Jeg er mest sette på TV2 Sumo!

Jeg har vært så nervøs hele dagen. Det har vært premierenerver, så klart, og masse press på å levere gode tall. Men enda verre, tilbakemeldingene. Jeg er så utrolig ærlig og ekte i den serie, så “helt menneske”, i mangel på bedre ord. Jeg gikk inn i dette og skulle legge fra meg alt som het sperrer, for jeg ble nødt til å være ufiltrert å snakke på vegne av folket om serien skulle funke. Jeg var forberedt på masse hat.

Men.. Jeg har kun fått kjærlighet. Lange mailer fra folk som sier de har sett på, endret synet på meg, gråter seg igjennom episodene og blir engasjerte. Jeg kunne ikke ha drømt om mer! Jeg, og hele produksjonen er så glade!

Meg akkurat nå. Jeg har blitt sminket for å delta på valgsendingen i kveld. Veldig mye gladere enn jeg ser ut altså, dette er bare mitt bilde-ansikt. 

Og hvem er mest sette på Sumo, akkurat nå? Sophie Elise Tester Norge! Herregud, det skal godt gjøres nå på høsten, det er villt hard konkurranse. Jeg kan nesten ikke tro at en serie om politikk ligger øverst! Jeg er så stolt over å ha hatt den førsteplassen bare en liten stund, om så. Det betyr masse!

Så, inn å se episoden på TV2 Sumo! Sjekk kommentarfeltet på forrige innlegg om du trenger tips på hvordan du ser det gratis.. 🙂 

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Kasper er endelig hjemme, vi har ikke sett hverandre på ti dager. Nå skal vi ut å spise før han kjører meg til valgstudio i kveld. Jeg skal snakke om eldreomsorg i politikken med blant annet Sylvi Listhaug, som sagt 🙂

67 kommentarer
      1. Helt enig, jeg så at Sophie Elise viste det på Snapchat, jeg har ikke fått se den enda, gleder meg veldig, skal se den i morgen! Jeg ble så rørt av snappene på storyen hennes, jeg ble virkelig rørt!

    1. Vet TV2 hvilket kupp de har gjort som har fått deg som programleder..?! Du er bare helt rå, er tom for beskrivende ord ☺️
      Makan til godt menneske og forbilde, Sophie Elise 🙌🏽

      1. Godt forbilde er hun ikke. Dobbeltmoralsk, mye «gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør», fronter en del dårlige ting og holdninger (spesielt overforbruk og kroppspress!). Serien tar opp viktige temaer, men det er ikke hennes fortjeneste at den er bra, hun er bare ansiktet utad for at serien skal få oppmerksomhet 🙂

        1. Du er virkelig i slaget, M! Bare strør om deg med positivitet og godvilje. Haha, ler godt av de kommentarene dine:) Hva i all verden er det som har gjort deg så sinna?

    2. Så alle episodene tidligere idag. Hadde ingen store forhåpninger, men må ærlig innrømme at jeg ble veldig positivt overrasket 👍🏻 Fin serie, med fokus på viktige ting! Studerer bachelor i sykepleie og om jeg klarer å yte den omsorgen for mine pasienter som Jan Thomas viste ovenfor sine, skal jeg si med fornøyd med min innsats ❤️
      Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har hatt sterke meninger om deg, et menneske jeg aldri har møtt – og det er noe jeg skammer meg over. Vi vil nok alltid være uenig på noen områder, mens på andre områder støtter jeg deg på dine valg og hva du ytrer. Vi har begge vokst opp i samme by, men det skiller noen år mellom oss. Selvom jeg er noen år eldre enn deg, er 29, så har nok noen av mine fordommer mot deg kommet av noe så enkelt som misunnelse. Misunnelse av så enkle ting som materialistiske ting.

      Du fortjener det du har oppnådd i livet ditt – du har jobbet deg opp og frem. Stå på videre. Plutselig møter du en sjenert 29 år gammel dame som sier hei på gata i hjembyen din, og du skal vite at jeg ser opp til alt du har klart å oppnå !

      Varme klemmer fra Harstad ❤️

      1. Jeg er helt enig i alt du skriver her, Sophie Elise er en fantastisk flott jente som fotjener alt hun har + mer. Hun varmer virkelig hjertet mitt og hun er unik og spesiell på mange måter som andre bloggere ikke kan måle seg med i det hele tatt. Jeg blir så varm i hjertet av denne jenta! 🙂

    3. Benket meg ned kl 10.00 i dag med en kopp kaffe og så de tre episodene. Enig i at TV2 har gjort et kupp som har deg på laget 🙂 Du var fantastisk!!! Episodene var så bra!!! Må innrømme at jeg ble veldig provosert over abort-episoden…imponert over deg som klarte å hold maska:-) Digger deg SE!!!

    4. Dette satte virkelig spor! Kjempe bra jobbet! Jeg tørket tårer, kjente på dårlige samvittigheten på at slike ting ikke alle (som feks jeg) alltid tenker på! Det her var virkelig utrolig tøft og godt jobbet av deg, Sophie! ❤️ Jeg håper mange får med seg dette, viktige saker her til lands! Jeg kjenner jeg vil gi deg en skikkelig god klem for at du er en så fantastisk person som virkelig bryr deg om viktige saker og mennesker rundt deg ❤️

    5. Wow. Veldig bra. Ble helt sjokkert av første episode. Det som satte meg mest ut var at abortmotstanderne var såogsi bare gamle mennesker, tydelig at de ikke følger «med tiden».
      Jeg likte alle episodene veldig godt, men det var spesielt godt å se deg sammen med Marianne og de. Du virker som ett utrolig godt og varmt menneske og det var veldig givendes å se deg i en annen setting enn fokus på kropp og det ytre.
      Veldig bra jobba, gleder meg til å se mere.

    6. Kjære Sophie Elise 💖

      Jeg følger deg på insta, leser bloggen din, ser på snap’n din, hører på poden og sett serien din, lest bøkene og vil så klart se den nye serien din som jeg gleder meg vilt til ☺️

      Jeg bare kjenner ett enormt behov for å si noen ord.
      Du er en person som stadig er i vinden, med både medvind og motvind.

      Jeg syns det er trist hvordan folk går til angrep på deg mange ganger og bare spyr ut av seg all mulig negativitet. Jeg blir ordentlig irritert og provosert.

      Vi er alle mennesker forskjellige, med både holdninger, verdier vi har på ting, hva vi står for, hva vi liker og hva vi ikke liker. Noe jeg syns fint.

      Det jeg ikke syns er fint er hvordan folk bare spyr ut av seg stygge ting, kritiserer og skaper hat.

      Har man ikke blitt spurt om sin mening så hold det for deg selv, og har man ikke konstruktiv kritikk å komme med så la vær. Man trenger ikke være stygg mot andre.
      Det kan sette spor, stygge og vonde spor hos andre.

      Ja, du er en offentlig person som sier meningene dine høyt og er veldig åpen og ærlig om livet ditt, men hat og ondskap skal du allikevel ikke bli utsatt for.

      Man vil aldri kunne være enig med alle, men man respekterer hverandre forde.

      Jeg vil gjerne si at i pode’n så tar dere opp en rekke temaer som er super viktige, mange av de tingene dere har tatt opp, har gitt meg mye hjelp, du har gått fram med en stemme på ting som er intimt, sårbart og vondt og det takker jeg deg for 💖

      Dere i pode’n gjør ofte dagen min bedre, og jeg gleder meg alltid til ny episode.

      Jeg håper du vet hvilken fin person du er, hvilken verdi du har.

      For meg har du hvertfall gjort en forskjell, forde om noenganger er ikke jeg alltid enig med deg, men synet mitt på deg vil heller ikke forandres av den grunn. 🌺

      Takk for at du gir en stemme til det som betyr og berører meg og mitt liv 💖

    7. Skikkelig interessant å flott innlegg synes jeg å skikkelig svevende vakker å Nydelig bilder synes jeg å du er kjempeflink til å svare på kommentarene mine synes jeg du er et godt forbilde synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig vidunderlig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️🌌🐱♥️🦋🗻🐶🐕🦋✌🙏

    8. Hei Sophie!

      Nå har jeg sett alle episodene på Sumo! Utrolig interessant! Du gjør en så god figur! Gleder meg til å se de neste episodene!😊

    9. Så flotte programmer,du våger å stille de spørsmålene jeg lurer på,men ikke hadde tort å stille selv,knallbra! Samtidig tar du ikke for stor plass,som mange programledere ofte gjør for tiden,i både radio og tv.Dette var bra,og dette skal du være stolt av.Gleder meg til fortsettelsen.

    10. Serien tar opp viktige temar som flere burde snakke om. Du stiller bra spørsmål som flere lurer på, men som de selv ikke spør. Kanskje de ikke snakker selv fordi de ikke vet helt hvordan eller at de ikke tør, derfor er denne serien viktig.
      Super serie og du er flink som programleder.
      Jeg gleder meg til de neste epesodene.

    11. Dette er første gang på 10 år at jeg kommenterer noe som helst i blogg-verden.

      Serien din var fantastisk! Du spør og graver om akkurat det mange mennesker lurer på, men som man ikke tør å spørre om! Du åpnet virkelig en ny verden for meg! Du er så bra! Dette er creds til deg!

    12. Håper du er med på flere debatter fremover slik som den nå i kveld, vi trenger unge stemmer (som ikke er knyttet til et parti) til å engasjere seg også på skjermen! Bra og saklig levert på TV2 nå, håpte det skulle vare lengre så du fikk mer dialog! 🙂

    13. Wooow! Før en heilt fantastisk serie du ha laga! Kjenn på at du ha hjolpe mæ med å se på kordan andre har det å ikkje minst på kordan teng egentli sku ha vært! Episode 3 syns eg e denj vektiaste saken å få fram i heile landet! Jobba sjøl innen helsevæsnet og det e mange gånga manj ikkje har tid å sett seg ned før å spis eller å gå på toalettet! Manj sku ikkje tru manj va kommet så langt som t 2019 mæ denj helseomsorgen vi har her i landet! Staten rope etter sykepleiera, mn manj hør ingenteng om helsefagarbeidera/hjelpepleiera som gjør masse a jobben… Syns du gjør en heilt fantastisk jobb Sophie! Stå på!

    14. Du er fantastisk! Jeg liker deg mer å mer for hver gang jeg ser deg. Du er inspirerende, og har flotte holdninger til livet. Verden er et bedre sted med deg ombord.

      Bra jobba! Gleder meg til de neste episodene:)

    15. Fy søren, Sophie!! BRA JOBBA! Dette kler du så godt <3 Jeg er selv kronisk syk av en usynlig sykdom. Er evig takknemlig for innsatsen du har lagt ned i dette prosjektet.

      "FUN" FACTS OM SYKDOM, som vi ikke lærer i skolen :

      Over 41% (!) av befolkningen mellom 45-66 år har en kronisk sykdom og/eller langvarige helseproblemer, ifølge SSB.
      Av de på 67 år + ligger tallet på nærmere 50%.

      Det betyr, statistisk sett, at du eller noen du kjenner vil få en kronisk sykdom på ett eller annet tidspunkt.

      Kvinner er overrepresentert når det kommer til sykefravær og kronisk sykdom. Ikke fordi de er late, men fordi det har blitt forsket veldig lite på kvinnehelse og sykdommer som flest kvinner rammes av (såkalte lavstatussykdommer).

      Helsepolitikk er noe alle bør sette seg inn i. Man vet aldri hvilken sykdom som vil ramme.

      Kilde: http://kjonnsforskning.no/nb/2018/05/vi-vet-lite-om-kvinners-helse

    16. Må bare legge igjen en kommentar etter å ha sett serien din!! Så fantastisk fint og rørende. Ting blir virkelig satt i perspektiv. Elsker at du er så ærlig, nysgjerrig og reflektert.

    17. Takk for tips om hvordan å få gratis bruker på Sumo. Skaffet meg det med en gang og så alle 3 episodene på rappen! Kjempe fine episoder, lærerike, varme, rørende og de fikk en til å tenke! Kjempe bra jobba! Disse burde sendes på tv2 også, ikke bare på Sumo med streaming. Gleder meg til å se de siste episodene ❤

      1. Hvordan får man gratis sumo? Dårlig at sophie reklamerer for dette på snappen hennes også står det ikke her?

    18. Utrolig fin, rørende og informerende serie! Veldig bra jobbet 🙂 Håper du får mer tid på skjermen fremover med et lignende konsept! Stå på!

    19. Fyfan før en rå og røranes serie😍 fantastisk!
      Så kult å ærlig de du intervju å hva! Skikkelig ekte🤘så flink du e

    20. Har ikke sett enda,men ut fra reklamer ser det utrolig bra og spennende ut. Hvorfor skal dette kun vises via sumo?

    21. Man kan si mye om deg Sophie (at du er oppslukt av utseende osv) men fy faen for et godt menneske du er! Du kunne solt deg i et ego på fulltid, omringet av de populære som du «endelig» har fått innpass hos etter berømmelsen din, men du står sammen med de som ikke blir sett og du retter glansen mot dem. At du ikke opphøyer deg selv, men faktisk tør å gå på andres nivå og lære noe av dem. Kjøre rullestol rundt i hovedstaden. Det er sterkt av deg altså. Du snakker så naturlig om alle temaer og ironisk nok er du et veldig ekte og genuint menneske. Takk for fin serie på sumo. Flere skulle vært som deg!

    22. Jeg elsker denne serien!! Abortmotstanderene gjorde meg skikkelig sint, og jeg synes det er tøft gjort å stille opp i serien, og trosse deg selv og egne verdier for å sette lys på hvor ille det faktisk er. Jeg skjønner veldig godt hvorfor du ikke ønsket å gå i toget.
      Gleder meg til resten av sesongen💖

    23. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men de fleste over her får sagt det. Alt jeg klarer å si er at jeg ELSKER serien din. Jeg elsker den. Norge trenger denne serien. Og Norge trenger at det er du som bringer dette frem i lyset. Jeg blir rørt etter hver eneste episode. Jeg rett og slett elsker den.

    24. Vet du hva, jeg er ikke litt overrasket en gang over at du er mest sette på Sumo. Alle er nysgjerrig på deg og alt du gjør, og du skapet et engasjement som er helt sykt. Tenkt alt du har fått til. Jeg har lest bloggen din i alle år, ser alt du legger ut på youtube, har lest begge bøkene dine, følger deg på instagram og snapchat, hører på podcasten din og har sett alle episoder du er med i bloggerene og Sophie Elises verden, og denne serien er selvfølgelig ikke noe unntak. Du imponerer meg bare mer og mer for hver nye ting du gjør og hvordan du klarer å få tid til alt er bare helt sykt beundringsverdi. Jeg står alltid opp for deg når du er tema og jeg tror denne serien er det som trengs for at de som ikke følger deg så tett eller leser alt du gjør skal forstå at du er så mye mer enn hår og sminke. Det gleder meg så mye at du har laget denne serien og får vist frem denne siden av deg. Håper du gjør mer av dette 🙂 Jeg tror mange misforstår deg hvis de for eksempel kun har sett serien din hvor det jo blir mye drama, krangling og festing. Du fortjener virkelig all suksess og jeg skal fortsette å heie på deg! Jeg elsket serien og tror kanskje jeg elsker deg litt også, haha <3 Stor, stor klem!

    25. Fy fan du e et råskinn!!!💪💪😱 sitt å ser på serien din nu… bruke ikke å kommentere slikt men nu må æ bare! I episode 1 e du jo helt rå! Å stå i mot sånne folk som har så stygge å sterke meninger utn å “klikke” e jo helt fantastisk! Stå på videre! Heie på dæ!😁💪

    26. Fy fan du e et råskinn!!!💪💪😱 sitt å ser på serien din nu… bruke ikke å kommentere slikt men nu må æ bare! I episode 1 e du jo helt rå! Å stå i mot sånne folk som har så stygge å sterke meninger utn å “klikke” e jo helt fantastisk! Stå på videre! Heie på dæ!😁💪

    27. Elsker serien! Spesielt de to første episodene. Du er tøff og ærlig og tør å spørre om det alle lurer på men ingen vil spørre om. Og det er fint å se at du gir av deg selv, helt genuint! Gleder meg til å se de to siste episodene. Hørte podcastepisoden med deg og Kasper nå også, energien deres passer så fint sammen, var behagelig å høre på. Dere virker så bra for hverandre, og tror du skal være glad for at det ble dere to og ikke han som blir nevnt i dagens episode, hehehe. håper seriøst dere holder resten av livet ❤️

    28. Gratulerer med en kjempefin serie. Elsker den🤩 Hvor er den rosa/fersken farga strikka genseren fra? Fineste jeg har sett❤️

    29. Hei Sophie! Først og fremst, gratulerer med en sykt bra og viktig serie. Dette er alle viktige debatter og i stor grad en realitet. Det var dog noe jeg reagerte på, som jeg er redd skaper et langt fra reelt bilde. Episoden hvor du var på gamlehjem var både fin og veldig rørende, eldre mennesker står meg kjært så det var godt å se de bli dullet og stelt skikkelig. Men.. det virket som en glorifisering av det å være på et gamlehjem, hvor pasienten får all verdens tid med hjelpepleier under både stell og i løpet av dagen. Jeg som jobber på gamlehjem kan se for meg og tenke meg frem til at denne hjelpepleieren hadde bare en pasient å ta seg av på grunn av deres innspilling til denne serien, så mens du var der er det klart han har tid til alt han gjør. Dessverre er ikke det realiteten i det hele tatt, selv om vi alle så gjerne skulle ønske det var det. En avdeling har gjerne mellom 8-10 pasienter, og da er det normalt med 2-3 på jobb. I et morgenstell, hvor alle skal være stelt (noen skal dusje) og påkledd til frokosten klokken 9 vil det være lite sannsynlig at en pasient får tid til både morgenstell, sminke, hårstell, antrekk og prat om de yngre dager. Jeg er veldig enig i at man skal stelle pasienten eller brukeren som man selv ønsker å bli stelt når den tid kommer, men realiteten er, vi har ikke tid til alt vi ønsker å ha tid til. Det suger, jeg kjenner det i magen og i hjertet når jeg må utføre jobben min i samråd med en klokke. Man har en viss tid å ta et morgenstell, slik at man rekker alle. Jeg er ufaglært, men har arbeidet på gamlehjem i snart 2 år. Jeg elsker jobben min mer enn noe annet, og den gir meg en sånn glede og kjærlighet jeg ikke visste fantes. Men den gir meg også en sorg jeg helst ville vært foruten, den gir meg en følelse av at jeg ikke strekker til, selv om jeg gjør alt jeg kan og ofte mer for mine pasienter. Selvfølgelig vil jeg sitte sammen med de, snakke om gamle dager, stelle de på håret, sminke dem og ta de med på de flotteste steder. Men hverken tid eller ressurser strekker til. Du fortalte om disse «skrekkhistoriene» du har hørt når det gjelder å bli gammel, der ligger nok en stor realitet i hva du hører. Å bli gammel og havne på gamlehjem er ensomt, det er tungt og det er til tider vondt. Man sitter mesteparten av dagene alene, og man får ikke morgenstell som denne eldre kvinnen i din serie fikk, hver dag. Å det håper jeg ikke de som ser på tror de får når den dag kommer, at de blir lagt inn på gamlehjem. For da vil de bli skuffet. Men det man kan forvente, er sykepleiere, helsefagarbeidere, hjelpepleiere, lærlinger og ufaglærte som vil gjøre alt de kan for å gjøre dagen og situasjonen best mulig. Jeg digger serien din, det må du vite, jeg ville bare fortelle realiteten i å bli gammel. Tiden strekker ikke alltid til, det hender så klart, men for det meste ikke.

      1. Johanna, jeg forstår deg sååå godt!! Har hatt en mor på gamlehjem i 10 år, og ære være de hvite englene (som jeg kaller dem) som jobber der. Alle, uten unntak, ønsker bedre tid til hvert enkelt gammelt menneske, noe de dessverre ikke har pga dårlig bemanning. Her bør politikerne våkne. Det snakkes om eldreomsorg ved hvert valg, men skjer det noe? Nei…
        Dere skulle forresten også fått dobbelt lønn!!!

    30. kjekk serie. 😉 du er flinke. etterlyser også meir innenhelse eller at du får prøve mer innen mange yrker 😉
      hva heter sangen du hadde på slutten med marianne :: ?

    31. Hei.
      Akkurat sett de 3 første episodene på sump, å av en eller annen grunn hadde kunna tenkt meg være med i et av programmene, jeg har hatt et helvete med barnevernet i mange mange år. De har ødelagt meg så totalt psykisk. Å bruker konsekvenser jeg får av deres behandling mot meg mot meg og jentene mine. Har har hatt en lang historie innen det psykiske. Mye selvskading, spiseforstyrrelser, datter som døde 1 mnd gammel, 2 jenter tatt fra meg av bv, etter hun siste dro ga jeg opp. Selvmordsforsøk der jeg kutta pulsåra, hovednerven og 7 av senene i venstre hånd for 2 år siden. 3 overdoser på ghb i mai i fjor for jeg gi faen… Første gang bare sove ut, ander gang hjertestarter, tredje gang i koma. Å alt de på 14 dager. Mye fordommer for jeg har det utseende jeg har. Går nesten dag til dag å lurer på hvor lenge
      orker jeg, når kommer dagen jeg gir opp…
      😢 Men jeg er nå her ennå. Har for mye som holder meg igjen ❤️

      Men skal og sies at jeg har endret helt syn på deg. En noen ting jeg synes du kunna spart deg for. Men du vokser på de tingene og lærer av det. Å alt så oppriktig virker det som. Så det skal du VIRKELIG ha kreditt for. Hadde likt å satt meg ned for en kaffe med deg, for du er en person med mye inni deg er jeg ganske sikker på

      Uansett takk for en foreløpig flott serie. 🤟
      Stå på videre.

      1. Kjære Rosa ❤️
        For en sterk historie 😢 Du må ha en indre styrke som er helt enorm 🙏
        Tenk om SE kunne ha laget en serie om deg, det hadde nok mange av oss uvitende om barnevernet kanskje behøvd. En sak har alltid 2 sider…
        Stå på, heier virkelig på deg, du tok hjertet mitt med storm nå ❤️

    32. Hei Sophie Elise.
      Jeg skriver til deg i reklamepausen i din første episode av programmet ditt.
      Jeg er ikke enig i absolutt alt du sier og gjør alltid, men ville bare si at jeg er skikkelig imponert over deg nå. Du er utrolig tøff, modig og klok som står opp for selvvalgt abort og møter mennesker som du vet misliker valgene dine.
      Fortsett å vær en sterk stemme og et godt forbilde, for du har stor påvirkningskraft på de unge leserne dine.
      God klem til deg

    33. Hei
      Vil gi deg bare gode tilbakemeldinger for programmet ditt. Det er så inspirerende og viktig det du gjør, men viktigst av alt så synes jeg du gjør det på en jordnær og god måte. Stå på! gleder meg til å se videre.

      Hilsen Mari

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg