HVORDAN FÅ HÅRET TIL Å VOKSE – ikke spons, bare de sykeste triksene!

Er det en ting jeg virkelig hater med meg selv, så er det håret mitt. Egentlig er det et mirakel at jeg fortsatt har hår, så mye som jeg har tullet rundt med det opp igjennom årene.. Og nå har jeg gått igjennom enda ett år, fult av extensions, bleking, mørkt hår og lyst hår. Mitt eget hår er så kort, kjemisk klippet og jævlig. Jeg tror faktisk jeg kunne drept en person for å få langt fyldig hår, haha. Det er mitt største kompleks, og nesten umulig å gjøre noe med.

Nå har jeg endelig fått ut fingeren og kjøpt meg parykk igjen, noe som betyr at jeg kan begynne prosessen la-håret-være-i-fred-og-vokse. La 2019 bli året hvor jeg tar vare på håret, tidenes rim og tidenes sannhet.

Nesten hver dag kommer jeg til å la mitt eget hår være sånn her, altså flettet langs hodebunnen. Da blir det minimal slitasje, og jeg trenger heller ikke bruke noen produkter. Jeg skal dra til frisøren to ganger i uken (fordelen ved å ha bestevennen din som frisør), og da skal jeg kure mitt eget hår, la det lufttørke og så inn i fletter igjen.

Åh, til og med her kan man se hvor knekt håret mitt er.. Det er nesten til å gråte av, men HELT min egen feil. Så var det parykken! Den er fra Freedom Coture. En svindyr, australisk side men man må betale en del om man ønsker kvalitet på håret. Denne betalte jeg rundt 20 000 kr for, og så kommer toll i tillegg. Parykkene kommer ferdig stylet og holder seg faktisk sånn ganske lenge, noe som er et stort pluss! Dette er tredje gang jeg bestiller parykk derfra. Det har skjedd en gang at jeg ikke ble fornøyd, da var parykken allerede ganske slitt og frynsete da den omsider kom frem i posten.. Så, jeg var nervøs for å bestille derfra denne gangen. Heldigvis gikk det fint og jeg elsker den glamorøse looken!

Det jeg elsker med disse parykkene er de naturlige små babyhårene, som gjør at det ser enda mer ekte ut. Den kanten dere kan se må man sminke over.

Og hvordan fester jeg parykken? Jeg bruker tape som egentlig er beregnet for å feste tape extensions. Jeg taper den rett og slett fast i panna mi, og samtidig litt lengre ned enn mitt naturlige hårfeste slik at det ser ut som om jeg har mindre panne. Si hva du vil, men ansiktet mitt er ganske usymmetrisk på grunn av stor panne og liten hake. Tapen er også veldig dyr, haha 🙁

Jeg har akkurat kjøpt FAST shampo og balsam. Denne skal brukes som en slags “kur” og jeg kan derfor ikke bruke andre produkter samtidig. Siden FAST tørker ut håret har jeg bestemt meg for å vente litt med denne og heller kjøre på med mye pleie i mellomtiden. Jeg har også bestilt en shampo som heter “biotin” som var mest anbefalt på Amazon av produkter som skal gi hårvekst. Who knows, kanskje det funker? Disse får jeg ikke testet på en stund riktignok, men kanskje noen av dere vil. Biotin er som sagt fra Amazon og FAST kjøpte jeg på Hendrix Hair.

Et annet tips om dere ønsker at håret skal vokse: b vitamin for hest!!!! Jeg bestilte akkurat en ny flaske. Jeg gikk på dette for noen år siden, og det er SÅ BRA! Håret vokser som et uvær. Det smaker stygt, lukter ekkelt og er nesten tortur å drive på med, men ingenting funker like bra. Jeg bestilte HERFRA denne gangen. Under har dere bilde av den jeg brukte forrige gang, men da måtte man bestille flere flasker av gangen og det orker jeg ikke nå.

Et annet tips! Jeg har brukt vippeserum i hodebunnen på steder der jeg har mistet hår. Det funker også! Enten bruk vippeserumet du allerede har hjemme, eller test deg frem med Caster Oil. Du kan massere hodebunnen din med Caster Oil om natten, sove med det og dusje på morgenen etter (med FAST shampo, for eksempel). Caster Oil finnes hos coverbrands og brow rehab, for eksempel.

Pjuh, dette kommer til å bli en helvetes prosess men jeg satser på at det blir verdt det. Det MÅ det jo bli! Herregud jeg kunne nesten begynt å gråte om jeg tenker på hvor forferdelig håret mitt er nå 🙁

Om dere har noen kjerringråd for å få håret til å vokse, KOM MED DEM!! Jeg trenger alle tips jeg kan få. Takk <3 

91 kommentarer
    1. Jeg klipte meg kort for litt over 1 1/2 år siden, og nå er det så langt som til korsryggen omtrent. Det er en blanding av gode hårgener og at jeg har latt det være mest mulig i fred da.
      Så mitt tips er å ikke stresse over at man har kort hår og vil ha det langt, lar man det være i fred og tar vare på det med en god kur i ny og ne holder det i massevis(mener jeg da 🙈🙈) Plutselig har håret vokst 10 cm uten at man har tenkt over det!

    2. Var i akkurat samme situasjon som deg, exstenstions av og på. Hadde aldri hatt langt hår, brukt alt av pleie produkter fra frisør på håret. Ble anbefalt lee stafford sin «for hair that never grows past a certain lenght» og den FUNKET. billig og noe av det beste jeg har prøvd 😊 tjukkere og lengre hår og sluttet med exstenstions. Husk balsam over etterpå for å lukke.

    3. Ølgjær som du kjøper på apotek funker bra 🙂 håret mitt knakk (ca. 3 cm fra hodebunn) på grunn av bleking og falt av i sommer og begynner nå å nærme seg nakken.

    4. Hei du! Jeg har et spørsmål! Jeg vil gjerne ta en sånn ansikts operasjon som deg, å sette inn kinnbein for å få et mer markert fjes… kan du kanskje fortelle litt om det? Hva det kostet, hvor du gjorde det? Lurer på om å dra til Sør Korea hvor det er vanlig, men hadde vært fint å få en anbefaling i Europa egentlig siden det ble så fint på deg… du ser helt super ut nå! Klem, Mari

      1. Hei! Jeg har ikke satt inn kinnbein (?) men jeg flyttet frem haken fordi jeg måtte, da jeg hadde hatt regulering og fikk operasjonen dekt av staten siden den var nødvendig medisinsk. Betalte altså ingenting og vet heller ikke noe om klinikker som gjør dette 🙂

    5. Skikkelig svevende kule bilder synes jeg å jeg synes du er kjempefin på håret og du er en kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🐱

    6. Kan du vær så snill skrive et innlegg om ulvene som blir slaktet her i Norge? Det var 130 menn som i dag drepte et ulvepar som var halt og ikke var til skade for noen før retten fikk tatt en avgjørelse for hva som skulle skje videre 3.januar. Vet at du har stor påvirkningskraft og er veldig engasjert innenfor dyrevelferd så tror du kan være med på å påvirke. NOAH skal saksøke staten for brudd på grunnloven, og de samler inn penger til å få gjort det💚 Ønsker deg et kjempegodt nyttår, fine!!

    7. Hei 🙂
      Noe som virkelig funker !!
      Klipp 1 cm hver 3 måned,
      Shampo og balsam som reparerer slitte tupper,
      Alltid bruk en balsamspray, olje eller krem som er varmebeskyttende etter hver vask,
      B vitaminer,
      Gjerne farg håret, men ikke blek den perioden du sparer 🙂

        1. Det er sant at det vokser fra bunnen, men det splittes høyere opp, jo lenger du går uten en stuss. Så venter du la oss si 1 år med å stusse, ender du opp med slitte tupper, som har gått oppover i håret hvis det gir mening? Personlig syns jeg det er finest med langt hår, som ikke er pistrete. 🙂 klem

        2. Ikke meningen og bare bryte inn i samtalen. Men, jeg har frisørskrekk, men måtte klippe meg her om dagen. Bestevenninna mi er frisør og hun sa det at jeg hadde så slitte tupper at det begynte og spise seg oppover og da får jeg jo ikke akkurat lengre hår, siden det spiser seg oppover. Om det er sant er en annen ting(?)

        3. Jobbar som frisör. Det stämmer att det inte växer fortare men de slitna håret i tuppene sliter på de andra tuppene vilket gör dem mer slitt. Men det beror ju lite på hur sunt håret är också. Kul peruk och väldigt god idé!

    8. Har selv kjøpt ølgjær etter anbefaling av mange. Har hørt at det smaker vondt, men at det funker og gjør at håret vokser seg fortere og tykkere!

      Anbefaling som jeg har lest er å blande ølgjæret med noe godt å drikke.

    9. Det beste rådet jeg har er å ikke farge eller bleke det på lenge. Ikke bruk varme som slettetang. Ikke extentions. Altså bare la det vokse i fred.
      Hår er jo også veldig individuelt. Noen har tykk og god hårkvalitet mens andre ikke..
      Jeg har selv brukt extentions i ca 4-5 år og det var veldig rart når jeg sluttet. Man blir jo vant med en annen hårkvalitet- som er annerledes enn din egen. Men så går det seg til og man blir vant med ens eget hår. Men man må også akseptere at sitt eget hår ikke er likens extentions og parykkene som du bruker.
      Har litt lyst å bare råde deg til å droppe alt og bare omfavne ditt eget hår som jo tross alt er godt nok ❤ …

      lykke til!

    10. Jeg hadde like skadet, knekt og ødelagt hår som deg for rundt 1.5 år siden, da sluttet jeg å bleke og rette det mer enn ca 2 ganger i uken for jeg var så lei. håret mitt rakk ikke ned til skuldrene, og var skikkelig oppspist i forskjellige lengder. etter jeg sluttet og bleke det var det ca like kort i 7mnd, før alt det blonde hadde “knekt” av, når det kun var mitt naturlige hår begynte det å vokse! nå har jeg sunt hår til rett over puppene, ante ikke håret mitt var i stand til dette, så det hjelper virkelig! brukte extensions hele tiden da, og bruker det enda:) dessverre ikke blonde, men bedre med sunt hår haha..

    11. Vask håret minst mulig. Avslutt ALLTID å skylle hodebunn med kaldt vann (d stresser ned)
      Kur minst 1 gang i uken
      Håret mitt brakk rett av en gang da jeg skulle ta etterveksten
      Brukte Redken produkter (Extreme)
      Kuret d 2 ganger i uken i en periode. Brukte da antisnap og cat kuren annenhver gang.
      Dette reddet mitt hår men d er 15 år siden nå og masse nye produkter på markedet
      Anbefaler deg også olaplex serien:)

    12. Lykke til med å pleie og gro ut ditt eget hår! Det burde jo egentlig ikke være noe problem, bare å ikke farge det, bruke extenions og varmebehandle det i en periode. Men ett eller annet med den parykken ser bare ekstremt unaturlig ut, kanskje det er fordi du teiper den lenger nede? Aner ikke, men sånn du bruker den nå ser det nesten litt rart ut, veldig åpenbart at det er parykk iallfall.. Og parykk kan jo absolutt være fint å se helt naturlig ut, bare se på Fetisha for eksempel! Håper du finner ut av hvordan du skal bruke den for at det skal se mer naturlig ut 🙂 Klem og godt nyttår forresten!

      PS. Så du spurte om forslag til innlegg forresten, og jeg ønsker gjerne «private bilder fra mobilen min» eller noe lignende.. Andre bilder du ikke har delt på bloggen før kanskje. Og kanskje bare generelt mer bilder!

    13. Du bør prøve hårprodukter fra lush, de er helt amazing! De har masse vegansk og plast- fri shampo og balsam i fast form!

    14. Jeg har alltid hatt langt hår naturlig, å det vokser så fort at det er irriterende.
      Men jeg ser at i perioder hvor jeg fletter håret mye så blir det veldig slitt.
      Det er vell ikke så bra for håret med kobrafletter da det blir en veldig unaturlig vinkel på røttene 🙂

    15. Elsker slike innlegg som det her. Jeg går også på Haircare for øyeblikket og har vel gått på det i 6mnd nå. Syns håret mitt vokser fortere!!
      Jeg vil anbefale deg å alltid skulle ut balsam i iskaldt vann, det gjør hårstråene lukker seg men tar vare på fuktigheten som balsam gir. Ellers har Kerastase en utrolig god hårmaske (den hvite og oransje serien) og Shu Uemura har en over night mask som er helt fantastisk!!

    16. Har hørt at det skal funke å skylle håret i kaldt vann når man har vasket det, og ikke minst massere hodebunnen. Vet derimot ikke om dette faktisk funker, da håret mitt heldigvis vokser i vill fart naturlig!

    17. Hei:)
      Balsammetoden funket ekstremt godt på meg. Alle frisører er veldig skeptisk til metoden, men jeg er et bevis på at det fungerer. Håret mitt gikk til midt på ryggen da jeg begynte i mai og nå går det til midt på rumpa. Jeg retter ikke håret, føner det kun når jeg må og tar ølgjær. Kammer heller ikke håret når det er vått og med balsammetoden blir ikke håret flokete. Finnes mange videoer på youtube om metoden. Og den er billig.
      Angående flettene, fikk anbefalt det selv av venninner (som har afro), men deres hårkvalitet er veldig ulik nordisk hår. Hvis man har tynt hår er ikke det en metode å anbefale. Mitt ble enda tynnere av det hvertfall… Men fletter det i en løs flette før jeg legger meg, for å unngå slitasje.
      Håper du finner en metode som passer for deg:) Hva som funker er jo så individuelt.

        1. Kun balsam:) Men den må være uten en del stoffer (husker ikke hva). Det er ei svensk jente som har lagt ut videoer på youtube hvor hun forklarer masse om metoden. Jeg bruker balsam fra Coop Xtra. 500ml til 12kr. Det er den de fleste bruker med den metoden. Husker jeg tenke «hva faen, det kan ikke være bra..», men funket fjell. Til slutt blir ikke håret fett lengre. Kan gå en uke uten å vaske det. Bruker ren kokosolje som hårmaske

    18. Fast har kommet med ny shampoo og balsam for tørt hår! Flasken er helt blå med gullskrift❤️ Er helt super 😍

    19. Kan dus skrive et innlegg om øyenbrynene semi – permanent? Er interessert i din erfaring. Vurderer å gjøre det samme👍🏼

    20. På flere hårklinikker i Norge, kan man transplantere hårsekker fra nakken/bakhodet og flytte frem i pannen for å senke hårfestet.

    21. Håre væks utrulig fort me crazy hårfarge, det e faktisk næsten ikje te og tro men ca 7 te 10 cm vær mnd har mitt vokst værtfall og æ elske det 💖

      Men da må man gå før en farge som voks fortere som turkis, neon grønn, gul og sånne farga 💖

      Men fy faen det hjælp sykt 😍 æ har aldri hatt så langt hår før som æ fikk av crazye farga men æ vælgte og klepp mæ og no e det blitt ca 8 cm længer, så klipping hjælp lite før mæ ætter æ begynte me crazy 🙂

      Så æ vil anbefale det 😍❤

    22. Å førræsten, bruk shampoo og balsam fra frisørn som har ett guttenavn på flaska men e te dama ❤ Dæm e helt syk, e sånner store flaske, så dæm vare længe 😍

      + Håre bli ikje længer av mørke farga.

      Vanlige hårfarga som blondt slit ÆKSTREMT på håre og lage bare problema.. så farg det crazy om du VIRKELIG vil ha langt hår 😍❤

      Det hjælpe SOM FAEN !!!

    23. Takk for et morsomt innlegg, vi er mange som kjenner oss igjen 😃 tror ikke biotin shampoo er noe å satse på imidlertid. Biotin er et B-vitamin som man får i seg gjennom mat. Vitaminer kan ikke tas opp gjennom håret, som er dødt. Hvis man har biotin-mangel kan det føre til hårtap. Derfor finnes det i mange kosttilskudd som skal gi tjukkere hår. Men det er ikke dokumentert at det å ta store doser biotin hjelper mot tynt hår. Det er et vannløselig vitamin, noe som betyr at overflødig biotin fra mat eller kosttilskudd skilles ut av kroppen raskt. Hvis du spiser sunt og variert vil du få i deg nok biotin naturlig. Du kan også ta vanlige multivitaminer som inneholder biotin, sink og selen. Dette er også de aktive ingrediensene i produkter som HairCare. Hvis di sammenligner ingrediensene ser du det tydeli. Vanlige multivitaminer vil være akkurat like effektive, men mye billigere. HairCare koster 350 kr mnd. Vanlig Nycomed multivitamin koster 139 kr for 200 dagers forbruk. Bare et tips. Godt nytt år!

    24. Hei, tusen takk for dette innlegget! For to år siden klippet jeg vekk 50 cm fra hofte til nakke. Håret var alt for slitt og gikk inn for å klippe det nettopp av den grunn for at det skulle vokse ut sunnere og finere enn noen gang før. Skulle sove med flette hver dag og alt. Men datt ut av det etter et halvt år. Men fortsatte med produkter for å hjelpe håret. Har funnet ut at det tar tid. Og håret vokser på sine primisser. Men vitaminer funker veldig bra å ta! Pleier å blande sammen alle hårkurer, oljer og Castor Oil i en bolle og ha det i håret og sover med det over natten i en flette. Håret blir helt nytt føles det ut som! Og en gang i uken tar jeg vanlig kur pluss olje. Dette er virkelig det beste tipset jeg har, bland sammen alle hårprodukter og sov med det i en flette. Håret mitt nå vokst seg helt sunt ut i en lengde på 25 cm. Håret har blitt dobbelt så tykt og ser smasing ut!

      1. Tusen takk for kommentaren! Og herregud ja, det tar lang tid. Jeg synes et halvt år som du holdte på virket imponerende bare det! Mye mer enn jeg noen sinne har klart. Og tusen takk for et godt tips 😀

        1. Det hjelper å legge en påmindelse på telefonen. Slik at man alltid husker og kanskje får litt mer motivasjon til å holde seg på målstreken 🙂

    25. Anbefaler oljekur en eller to dager i uka! Ta oljen du liker best (jeg foretrekker argan eller avocadoolje, pass på at oljen er kaldpresset. NB: hårserum er IKKE oljer, en olje er kun olje om det er den eneste ingrediensen.), og fordel oljen i hele håret fra hodebunn til spiss. Håret trenger ikke å dynkes, da krever det bare mer shampoo og flere vasker, som igjen sliter ut håret. La oljen sitte i mellom 40 minutter til flere timer, evt over natten. Om man klarer å opprettholde denne rutinen blir håret sunt og fuktet, og shampoen blir ikke like “harsh” på håret som vanlig.

      En annen anbefaling er Roots fra Lush, kjempegod og stimulerende hodebunnskur! Du kan også lese deg opp på “the inversion method”, som funker fjell om man bare gidder å følge den opp. Lykke til!

    26. Jeg antar at det du mener er at pannen din er uproporsjonal til haken.
      Ansiktet ditt hadde vært usymmetrisk om du for eksempel hadde hatt en skjev nese.
      Nei, det er selvfølgelig ikke viktig, men kan være greit å vite for deg som er opptatt av språk! 🙂

      Håper du etterhvert blir fornøyd med håret ditt!

    27. Vil ikke anbefale å flette det i så stramme fletter, når håret er tynt og sjørt. Det vil slite mer på håret og hårstråene blir dradd og hardt strammet. Det er ikke bra for tynt og slitt hår! Da slitner/knekker hårstråene fortere.
      Ha håret løst og gi det mye fuktighet med oljer etter du har vasket det og prøv å ungå børster og stramme flette. Bruk en tykk “hår maske” kur.
      Lykke til! 🙂
      Mvh Lise 🙂

    28. Kunne du gått litt mer i dybden på hvordan det er du gjør med b-vitaminet for hest? Tenker typ hvor mye, hvor ofte og det rent praktiske. Er utroolig skeptisk til å bestille selv, føler ikke det er trygt å drikke noe som i utgangspunktet skal brukes på hest?

      1. Jeg tar en kork (altså korken som følger med på toppen av pakken) hver dag! 🙂 Jeg var egentlig ikke skeptisk da jeg svært sjeldent blir det, men jeg har ikke merket noen bi-effekter av det.

    29. Jeg donerte 40cm til Locks of Love idag. Det vokser helt vilt.

      Sverger til Kevin murphy (egentlig alle produktene deres). Har ikke klippet meg siden i sommer og har aldri hatt så lite slitte tupper, noe jeg tror kan være pga den gode håroljen deres.

      Så mitt tips er vel gode hårprodukter fra Kevin murphy. Da kan det hende du er så heldig å unngå slitte tupper i utgangspunktet! I tillegg lukter produktene deres utrolig digg.

    30. HØR HER Sophie Elise, du har sagt det før men det er altså FEIL å si at ansiktet er usymmetrisk (heter dessuten assymmetrisk) fordi du har stor panne og liten hake. Symmetri har ALLTID en symmetriAKSE hvor det er speilvendt på begge sider. Du kan si at pannen din er uproporsjonert ift. panne, eller at ansiktet ditt er uharmonisk, men ikke «usymmetrisk»!
      MEN du er og har alltid absolutt vært velproporsjonert i ansikt og kropp. 🙂

    31. Google rice water rinse ❤️ hadde samme problemet som deg, slitt bleket hår som knakk av ingenting. Nå voksen håret som ugress, og er sinnsykt sterkt. Ris inneholder aminosyrer og vit B og E som er veldig bra for hårvekst og styrke🙌🏻

      Legger en pose boil-in-bag ris i noen dl vann hver lørdags kveld som får stå å trekke iløpet av natten. hver søndag vasker jeg håret som normalt og avslutter dusjen med å skylle håret og hodebunnen med risvannet. Lukter litt ris rett etterpå, men dette forsvinner når det tørker. Skal altså ikke skylle håret etter risvann skylle. Hver onsdag kurer jeg håret med fuktkur eller proteinkur. Vasker altså håret bare 2 ganger i uken, og lar det lufttørke. Ikke lov med verken føning eller retting..

      Det hører rart ut, men er veldig populært i asia og har vært det i århundrer. Det krever litt, og man må være konsekvent, men det funker fantastisk. venninnene mine så bare rart på meg for 3 måneder siden når jeg startet, og nå har flere av dem slengt seg på risvann-bølgen❤️ lykke til

      Klem fra Eline

    32. Jeg har veldig tykt og langt hår nå, men det har ikke alltid vært sånn. For å oppnå dette gjorde jeg som mange anbefaler her: Gode produkter, kuring, vaske det sjeldent, ikke varmebehandle, ølgjær osv. Utenom det sov jeg ALLTID med fletter. Etterhvert som håret ble lengre fant jeg på en flette som gjør at jeg ikke ligger på håret. Det er på en måte en pariserflette som begynner fra bakhodet. Jeg kjøpte også silketrekk til hodeputen, da jeg leste at det skal være skånsomt for hud og hår.

      En siste ting jeg gjør hver tredje dag er å blande casorolje, kokosnøttolje og mandelolje i håret, sover med det, og dusjer neste morgen 🙂

      Uansett hvilke råd du velger å følge, er nok tålmodighet et nøkkelord. Ønsker deg lykke til med prosessen❤️

    33. Hei
      Som en frisør som elsker hele regnbuen så har jeg et kur regime hvor jeg nruker 3 forskjellige typer kurbehandlinger enten over tre kvelder eller 3 netter.
      1. Olaplex/diksoplex
      2. Proteinkur (Fudge, Lanza, Kevin Murphy, Shu Emura, Kérastase, Miriam Quevedo har vært noen av mine go to serier over årene)
      3 fuktighet kur (mye av de samme merkene)

    34. Maser hodebunnen 5 minutter om dagen, det stimulerer blodsirkulasjonen og gjør at det vokser fortere! Også funker Kreatin behandlinger veldig på tørt og slitt hår <3

    35. Jeg drev med hjemmebleking i kanskje 7 år, og logisk nok ble håret slitt. Hadde hår ned til puppene ca, og håret hadde bare spist seg selv opp og var veldig pistrete. Tok et oppgjør med meg selv, farget det brunt og klipte det skulderkort. Beholdt brunfargen i ca 2 år og klipte håret ca 1 cm hver andre eller tredje mnd. Da fikk all blekingen vokse seg ut, og håret mitt ble tjukkere og lengre enn noen gang (har fra jeg var liten av hatt veldig tynt hår, men nå er det kanskje dobbelt så tjukt). Selv om man lar være å bleke håret, vil blekingen man allerede har i det tørke det ut. Så bare la det være i fred, og klipp det ca 1 cm hver tredje mnd. Om 2 år har det da faktisk vokst ca 16 cm! Vet det kan bli fristende å gjøre noe drastisk med det etter en liten periode, men bare tenk på at dette er en periode du må igjennom før eller senere uansett, hvis du vil ha sunt og fint hår. Så bare bruk parykk en stund, og ikke rør noen form for bleking, rettetang, hårføner osv. Og som de andre har tipset om, ikke ha for stramme fletter, spesielt ikke nå som håret er så porøst og slitt. Det vil bare ødelegge det. Lykke til! Dette klarer du 🙂

    36. hvis håret er slitt i tuppene hjelper det å klippe ca en cm, kanskje mindre tilogmed ettersom håret knekker oppover jo mer slitt det er 🙂 hilsen frisør

    37. Prøv brazilian keratin straightening, det er det beste valget jeg har gjort! Håret vokser veldig fort, alle begynte å kommentere på hvor langt og fint det hadde blitt. Håret blir super rett og kjempe glatt, mykt, shiny, sunt. ANBFALES😽❤️

    38. Du bør bruke sennep olje som man får kjøpt i sånne utenlandske butikker på grønland, du bør ta det i håret på natta for eksempel, sove med det også vaske det ut med vanlig shampoo neste dag, gjør både håret tykt, mykt, gir glans og gjør at håret vokser fortere. Jeg har en Asiatisk mor og alle i hjemlandet bruker det, funker no jævlig bra! Også bør du IKKE tynne ut håret når du klipper det, fordi det sliter ut håret når man har tynne tupper, vet at veldig mange frisører gjør dette

    39. 1. Suplex B vitamin tabletter funker vanvittig bra! Disse måtte jeg slutte på etterhvert, fordi håret ble for tjukt.
      2. Ikke føne eller rette håret, ikke en gang med varmebeskyttende.
      3. Sove med flette.
      4. Ikke bruk fliseklemmer, og bruk plastikkstrikk.
      5. La håret hvile for striping og farging. Klipp skal heller ikke være nødvendig på en stund da håret vil holde seg sunt og vokse med rådene som er nevnt😊

    40. Hei.

      Vil gjerne anbefale Kérastase
      Densifique Cure femme. En kur du har i hodebunnen hver dag i tre måneder, MÅ taes hver dag. Hjelper å gjøre håret sterkere fra bunnen av slik at det ikke knekker så lett, gir hårstået mer fylde, og ikke minst (hovedsaklig) hjelper den på hårtettheten, du vekker opp håret i de hårsekkene som har gått i dvale. Har funket for meg og vet at den har funket på andre.

    41. B vitamin for hest, er det flytende eller tabletter? Hvis det er flytende, tar du en skje i munnen eller blander du ut det eller hva? :-)))

    42. Uniwigs har «toppers» som fungerer bedre enn parykker. Du kan la håret ditt være under og man ser ikke at det er fake. De har ikke så voldsomme lengder men du kan ha din lengde og heller få fyldigere hår uten at det ser unaturlig ut. På den måten slipper du stramme fletter som desverre også sliter på håret. Der har gjort underverker for meg! 🙂

      Sjekk de ut på YouTube! Masse bra tips ang toppers!

    43. Har ikke lest alle kommentarene men jeg vil dele min erfaring med deg:-) Har vært totalt avhengig av extensions og bleking i alle år. Tok ut mine fester for et år siden og latt det være. Håret var knekt og tynt og rett og slett elendig. Når håret er knekt så trenger detproteiner samt fuktighet. Redken extreme er en god serie som er rik på proteiner som vil gjenoppbygge håret ditt; men her er der viktig å ha en balanse da proteiner vil gjøre håret tørt i lengden så ikke bruk denne serien mer enn evt en gang til to ganger i uken og bare over en periode. Viktig at du også tilfører fuktighet. Kokos olje skal visst være svært bra for skadet hår. Jeg kjøper faktisk vanlig kokos olje/masse fra helsekost og sover med det om natten innimellom. Håret mitt har blitt ekstremt tykt og det har endelig blitt lengde på det. Tuppene bør klippes hver 6. Uke ca da tuppene splittes og faktisk spiser seg oppover. Farg også kun etterveksten neste gang du farger og ikke hele håret. Vil også slenge på en kommentar om at du er nydelig <3 jeg heier sånn på deg og digger deg! Stå på, du er så bra! Stor klem fra meg

    44. Fint innlegg med masse bra tips av både deg og i kommentarfeltet 🙂
      Men jeg lurer på en ting. Den vitaminen for hest, hvor mye og hvor ofte bør den tas? 🙂

    45. Vet ikke hvor lenge siden du skrev dette innlegget, men jeg har frisør skrekk og går veldig skjeldent, sist jeg var, var det 3 år siden jeg hadde klipt meg, frisøren ble overasket over hvor lite slitt tuppene mine var, men vi fant ut av at jeg bruker ikke hårbørste ( bruker bare fingrene til å gre gjennom håret) ikke hårføner, gode produkter og kurer en gang i blant, vasker heller ikke håret mer enn 1 til 2 ganger i uka. Noe som gjør at det ble svært lite slitasje på det, jeg jobber også på sjøen og oppdaget når vi seilte over atlanteren at håret mitt elsket den høye luft fuktigheten, det så litt vildt og uregjerlig ut men vokse messig kan jeg ikke huske sist det bokstaver fort, så mitt tips gjør så lite som mulig med det, og kanskje ta en tur hvor det er høy luft fuktighet hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg