Jeg reiser til Hawaii i morgen!

Reklame | annonse: EF

Dette har jeg jo nesten ikke nevnt for dere, men i morgen reiser jeg faktisk til Hawaii! En flyreise på over 23 timer, hvor man reiser 12 timer bakover i tid venter – og jeg har aldri vært så langt hjemmefra før. Jeg har sommerfugler i magen!

Når jeg er på Hawaii skal jeg blant annet besøke skolen til EF Det er verdens største internasjonale språkskole, med 54 destinasjoner og 12 språk. Jeg har selv gått på skolen deres i New York, og da møtte jeg Julie som nå er en nær venninne jeg aldri ville vært foruten. Tenk det! Det var en av de beste reisene jeg har hatt, selv om jeg bare var to uker følte jeg meg så selvstendig og.. viktig? Jeg er sjenert og likevel var det ikke noe problem å få venner, for de fleste var i samme situasjon som meg. Oppstart er hver mandag, hele året – så du kan reise når det selv passer deg, å velge om du vil gå på skole i to uker eller ett år. Du havner i en klasse som er tilpasset ditt nivå, og du har så klart alle helger fri.

Du kan lese mer om EF og sjekke ut destinasjonene deres HER.

Er det en ting jeg er lei meg for at jeg ikke har fått oppleve, så er det å ha bodd eller studert i utlandet.. Jeg tror det hadde gjort meg godt. Lillesøsteren min flyttet til New Zealand andre året på videregårnde, og jeg kan med hånden på hjertet si at det forandret henne som menneske. Hun ble så mye tryggere i seg selv, hun ble voksen, og det var en reise hun virkelig trengte. Og nå flytter hun faktisk tilbake dit! En annen venninne av meg flyttet til Spania i voksen alder (faktisk gikk hun på EF sin skole der) – og nå bor hun der også for godt. Jeg kan nevne enda flere, min aller beste venninne Anne-Sofie var på skolen deres på Costa Rica i en måned i fjor.

Om du reiser sammen med en venn får du vennerabatt (det kan jo være greit å vite) men faktisk reiser 90% av alle alene, så du trenger ikke være bekymret for å være ensom, det er mange andre som føler som du gjør.

Og du? Nå kan du vinne gavekort på 10 000 kr hos EF, så er du litt nærmere drømmer din. Konkurransen finner du HER.

Det virker kanskje litt rart at jeg – som snakker en del om miljø – nå skal ut å fly til andre siden av planeten. Det stemmer at jeg er imot å promotere en weekendtur “bare for att”, og at jeg har kuttet drastisk ned på reisene mine til Nord-Norge. Jeg har derimot aldri sagt at jeg er imot å reise, jeg har bare sagt at jeg selv skulle roe ned og ikke reise masse unødvendig – noe jeg har gjort, og står fast ved. Men er det noe man virkelig bør oppleve så er det å bo i utlandet over en periode. Hvordan hadde verden vært om man aldri flyttet på seg eller opplevde noe annet? Jeg tror det er nødvendig å reise, å oppleve andre steder, og aller helst møte folk fra alle verdens hjørner som man gjør hos EF. Jeg vil gjerne promotere det, og gi et lite ekstra push mot å tørre å studere i utlandet selv om det ikke er et alternativ for meg. Og EF er så flinke – det vet jeg både av egen erfaring men også fra venner.

Jeg skal prøve å bruke turen min til noe nyttig også. En av dagene skal vi være med organisasjonen “helping hands” som hjelper de hjemløse på Hawaii, en annen dag skal vi være med på Beach Cleanup og jeg prøver også å finne et shelter for dyr som vi kan besøke. Det er viktig for meg å gi tilbake til stedene vi besøker, det er også en unik måte å komme inn i lokalsamfunnet på. EF har vært så behjelpelige, jeg sa bare “jeg ønsker å gi noe tilbake” og de ordnet alt for meg. Takk!

Jeg skal også være med på et par timer på skolen, gå på yoga-kurs med skolen og forhåpentligvis bestige en liten topp. Men, om noen av dere har tips til hva jeg bør sjekke ut på Honolulu blir jeg veldig glad! 

Jeg oppdaterer dere i morgen fra en eller annen flyplass. Oppdateringene fremover vil nok bli litt rare med 12 timers tidsforskjell, men innlegg vil komme hver dag. Gleder meg til å dele masse fine bilder.

28 kommentarer
    1. Hvor lenge skal du være der? 🙂 God tur, høres fantastiske! Hawaii har vært drømmedestinasjonen min siden jeg var liten..

    2. Nydelig bilder å koselig innlegg synes jeg du er favoritten min og Drømmenes DANSE teater fantasi karusell mot blå Eventyr himmel ønsker deg alt godt og en kjempefin tur til Hawaii ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god Natt fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🙂🐱☀️🌌🦋✌♥️

    3. Wow!….not. Er reisen nødvendig?
      Er det kun for økonomi er nok reisen nødvendig. Er det kun for PR er det unødvendig.

        1. Er det meg du henvender deg til Helene? Ja, har lest innlegget og synes det er unødvendig å reise helt til HAWAII for en liten jobb… Var det noe mer Helene?

    4. Hawaii?? Jeg skal love deg at du kommer til å kose deg mye! Jeg ønsker deg en riktig god tur! Nå er jeg faktisk veldig misunnelig på deg! Men det er jo så deilig vær i Norge nå, det hadde jo nesten vært bedre hvis du kunne ha utsatt det på en eller annen måte 😉

    5. Hei, jeg lurer bare på om du er sluttet å bry deg sånn om miljøet? Virker som at å tjene penger er mye viktigere for deg. Du skjønner vel at du gjør mer skade enn bra for miljøet? Du oppfordrer til flyreiser, du reiser mye selv og du får folk til å kjøpe klær de egentlig ikke trenger. Du sa også at internett er skadelig for miljøet, samtidig som du reklamerer for ice som har billig data. Jeg klarer bare ikke forstå hva du mener og står for?

      1. På podcasten sin sa hun noe som ‘er det ikke bedre å fly og bry seg om klimaet, enn å fly og ikke bry seg om klimaet?’ Så budskapet hennes er vel at det er tanken som teller?

      2. Helt enig A, det er et eneste surr av noen som ikke tenker på miljøet i det hele tatt. Skjønner ikke tankegangen. Bare forbruk og utseende hele tiden.

    6. Jeg har akkurat vært der. Kom hjem for to dager siden. Mye meget vakkert å se på. Honolulu ligger på Oahu, og jeg anbefaler i stor grad å reise rundt på øya utenfor byen. Honolulu har mye å by på, men det er utenfor byen du får se det virkelige Hawaii. Waikiki Beach er i Honolulu, men det er andre steder du vil få opplevd de fantastiske strendene, korallrev, og den enormt vakre naturen. Apropos korallrev – pass på å bruke solkrem som ikke er skadelig for korallrev.
      Byodo-In tempelet er nydelig – anbefales. Om du vil oppleve naturen på nært hold gikk vi en fantastisk vakker tur som startet rett på andre siden av hovedveien ved tempelet; Puu Maelieli Trail – i enden av turen er det en svært vakker utsikt over Kaneohe Bay. Ikke langt unna i samme området ligger Ho’omaluhia Botanical Garden. Der vil du gå helt bananas med kameraet.
      På nordsiden er det også mye vakkert og mer laid back surfekultur – selvom surfesesongen er på vinteren, nå er det ikke så store bølger. Der er det masse god mat (også for veganere) i food trucks i Pūpūkea og Haleiwa. Sunrise Shack og Aji Limo Truck anbefales på det varmeste.
      Dropp turistmagneten Doleplantasjen om du ikke vil kjapt innom bare for å se hvordan ananas gror.
      God tur og kos deg! Kameraet ditt kommer ikke til å ligge mye stille. Om du vil ha mer detaljer og linker kan du sende meg en e-post, så sender jeg det til deg.

    7. Lei bil og dra rundt øya! Honolulu er bare en turistfelle, og det ekte Hawaii oppleves på North Shore, og Lanikai/Kailua er verdens fineste sted med de nydeligste menneskene i hele verden 🙂 God tur! Det er helt amazing der ute.

    8. ER DET IKKE PÅTIDE SOPHIE ELISE??
      påtide å vise fram Norge igjen at du har tatt ett inngrep til av silikon i puppene?? du som er en influncer så sterk, burde komme frem med at du har tatt det igjen, etter at du satt å skrøt av at du hadde tatt de ut. stå opp for deg selv og vær ærlig med verden. jeg har fulgt deg lenge og digget deg, men når jeg ser hva du holder på med nå, mister interessen min. jeg likte at du var så åpen og ærlig. men nå lever du bare på en løgn.

    9. Det hadde hjulpet veldig for klimasaken om du delte informasjon om Klimabrølet 30.8. For selv om det er forbilledlig at du og andre kutter i egne utslipp så trenger vi stor politisk handlekraft i tillegg om vi skal ha en sjanse til å unngå klimakatastrofe. Per nå er vi faktisk på vei mot 4 graders oppheting! Forrige gang planeten var 4 grader varmere var det palmer på Antarktis! Så vi er nødt til å handle og vi må handle nå.

    10. Håper du kan motbevise de som tror du har tatt silikon igjen!!! Jeg tror ikke det…. Da hadde du jo måtte gått med bandasje og annen type bh en goood stund! Klem! <3

    11. Jeg har lurt på i en stund (egentlig siden du ga din og Joakim sin Youtube-kanal til ham) om du innså at han har brukt deg for å selv bli kjent. Jeg påstår ikke at vennskapet deres ikke er/var genuint, men han virket i overkant opptatt av å bli kjent, koste hva det koste vil. Jeg valgte øyeblikkelig å trykke unsubscribe på kanalen, siden jeg fulgte den på grunn av deg. Nå henger han jo bare med en ny gruppe kjente folk og dukker opp overalt som deres pluss 1. Det virker litt rart, og jeg synes virkelig det er synd hvis det er tilfelle.

    12. Så gøy! Jeg bestilte tur til Honolulu med EF nå i sommer, men jeg skal ikke dra før juli 2020 neste sommer. Jeg gleder meg veldig og har allerede sett på masse youtube videoer fra andre som har vært der, og hentet mye tips og inspirasjon på hva man kan se og gjøre der! Jeg har veldig lyst til å bade med villdelfiner der, gå på en av de populære hiking turene, bade på waikiki beach, få et surfekurs og se mer av kulturen der! Ble veldig glad når jeg så at du skulle dit med EF, da jeg selv skal reise alene neste år og er litt nervøs for det. Jeg skal bo på student campus, på rom med 3 andre. Føler man blir bedre kjent da. Håper du kan legge ut masse ved denne turen, slik at vi som skal dit kan hente litt inspirasjon og tips for turen. God reise og håper dere koser dere masse!

    13. Miljøversting. Du kan spise så lite kjøtt du vil men forbruket og flyreisene dine hjelper ikke akkurat jorda. Gretha Thunberg seiler og tar tog rundt omkring i verden når hun skal på konferanser, der han vi en som bryr seg om miljøet. Du har ikke engang nevnt klimabrølet, det virker som du bryr deg når det passer seg og driter i det hvis du får betalt. Skulle ønske det fantes en miljøsvin pris på lik linje med Gullbarbie så folk får se hvor dobbeltmoralsk du er. Det å reklamere for mobilabonnement og å se på serier på hytta i timesvis er noe du burde vite at ikke er greit. Du burde hvertfall ikke oppfordre til det. Fy søren jeg blir så lei meg av disse greiene her, håper du tar deg litt i nakken og finner ut av hva du egentlig vil stå for. Å fronte miljø utad men drite i det i praksis er så svakt og kjipt og en skam for folk som Thunberg som faktisk bruker stemmen sin og gjør en forskjell i praksis. Dette er for dumt, selv til deg å være.

    14. HVA har du sprøyta inn i trynet ditt? Du ser sinnsykt oppblåst ut, nesten som kattekvinnen som tok i overkant mange operasjoner.

    15. 1. Sånn snakker man ikke til folk.
      2. Hun ser IKKE oppblåst ut. Ser sunn og frisk ut.
      3. Har du komplekser som gjør at du må tråkke andre mennesker ned? Pleier å være slik, desverre!
      Herre min at det er mulig! Skulle vært straffbart med slike kommentarer, selv om SE sikkert ikke lar denne type hets gå inn på seg, nettopp pga at det er så meningsløst.

    16. Artig å lese for mye andre henger seg oppi hva hun gjør og ikke gjør. Veldig viktig å påpeke så snart hun gjør noe som er mindre miljøvennlig, fordi hun har sakt at hun vil være miljøvennlig osv.. Vedder på at di som MÅ kommentere det er di som gjør minst for miljøet. Sophie gjør i allefall noe og det et bedre enn ingenting. Så fort hun gjør noe som ikke er fult så miljøvennlig så må det poengteres? Og må rakke ned på Sophie? Hva med å rose henne når hun gjør noe som er dra for liv og miljø? Så gjør noe selv og ta det der fra 🙂

      Som MJ synger:

      I’m starting with the man in the mirror
      I’m asking him to change his ways
      And no message could have been any clearer
      If you want to make the world a better place
      Take a look at yourself and then make that change!

    17. Lol, mest ironiske jeg har sett. Jeg skal ikke skryte på meg å være flink til å unngå flyreiser osv, men så har ikke jeg skrytet på med at jeg aldri reiser pga miljøet heller. Jeg har alltid sett litt opp til deg og synes du har vært flink, men i det øyeblikket du velger å selv reklamere for EF som er som å reklamere for flyreiser, da blir det for dumt. Desverre synes jeg at du er dobbeltmoralsk av å holde på sånn. Ja, ta deg en ferie her og der men for all del, ikke reklamer for reiser på den måten når du selv mener du jobber sååå hardt for miljøet. Ja det er bedre å gjøre noe istedet for ingenting men GUD, med de holdningene og meningene du har ytret så spar deg for det samarbeidet da. Om du virkelig vil gjøre en forskjell, så trykket du desverre i feil spor der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg