jeg skal flytte til en annen by!

Jeg har vurdert dette en god stund, men nå føles det riktig og planene er satt i gang. Før jul skal jeg kjøpe leilighet i Tromsø, og etterhvert bo der på deltid! Dette er så klart avhengig av at jeg finner noe jeg liker, som føles rett, men om ikke blir det rett etter jul. Riktignok har jeg troen på at dette skal gå fint, og i dag fikk jeg “go” på lån fra banken. Jeg har snakket med kontaktene mine i Tromsø, jeg ser på finn hele tiden og jeg har flere som ser for meg i byen og har også vært i kontakt med megler. Men hvorfor skal jeg kjøpe i Tromsø, av alle steder? Samboeren min må allerede tilbringe en del tid der på grunn av studier, og slik har det vært en stund. Nå er han jo mest i Oslo, og vi kunne sikkert fortsatt på samme måte som nå i et par år – men jeg vil ha noe klart slik at vi kan flytte når tiden blir inne, og begge fortsette å dra til Oslo kun når det er nødvendig med jobb, for eksempel. Men det er så klart på grunn av hans studier vi skal flytte etterhvert, form om ikke hadde jeg ikke hatt noen grunn.

Jeg skal beholde boligen jeg har i Oslo og fortsette å bo der når jeg må til Oslo for jobb og diverse.  Jeg ser for meg å bruke tiden min litt 50/50 på begge stedene, kanskje to uker her og to uker der. Det er detaljer som ikke er funnet ut enda, for det er fortsatt en stund til. Og jeg skal så klart pusse opp leiligheten i Tromsø når jeg etterhvert får den, det gleder jeg meg til! Og kanskje leie ut huset mitt på Air BnB når jeg ikke er der, haha..

Det blir fint å ha base i annen by hvor jeg kan trekke meg litt tilbake for å fokusere på skrivingen og meg selv. Det er der jeg vil komme for å senke skuldrene, og heller ha fullt kjør når jeg er i Oslo. Nå har jeg aldri “space”, i Harstad er det også mye sosialt. Pluss det er en investering, Tromsø har gode priser på leiligheter og mange studenter, etterhvert kommer jeg til å leie den ut, når Kasper er ferdig med å studere og vi kan begge være i Oslo 100% igjen. For tro meg, det er i Oslo jeg vil bo å leve, men det blir spennende å teste ut en annen by for en periode. Det er ikke aktuelt for meg å flytte på fulltid på grunn av jobb, jeg må til Oslo ofte uansett. Men, om jeg har leilighet blir det ikke like ofte, da kan jeg være der lengre perioder hver gang jeg kommer på besøk!

Inspirasjonen til leiligheten kommer til å være min første leilighet som jeg solgte i fjor. Altså bokhyllen, som med over alt. Ellers blir det glam glam glam, og veldig Sophie Elise. Hadde helt glemt av hvor fint kjøkken jeg hadde der 🙂 Alt var så klart spesiallaget, jeg får ofte spørsmål om hvor det er kjøpt.

 

Dette er jo en investering i seg selv, men aller mest en investering i forholdet mitt. Det kommer så klart til å komme masse kritikk for at jeg flyr, som forventet og som hver eneste gang jeg flyr eller gjør noe som ikke er 100% riktig. Men enda mer flyvning hadde det blitt om kun Kasper bodde der, og vi hadde avstandsforhold og ikke kunne vært der i lengre perioder (for besøke han gjør jeg så klart uansett). Og jeg prioriterer faktisk forholdet mitt, så får jeg dra inn for miljøet på mange andre måter.

Dette blir gøy og et nytt lite kapitel for meg. 💕 Om noen bor i Tromsø så gi meg gjerne en lyd 🙂 

169 kommentarer
    1. “miljøverneren” Sofie Isachsen kommer til å fly, fly, fly,fly og fly mer enn noen sinne. Haha så sinnsykt latterlig og patetisk 😂😂😂😂

      1. Ho som alle andre dobbeltmoralistiske rævhåll e miljøaktivista, kvinneaktivista osv osv når dt passe dæm🤗 intet nytt her å hente

          1. Rart kordan alle e nettroll når dæm ikje føll samme vind som du snur kappa etter🤔 eller e dt standrad svaret ditt? Alle sol ikje mene det samme som ho Sophie e idiota?

            1. Nei så klart. Tenkte på kommentaren om dobbelmoralske rævhåll 🙂 Det har jo ingenting med å være enig, eller uenig å gjøre 🙂

              Men ok live your life. <3

          2. Jobb i kondomeriet Tromsø

            Sophie Elise kjøp deg playstation 4 pro 1tb sort 4000 kr
            Spøre om sex Jessheim storsenter 17 år 18 år gutter jenter etterpå add dem på snapchat bilder fans venner nudes trewking uten klær kilitoris vagina rompa mage nudes pupper nakenhet orgmase bh

            1. Velkommen til Tromsø, her blir du å trives. Kan godt tipse deg om bolig/områder dersom du ønsker det. Bor selv i byen og har kjøpt og solgt flere ganger de siste ti årene (shit nå hørtes jeg gammel ut.. er 33). Det blir fint med snø, natur og ro. Fantastisk kombo med Oslo og nord- Norge💛

        1. Missunelse og hat gir en herliig karma tilbake. Når man minst aner det. Til de e nettroll. 🧟‍♀️🧟‍♂️

        1. Så morsomt! Velkommen til Tromsø🥰 er født oppvokst her og synes det er e nydelig by med mange flotte mennesker. Håper du blir å trives❤️

      2. Nyttige idioter.. at det går ann å finne en nisjè på nettet som består i å holde offentlig dagbok å leve godt nok til å kjøpe seg leilighet nummer 2 , for å ”tilbringe mer tid ned kjæresten”. Hadde ikke nettet eksistert så, lets face it, de hadde ikke forsket på kuren til kreft. All ære til sophie elise, som har klart utnytte nette på den simpleste banale måten, men la ingen være i tvil. Bragden er ikke større enn de utallige hjemmesidene folk hadde på tidlig 90 tallet, og som dem vil de svinne bort med tiden, og aldri husket som noe annet enn at de eksisterte.

    2. Håper du driter langt faaaen i alle som kommenterer her, noe så kvalmt og uggent folk hele tiden må komme med. Virker som et negativt og kjedelig liv som alltid må rakke ned på andre for å føle seg bedre.

      U do u girl, heia heia

      1. <3 <3 takk! Det er ikke alltid jeg bryr meg, men i dag gjorde det faktisk vondt når jeg deler en nyhet jeg er glad for. Men, sånn er det. Takk for sånne som deg!

        1. Oi dette blir miljøet glad for!

          Du prøver å gi oss vanlige folk som ikke har råd til å fly rundt hele tiden dårlig samvittighet de få gangene i året vi flyr. Mens du, du kan bare flakse rundt som du vil fordi du er så viktig!

          1. Hei, du.

            Jeg har ofte snakket om at det er viktig å tenke på klima og miljø, det stemmer. Og også vært jævlig tydelig på at jeg er langt ifra perfekt, og har masse egoistiske vaner. Jeg VET at det ikke er bra for klima å fly (selv om det er sykt mye som er verre, folk snakker om fly som det desidert grusomste man kan gjøre). Men jeg ønsker ikke å droppe forholdet mitt for det, og der er jeg kanskje verdens største egoist. Jeg ønsker også å oppleve verden og har flere ganger snakket om hvor vanskelig den indre konflikten er, som jeg tror _mange_ kan kjenne seg igjen i. For å gjøre “opp for det” kjøper jeg klimakvoter og jeg står fortsatt inne for at det skal være dyrt både å fly, kjøre bil og å forurense generelt. Er det fordi jeg vasser i penger? Nei, for det gjør jeg ikke. Jeg, som flere andre, trenger at noen setter de lovene for oss. Er det billig å fly, så er det fristende å fly, og enkelt å pendle Oslo – Tromsø eller dra på ferie. Det gjelder meg, og det gjelder de fleste. Er det ansvarsfraskrivelse? Kanskje. For det er det jo å fly generelt.

            Men jeg skal faen ikke ha det på meg at jeg går rundt å shamer alle, kun fordi jeg har snakket åpent om krisen vi står ovenfor, fordi jeg er interessert i klima og miljø, fordi jeg sprer budskapet eller at jeg snakker om kjøtt, f.eks. Og jeg VET (!!!!!) det er skadelig for klima å fly! Jeg er så jævlig, jævlig lei av all kritikken som bygger opp under at jeg har stått på en slags trone og spyttet på “vanlige folk” og shamet de ihjel for sydenturen sin. Men er det nødvendig å fly? Nei. Er det et egoistisk valg? Ja. Det har jeg snakket om, vært hard på, fordi DET ER SÅNN DET ER! Og jeg står 100% inne for at det er et egoistisk valg å reise. Jeg gjør det jo ikke for planeten eller noen andre enn min egen velværes skyld.

            Jeg har også sagt at man ikke kan si “jeg bryr meg om miljøet fordi jeg ikke flyr”, om man ikke flyr fordi man ikke har råd – for da er jo grunnen en annen, om man likevel hadde valgt å reise hele tiden om pengene var der. Det er litt som om jeg skulle si “jeg bryr meg om miljøet fordi jeg ikke bor en mansion”, for det er jo uansett ikke aktuelt (og at man dermed er fratatt å bry seg generelt). DET er det jeg har ment med mitt såkalte “argument” der, som er dratt totalt ut av kontekst fra en podcast, og er en liten brøkdel av alt jeg har snakket om, stått for, ment, og gjort noe bra for. Er så dritt lei at det er like før jeg slutter å snakke om miljø i det hele tatt og heller bare drar på Nelly-fest som enhver annen influencer i bransjen og later som ingenting for da slipper man i det minste unna kritikken og kan leve sitt beste liv.

            Der. Det var alt jeg har på hjertet. 🙂

            1. For dem som ikke er fra Nord Norge …. klapp igjen 😅 Hva er alternativet til å fly Tromsø – Oslo ? 25-30 timer i bil ??
              Du gjør så godt du kan og det er godt nok 💕

            2. Ehh vasser ikke i penger nei….Neivel, bare kjøper leilighet nr 2 liksom. Jo, vettu da vasser man i penger. Det er veldig mange 20-25 åringer som drømmer om å kjøpe leilighet, men må leie dårlig små bøttekott og spise FirstPrice, og ikke har råd til å spare noe, så denne ble bare vond.

            3. Amen 🙏🏻🙌🏼 Tenker folk burde passe på seg selv, fordi jeg tviler sterkt på at disse nettrollene lever et 100% miljøvennlig liv. Jeg er så lei av alle som konstant skal kommenter alt du «ikke gjør» for miljøet. Harregud, kan ikke heller folk se på ting litt positivt og fokusere på alle de gode tingene du gjør og ta litt inspo fra det? Det at du opplyser folk om miljøkrise er en bra ting, og det betyr ikke at du skal slutte å leve heller? Vil lever i et samfunn der å leve 100% miljøvennlig er vanskelig, og de som faktisk har det største ansvaret er politikerne som styrer landet vårt! Vi har selvfølgelig et individuelt ansvar også, men tenker så lenge en faktisk er miljøbevisst og har tiltak, så er vertfall dette en god start. Vi har alle en lang vei å gå når det gjeldet klimakrisen, men dette er også en prosess som er i gang, og det betyr ikke at nei nå skjer global oppvarming kun på grunn av at Sophie Elise skal fly fra Oslo til Tromsø!

              Jeg gleder meg på deres vegner, og tror dere vil stortrives der! Ikke bry deg om barnslige kommentarer, er nok mye sjalusi som er ute å går. ❤️❤️

            4. Hvordan kan man kjøpe seg ut av klimaansvaret? Ved å kjøpe klimakvoter? Nei, det er nok ikke slik at når du betaler deg ut av dette problemet, så forurenses det automatisk mindre. Dobbeltmoralsk.

            5. Sofie Elise: anbefaler å lese deg litt opp på hva klimakvoter er og kritikk av klimakvoter. Viser her til Erik Martinussen, som skriver “knusende kvitekritikker”, blant annet i dagsavisen.

              “Systemet med klimakvoter, som kom på plass ved verifiseringen av FNs Kyoto-protokoll i 1997, åpner for at et land kan dekke egne utslipp av CO2 ved å investere i CO2-reduserende tiltak i utviklingsland. Så langt har Norge inngått kvotekontrakter for over to milliarder kroner med slike land.

              Det er jo i og for seg hyggelig at Norge støtter dem, men det oppstår et problem når disse prosjektene benyttes til å avskrive CO2-utslipp her hjemme. For i all hovedsak er disse prosjektene lønnsomme, og derfor ville de uansett ha blitt realisert. De medfører altså ikke noen ekstra utslipps­kutt. Resultatet har vært at norske klimagassutslipp har gått opp, mens de på papiret synes å gå ned.”

              At du kjøper klimakvoter er altså ingen reel kompensasjon.

              Denne lenken er forresten et nyttig verktøy for å enkelt finne ut hvor mye du faktisk kommer til å bruke på flyturene dine:

              https://www.klimatsmartsemester.se/

            6. Du er ikke grusom fordi du flyr. Men at du klarer i en og samme setning si at du forurenser miljøet 10000 ganger mer enn en gjennomsnitts person, fordi du og din velvære er tross alt viktigere enn miljøet, verdens største egoist kaller du det selv, men at du likevel kan være så innmari opptatt av moder jord fordi det er den du er, det forstår jeg ikke. Også bør klinge så innmari for alle, for gjør det ikke, er man nettroll. Det blir bare tullete.

              “For å gjøre “opp for det” kjøper jeg klimakvoter og jeg står fortsatt inne for at det skal være dyrt både å fly, kjøre bil og å forurense generelt. Er det fordi jeg vasser i penger? Nei, for det gjør jeg ikke.”

              Du er så langt vekk fra allmenheten når du tror at det å tjene flere millioner som 25 åring ikke er å vasse i penger. Hvor mange flere nuller trenger du å se på selvangivelsen din før du kan si at du vasser i penger?
              For å gjøre opp syns du at det skal være dyrt å kjøre bil og fly.
              Du har et valg fordi du vasser i penger. Andre mennesker kan kanskje ikke fly 15 ganger i løpet av et år, mennesker som virkelig ikke vasser i penger, hvis du kjenner til det konseptet. De har ikke et valg. Og det trenger ikke være negativt. Økonomi er handlingsdirigerende. Men det er så ignorant, å være glad for å være rik nok til å forurense miljøet i den grad du gjør, samtidig som du skriker klima for fulle hals bare for å mene noe.
              Det er så dyrt å kjøre bil og ta fly at andre mennesker faktisk ikke KAN velge sin egen velvære, prioritere og redde sine forhold, komme seg unna avstandsforhold ved å kjøpe leiligheter nummer 2, være egoister. Og det er godt. For deg. Da kan du få all ære og kreditt for å ha så flotte klimavennlige meninger, samtidig som du kan velge deg selv.

              Du burde virkelig vurdere å slutte å snakke så mye om klima og leve influencer livet fult ut. Har aldri før nå kjent på at jeg har noe trang å kommentere på bloggen din selv om jeg har klikket meg inn i årevis.

      2. Jeg er helt enig med deg Emilie! Det verste er at de tar tiden til å gå inn på bloggen hennes og legge igjen negative kommentarer. Altså vist du ikke liker noen, bare la dem være? Dessuten er ingen perfekte når det gjelder å ta vare på miljøet. Men jeg kan vedde på at Sophie Elise gjør mer for miljøet enn dem som kommenterer så stygt.

    3. Tromsø er en knallfin by med nydelige turmuligheter i fjellan.
      Lykke til med leilighetsjakten og livet i Tromsø!

        1. Ja, veldig kaldt. Har selv base på østlandet, men skal til Tromsø i 14 dager til familie og venner. Så nu har æ pakka lue(hue), votta og ull i kofferten😉 Fantastisk at du skal få nyte litt av begge byene og lett tilgang til Harstad med hurtigbåt😊Følg dine drømmer og ikke la andre bestemme hva de skal være❤️

          1. Har bodd i Tromsø de siste 5 årene. Er veldig fornøyd med kulturtilbud, mange koselige kaféer, alltid folkeliv i gatene og på utesteder og ikke minst nærhet til både havet og enestående natur 😊 Lykke til med husjakten!

        1. Jeg skjønner folk reagerer og synes det er dobbeltmoralsk nå som du er mijøverner og skal ha masse flyvninger fremover.

          Men har ikke de aller fleste av oss litt dobbeltmoral?

          Men uansett. Jeg er en mann på 30 år, som har sett alle episodene av den nye serien din. Den får terningkast 6 fra meg.

          Lykke til i Tromsø 👍

    4. Nå må dere seriøst ta dere sammen! Hvem f*** skriver egentlig slike stygge ord til et annet menneske? Jeg blir flau og samtidig utrolig trist på deres vegne. Og det værste er at dere er anonyme og feige!

      Så utrolig kjekt! Lykke til med å finne den rette leiligheten, Sophie! Tromsø er en flott by😁

    5. Hei! Så gøy at du skal flytte hit. Jeg bor og studerer i Tromsø. Ta bare kontakt om det er noe du trenger hjelp med, eller om du trenger en venn å henge med her 😊

    6. For en fin nyhet!! Tromsø er jo bare en helt fantastisk fin by<3
      Skjønner meg ikke på alle nettrollene i kommentarfeltet her, men vit at vi er mange andre som er glade på dine vegne!

    7. Så gøy og bra for deg! 🙂 Og det er jo SÅ gøy å lete etter inspo og planlegge hvordan det skal se ut i ny leilighet 😀

      Det må være skikkelig tungt å bli bombadert med drittkommentarer for den minste ting. Jeg syns du er kul og fin og inspirerende! Og så syns jeg du har god smak i klær og interiør. Sånn. Så enkelt var det å skrive noe positivt i stedet for et eller annet unødvendig drit! <3

      1. Enig, det er det beste jeg vet!!! <3

        Det kan være skikkelig tungt enkelte dager, om jeg føler meg "skjør" eller motløs generelt. Men tusen takk skal du ha, for så fine ord! Det veier opp for det. <3

    8. Nå må dere seriøst ta dere sammen! Hvem f*** skriver egentlig slike stygge ord til et annet menneske? Jeg blir flau og samtidig utrolig trist på deres vegne. Og det værste er at dere er anonyme og feige!

      Så utrolig kjekt! Lykke til med å finne den rette leiligheten, Sophie! Tromsø er en flott by😁

    9. Høres toppers å koselig og kult ut håper du kommer til å trives godt der da kan det hende at du ser Maja som er samisk å jobber i som ambulanse sjåfør ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus♥️☀️🌌🐱😀⭐🐶

    10. Hei Sophie 🙂
      Håper ikke du tenker for mye på de teite kommentarene folk kommer med, er det ikke sånn at uansett hva man gjør så er det alltid noen som stiller seg negativ? – uansett stå på videre! Er det noen som gjør verden til et bedre sted så er det deg! Du er skikkelig inspirasjon for mange! Lykke til i Tromsø, det er viktig å pleie forholdet! Du gjør det rette 🙂

        1. Velkommen til Tromsø kjære dæ! Her kan du tusle i lysløypa, prestvannet eller omeng og kose dæ/dokker❤️ Fint å hoppe på hurtigbåten hjem te Harstad og!
          Det kommer til å bli skjønt! Høres ut som en super plan ☺️

    11. Du er hjertelig velkommen til Tromsø! Håper du blir å trives. Tromsø er vel det jeg vil kalle en stor, liten by. Stor nok til å ha alt man trenger i en by, liten nok til at man får den hjertevarme følelsen av intimitet og fellesskap når man står i BK-køa en iskald lørdag kl 0330.

      Tromsø har forresten nettopp åpnet sin første helveganske café! Den heter Frø og holder til i Storgata. Gled deg, de har fantastisk god mat 😍

    12. Velkommen skal du være til Tromsø❤️ Drit i stygge kommentara og gled dæ over at du skal bo på verdens beste og mest jordnære plass;) Klæm fra ei ækte Tromsø jenta;)

    13. Jeg bor i Tromsø! Flyttet hit som student for 2 år siden og må si at det er sjelden man finner en så sjarmerende og allsidig by! Her har du en by, omringet av hav og fjell, altså noe for enhver smak!
      Tror du vil stortrives, og her for su bruk for alle de gode genseren dine fra egen kolleksjon! Vinn vinn 😍

      1. Nei, det kan man ikke. Man kan ta tog til Narvik via Sverige, så komme seg videre til Tromsø. På maks kan det ta rundt tre døgn om man er uheldig med tider som ikke overlapper.

    14. Så gøy å flytte til ett annet sted for en periode, Tromsø er en kjempekul by, og bolig er jo alltid god investering! Masse lykke til! Som du sier det hadde blitt enda mer flyvning for bare Kasper, og det flyet går uansett om du er med eller ikke. Leste en artikkel der Greta Thunberg fikk pes for at mannskapet på 6 skulle fly hjem… Jaja Det er nesten ikke mulig å leve 100% miljøvennlig. Det viktigste er at vi er bevisste å jobber sammen for en endring, og du er et forbilde, not Just a pretty face 🙂

      1. Nei jeg vet, stakkars henne. Og hun har jo hatt en så enorm positiv ringvirkning for planeten som faen meg gjør opp for seg om 6 av mannskapene skal fly hjem. Vel vel.. <3

    15. Hei! Har lest bloggen din i masse herrens år, og vil bare si at æ digge dæ! One of a kind! Bor skjøl i Tromsø nu, å mene det e en perfekt “storby” hvis du kommer fra en litt mindre by. Hvis du ønske å bo i sentrum, men ikke SENTRUM sentrum kor alle kan følg me på dæ å se inn vindue ditt, så anbefale æ dæ å sjekke ut bla. Verftet som bygges nu. E 2-3 boligblokker som bygges rundt brua som kanskje kan være av interesse, eventuelt Workinnmarka 🙂 Du e ialfall hjertelig velkommen til Tromsø! 😀

    16. Så spennende! Nyt livet og prioriter forholdet ditt med god samvittighet!
      Vet ikke hvem disse netttrollene er…men om de er voksne mennesker som sitter å skriver så mye dritt så bør de virkelig bli satt under lupen. De bør miste tilgang til internett og kursing i hva som er normal og høflig oppførsel.
      Skjønner at det er vanskelig, men håper virkelig du klarer å sile ut dritten og nyte flytteplaner og oppussing og kjærligheten ❤

    17. Kvalmt dobbelt moralsk menneske. Som alle andrw miljøscam mennesker så bruker de klima fiendtlige aktiviter der de vil men kritiserer andre når andre gjør det samme. Jorden har sin egen syklus uansett om du vil eller ikke. Menneskene forandrer ikke havnivået engang. Der har ikke steget 1 mm engang

    18. håpe og tror at du kommer til å kose dæ kjempemasse i ny by sammen med kasper! dokk virke som dokk virkelig har funne en så fin og harmonisk balanse i forholdet dokkers som mange andre bare kunne drømt om. beundre dæ veldig mye for det du utrette, for holdninga di til så mye, og for din evne til å holde koken i kinkige situasjona! masse masse lykke til, håpe dokk finn dokker en plass som varma hjertet like mye som kropp ❤️

    19. Har langdistanse med kjæresten min nå etter å ha bodd nært hverandre i tre år, så jeg ville gjort akkurat det samme som deg dersom jeg hadde hatt pengene til det! Forhold er viktig, så jeg støtter denne fullt ut <3

    20. Så glad på dine vegne, Sophie! Du er heldig som har den muligheten! Prøv å ikke la negative kommentarer gå inn på deg, du gjør mye mer for miljøet enn Ola Nordmann uansett!

    21. Tenker at det stemmer at du skal lansere selvbruning når du ikke godkjenner kommentaren min, men den virker jo ikke særlig bra når du helt tydelig er oransj inni og utenpå hendene. Som alle andre selvbruninger..

    22. Så herlig! Tromsø er en nydelig by 🥰 når det kommer til nettroll som kommenterer på flyging så er det ironiske at disse neppe løfter en finger for miljøet selv, men gjerne klaprer i vei på tastaturet for å kritisere deg. For alle vet at ekte miljøvernere setter pris på ALT du har gjort og vil fortsette å gjøre for miljøet uten å henge seg opp i at du ikke er «perfekt» i alt du gjør. Som finnmarking vet jeg selv at vi er helt avhengig av fly for å kunne komme oss fra nord til sør og omvendt, og at det blir helt tullete å be deg om å tilbringe masse dager i bil eller båt for en flyreise som tar 90 minutter.
      Kos dæ Sophie Elise med å planlegge en tilværelse i en ny by, Tromsø e nydelig!

    23. Tromsø har bra priser? Prisene er jo helt latterlige. Storby priser i en liten by. Fysj.

      Men bortsett fra det er jo Tromsø knall! Og for og ikke snakke så fint det blir for deg å være kun en hurtigbåttur unna Harstad! Du vet alt hvor fint nord er, velkommen skal du være 🙂

    24. Så kult! Tror det blir veldig bra for dere jeg! Deilig å kunne trekke seg tilbake i en annen by! Få litt mer fred og ro i sjelen!Åhhh, jeg föler på en måte fölelsene dine angående dette! Virker kanskje rart, men jeg er et sånt type menneske. Blir nok meget godt! <3 Gleder meg på deres vegne! Wiii! Stor, god klem! <3

    25. Jeg blir så jævlig kvalm av dere som skal drive å finne å håret i suppen hele tiden på Sophie Elise. «Nå skal hun fly mer, den dobbeltmoralske merra!». Det finnes faktisk MYE en kan gjøre for å gjøre en flyreise mer bærekraftig! Kjøp klimakvoter eller feks som jeg gjorde med SAS her om dagen, kjøpe biodrivstoff, noe som gir omkring 80 prosent mindre klimapåvirkende karbondioksid enn fossilt brennstoff. Fakta er at noen MÅ faktisk komme seg fra A til B (dette vil såklart dere nettroll uten liv ikke forstå dere på), men det handler om hva man kan gjøre for å kompensere dette! Ignorante skjermhelter…

    26. Det kommer til å bli helt fantastisk for dere å kunne ha en fast base sammen i Tromsø ❤️ Er ifra Tromsø,men har de siste 3 årene bodd i Harstad. Men nå er det dags å komme seg hjem til Tromsø neste måned og ser SÅ frem til å endelig bo i min vakre by igjen! Håper du kommer til å trives selv om det ikke er like mye fart og spenning som i Oslo. Men det blir nok helt supert å trekke seg bort fra det av og til kan jeg tenke meg❤️

    27. Så gøy! Blir nok bra for deg å komme hit, for dere begge!
      Jeg bor i tromsø 😍 er en fin by!
      Lykke til🤩

    28. Synes nesten du må tåle kritikk på at det blir veldig mye flyreiser da, det er jo ironisk for en som er så opptatt av miljøet. Samme med at du reklamerer for billige klær nesten hver dag, det synes jeg nesten er verre. For der KAN du virkelig gjøre en forskjell om du kutter det ut! Men så er vel pengene du tjener på det viktigere..

    29. Du skriv jo skjøl at om du ikke får base i Tromsø så hadde det blitt MER fly for å besøke samboeren, så e jo tydelig at di som kommentere ikke gidd å lese innlegget. Håpe du klare å heve dæ over det, og håpe du får ei fin tid i tromsø! Masse lykke til, tøffa 💕

      1. Du leste nok dårlig frøken. Det står hun skal bo 50/50 Oslo og Tromsø. Hvordan tror du hun skal reise mellom byene? Rein og pulk? 😂😂😂

    30. Så koselig. Men hvorfor leilighet midt i byen på øya? Jeg er selv oppvokst i Tromsø på Kvaløya hvor min mor bor, skal besøke henne i to uker nå ut september. vil anbefale deg å se litt utnefor byen kanskje du finner noe på Kvaløya eller i Tromsdalen 🙂

    31. Velkommen tell Tromsø!:) det blir nok både spennende og gøy, byen e jo innholdsrik og livlig😍 fikk høre i fra den eldre garde i Harstad familien no i vinter at vi unge måtte følge med kjendisen i familien, å det var jo da dæ! Ny slektsbekjentskap i en alder av 31😂👍

    32. Velkommen til Tromsø! Jeg flyttet hit fra Oslo for 2 år siden pga. studier (jeg fylte nettopp 30…), angrer ikke et sekund. Fått med både rekkehus og samboer..😬

      Du kommer alltid til å få leid ut pga. studenter, så det er et klokt valg! Dessuten skjer det ganske mye her titt og ofte, så hvis man vil finne på noe, er det bare å henge seg på 😊

      Obs! Vit om du ønsker å kjøpe leilighet på solsia eller skyggesia før du byr! 💪 selv eier jeg et lite rekkehus på skyggesia nærme sentrum.

      Lykke til med prosessen! Bare å si ifra hvis du lurer på noe😊

    33. Så bra for dæ og dokker, bor i Tromsø og kommer fra Harstad. Avstandsforhold e vanskelig, men følelsen av å se hverandre igjen e fantastisk 😍

    34. Velkommen tilbake tell nord<3 God nyhet! Må bare justere deg litt når det gjelder reisetid med tog. Det tar 17,5 timer fra Oslo til Fauske, 6 timer med buss derfra til Narvik, og fra Narvik til Harstad ca. 1,5 time med buss. Altså vel ett døgn til sammen. Langt nok, og fullt forståelig om du stort sett velger luftveien:)

    35. Så glad på dine og Kasper sine vegne og velkommen tilbake til nord <3 Bor selv en time unna tromsø, å har veldig lyst til å kjøpe i Tromsø med kjæresten en gang. Er jo en bra investering og byen e jo helt amazing. Håper at dere finner drømme leiligheten fort!<3
      Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan sitte å skrive stygt og rakke ned på en person, som visse folk i kommentarfeltet her. Hvis de bare hadde vist hvor mye bra du egentlig gjør og hvor mye bra du får andre til å gjøre for miljøet. Kan bare si at etter alt du har delt, skrivet og sagt om miljø og tiltak man kan gjøre, har æ personlig blitt mye flinkere og æ har begynt å tenke masse mer på miljøet og klimaendringene. Og det er nok flere enn bare mæ som har blitt det pga dæ.
      Stå på Sophie, du e så rå og beundringsverdig <3

    36. Velkommen til Tromsø! Flott og ung by. Det blir ikke litt for lite for dæ hær? Selv har jeg tenkt å gå andre vegen, flytte til Harstad, men ikke pga av dæ da. 😉

    37. Spennende tid for dere begge, ønsker deg masse lykke til ❤️ Jeg gleder meg til å følge med på oppussings prosessen i denne nye leiligheten. Stå på gril🔥🔥

    38. Høres både lurt og trivelig ut, husk at du heller ikke egentlig har nåkka miljøvennlig alternativ i Nord da vi ikke har nåkka så fint som tog hær oppe.

    39. Jeg blir nesten litt stolt når jeg ser alt du får til, selv om at du ikke kjenner meg! Så deg på en uteplass i Harstad for ei stund siden, smilte til deg og hadde tenkt å gå bort for å slå av en prat, men kom på at du ikke kjenner meg – og ville derfor ikke være til bry!:’) Har nevnt tidligere at jeg har fulgt deg fra starten. Alltid vært fascinert over deg og alt du får til. Stå på-vilje uten like! Inspirerende, det er det du er<3

      Lykke til med boligjakten! Både å investere i bolig og partneren er en god investering<3 gleder meg på dine vegne!

    40. Velkommen til nord! Tror du kommer til å finne mye trivsel og inspirasjon i Tromsø, En by som jeg elsker å bo i <3

      Synd du får negative tilbakemeldinger ang. reise, men må da bare på vegne av oss andre her i nord si at vi desverre ikke har så mange reisealternativer og ofte må sverge til fly i sammenheng med jobb/studier/kultur. Kan vi ikke heller bruke den åpenbare overflødige energien deres på å mase oss til jernbane og miljøvennlig reise fra nord til sør :’) :’)

      Lykke til med flytting!

    41. Føle mæ som tidenes nørd som skriv det her.. men har fulgt dæ i mange år, å syns det e rå spennanes at du skal flytte til Tromsø! 😁 du e en inspirasjon, ikke glem det! Og du e ett like godt forbilde selvom du må ta fly iblant, ærlig talt.

    42. Velkommen til tromsø 🙂 håpe det gir deg mye godt. ❤️
      Og at du før jul finner leiligheten du leter etter 🙂👌

    43. Hei Sophie!
      Jeg blir oppriktig lei meg når jeg leser alle kommentarene du får. Jeg håper virkelig at du ikke tar det til deg. Lev det livet du ønsker å leve. Du gjør allerede så mye mer for miljøet enn mange andre, dette fortjener du! Nettrollene har tydeligvis ikke forstått at å krenke andre i hvert fall ikke hjelper noe særlig på miljøet, de kaster bort tiden sin, og det eneste de oppnår er å gjøre verden til et litt verre sted. Altså, jeg blir helt oppgitt over enkelte!

      Kos deg i Tromsø, det er en fantastisk by som ligger mitt hjerte nærme❤️

      Klem!

    44. Til alle haters, hva gjør DERE for miljøet? Å ofre noe for miljøet er bedre enn ingenting. Den dårlige samvittigheten dere tydelig opplever kan dere lett fjerne ved å følge noen av Sophie Elise sine miljøvalg. 😘

      1. Helen: Tenker akkurat det samme! Lurer VIRKELIG på hva de gjör selv?!?! Jeg tipper de fleste gjör mye mindre enn Sophie i alle fall!!! Så…. lurer på hvem som er dobbeltmoralsk her?! Jo, nettopp de som roper höyt hvor dritt Sophie er! Stakkars Sophie, så mye hun må höre og stå i… Love her! <3

    45. Velkommen til byen min! Flytta fra Oslo og hit for noen år siden og trodde aldri jeg skulle trives så godt som jeg gjør. Er ofte i Oslo, og virker herlig å kunne bo både her og der.

    46. Kjære Sofie Elise, jeg leser ikke bloggen din men så i en avis at du skulle flytte så tenkte jeg skulle se om det stemte. Det stemte jo sånn delvis, siden du kun skulle flytte å deltid. Men slik jeg har oppfattet det media har skrevet om deg er du så opptatt av miljøet. Du fronter demonstrasjonene der ungdom krever å få fri fra skolen uten fravær for å delta. For de er jo så opptatt av miljøet. Akkurat som deg. Men du er visst ikke så opptatt av miljøet når det kommer til ditt eget liv. For det er vel slik at alle andre skal slutte å fly, men DU er så viktig at du må nå fly annenhver uke. Like viktig som møtet i New York, som viste seg å være noe helt annet. På tide å oppføre seg slik man krever andre skal gjøre!
      Og jeg skal ha med frabedt å bli kaldt nettroll eller noe slik jeg ser du skriver til andre som kritiserer dette. Dette er uhørt Sofie Elise!

      1. har hun ikke lov å fly hun da? Fordi hun gjør andre oppmerksomme, og er bevisst selv, over flyutslipp?

    47. Jeg flyr flere ganger i året fra Australia og helt til Tromsø. Jeg er veldig miljøbevisst i alle mine valg, men det med å fly er en vanskelig en.. akkurat som deg, velger jeg å se familien min og la sønnen min få bli kjent med sine røtter. Fortsett å bruke stemmen din Sophie så er du med på å skape et mer miljøvennlig og bevisst samfunn overall. Ikke hør på alle hatere i kommentarfeltet. Tror det er mange som heier på deg, de sinte roper bare så mye høyere.

      “We don’t need a handful of people doing things perfectly, we need millions of people doing thing imperfectly”

      Lykke til I Tromsø, er ingen plass hvor jeg slapper av mere enn når jeg er der!

    48. Velkommen til Tromsø! Har bodd her hele livet, og elsker byen fremdeles. Du får gi meg ett hint om du føler deg ensom, eller trenger noen andre enn Kasper til å vise deg rundt 🙂

    49. Lurer på om de som kritiserer deg opp og ned pga flybruk har vokst opp i Oslo, aldri har flyttet, og kanskje ikke er kjent i sitt eget land? Det er nå en gang sånn at man ofte flytter på seg når man er i 20-årene. Pga studier og andre ting. Da må man nødvendigvis fly en del bl.a for å besøke familie/hjemsted, holde kontakt med venner andre plasser i landet osv. Om man skal til/fra steder nord for Bodø, så utgår jo tog. Når man blir litt eldre, stabiliserer livet seg ofte, og man slår seg mer til ro på ett sted. Tror som sagt ikke disse kritikerne dine er så veldig kjent med avstandene i Norge. Tviler på at de hadde droppet kjæreste og familie hvis de hadde vært deg 🙂

    50. Velkommen til Tromsø❤ helt ærlig så like æ ikke alt du sir og gjør, men så e ikke æ noe bedre skjøl🤣 syns du e ei super jenta og det e bra du tenke på dæ skjøl, for du gir veldig mye og nu kan du gi litt til dæ skjøl også😊 skjøl født og oppvokst i Tromsø og æ syns det e en fantastisk by🌄

    51. ååååå dette gjorde dagen min!! Jeg studerer og bor i Tromsø! Du kommer til å få det så fint her!

    52. Nå vet jeg ikke om Sophie noen gang har gjort noe annet enn å be leserne sine være oppmerksomme på effektene fly har på miljøet. Kanskje dette heller medfører at hun også reklamerer mye mer for nordnorge-banen 🙂 Skjønner absolutt ikke hva det at hun er kvinne har med dette å gjøre heller (ser noen av kommentarene), og at dette er folk som fins i hverdagen er skremmende.

      Kanskje balanserer hun fly-utslipp med mindre fast fashion? 🤷🏼‍♀️ Det er da hennes valg det å

    53. Jeg blir dessverre ikke lenger sjokkert av alle de nettrollene som kommer med kvalmende kommentarer, dette er folk som er så sinnsykt sjalu fordi de ikke kommer seg noen vei i livet som skulle ønske de kunne vært som Sophie Elise.

      Jeg digger deg Sophie å alt du har oppnådd, jeg syns du er utrulig tøff som har stått igjennom alt du har måtte gått igjennom fra du ble en kjent blogger. <3

    54. En ekte miljøforkjemper hadde seriøst tatt tog i seks timer til bergen og mange ville faktisk gått den ekstra mila og tatt tog i ett døgn til nord-norge også. Du sier det tar tre døgn og at det er uaktuelt, men hvem er det du prøver å narre? Om det ble bygd toglinjer hele veien til tromsø, hadde du ikke tatt toget uansett. Det er jeg 100% sikker på. Du sier det jo selv i serien din: du er for ego og ikke villig til å ofre noe. Men Sofie (ja det er dét du heter): hvorfor skal alle andre da ofre? Hvorfor er din tid viktigere enn andres?

      1. Synes du det er rett at det skal gå utover miljøet, og de menneskene det kommer til å gå verst utover, bare fordi du bare måå ta dét og dét samarbeidet for å tjene mere penger? Fordi du bare MÅ reise for å opererere rumpe, nese, fettsuge kroppen, legge inn hakeimplantat, brynsløft, ansikts/øyeløft, botched nese, så nese på nytt i NY med 3-4 oppfølgingsreiser i året? Fordi du bare MÅ se kjæresten din så ofte du kan og ikke orker ta den litt mere vriene veien? Fordi du er så viktig art det er enklere å leie bil når du er i harstad enn å ta buss? Kjører overalt i oslo også? Hvorfor tar du aldri kollektivt? Hvorfor tar du ikke toget til den gården din i fredrikstad? Det er livet til folk. Det ER ofte lettere å ta de valgene som er verst for miljøet, men folk som bryr seg om miljøet tar det mest miljøvennlige valget på tross av at det er mindre komfortabelt. Det er en egenskap du ikke har. Du er ett av de mest egosentriske menneskene jeg vet om.

      2. Jeg er ikke en “ekte” miljøforkjemper og det har jeg da vært jævlig tydelig på – både her på bloggen men også i serien. Jeg har enda en vei å gå, og er i “prosess”, og har enda ikke klart å gi opp mine egne egoistiske vaner. Men LIKEVEL kan man engasjere seg! Vi MÅ få bort det skillet hvor det ikke er lov å ta steg, å gjøre det på sin måte.

        Og jeg har heller aldri påstått at min tid er viktigere enn andres. Men har du tid til å ta tog – så gjør det. Jeg har jo enda ikke flyttet så hvem FAEN vet noe om hvordan jeg kommer til å pendle? Jeg har ikke engang satt meg på flyet, og likevel er kritikken der.

        Hilsen Sofie, for ja det er det jeg heter i folkeregisteret. Damn, det var litt av en burn.

        1. Hadde det ikke vært for måten du tidligere har uttalt deg på, så hadde det ikke vært noe problem at du viser miljøengasjement men samtidig tar valg som ikke er best for miljøet alltid. Det jeg har problemer med er måten du har snakka til både fetisha, joakim, blogglesere og podcastlyttere. Utrolig nedlatende, belærende og påtvingende i akkurat din hjertesak. Det er flere som regelrett har følt seg shama for å spise kjøtt og ikke bry seg om miljøet. Du har kommet med masse påstander slik som at det er kjøttindustrien som forurenser mest. Det stemmer jo ikke, selv om jeg absolutt er enig i at kjøttindustrien ikke er bra i det hele tatt. Så, Sofie, det er dét jeg synes er problematisk. Du går alltid knallhardt ut, tar ikke imot kritikk, modererer deg men tar fortsatt ikke kritikk da heller, mens ANDRE har bare med å innfinne seg med at du kritiserer der du finner det for godt. Hadde du ikke opptrådt så kvalmt i forbindelse med dine hjertesaker, hadde det ikke vært noe å «ta» deg på nå.

          1. Og, om ingen har tid til å ta tog, ork til å sette seg inn i et plantebasert kosthold, ikke lyst til å forsake egen luksus i form av shopping og ferier eller vilje til å ofre egen komfort med kollektiv framfor bil – hvem skal da redde kloden? Om åtte milliarder mennesker vil ture på slik som før, hvordan skal verden kunne forbedre seg?

            1. Hei Sofie, tror du kloden hadde overlevd om alle hadde flydd like mye og hatt samme forbruk som deg?

    55. Helt utrolig at dere som må si noe stygt og negativt her, ikke skjønner hvor barnslig det ser ut for oss” andre”🤔. “Vi andre” som faktisk liker Sophie Elise og heier henne frem👌❤ Kom dere vekk herfra,og finn dere et liv! Makan til tull er det leeenge siden jeg har hørt!! Er det mulig?!??! LYKKE TIL MED FLYTTING🙏❤Hørt Tromsø er en flott by,aldri vært der 🙈God Fredag😊

    56. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg tar fly 1 gang i året, mens du som er en stor miljøforkjemper skal ta fly annenhver uke? Det blir ikke ekte når du reklamerer for klær og tar fly ukentlig. Det veier overhode ikke opp for at du gjør bra ting for miljøet også

      1. Hva vet vi om det såkalt “veier” opp? La oss si at 3000 personer har kuttet kjøttet på grunn av meg? Det hadde “veid opp” allerede på person nummer 20. Så den der orker jeg ikke. Og det sier jeg ikke for å være “ovenpå” men fordi jeg er så lei av alle som kommer med absolutte sannheter som ikke nødvendigvis stemmer, men man konkluderer slik i sitt eget hode. Og betyr dette at jeg ikke kan gjøre enda flere og bedre endringer i mitt liv? Absolutt ikke! Kanskje jeg, når vi er ferdig med denne prosessen aldri kommer til å fly igjen? Leve et minimalistisk liv? Det vet INGEN noe om, bortsett fra meg, og mine planer på lang sikt. Jeg kan enda gjøre MYE mer. Og vet du hva? Dit hadde jeg kommet så utrolig mye raskere om man ble heiet på, istedenfor dratt ned. Og mener jeg da heiet på for at jeg flyr? Nei. Heiet på for fast fashion? Nope. Men heiet på fordi man i det minste gjør noe, og er i prosess, og da ønsker å gjøre mer.

        Men er det bra at jeg flyr? Nei, det er det ikke. Og det er jeg klar over, og har vært klar over, lenge før alle kommenterte det her.

        1. Takk for saklig svar og du har rett i mye. Ja du har rett i det, var nok du som fikk meg til å tenke tanken i første omgang på å kutte ned på kjøtt og det er veldig bra. Jeg synes uansett ikke at du kan bruke det som unnskyldning for å fly mye og reklamere for klær. Du har muligheten til å tjene like mye penger på annet vis.

    57. Kommer du til å veie opp alle de flyturene til Tromsø med å ikke dra på ferieturer og div andre turer som krever fly? ☺️ Du har jo reist ganske mye, tenker jo det går ganske opp i opp om du kutter de andre flyturene.

      Tromsø er en fantastisk by, men det vet du vel som har bodd i Harstad. ☺️

    58. Woow så fint kjøkken 💖

      Så gøy at du ska fløtte hit 💜💜 Send mæ gjærne en epost om du vil 💜

    59. Bodd i tromsø i 22 år, visst du vil ha flotte lokasjona å bo på utenom sentrum så er Hamna og Tromsdalen de fineste stedene😊 Hamna har du kort vei til flyplass, sykehus, marka, skiløypa, jekta og k1, samt sol 24/7 når den e i Tromsø😊også fantastisk utsikt og nært UIT. Tromsdalen har du fjell, tur/skiløype nært, fjellheisen, pyramiden, FANTASTISK UTSIKT, nært byen med buss, ettermiddagssola😊

      Lykke til😊 synes at å prioritere forholdet ditt er viktigst så er helt innenfor at du velger å gjøre det du gjør. Også må folk heller la hver å uttrykke seg om de ikke har noe pent eller konstruktiv kritikk som kan være positivt for deg😊 visst folk har lyst å være negative, så får de være negative rundt sitt eget liv og se seg selv i speilet istedenfor å sitte bak et tastatur og tro at de har noen rettighet på å snakke slikt om og til andre, når faktumet er at de har ikke rett til det. Enkelt og greit, du skal behandle andre på samme måte som du vil bli behandlet på.

    60. Så utrulig koselig, og spennende å prøv noe nytt😘

      Finn det helt utrulig at du orka å ha åpent kommentarfelt på bloggen din. Tenk at du må forsvar deg for å fly oslo/tromsø for å vær mest mulig kjæresten din…

    61. Åå så gøy!!
      Flyttet til Tromsø for 4 uker siden og elsker allerede byen😍 Blir gøy om jeg kanskje møter på deg!

    62. Blir sykt gøy å se om jeg møter på deg i Tromsø😍
      Flytta selv hit etter to år i Polen, og elsker byen bare etter 4 uker!! Tromsø er virkelig nydelig.

    63. Jeg gleder meg til å se hvordan leiligheten kommer til å se ut! Jeg hadde garantert også valgt å gjøre det på den måten, om min bedre halvdel hadde tilbragt så mye tid i en annen by. Nærmere mamma og pappa også! Høres ut som et godt valg. De nære og kjære er til syvende og sist det viktigste, synes nå jeg.

    64. Velkommen til Tromsø! Flytta hit for 8 år siden for å studere, å bor her enda 🙂 Fantastisk by! Om du vil bo på øya syns æ workinnmarka/workinntoppen e fint. Ellers e det fine boligområda både i Tromsdalen å ut mot Solligården å på Kvaløya 🙂 Plutselig ses vi!

    65. Jeg har en utfordring til deg.
      Kan du klare deg uten å klikke deg hjem klær de neste 4 ukene?
      FN har skrevet om hvor miljøforurensende klesproduksjonen faktisk er, og som en av Norges største influencerne har du stor påvirkningskraft, så jeg utfordrer deg, la være å bestille klær, samtidig som du dropper å dele rabattkoder fra Nelly og alle disse andre billigmerkene du påvirker følgerne dine til å handle fra.
      Vis at du bryr deg om miljøet vårt.

    66. Så gøy! Velkommen til Tromsø, tippe du blir å trives her 🙂 Mange herlige plassa for både mat & drikke, og du skal ikke langt ut på landet før det blir super nord-norskt!

    67. Jeg bor i Tromsø. Bodde i Oslo i fem år før jeg flyttet til Tromsø. Jeg har en ting å si – Tromsø er en fantastisk by! Mye bedre enn Oslo spør du meg. Folkene er fantastiske, naturen er nydelig, du får tak i alt du trenger og atmosfæren er fantastisk både på sommeren og på vinteren. Velkommen hit! 🙂

    68. Så flyene kjører flere ganger og forurenser mer fordi Sophie sitter på? Ho kjører ikke privatfly eller?

    69. Gøy gøy gøøøøy! Æ bor i Tromsø🤩 Så kult du tenke å kjøpe bolig her. Up for en kaffe eller noe om du vil bygge nettverk og få fler bekjentskap❤️😌

    70. Heia Sophie 🙂

      Æ bor i Tromsø, og kom tilfeldigvis over en artikkel og blogginnlegget om at du skulle flytte hit. Har sett sett en del skriverier om nettroll,men at det va så her ille kunne æ ikkje forestille mæ. Æ prøve å se førr mæ alle de som sett og skriv de her kjipe kommentaran..de har det ikkje godt inni sæ. Ingen oppegående menneska skriv sånne ting, og ka de her folkan meine e virkelig ikkje av betydning. At du orke å ta dæ tida til å svare dem syns æ e beundringsverdig.

      Velkommen til Tromsø! Æ e sikker på at du kommer til å trives <3

    71. Hei. jeg selger klær og tilbehør som dere kan designe selv. her får dere klær av god kvalitet som holder seg utrolig godt i stoffet. ta en titt da vell:)

    72. Gode nyheter – det tar bare litt over et døgn å komme seg til Tromsø med tog og buss! Toget går hver dag 16.02 fra Oslo S og er framme i Fauske 08.20. Man kan ha nattkupé, det er veldig komfortabelt (har tatt toget Oslo-Fauske mange ganger selv, det er både avslappende og komfortabelt. Hvis man må jobbe er det lett å gjøre fra toget). Deretter går det buss fra Fauske 08.50 (daglig altså), som er framme i Tromsø 19.50. Man trenger absolutt ikke å dra via Sverige og bruke 3 døgn, lurer på hvor du har funnet ut av det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg