hvordan jeg gikk fra ødelagt til sunt hår

Reklame | skin repair

.. Eller, litt sunt i alle fall, haha. Jeg er jo helbleket blondine så da er det vel grenser på hvor fantastisk kvalitet håret mitt kan ha, men om man spoler tilbake et par måneder er det virkelig en helomvending.

Det er ikke rart at håret mitt ble ødelagt til slutt. Etter flere år med bleking frem og tilbake og diverse typer av extensions sa det bare stopp. Å bruke extensions eller farge håret trenger ikke å være så kjipt i seg selv, men når man kombinerer disse to med masse styling, null kosttilskudd og dårlige produkter slik som jeg gjorde er det en oppskrift på katastrofe.

Disse bildene knipset jeg før jeg dro hjemmefra. Jeg var, og er fortsatt så fornøyd med håret mitt. Helt frem til jeg ble 22 år gammel (som er alt for sent!) brydde jeg meg ikke om å ta vare på håret i det hele tatt, hverken med beskyttelse eller gode produkter. Det måtte altså gå så langt som at jeg nesten mistet alt, og så begynte jeg heldigvis med tilskudd, og aaaalt for lenge etter det igjen, gode produkter. Her kommer noen tips:

❣️For meg som influencer er det vanskelig å være “trofast” mot produkter siden jeg alltid må teste noe nytt som annonsører – forhåpentligvis – tenker jeg kan anbefale videre. Jeg er derimot veldig streng her og har brukt det samme lenge, nemlig sjampo og balsam fra MayBeauty pluss en kur fra Redken. De to første er billig, den siste er litt dyrere.

❣️Jeg er blondine nå, som uten tvil er det verste for håret. Nå som det vokser mye raskere enn før blir det ekstra slitasje hver gang jeg må bleke etterveksten, og jeg har derfor lovet meg selv å maks bleke etterveksten hver tredje måned. Før var det hver tredje uke.

❣️Når det kommer til extensions har jeg ingen fasit på hva som er best for håret, men det jeg har likt minst er faktisk tape.. Som jeg ironisk nok har nå. Jeg har følt det er for “tungt” for håret, men denne gangen føles det mye bedre. Mange har sagt negative ting om keratin men det likte jeg faktisk veldig godt og følte minimalt med slitasje på mitt eget hår. Så, der er vi vel forskjellige.. Clips gjorde at jeg mistet store partier med hår nå sist, IKKE gøy 🙁

❣️Om du først skal unne deg en dyrere behandling har jeg hørt så mye bra om Keratin-Behandlingen! Jeg har ikke tatt den enda men har snakket frem og tilbake med frisøren min om den.. Kanskje det blir snart?

❣️Vitaminer du bør fokusere på når du skal ta vare på håret er VITAMIN A, B3, Biotin, Vitamin C og Sink. Dette kan du få igjennom kosthold, eller tilskudd.

❣️Jeg har kuttet ut å ta så mange ulike kosttilskudd, jeg følte det gjorde at jeg ble tissetrengt (sånn, skikkelig). Jeg tar kun betakaroten, CBD og en kombinasjonspille for hud og hår, Skin Flirt.

❣️ Skin Flirt er vegansk. Enkelte tilskudd kan til og med inneholde gelatin, som er benrester fra dyr. Her er det absolutt ingen spor av det, eller noe annet som stammer fra dyr.

Skin Flirt inneholder alt du trenger for at håret skal vokse, og i tillegg hjelpemidler for at huden skal holde seg fin. Det har ikke så mye å si for meg, dessverre, som naturlig har anlegg for acne.. Men er du en av de heldige som får et par kviser her og der hjelper det absolutt med å vedlikeholde normal hud. Det er mange som er opptatt av at pillene skal være sterkest mulig og inneholde mest mulig, men det er ikke noe poeng – den fella har jeg gått i selv. Det er ikke vits å ta hundre ulike piller for å få bra effekt, for kroppen klarer ikke å ta opp alt uansett. Det er mange som sier til meg “åh kjøp heller disse dritsterke pillene fra USA”, men tro meg – akkurat det har jeg selv gjort. Jeg gikk bananas på apoteket USA, jeg. Det var ingen større forskjell og jeg måtte istedenfor bare tisse hele tiden, kroppen responderer ikke på det. Jeg trodde jeg fikk bra effekt, men så snart jeg kuttet ut og begynte på mildere tilskudd forsto jeg at jeg likevel beholdt effekt, men uten alle bi-effekter.

Om du allerede vet at du har alt du trenger i kroppen din vil det ikke hjelpe å ta hverken betakaroten eller skin flirt. Men det vil hjelpe om du mangler noe, om så bare bittelitt. Det kan komme av sykdom, at du spiser for dårlig, sover for lite, er for mye stressa, er for lite i solen, har en bakterie i tarmen, alt det kan bidra til at du mangler om så bare bittelitt av det ene vitaminet. Jeg har ikke manglet noe på flere år, men jeg er også veldig flink med tilskudd. Jeg er åpenbart ingen lege, dette er informasjon jeg har tilegnet meg selv av å lese masse på nettet og i bøker. 

Om du tenker at det ikke skader å prøve, så kan du sjekke ut litt mer info HER. Skin Flirt er som sagt vegansk, laget av norske leverandører og er nå på 50% rabatt!

36 kommentarer
    1. Skikkelig interessant å kult innlegg synes jeg og kjempe stilig bilder du er alltid så snill og god synes jeg ønsker deg å Kasper en helt magisk sommer ha en riktig vidunderlig sommer kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🌌♥️🦋☀️✌

    2. Så kjedelig og klikke seg inn på bloggen din, som kun er business. Skjønner at det er jobb for deg, for all del, men når en blogg mister hele det personlige preget og bare blir en stor reklameplakat kan man like gjerne slutte å klikke seg inn. Blir like personlig som å lese ett magasin eller en nettavis. Har vært fast leser i mange år, men her mister du meg (ikke at jeg tror at du bryr deg om at du mister en leser, haha).. Ville bare si at det er trist at bloggen har tapt seg så mye i det siste. Da håper jeg i det minste du starter med YouTube igjen, der jeg følte det ble litt mer personlig slik som bloggen din var før 🙂 Da skal jeg isåfall følge med der. Uansett, lykke til videre!

    3. Jeg har aldri sagt noe negativt om deg noen gang. Kun positivt
      Men nå ble jeg faktisk provosert. D er ikke så lenge siden du reklamerte for et annet produkt som skulle være sååå fantastisk for håret. De reklamerer fortsatt for at du anbefalte dette. Hva skjedde m det da ?. Veldig synd at du promoterer ting som mest sannsynligvis aldri vil fungere
      Klær etc er greit men ALDRI et produkt du ikke vet nok om. Veldig veldig synd!!

      1. Må si meg litt enig.. du mister så mye troverdighet av å reklamere for for mye, du bytter for ofte. Tror de fleste av oss vet at det tar tid å se og føle effekt av spesielt tilskudd (måned+) og skjønnhetspleie (minst 28 dager), og når du bytter omtrent før effekt så mister du dessverre troverdighet :/ veldig synd..

      2. Koffer bryr du dæ ?

        Det som faktisk e synd e at du tar dæ tid og disse ting du ikje har prøvd og vet nåkka om.

        Skamme du dæ ikje av det ?

    4. Tilskuddene vil kun virke om du har mangler, men du har ikke hatt mangler på flere år? Og allikevel har de funket på deg? Hvor i alle dager er logikken der?

    5. Dette har du holdt på med i mange år. Ser ikke ut som at noe virker i det hele tatt. Ikke rart håret ditt ser bra ut nå med exctensions og styla hår. Enig med luna, det virker kun hvis du lider av vitaminmangel. Trist at du bare reklamerer for tull. Du har ikke troverdighet igjen. Rart at du alltid fortsetter i samme bane uten å være kritisk til det du reklamerer for.

    6. Nå må du slutte å leke lege. Skjønner at du prater av erfaring, men jeg stoler ikke på deg lenger fordi du bytter hele tiden og reklamerer på en måte som en bare blir provosert av Jeg har prøvd i noen måneder, gikk til legen og hadde fremdeles mangler. Det finnes vel ikke noen som har dytta i seg mer tilskudd av all verdens piller enn deg. Hvis fu var tøff nok skulle du ha reklamert når håret ditt var kommunegrått og uten alt av styling og exctensions. Til og med når du sa håret er helt naturlig og så friskt nå, hadde du exctensions. Hva med å bruke dette over tid på naturlig hår? Det er troverdighet. Ingen gidder å kjøpe slikt, der du er styla med bleika exctensions hår. Skjønner ikke tankegangen din. Tror du vi er dumme?

      1. Hvor sa jeg at sophie er mindre verdt, og ikke like mye menneske som meg? Det er hun da selvfølgelig. Du koser deg veldig i kommentarfeltet ser jeg, og vrirundt på alle kommentarer. Jeg ler, du er ikke helt på nett ser jeg

    7. Nå må du slutte å lyve til leserene dine. Utrolig dårlig gjort å lure så mange som ser opp til deg. Det er en grunn til at du reklamerer for nye piller hele tiden; de funker IKKE!

        1. Hvis disse funker som faen var du nok både underernært og vitaminfattig. Bra at du fikk ideg noe da.På meg ble det ingen forskjell på blodprøver. Tror du virkelig sophie har brukt de samme i 6 måneder? Iallefall er du fryktelig naiv.

    8. Jeg googlet skinflirt og det eneste som kom opp er dere bloggere. Dessverre er ikke skinflirt med på listen for beste kosttilskudd i 2019. Trist hvis dere tror at dette er bra å reklamere for. Et bra kosthold, en tur til legen og vips så vet en hva en mangler. Legen tilpasser da vitaminene en trenger. Kan ikke bare hive i seg alt mulig uten å sjekke tilstanden. Tror ikke du er den å spørre, siden du umulig kan luke ut alt du har prøvd, om det vurker etc….håret ditt er jo full av exctensions og bleika igjen. Troverdighet? Nei, det har du ikke.

    9. Er det på 50% fordi det selger dårlig kanskje? Kanskje det ikke virker slik det skal? Ja, jeg drar iallefall den slutningen. Tran smaker dritt, men den dritten virker som bare det. Du vet du får det i tablett form også? Men tran/tran tabletter er som regel ikke på halv pris. Hvorfor? Fordi det er bevist over maaaange at det virker! Dere bloggere sitter meg skjegget (håret) i postkassa. Dere reklamerer for det forbrukerne er for smarte til å kjøpe. Dårlig salg og markedsføring fører til nedsatt pris, men halv pris da. Det er jo nesten flaut.

    10. Nr. 1: Helt øverst har du skrevet at dette er reklame for Skin Repair, ikke Skinflirt. Skin Repair er et annet merke, som du forøvrig skrøt opp i skyene tidligere.

      Nr. 2: Dette er utrolig lite troverdig, med tanke på at ALLE bloggerne reklamerer for dette produktet akkurat nå. Blant annet AR, noe som senker troverdigheten til lik null. Din troverdighet er heller ikke på topp. Ikke kom her og tro at vi tror på at du har brukt dette i lang tid og derfor fått fint hår.

    11. Hei fine Sophie 💜
      Kan du være så sill og svare på hvilken kirurg du hadde på comfort zone? Jeg har booket samme operasjon som deg i november og vil ha DIN kirurg så det blir bra resultat som på deg 💙 digger deg!

      1. Har du lest/fått med deg alle negative opplevelser mange jenter har, etter å ha operert rumpa der nede? Hun kommer heller ikke til å gi deg noe info her på bloggen. Da er det full storm igjen vet du. Trist å høre og se her på bloggen bevis på hvor stor påvirkning influencere har. Du er bare en av mange.

    12. Hva slags innhold er det som tar bort et par kviser? Sier du det fordi du har litt mer enn et par? Jeg sendte mail og venter svar fra dem.

    13. Dette her er bare rent tull og vås fra deg. Du har selv blogget om hvordan håret og huden din egentlig blitt og har fått behandling. Og dermed har det ingenting med disse fake vitaminene som du reklamere til stadighet for. At du er så desperat etter å “lure” dine lesere er jo helt åpenbart. Men det artigste av alt er når du tror at folk går på det, så er det du selv som blir lurt. For du har null effekt av produktene gjennom alle disse årene. Så skjerp deg. Leserene dine har begynt og mistet tilliten og dem lar seg ikke lengre lures rundt lillefingeren din .

    14. Takk for gode råd, Sophie Elise <3 synes det er trist at du må lese all denne dritten! Heier på deg herifra og til månen!

    15. Trist at du stadig fortsetter å reklamerer for tulleting. Skjønner det gir gode penger i kassa for deg men det er på bekostning av dine følgere. Du tjener penger mens de blir lurt. Stadig flere skjønner det og forstår ikke hvorfor du vil ødelegge ditt rykte på denne måten.

    16. Du må slutte å promotere TULL. Ikke har du medisinsk utdanning, og ikke har du noe erfaring som helsepersonell. Unge folk tror jo på dette tullet med å spise sukkerpiller. Hvordan kan du reklamere for det igjen og igjen? Det fins ingen vitenskapelig fundamentert eller dokumentert forsking som viser at det har noen som helst slags effekt. Hvorfor svarer du ikke på denne kritikken?

    17. Sophie, du MÅ ta keratin, altså halo hvorfor er ikke dette så altfor kjent i Norge? Det er så UTROLIG bra. Håret mitt var totalt ødelagt, tok det første gang for 3 år siden. Det sies at det kun varer 4-6 måneder, men for meg varte det et helt år. Du får skinnende, glansfullt fantastisk friskt hår. Etter keratin har det også vokst helt sinnsykt. Kan love deg, jeg har gjort mye med håret.

      Vet noen få norske frisører gjør behandlingen. Likevel vil jeg anbefale en fra utlandet, som du VET er flink. Anbefaler å søke på “keraboxbeauty” på instagram. En utrolig dyktig kvinne. Tok hos henne i går, sier barer WOW.

      Denne komentaren gjelder alle som tenker at det ikke finnes flere utveier for håret dems. Ta keratin! Om du allerede har ganske tynt og rett hår og heller ønsker mer fuktighet og “shine” til håret kan du heller ta kollagen ettersom keratin retter håret veldig. (Kan virke uten volum for de som allerede har veldig tynt hår) . De som driver med keratin driver også som regel med kollagen eller “botox” for hår som det heter. Igjen, sjekk ut keraboxbeauty på instagram. Der ser du også bilder. Hun reddet meg.

      Lykke til!

    18. Hei Elise,
      Jeg vet ikke om du er fulltids vegetarianer eller veganer, eller bare om det er innimellom.
      Keratin er laget av dyreprodukter (hvis du leser detailene om hvordan det er laget, knyter deg seg ofte i magen til mange vegetarianere og veganere). Hvis du velger å stå frem som veganer/ vegetarianer blir det litt å snakke mot seg selv hvis du anbefaler keratin behaldinger..
      Håret ditt ser veldig sunt og friskt ut atm! Lang prosess, men det kjennes sykt digg ut når man har latt det være i fred i en periode! Jeg hadde selv konstant extentions i 5 år, deretter klippet meg kort og lot det vokse med minimalt produkter etterpå. Jippi for friskt hår!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg