Hawaii om to dager

Reklame | education first

Er det en ting jeg har lært etter ni år som blogger, så er det at det blir feil uansett hva man gjør. Og innlegg som det under er et tydelig eksempel på dette. Med en gang det blir snakk om dyr eller barn på en blogg har man nesten skrevet sin egen dødsdom. Ofte lurer jeg på om folk i det hele tatt har lest innlegget før man slenger seg på..?

Fra det ene til det andre.. Jeg er i topp humør fordi denne uken blir så nydelig! Om to dager forlater jeg og Charlotte, en av mine nærmeste venninner, en regntung hovedstad for å gå inn i desember måned på Hawaii! Nærmere bestemt Honololu. Herregud, så herlig det skal bli. Vi skal være der i nesten en uke før jeg reiser videre til Los Angeles. uansett, Hawaii! Jeg er så glad for å kunne gi Charlotte denne turen og ser frem til alle minnene vi skal skape. Å være bare vi to på tur har jeg gledet meg til. Honolulu ser helt fantastisk ut, men jeg kjenner knapt noen som har vært der og alle mine tips er fra dere følgere..

Jeg mener, HALLO!? 😍 💋

Så, vi har fått hjelp fra EF til å booke noen aktiviteter. Vi skal reise til Pearl Harbour og så dra på et Sunset Cruise hvor det i tillegg er fyrverkeri. Vi skal også plukke søppel på stranden, så klart. Spennende, og Charlotte er virkelig helt rå på kamera (og med redigering), jeg gleder meg til å se hva hun finner på. Jeg kan allerede se henne for meg, der hun løper rundt for å fange det riktige lyset haha.

PS! EF har masse tilbud på reiser nå som det er Black Friday – du kan få hele 20% rabatt på språkkurs! Du finner mer HER.

Love this one – så uproblematisk og fin  💞💞

60 kommentarer
    1. Er ingenting i kommentarfeltet som tyder på at folk ikke har lest innlegget. Du skriver at du må ha en hund som kan pendle, og at du ser på Griffin, som du skryter veldig av. Stå for det du skriver.

    2. Syns ikke kommentarene tyder på at folk ikke har lest innlegget, snarere virker det som det er lesere som følger godt med.

      Noe jeg syns er litt rart er at du skal framstå som dyreelsker og opptatt av miljø, og så kommer innlegg som det i går, og at du tydeligvis ikke er så nøye på om produktene du bruker er curelty free. Også merkverdig å ha miljøangst, men reise jorden rundt flere ganger i året og bidra til større klesforbruk m.m. Vanskelig å ta deg seriøst.

      1. Det er ingen oppegående mennesker som tar henne seriøst. En veldig enkel test for om mennesker er “hel ved” er at man “walk the talk”. Det er vel nærmest ingen som så gjennomgående gjør det motsatte av hva man selv sier som Sophie Elise.

    3. Det er fantastisk fint der! Anbefaler en tur opp koko head, dykking i haunama bay med guide, solnedgangen ved sharks cove må sees! Og en tur på roys opprinnelige restaurant😁 var der i April selv, og det er det fineste sted på jord. Så utrolig mye fine mennesker og utsikt! Anbefaler også en dag på kualoa ranch, der de spilte inn jurassic park ol.

    4. Anbefaler en tur opp koko head, dykking i haunama bay med guide, en dag på kualoa ranch, se solnedgangen på sharks cove og en middag på den opprinnelige roys restauranten🥰 var der tidligere i år, og menneskene der er så jordnære og bare sykt bra! God tur, kos dere masse🤩

    5. Helt lov å dra på ferie så ofte man vil, bare ikke skryt på deg at du bryr deg om miljøet samtidig

    6. For andre gang kommenterer jeg en blogg jeg ikke pleier å kommentere(kommenterer aldri blogger for den saks skyld) Jeg kommenterte i går, og følte at det var saklig og gjennomtenkt. Har lest igjennom de fleste kommentarene du fikk på sist innlegg pga rasen du skrev du skulle kjøpe og ble positivt overrasket over at det var så mange opplyste mennesker der ute. Er da leit at du ikke ser dette, men fokuserer på de barnslige kommentarene du fikk. Jeg så du bla fikk en veldig bra skrevet kommentar fra en veterinær. Jaja. Jeg har vært med på mange operasjoner med slike kortsnutete hunder, der det jobbes med å åpne luftveiene. Du kan sammenligne det med å puste gjennom ett sugerør på varme dager. I tillegg til de andre problemene som også ofte oppstår hos denne rasen, kan jeg ikke begripe at noen aktiv velger en rase som de vet vil lide hele livet . I 2018 ble det forbudt for kortsnutede raser å fly Norwegian pga lite oksygenopptak. Har selv vært vitne til hund i lek som har besvimt pga for lite oksygenopptak og du skal vite hvor mange hunder jeg har måtte hjelpe med pusten av disse rasene under operasjon fordi de fra “naturens” side ikke har evne til å puste selv. Sånn da føler jeg at jeg har gjort mitt for den eventuelle hundevalpen. Peace out!

      1. Henriette, flott skrevet! De fleste hundeinteresserte har fått med seg lidelsenekortsnutede hunder kan måtte lide av, slik du også beskriver. I tillegg, med ref. til bloggerens evt. reiseplaner MED hund, vet jeg at denne type hunder kan få alvorlige pusteproblemer ved flyreiser, også slik du skriver. Det er flott at du påpeker dette, fordi mange lar være å lese seg opp på medisinskinformasjon og utfordringer omkring hunderaser før de skaffer seg dyr.

        Ellers tør jeg si at før man skaffer seg flere dyr så skal man ta vare på de man allerede har. Dyr er ikke forbruk som lempes videre når det måtte passe. Dyr skal ha skikkelig omsorg på daglig basis, og stabilitet i det samme. Hvem skal ta omsorg for dyret når det reises hyppig i både inn og utland?

        Ellers, greit å ut og reise, men herregud, la være å snakke og aksjonere for miljø når du velger som du gjør. At litt søppelplukking liksom skal legitimere jordkloden rundt blir en farse for meg iallefall.

    7. Så jævlig arrogant mot leserne dine. Det er jo nettopp lest innlegget ditt vi har gjort. Vi kommenterer jo nøyaktig det du skriver. Dette blir for dumt.

    8. Skikkelig strålende flott Natur bilder synes jeg kos deg masse på Hawaii å kjempe koselig innlegg du er så magisk å har blå magisk kraft ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ❄🦋🦅♥️🌟☀️😎🌐

    9. Lær deg å ta til deg kritikk, eller legg ned bloggen. Den består bare av spons, reklame og operasjoner uansett. I’m here for the comments, hvis du lurer på hvorfor jeg «leser» bloggen din.
      I tillegg er jeg ekstremt opprørt over måten du ter deg på når du har et såpass ungt publikum.. Men det nytter jo ikke å forklare deg dette da du overhodet ikke har innsikt i egen oppførsel.

    10. Har lagt merke til en ting og det er når du får litt konstruktiv kritikk så velger du å fokusere på de som
      i mindretall er useriøse (dog kunne jeg ikke se så mange av de på forrige innlegg) og du kaller folk bare for haters eller bedriver whataboutism som å si at folk ikke leser innleggene ordentlig.

      Du er fryktelig dårlig på å ta imot kritikk. Sannheten er at du har mange oppegående lesere, men dessverre så undervurderer du de som leser bloggen din og ja folk husker hva du har skrevet før og når dobbeltmoralen din kommer til syne gang på gang så må du vel skjønne at folk reagerer?

    11. ååå hawaii <3 favorittplassen min!! var der for 2 år siden!
      Anbefaler dere å gå til Diamond Head, nydelig utsikt <3
      KOS dere! herlighet! waikiki beach er så syykt fin, helt fantastisk! Vi dro videre til andre øyer også, de var egentlig finere enn Honolulu, men dere skal kanskje ikke det? uansett, dere får en sykt fin tur!! GOD TUR *misunnelig* <3

    12. Det er nesten så du rettferdiggjør at du reiser med å si at dere skal plukke søppel. For all del, reis så mye du vil men ikke si du bekymrer deg for miljøet og alt det tullet. Ikke si du er veganer, men likevel spiser du ost fordi du syns det er godt. Jeg har fulgt med på deg en stund bare for å prøve å forstå ditt budskap eller hvorfor du driver med det du gjør, men har aldri forstått det helt. Jeg tror ikke på deg, og jeg tror ikke på det du står for.

      1. Så synd at du ikke klarer å ta imot kritikk eller ta leserne dine på alvor. Du skal alltid fokusere på de få som dessverre bare slenger dritt eller tar opp ting du allerede har adressert (ref: Charlie i forrige innlegg), men under forrige innlegg, og her, er det mange med god peiling, med veldig gode poeng. Håper at du som dyrevenn tenker deg litt mer om og velger en annen rase når du skal ha hund, spesielt mtp at dere skal reise mye frem og tilbake.

    13. Husk å skrive i hvert innlegg at du er avholds og vegetarianer da. Sånn som du bruker. Hva er greia med at alle som ikke spiser kjøtt og ikke drikker skal påpeke det absolutt hele tida? Herregud, håper du ser tilbake på deg selv om 10 år å skammer deg over hvordan du framstiller deg selv. Tviler på at du er en prisvinnende forfatter verden over slik du tror selv du kommer til å bli. At du i det hele tatt kan kalle deg forfatter er et hån mot de som virkelig kan å skrive.

    14. Det virker som at du tror leserne dine er regelrett dumme, altså hva tror du? Selvfølgelig har folk lest innlegget, det er jo derfor de reagerer! Seriøst, nå er det nok Sophie! Du er et voksent menneske, oppfør deg som et!

    15. Velkommen til Sophie Elises Gaslighting verden…Her er det LESERNE som er problemet og ikke forfatteren bak innleggene.

      Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person seeks to sow seeds of doubt in a targeted individual or in members of a targeted group, making them question their own memory, perception, and sanity

      1. Gaslighting er forøvrig en vanlig hersketeknikk blant narsissister, så her er du virkelig spot on! Jeg personlig blir lettet når jeg ser hvor våkne enkelte mennesker er blitt i kommentarfeltet her på bloggen! Håper flere våkner opp, og stiller bloggeier til ansvar.. Skremmende å se hva hun har sluppet unna med frem til nå!

    16. Jeg syns det er så sykt bra at du har begynt å redigere bildene dine mindre 🙂 Tipp topp tommel opp!

    17. greit reis hvor mye du vil, meeeen ikke si si du bryr deg om klima og miljø når du deler ut rabattkoder på flytur..
      og på dun, og på dyretestede produkter, og kortsnute hund, oppdrettsvalp..
      må nesten tåle litt kritikk da dine ord ikke gjenspeiler handlinger all the time. har forsvart deg i mange år men ser litt hva alle snakket om dessverre..

      meeen mye godt i deg også da

    18. Plukke søppel for å lette litt på samvittigheten? miljøsvin er du med alle disse reisene dine…

    19. Haha, i går ville du ha hund mens i dag forteller du om reiser i flere uker 😂😂😂 det kan ikke finnes så dumme mennesker som deg som skriver så mye idioti? Jeg ler og ler 😂😂

      Men miljøsvinet skal reise på nytt igjen. Håper noe på Hawaii våkner til live så du aldri kommer deg bort derfra. Det var en gåte 😂😂😂

    20. Skal du virkelig overse all den legitime “kritikken”, rådene og tilbakemelding på forrige innlegg med å si at vi ikke har lest innlegget? Hva er det du holder på med egentlig? Ja, det fåtallet som nevner Charlie er greit å overse, men det aller meste var helt legitim bekymring i forhold til den rasen du skriver dere ser på og de omstendighetene (fly, pendling osv) du sier du ønsker å ha et dyr under.

      Skjønner du skal legge ned bloggen over nyttår og nå er ting litt hipp som happ kanskje, men er dette en sånn person du personlig ønsker å være? Du som filosoferer så mye over hvor syk verden egentlig er, hvor rare vi mennesker er osv, du skal nå kjøpe en hund som er avlet frem fordi vi mennesker synes den er søt? Til tross for store helseplager hos selve hunden? Og i tillegg skal du avfeie all den berettigede kritikken med at vi ikke leser det du skriver? Jeg er på ekte sjokkert. Synes du bør tenke deg om og heller komme med et innlegg som sier at det kanskje var mye ting der du ikke har tenkt over, eller hva enn du faktisk måtte tenke og føle når du leser det som står der. Det er ingen skam i å snu, og det er også bedre om du i det minste står for det valget du tar men erkjenner at kritikken er legitim.

    21. Dette viser bare at du ikke er i stand til å ta imot kritikk. Du legger skylda over på leserne, men i dette tilfelle har nok leserne rett. Bare det at du reiser utenlands mange ganger i året, i tillegg til den kommende pendlingen til Tromsø, viser at du ikke er i stand til å sette hundens behov først. Derfor bør du heller ikke ha hund, det er et svært egoistisk valg.

    22. Nå forstår jeg deg virkelig ikke. Du skrev i går at du stoler på oppdretteren, og nå skrev du omtrent at du ikke gidder å høre på andre. Vel, oppdretteren er som en bruktbilselger. Han vil selvfølgelig ikke si noe negativt om rasen han avler på og selger. Kjøper du en slik hund, så støtter du videre avl, og at businessen kan fortsette. Om du sa til oppdretteren at du skal pendle med fly i mange år, så er rett og slett den oppdretteren forferdelig uansvarlig! Jeg er en av de som blåser i hva du gjør med din egen kropp. Det har jeg ikke noe med. Men nå handler det om et levende vesen som vil bli totalt avhengig av dine valg. Vær så snill å tenk deg om! Nå har du ferie, og god tid til å innhente info om den hunderasen. God tur!

    23. En boikott av Sophie Elise er vel kanskje snart på sin plass? For alle som er opptatt av miljø og dyrevern. Men mulig det er det hun vil? All pr. er reklame dessverre. Også dårlig pr. Spørs om ikke dette valget av hund er nøye planlagt. Som et pr. stunt. Enten det, eller vi er vitne til et nært forestående sammenbrudd. Med i snitt 2 store operasjoner årlig de siste 6 år, så må det gå utover både psyke og fysikk. Bare tenk på alle smertestillende hun må ta i etterkant. Sterkt vanedannende er de også. Trist liv.

    24. Jeg synes ikke kommentarene i sist innlegg tyder på at det blir galt uansett hva de gjør, men heller at flertallet av leserne dine (som mange følger deg på grunn av din kamp mot dyreplageri) prøvde å informere og advare mot Griffon. Synes det er utrolig dårlig gjort mot de mange leserne som kommer med gode og opplysende kommentarer (!til og med en veterinær!) at du avfeier de på den måten.
      Det må være åpenhet for å tilegne seg ny kunnskap uten å fokusere kun på de negative kommentarene. Det er klart at folk blir provoserte når du omtrent har vært Norges ansikt utad i kampen for dyrs velferd.
      Hvis ikke du var klar over at uetisk avl er så utbredt i Norge er jo dette en gyllen mulighet for deg til å lære, samt bruke din plattform til å opplyse andre, slik leserne opplyste deg.

      Når det kommer til anskaffelse av hund generelt, håper jeg fortsatt at du tenker deg om. Hadde jeg kunne valgt på nytt, ville jeg ventet noen år til. Jeg har ikke lenger samme frihet til å prioritere slik jeg vil, men det må jeg leve med. Det finner dere helt sikkert ut av selv, så lenge dere er to og ikke tar med hunden inn i en uforutsigbar hverdag.

      Lykke til!

    25. Helt umulig å gjøre alt rett når det kommer til miljøet. Noen flyr mindre, andre kildesorterer. Men det viktigste man kan gjøre er å ikke spise kjøtt, synes jeg. Og der er du utrolig god! Du har vist meg utrolig mange bra dokumentarer som fikk meg til å sperre opp øynene. Så du må få lov å snakke om miljøet og inspirere andre, selv om jobben din inneholder mye reising. Nyt ferien din <3

      1. Det der er så idiotisk å si, for selvfølgelig går det an å gjøre «alt» for miljøet. Hvorfor mener du det er umulig? Ett menneske klarer fint å både kutte kjøtt, shoppe mindre, fly mindre og kildesortere. Det er ikke sånn at nevnte ting er primærbehov man ikke kan klare seg uten. De er heller ingen menneskerett. Greit, bare det at man lever er en belastning for jorda, så sånn sett er ingen «perfekte». Hver enkelt menneskes oppgave blir da å leve _bærekraftig_, altså bruke så lite ressurser som jorda har til overs per menneske. Er det ikke LITT urettferdig da at mennesker som sofie skal skakkjøre jorda med et helt HINSIDES forbruk, når andre (og særlig folk i u-land) lever langt under nevnte grenser? Og særlig sett i lys av at skakkjøring av jorda kommer til å gå mest ut over de som faktisk tar lite av jordas ressurser? Det at Sofie ikke spiser kjøtt, og kanskje tilogmed har påvirket mange til å ikke spise kjøtt, gjør IKKE hennes klima-avtrykk bærekraftig, så høyt er det faktisk i utgangspunktet. Sofie kan fint snakke om at hun bryr seg om miljøet, men hun må vite at hun da fremstår ekstremt dobbeltmoralsk, noe folk kommer til å kritisere. Det er faktisk ekstremt skummelt at hun som «miljøperson» durer på som hun gjør. Dette kan smitte over på andre. «Når Sophie Elise som er opplyst, og bryr seg om miljøet gjør det, må det jo være greit». Hun påstår at hennes påvirkningskraft kun gjelder der det gagner henne, f.eks at hun påvirker så mange til å ikke spise kjøtt. Hva da med klærne, produktene og ef-reisene hun reklamerer for? Påvirker/selger hun ikke der? Ikke bare har hun et (igjen) HINSIDES forbruk selv – hun selger også dette til andre, og tjener penger på det. Sofie lever i luksus og tjener penger på jordas undergang. Hun vet dette selv, men er så egoistisk at hun bryr seg ikke, og mener det er politikernes jobb å tenke på og gjøre tiltak for miljø og klima. Det er deres jobb også, men de fleste av jordas 8 mrd. er ikke politikere. Dette er en jobb for alle. Dessuten har jeg friskt i minne at Sofie sa til sylvi listhaug at frp åpenbart ikke brydde seg om fattige i u-land, da klimapolitikken deres kom til å gå mest utover disse menneskene. Vel, da spør jeg, bryr Sofie seg om disse menneskene? Bryr hun seg egentlig om noen andre enn seg selv?

      1. Her var det mye direkte mobbing og nedlatende kommentarer. Som vanlig.men denne gangen er det noe rett i kommentarfeltet:dobbeltmoralismen.Det må nevnes at hun kommer fra Harstad og innbyggerne er etter min lange erfaring at samtlige er dobbeltmoralister der.De kan også være smilende og overhyggelige mens de snur ryggen til deg og baksnakker en.Sistnevnte gjelder neppe Sophie Elise. Men hun er nok et resultat av bymiljøet,og ikke hennes feil at hun er dobbelmoralist. Byen er også full av mobbere, noe hun har erfart selv. Dessverre ser det ut til at mobbingen følger henne i kommentarfeltet. Det skyldes nok ikke henne personlig, mer av misunnelse, fordømming og at hun er en kjendis som stikker seg litt ut ang dette med plastikkirurgi osv.Folk liker å hetse slike. La henne i fred, og leve sitt liv. Ang kirurgi og det at hun er et forbilde for unge,er noe hun må lære seg etterhvert å bli bedre på.Hun er ung ennå og har mye å lære. Alle må ha lov til å prøve seg fram,finne ut av ting.Ikke vær for hard mot folk,spesielt unge mennesker. Det er slitsomt å være i 20 åra og når hun er 40 vil hun se tilbake og glede seg over hvor mye hun har opplevd av fine ting og hvor mye hun har lært av de dårlige.Hun er ikke en narssissist, hun er bare ung og usikker.Vær SNiLL med hverandre!Og RESPEKTER andres liv for ingen har noe med hva hun gjør,hvor hun reiser og om hun spiser gelatin. Hun er nok ei snill jente,ser det ut som.Så klapp igjen de som blander seg for mye, dette blir enhver sliten og deppa av!

    26. Ofte er kritikken du får helt bak mål og bærer preg av at folk er ute etter å ta deg, men jeg synes ikke det er tilfelle i innlegget om hundekjøp. De fleste er kritiske til valg av rase, og mange er kritiske til du i det hele tatt skal få deg hund. De fleste ser ut til å ha lest innlegget og kan ikke bare avskrives på det viset. Da virker det heller som at du ikke har lest kommentarene grundig nok, eller vært svært selektiv og skjært alle under en kam. Du hadde kommet bedre ut av dette ved å vise ydmykhet og forklare hvorfor du mener kritikerne tar feil.

    27. Blir så trist av dette kommentarfeltet!!! Alt du står i altså, får helt vondt av det. Håper Hawaii blir helt fantastisk<3 Stor klem

      1. Helt enig Lisa! Kan godt skjønne jenta får lyst å legge ned bloggen, hadde blitt drit lei meg om det var meg som fikk alle disse kommentarene. Går an å være uenig med folk, men utrolig mange på denne bloggen som faktisk bare er slemme. Dessverre blir det sånn at det bare er «bedre» for henne selv å la være å være ærlig og fortelle oss hva hun gjør. Må jo nesten bare reise og ikke blogge om det, eller kjøpe husdyr og ikke nevnt det, for alt blir jo feil uansett hva jenta skriver 🤷🏻‍♀️ Her kan man ikke spise en skive ost uten at det skal kritiseres. Hun prøver, give her a break.

    28. håper du får en fin tur til Hawaii med din venninne, ser ut som et deilig sted !

      fra destruktivt til konstruktivt spørsmål; har ditt miljø-engasjement minsket med årene? kan huske at du sto veldig på ditt med tanke på å minske fl-yutgiftene dine, og siden har du jo laget nrk program som fronter miljøbevissthet etc. Nå skal du fl-y fram/tilbake Tromsø og reiser på flere langdistanseturer som blir publisert her på bloggen. Personlig kan jeg forstå at du ønsker å reise, liker det godt selv, men kan forstå at noen av dine lesere som følger både pod og blogg får et forvirret syn på hva du står for mtp bevisstgjøring rundt bærekraftige valg. Dessuten er jo dette et betalt innlegg noe som vil si at du får betalt for å fronte fl-
      y og reise til deilige steder.

      håper du vil svare på spørsmålet 🙂

    29. Igjen beviser du at du ikke er egnet til å ha hund, eller andre dyr for man skal ta like mye vare på andre dyr også. Dessuten har du heller ikke rett til å si at du bryr deg om klimaet, når dine handlinger er stikk motsatt! Og du sier at alle kan gjør litt, men ditt forbruk av klimautslippet er sykelig mye større enn den vanlige mann på gata! Det veier aldri opp hva du tror du gjør for klimaet, for forbruket ditt vil alltid være mye verre! Men la hund og andre dyr få slippe et slikt liv som du har, det er bare sykt egoistisk! Vil ikke akkurat si at du elsker dyr som du påstår. Hvorfor kan du ikke svare på de ordentlige kommentarene som er konstruktive, ikke hatefulle? Hvorfor?? Som noen over sier, du et voksen, begynn å oppføre deg som et. Holder på å gå litt langt når folk langt under din alder er mer fornuftige enn deg. Har støttet deg i mange år, men nå er det nok. Er det virkelig alle leserne dine som tar feil? Og ja, dette var vel en veldig «hard» kommentar, men dette har gått for langt.

    30. Kjenner jeg er skikkelig stolt av dere som har kommentert både på dette og det forrige innlegget. Jeg kunne ikke vært mer enig, og jeg er imponert over at omtrent alle meldingene er skrevet i beste mening, saklige med gode poeng. Jeg er så glad for å lese at flertallet har fornuften i god behold, og at forhåpentligvis er ikke påvirkningskraften til influensere veldig sterk når det kommer til akkurat dette med å skaffe seg hund… Det minner meg litt om når SE skaffet seg hybridbil som måtte byttes, fordi hun “ikke visste at hybridbil ikke var elektrisk” (eller noe i den duren), eller når hun “ikke var sikker på om SkinCeuticals var cruelty-free eller ei”. Dette om hunderasen er noe som det er VELDIG mye informasjon om på nett, NRK publiserte en artikkel senest i går https://www.nrk.no/trondelag/advokat_-_-utvilsomt-mye-avl-som-strider-mot-dyrevelferdsloven-1.14787669 At SE svarer leserne sine slik som ovenfor, understreker at hun verken hører eller setter pris på leserne sine (utenom når de kjøper produktene hennes og gir henne penger i kassa). Jeg kan være enig i at det kan være mye hets og stygge kommentarer, men akkurat her prøver leserne dine bare å lære deg om noe du tydeligvis ikke kan så mye om, sett pris på det!

    31. Hvor er den sorte jakken fra det første bildet fra?😍 sikkert dumt spørsmål under alle disse kommentarene! Stå på
      Sophie ☺️

    32. tilfelle du ikke er klar over det så dreper fyrverkeri helt enormt mange dyr. og det er sååå unødvendig..

    33. Det er ikke ofte jeg kommenterer blogger, men da jeg er veterinærstudent så er dette med opplysning om brachycephale hunderaser noe som engasjerer meg veldig. Jeg vil anbefale deg å se denne videoen som viser godt hvordan det er for kortsnutede hunder å puste:
      https://youtu.be/EhlEoAT3t7Q
      Dette er riktignok en mops, men problemet er det samme. Et langt liv er ikke nødvendigvis et godt liv.

      Man skal absolutt ikke dra alle oppdrettere over en kam og si at det bare finnes dårlige hunder med korte snuter. Jeg er helt sikker på at det finnes oppdrettere som er opptatt av å avle på friske og sunne hunder slik at rasen kan føres videre og da forhåpentligvis i riktig retning for velferd.

      Jeg ønsker bare at de som vurderer å kjøpe slike raser har gjort god research i forkant og er klar over problemer disse har og hva det fører med seg. Om man fremdeles velger en slik rase så må man hvertfall kunne tilrettelegge for denne hunden slik at den kan leve sitt liv så godt som den kan. Hvis ikke passer kanskje en annen rase bedre.

      Lykke til i prosessen med hundekjøp. Jeg håper du tilegner deg all informasjon du kan og gjør det beste valget for din eventuelt fremtidige hund og deg selv!

    34. Var til Honolulu ifjor, bodde på Hilton rett på Waikiki beach i 2 uker. Nydelig, men 25 timers reise hver vei var sykt slitsomt. Kos deg glugg ihjel 🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg