jeg svarer på de samme spørsmålene med åtte (!) års mellomrom

Jeg reiste i hele natt, og landet i Oslo nå på formiddagen. Sliten, men verdt det for en veldig fin tur.

Som dere vet har jeg holdt på med sosiale medier siden tidenes morgen, og for hele 8 år siden (!) lastet jeg opp en video hvor jeg svarte på et par spørsmål som hadde tikket inn på bloggen. Mye om alkohol, brunfarge og pupper – og nå bestemte jeg meg for å svare på akkurat de samme spørsmålene, i 2019! Veldig morsomt, og jeg er så stolt over meg selv som turte å være så “out there” og egentlig litt klein på sosiale medier for noen år siden. Jeg fikk så enormt mye hat og på skolen var det spesielt vanskelig, men jeg bare kjørte på.

Det kleineste; når jeg snakker dritt om Voe (Emilie Nereng) for åtte år siden, som jeg nettopp danset med i Skal Vi Danse.. Haha. HVA FAEN!

Hva synes du om videoen? Og hva foretrekker dere på youtube forresten, mye eller lite redigering? 

 

32 kommentarer
    1. Haha, fantastisk! Det var rundt den tiden jeg begynte å lese bloggen din fast, helt sykt at det er åtte år siden. Du er helt rå, så mye du har klart å skape på de årene!!

    2. Svevende skikkelig blå koselig innlegg å du er superflink å god synes jeg sophie Elise ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🦋♥️🌌☀️🐶🐱

    3. Hei! Angående el-bil. Vet at du selv kjører det og mener at det er bedre for klima?

      Men er det det? Vet at det har blitt sagt at det å produsere en el-bil skader miljøet mer enn hele levetiden til feks en dieselbil.

      Personlig vet jeg ikke om det er sant eller ikke, men tenkte kanskje du har satt deg inn i det? I så fall, kan du fortelle mer om det?

      1. Elbil-produksjon skader totalt sett miljøet mer enn feks dieselbil. Det forskes forøvrig på det hele tiden. Det er kostnadskrevende å utvinne litium-karbonat eller Nikkel eller kobolt osv som el-bil-battericeller trenger for drift, og det er ofte underbetal ung arbeidskraft som gjør dette. I tillegg brukes kullkraftverk under utvinning av ovennevnte komponenter. Stoffene som behøves for å produsere batteriene er det knapphet på. Elbiler kan potensielt være mer miljøskadelige på grunn av produksjonen, totalt sett. Barn benyttes til utvinning av kobolt i Kongo. Osv, osv…. Under produksjon av alle «deler» av en el-bil slippes det ut mye Co2. Så kommer man til kast av batteriene. Foruten at det medfører gassutvikling vet man foreløpig ikke så mye om det, men for meg høres det utrygt ut å ha strålende grunnstoff på fyllinga. Jeg kjører bensin eller Disel, totalt sett mer miljøvennlig og bilene varer MYE LENGER!

    4. For noen år tilbake skrev du et innlegg med din bucket-list. Hadde vært gøy om du oppdaterte den for å se forskjellen da og nå☺️

    5. Du er alltid “stolt over deg sjøl” og du skryter alltid av hvor bra bøkene dine og podcasten din er

      Du er klar over at det er publikum som avgjør om det er bra eller ikke? Jeg synes du er helt ræva. Terningkast 0-null til livet ditt.

      1. Alle bør være stolte og skryte av seg selv! Og SE har all grunn til det, men pga slike som deg trur man at man ikke har lov til å ta plass eller være stolt! This one is for you: 🖕🏼

      2. Om det er publikum som avgjører om “livet” ditt er bra eller ikke, kan jeg trygt si at dette publikumet gir deg terningkast 0 også 🙂

    6. Hørte akkurat ferdig siste podepisoden, og ble virkelig satt ut. Skal du virkelig slutte??

    7. Begynte å lese bloggen din da og husker denne videoen så godt! Lest deg sikkert hver dag siden. Digger deg, stor klem <3

    8. Jeg har egentlig ikke lest så mye bloggen din, men jeg følger deg på Instagram og snap. Jeg liker deg godt, selv om jeg ikke er helt enig i alt og fokuset ditt på forskjellige ting. Synes du har vokst utrolig masse gjennom årene og føler at du har blitt et godt forbilde til en viss grad 😊 du er ærlig og det er enn av tingene jeg liker med deg. Du vokser gjennom årene og jeg gleder meg til å følge deg!

    9. Hei Sophie!

      virkelig ikke meningen å være slem, syns du har fått nok kritikk. Men hvorfor bader du to ganger om dagen? Selvfølgelig gjør du jo «opp» for dette ved å ikke spise kjøtt osv. Jeg har også selv badekar. Men jeg synes personlig at å bade så mye er litt vel mye sløseri av vann. Selvfølgelig må man få lov til å dusje, bade og vaske seg, men det skal ganske mye vann til for å fylle et badekar. særlig to ganger om dagen.

      Sorry hvis det hørtes slemt ut, bare syns vi alle kan bli litt flinkere på å gjøre disse små tingene som hjelper. Dette gjør selvfølgelig ikke noe for meg personlig, men for miljøet.

      Mvh Vilde

      1. Hun bor i Norge, med mindre det er vannmangel i området hun bor, eller tørke så trenger hun gjerne ikke passe seg for hvor mane bad hun tar. Herregud

    10. Hvorfor reklamerer du for premium white? I forskjellige tester viser det null effekt. Og du sier du ikke reklamerer for ting du ikke kan gå god for.

    11. Du skrev for noen måneder siden at du skulle gi slipp på en stor del av karrieren (som jeg nå skjønner at er bloggen), men når du ble spurt sa du at nei, du skulle ikke slutte å blogge med det første. Men nå skal du plutselig det?

      1. Kommer vel veldig an på hva man legger i begrepet “med det første”. Så der kan jo Sophie ha brukt det smutthullet til sin fordel for å slippe unna medieoppslag og kaos om at hun skal legge ned bloggen.

    12. Æ vet at det ikkje e bra å bade to ganger om dagen men æ gir mæ no faen i ka dokker sier. I min verden e æ best innen klima lissom.

      Sofie Steen Isachsen, if u have no brain there is no pain.

    13. Hei Sophie.
      Jeg sendte deg en mail i kveld ang FROG. Vet ikke om du har hørt om det, eller om det er noe som interesserer deg. I korte trekk handler det om å hjelpe ungdom som har havnet utenfor (drop outs) tilbake på sporet. Hadde satt stor pris på om du hadde hatt tid til å lese mailen. Jeg elsker hvordan du utvikler deg som person og hvor ekte og ærlig du virker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg