jeg klarer det

Reklame | annonselenker revrelations + mynelly

Hei dere, og god kveld! Har dere husket å høre vår siste podcast-episode? Der snakker vi så klart om den siste uken, og jeg deler litt inside-information om debatten og stemningen etter. Vi snakker litt om hvordan man finner troen på seg selv, hvordan man bør prioritere i livet og ikke minst, hvem man ikke burde ligge med. Hehe. Du finner episoden HER. Du finner den på Spotify også!

Smykker fra NA-KD og øredobbene er vintage. 

I dag bestemte jeg meg for å ta tak i mailen og telefonen igjen, som jeg bare har oversett den siste uken. Som alltid er det verre å grue seg til å ta tak i det, enn å faktisk sette seg ned å gjøre det. For å ikke bare ha en kjedelig dag bestemte vi oss for å sette oss i bilen, kjøre kun femten små minutter uten for sentrum for å ende opp på Hvervenbukta. Dere må dra dit! Verdens koseligste lille spisested, Anne på Landet ligger der. Lov meg å dra dit om dere får mulighet, pust inn den friske lufta, drikk verdens beste kakao å bli underholdt av søte pensjonister. Det er masse svaner, ender og fugler der, alltid fyr i peisen OG man må gå på utedo. En så annerledes opplevelse fra det konstant pulserende livet.

  

Jeg trengte denne dagen. Jeg kan virkelig føle i hver eneste celle i kroppen at jeg vokser som person, at jeg kommer så styrket ut av dette. Jeg vet jeg kommer til å ende opp med å bli et så bra menneske, uansett hvor rart det høres ut. Jeg vet jeg kommer til å gjøre store ting, og jeg har alltid hatt en veldig sterk magefølelse. For bare et par uker siden sa jeg til Fetisha “jeg føler at mars og april blir krevende måneder der alt går til helvete, så kommer alt til å snu”. Jeg har hatt rett så langt, og det har jeg alltid. Faktisk tror jeg at jeg er litt åndelig anlagt av meg, jeg har i alle fall en enorm kontakt med meg selv og “universet”. Det hadde vært spennende å sjekke ut litt mer.

Jakken finner du HER. Den gikk fort av da, alt for varm.

Topp HER. Så hårete den ble av jakken.
Bukse: HER 

Det er godt å være tilbake i mitt vanlige tempo, jeg elsker å jobbe. Jeg har bestemt meg for å gjøre store endringer i min egen jobb-hverdag i løpet av året, men det er på tide. Dere skal få vite om alt etterhvert. Men jeg har fått tilbud om en veldig spennende kontrakt som jeg har jobbet for siden jeg startet, og da er det ikke annet å gjøre enn å prioritere den. Et område som vokser enormt er YouTube og Podcast, jeg er glad jeg har kastet meg på den bølgen og ikke minst funnet min greie. Spesielt i Podcast. Folk er dumme om de bare sitter stille i båten om de jobber med sosiale medier, man MÅ fornye seg. Instagram tror jeg forresten kommer til å gå nedover også, når butikkene begynner å legge til shoppe-funksjoner. Det kommer nok til å bli mer som en butikk og ikke personlig, da mister folk interessen tror jeg.

Nå skal jeg jobbe litt utpå kvelden, og så henter jeg K på jobb. Vi snakkes i morgen! 

 

28 kommentarer
    1. Ååh, gruer meg til det ikke blir mer blogg fra deg!! Skjønner jo nå at det kommer til å gå den veien i løpet av året. Blir spennende å følge med videre, men håper ikke alt bare blir podcast og filming. Du er så flink til å skrive 🙁

    2. Jeg er helt som deg når det kommer til krimbøker. Liker de ikke, synes ofte karakterene er flate og egentlig copy+paste av karakterer jeg har lest om hundre ganger før. MEN et krimtips jeg har som jeg er bombe sikker på du vil like er Dark Places av Gillian Flynn (samme forfatter som skrev Sharp Objects). Det er en psykologisk thriller med sterke krim-elementer på lik linje med Sharp Objects.

    3. Skikkelig svevende kult å koselig innlegg synes Nydelig bilde synes jeg skal til hirtshals i sommer glad meg masse til det Nydelig å vakker bilde synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱🌌

    4. Kanskje lurt å jobbe med deg selv før du hiver deg ut i jobben som medium..ha ha ha. I følge deg selv er du bare best i alt, men selvransakelse, selvinnsikt mangler fullstendig. Respekt for andre enn deg selv har du ikke. Du sier du skal gjøre store ting?? Hva med å skrive et innlegg til dine yngre lesere om kroppspress/komplekser sett ut i fra deres aldersgruppe. Har skjønt for lenge siden at du er rett og slett for narsissistisk til å forstå hva du gjør. Du er kun opptatt av din plastikk kropp og å vise frem den ekle rumpa di. Hadde du bare holdt den i buksa, ville det blitt en ok video. Noen lærer aldrig av erfaring, og du er en av dem.

    5. Føler du nevner veldig mye om vekten til venninen din i podcast episodene. Hva synes hun om det? Får så vondt av henne

    6. Heiii, hørte på podcasten din i går, dere er så flinke og underholdene å høre på! Dere er liksom reflekterte, men samtidig morsomme og avslappa. Hvis du trenger tips til krim anbefaler jeg virkelig Dan Brown bøkene! De er veldig populære, men er virkelig bra! Er liksom krim og spenning, men de handler også om vitenskap, kunst, religion, kulter og historie. Jeg lærer masse av å lese de:) Er egentlig ikke så glad i krim selv, syntes ofte bøkene er veldig tunge, men disse er veldig interessante!

    7. Hei Sophie, synes absolutt du har fått mye ufortjent dritt i det siste, selv om jeg synes det voldsomme kropp-og utseende-fokuset bør vike for mer fruktbare tema. Det er imidlertid beundringsverdig at du klarer å stå i så mye hets og jeg synes absolutt ikke du trenger å tåle det. Men da jeg hørte på poden din i dag, fikk jeg lyst å diskutere et par tema med deg. For det første synes jeg ikke det er ok at du gjentatte ganger kommenterer at venninna di er feit, har stygg type og at det er mangel på “trening” som er kjernen til problemene for henne og de datanerdene du henviser til. Selv om hun venninna di sikkert er vant til å tåle en del fra deg og det går begge veier, kan det medvirke på selvfølelsen hennes når hun får høre det ofte nok. Du kan selvfølgelig få lov til å være uenig med meg.

    8. Hei, Jeg syne du kom best ut av debatten. Nå har det gått et par dager men jeg ønsket at du skulle lese det. Det er sykt tøft av deg å stille opp til debatt i beste sendetid når man vet at det kommer til å bli alle mot en stemning. Jeg håper det roer seg for deg snart, for du fortjener ikke så mye kjeft og dritt som du har fått de siste dagene. Jeg synes også innlegget om hår-tatovering var dumt, men Kristin blåser det ut av proporsjoner.

      Du er også mye flinkere til å svare på den kritikken du får! Kristin fikk utroligmye konstruktiv kritikk etter debatten, og hun lovet å skrive et innlegg hvor hun svarer kritikerne, men det har ikke skjedd enda. Jeg tror heller ikke det kommer til å skje!

    9. Hei.
      Hvor er den sykt kule camo boblejakka di fra? Så deg bruke den i Sophie Elises verden i begge sesongene. og den er helt rå! Me want one 😀

    10. Hei.
      Jeg syntes det er svært trist at du sier at du sier at du tror det “kun er gamle voksne personer som er ute etter å ta deg” som nominerer deg til gullbarbie. Det viser at du fortsatt ikke forstår. Jeg syntes også det er sykt trist at du sier i podcasten at “det finnes ikke en løsning” jo det finnes faktisk en løsning, en svært enkel en. Det virker ikke som om du forstår hvor stort ansvar du har. At du ikke VIL forstå. At du syntes at “jammen er ikke min feil at folk blir påvirket av mæ” og bare ikke gidder å sette deg ned å ta inn kritikken og ansvaret ditt.

      Jeg er yngre enn deg, og jeg har ALDRI engang lagt merke til eller tenkt over at jeg ikke har hår bak øret. Men nå tenker jeg, og mange andre, over det hver gang vi setter håret i hestehale. Jeg er heldigvis eldre enn 13, så jeg tenker ikke at “oi Det må jeg tatovere bort når jeg blir 18 æsj så stygt” men du vet godt at fanbasen din er små tenåringer, og at du ikke bryr deg det minste om hvordan du påvirker unge som ser opp til deg er både trist og skummelt.

      Jeg har valgt å nominere deg Til årets gullbarbie, fordi du påvirker meg og mange andre så negativt. Håper du forbedrer deg

    11. Har hatt respekt for deg, men den svinner sakte hen. Du bryr deg om mye, og engasjerer deg i utrolig mange bra saker. Men til syvende og sist er du sykelig opptatt av deg selv og ditt eget utseende. Bare alle dårlige unnskyldninger du har kommet med etter innlegget til Kristin, ikke minst at du sier at det hun ønsket var at du skulle få hatmeldinger, viser hvor lite selvinnsikt du faktisk har.

    12. Jeg synes du skal ta lett på kritikken, ingen er perfekte og du burde kunne dele av hverdagen din uten filter. Dette er deg, vær stolt av det! Utseende og skjønnhet er en stor kilde til mye glede i livet ditt, bare ikke la deg styre helt av det så vil dette gå helt fint. Ingen av de som har kritisert deg er feilfrie gallionsfigurer, de har rusmisbruk, anoreksi, mobbing og Paradise Hotell på sin kappe. Det er ikke så mange som har deres side som du tror. Oppegående mennesker har viktigere ting å gjøre enn å sitte her for å analysere og kritisere en ung jente sin blogg. Promote what you love, instead of bashing what you hate. Jeg er sikker på at du kommer til å gjøre mange fantastiske ting i året som kommer. Don’t let the haters bring you down <3

    13. Det er så utrolig å se hvor mange som slenger dritt, og er med på å gjøre verden til et litt dårligere sted. Er det noe vi har nok av her i verden så er det hat. Det virker som at folk ikke forstår at man som blogger også må få lov til å gjøre noen feil, akkurat som vi “andre” som har “normale” jobber. Forskjellen er bare at når jeg som fysioterapeut gjør en feil, så ser ikke hele norges øyne på meg. Det er så viktig å kunne ha litt perspektiv på ting før vi uttaler oss, og i alle fall før vi begynner å slenge hat rundt oss.. Stå på Sophie Elise! Folk glemmer alt det positive du gjør!

    14. Du blir ikke et bra menneske…Du ER et bra menneske!!!! Hilsen mamma til 3 tenåringer som synes du gjør VELDIG mye bra!!! Det er lov å feile litt innimellom, det er det som er selve livet. Man gjør feil, så lærer man. Ikke at jeg kan se at du har gjort de store feilene heller. Stå på SE, vær glad i deg selv

    15. Har du så «glatt» hud? Sikter til første bilde i innlegget. Eller tar du jevnlig fillers? Eller er det bare bildet som er redigert. Du har utrolig fin hud, så bare lurer på hva hemmeligheten er. Ikke ment som kritikk, er bare nysgjerrig da jeg sliter med litt hudproblematikk selv.

    16. Vært på Svartskog kolonial før? Der er det også veldig koselig. Ikke såå mye lenger å kjøre enn til Hvervenbukta:) (Som også er veldig fint altså)

    17. Digger deg om dagen, til tross for alt kaoset så møter du opp og bare nailer tankene du har rundt Debatten og alt sånn, får gåsehud av hvor damn reflektert du er!!! Og hvordan du bryr deg om andre…
      Tips til bok, ligger på Storytel:
      – Sometimes I Lie. Kun på engelsk tror jeg, om ei som ligger i koma, er inni hodet hennes. Psykologisk thriller, altså hjernen min var most og brent og slått til døde, sykeste twistene. Elsker sånne, får meg til å glemme mine egne drittanker litt.
      – The Ice Twins. Heter Istvillingene på norsk. Hørte på engelsk og ved et punkt var jeg 0,1 sekunder fra å rive ut proppene i ørene og pælme mobilen til helsike og bare nei for faen!!! Haha.. psykologisk thriller det der og, anbefaler den engelske. Om et tvillingpar hvor ene dør og så litt etterpå sier hun at de har begravd feil tvilling… Altså, creepy

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg