Juicekur dag to

Reklame | annonselenker revrelations & mynelly

Jeg kom frem til Tromsø i går kveld. Flyet jeg kom med skulle bare ha en mellomlanding her, og så dra videre til Alta. Det hadde jeg glemt så jeg ble bare sittende på flyet å vente på at folk skulle gå av, slik at jeg kunne gå av sist.. WELL, det var altså like før jeg ble med til en annen by, haha. Takk Gud for at jeg forsto hva som holdte på å skje da nye passasjerer kom på. Det var så godt å se Kasper igjen forresten, herregud. Blir helt slått i bakken av hvor kjekk jeg synes han er når det er lenge siden vi har sett hverandre.

Jeg er på dag to av juice-cleansen min, og det var kanskje litt dårlig timing å ha den akkurat nå ettersom vi gjerne skulle dratt ut på hyggelige middager etc. Men heldigvis er Kasper så støttende og han kunne tenkt seg å være med på kuren neste gang, han driver med periodisk fasting og er veldig inne i hele den verden. Det er gøy! Og for å være helt ærlig så passer det jo aldri, så man må bare hoppe i det.


Topp: Dennis Maglic.
Bukse (de utvider seg godt etterhvert, men anbefaler å gå opp en størrelse for å være sikker): HER 
Belte: HER

Ikke uventet har jeg fått en del kritikk på å være åpen om at jeg juicer nå. Så klart vet jeg at kroppen kan rense seg selv, det er jo derfor vi har nyrer og lever. Men jeg personlig sliter mye med forstoppelse, så åpenbart klarer ikke kroppen min å gjøre jobben helt slik som den “bør”. I tillegg sliter jeg med søvn, oppblåst mage og perioder med acne. Etter å ha lest om juicing kom jeg frem til at det var verdt et forsøk, kuren er tross alt bare på tre dager så jeg har ikke noe å tape.

Jeg har bestilt juicene mine via The Juicery. Jeg er fast kunde der, og kom derfor i snakk med en av de ansatte som hadde prøvd en kur på tre dager (dette er altså ikke betalt reklame som man alltids må påpeke). Jeg bestemte meg for å prøve, og da legger de opp en plan for deg hvor du drikker seks juicer om dagen + tar en shot med ingefær og litt diverse. Du kan også velge å juice i en dag, tre dager eller en uke og det finnes ulike nivåer av vanskelighetsgrad. Så klart kan du spise om du ønsker det i tillegg, det er ingen som tvinger deg til noe. Men jeg ville seriøst aldri klart dette uten å ha et system lagt opp for meg, og kuren fra The Juicery er laget av ernæringsfysiolog som sørger for at man får i seg alt man trenger for en begrenset periode. Du kan så klart ikke juice hver dag hele livet.. Jeg har uansett etterspurt litt mer info angående selve kuren om noen av dere lurer. Det er IKKE alle det passer for og så klart finnes det negative sider ved det, som alt i verden. Men jeg personlig føler meg fresh.

Ringene mine er fra Safira. Gull HER og sølv HER.  Herregud, så fint det er med litt klassiske ringer.
Belte: HER.

På forhånd fikk jeg høre at det kom til å bli veldig hardt, men jeg føler egentlig ikke det. På en måte har jeg lite energi, men på den andre siden får jeg veldig ofte lite energi av å spise også ettersom jeg får så mye kramper i magen, det rumler etc (jeg må ofte legge meg nedpå etter et måltid haha). Jeg tror jeg føler på mindre energi ettersom jeg vanligvis trener hver dag, og naturlig nok ikke gjør det nå. Allerede i natt sov jeg mye bedre og følte meg uthvilt da jeg våknet. Jeg føler meg ikke sulten på dag to, men på dag en var det veldig rart å ikke skulle spise på Gardemoen eller på fly etc. Mat er en stor del av min identitet og jeg bruker ofte mat som et tidsfordriv.

Jeg kan påpeke dette en million ganger men jeg gjør ikke dette for å gå ned i vekt og har valgt en kur som inneholder like mye / mer kalorier enn jeg tror jeg får i meg til vanlig (dette er ikke noe jeg vanligvis følger med på men jeg har et anslag). Det er så dumt at man skal få lov til å blogge om å spise godteri hver eneste dag (som kan gi både angst, depresjoner og helseskader) men om man blogger om å juice i tre dager gjør man skadelige ting for kroppen og er et forferdelig menneske – jeg forstår at enkelte kan bli trigget, men triggere finnes i så tilfelle over alt. Jeg har aldri ønsket å fremme vektnedgang og kommer aldri til å gjøre det heller.  Det finnes studier som taler både for og imot jucing – og jeg ønsket å gi det et forsøk og vil være åpen med dere i prosessen. Så langt elsker jeg det, og kan tenke meg å juice et par ganger i året og neste gang prøve en uke. 🙂

I kveld skal vi ut og det blir hyggelig – en regel når man går på cleanse er null akohol åpenbart og heller ikke nikotin, så det blir rolig for meg.. Om jeg mot formodning endrer mening blir jeg nødt til å spise noe lett først.  Var jeg ikke fin på håret i dag forresten? Det er denne looken jeg alltid har, men aldri med krøller nederst. Visste dere at jeg drar til frisør i alle fall annenhver dag for å kure og style håret? Her i Tromsø er det flinkeste Michelle som kommer på Nikita på K1 som fikset det. Skal uten tvil dra til henne neste gang jeg er her også, så søt.

PS! Jeg har bestemt meg for å gjøre en housetour når jeg har nådd 30 000 følgere på youtubekanalen min. Det er jo enda et nytt format for meg, men noen mål må man da ha. Så – gå inn å subscribe HER.

47 kommentarer
    1. Jeg synes bloggen din er så flott, og en ting jeg har lagt merke til og lært meg å sette pris på i det siste er at du ordner så flotte bilder. Du varierer bildene pluss at jeg alltid synes du ordner deg så fint og har stilige klær. Litt av årsaken til at jeg kan sette pris på dette er nettopp at du ikke maler et glansbilde av livet ditt. Du forteller om det mørke også, og da er det en helhet som jeg trenger hvis jeg skal ha interesse for noe. Det er jo ganske merkelig å snakke slik om det siden du er jo et menneske du også, samtidig følger man ikke alle blogger fordi det er mennesker bak teksten og bildene, men fordi at innholdet er noe man ønsker å ha i livet sitt. Jeg synes oppriktig det er spennende å følge deg og bloggen, og serien og podcasten også. Jeg gleder meg til å følge deg videre<3

      1. Herregud tusen takk skal du ha! Det betyr mye og gjør en god del for motivasjonen min <3 TAKK!!!! Varmer ekstra når noen legger merke til at jeg legger tid ned i å faktisk fikse meg haha, jeg synes (som deg) det er bra å se fresh ut og å ha en kontrast med det man føler på innsiden.

    2. Hvor mye betalte du for 3-dagers kuren?
      Gjerne kom med oppdatering etter endt kur! Og ja, sykt at det skal være ok å fronte smågodt og fast food, men med en gang man nevner juicing eller proteinpulver får man kritikk…:)

      1. Om jeg ikke husker helt feil nå kostet det 1300 kr for tre dager, og da har man som sagt seks juicer per dag! Jeg skal komme med en oppdatering! Som sagt blir det ikke siste gang jeg gjør dette og vil gjerne teste en uke. Da kan jeg skrive et innlegg om dag for dag <3

    3. Bra innlegg! Såklart kommer det masse kritikk når du prøver noe sånt, men du må jo bare gjøre det du kan for at kroppen din skal bli fornøyd. Synes det høres skikkelig spennende ut og kunne tenkt meg å prøve selv!

    4. Skikkelig Nydelig bilder synes jeg å super koselig innlegg og kos deg masse i Alta tenkte på deg i stad du er svevende Drammens Eventyr synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig vidunderlig kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱♥️😀🌌

    5. Sjekk ut jonny_juicer på instagram! Han skriver mye nyttig når det kommer til juicing og misforståelser. Jeg tror ikke man må spise raw food og drikke så mye juice for å være sunn, men det kan absolutt være et bra element å legge til et ellers sunt kosthold 🙂

      http://www.instagram.com/jonny_juicer

    6. Spennende !! Er det sånn at du kun kan drikke vann mens du er på juicekur eller drikker du brus/lignende samtidig?? Digger deg <33

    7. Fantastisk!:D Juicing har vært en del av mitt liv i mange år, det er fantastisk og har utallige mange helse fordeler på det dypere plan i menneske kroppen vår enn kun rens. Keep going! Føles det riktig og godt for deg, så er det det:) Syns det er supert at du belyser om dette på bloggen din, du er rå!<3

    8. Hei fineste!❤️ Digger det du skriver om at det virker heeelt Ok å skrive om alt drittet man putter i seg som ikke er bra i det hele tatt! Feite burgere, frityrmat og smågått! Er ikke akkurat bedre å fronte det!!! Selvsagt er det også lov innimellom men det er fint å rense seg innimellom også! Eller å leve med en fin balanse året gjennom er jo så klart best da. But u know what I mean😉 Love u hot giiiirl! Du er best!!!❤️❤️❤️

    9. Så fint å høre om
      Pappan din og deg (og se dere på TV!). Jeg synes det er vanskelig å forstå det med at du ikke greier å uttrykke kjærlighet og takknemiighet til han i levende live, bare i skrift.
      Mener du da også at du aldri sier Glad i deg, eller klemmer pappan din? Mente du sa en gang at du har det slik med søsteren din også.
      Er dette noe du tenker du burde hoppe ut i og endre på?
      Husk at livet er kort 🙂
      Jeg tenker på deg som
      Vil ha barn. Tenker du ikke at du vil være en mamma som slenger armene rundt barna og si at du elsker dem? Og lære dem å uttrykke kjærlighet og utvikle et sunt og åpent følelsesliv? Viktig for dem
      Å se at også mamma/pappa gir hverandre kjærlighet og gode ord også. Og mellom besteforeldre og barnebarn og at barna ser det samme hos deg og din far. Hva er dine tanker om dette?
      Jeg har et mye mindre personlig og nært forhold til min far enn du har til din. Men jeg sier at jeg er glad i han og klemmer han fordet 🙂

      1. Hei! <3 nei vi sier sjeldent glad i deg til hverandre eller klemmer. Jeg tror familier er ulike på det området. Men jeg prøver å endre på det og han vet jo hvor han har meg 😀

    10. For en herlig video du la ut for et par dager siden – bare elsker deg, altså! Bare et bittelite spørsmål, hvorfor i all verden installerer du ikke lader til bilen din hjemme? 😉

    11. Hei, et lite tips med tanke på forstoppelse då kan det være du har irritabel tarm, som 20 % av befolkningen slitet med. Det er en funksjonell tilstand hvor man kan slite med både forstoppelse og løs mage. FODMAP er en diett som kan lindre flere av disse plagene og som går ut på å begrense mengden tungt fordøyelige karbohydrater i kostholdet. Mange som har en kjøtt fri diett spiser ofte kjøtt lignende retter med mye bønner. Og bønner kan faktisk gi treg og forstoppet mage. Forstoppet mage er veldig slitsomt og det er ikke alltid man finner gode måter å håndtere det på. Håper du finner en måte å få magen i gang på 😊

    12. Kutt karbohydratene så blir magen fin, søvnen fin og energien på topp. LCHF er veien å gå. Men det er et uhipt og lite some-vennlig kosthold, dessverre, for det er det sunneste og det mennesket har spist siden tidenes morgen. Animalsk føde er godt for kroppen. Industrialiserte produkter gjør oss syke, inkludert sukker og mel og transfett.

    13. Synes det er flott at du er åpen.
      Det er så mange meninger og tanker rundt kosthold og sunn kropp.
      Jeg brenner skikkelig for kosthold og helse, har studert kosthold i 2 år. Anbefaler boken “sjarmen med tarmen”, en humoristisk bok som forteller hvordan tarmene styrer kroppens psykiske helse osv.
      Selv mener jeg at det er sunt å prøve ut nye ting, og det er jo faktisk påvist at en slik kur du gjør nå kan booste kroppen.
      Visst du sliter med forstoppelse, så bør du gå all in for å finne ut hva som gjør det. (Stress? Intoleranser? Mangler i kostholdet?)
      Alle mulige tarmproblemer påvirker hjernen på så mange måter!

      1. Jeg elsker sjarmen med tarmen, det er en fantastisk bok! Og jeg elsker å prøve ut nye ting. Mest sannsynlig er det nok stress eller intoleranser ettresom jeg ikke har noen mangler. Jeg skal finne ut!

    14. Fint blogginnlegg, at du skriver så ærlig rundt helse. Magnesium-tilskudd hjelper mot forstoppelse (den virksomme ingrediensen i apotek-midler mot forstoppelse er ofte magnesium). Magnesium-citrate er en magnesium-forbindelse som virker raskt mot forstoppelse, får det på helsekosten. Og ikke farlig å ta for mye av – det lagres ikke i kroppen, tar man for mye blir magen løs og det går ut den veien. Veldig mange (ink meg selv) har magnesium mangel, pga dagens mat har dårlig næringsinnhold – så det er ofte lurt å ta. Magnesium-glycinate eller magnesium-malat er to bra magnesium-forbindelser for dette formålet, man kan ta mer uten at magen blir løs, så bedre dersom man har magnesium underskudd. Magnesium hjelper en også å slappe av, så det kan også hjelpe mot dårlig søvn. Hilsen meg, som jobber med data men er veldig interessert i helse.

      1. Tusen takk for tips!! Jeg har derimot ikke mangel på magnesium så aner ikke hvor godt det skal hjelpe, men jeg vil alltids gi det et forsøk. Stor klem til deg <3

    15. Kan det være at du har irritabel tarm? Kan virkelig anbefale foodmap! Har mye mindre vondt i magen etter at jeg kuttet ut/spiser mindre av ting magen min ikke liker.

      Ha en super fin dag! Klem.

    16. Sånn vondt som du får i magen høres virkelig ikke godt ut! Har du vært på utredning for irritabel tarm eller i verste fall inflammatorisk tarmsykdom? Jeg har selv Morbus Chrons og det høres litt lignende ut de smertene jeg kan få i dårlige perioder. Mener virkelig ikke å skremme deg, men hvis det i verste fall skulle være dét det er så finnes det utallige måter å få deg bedre på!
      Håper juicen gir deg den pausen du trenger fra smertene, smerter i magen er så forferdelig å gå med hver dag! Jeg heier på deg

    17. Kjempespennende,sliter selv med magen. Jeg hadde et annet syn på deg før,men har fulgt med på serien din å på snap å insta. Du er ei hærlig jente,stå på. Å kos deg i vakre nord ❤

    18. Hei ❤
      Kan jeg bare spørre hvilken behandling du holder på med for “hooded eyes”? Har sett i det siste at det er noe ekstra rart der du har sånne øyne og prøver å filme i vinkler der det ikke skal synes så godt. Er det vondt?

    19. Kjempemoro at du prøver det ut. Men jeg vil bare si til deg at kroppen klarer å rense seg selv, så lenge du får i deg alt av vitaminer, mineraler og makro, så skal det være nok! 😉
      Alle er helt ulike og liker du juicekuren så er jo det supert for deg. Men jeg ville aldri anbefalt noen å ta slike kurer, for det eneste som skjer er at du føler deg mer fresh, kanskje får litt mindre magetrøbbel osv. fordi du dropper matvarene som kanskje ikke er så bra å spise, også tror man det er juicekuren, men egentlig er det fordi man droppet enkelte matvarer.

      Jeg ønsker bare si ifra, for mange kan føle seg litt lurt av slikt. En slik kur vil ikke gjøre noen underverker, man kan føle seg bedre og for noen er det nok, men det vil ikke si at det er bra for helsen 🙂

      Variert kosthold for ikke veganere vil være frukt, grønnsaker, med alle aminosyrer fra kjøtt, melkeprodukter, nøtter osv.
      Og for en veganer vil det være plantebaserte proteinkilder, med frukt og grønt. Anbefaler at folk holder seg til dette, og selvfølgelig gjør det som man ønsker selv.

      Mange kan bli påvirket av dette med å promotere juicibg, jeg vil bare forklare at det har ingen effekt.

    20. Så lenge du synes det er verdt forsøket og det faktisk hjelper deg så er det alt som betyr noe, tenker jeg da. 🙂 Herlighet altså, alt folk skal absolutt presse sin mening på.

    21. Er veldig fasinert over Kasper sin livssyn, så kunne du skrevet litt om det? Hva han gjør (mtp meditasjon, fasting osv) og den evt grunnen? Støtter han selvfølgelig, men er bare veldig fasinert 🙂

    22. Hei! Har selv slitt mye med mageproblemer, men har funnet ut at kombucha og kyllingkraft for min del har hjulpet veldig! Nå kommer jo ikke du til å lage mat som inneholder kyllingkraft, men kombucha er veldig bra for magen. Har hittil bare kjøpt hos Life og dvs, men holder på å aktivere en startkultur nå så håper det blir brygging her snart. Sjekk ut bla Gry Hammer ang dette. Det skal løsne magen hvis du sliter med forstoppelse. Evnt også vannkefir. 🙂

    23. Hva heter genseren fra Dennus Maglic? Du har fått så utrolig fin klesstil, goals til og med for meg som er 8 år eldre enn deg!

    24. Hva heter genseren fra Dennis Maglic? Du har fått så utrolig fin klesstil, goals til og med for meg som er 8 år eldre enn deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg