julepanikk

Reklame | rabattkoden juleglede gir 20% rabatt på kolleksjonen min hos Skappel.

Hei fine dere!

Som dere sikkert allerede har skjønt hadde jeg den lengste flyturen i mitt liv – å ikke kunne sitte på elleve timer er, som pappa sa, en god historie å fortelle om et par år.. Haha. Jeg var så utslitt da jeg omsider kom hjem at jeg sovnet klokken 22:30, var litt våken midt på natten, og så sovnet jeg igjen og våknet i ettermiddag. Det finnes vel ingen andre tips for å kurere jetlag enn å bare la det gå sin gang?

Mens jeg satt å skrev dette innlegget fikk jeg en klump i magen fordi jeg innså at jeg.. IKKE HAR KJØPT NOEN JULEGAVER. Jeg kommer kun til å gi gaver til nærmeste familie i år, og så klart til Kasper, og det er der det blir vanskelig. Hva kjøper man til en kjæreste? En som “ikke trenger noen ting”, og en jeg ikke vil gi noe praktiske greier til? Vi har reist så mye (luksusproblem), så jeg vil ikke gi en ferie, og han er helt umulig å kjøpe klær til. Herregud, nå fikk jeg plutselig litt panikk! Men det er mer synd på han, jeg er nok enda verre å gi noe til. Jeg har sagt jeg bare ønsker meg sånne “kjærestegavekort”, det vil si, en middag ute, massasje, en kveld bare oss to.. Og sånt. Men det blir så kjedelig om jeg gir det samme tilbake, eventuelt. 😧

Noe som derimot er en fin og veldig personlig julegave, som varer livet ut, er et strikkesett. Gladnyhet: nå er det for første gang tilbud på kolleksjonen min hos Skappel! Rabattkoden juleglede gir 20% på absolutt alt. Jeg elsker hvert eneste plagg, det vet dere jo allerede. <3  Min mormor, som er familiens eneste strikker, har til sammen fått kanskje femten gensere fra kolleksjonen min så hun trenger ikke, haha.. Men, besteforeldre pleier å være vanskelige å kjøpe gaver til (og mødre og tanter), så enten kan du kjøpe et strikkesett til dem eller ønske deg en ferdig strikket genser til jul?

Jeg kommer til å leve i mine gensere de neste dagene, og hele julen forsåvidt. De er så herlige og jeg er så sliten og trenger den ekstra “kosen”. Dette er Sollia, du finner den HER!

Her har vi Gullhaug i fargen støvet rosa, jeg bruker størrelse extra small. Du finner den HER.

Sollia igjen! Jeg elsker fargene og synes den kan brukes til det meste. Her bare slengt over et treningsantrekk.

Genseren Fie, i fargen bladgrønn. Du finner den HER. Garnet som er brukt på Fie er virkelig det deiligste som finnes.

Fie, i fargen naturhvit. En bestselger! Du finner den HER.

Kasfjord i fargen støvet gul + rosa. En av mine favoritter, den er så unik! Du finner den HER.

Her har vi Nona, i fargen Sand! Elsker virkelig den fargen, som er tilgjengelig på flere av genserne fra kolleksjonen. <3 Du finner den HER.

Og ikke minst, Fie i fargen Midnattsblå. En helt NYDELIG farge.

Kolleksjonen har mange andre fine plagg, du finner alt HER. Husk rabattkoden juleglede <3

Om du kjøper strikkesett før 16. desember rekker du å få pakken før jul. Esken det kommer i er også helt nydelig, og kan pakkes rett inn.

Andre julegavetips til foreldre og besteforeldre som jeg kom på nå i slengen, og skriver ned litt for min egen del: Fuelbox (et slags spill hvor man stiller hverandre spørsmål og blir bedre kjent), “boken om deg”, som er en bok besteforeldre kan fylle ut å fortelle om deres liv, eller gavekort på et lokalt kulturhus ønsker alltid mine besteforeldre seg. SÅ! Da var jeg litt nærmere, for min egen del også..

Noen tips på julegaver til de som er vanskeligst å gi til? 

41 kommentarer
    1. Skikkelig koselig å blå magi å blå LYKKE innlegg synes jeg super blå Energi positiv kraft bilder synes jeg håper alt er toppers med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️♥️🌠

    2. Jeg bruker å gi kjæresten en fotobok med bilder fra årets ferietur. Han synes det er like koslig hvert år😊

    3. Veldedighet 🙂 gjerne via UNICEF eller andre som gir symbolske gaver. Perfekt om man ikke vil gi materielle ting og kjøper noe bare for å kjøpe

    4. Send GLEDE til 2490, da gir man 2 middager og et godt sted å være til en som trenger det via Kirkens Bymisjon (80kr).

      Når jeg gir gaver til de som står meg nær så tenker jeg igjennom hvem de er og hva de liker, og så kjøper jeg ut fra det. Da blir gavene så mye mer personlig, og man viser at man ser dem. Er så lite fan av å bare kjøpe noe for å kjøpe noe, men elsker å legge hjertet i det. Det trenger ikke koste mye heller.

    5. Jag har köpt en frukostbricka med ben till min sambo & så gjort 5 ”hotellfrukost-menyer” som han får till. Där kan han kryssa av det han vill ha & lämna till mig kl.16 dagen innan (så man hinner fixa) =5 valfria frukostar serverade i sängen nästa år!
      Förra året bakade jag lyckokakor med lappar där jag gav små dejter,-ex mini-golf, kino-dejt med popcorn, 45 min massage osv.

      Lycka till & god jul!

    6. Hei, hvordan går det? Stjålet flere bilder fra internett og lagt det ut på instagramkontorn i det siste? 😂😂😂 Ikke bare det men du krediterer heller ikke den som har tatt bilde. Det kalles TYVERI. Men du har jo det fra denne bloggen der du sjelden/aldri oppgir at det er annonse eller reklame. Hele denne nettsiden din burde vært stengt pga dine løgner og tyverier. God jul din kjeltring. 😂

    7. Kjøp han parfyme! 🙂 Jeg lurer på hvordan Nona er i størrelsen? Jeg bruker medium i overdeler, vil du anbefale meg å ta str L?

      1. Sjekk ut Dapper på Løkka, de har mye gode herreparfymer og annet hipsterstæsj som flotte barbersett og hudpleieprodukter. Mye fint. Og gode croissanter i cafédelen.

    8. Og det første du fokuserer på på IG etter du kommer hjem er 1) medfølelse for flytur med smerter, og 2) hvordan du ser ut i kjole og 3) posering.
      Og Sophie, hmmmm, du er fortsatt operert, operert, operer t, og det synes…😔

      1. Men det skal jo synes.. Hva er problemet? 🤔 Og selvfølgelig fokuserer hun på det. Alle vil hun skal være ærlig, og når hun er det og det ikke passer med hva en og annen leser mener så er det også feil.
        Kanskje du skal finne deg en annen blogg å lese?

    9. Hva med konsertbilletter?
      Humorshow?
      Matlagingskurs?
      Bli giver i hjelpeorganisasjoner? F.eks Join Good Forces (hjelper voldtektsofre i Kongo), RAWA (jobber for kvinnerettigheter i Afghanistan). Eventuelt sette deg inn i hvilke organisasjoner som hjelper folk til å “stå på beina igjen” og hvor minimalt av pengene går til Adm.?

    10. Ta deg en tur til en bokhandel og finn han en bok. Det funker alltid for min kjæreste. Er han glad i velværeprodukter? Scrub, skumbadsåpe etc.

    11. Åå du ser så vakker/happy/glowy ut lately!! Blir så glad av å se hvor bra du har det, er rart haha

      Så du la ut snap om miniferie og lurer på hvor den veska som ligger på sofaen ved tv-en er fra?

      Kos dere masse sammen i helga ❤️

    12. Synes du skal gi han noen timer i et musikkstudio sammen med deg. Så kan dere spille inn en duett <3 <3 Og det mener jeg faktisk helt seriøst:)

    13. Kjøp julegave fra UNICEF! Så gir du kvitteringen/korte i gave. Da kan du støtte feks folk På flukt med tepper og etc. Hvis man ikke trenger noe selv, er det jo perfekt og gi til noen som trenger

    14. Julegaver til sine nære kjære er ofte litt vanskelig. Glad jeg er ferdig med mine!!😅 Du ser helt nydelig ut om dagen forresten. Klem <3

    15. Driver du fortsatt å provoserer for å få klikk? Med tanke på at du har sagt fu skulle gjøre rumpen mindre, mens du nå fortsatt har stor rumpe i tillegg til å ha gjort hoftene større? Du hadde ikke hofter før, mens nå er hoftene breiere enn skuldrene dine. Jeg har ALDRI kommentert noe negativt lp sosiale medier før, og har fulgt deg i alle år, men må si jeg ble skikkelig sjokkert over at du for det første var åpen om at du skulle fjerne silikonen – du satte inn mindre. Du skulle gjøre rumpen mindre – den er like stor, og du fikser hoftene i tillegg. Du er veldig lav, og er vel snart like brei over hoftene som høyden din er? Jeg synes oppriktig synd i deg, for du ser ikke hvor fin du var før alle operasjonene.

      1. Hun har da vært åpen på tidligere at forrige operasjon ble gjort fordi hun også ønsket at hoftene skulle se mer formfulle pga det – hvorfor er det da sjokk at hun i den nye operasjonen har valgt å gjøre noe med hoftene i tillegg for å bedre resultatet; FOR SEG SELV? Hun lurer sikkert ikke på hva du mener om det heller.

    16. Og det hadde vært morsomt å lest operasjonsbeskrivelden din/epikrisen fra kirurgen der det står at du hadde brystimplantat i rumpen, for det står over alt på forum/jodel at du selvfølgelig har løyet om det for å “rettferdiggjøre” st du legger deg under kniven igjen. Det samme med nesen.

    17. Hvorfor vil du ikke innrømme at du har tatt fettinjeksjoner i tillegg til implanter? Må være slitsomt å holde på med alle disse løgnene hele tiden. Du var ikke ærlig første gangen men hvorfor ikke være ærlig nå?

    18. Hahaha, du har seriøst ØDELAGT hoftene dine. Altså seriøst. Du er sikkert fornøyd og tenker at du endelig har fått timeglassfiguren du alltid har ønsket deg, men de hoftene der ser bare rare ut. De kler deg ikke, rett og slett, – alle kler ikke alt. Dette blir som med rumpa: kan se ok ut fra enkelte vinkler, du fortrenger alle kommentarer om at du ser rar ut og det faktum at ikke alle ser deg kun fra de vinklene du selv velger ta bilder. Til slutt ser du deg selv filmet og ser hvordan du faktisk ser ut, kanskje thodesen slipper en kommentar om at det nå ikke bare er «bad ass» men også ser ut som en vandrende karikatur av kardashians. Du kommer til å gå slik i et par år, før du av «medisinske årsaker» må til en ny, dyrere og enda bedre kirurg. Du blir aldri fornøyd av å pusse opp kroppen. Du finner stadig noe å fikse på. Jaja, glad resultatet ble som det ble, så er i det minste tenåringene fortsatt avskrekket fra å følge dine fotspor

    19. Så de nye bildene på Instagram. Fikk først sjokk av de hoftene, også lo jeg høyt 🤣. Men det er din kropp, så hvis du vil se ut sånn, så må du jo få det. Bryr deg sikkert ikke om at folk syns det ser komisk ut. Greit nok det.

      1. …og du syns det var veldig viktig at hun fikk vite at du synes dette?? Har du ikke noe bra å si så hold det for deg selv.

        1. Kaja, når man selv velger å gjøre noe som gjør utseendet så abnormt, så er det jo for å få reaksjoner. Ingen opererer seg sånn at kroppen blir disharmonisk uten å ville vekke oppsikt. Men som jeg skrev, så er det hennes valg, og hun regner nok med å få reaksjoner. Hun er jo erfaren på dette.

    20. Så de nye bildene på Instagram. Fikk først sjokk av de hoftene, også lo jeg høyt 🤣. Men det er din kropp, så hvis du vil se ut sånn, så må du jo få det. Bryr deg sikkert ikke om at folk syns det ser komisk ut. Greit nok det.

    21. Hahaha sjukt flaut. Alle ser at du prøver og opperere på deg looken til kylie. Og den kler deg IKKE!! Husk at vi ser deg rett frem og rett bak, ikke halvveis sidelengs med det ene benet bøyd og forran deg andre i real life. Du ser ikke ut sånn som du tror du ser ut i speilet. Når skal du skjønne det? 😂

      Hva var den medisinske årsaken til å fylle opp hoftene latterlig store til din kropp? Var den ene hofta ute av ledd og den andre skeiv og du måtte leve i smerter uten en slik operasjon? 😂👌

    22. Hallo jenter. Hvorfor i det hele tatt gidde og kommentere om dere har så sinnsykt mye i mot det hun driver med? Greit nok at alle ting Sophie gjør ikke er 100% normalt, men hvorfor gidde å bruke tid på og hakke henne ned i driten? Hvorfor fortelle at dere skal slutte å lese bloggen, hvorfor fortelle henne hvor hjerne skada hun er, hvorfor i det hele tatt gidde å skrive noe? Dere ber jo om at hun skal få dårligere selvtillit og ty til operasjoner. Hun har sagt fra dag 1 at hun ønsker å operere rumpa, etter og ha snakket med kirurgen sa hun at hun MÅTTE legge inn innlegg for at rumpa ikke skulle bli hengende etter som den hva ødelagt. Dette er noe hun selv har informert om. Så hvorfor klikke helt over noe hun selv har gjort? Hun er en offentlig person ja, men all den jævlige kritikken hun får er overhode fortjent. Hvorfor skal hun fortjene all den driten fordi hun VALGTE å endre på seg selv og ikke hver 100% ærlig? Er hennes kropp. Hennes valg. Ikke deres. La nå det stakkars menneske hver i fred.

    23. Jeg har kjøpt matkurs til min samboer. På grünerløkka, italiensk 🥰med en helg på the hub. Kanskje litt mer stas, når man ikke bor i Oslo

    24. Mabel billiga fotbollströjor dam, billiga fotbollströjor barn, billiga matchställ hemmatröja, billiga
      fotbollströjor bortatröja, billiga fotbollströjor tredjetröja fodboldtrøjer.
      Anita

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg