hjem, beundring og flyskrekk

Reklame | en annonselenke

Fra sekundet jeg kom inn på flyvningen min som mellomlandet i Island fikk jeg for meg at jeg måtte besøke det landet. Altså, både jeg og Kasper fikk overtenning og han søkte opp om han kan fullføre studiet der, haha (noe han ikke kan), vi ville seriøst flytte dit uten å ane noen ting, men det var litt som om jeg hadde levd der før, i et tidligere liv? Har du noen gang følt det sånn? At alt inni deg bare skriker “her hører jeg hjemme”. Og det var fra innsiden av et fly, vi har jo ikke sett en dritt! Men all reklamen om det landet, flyvertinner som var så gode og jordnære, altså enhver person vi møtte fra det landet virket helt fantastiske. Kanskje fordi det minner meg litt om hjembyen min Harstad, men med en mer storby-vri? Jeg har googlet meg ihjel, og alt virker så storslått.

Jeg har fått sikkert 40 meldinger fra folk som har sagt jeg må besøke Island, og nå kjenner jeg virkelig på trangen selv. Det blir nok en stund til jeg reiser neste gang, men kanskje neste høst eller vinter?  Har noen av dere noen Island-tips? Det hadde jo vært greit å booke fly og hotell med engang! Jeg føler på meg at det kommer til å bli min favorittdestinasjon. 

Hettegenser: HER

Jeg så forresten at noen lurte på hvordan jeg kan ha flyskrekk og samtidig like å sitte på fly. Jeg har en moderat form for flyskrekk, den er ikke ekstrem men jeg tar visse forhåndsregler for at det skal funke. Oftest tar jeg beroligende utskrevet fra lege, jeg må sitte ved siden av noen jeg kjenner (helst), og jeg må ha god plass. I tillegg til å se på film, strikke eller llese for å distrahere meg selv. Flyskrekken min er mye bedre enn den var, før kunne jeg droppe å reise fordi jeg var for redd. Så, da har dere en oppklaring. Det er ingenting som har funket for min del som en “mirakelkur” men jeg prøver å gjøre det så hyggelig for meg selv som mulig, og derfor kan jeg “like” det, når jeg først klarer å slappe av. Det er et fristed. Men, når det er turbulens både gråter jeg og holder meg hardt fast i sidemannen, da foretrekker jeg at det er noen jeg kjenner haha.

En gang spurte jeg en fremmed mann på setet ved siden av meg om jeg kunne holde meg fast i han fordi jeg var så redd, og da sa han blankt nei. Hehe. Da ble jeg flau.

Vi kom oss åpenbart hjem etterhvert, som dere sikkert ser! Nå er Kasper på stillecamp, det vil si at han ikke snakker på ti dager, ikke leser, ikke trener, null underholdning – kun meditasjon og stillhet. Det er en av de tingene jeg liker aller best med han, at han går så “all in” i alt han driver med. Han skal være stille, og jeg skal dra på kjendisfester, haha. Juni er den store “festemåneden” og det er både Elle, Universal, bokfester, Holzweiler.. Det blir første gang jeg drar på slike eventer uten å drikke. Det blir jo interessant.

Det beste denne måneden: pappa skal være med på Elle-festen. Ikonisk! Lurer på om jeg skal leie stylist til han også?

15 kommentarer
      1. Jeg reiser til Reykjavik på fredag! Kjæresten og jeg er der i fire dager med leiebil – hva anbefaler du at vi drar for å se? 🙂

    1. Skikkelig svevende vakker å herlige bilder synes jeg å kult innlegg synes du er så DRØMMENES DANSE teater fantasi karusell mot blå vind ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱🦋😀☀️🌌♥️✌

    2. Den følelsen av umiddelbart å føle seg tiltrukket av et sted, kjenner jeg godt igjen. Det er som når man klikker med andre mennesker første gang man møter dem. Som regel har magefølelsen alltid stemt for mitt vedkommende, så jeg ville bare ha fulgt den 🙂

    3. Senjaværing bosatt på Island – 1000 ting og steda som MÅ sees😍 Har bodd her i 4 år, og oppdage stadig nåkka nytt😊

    4. føler meg godt igjen å det å ha litt flyskrekk, men samtidig synes det er koselig. Selv hater jeg stigningen og landingen, da må jeg bare sitte rolig å puste. Men med en gang flyet er “rolig” kan jeg gjerne ha det supert i luften!
      Teit ting å “prøve å ta deg på”, altså

    5. Jeg er også islandsk, bosatt på Vestfjordene på Island, men bor i hovedstaden om vinteren pga studiene. Begge deler er fine, på hver sin måta. Anbefaler å ta seg goood tid, for å rekke alt, en helg er f. eks altfor lite etter min mening! Vestfjordene er spesielt helt sinnsykt vakre, mange nydelige fossefall, naturbassenger med varmt vann osv. Mååå oppleves!
      Søk gjerne på @visitwestfjords på instagram for å se mer :*

    6. Interessant at han skal på stillecamp! Jeg har tenkt på å gjøre det selv for “bedre” meg selv, inspirert av stillekuren fanger i norske fengsler kan få, som visstnok er veldig effektivt for å ikke begå kriminalitet igjen. Jeg er jo ikke kriminell, men det er selvfølgelig ting jeg vil bli bedre på.

      Jeg lurer på hvordan han gjennomfører campen? Det virker vanskelig å gjennomføre når man bor med andre feks., og hva med å handle mat. Hvis han har gjort det før, hvilket inntrykk har han fått etter?

    7. Heei, anbefaler virkelig Island altså! Jeg var der med kjæresten min i april og det er på ekte den beste ferien jeg har hatt noensinne. Anbefaler å leie bil og kjøre rundt! Landskapet og Island generelt er mektig og helt fantastisk. Vi skal absolutt tilbake og oppleve enda mer av Island.

    8. Hei! Ja de fleste studiene der fåregår også på Islandsk, ikke verdens letteste språk😄 Anbefaler på det sterkeste å ri islandshester inn i den mektige naturen på Island hvor man ikke kommer med bil. Har jobbet med dette. Islandshester er fantastiske dyr, de er «i ett» med naturen. Visste du at dette er en av de reneste hesteraser i verden grunnet det har vært ulovlig å importere hester til Island i over 1100 år? Har islandshester selv💕 Anbefaler Eyafjallajökull, Gullfoss, fjordene, Geysir, Landmannalaugar og/eller blå lagune. Samt vil dere merke allerede fra dere kjører fra Keflavik at naturen der er veldig mektig og virker som den kommer fra en annen planet. – Ta dere god tid til å rekke å se! Ellers nyt god mat i Reykjavik, en av verdens beste plasser å spise ute!😊 Er halvt Islandsk og har jobbet der en del med hester👍🏼

    9. Hei!
      Har flyttet til Island på grunn av studier, og skal være her tilsammen tre år! Island er virkelig fantastisk, og anbefaler på det sterkeste å ta en tur hit! Veldig likt Norge på flere måter, bare bedre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg