fra den ene byen til den andre

Reklame | en annonselenke

August.  Det er noe med lyset, med stemningen, med folk. Det minner meg sånn om forventninger.

Og forventningene mine for høsten? Jeg både gruer og gleder meg, fordi utfordringene er så store. Men jeg er vandt til utfordringer og jeg liker dem, selv om den ubehagelige følelsen av “klarer jeg dette” kommer snikende. Jeg vet at jeg klarer, og jeg klarer best under press, men likevel. Jeg skal filme to prosjekter for TV2, filme litt diverse småting her og der, jeg vil få youtube-kanalen min opp til 50 000 subscribers i år (det skal jeg nok klare) og jeg vil jobbe enda hardere med podcasten. Jeg har to gjestekolleksjoner for merker som kommer ut i høst, og jeg har noe eget (og stort) som lanseres. I tillegg skal jeg igang med skrivingen igjen.

Pjuh. Da gjelder det å nyte at jeg her her nå, for med en gang jeg er tilbake i Oslo er det rett til Arendal for å filme.

Shorts fra Levis, smykker fra Safira, singlet HER.

I går kveld gikk vi for å spise på toppen av Malaga. Vi har bestemt oss for å gå så mye som mulig, og jeg kan love dere at vi angret halvveis opp i bakkene. Svetten rant, og det var 1,5 km rett opp, sånn cirka. Men da vi kom opp var det verdt det, så romantisk å se utsikten over byen..

Vi har lagt ekstra godt merke til denne ferien hvor lite insekter det er. Insekter er ikke skapt for å leve i miljøer som er kunstig konstruert av mennesker, som f.eks parker. Jeg har skikkelig satt pris på de få insektene som finnes, fordi de er så viktige for oss. Og ja, vi begge har hørt P3 dystopia og blitt besatt, hehe.

Stedet vi spiste på het Especia Parador De Malaga Gibralfaro.

Jeg drakk alkoholfri øl. Jeg er ikke like streng som samboeren min, han drikker aldri alkohol og har ikke gjort det siden mars i fjor. Min regel er at jeg ikke drikker i Oslo og ikke på jobbreiser. Jeg har ikke hatt lyst til å drikker her heller, og da har jeg latt være. Alkohol er virkelig unntaket nå, og ikke regelen.

Jeg tenker med skrekk og gru tilbake på da jeg drakk nesten hver dag (flere ganger i uken i alle fall) og gikk opp så mye i vekt, alt var kaotisk. Nå får jeg høre fra de som møter meg mest at jeg har en annen glød, og de spør meg hvorfor, men jeg har ikke noe annet svar enn at det må være forelskelsen. Neida, haha. Det er at jeg ikke drikker alkohol.

I dag har vi byttet hotell og byttet by. Nå er vi i Mijas! Jeg var her et par ganger som barn og syntes det var stor stas at David Beckham også hadde vært her, det henger bilder av han på flere restauranter. Jeg var alltid så gira på å reise til Spania da jeg var barn, jeg var ikke på mange sydenturer med familien (jeg tror vi har vært på to), og det var så klart livets store hendelse hver gang.

Det er fortsatt nydelig her. Fortsatt så autentisk, til tross for alle turistene. Men typ alle spisestedene er stengt i dag, er det normalt på mandager i Spania? Vi har blitt kjent med noen nye folk her som vi skal spise hos i kveld, så vi slipper å tenke på det i alle fall.

Kjolen er fra Missguided.

Vi er ikke fornøyde med hotellet vi bor på, dessverre. Dårlig service, dårlig mat og kanskje best egnet for barn (er full bamseklubb-stemning her). Sorry to say, men jeg er opptatt av å bo greit når jeg reiser. Det trenger ikke være 5-stjerners, men jeg setter pris på at det faktisk føles.. rolig. Jeg skal huske på å booke hoteller som ikke er tillat for barn fremover. Det har faktisk mye å si.

Men, det gjør ingenting! Man trenger jo ikke å være på hotellet. Så, nå skal vi som sagt på et kjøpesenter for å spise (lol), og så skal vi møte noen nye venner i kveld. Hvem vet, kanskje det blir et glass vin!

24 kommentarer
    1. Skikkelig toppers at du drikker alkohol friend øl og koselig innlegg synes jeg å vakker fantastisk Nydelig bilder synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god sommer kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🐱♥️✌🌌🐩⛰🏔🗻🙏

    2. Hva skjedde med huden på beina på bildet i senga..? Går det bra? Eller er det bare spraytan eller redigering av noe slag?? Kos dere videre i Spania!

      1. Spraytan gone wrong. Rart egentlig.. Hun bruker jo aldri selvbruning lengere siden hun begynte med de derre gummibjørnene.. 🤷‍♀️

    3. Og hvor mange bilder har du av deg selv som du aldri deler? Tenker ofte på det når du gjør spørsmålsrunder eller andre sånne ting på Instagram story hvor du deler bilder vi aldri har sett.. Hadde vært interessant med et sånt innlegg på bloggen, typ «bildene jeg aldri delte» eller noe (selvfølgelig ikke ting du vil holde privat, men ja du skjønner)

    4. Får være den eneste her, tydeligvis, som svarer på et spørsmål fra innlegget ditt i stedet for å kritisere eller spørre om utseendet ditt (🙄);

      Ja, er ganske vanlig at restauranter i Spania har en dag stengt i uka, og da de som regel har åpent søndag (populær dag å spise ute), havner svært ofte denne ene fridagen deres på mandager 😊

    5. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Malaga, men det har aldri blitt noe av. Hører om venner som reiser ditt og koser seg, det skal visst være ganske bra der. Spania generelt er jo et helt ok reisemål.. Jeg håper at du hadde en trivelig reise! Lykke til med filmingen i Arendal! 🙂

    6. Hvorfor er du så opptatt av at du ikke drikker alkohol? Føler du har behov for å nevne det i omtrent alle innleggene du poster..

    7. Er enig med A-K over her… kun kritiske kommentarer istedet for å ønske og unne deg ei nydelig og velfortjent ferieuke ☀️
      Og ja, det er vanlig (spesielt i Spania) med stengte restauranter om mandagen, dog ikke på de største turistdestinasjoner.

      1. Synes også det er flott og positivt at du ikke drikker alkohol, håper det påvirker andre også. Nordmenn og flatfyll vil jeg spy av..

    8. Du er aldeles nydelig og har en glød over deg! Kos deg videre på ferie, Sophie Elise. Du fortjener det <3 Så lite som du reiser

    9. Hei, jeg kom på en “Challenge”. Å spise mat fra To Good To Go-appen en hel dag. Det hadde vært gøy å se. Så oppfordrer du til noe miljøvennlig og! <3 Kos deg masse på ferie!

    10. Hei, litt rart å spørre om kanskje, men hvilken type bh bruker du på bildet med den hvite singleten? Det var så fin form!

    11. Helt enig! Foretrekker også barnefrie hoteller når jeg er på ferie for å koble av. Du ser forresten skikkelig frisk og god ut! Nyt ferien.

    12. Jeg synes du er et godt forbilde som setter fokus på det å ikke drikke alkohol så ofte. Jeg tror at man kan føle seg mer vel uten alkohol, samtidig som det kan være godt å nyte et glass vin eller to til spesielle anledninger.

    13. Topp kycklingar med stora heta bröst bara på denna webbplats! Följ länken, du kommer inte ångra det! –
      💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋

      👉 💚KLICKA💚.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg