HOME SWEET HARSTAD

Reklame | to annonselenker

Hei folkens, i dag er en veldig bra dag og den tunge følelsen i kroppen begynner å slippe taket. Fantastisk deilig 😍

Det skulle faktisk en ganske kjip hendelse til for å endre tankegangen min, denne gangen. I morges våknet jeg til flere ubesvarte anrop fra mennesker jeg ikke har snakket med på flere år, og egentlig knapt hatt noen relasjon til men kjenner til fra ungdomsårene. Jeg hadde også en hel haug av meldinger, alle utrykte sterkt bekymring for min beste venninne, Anne-Sofie. “Har du hørt noe fra henne?” og “om jeg kunne ringe politiet” og at hun sto på kanten av en bro og skulle hoppe i døden. Pulsen steg med en gang, og med skjelvende hender åpnet jeg meldingene fra Anne-Sofie på facebook hvor hun ville dø og at hun trengte hjelp.. Men SÅ fikk jeg opp meldingene om at hun hadde blitt hacket, og at hun er på ferie og så klart veldig stresset over situasjonen (noen hadde jo sendt selvmordsmeldinger til familien hennes også).  Men herregud, det var forferdelig å tro at hun faktisk potensielt sett var død, jeg ble skikkelig uvel og det ga meg virkelig perspektiv på mitt eget liv og hvor heldig jeg er som ikke har noen “ekte” problemer, og ikke minst at ingen jeg kjenner godt har det så vanskelig..

Og endelig har jeg landet i min kjære hjemby. Det er noe spesielt ved å komme hjem til frisk luft, en glad venninne som henter på flyplassen, og hunden min som har gått opp i vekt og nå er rund som en kule. Yes, jeg kaller han fortsatt “min hund” selv om jeg ga han til foreldrene mine, og han nå, teknisk sett, er familien sin hund. Jeg betalte for han, og refererer til han som “min” på samme måte som jeg refererer til løshåret jeg bruker som “mitt hår” – selv om det teknisk sett egentlig er håret til noen andre.

Jeg visste at Charlie hadde blitt tjukkere, men han er skikkelig, skikkelig tjukk. Nå minner han meg om en pingvin. Han skal begynne på slankemat nå da!

Bukse: HER. Så deilig med en bukse som faktisk ikke er for lang i beina.
Sko: gamle fra Nly Trend
Ringer: HER.
Genser: NA-K

Jeg har ikke vært i hjembyen min siden desember, noe som er uvanlig til meg å være. Vanligvis har jeg pleid å være der en gang i måneden for å besøke familien, men jeg lovet meg selv å ikke reise så mye “unødvendig” i 2019.  Alle reisene jeg har tatt i år ser jeg faktisk på som nødvendige, enten av jobb eller medisinske årsaker. Selv om det har gjort så vondt å ikke være med familien min! Jeg har savnet hjembyen min skikkelig! Nå er det sommerferie, og jeg ønsker å tilbringe litt tid med søsteren min som snart flytter til andre siden av jorden.

Jeg skal faktisk sjekke inn på hotell i Harstad i morgen, men i natt skal jeg være med søsteren min. Andre planer for torsdagen er å gå tur med “svigermoren min” (det føles rart å kalle henne det), og så skal jeg besøke mormor og morfar. Hun har strikket ny genser til meg!! 😍

33 kommentarer
    1. Skikkelig koselig å høre at du føler deg bedre og vakker bilder å huden din er en going av en sjarmør synes jeg har sett på Beck å sette naboen til Beck og naboen til Beck brillene på selfølgelig ønsker deg alt godt og en magisk NATTA i Harstad fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🦋🐱🌌🌻☀️

    2. Synes du skal unne deg å dra hjem til Harstad oftere! Bra at du tenker på miljøet og vil reise mindre unødvendig, men å besøke familien kan vel ikke gå under unødvendige reiser.. Du reiser jo mye mindre generelt nå, så jeg synes absolutt du kan reise oftere hjem samt unne deg ett par ferier i året. Trenger ikke å ta en i måneden liksom.. Om noen skulle gi kritikk på det så får de bare gjøre det! Men tipper de unner seg minst en ferie i året selv også, og ville besøkt familien sin om de bodde langt unna. Synes det er trist at du drar mindre hjem ihvertfall, du har vel ganske gamle besteforeldre blant annet, som det er verdt å besøke nå som man kan. 🙂

    3. For en fæl opplevelse. Sikkert enda verre med tanke på hva du har opplevd tidligere. Har selv opplevd selvmord i nære relasjoner, og den følelsen unner jeg ingen. Veldig godt å høre at Anne-Sofie har det fint, men for en forferdelig ting de hackerne/hackeren har utsatt hennes nære for. Håper de finner ut hvem som har gjort det.

    4. Hei Rita.
      Charlie har problemer med huden, derfor holdes han kortklipt.
      Han må bades ukentlig med sjampo foreskrevet fra veterinær og fór tilpasset for han.

      1. Så bra at dere tar grep!
        Vet om hunder som går lenge uten behandling for hudproblemer. Flinke dere er!

    5. Godt å høre det gikk bra med venninna di.

      Ser du nevner at du flyr mindre mtp på miljøet, men på insta ber om tips til gode tannleger i utlandet. Ganske sikker på at du har råd til tannlege i Norge, og ikke må belaste miljøet for å spare noen tusen. Det skal så lite til før du bryter dine egne verdier.

    6. Synes denne “flyskammen” har gått for langt. Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å besøke familien din 🙂

      1. Du skjønner at det ikke har noe å si hvor man skal og hvorfor når man bidrar til å slippe ut tonnevis med klimagasser? Jeg får helt panikk av sånne utsagn. Man må nesten velge å bosette seg nært familien dersom man ønsker å være mye hjemme.

    7. Hei Sophie.
      Håper du kunne kanskje svart, jeg har prøvd å nå deg via Instagram men ikke fått svar som jeg forstår ikke alltid er en prioritet.
      For å gå rett på sak.
      Jeg har altså veldig kjeve problemer, mye smerte og knekking/klikking i kjeven(Jeg vet ikke om du slet med det samme) og jeg har veldig ja hvordan skal jeg si det, tilbake trukken hake, den går litt bak som gjør at jeg har lite markert eller svakt hake parti og kjeve parti.
      Så jeg lurte på hvordan du Fikk dette dekket, og hvor søkte du, og hvilken kirurg/kjeve ortoped gikk du til som hjalp deg?
      Jeg håper å få bort smerter pluss at ansiktet mitt kan se litt mer flatterende ut enn at dobbelt haka kommer frem hvergang. Jeg har prøvd alt for å bli glad i den og akseptere det, men nå gir jeg opp. Psykolog og drøfting gjorde det vondt verre. Jeg mener ikke kirurgi er farlig å snakke om, men etter alt oppstyr i media er jo det nesten ulovlig å snakke om.
      Jeg vet du ikke vil snakke om operasjoner, men om du kunne svart meg på Mail eller selvfølgelig her i kommentar feltet hadde jeg blitt veldig glad!
      Håper du kan hjelpe meg 🙂

      1. Du må da selvfølgelig gå til fastlege, bli henvist, henvist igjen frem til de finner ut av ditt problem. Alle har ikke samme kjeveproblem. Helt på jordet å spørre sophie. Gå til spesialist så får du svar på alt. Jeeesus

      1. Jævla muggene…..? Hva mener du med det? Er det så vanskelig å akseptere at vi mennesker er forskjellige, men like mye verdt uansett mugger eller ikke!!

    8. Slaktebil krasjet i dag bilder av griser strødd utover veien … hadde jeg hatt mye penger hadde grisene vært førsteprioritet … hadde gitt en million om jeg kunne tatt vekk smertene dems først ved det uverdige livet så bli utsatt for vold og redsel på slakteriene… er desverre mishandle ved absolutt alle slakterier… The way animals are treated makes it hard to live 😭

    9. Hei Sophie. Vil anbefale ny dokumentar om melk på Netflix til deg. Den heter Melkesystemet. Ha en fin ferie i Harstad

    10. Anbefaler alle å gå inn på funkygine sin blogg og lese innlegget om alle våre forskjellige kropper . Hun har virkelig forstått hva kroppspress kan gjøre med oss

      1. Jævla hyklersk av Jørgine. Hun brukte en hel sesong av Bloggerne på å syte over “hvor feit hun var” da hun var gravid, og dette er ikke lenge siden. Snakk om usunt og overdrevent fokus på kropp …

        1. Skjønner hva du mener. Dette fikk jeg ikke med meg. Har lest dette grundigere og de fleste influensere har nok like mye komplekser, hvis ikke flere enn det vi har. Personlig tror jeg ikke det finnes mange influensere som kan påvirke positivt hele tiden. Spesielt de som ligger på toppen. Rumpe bilder er jo veldig populært, kommer den ene med ett så kommer den andre med ett. Synes egentlig at sophie sitt bilde på instagram er en vinner. Det er et nydelig natur bilde, og hun passer inn denne gangen.

        2. Nevn en influenser som ikke er hyklersk, selvmotsigende, dobbeltmoralsk, har problemer med sannheten etc….. Jeg vil nå si at de fleste har problemer med troverdigheten til tider. Lite klær og rumper er populært. Personlig trenger jeg absolutt ikke rumper trykt opp i ansiktet, men jeg skriver ikke hat av den grunn. De får holde på som de gjør, men den ene er ikke bedre enn den andre!

    11. Helt enig med deg, Silje.
      Var store paradokser mellom pilotfrue som ønsket så inderlig sterkt å bli gravid, og gleden når hun oppnådde det, mot Jørgine som stod og æsjet over sin egen “feite” kropp i speilet.

      1. Rita: Det var faktisk nettopp dette jeg reagerte mest på. Jeg følte så inderlig for Julianne (Pilotfrue) og ble så himla glad for henne. Hun sa jo også på Bloggerne at “jeg bryr meg ikke om hvor mye jeg legger på meg i løpet av graviditeten, så lenge jeg og barnet er friske”. Mens i neste sekund sto Jørgine og sa hun var stygg og feit i speilet og hatet alt ved graviditeten. Utrolig mye syt om vekt i løpet av en graviditet, og fra ei som på ingen måte var overvektig som gravid.

    12. Det som alle influensere har til felles er at kritikk får de uansett hva de sier og gjør. Om det er operasjoner, vekt, reiser, miljø, you name it. Det er alltid noen som gjør noe galt . De blir sammenlignet, de blir klandret for aldri å gjøre noe bra nok . De er overvektige, undervektige, store bryster, små bryster. De er gravide og legger på seg som er normalt, noen er gravide og legger ikke på seg, som og er normalt. Vi er ikke like, det er forskjellene våre som irriterer mange. Synes det er imponerende at mange av de klarer å stå i hets og kritikk som de gjør. Håper du koser deg i Harstad fine Sophie Elise

    13. Synes du det er rettferdig at du tjener masse penger på bloggen når du ikke oppdaterer på dagsavis? Og når du først gidder å blogge er det bare korte hasteinnlegg? Helt sykt at du kan tjene så mye på noe du legger så lite i, og at du fortsatt har så mange lesere som gjør det mulig.. Hater folk med dårlig arbeidsmoral og at folk støtter opp under det. Du er sikkert flink til mye annen jobb, men bloggen er du ikke god på lenger. Greit å tjene mye på en blogg når man legger arbeid i den (som du gjorde når du blogget på «fulltid»), men nå skulle lagt den ned av respekt for deg selv og de som følger med. Du tjener vel nok på andre ting som du gidder å jobbe med. Dette kommer forresten IKKE av at du tok noen dager fri, men at du driter i bloggen resten av året også.

      1. Helt enig M. Plutselig syk, Saa ikke Saa syk og Plutselig helt frisk Paa instagram med rumpe bilde . Ja ,Ja det er vel det hun trenger for aa holde selvbildet Paa topp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg