julegaver, nothing hill og skepsis

Reklame | reklamelenker Nelly

Vi har akkurat hatt farmor og farfar over på besøk for middag, og det var ekstra hyggelig fordi vi lekte en lek jeg gjerne vil anbefale til dere! Jeg elsker farmor og farfar men vi kjenner jo ikke hverandre så godt, men jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med dem som mennesker og ikke bare besteforeldre – om du er i samme situasjon vil jeg anbefale denne spørsmålsleken, som vi kjørte igang over middagsbordet og fikk mange interessante samtaler ut av. Jeg er stor fan av slike spørreleker.

Overdelen: link HER
Underdel: link HER.

eg fikk en del bøker i julegave, blant annet Erica Jayne sin bok fra mamma og pappa. Den var – som forventet hehe – ikke noe særlig bra. Jeg ble hverken inspirert eller følte noe da jeg leste den, men jeg liker ikke selvbiografier som ikke er skrevet av personen selv. Da blir det mest som å lese et langt intervju, og det kan til en viss grad være interessant men det har ingen litterær kvalitet.  Jeg leser bøker fordi jeg kan bli fascinert av språket og dratt inn i en historie, men denne gjorde ikke dette for meg dessverre. Jeg elsker fortsatt Erica, da!

En annen bok jeg fikk til jul var Unnskyld av Ida Høyer, og DAAAAMN den var bra. Den steg raskt opp som en av mine favorittbøker igjennom tidene, herregud jeg elsket den så mye og fikk lyst til å skrive, skrive, skrive. SÅNN skal en god bok være!

.. Jeg har ellers tilbragt denne juledagen i senga med Nothing Hill, en av mine favorittfilmer som jeg nesten hadde glemt. Den ligger på Netflix om noen vil ta en titt, jeg anbefaler det sterkt!  For å være ærlig elsker jeg alt Hugh Grant er med i.. Jeg håper forresten dere hadde en fin julaften i går. Jeg har bare kost meg med familien og vært med kjæresten. Julefølelsen hadde jeg ikke, men det er kanskje sånn det blir med årene?

På snakk om kjæreste, her har dere gaven Kasper fikk fra meg + han fikk ferie til Florida også, men det går jo ikke å ta bilde av. Det som ligger i esken er en slags meditasjonsbolle, haha. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre, men den lager lydeffekter som skal gjøre meditasjonen enklere og bedre + renske energien i et rom. Jeg har fått gave hos han også så klart, men den ønsker jeg å holde privat.

Ellers har jeg og noen av jentene hengt sammen i et par timer, vi kjørte desperat rundt på jakt etter et spisested som var åpent og det var INGENTING… Bortsett fra et lite gatekjøkken-ish sted hvor vi spiste en pasta ingen av oss likte i det hele tatt. Det verste er at man kan se skepsisen til Anne-Sofie på det øverste bildet der hun pirker i maten og konkluderer med at dette var for jævlig, haha. Ingen av oss hadde spist så usunt hele ferien og det føltes ikke bra, men det smakte ikke godt og det var hele problemet. Ah, hvorfor KLARER man ikke å si ifra på sånne ting!? Jeg bare smiler og nikker når servitøren spør meg om maten smakte, og så har man brukt 200 kr på å spise et par små biter. Dere som er servitører, vil dere helst at kunden sier ifra eller at man overser situasjonen selv om alle forstår hva som er greia?

Uansett hadde vi det hyggelig med prat og latter i et par timer, om jeg føler meg dritt er det alltid vennene mine som drar meg opp. Det er så deilig.

Det var min dag, det! Jeg skal lage et innlegg om min julaften etterhvert, jeg tok masse bilder og fikk ordnet en vegansk oppskrift for dere også. 

27 kommentarer
    1. Skikkelig svevende blå palmesus blues krus brus kul og stilig bilder synes jeg du er favoritten min håper du har det toppers jeg har det toppers ønsker deg alt godt og en fortsatt riktig god jul og en fantastisk vidunderlig kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🦋

    2. Hvorfor blogger du så lite og dårlig for tiden? Burde klare å levere bedre når du ikke jobber med noe annet nå uansett..

      1. Hva vet du om jeg ikke jobber med noe annet? Jeg er dessuten på juleferie hjemme hos familie – og når jeg sammenligner med meg de andre bloggene jeg leser, synes jeg slettes ikke jeg oppdaterer lite og dårlig. Men, jeg er så lei av kommentarer som det der. Det spiller jo ingen rolle om jeg blogger to-tre ganger om dagen hver dag i flere uker med personlige og lange innlegg, om det kommer en periode hvor jeg kun legger ut et innlegg om dagen (som også er MYE mer enn mange andre gjør!) så får jeg høre hvor mye jeg suger i jobben min.

    3. Servitører ønsker at du sier i fra! 😀 Hvordan kan vi ellers forbedre menyen? Kanskje vi kunne gitt deg en dessert på huset eller rabattert pris på måltiden 🙂

      Hilsen en servitør

    4. Si ifra! Om noe ikke smaker! Men har opplevd folk som spiser over halvparten, og bare «ikke likte». Det er annerledes enn om det faktisk er noe galt med retten.

    5. Du er så utrolig forandret i ansiktet, og jeg lurer på HVA du har gjort? Spesielt haken, som nå er tydelig og definert. Hvordan går det an? Kunne gjerne ønsket meg en sånn fin profil selv. Kan du også si noe om fillers, om du bruker det, og botox, om det er benyttet. Blir glad om du vil fortelle.

    6. Kommentert før og må kommentere igjen. For en fin jente du er. Satt ikveld og leste boken din (elsk meg) og jeg var ferdig på 2t…SÅ fin. Herregud. Så mye jeg kjente meg igjen i fra min ungdom også. All overdramatisering og overtrening og redsel og alt. 27 årige meg mimret tilbake til gamle følelser og bare wow. Fortsett å skriv, jeg kommer lese alt du publiserer. God jul vakre Sophie!

    7. Var det ikke du som skulle feriere såå mye i «vårt eget land»?? 2 korte Norgesferier så orket du ikke mer og gikk for Florida i stedet for ja. Haha! Nok en gang «tomme løfter».. Skulle tro at en «miljøforkjemper» som deg hadde funnet på noe annet enn reise i gave… Du tror du gjør så mye, men i realiteten gjør du SÅ lite og det lille du gjør veier ikke opp for ekstremforbruket ditt (som du også reklamerer for og pusher på andre gjennom blogg og sosiale medier) og de 50+ reisene dine i året.. beklager.

    8. Servitører vil som regel høre det om deg er noe galt med maten, MEN om man er på gatekjøkken type sted, og synes at maten smaker for usunt og fett, som jo er det eneste de serverer, så er drt ikke konstruktivt å si at det ikke er godt. Er veldig personlig, og alle kan ikke like alt, og det er en sjanse man tar når man bestiller en rett på restaurant. Føler man skal si ifra hvis det er noe feil, ikke hvis man personlig ikke foretrekker.

      Hilsen servitør 😉

      1. Hehe, tusen takk! Ville selvfølgelig ikke sagt “maten er usunn”, for det er jo forventet haha. Men når den er så usunn burde den i det minste smake litt digg!

      1. Jeg skal egentlig ha et reisefritt år i 2019, eller i det minste dra veldig ned på reisingen.. Så vi får se om det ikke blir før i 2020, med mindre det er best for han å reise før pga studier. <3 Det er hans gave, så litt opp til han!

    9. Hvis du liker Hugh Grant, se miniserien ‘A British Affair’ som ligger på NRK nå. Mener den var på kun fire episoder. Anbefales!

    10. Den heter British SCANDAL. Men lurte på,den meditasjonsballen? Har du en link man kunne lest mer om den? Har vært på silent mediation camp jeg og, men sliiiter veldig med å fortsette å meditere hver dag, trenger noe dings som hjelper 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg