juleshopping og eksplosjon

Jeg liker internettshopping bedre enn å shoppe i butikk, skal man handle fysisk må det være verdt det: hyggelige ansatte, god service, og plagg man ikke finner på nett. Da tar jeg gjerne turen, men det er få som ser ut til å forstå at det er slik man skal konkurrere på lik linje med nettshopping. Jeg heier skikkelig på lokale butikker og ønsker at bylivet skal blomstre, men da må det fortjene det også, å heller være en opplevelse for kunden. Uansett, jeg hadde veldig bra shopping-flyt her om dagen, noe jeg vanligvis ikke har! Og det har alt å si med de ansatte, om de er imøttekommende og hjelper til shopper jeg mer og vil komme tilbake, istedenfor den upersonlige runden på nelly.com liksom. Jeg dro innom den ene butikken etter den andre på bare en halvtime, og kom ut med en  jumpsuit som jeg skal ha på meg i kveld:

Fra H&M! Men, er det bare meg eller har H&M alltid litt rare passformer på klærne? Denne hadde veldig lange bein, men var så stram over puppene og slapp rundt rumpa (som ikke gir mening for rumpa mi er jo enorm). Om jeg handler på f.eks Bik Bok eller Nelly, som er like billig som h&m er det nesten alltid bedre kvalitet? Jeg kan ha billige plagg i flere år men det har aldri vært tilfellet med H&M, så nå begynner jeg å angre litt på dette kjøpet, haha.. Men de som jobbet der var så snille så jeg ble vel fanget i øyeblikket.

.. Et vellykket kjøp på samme sted var derimot disse ringene! Jeg kjøper alltid pakker med flere ringer. Jeg har ikke noe personlig forhold til tilbehør og har ingen dyre ringer, det eneste jeg bryr meg om er øredobber. Om jeg en eller annen gang skal være så heldig å bli forlovet, noe jeg håper, vil det kanskje endre seg. We will see!

Ellers kjøpte jeg en tørshampo (fra batiste som alltid) og nå er jeg klar for å møte jentene på en siste middag. Jeg har tenkt mye over livet disse dagene og har kommet frem til at jeg har gått igjennom to tunge brudd i julen. Kjærligheten har ikke blomstret på denne tiden av året for meg, snarere tvert imot og jeg merker det setter preg på hvordan jeg er nå. Overanalyserer alt og venter liksom på neste smell, for det har jo skjedd før. To ganger. Kanskje tre  når jeg tenker meg om? Så, nå føler jeg meg bare dum og teit. Jeg blir ikke klok på meg selv i relasjoner: på den ene siden er jeg veldig trygg og finnes hverken usikker eller sjalu, men på enkelte ting kan jeg eksplodere helt, eller verre… Trekke meg innover. Ta avstand. Dere vet! Så, hele denne julen har egentlig vært en liten kamp i mitt eget hode, for jeg vet det logiske svaret men klarer ikke å gjenspeile det i handlingene mine. Er noen av dere på samme måte? 

Eksempel, jeg kan tenke “ikke si det, for du vet det ikke stemmer, og du bare finner det opp i hodet ditt”.
Men jeg sier det likevel. Alltid.

Uansett, vi snakkes i morgen!

32 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvorfor du alltid skal love ting når du vet at du ikke kommer til å klare og holde det? «Snakkes med 3 innlegg i morgen»?? Lol. I stedet kommer du med to late innlegg (du som sa du hadde knipset så mange bilder på julaften som du skulle dele??) Herregud. Du klarer virkelig ikke å levere. Og fester du hver dag i Harstad eller? Ser ut som du har drukket deg full hver dag på instastory ihvertfall.. Klarer du ikke å ta en rolig kveld hjemme liksom?

      1. Stakkars deg som har så lite å drive med at du gidder å analysere og kritisere alt en blogger skriver og gjør, seriøst. Gå deg en tur eller bli frivillig på et gamlehjem eller noe

    2. Jeg har veldig lett for å overanalysere alt slik, så du er definitivt ikke alene! Men det er nesten slitsomt når jeg blir slik. Godt det ikke skjer så ofte, har mine perioder liksom…

      1. Har du stått opp på feil bein, eller ikke fått alle julegavene du ønsker? Så ufattelig unødvendig med sånn oppkast!!

        Vi er flere som tenker og gjør på akkurat samme måte som deg frøken, jeg har levd noen år lengre en deg, blitt noen år med terapi grunnet angst osv. Men dette du skriver er noe jeg ikke får ristet av meg, kommet langt mtp. Angsten.. Men akkurat det du skriver her, gjør jeg hele tiden, akkurat som tunga og hodet ikke hvet å samarbeide.. Så Blir jeg urolig, angrer bittert og lager masse tankekjør ut av det etterpå. #slitsomt

        Stå på videre frøken, du gjør en virkelig god 😍

    3. Jeg er helt lik, haha.. sier alltid så mye dumt, som “elsker du meg ikke?” Og sånne teite ting, for selvfølgelig elsker han meg.. gjelder også flere ting om meg selv, er så dumt å være så selvdestruktiv! Menmen, er noe jeg trenger å jobbe med selv! Du er ihvertfall ikke alene med tankene. Ønsker deg en fin jul videre, og alt godt, ting blir alltid bedre <3

    4. Kanskje du skal legge bloggen på hylla og heller ha Instagram som hovedfokus av sosiale medier, siden det virker som om du har mer lidenskap for det? Virker som om blogg har blitt mer som et ork og mas for deg, spesielt det siste året.. Og det skjønner jeg godt, med alt annet du jobber med. Og så mange annonser som du har både på feeden og i stories så tjener du vel nok på insta (og det er sikkert potensiell for å tjene mer) + at du kan kommunisere med ”fansen” din der 🙂 Bloggen lever vel på lånt tid uansett (ser ikke for meg at du vil fortsette med det lenge, du blir jo eldre), så kanskje bedre å fase ut mens du enda har mange følgere og er ”i vinden”? Ment som et vennlig forslag, kanskje hadde du blitt lykkeligere om du ikke hadde det konstante presset om å blogge og dele livet ditt, på insta kan man liksom også dele ting uten at det blir så mye “jobb” og mas. Så har du mer tid til de større prosjektene dine som forfatter, artist, TV-personlighet osv.

    5. Jeg har veldig lett for at bekymringer lang tid i forveien å grue meg å ofte en dårlig mage følsen som stemmer spennende å kult innlegg og stilig å Nydelig bilder synes jeg du er en super kuling av deg godig å håper alt er toppers med deg å ønsker deg en vidunderlig kveld å alt godt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🦋

    6. Du burde drive med noe annet enn blogg. Kjedelig og utdatert med masse klaging..
      Nå høres det ut som forholdet ditt også ryker av dette..

    7. Jeg elsker ærligheten din! Det er nok derfor jeg også har fulgt deg i mange år. Det er så ofte jeg føler at det du sier, kunne lett jeg også si fordi jeg føler det slik eller har det slikt. Men i dag måtte jeg også bare kommentere, noe jeg aldri har gjort på noen blogger – fordi jeg syns det er kleint! Men nå måtte jeg bare. For dette var som å lese om meg selv. Og derfor vil jeg bare takke for at du er ærlig, slik at jeg føler meg litt mindre unormal eller om vi er unormale sammen. Spiller ingen rolle. Føltes godt og det var det beste. Være så snill å fortsette med ærligheten din 🙂

    8. Jeg er SYGELIGT jaloux og har mistet mange relationer pga. Dette.

      Jeg har forsøgt at få hjælp i flere år, men ingen læger, psykiater eller psykologer tager det seriøst jeg får bar af vide “alle er jaloux en gang i mellem”
      Jalousi styrer hele livet mit og det er det værste helvede. Overvejer ofte at tage mit eget liv.

      Jeg er utrolig åpen omkring min jalousi og følelser, men har aldrig mødt nogen der er jaloux på samme måde som jeg.
      Jeg ved godt at min jalousi er ulogisk, men alligevel klarer jeg ikke at lade være med at lade den styre mig.

      1. Jeg tror du burde være hard med psykologen eller legen din, og fortelle ordentlig omfanget av situasjonen!! Eventuelt, prøv å hør ted-talks om sjalusi, det er INGEN løsning så klart men det kan hjelpe bittelitt på!

    9. Til dere som kommenterer så negativt til ei som er kun et menneske akuratt som dere, er lite nødvendig.

      Jeg selv har vel flere av tanke kjør dager enn vanlige, sliter veldig med det psykiske som også påvirker det fysiske. Dette har jeg vel slitt med siden jeg var 15 år og er nå 26, det er en del år som jeg føler at jeg er i en evig kamp mot meg selv. Men det viktigste jeg har lært er å bli kjent med de små tingene ved meg selv, lære å bli glad i hvem jeg egentlig er.
      Å det å lese eller følge deg på sosiale medier Sophie Elise er fantastisk, du gir aldri opp å du viser alltid styrken i hvem du er. ❤

    10. Ååå fineste flotteste du!

      Jeg hadde et brudd nå rett før jul, og jeg syns det er helt forferdelig og vil gjerne lese om hvordan det går over (kjærlighetssorgen) og om det i det hele tatt går over.. er veldig vanskelig❤️

      Stå på, du er så bra❤️

      1. Jeg kan gjerne dele tips for å komme over kjærlighetssorg, om du ønsker det. Selv om det ikke finnes noen kur. Hadde jeg hatt den, så skulle jeg så klart delt, men erfaringer har jeg. <3

    11. Hei Sophie ❤️☺️ Vonde følelser og traumer har en tendens til å dukke opp igjen i tider og steder man har opplevd de. Jula og vinteren vil alltid være tung for meg, opplevde barndomstraume, og flere familiemedlemmer har gått bort i julen. Selv om det er lenge siden og jeg ikke har noe rasjonell grunn til å føles slik og så, så kommer det likevel tilbake. Det viktigste er at du er ærlig med deg selv om det og med samboeren din. Som foresten virker helt fantastisk. Jeg håper virkelig dere klarer å holde en god og åpen dialog gjennom forholdet til livs ende, og ønsker dere lykke og kjærlighet. Husk livet går virkelig opp og ned, men det er i nedgangstider man virkelig vet om man kan holde sammen resten av livet. God jul og godt nytt år Sophie ☺️

      1. Tusen takk for en fin kommentar, og jeg sender masse kjærlighet til deg som også har det vanskelig i julen. <3 Det gjør vi, han er veldig god å snakke med og jeg klarer å dele alt med han, selv om det er vanskelig fordi jeg ikke alltid helt vet selv. Godt nyttår til deg.

    12. Jag känner igen mig så väl! När jag blir osäker och överanalyserar allt känner jag att jag måste “testa” mina relationer för att se ifall de verkligen är på riktigt. Som om jag inte kan lita på dem, trots att jag vet att allt bara är i mitt huvud (finns såklart anledningar till varför mitt huvud är sådant men det beror ju oftast inte på personen det går ut över…). Det är lika påfrestande för mig som det är för den andre (skulle jag tro) men det är också svåra perioder som gör alla sorters relationer starkare i slutändan.
      Jag har också speciellt mycket ångest kring jul, för jag målar upp att den ska vara så perfekt och blir så besviken när den (som vanligt) inte blir den där perfekta Disney-julen. Men det blir alltid bättre. Ta hand om dig!

    13. Når får vi vite den kule tingen du og Joakim (og Fetisha?) skulle gjøre, som “ingen andre i Norge har gjort før”? 😀

    14. Takk for at du er så åpen og ærlig. Det er så utrolig godt å vite at jeg ikke er alene om å ha disse tankene. Selv om det er utrolig vondt. Er så glad for at du fortsetter å dele både positive og negative ting som skjer i livet, etter alle disse årene med blogging. <3 har fulgt deg i maaaange år!

    15. Har ingenting med innlegget, men har du sett den nyeste filmen av Black Mirror på Netflix? Bandersnatch heter den. Mener å huske at du sa du elsket Black Mirror seriene. Du styrer selv hva som skal skje i filmen. Anbefales! 😊

    16. Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så mange meninger om hvordan Sophie jobber med bloggen. Vi betaler ikke for å lese den. Det er et gratis tilbud. De eneste som kan ha grunn til å klage er sponsorer da halvhjerta blogging gjør at hun mister lesere.

    17. Har aldri kommentert en blogg før, men nå føler jeg at jeg må fordi jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. Har slitt med sånne tanker i hele jula og virkelig blitt helt kjørt av mitt eget hode, som har ført til at jeg til slutt ikke har kontakt med mine egne følelser og følt meg tom. Har vel funnet ut at det kan være en type tvangstanke, som ikke har noe mening med virkeligheten! For man må huske på at ikke alle tanker gir mening, og må bety noe spesielt. Det er bare tanker og trenger ikke alltid definere noe. De kan ofte bunne i at det er noe man feks frykter. Har i det siste blitt bevisst på dette, og slutta å gi tvangstankene oppmerksomhet. Har det mye lettere nå, og det er godt å endelig føle at jeg «er i nuet» og ikke i fremtiden eller fortiden med alle bekymringene mine. Tusentakk for at du deler, trengte å se at jeg ikke er helt alene om slike ting i forhold<3 kos og klem

    18. Hva tenker du om å handle på HM når din bestevenn har jobbet så hardt for å vise hvor ille de menneskene (barna) har det og hvilke forferdelige kår de jobber unner?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg