jeg skulle virkelig ønske

Jeg elsker å komme hjem fordi,

De mørke nettene som gjør at jeg føler meg alene, som om tiden står stille, men jeg er ikke ensom. Jeg er grublende, produktiv, effektiv. Jeg blir til på natten, og nord-norge har gitt meg mange av dem.

Jeg elsker å komme hjem fordi, 

Døren som alltid står åpen, mamma og pappa som småsnakker i stuen når jeg ligger på rommet, lyden av trygghet. Pappa som sitter nede og spiller gitar, han kan spille hvilken som helst låt. “Kan du spille Miley Cyrus” sier jeg, og han kan, uten å ha øvd. Mamma som spør om jeg vil ha noe å spise, jeg trekker på skuldrene, vet ikke hva jeg vil ha, “du bestemmer” sier jeg og hun bestemmer så bra.

Jeg elsker å komme hjem fordi,

Den kalde vinden i ansiktet og luften som fyller lungene uten å være forurenset, vannet som blir kaldt i springen med en gang, varmen fra peisen som beskytter fra kulden og tryggheten på soverommet.

Jeg gruer meg til å være hjemme fordi,

Jeg blir 15 år igjen, u-kul, taper, stygg. Ser ned i bakken når jeg møter folk jeg kjenner, selv om de har sagt unnskyld for lenge siden. Jeg har sagt det går fint, jeg forstår, vi var jo alle unge og dumme, jeg var ingen engel selv. Men når jeg kommer hjem, kommer følelsen tilbake.

Jeg gruer meg til å være hjemme fordi,

Jeg får angst for å være ute blandt folk, kjapper meg igjennom butikker, stresser når jeg sitter på cafe, høy puls, hjerterytme, redd for hva folk skal si.

Jeg gruer meg til å være hjemme fordi,

Jeg er bitter fordi lokalavisen aldri nevnte at jeg ga ut bok nummer to, at jeg var med i skal vi danse før jeg trakk meg, min egen TV-serie fikk kun stygge kommentarer, at man ikke får skryt i egen by og at jeg så inderlig har lyst på det skrytet og jeg trenger det for å komme over all drittslenging som ble gjort av voksne folk så snart jeg ble offentlig. Og at avisen knapt har skrevet om meg, med mindre det har vært noe dårlig. Det hadde betydd så mye å få skryt. Jeg har fått høre jeg er en skam for byen og det har ingen sagt unnskyld for.

Jeg gruer meg til å være hjemme fordi,

Jeg kommer inn i samme rollen som jeg hadde på videregående, den blir aldri borte, rollen jeg har bygd opp i Oslo hvor jeg er selvsikker og modig, den finnes ikke her. Derfor tør jeg ikke ha boksignering her. Tør ikke å gjøre noe annet som viser hva jeg har klart. Ingenting.

Jeg sitter hjemme og tenker, 

Herregud, som jeg skulle ønske jeg ikke bar med meg en tung rygsekk full av mental bagasje fra ungdomsårene. Det hadde vært så fint.

Sophie 15 år gammel. Før blogg, før penger, før offentlighet. Men på så mange måter, akkurat den samme. 

92 kommentarer
    1. For et fint innlegg. Jeg har ikke samme historie som deg, men jeg føler det på akkurat samme måte når jeg er tilbake i hjembygda. Stå på Sophie og riktig god jul 🎈

    2. Uff jeg syns det er så utrolig trist å lese at en så vakker dame sliter så med selvbilde, når det er så tydelig at enn mer suksessrik, smart, omtenksom å ikke minst åpen dame skal man lete lenge etter… nå er jeg ett par år eldre enn deg, men har alikvell fulgt deg ganske lenge, å sett deg vokse fra en litt små rebelsk tenåring som ville prøve det meste , til en av Norges mest innflytningsrike dame – tiltross for masse drittslenging fra heti å kreti. Du har stått igjennom stormene med hevet hode, gang på gang, så stå på! Er flere bakom din rygg enn du vet! Det er en grunn for at jeg fortsatt leser bloggen fast, du er fab, aldri glem det. Klem fra Suzanna B❤️

    3. Du er så vakker utenfra og inn på det gamle bilde av deg og på det nye. Vi trer alle inn i våre roller og det skjer vel ofte i slike sammenhenger. Men jeg håper du får den anerkjennelsen en dag, og det fortjener du. Men jeg håper at du kommer deg over det før den tid, at du innser at den betyr ingenting og klarer å bære med deg 2018 Sophie Elise tilbake til hjembyen din for din egen del. Det er nemlig alt som betyr noe, hva andre sier og tenker er irellevant. Alt som betyr noe er hva du tenker og hva de du er glad i tenker<3 ønsker deg en nydelig kveld

    4. Det er kjempe toppers at du ikke føler ensom og jeg synes det er dårlig gjort at døm ikke har sakt unnskyld og kjempe koselig at du synes jeg er best det betyr alt for meg håper alt er toppers med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld og god jul til deg fra meg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️♥️♥️

    5. ❤ skulle ønske jeg bare kunne ringe deg og snakke om alt og ingenting. Vi er så like, bok nr 1 var som å lese om meg selv.

    6. Du er så vakker uansett, fordi du er så himla fin inni. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt bort all bagasjen, for den skulle du ikke trenge å bære på fremdeles ❤️

    7. Harstad tidende e ikje nåkka anna enn ei amatør avis!! Synd dem ikje har nåkka konkurranse, kanskje dem hadde gjort en skikkelig jobb da..

    8. Vet du hva jeg synes er trist? At du ikke klarte eller klarer å se hvor søt du både var og er <3 Jeg blir oppriktig lei meg på dine vegne <3
      Kommer selv fra Harstad og har opplevd det som en utrolig tøff by å vokse opp i! Miljøene er harde, og man må virkelig kjempe for å komme seg igjennom det. Alle opplever det nok ikke slik, men jeg gjorde det. Passet aldri inn noe sted, og var alltid et utskudd. Ikke for at jeg var ekstrem eller prøvde alt mulig, heller tvert i mot. På grunn av alt jeg har opplevd i Harstad, så kan jeg ikke drømme om å flytte tilbake. Det er ingenting som trekker meg dit, og det er jeg så glad for. Nå vet jeg ikke hvordan du tenker om deg selv i forhold til det du har opplevd og vært igjennom, men det som hjalp meg er å ikke tenke på meg selv som et "offer", men som en "overlever". Det ligger så utrolig mye "svakhet" i ordet "offer", så mye det-er-greit-å-ikke-reise-seg-fordi-jeg-har-opplevd-så-mye-dritt. Og i ordet "overlever" så ligger det at "jeg er en kjemper, jeg gir meg ikke, jeg reiser meg og går videre". Jeg håper at du tenker at du er en overlever <3
      Det er synd at ikke HT har skrevet om deg når du har gjort positive ting, og jeg kan bare forestille meg hvordan det føles. MEN det sier mer om dem enn om deg! Gå med hodet høyt hevet, og hev deg over den småbymentaliteten <3
      klem

    9. Så utrolig lik din vakre mamma du var på dette bildet <3 Ønsker deg ro og fred i sjela i julestria, og en hyggelig julefeiring

    10. Du var jo fin før operasjonen også. Du må lære deg å leve akkurat som du vil uten å tenke hva folk rundt deg vil/ tro hva du gjør. Uansett hva du gjør så kommer noen andre å kommentere at det er ikke riktig. De har rett dine valg er ikke riktig for dem men riktig for deg og ditt liv. Ingen spør eller tenker på deg når de velger sine valg i livet hvorfor skal du gjøre det da? Du må være stolt av deg og dine valg selv om dine valg en dag var feil men det har du selv betalt for og lært en lekse av feilene dine. VÆR STOLT AV DEG SELV❤️❤️

    11. Du skal vite at vi er mange som syns du er helt rå her i Harstad. Det du får til og alt du har oppnådd er beundringsverdig. Du er overhodet ikke en skam for byen! Håper du en dag føler deg sterk nok til å tørre å ha en boksignering her♡ Vi er så utrolig mange som liker deg. Ønsker deg en riktig God Jul.

    12. Vi er mange, MANGE, som heier på deg, er stolte av deg, og har tro på en god fremtid for deg. Mange Harstadfolk i alle aldre synes du er en fantastisk flott ung dame. Du får til det meste, og du har virkelig oppnådd mer enn flertallet av de som har behandlet deg dårlig, eller sett ned på deg. Selvbildet vokser nok med årene. Du er virkelig helt super, og det vet vi i Harstad også.

    13. Føler at det er så «stakkars deg» hele tiden. Du skal alltid ha bekreftelse og oppmerksomhet virker det som.

      1. Må det være så stakkars meg som du sier? Hun skriver om SINE føleser å de må hun få ha.. å det står mye positivt i innlegget også,men selvfølgelig må hun få nevne fakta å føleser om de negative/vonde tingene ,eller synes du ikke det? Det synes jeg i hvertfall å jeg kommenterer virkelig ikke ofte men greide ikke la være når jeg så din kommentar, for det blir så feil å måtte bare kommentere bor negativt bare for å gjøre det… ja hun er en offentlig person mange har forskjellige meninger om ALT hun gjør ikke gjør å sier, det må være veldig slitsomt.. jada veit hun har valgt det selv;) men hvorfor ikke støtte gi noen gode ord eller et smil i stedet for å alltid lete etter feil å mangler? Denne kommentaren var ikke bare til deg men synes vi alle burde tenke oss om hva vi sier/skriver mm til andre mennesker å heller være litt hyggelig du en hjelpende hånd eller ord i en vanskelig tid? Mitt nyttårs ønske at vi alle skal bli flinkere til hvordan vi behandler andre mennesker offentlige eller ikke♡ pluss at det må få være lov å snakke om ting som er vanskelig uten at man skal få beskjed at man syter eller at det alltid skal være stakkars deg.. nevner i gjen at den ikke kun var til deg men tenker generelt..

      2. Forstår godt st du velger å være anonym med den kommentaren der. Se om du kan stå for det med navn også ?

    14. Føler det er så typisk småbyer og bygder (spesielt i Nord-Norge) å snakke ned jenter og gutter som tar andre valg enn å leie seg en kjellerleilighet i hjembyen/bygda og få barn. Det er kun de «inngrodde» bydyrene som ikke klarer å unne andre suksess, og som snakker drit om folk med en gang de er litt «annerledes». DRIT i Harstadtidene og hva bydyrene i Harstad sier. Du er ikke en skam for Harstad. Det var du som satte Harstad på kartet for Norges befolkning!

    15. Du må ikke skamme deg over å være i Harstad! Du er en inspirasjon for alle og alle som ikke ser det er bare misunnelige! Jeg har selv akk flyttet til Harstad og det eneste jeg visste om Harstad var at du kom derfra og at jeg digger deg og alt du har gjort!!!! Så hev deg over de for du er så mye bedre og du skal føle deg vel i din egen by! Håper jeg ser deg!!! <3

    16. *sukk* dette var på mange måter den følelsen jeg selv føler på når jeg reiser hjem. Det er så godt, men samtidig ekstremt tungt..

      Du er så sterk på så mange måter og jeg ser så opp til deg og blir så inspirert av alt du har fått til.
      Jeg heier på deg ❤️.

    17. Jeg skriver aldri kommentarer på blogger, men nå måtte jeg bare. Jeg er også fra Harstad, du vet sikkert ikke hvem jeg er. Men jeg er litt stolt over at du er den du er – fordi du har klart å kommet deg gjennom de grusomme kommentarene etter alt som er skjedd og blitt gjort. Det synes jeg gjør deg til en sterk person. Alle har hver sin historie og smak, jeg har aldri forstått hvorfor folk må være så sinte på deg.

      I hvert fall, jeg gruer meg også til å komme tilbake til Harstad, nettopp fordi jeg føler på de gamle og vonde følelsene jeg en gang hadde. Oslo er også mitt fristed. Jeg liker Oslo og jeg liker Harstad på grunn av familien min og fjellene.

      God jul Sophie!

    18. Sophie! mens jeg leser igjennom dette innlegget må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har gråti så mye og kjent meg igjen På så mange måter fra et innlegg før.
      Dette er nettop derfor du er mitt forbilde fordi du er så ærlig og skriver ærlig ut om alt fra silikon til strekkmerker og hvor perfekt alle jenter og gutter ønsker å være. Har man ikke det ”perfekte” lange håret, eller den ”perfekte” rumpa, eller de ”store” puppene, så er man ikke bra nok. Da kommer den tiden hvor det blir ”inn med løshår, og da føler man seg brått enda penere med en gang. Men så kommer de jentene i 10ende med de store puppene eller en tatovering som de er så stolt av, som de fikk underskrift av foreldrene for å ta. Og ja da begynner man med push up og kanskje legger sokker i bhen… tiden går, man bynner på videregående og det fortsetter der med det samme pluss den dyre jakka eller de dyre jeansene og silikon, extensions, man må være tynn osv osv. Men når man går ut av videregående er det bare deg og speilet ditt der hjemme, og alle i byen, på bussen, i butikken, på kjøpesenter.. you name IT! Alle som man føler stirrer på deg for du tenker at de vet alt om deg, de ser jo deg og tenker ”herregud se på ho” ! Du sitter på bussen og føler at alle hvisker om deg og du bare presser deg inn i et hjørnet helt bakerst med musikken i øret og hetten på. Du ser forsiktig ut og føler alle stirrer fordi du ikke er fin nok.
      Men vet du hva. Du er fin nok, det er ingen som har så stort hjertet som du. Det er ingen som tar så godt vare på venner, kjæreste, familien og hunden din, og ikke minst at du hjelper de som trenger det mest! Og alikevel så klarer du å ha en blogg å inspirere oss!
      Jeg syns du fortjener å ta vare på Sophie, jeg syns du skal ta med en veninne eller hva som helst og gjøre akkurat det DU vil. Og at bare DU skal kose deg og ha litt Sophie tid! Legg vekk blogg og mobil en dag eller en uke.. bare du får koset deg!
      Du er en fantastisk person! Ta det til deg!
      Klem fra en egentlig sjenert jente

    19. Har ikke mål eller mening med å kommentere egentlig, vil bare gi dæ en god virituell klem. Æ skal også endelig hjem snart til Narvik, og æ glede mæ mest av alt. Men det e også nå som heng igjen på rommet mitt som e gammelt. Helt andre ting enn ditt, men æ forstår at du forsvinn tilbake der inne. Du har hatt det så tøft i det siste og det e trist å sitte her på utsida og se alt det destruktive som foregår i hodet sitt, æ håpe det slipp taket rundt dæ snart, at tåka lette og at du får rom til å puste. Det e synd at «hele» Harstad ignorere alt du gjor, for du e virkelig fantastisk og unik, til og med banebrytanes i det du hold på med. Det burde du vite, og også det faktum at de bare e smålig. Janteloven lenge leve, dessverre. Ønske dæ alt godt i jula, og håpe du får plass til fine og koselige ting oppi alt det mørke som spinn rundt dæ ❤️

    20. Åhhh, som jeg kjenner meg igjen i flere av avsnittene som omhandler det å grue seg til å komme hjem…😢

      Jeg håper virkelig at dette snart vil endre seg for deg. Det hadde du virkelig fortjent! ❤

    21. Takk for at du deler, for at du deler tanker og følelser, din redsell og dine gleder i hverdagen<3 Dette var et utrolig sterkt innlegg å lese. Kjente jeg fikk en klump i magen, for dette var virkelig sterkt! ❤️
      Du er ei som har vokst mye på deg selv, siden den gang. Du er reflektert, du står for dine valg og veier, du gir mye av deg selv, du deler så mye av dine erfaringer, tanker, følelser og opplevelser. Dette er det mange som sette pris på! ☺️
      Du er ei sterk og modig jente, stå på videre❤️

      ❤️Klem

    22. Du er IKKE en skam for byen, og det knuser hjertet mitt at noen har fått deg til å føle det sånn. Jeg er så stolt av å komme fra samme by som deg <3

    23. Kjenner meg godt igjen uten å ha levd et liv som er sammenlignbart med ditt. Hjembyen gir meg en klaustrofobisk følelse, samtidig som at jeg alltid går å ser meg over skuldrene i frykt for å møte på noen jeg kjente før jeg flyttet vekk. Er glad i plassen, men kunne aldri ha flyttet tilbake.

    24. Først og fremst vil jeg si at, ingen vet hvordan akkurat du har det, fordi det er dine personlige opplevelser. Men jeg kan veldig lett forstå hvor tyngende dette er. For slik har jeg det også. Jeg har fått noen få unnskyldninger, å det setter jeg selvsagt enormt stor pris på, men det hjelper så lite i den hverdagen jeg har i dag.

      Du skal virkelig være stolt over hvor du er i dag ❤️ og du må ikke glemme at alle opplevelser gode som dårlige har vært med på å gjøre deg til deg, du har så mange gode verdier og holdninger, nettopp fordi du en gang var “taperen”

      Jeg personlig tror at jeg selv ville vært ei skikkelig megge 😂 hvis jeg ikke hadde opplevd motgang å lært å sette pris på de små tingene. Jeg ville kanskje vært en mobber selv? Men jeg vet hvor vondt det gjør for den som blir mobbet, nettopp fordi jeg har vært der selv. Å det gir meg et mye større perspektiv over livet både på godt og vondt, det gir meg åpenhet ovenfor andre mennesker, jeg dømmer ikke andre mennesker før jeg kjenner dem. Jeg prøver å finne det positive i alle mennesker ❤️ jeg vet jeg er et godt menneske, nettopp fordi jeg har opplevd dårlige mennesker.

      Å dette skal vi ta med oss videre, både på godt og vondt ❤️

      Stå på videre ❤️

      1. Tusen takk for en så ærlig og fin kommentar! Og sant som du sier, det kan jo hende vi begge hadde vært helt jævlige personer haha, selv om jeg personlig føler jeg bærer med meg mye negativt som også går utover min personlighet, og lurer på hvordan det hadde vært uten. Men kan jo hende jeg klarer å kvitte meg med det også. Tusen takk skal du ha igjen <3

    25. Harstad Tidene er ikke akkurat en avis å skryte av, så mye drit og urelevant som de skriver om. Så at du ikke blir nevnt der tror jeg heller bare er positivt. Og slett ikke alle harstadværinger mener du er en skam for byen, du har jo vært med på å sette Harstad på kartet! Unge jenter vet jo faktisk hvor jeg er fra når jeg sier Harstad, og jeg slipper å forklare!
      Ta ting i ditt eget tempo, plutselig en dag så er du sterk nok til å kunne ha boksignering i Harstad, til glede for så mange tenåringsjenter som har, via deg, sett at det går an å bli noe selv om man har vokst opp i lille Harstad. Du er et forbilde, Sophie, og jeg svarer stolt «ja» når folk spør om ikke du også er fra Harstad❤️

    26. Sofie Elise, du er verdens vakreste jente. Jeg kjenner deg ikke, men det er trist å vite at ingen anerkjente potensialet ditt da du trengte det som mest. Det er mange som burde skamme seg over hvordan de har behandlet deg tydeligvis.. Hadde jeg vært femten år og bodd på samme plass da du var på bildet så hadde jeg blitt forelska.. Alltid vært søt du og for en herlig personlighet.. Du er jammen tøff som få du…

    27. Innlegget startet så fryktelig fint, men det er trist at du føler det sånn. Det er trist hvordan du blir behandlet av din egen by. Jeg bor i Harstad midlertidig i 3 år pga studiene. Hadde kun hørt om Harstad gjennom din blogg. Du er en av grunnene til at jeg søkte meg til Harstad. Du har alltid beskrevet byen din som fryktelig fin og havet i Harstad er noe man må oppleve. Jeg tenkte at det skulle bli kult å bo i samme by som Sophie Elise.

      Jeg tenker at alle som en gang «kjente» deg og alle eldre damer som slenger dritt er kun misunnelige. Du har kommet så ufattelig langt, du har fått til så utrolig mye. Og det på egenhånd. De som er dobbelt så gammel som deg har ikke fått til halvparten av det du har fått til.

      Jeg håper at en dag holder du en boksignering i Harstad og det med hodet hevet. Du er super tøff!

      1. Så gøy at du flyttet til Harstad! Det er ikke noe galt med selve byen for den er nydelig og jeg er veldig glad for at jeg er herfra – jeg tror det hadde vært likt uansett hvilken liten by jeg hadde kommet fra, og at det er likt for veldig mange.

        Tusen takk <3 Håper også jeg tør det en gang.

    28. På en rar måte så kan jeg relatere. Når jeg er i hjembyen min er jeg ensom og gjør det meste alene, har ikke så mange venner her og vil helst ikke dra til byen og bare chille fordi jeg får angst. Når jeg er i hjembyen min føler jeg på et mørke av ulykkelighet. Når jeg er i andre byer og besøker venner fra universitetet er jeg noen andre, selvsikker, ler høyt og går med hodet hevet. Jeg vil en dag komme meg til Oslo og håper jeg kan få det til iløpet av 2019.

    29. Husker jeg flyttet til utlandet en lengre periode for å finne meg selv. Finne selvtilliten min. Fant den! Pakket den med meg hjem og gledet meg til å skinne her hjemme i Norge. Må ha blitt stoppet i tollen eller noe. Fikk ikke med meg halvparten en gang… og jeg som har klart å smugle inn så mye god vin fra Italia.

    30. Jeg skjønner at du føler det sånn. Jeg er irritert på dine vegne fordi du ikke får den unnskyldningen du faktisk fortjener.
      Det er nok et litt typisk småby-mentalitet det der. Jeg bor i en bitteliten bygd selv og jeg merker fort at man ikke bør trå feil eller tro man er noe. Jeg får mye kjeft fordi jeg sier høyt hva jeg mener, for eksempel om ulv. Her hater alle ulven, mens jeg spør høyt hva som er konsekvensen av å ta livet av alle rovdyrene. Sånt blir det bråk av. Det kan ikke sammenlignes med det du opplever selvfølgelig. Jeg har lest den første boken din og forstår at oppveksten din ikke har vært så grei alltid.

      Du er bedre enn sånn smålig oppførsel, du ser mennesker, tilgir og sprer så mye glede. Lokalavisa kan ta seg en jævla bolle. Foreldrene dine virker fantastiske, og har all grunn til å være kjempestolte av barna sine

    31. Skjønner dere ikke at ulven er grusom mot sauene? Det river langt inn i hjertet av å vite hvilket dyreplageri dette er! Tenk dere om. Små lam, naive gode uskyldige dyr. Offer for den grusomme ulven. Og Sophie, hadde du ant hvilke traumer jeg har fra barndommen. Da tror jeg du ville skjønt hvor heldig du er. En familie som elsker deg. Som har gitt deg det beste. Selv ble jeg misbrukt fysisk og psykisk i maaange år. Jeg sliter slik at ingen kan ane. Vær deg selv! Ikke så sykelig opptatt av utseende. Du er en vanlig utseende jente. Du vil bare ha likes på hvordan du ser ut. Det får du ikke av meg. Fordi du higer etter noe du ikke kan få. Du ser ut som du gjør. Det er helt OK. God jul.

      1. Smålig av deg å konkurrere om hvem som har det verst. Sophie kan føle akkurat hva hun vil uten at du skal fortelle at du har det mye verre enn henne. Og du bestemmer ikke hva hennes interesser skal være – om det er utseende eller noe annet. Du har ingenting med det å gjøre.

    32. Du glimter til.

      Du er best når du ikke skriver om utseende/ skjønnhetsrelaterte ting og gjøremål, men holder det helt nedpå. Du gjorde noe fint for noen andre ved å skrive dette i dag!

    33. Drit i ka andre sir, e kun misunnelse.. Kem som ikke e misunnelig på menneska som e seg sjøl både på godt og ont? Menneska som e suksessfull? Eller rett og slett, pene menneska som både kan synge og danse? Ta det heller som beundring, Sophie! Førr fan heller, du e alt æ ramsa opp pluss mye mer, vær stolt å gå med hode hæva, spesielt i Harstad! God jul⭐

    34. Du er god nok, du er bra nok – og de som sitter der oppi nord skammer seg nok for å ha oppført seg som troll. Samtidig som de er pokker så misunnelige fordi de aldri turte å satse på det de egentlig vil!

    35. Synes du var søt, da som nå.

      Gleder meg, på vegne av meg selv, deg og alle andre harstadværinger, til du er sterk nok til å holde boksignering også i Harstad. God jul!

    36. Kjære Sophie.

      Æ e fra Harstad, e født i 91 og har fulgt bloggen din heilt fra du satt på jenterommet og skribla ❤

      Du inspirere og fascinere mæ og det har du gjort lenge.

      Æ har mange ganga hatt løst å komme bort tel dæ og si hei når æ ser dæ i byen, men har vært litt redd førr at du skal bi… forlegen kanskje? Eller kanskje det bare e æ sjøl som e litt sjenert 😌 Neste gang skal æ gjøre det!

      Du e IKKJE en skam førr byen, heller tvert i mot. Det e mange, mange som snakke varmt om dæ.

      God klem ❤

    37. Hei! Jeg bruker ikke kommentere blogginnlegg, men dette traff meg en 50 år gammel mamma 😊 Ettersom årene har gått har jeg fått mer og mer respekt for deg,og jeg syns du har gjort flott figur på TV.Jeg tenker at du burde vært en stolthet for byen din. Ønsker deg og dine en god og fredfylt jul😘🎅🎄🎆

    38. Kjære, kjære Sophie.
      Det er så utrolig vondt å lese. Noe av det viktigste jeg har lært om psykisk helse er at man skal aldri si «jeg vet hvordan du har det», for all psykisk smerte er forskjellig. Også er det faktisk sånn at din egen «lidelse» er alltid verst – uavhengig av at andre kanskje har det verre. Men hvordan kan vi egentlig vite at deres følelse gjør vondere enn vår egen? Og ettersom at vår egen psykisk helse er den «verste» må man være egoistisk. Aldri ta til deg dritt som «tenk på barna i Afrika», «whitetrash drama» eller at du skal skjerpe deg. For det skal du på INGEN måte gjøre. Din kamp kan ikke sammenlignes med noe. Den er unik på sin måte, samme som følelsene dine iforhold til den. Jeg ønsker deg en fantastisk jul, og at du heller kan tenke: Se hva jeg har fått til.

      Du er rå, Sophie. Kick ass – and take names.

      – Sara

    39. Jeg får så vondt i meg av deg! Du virker som et så vakkert menneske, utenpå og inni. Julen skal jo være en fin tid.. Jeg håper du får en bedre tid hjemme framover ❤ jeg kan på en måte relatere til den samme følelsen av å ha negative følelser forbundet med “hjemme” . For et par år siden døde mamma spontant rett før jul, og samme romjulen fant jeg pappa død. Derfor er både julen generelt men spesielt julen i hjembyen vond. Kanskje det hjelper deg å tvinge fram et positivt fokus ? Jeg for eksempel hater jul, men overfokuserer på det lille positive (gaver og mat). Det blir dyrt (hehe), men jeg kjenner det hjelper litt:)

    40. Harstad burde være dritstolte 😊
      Det er jeg sikker på mange er også.
      Jeg har det på mange måter på samme måten når jeg kommer til hjembygda mi. Vonde minner som rippes opp igjen. Folk som trodde de kjente meg, men som ikke kjente meg i det hele tatt. Godt vi kan få en ny start andre steder og finne mennesker som blir kjent med oss som vi er.
      God jul ❤️

    41. Tenk heller på alt du har oppnådd i en alder av 22? Harstad er en merkelig by, prøver de for hardt? Rart den usikkerheten dukker opp når vi kommer hjem til byen vår, vakre Harstad. Det at lille HT skriver kvalme og slenger rundt negativitet, er desverre ikke noe vi får gjort noe med nu, men satser på at de ansetter gode journalister etterhvert 😉 et råd fra ei som er noen år eldre, gi litt mer faen i de dårlige folka, vis de fingern, og ei det! Deres mening spiller til syvende og sist 0. Du er du, fortsett med det!

    42. Ååå kjenner meg så igjen!! Den siste teksten traff meg så mye at det stakk i hjerte. Du er en inspirasjon, rett og slett. Stå på, du er så bra❤️

    43. Takk for at du skrev dette innlegget og godkjente så mange kommentarer om folk som føler det samme! Har lenge følt meg alene om å grue meg til å dra hjem i julen pga fortiden ☹️ Nord norske småbyer er ikke noen perler på alle områder altså. God jul, du er et forbilde ❤️

    44. Jeg kjenner meg så igjen i alt du beskriver. Jeg trodde jeg hadde blitt kvitt angsten for godt, men med en gang jeg kommer hjem på juleferie her så er den tilbake. Og det er så utrolig synd fordi jeg ønsker å nyte tiden her med familien min, men alle de vonde følelsen fra fortiden kommer tilbake igjen med en gang. Jeg prøver så godt jeg kan å takle situasjonen, og prøve å ikke la det påvirke meg! God jul Sophie, og takk for at du alltid skriver så bra og åpent <3

    45. Kjenner meg så sykt mye igjen i dette! ❤️ Det er jævlig, men prøver å være bevisst på det og ta små skritt for å komme videre. Men ja… det er vanskelig 😔

    46. Veit du.. Det at HT ikkje har nevnt deg med et ord, særlig det at du var med i skal vi danse e for meg heilt utrolig!! Jeg reagerte også på det. (Og ikke bare meg)
      Da du var med i skal vi danse var det tydelig at de Harstadfolkan æ snakke med håpte at du sku vinne og framsnakka deg masse!
      Så du de fine mld som lå i Harstadgruppa på fb? Utelukkende positive(som jeg fikk med meg).

    47. Det var et veldig fint innlegg, du er modig, du var vakker før operasjonene og du er vakker nå ❤️ Du er en god rollemodell for de som ser opp til deg ❤️ Ikke la hva andre mener bestemme hvem du er, eller hva du skal gjøre, vær bedre enn dem, vær deg selv ❤️

    48. Du fortjener så jævlig mye bra!! TAKK for at du skriver blogg hvor du får oss andre normale, unormale, usikre og sikre til og reflektere over ting, TAKK for at du bidrar i samfunnet og fremmer bra ting som for klima og dyrs rettigheter, TAKK for at du er ekte!

    49. En ting e sekkert å vest, du e ikkje ei skam førr Harstad byen! Æ kommentere aldri innlegg som detta, men det gjør ondt å læse at du føle det sånn når du kommer heim. Håpe du får ei fredelig julefeiring me familie og vænna ❤️

    50. Har fulgt bloggen din siden det nederste bilde og synes du alltid har vært vakker, på innsiden og utsiden. Så kjipt at du ikke har fått mer skryt, men vet du hva, folk er bare sjalu og misunnelige. Du er super bra, du inspirerer og du burde tenke på hvor jævla kult at nettopp du, fra det lille stedet, er en av de største navnene i dette landet. Alle tenker inni sitt hodet – hva synes han om meg? Tenk om jeg møter hun der på matbutikken? Hva skal jeg si? Hva er det verste som kan skje? Noen ganger prøver jeg bare å drite i alt og bare gjøre det som faller inn, også går alt overraskende bra og bedre enn når jeg stresser og overtenker. God jul <3

    51. Jeg er ikke fan av deg og det du gjorde for noen år siden, jeg er en voksen mann ugift og er bifil. Du uthengte en voksen mann som trakasserte deg og dro sammen med noen unge gutter på tv2 for å filme vedkommende. Slik jeg ser det er du ikke bedre selv, fakta er at jeg som voksen ser at du var et mobbe offer. Jeg tjente ingen penger på blogg.no men du sier at alt må være perfekt. Du sprøyter inn Botox og sa til de fleste at du hatet palmeolje. Regnskogen dør men du tar ikke på deg ansvaret at mange unge får et destruktivt selvbilde av nettopp slike blogger du selv og enkelte andre store såkalte ” Stjerner” gjør via blogg.no. Som voksen mann ser jeg du også HYLER etter oppmerksomhet med din bok Sophie Elise ( som ikke engang jeg gidder å kjøpe ) for at jeg nekter å la samfunnet styre i en retting hvor utseendet er alt. Tro meg jeg har blitt uthengt på blogg.no som idiot, pervo og til å med pedofil for at jeg advarte bloggere mot portalen som har en agenda, å sette fokus på kropp, skjønnhet og idiotiske hetsende kronikker. Som voksen syns jeg du er en umoden jente og du var virkelig flott før du starta dette fokuset på kropp. Nå sier jeg ikke at det er ok at folk mobber deg, men du bidrar med å øke kroppspress. Har faktisk opplevd en venn som tok sitt eget liv pga blogg.no. OG du er en av de mange “Stjerne” bloggerene som bidrar til kroppspress. Rumpe, lår, Pupper … Du bør dekke deg litt til slik at ikke eldre griser sitter ved sine PC og mobber deg mer. Men hva gjør du, du tjener penger på bloggen din å fremstår som et offer. Jeg ble mobbet mye via blogg.no og jeg fikk ikke noe kjendis status. Du går til Tv, Dagbladet og selger dine historier og skal ha penger. I røde kors annonsen smilte du hvor saken var om noe så alvorlig som et hjerte infarkt og slik jeg leste det fikk du 30.000 kr for det innlegget. Jeg støtter deg ikke. Du var en flott jente som har blitt en Hollywood versjon og som mobber andre og Blogg.no har ansvaret for at unge tar sitt eget liv også bloggere som nettopp deg…Ønsker deg lykke til, selg mer bøker og lev livet i Hollywood…. en mann over 30 er pervo, pedo og stygg. Dette er blogg generasjonen i et nøtteskall. Og dersom du hetser folk med å angi navn er du et forferdelig menneske uansett. Jeg støtter ikke bloggere som setter fokus på kropp og skjønnhet, de bidrar til selvmord for de som er sårbare. skjønnhets bloggere kan minne om nazistene under 2 verdenskrig som så folk som var stygge som ikke inkluderende, ariske, eller rene nok, pene nok. Du er et primitivt menneske som leder andre til å skape kroppspress, utseende press. Og hvor skal de såkalte stygge menneskene være? I kloakken???? Jeg syns du bør slutte med å legge ut puppe bilder, kropps bilder. Du har blitt mobbet men det gjør deg ingen rett å mobbe andre selv VOKSNE

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg