grunnen til at jeg gikk ned i inntekt

Reklame | reklame for venner

Endelig hjemme på norsk jord, jeg hadde ikke trodd dagen ville komme, haha. Hei! Takk for engasjement på forrige innlegg. Spennede å høre hva dere tenker selv om man ikke alltid er enige. 

Jeg ønsker å kommentere litt kjapt på det “alle lurer på”, nemlig at jeg gikk ned en halv million i inntekt fra 2017 til 2018. Jeg hadde allerede forutsett disse overskriftene og snakket om det i podcasten for et par uker siden, men her kommer altså en oppdatering! I 2017 fikk jeg pengene for både signering og avsluttet filming på Sophie Elises Verden men aller viktigst, boken Forbilde. I 2018 hadde jeg knapt noen inntekt for bøkene (ettersom pengene kommer mai året etter utgivelse) og heller ingen signeringssum for serie. Pengesummen jeg får for bøkene mine er en vesentlig del av inntekten for 2017. I 2018 hadde jeg derimot en økning på 30% når det kommer til inntekt på min “egentlige” jobb som er sosiale medier – noe som er godt jobbet med tanke på at store deler av året gikk bort til Skal Vi Danse hvor man ikke tjener så godt, og etter det var jeg i utrolig dårlig form og heller ikke i stand til å “prestere”.

Det er nok mange som klapper i hendene og tenker at det går dårlig for meg, men 2018 er likevel mitt beste år så langt fordi inntekten jevnt over har vært bedre og ikke har lent seg på store avtaler som kommer med en svær sum en gang. Jeg hadde det jo helt grusomt i 2017 og ville personlig heller ha tjent kvartparten så mye om det var i bytte for en god psyke. Mye penger er ikke det samme som suksess, selv om flere virker å tro det.

Ellers! Jeg kom akkurat hjem etter en lang dag med opptak (jeg holder på med en ny serie!) og sitter nå i sofaen og blar i en bok.. 😍

Nemlig Vita og Wanda sin! Jeg er ikke glad i “tips og triks”-bøker egentlig, men denne koste jeg meg faktisk med. Jeg synes på ekte de er så fantastisk gode med klær, og Vita pleier jeg å leie inn som stylist på større eventer. I Juni skal hun kle meg opp hele tre ganger, så dette er egentlig en bok jeg burde pugge for det kommer til å koste meg mindre, haha. De er flinke jenter, og så snille og støttende mot alle.

Ringene jeg har på meg er fra Daniel Wellington. Deft er vanskelig for meg å finne ringer som passer, og spesielt ikke på tuppen av fingrene, så disse er en stor favoritt. Jeg sjekket nettopp, og koden SOPHIEELISE gir fortsatt 15% rabatt og i deres fysiske butkk på Karl Johan.

For øvrig er det tirsdag i dag, som er en av de hyggeligste dagene jeg vet. Da koser jeg meg ekstra med kommentarene deres angåenede dagens episode av Status! Andrea (assistenten min) tok disse fine bildene av meg og Fetisha i går utenfor podcast-studioet, men Fetisha er jo så fotogen og symmetrisk i fjeset at det blir fint uansett. Hvor heldig kan man være? Haha. 💕

Det er skikkelig deilig for meg å ha en arena hvor jeg kan prate fritt om ting som kanskje er for drøyt til å ha på tekst. Eller å bare være spontan uten å tenke konsekvens – selv om podcasten vår gir meg en god dose med noia også. Jeg føler endelig vi har funnet vår flyt som er en blanding mellom nyheter og vårt eget liv. Du finner siste episode HER, blant annet! Inn å hør, da vel!

T-skjorte fra Fam Irvoll og bukse fra Bik Bok. 

Ellers er stikkordene for podcasten oralsex, en krangel Fetisha nettopp hadde på grunn av sine egne kroppslyder og neseoperasjonen min. Jeg tror virkelig dere kommer til å like dagens episode! 😍

Thats all! Jeg setter veldig pris på engasjementet her inne for tiden, det gjør jobben ekstra morsom og motiverende. Takk 💕

49 kommentarer
    1. Skikkelig svevende blå magi vakkert å Nydelig bilder synes jeg Åpnet å ekte innlegg synes jeg du er som en blå sommfugl i Drømmeland der alt går Ann ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god svevende kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ☀️♥️🦋🐱🌌✌

    2. Hvorfor sover du på gjesterommet? :// Haha, la bare merke til det på snap! Og herregud så fine bilder av deg og Fetisha. God natt <3

    3. Jeg synes det første bilde av deg og Fesisha er veldig interressant, og veldig fint også (begge forsåvidt). Hun er frempå, virker utadvent og er veldig “Se på meg.” Mens du virker mer var, innadvent og “Jeg ser på deg (observerer).” Begge deler er like interessante personligheter! Dere utfyller hverandre skulle jeg tro 🙂

      En har det best med seg selv når en er autentisk og ikke prøver å være en personlighet en ikke er. Og bare så det er sagt, jeg snakker ikke om ytre ting (utseende og klær) her, men personlighet. Og når en vet hvem en er så finner en etterhvert en personlig stil også…som reflekterer personligheten og ikke minst den livsstilen en har.

      Det er spennende med særpreg, finn ut hvem du er og bli ditt beste jeg! La bloggere inspirere den prosessen heller enn at alle skal gjøre det samme som dem. Det ville jo vært komisk om “alle” jenter/kvinner skulle gå rundt å etterligne en eller annen toppblogger sin personlighet og personlige stil 😂

    4. Du er et fantastisk menneske Sophie. Mange klager på det ene og det andre men det er kun fordi de er sjalu fordi du er så tøff og sterk. Ja du har sliti litt med ting men hvem sliter ikke med forskjellig. Du skal stå på for å være den du er. Du gjør så mye bra og skal være glad for å være den du er ❤️ du er et fantastisk menneske ❤️

    5. Hei:D elsker å høre på dere. Sitter i bilen 1 time til jobb og bare flirer å ler for meg selv mens jeg hører. Dere snakker om så mye bra, som flere kan sjenne seg igjen i hverdagen på godt å vondt, samtidig får dere det ut på en sånn humoristisk å kul måte 👏 digger dere, å gleder meg til ny pod hver tirsdag 😁

    6. Et av de søteste særpregene dine må være den «utstående» haken din! Du ser skikkelig nusselig ut for tiden. Før var det så påtatt fake, mens nå er du bare… normal?

      1. Den er fortsatt veldig fake! Et særpreg er noe man er født med, et kjøpt og betalt hakeimplantat er ikke et særpreg.

    7. Hvordan gjør deg og Kasper det med tanke på betaling av huset? Du eier alene, men leier han av deg? Hvordan gjør dere det om det feks blir slutt, får han tilbake de pengene han da har brukt på leie?

      1. Hvorfor skulle han få tilbake pengene hvis han har betalt leie? er jo som at hvis man sier opp en leilighet så skal man få pengene tilbake, og det sier seg selv at det går ikke.

    8. Fint at du kan se det positive i stormen som er i kommentarfeltet for tiden. Du har jo tidligere sagt at du liker å “skape storm” og egentlig vinner av at det diskuteres til venstre og høyre i kommentarfeltet. Det er ikke uten grunn av Isabell Raad tjener som hun gjør på å være blogger.

    9. Liker podcasten deres veldig godt, men lurte på om det er mulig å skru opp lyden på episodene? Har på maks volum , men sliter å høre alt dere sier når jeg sitter på subwayen eller går gjennom menneske mengder. Ellers supert, smiler og ler av kommentarene deres 🙂

    10. Har lest bloggen din de siste dagene og fått med meg dette med nesen. Jeg skal operere nesen min her i norge (det er ikke du som har fått meg på tanken, hvis noen skulle tro det), har hatt lyst til å gjøre dette i fem år og har endelig fått spart opp nok penger. Men nå er jeg redd for å ende opp hos den personen du gikk til. Jeg har ikke lyst på pusteproblemer. Så jeg lurte på om du kunne fortelle hvilket sted du gikk til, eller hvem, slik at jeg ikke ender opp der. Kjenner ingen som har utført plastisk kirurgi, og har derfor ingen andre å spørre om råd og erfaringer når det gjelder det å velge noen som er trygg. Svar meg gjerne på e-post hvis du ikke ønsker å svare åpent for hele verden (hvis du kan se e-posten min når jeg legger igjen kommentar?).

    11. Heei 😊vanligvis fremstår du oppegående og jeg veit du gjør mye bra .. men syntes ikke du det er litt dobbelt moralsk at du mener folk ikke gjør nok, også gjør du ingenting annet for miljøet enn å ikke spise kjøtt?
      Har du noen gang tenk på hvor mye mikroplast du sprer rundt i verden med å ha hauls fra Nelly annen hver uke for å få folk til å handle og kaste mer?
      I tillegg reklamerer du nesten alltid for produkter som er laget i syntetiske materialer?
      Jeg digger at fetisha fremstår så mye mer seriøs og ikke minst at hun er en av få som stikker tryne frem som faktisk gjør gode ting for miljøet! Vintage is everything!!! Bruk plattformen du har til å gjøre en forskjell .. ikke bare vimse bort alt bra du gjør med å reklamere for dritt som sprer mikroplast og dreper dyra i havet ..

        1. Hei Sophie! <3 Love ya! <3 Haha, enig med deg i den kommentaren altså! Det er jo summen av alt som utgjör en forskjell! Man bör virkelig ikke henge seg opp i en spesifikk ting som JEG liker, og syns alle andre som gjör akkurat det JEG gjör kun er bra liksom! Föler mange tenker sånn desverre! F.eks hvis min hjertesak er å handle vintage for miljöet sin del, så eeeelsker jeg kun de som også handler vintage, og ikke er like fan av de som spiser lite kjött eller plukker söppel! Tenk heller at alle månner drar!
          Håper du har det bra! Elsker, elsker podcasten deres!!! <3

        2. Hun fremstilles mye mer seriøs fordi hun hvertfall ikke oppfordrer til et bruk og kast miljø .. Du reklamerer for alt du kommer over av klær fra billige merkevarer som bruker helt latterlig mye plast! Som er verst av alt for planeten .. du snakker ned om folk som prøver mens hun løfter de opp for at de i allefall gjør noe! Du tjener penger hver gang du får dine lesere til å kjøpe et nytt plagg, plagg laget av 100% plast, som etterlater seg masse plast i havet hver eneste gang du vasker det!

        3. Fordi det eneste du faktisk GJØR er at du ikke spiser kjøtt. Det er en dråpe i havet i forhold til hvordan du oppfordrer til bruk og kast og overforbruk gjennom konstant reklame for shopping. Billige klær i dårlig kvalitet produsert i Asia og fraktet over halve jordkloden innpakket i plast. Hvordan kan du forsvare det??
          Det hjelper ikke at du snakker om miljø så lenge det du GJØR ikke samsvarer med de fine holdningene du liker å pynte deg med. Med som med alt annet med deg, du bryr deg kun om image og overflate. Inni er det tomt.

          Summen av ditt liv går i ekstremt stort minus når det gjelder miljø hvertfall. Du bidrar til enormt mye mer forurensing gjennom reklamepåvirkningen din enn det vanlige folk gjør, så jo, Fetisha er en miljøhelt i forhold til deg.

    12. Kjenner at du begynner å bli uinteressant. Det er business modellen som er interessant. Den er basert på din usikkerhet, og hvordan man kan kjøpe seg et nytt utseende.
      Med like usikre jenter som målgruppe. Takk for meg.

    13. Har du noe godt svar på hvorfor du det ene øyeblikket sier du har flyskrekk og må sitte ved siden av Casper men dagen etter legger du ut at du elsker å sitte på fly i mange timer og se på film?

      Lurer oppriktig på hva du mener ?:)
      Kjenner mennesker med flyskrekk som ikke tørr eller klarer å sette seg på et fly nemlig.

      Hadde satt pris på om du svarer på kritiske spm som blir stilt til deg og ikke bare skriver at du takker for så mye engasjement men dodger unna det som de fleste faktisk lurer på.

      1. Jeg har flyskrekk. Gått mange kurs, men må fremdeles få valium for å komme meg på flyet. Da sover jeg stort sett hele vrien, og går da glipp av all underholdning. Men hva gjør vel det, jeg klarte det!! Flyskrekken din tviler jeg på er reell, du er nok bare litt engstelig som er helt normalt. Ikke lag det til noe stort. Jeg har tom mistet fly pga skrekken min. Det gjør vondt. Enig med deg Synnøve

    14. Gang på gang får du støtte og oppmerksomhet på et handlingsmønster som er svært avvikende fra normalen,og dermed får du gang på gang bekreftet for deg selv at det du driver meg er helt normalt og greit.
      Derfor tenker jeg at alle som hyller deg og skryter av din åpenhet i forhold til det ekstreme antallet kosmetiske operasjoner du har fått utført i en alder av 25, faktisk gjør større skade enn det gjør godt.

    15. Hvorfor reklamerer du for botox? Ikke kom med unnskyldninger……why? Du ser ikke akkurat profesjonell ut, noe du var veldig bevisst på i et annet innlegg.

    16. Du skriver…

      «Det er nok mange som klapper i hendene og tenker at det går dårlig for meg»

      Hvorfor tror du folk er så negativt innstilt til deg? Det ligner da ikke deg å ha så dårlig selvtillit. Jeg tror kanskje du kommer lengre med å være litt mer positiv. Du har mye å lære av Kristin Gjelsvik. Dette utsagnet var bare barnslig.

    17. Vi klapper ikke i hendene for at det skal gå dårlig med deg. Vi klapper for at det skal gå bra med deg, men igjen det er opp til deg. I det siste har bloggen vært et eneste rot med reklame, sympati innlegg servert på et fat av løgner. Fortsetter du på den måten går det jo ikke bra. Håper du snart blir voksen og slutter med løgner og manipulering. Det ligger mer i deg enn det. Og det gjør det i oss lesere også. Det du ser på som hets og kritikk er mulig godt ment. Men det er vanskelig for du er aldrig klar for en diskusjon. Du svarer kun på “jeg digger deg, elsker deg, du er så fin, nydelig nese du har nå meldinger. Steng kommentarfeltet hvis du ikke vil ha kritikk overhodet.

    18. Hei skjönne! Må le litt av at så mange bruker så mye tid og sinne/irritasjon i kommentarefeltet her altså! Det er liksom her man samles og får ut sinne eller??? HAHA! Stå på Sophie! Jeg skjönner veeeeldig godt at du vil forsvare hvorfor inntekten var lavere enn året för jeg! Det er jo grunner til det som du sier! Det er jo logisk at det blir slik når store summer kommer på forskjellige år! Men selvsagt blir det lagt frem slik i media, så det skal se ut som det går dårlig for deg! Desverre er det sånn det er! Love ya! <3

    19. Du har så mye fillers i ansiktet at du ser ut som en transperson.

      Du har fillers i pannen, under brynene, rundt øynene, skinnene, smilelinjen mellom nese/munn, leppene og.. haken? Sikkert mer også.

      Lurer på hva typen din ser i deg, ingen fremtid hvertfall. Du er dum om du tror noen vil leve livet med en selvsentrisk plastikkdukke.

      1. Du er dum om du tror noen vil leve med en drittsekk som deg… Da er det bedre med en ekte person som har plastikkoperert seg, siden man ikke kan operere seg til en bedre personlighet 💋 Sophie: You go girl ❤💗💕🌸🌸🌸🌸

    20. Elsker stilen og sminken din på bildene, ulik stil enn det vi vanligvis ser deg bruke, men dette kledde du noe helt rått!😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg