hun du vil ha

Jeg prøver å huske det selv,

hvordan jeg er når jeg ikke er som jeg er nå. Og nå, så gråter jeg i bilen og vet ikke engang hvorfor, prøver å følge med på veien slik som ansvarsfulle mennesker gjør, men jeg blir enda mer trist fordi du ikke ser på meg og jeg sier jeg hadde kjørt av veien om jeg hadde kunnet for jeg er ikke ansvarsfull, jeg er gal, kanskje. Du er ikke gal, sier du, du er normal. Enda verre, tenker jeg. Hendene dine er på rattet, alltid så rolig. Jeg gråter høyere, slamrer med døren når jeg går ut, går opp mot huset med raske skritt og du har ikke engang rukket å komme ut av garasjen før jeg har stengt verden ute. Stengt deg ute. Du er lei du også, nå. Nå har du brukt opp tålmodigheten som jeg trodde var en evig greie.

Men selv om du ikke er tålmodig lengre, selv om det har vært for mange sjanser, selv om jeg er bedre litt lengre hver gang men likevel aldri lenge nok, så håper jeg det er et par ting du vet.

Jeg håper du vet at når blikket mitt søker gulvet, når jeg ikke lager deg middag, jeg smeller med døren selv om jeg lovet at det var et uhell, når jeg ikke vil stå opp fra sengen og du ikke vil ligge nærme meg fordi jeg utstråler noe som virker for vondt å røre ved, jeg håper du vet at noen ganger er den sengen verdens beste sted å være og at du drar meg ekstra hardt inntil deg fordi du savner meg i søvne.

Jeg håper du husker at jeg kan gi deg et smil som alltid smitter over på deg, kanskje nettopp fordi det alltid betyr noe, at det er en grunn til at du holder ut og det er en grunn til at du kjemper for meg og at det slett ikke alltid er en kamp, som oftest er det veldig enkelt, det liker jeg å tro.

Jeg håper du vet at jeg ikke er de mørke dagene mine, og jeg håper du ikke teller dem for da virker det som for mange, jeg håper du vet at jeg har blitt bedre enn jeg var, jeg håper du ikke mister meg selv om jeg mister meg selv. Jeg håper du tror meg når jeg sier “jeg er jo egentlig ikke sånn her”. Men vi begge vet jo at joda, en stor del av meg er jo dette her, det som gjør vondt i magen fra man står opp til man legger seg, all den plassen som blir brukt opp av tingene vi ikke sier, det vi begge glemmer når det er fint.

Jeg er fortsatt hun du vil ha. Hvem nå enn hun er. 

84 kommentarer
    1. Dette skulle jeg ønske jeg kunne si til min store kjærlighet… men han er ikke min lenger 💔
      Du er så flink å uttrykke deg, og det beundrer jeg virkelig!
      Ta vare på kjærligheten, den er alt…..

      1. Gud for et rørende og ekte innlegg! Jeg kjenner meg så vanvittig igjen! Meg og mine indre demoner …og han som alltid står fortvilt på sidelinja. Jeg fikk frysninger. ❤️ Du er Så venvittig flink til å sette ord på tankene dine❤️

    2. Ønsker deg alt godt fra meg og mamma og papsen å puse kompis så håper jeg at du føler deg toppers stund hilsen Kristian Magnus og pus kompis 😀♥️

    3. Tusen takk fordi du deler dette. Jeg kjenner meg så igjen og trengte å vite at jeg ikke er den eneste kjæreste med et stort mørke i meg.

    4. Klarte ikke å les detta uten å gråte en liten tåre, det traff så hardt og så midt i hjertet. Du e så sykt flink til å skrive ❤️ Skriv mer, alltid!

    5. Du er så utrolig dyktig til å legge ord på de vanskelige følelsene. Jeg kjenner meg selv igjen i det du skriver. Det kan nok også tusen andre jenter. Takk for at du deler <3

    6. Så godt skrevet! Jeg føler meg litt i den andre enden, samtidig som jeg kjenner meg selv bittelitt igjen i det du skriver (fordi man kan føle seg usikker og få behov for bekreftelse når man er i den andre enden – og dermed kjenne et mørke og klump i magen og oppføre seg deretter!) Stå på <3

    7. Og ref. snap – hvis du kjeder deg sånn med og ikke drikke eller være sosial, hvorfor gjør du det bare ikke? Skjønner at det kan være litt ironi bak snappen også altså haha, men hvis det er sånn at du faktisk ønsker å gå ut og drikke å være sosial.. Hvorfor ikke? Og føler du at det er vanskeligere og gå ut å være sosial om du er edru? Klem:)

      1. Jeg har helt ærlig ikke tid til noen av delene. Juni er veldig travel da jeg holder på med to tv-produksjon er samtidig, holder på med to gjestekolleksjoner, ny bok og så sosiale medier i tillegg. Har ikke vært med folk på “ordentlig” utenom jobb på kjempelang tid, så det er bare ikke mulighet akkurat nå.. Men, jeg skal på Elle-festen i morgen, men uten alkohol pga tidlig morgen. Og JA, jeg synes det er mye kjedeligere å dra ut uten å drikke! Da blir jeg trøtt, og vil bare sove hehe. Klem

    8. Wow! Sophie! Du er helt rå på å skrive. Jeg ble helt satt ut av teksten din (muligens også fordi det føltes ut som min hverdag).
      Stå på! Jeg heier på deg!

    9. Så utrolig bra skrevet traff meg mitt i hjertet❤du setter ord på ting som få andre klarer. Du er utrolig tøff ❤

    10. Da skjønner jeg! 🙂 Håper du får litt tid til det igjen snart da. Og håper det er sånn at du ikke drikker for din egen del, fordi du faktisk har lyst, ikke fordi du føler at du «må».. Kjenner igjen det med at det er kjedeligere å gå ut som edru da!

      1. Jo så klart, føler ikke at jeg må drikke når jeg er ute, jeg liker å drikke men _hater_ dagen derpå. Sånn skikkelig. Klarer ikke å gjøre en dritt! Så leit at det er sånn, men da må man prioritere. <3

    11. tusen takk, tusen takk for at du klarer å sette ord på følelser jeg selv ikke klarer. du er et forbilde!

    12. Du sier det jeg ofte tenker og klarer ikke å sette ord på. Vær sterk, klem fra en som vet hvordan det føles å ikke føle noe, men samtidig føle alt❤️

    13. Dette var nydelig skrevet, et kunstverk! Skulle ønske jeg ikke kunne kjenne meg så alt for godt igjen… Selv om jeg ikke har kjæreste

    14. Her traff du virkelig Sophie Elise.. Jeg er ikke like god med ord som deg men dette betydde mye.. Sitter med tårer i øynene for det er så alt for kjent.. Man sliter med det selv for man er ikke den man vil være, eller den man tenker at man er. Det er bare det værste som kommer ut, og det går alltid utover de som er deg nærmest. Akkurat som om man tenker at man ikke fortjener de, så prøver man nesten til slutt å bevise for seg selv at det er sant. Selvdestruerende.

      ❤️❤️

    15. Må virkelig si at du har et talent, du er så utrolig flink til å skrive og uttrykke følelsene💖 mange tusen klemmer til deg din fine skapning 😘

    16. Du har en formidlingsevne som er helt unik. Jeg kjenner meg igjen i hvert eneste ord du skriver her. Ta vare på deg selv, og hverandre <3

    17. Du skriver veldig bra når du vil og bruker tid, det er eneste grunnen til at jeg fortsatt er innom bloggen etter alle disse årene med alskens rariteter og selvmotsigelser. 😊 Du har mye å bidra med om du legger bort Nelly og alt det andre overfladiske tullet. Du har ferdigheter som få andre bloggere og vil komme langt om du prioriterer riktig i karrieren og veien videre. Du er en voksen dame nå og håper du klarer å formidle mer av refleksjon og gode gjennomtenkte verdier. Håper du klarer å vri tankene til å ha et større perspektiv på deg selv og verden rundt ♥️
      Vil gjerne tilføye at det går an å ta seg et par glass vin bare, er en grei mellomting og dagen etter blir ikke ødelagt 😊
      Det aller viktigste er likevel å ta vare på Kasper. Når du har funnet en så fin person i livet ditt er det viktig å legge til rette for at han blir værende. ♥️ Alle har sin grense, sikkert også han. ♥️ ♥️ Lykke til! 👍

      1. Denne kommentar er sikkert skrevet i god mening, men jeg får stress af den.
        Det, der gør Sophie Elise til et helt menneske, er netop at hun også besidder ‘overfladiske’ sider, som rigtig mange mennesker gør.
        Det skal hun have lov til uden at få at vide, at hun ‘er en voksen dame’ og bør ‘prioritere rigtigt i karrieren’. Hun har en glimrende karriere med en blanding av ‘overfladiske’ indlæg, og så de mere dybe. Vi kan bare ikke forlange, at hendes univers kun skal bestå af dybe og ‘reflekterende’ indlæg.
        Og mht. Kasper-kommentaren, er sikker på at Sophie Elise gør alt hvad hun kan for at være den bedste kæreste. Ikke nødvendigt at huske hende på det, især når hun lige har delt ud af sjælen om, hvor hårdt det kan være.

        Tak for dig Sophie Elise med alt, du kommer med. Dette indlæg var helt fantastisk <3

    18. Nå må du ikke glemme å roe ned litt. Det går i ett for deg, mange prosjekter. Ta vare på deg selv❤️

    19. Jeg mistet nettopp min evige, utrolige kjærlighet fordi han ikke lenger klarte å se meg gjennom mitt mørkeste. Det er så ufattelig vondt, og jeg vet så godt hvordan det føles å ha det sånn, og ha det sånn når man føler det går utover de rundt seg, spesielt den viktigste du har.
      Du er helt rå på ord, du skriver ufattelig ekte og ærlig, og du inspirerer helt villt.
      Ta vare på deg, og ta vare på det du har.
      Du er fantastisk <3

    20. Dette var vakkert, men vondt på samme tid. Elsker måten du uttrykker deg på og hvordan du får meg til å kjenne på følelsene mine. Dette traff meg virkelig <3

    21. Slik har jeg det med min kjæreste også. Vi har vært sammen i 7 år, og jeg er bipolar. For han hjalp det veldig å bli med på bipolarkurs på DPS. Møte andre kjærester og ektefeller som hadde det som han. Le litt av sammenligningen. Bli rørt til tårer av å vite at han ikke er alene.

    22. Wow Sophie Elise! Jeg gråter. Så nakent og ekte. Du setter ord på noe jeg selv har prøvd å sette ord på så mange ganger. Setning etter setning plotter du inn de manglende ordene, det er som du kunne ha skrevet dette om meg.

    23. Dette er hvorfor jeg har fulgt deg i alle år. Måten du setter ord på alle disse følelsene så mange kan kjenne seg igjen i, men ikke klarer å uttrykke selv.

    24. Hei flotte! <3 Utrolig fint skrevet! Kjenner meg igjen… Kronisk syk… Kjärligheten er veldig vanskelig for meg… Jeg strekker ikke til… har nok med meg selv….Stor klem! <3

    25. Dette var nydelig. Jeg også har dette mørket i meg, men klarer ikke sette ord på følelsene. Da er det så godt at du klarer å gjøre det. Tusen takk! Aldri slutt med å skrive rett fra hjertet. <3

    26. Nå ga du meg både frysninger, gåsehud og klump i magen. Jeg kan så veldig kjenne meg igjen.. i hva de føler, tenker og ikke minst håper.

    27. Kjenner igjen følelsene.. Har mine mørke dager og! Det er på en måte godt å vite man ikke er alene om å slåss mot sine indre demoner!
      Klemmer til deg!

    28. Dette er det fineste og vondeste jeg har lest på lenge. Du har klart å sette ord på følelser jeg ikke klarer å sette ord på selv. Tusen takk.

    29. Takk Sophie. Takk for at du setter ord på ting jeg ikke selv klarer. Takk for at du gjør mine tanker og følelser litt mindre skumle. Takk<3

    30. Leste det her høyt for kjæresten min, det var utvilsomt ord som har vært nødvendig lenge. Du er så talentfull!!

      Har følgt deg fra starten i Harstad, Sophie. Tusen takk for at du igjen og igjen er der når det trengst med ord som treffer rett i hjertet ❤️

    31. Takk for at du er du, Sophie Elise❤️ Du setter ord på følelser som mange, inkludert meg, har daglig. Keep it up!

    32. Jeg er ikke sjokkert, for jeg vet at dette bor i deg. Men Queen S, dette var amazing å lese! Det gleder meg å se dine refleksjoner satt i nærmest gatepoesi sjargong. Rått, ærlig og brutal virkelighet. Takk for denne opplevelsen!

    33. Noe så inderlig nydelig. Dette traff langt inn i hjerteroten. Klem!
      PS. Du er god nok. Kanskje du ikke alltid ser det selv, men selv uten å kjenne deg så vet jeg du har mange gode kvaliteter. Å skrive er bare én av dem.

    34. Fyflate Sophie. Det her traff så sykt.. Den formidlingsevnen du har altså. Gull verdt! Kjenner meg så igjen i alt, måtte lese det høyt for samboeren. Sjeldent og aldri har æ klart og forklare korsn æ føle det innerst inne, og så kommer du å bare sette ord på det. Du e helt rå! Fortsett å ha trua på deg sjøl, du e god nok akkurat som du e.

      Wow, bare… wow.

    35. Her beskriver du så vanvittig godt hvordan det er å slite med angst og den dårlige samvittigheten som vi får overfor våre nærmeste når vi faller gang på gang! På bedre dager prøver jeg å være optimist å snu det til at jeg reiser meg gang på gang, men det å leve med angst og depresjon er rett og slett helt jævlig! Det ødelegger livet og det er INGEN som velger det helvete! “Gjør sånn og sånn” har jeg hørt fra psykologer og psykiatere i nå snart 9 år og det har jeg fulgt til punkt og prikke, men alikevel kommer angsten å slår meg rett ned når jeg minst venter det og blir hos meg til jeg er tømt for det aller meste.. Tusen takk for ett fantastisk innlegg! Om det ikke kverka angsten så gav det litt mindre skyldfølelse!

    36. Wow, gåsehud og frysninger!
      Er egentlig ikke i form til en dritt om dagen, og i dag heller ikke å lese, men jeg er glad jeg fikk lest dette selv om jeg egentlig ikke burde <3 Godt å føle at man ikke er alene om disse følelsene

    37. Tredje gang jeg er inne og leser akkurat dette innlegget. Trengte det i livet mitt, om det gir mening. Dette må være det fineste jeg har lest fra deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg