hvordan jeg gikk fra acne til perfekt hud

Hei dere, håper påsken har vært fin. Min har vært så langt ganske dårlig men jeg håper det tar seg opp litt nå, jeg skal forklare hvorfor etterhvert. I dag snakket jeg lenge med Fetisha og vi diskuterte litt samtaleemner for neste podcast, og den tror jeg blir SÅ bra, men der kan jeg også forklare litt nærmere hva jeg har gjort i påsken og hvordan ingenting gikk som planlagt.

Jeg forklarer dere mer etterhvert, kanskje i tekst også om jeg føler jeg får til (og orker). Det er liksom så mye enklere å fortelle om noe som har skjedd på podcast, men følelser synes jeg er enklere i tekst. Det er to formater for helt ulike ting. Enn så lenge, her kommer en video jeg spilte inn her om dagen. Jeg spurte på instagram hva dere ønsket å se i neste video og mange ønsket tips og triks om acne. For meg som har slitt ekstremt med huden og gått tre runder på sterke medisiner er dette et emne jeg kan snakke i evigheter om! Jeg tipser også om produkter som passer perfekt å bruke når du sliter med huden, både pleiende men også sminke. Ingen av produktene i vidoen er sponset 🙂

 

 

33 kommentarer
    1. Hvilke ansiktsmasker bruker du? 🙂 på salong eller kjøper du egne? Anbefalinger? Super video, tusen takk😍

    2. Elsker videoen! Har merket at mine kviser har blitt mye bedre etter jeg har sluttet med melkeprodukter også:) Jeg vurderer å skifte over til SkinCuticles merket (bruker i dag Obagi), men har du oljete/fet hud? Veldig vanskelig å finne foundation og kremer/serum til dagtid som ser bra ut da jeg blir veldig glinsende i huden gjennom dagen av noen produkter:) uren hud er noe herk…

    3. Svevende å blått innlegg i kveld skjønner jeg og du er DRØMMENES å favoritten min hold on be staong ønsker deg alt godt og en vidunderlig riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱♥️🌌😃🐣

    4. På insta hadde du én kvise og det virket som verdens undergang. På forhånd lovet du en «oppdatert» påske i SOME. Hva skjer, lurer jeg på da som eget svar på mine betraktninger..

    5. Hei.
      Jeg lurer på hva du synes om innlegget Anette Marie skrev om deg etter debatten nå nylig? Trodde hun skulle holde seg for god til det mtp. at du allerede hadde fått nok dritt fra alle andre.

    6. Tusen takk for denne videoen!! Jeg er i samme situasjon som du var i; snart ferdig med 3. isotretinoin-kur.. noe av hudpleien du bruker er ganske sterk (?), så tror du det lønner seg å vente til noen måneder etter kuren med å teste produktene?
      Lurte også på om du kan skrive ned all hudpleie og sminke du bruker i videoen i innlegget! Litt rotete å notere fra videoen.
      Klem

      1. Hei, jeg bruker klairs toner selv når jeg går på kuren haha. Er mest fordi jeg ikke vil kaste en ny åpnet flaske når jeg er ferdig. Det går helt fint også bruker jeg kremen som hudlegen anbefalte fra laroche.

    7. Uforklarlig acne skyldes ofte mat! Jeg gikk til verdens beste hudpleier med en forferdelig hud(til dere i Bergen: Paulina på Beautysecrets i Nygårdsgaten), og hun sa med en gang hun så huden min at det skyldes matintoleranse/allergi. Jeg har alltid vært små oppblåst og skjønte ikke hva det kunne skyldes.. Visste seg at jeg har glutenintoleranse(testet hos legen). Har nå ikke spist gluten siden august og gått for rens og laserbehandling 1 gang i mnd til Paulina + brukt kjempe gode produkter, og nå er huden min nesten helt fri for urenheter!

      Så dere som sliter med acne og har prøvd “alt”.. Det kan hende du har matintoleranse!

    8. Hadde du egentlig forventet at påsken skulle bli særlig bra når du drar til Tyrkia for å operere? Alle vet jo at du var/er i Tyrkia, så håper du hvertfall skriver om det.. Om du opererer er vel din egen sak som du må velge og gå ut med eller ikke, men håper du ikke gjør det på samme måte som med rumpa.. Viser frem [hva enn det er du har operert nå] ved enhver anledning og lyve om at det kom naturlig. Men du har vel kanskje lært fra sist!

      1. Antar man “må høre podcasten” for å få noe informasjon om påsken, på samme måte som man “måtte høre podcasten” om man ønsket å høre SE’s ta opp den konstruktive kritikken som kom opp i etterkant av krf/abort-innlegget hun skrev. Dukket det opp i podcasten? Neida, men var en god måte å få flere lyttere (meg selv inkludert) på og selvsagt en god unnskyldning om at “det ikke var nok plass i podcasten”, haha. Hun nevner nok påsken i podcasten, men at det kommer noe ordentlig informasjon tviler jeg på (sier ikke at dette nødvendigvis er noe vi har “rett på”, men bare prøver å få frem at jenta er smart nok til å styrke egne plattformer ;)).

      2. Men i herrens navn, hva feiler det deg M? Du kakler og kakler som gammelhønsa omatt og omatt og omattat på det samme.

        Kan vi si takk til deg nå? Vi som ikke vet, og heller ikke bryr oss med, hvor SE er og hva hun gjør på privaten, har nå fått med oss at hun er i Tyrkia.

        STOPP NÅ, selv om du virker sykt besatt av SE. Søk heller hjelp hos psykiater eller psykolog. Du er ikke normal. Et normalt menneske bryr seg ikke med andres gjøren og laden.

        Nei, jeg er hverken fan av eller forsvarer operasjoner som er totalt unødvendige. Men du må gi deg

    9. Interessant at det var melkeprodukter som var synderen, veldig greit å finne ut av tenker jeg. Vet ikke om du har lyst til å være ærlig på det, men har du operert øyelokkene dine? De ser mye strammere ut enn på gamlere bilder.

        1. Ja det var ganske enkelt å se at noe var gjort 😉
          Håper du er ferdig med slike ting SE, du er flottere som “deg selv”.

    10. Digger hvordan du sier “hvis du har lik hudtype som eg, altså en helt jævlig hud”, ahahh relatable

    11. Ønsker virkelig at du har tatt til fornuft og ikke har reist for å operere. Du har jo ikke noe igjen å fikse på. Gjør hva du vil med kropp og sinn, det bestemmer du selv. Det som igjen kommer til syne er vel måten du tuller, lyver, hersker over leserne dine.
      Er det så inderlig vanskelig å være ærlig ? Tror det er viktigere for leserne dine at du er ærlig, og svarer i kommentarfeltet. Operasjon er ditt valg, men ta leserne på alvor, sp tar de deg på alvor…., noe som snart er for sent. Du har da vel rett på å reise på ferie du som andre, men vær ærlig og ikke lyv om det , men du vil ha spekulasjoner og negativ kritikk for da blir du mer interessant og det får du som vanlig med denne metoden. Dette har du gjort i flere år. Synes det er på tide å si ærlighet varer lengst. Farlig å hele tiden lyve, pynte på ting og forvrengning av sannheter som plutselig når du har forvrengt den nok blir en sannhet for deg. Håper mange gjennomskuer måten du driver bloggen på. Klarer ikke å ta deg alvorlig lenger.

    12. Hei S:) dette har ingenting med innlegget å gjøre. Jeg er blant de heldige her i verden som har ren hud med utbrudd rundt mensen-tider. Jeg lurte på om du har en rabattkode på det tredelte pysjamassettet du har vist flere ganger på bloggen med broderier? Har nettopp fått lønn men har ikke råd til å ber kr799,- 🙁 🙁

        1. Ingen vet vel sikkert om hun har operert seg, men fy så flink hun er til å lage rykter og spekulasjoner om seg selv. Det er det hun er best til. Hvorfor ikke bare svare om du er på ferie?

    13. Blir så sliten av den debatten der du enten kritiseres for å operere og holder det skjult, eller at du kritiseres for å operere og er åpen om det. Det er nesten som om at folk har lyst til å si til deg at “nei, du har ikke lov til å operere deg fordi at jeg ikke liker det og at jeg har rett til å fortelle deg hva du skal gjøre med livet ditt”, men folk kan jo ikke ta det valget for deg og bestemme over privatlivet ditt. Det er jo en umulig situasjon. Jeg synes du er tøff som møter utfordringer head-on og tar valg for degselv og ingen andre, SE! You do you boo!

      1. Det blir vel feil uansett, men jeg kan skjønner folks reaksjoner. Nå har hun vært åpen om at opersjonene har ikke gjort henne lykkelig og hun angrer. På noen av dem i alle fall. Da kan man lurer på hva hun tenker med, om hun nå tar flere. Hva vil hun oppnå, skal hun aldri lære? Hennes problem, men når man har Norges største blogg, så engasjerer folk seg. Håper at det kun er falske rykter….

        1. En ting som i hvertfall er sikkert, er at man kan gjøre ting man vet er dumt selv om man vet det er dumt. Det er for eksempel det alle som er avhengig av noe gjør.

          Hvis du for eksempel vet at sminke er dårlig for huden din, fordi du får uren hud av det, men likevel bruker sminke for å dekke over den urene huden som kommer av sminke. Eller vet at å bleke håret er dårlig for deg, men gjør det likevel fordi du synes det blir så stygt hvis du lar være. Hvis man er avhengig av å fikse på seg selv, fortsetter man ofte å gjøre det selv om man vet at det ikke er Den Store Løsningen På Alt. Når man først har begynt med noe, er det mye vanskeligere å la være med det enn hvis man aldri begynte i utgangspunktet. Så uansett om det er rykter eller ikke, ville det ikke vært spesielt rart synes jeg.

    14. Hei! Kjempebra video😊lurer på om du kan legge ut hvilke farge du har i de ulike produktene? 😊

    15. Veldig morsomt at vi har veldig lik historie.. gikk på iso når jeg var 15, hadde forferdelig acne, gikk greit en periode, noen kviser inne i mellom, men ikke noe big deal. Begynte på hormonspiral når jeg var 20, det eksploderte i ansiktet og over alt, var helt jævlig, begynte på iso en gang til, jeg ville ikke ta ut spiralen så jeg håpet så inderlig det skulle gå bra.. vell.. tok ikke lange tiden etter jeg var ferdig før det var et mareritt igjen!

      Tok ut spiralen, ble noe bedre.. Må nevne at jeg hadde kuttet all melkeprodukter BORTSETT fra ost.
      Det var faktisk ikke før jeg kuttet alt av melkeprodukter også ost totalt, ikke en sjokoladebit engang på 1 år, huden min var perfekt! så har jeg vært dum og spist ost på pizza inne i mellom, og driti litt i om det er litt melk i noe mat, og så klikker huden totalt :’) Melk er djevelen… ikke så rart når det er fuckings veksthormoner i den!

      tenk at mange mennesker utsetter seg for iso når en oppegående lege kunne bare sagt “prøv å kutt ut melk først”… provoserende faktisk, blir faktisk litt forbanna at ingen sa det til meg. Hadde ei venninne som t.o.m leste det en sted at melk kan være en faktor og hudlegen hennes flat out sa at mat har ingen tilknytning til huden, åååh, blir så forbanna!

    16. Hei.
      Har også slitt med dårlig hud, og gått på isotretinoin en periode på nesten et år. Nå har jeg bare små utbrudd av og til. Det jeg fortsatt sliter litt med er de små nuppene som du også har, på brystkassa. Jeg merker at jeg får ekstra mye av disse om jeg er uheldig å sprayer parfyme på dette området. Tenkte bare nevne det, slik at du eventuelt kan teste ut selv. 🙂

    17. Hei! Jeg lurte på om da du slet med kviser om du også slet med hudormer/blackspots? Jeg har aldri hatt ett problem med kviser, men «blackspots» nå i 7 år, og lurer på om du har erfaring med om oljene du bruker i videoen forebygger og fjerner det? 😭☺️ Eller om du kjenner noen som har hatt problemer med det. Føler jeg har prøvd alt men ingenting har funket.

    18. Meieriprodukter er en av de viktigste næringsgruppene vi har i vårt kosthold, og som bidrar til å forebygge en lang rekke mangelsykdommer. Det er blant annet en viktig kilde til Vitamin D og Jod, og når man vet at vi nordboere generelt har for lite av begge, og at spesielt gravide, barn og ungdom er i faresonen, er det all grunn til å tenke seg om to ganger.

      Å “kutte” dette ut kan altså få alvorlige følger om det ikke erstattes med noe annet, f.eks. økologiske alternativer, fisk eller egnede vegetarprodukter. Her bør man absolutt lese seg opp før man økser kostholdet over natten.

      Jeg skulle ønske Sophie Elise hadde presisert dette, kommet med alternativer til hva man bør spise, og aller helst innhentet en kommentar fra en kostholdsekspert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg