tenker ofte at “naturmidler” er bedre enn legemidler, men man må huske at legemidler har gått igjennom år med testing før det kommer på markedet. Naturlegemidler følger ikke samme regler og det trenger ikke å være noe vitenskapelig bak det. Hvis du trenger B – vitaminer så vil blodprøver kunne avdekke det, hvis ikke så er det bare dyr urin siden det skilles ut. Ikke stress kroppen din med å gi den unødvendig mye av noe som den ikke trenger.

      Vær litt smartere. Man vil gjerne tro på slikt, men jeg tror at et godt kosthold, nok søvn og et harmonisk liv hjelper mer. Også kan det jo være en ide og bare la håret gro uten å farge det, er jo som oftest det som ødelegger det i utgangspunktet. Bruk heller penger på noe annet, eller gi dem til en organisasjon 🙂

    30. Kanskje ikke det som frister mest, men hva med å skinne det helt? Kanskje det vokser seg tykkere da?.. eller bli gravid, da vokste håret mitt seg så tykt og fint hahah!!

      1. De fleste mister jo hår under amming. Jeg mista masse når jeg ammet, samme gjorde venninnen min 🙂 så vi lider sammen med hårtap

    31. Du er så heldig som har råd til parykk 🙂 Jeg har veldig lite og tynt hår, men får ikke dekket det til på noen måte.

    32. – Dropp den shampo. Bare tull. Bruk vanlig, og ikke mye. Helst ikke i hodebunnen med verken shampo eller balsam.

      – Sov med silkepute! Det beste for håret.

      – Unngå strikke så mye som mulig.

    33. Jeg bruker Jazz hair og er super fornøyd, men jeg er allerede heldig som har hår som vokser som ugress. Jeg drikker også ølgjær og tar B-vitaminer. Om 1 år skal jeg klippe av meg håret og gi det til noen som trenger det mer enn meg. Derfor jeg bruker alle disse produktene selv om håret mitt vokser. Lurt å slutte med masse hårprodukter, varme og farging også 😊 Håper håret ditt tar fatt på seg og setter i gang å vokse. Lykke til ❤

    34. Jeg forstår frustrasjonen din såå godt! Jeg startet å “vokse ut håret” for 5 mnd. siden, og ser fremdeles ingen særlig forskjell, ettersom de slitte tuppene fremdeles knekker av. Jeg blir nesten flau over å tenke på hvor mye jeg obsesser over å få langt hår haha. Så bare fortsett og vær tålmodig, så klarer vi det til slutt 😀

    35. Jeg likte bedre Jazz enn Fast grunnet tørrheten. Klippe tupper må man jo uansett. I feel your pain, for jeg har mistet over halvparten av håret mitt etter sykdom. Buuu :((((

    36. Heia!
      Selv om det er kjipt, finnes det ikke shampoo og balsam som får hår til å gro raskere, det er genetikk. Om man opplever at håret blir tørt av en shampoo, ikke bruk den. Den skaper ikke raskere hårvekst, den legger bare til rette for det ved å tilføre nok protein/aminosyrer mm. De eneste faktorene som kan bidra til vekst, er godt kosthold, rikelig med vann, stimulering av hodebunn (feks trening og massasje) og sunn, ren hodebunn. Det finnes ikke noe man kan gjøre for å få raskere hårvekst, selv om mange ser ut til å tro det. Likevel, mange opplever at de ikke har hår som vokser like raskt som det pleide, og det kan ha med mangel på for eksempel vitaminer, eller rett og slett ødelagt hår å gjøre. Håret vokser fra hodebunnen, og det er der det må være sunt og fritt for kjemikalier. Ikke dynk håret i tørrshampoo, og bruk en trebørste for å distribuere de naturlige oljene i håret til lengdene. Ikke vask håret for ofte, da blir det tørt og knekker.
      Lykke til med hårreisen, håret ditt kommer til å gro raskere så snart det blir friskere.

    37. Prøv Mane n Tail sine hårprodukter om du vil at håret skal vokse raskt! På ca. 7 måneder kan jeg gå fra å ha hår til skuldrene til å ha hår laaangt under puppene. 🙂

      Og, siden du liker produkter til hest, så er dette faktisk også en hestesjampoo. 😉 Brukt av mange kjendiser, blandt annet Khloe Kardashian, og hun har jo nyydyyyelig hår!

    38. Det jeg gjorde var å gå til frisøren å ta keratin behandling for å styrke håret.. det vokser fortere fordi tuppene ikke knekker, og jeg kurer det en gang hver andre uke bare.. og prøver å holde meg til å vaske det 3 dager i uka. Vant med å dusje det hver dag..

      Bruker også fugde sin lillashampoo for å holde hårfargen kald, men denne var det visst blekemiddel i- og jeg brukte den hver gang jeg dusjet.. så frisøren mente jeg ødela håret mitt med lillashampoo… og så er det vanskeligere å holde blondt hår friskt, lettere med brunt.. dette var bare ting frisøren sa altså.. men keratin behandling var ikke dumt altså! Gått en måned siden jeg tok det, håret er alltid rett og det vokser fortere!

    39. Hei! Håret mitt har aldri vært tykkere å sunnere enn det er nå! Jeg bruker ingen tilskudd, men de siste par årene har jeg dagpendlet lang vei og derfor ikke hatt tid til varmebehandling av håret. Jeg vasker det 2 ganger i uken og lar det lufttørke. Har i olje i lengdene og grer med snill hårbørste. Kurer det på den ene vasken. Hodebunnen har vent seg til sjeldnere hårvask og blir ikke fet. Jeg går til frisør hver 3. måned for minicolor, gloss og klipper tuppene 😊 Tilskudd er bortkasta penger!

    40. Okey, slapp av. Jo mer du stresser, jo saktere går det. Håret mitt er tykt, har fall, og er på lende med navelen. Redningen for meg var SPIS MAT, stress ned, ikke farge håret eller varmebehandle det. Har brukt Maria Nila vegansk shampoo + balsam + kur. Klippet tuppene ca hver 3.måned. That’s it. Er kritisk til alt av behandlinger (keratin osv), fordi det er alt for mange som har dårlige erfaringer med det. Ikke mist tålmodigheten. Okey så er du stygg på håret i to mnd, men who cares.

    41. Du var utrolig vakker på det bildet. Drit i extensions, naturlig er nydelig <3 da skinner det indre og følelsene mer gjennom syns jeg, og man ser en annen type skjønnhet, en mer ekte og rå skjønnhet.

    42. Jeg har brukt Fast sh&balsam i flere år og vet at det funker.Fast brukes på en måte som en “kur”,dvs at man bruker KUN den shampoen og balsamen hver gang man vasker håret,og helst over tid,da man ikke ser virkningen med en gang .(viktig å massere balsamen og la det virke litt før man skyller ut).MEN disse produktene gir ikke spesielt mye næring,dvs at håret oppleves ganske tørt. Så det er viktig med hårkur(!!) Jeg sliter med at håret brekker,MEN det vokser. Bleket/lysfarget hår trenger MEST proteiner for å bygge seg opp igjen,men også fuktighet. REDKEN CAT PROTEIN TREATMENT er SUPER.Brukes et par ganger i uken,etterfulgt av en kur som gir fuktighet feks: Joico k-pak deep penetrating reconstructor eller noe annet som gir FUKTIGHET.(CAT treatment skal selvfølgelig skylles ut først.)
      De dagene du ikke bruker CAT treatment,så bruker du REDKEN ANTI-SNAP som er en leave-in hårkur,den skal hjelpe mot at håret “brekker”. Jeg bruker i tillegg ALLTID Biosilk silk therapy (olje) til slutt i hånkletørt hår FØR jeg tørker det/føhner det. Over tid,så vil denne oppskriften hjelpe. Og MASSÉR hodebunnen OFTE,massasje i hodebunnen stimmulerer og får igang sirkulasjonen OG dermed vil også håret vokse fortere😊😊😊

    43. Spis sunnere, legg deg tidligere, å ta en pause fra operasjoner. Kroppen din bruker alt for mye energi på tull.

    44. Anbefal dæ å gå innom Lotte på Bel Etage, en salong i Oslo. Ho e ekspert på bleiking og bleika hår, og gjør omtrent ikke noe anna på jobb. I tillegg e ho olaplex ekspert og representant!! Vet ho har hjulpe blant anna Sandrathbeauty med å få håret lyst, og lengre! Ho e kjempedyktig, anbefal å hør med ho, også mitt lille triks for å hold håret mitt langt e å vask håret maks 3-4 ganga i uka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg