foundation jeg bruker som dekker acne

Reklame | annonselenker lyko

Hey, jeg håper dere har det fint. Jeg har hatt en dag alene i LA, bare vært hos frisøren, vandret litt rundt, kjøpt litt CBD når man først er her og nå blir det soving og forhåpentligvis avslapping – derav CBD. Ikke sovet godt på hundre år nå. ❤️ Kjempespesielt å gå inn i en butikk hvor det selges masse weed og diverse, det var litt som en Apple-Store bare for weed. Jeg røyker ikke, og tåler ikke THC, men CBD er jeg veldig åpen for – som jeg allerede har snakket om.

Jeg har – som dere vet – masse arr etter acne og perioder med dårlig hud. Dette synes ikke så godt til hverdags, og derfor får jeg ofte spørsmål om hvilken foundation jeg bruker.. Det er Milani Conceal Perfect 2-1, link HER, den har jeg hatt i flere år og elsker den! Tidenes foundation om du har urenheter å dekke over, er rød i huden, men faktisk også tørr hud (jeg brukte den da jeg gikk på iso og flasset mye).

Huden min uten foundation. Jeg får alltid kviser på samme sted når jeg har mensen (og i dagene før), på haken og partiet der. Utover det er huden min helt fin (selv om den er sensitiv), men arrene har jeg fortsatt.

Slik ser huden ut etter en liten runde med verdens beste foundation. Dette er et tynt, tynt lag! Så kan man bygge opp å ta to lag om man vil se “retusjert” ut – men jeg synes faktisk det er fint at det ser litt naturlig ut.

Den koster kun 185 kr på DENNE nettsiden, link HER, men om du bruker koden SOPHIE15 får du 15% ekstra rabatt på alt hos Lyko i 48 timer. 😻

For å vise dere hvor bra den funker ville jeg prøve å dekke tatoveringen min.. Og det funker så bra!! Som dere kan se bruker jeg farge 04. Jeg foretrekker nok å ha en litt lysere foundation enn min egen hudtone, men 04 er en ganske “nøytral” farge som funker både når jeg er litt brunere (da bruker jeg den som concealer) eller når jeg er lysere.

En flaske varer veldig lenge også, den er sykt drøy i bruk.. Du finner den HER.

Nå som jeg først har en rabattkode på Lyko kan jeg anbefale dere Fudge lillasjampo som holder håret mitt kaldt, jeg elsker en kaldere blond tone i håret – og Batiste sin dry shampoo, også verdens beste.

Herregud, vet faktisk ikke hva jeg skulle ha gjort uten denne foundationen.. Den har reddet meg så mange ganger, og fått meg til å føle at jeg har “perfekt” hud, selv når det har stått på som verst. Har noen av dere testet den? ♥

50 kommentarer
    1. Skal du reise noen steder i Desember? Eller blir du i Norge hele måneden? Det er litt deilig med vinter etter den uhyrlig varme sommeren.. Nyter vinteren selv om det har blitt ganske kaldt 🙂

      Pleier du å farge håret? Og hvor ofte?

      1. Sophie, sånne kommentarer som dette kan du seriøst ikke slippe gjennom.

        Et selskap som står for gambling hører ikke hjemme på en blogg som også leses av mindreårige. Plis rydd opp i dette. Digger deg ellers, men måtte bare si ifra 🙂

        1. Isabel; Vi har ytringsfrihet i Norge, og sånn skal det være. Hvis du ikke liker dette, føytt til Nord-Korea!

          1. Bruk en av hjernecellene dine til å sette deg inn i reglene for bruk av reklame for gambling og spill 😉 kanskje det går opp et lite lys i hodet

            Gjerne les litt om ytringsfrihet så du slipper å drite deg ut ved å blande kortene neste gang :*

    2. Jeg kunne tenkt meg å høre mer om CBD og THC.
      Det finner jeg mer interessant enn foundationen til 185kr

    3. Jeg tåler selv ikke THC med tanke på angst (DP, og thc kan være dissoativt eller øke tankestrømmene jeg allerede sliter med å kontrollere til tider😂). Men ser for meg dette kunne vært annerledes dersom det kunne blitt lovlig regulert, og at man fikk finne en type som passet for seg!

      Syntes det er veldig fint at du nevner CBD. Har selv brukt det en stund nå, og det er et så fint (og naturlig!) alternativ i forhold til så mye annet kjemisk avhengighetsskapende dritt som ikke er bra for oss. Utrolig synd at man er lært opp til å sammenligne disse stoffene med for eksempel heroin(!!), men sånn er det… Tenker det er på tide at mange utdanner seg mer innenfor dette feltet, og innser hvor mye godt det kan gjøre for veldig mange mennesker!
      Har planlagt en stund nå og prøve å få CBD på resept hos legen, er veldig spent men håper på det beste!😝

    4. Hjelpes som du bevisst går inn for å provosere. Er det virkelig greit å fronte CBD når du har tusenvis av fjortiser som beundrer deg nesegrus og vil gjøre alt du gjør. En ting er å fronte alt av sminke og kroppsfokus som du gjør, ille nok det, men narkotika, og til og med beskrive avslapning som resultat?! WTF

      1. Huff, så ignorant du skulle være! Er du i det hele tatt klar over hva CBD er? Har du egentlig sett forskjellen på det, sammenlignet med for eksempel alkohol – som er REN GIFT? Avslapning er et resultat av CBD. På samme måte som at avslapning er et resultat av valium, sobril etc. Forskjellen derimot!!!! er at cbd er en ren, naturlig olje som ikke under noen omstendigheter har fått påvist skadelige virkninger. Skal vi snakke om skadelige virkninger av alkohol? Sobril? Valium? Der har du i så fall EKSTREMT mange. Anbefaler deg virkelig å lese deg opp.

          1. Man må gjerne bruke det uten å promotere det til fjortiser Sunniva Og Silje! Ja, jeg har lest meg opp, og man kan ikke gå 100% god for langtidsvirkningene ved ukontrollert, selvmedisinerende bruk av CBD. Hvorfor skal vi diskutere alkohol, valium og stesolid med mer? Det er jo for svarte ikke tema her, eller? Typisk norsk ignoranse? Hva mener du Silje, forklar!? Bare å kringkaste at man handler i en weed-butikk er jo med på å ufarliggjøre narkotika! Men, hvis det ønskes at ungdommene deres skal begynne med det, vel værsågod, men anbefaler å tenke seg om. Dersom man bruker medisinsk cannabis i forbindelse med alvorlig sykdom er det under kontrollerte forhold og kan bidra til økt livskvalitet, men det er noe HELT annet! Hjelpes hva dere står for, så lite modent.

    5. det er mulig å få tak i god, medisinsk CBD-olje uten THC (som er det som gir rus) på en trygg måte.👍🏼

      CBD har vist seg å kunne hjelpe ved bl.a
      angst (også sosial angst), depresjon, indre uro, PTSD, migrene, epilepsi, fibromyalgi, leddgikt (RA), kronisk smerte, irritabel tarm (IBS), Crohns, overgangsplager, ADHD, Alzheimer, Parkinson, øyelidelser, nervebetennelser, spastisitet ved MS, dårlig søvn, kvalme, oppkast og dårlig appetitt ved cellegiftbehandling samt ved ulike former for kreft.
      Dette er ikke en uttømmende liste…

      Det er imidlertid en jungel av oljer der ute, og det kan være vanskelig å vite hva de egentlig inneholder og hvor effektive de er. Som i de fleste andre bransjer finnes det også noen cowboyer…

      Jeg er opptatt av å kjøpe olje jeg vet hvor kommer fra, og som jeg vet mange har god erfaring med. Det er også viktig at den skal være helt trygg å kjøpe, slik at jeg slipper å være redd for at sendingen blir stoppet på grensa.

      Jeg har funnet en olje som tilfredsstiller disse kravene, en olje jeg mer enn gjerne formidler videre.

      Det er viktig å vite at det finnes HÅP;
      at du kanskje ikke trenger å gå med smerter og plager resten av livet. Det er likevel ingen garanti. Men det er HÅP.❤️

      1. Min mann har alvorlig kreft og bruker CBD mellom cellegiftbehandling. Det hjelper veldig både på appetitt og psyke ellers!

    6. Eg er faktisk en av dei som støtter deg ang CBD oljen.. Har gått med smerter i mange år, og, so var d noen som ga meg oljen i presang og sa at eg måtte gjøre et forsøk.. Tar to dråper hver kveld, og merker den hjelper, redusert kraftig på smertestillende medisiner.. Eg er en godt voksen dame, men skjønner jo at noen reagere på at du skriver so mye om d.. Ka med å holde noen ting for seg selv, og ikke dele absolutt alt?

    7. Svevende skikkelig blå koselig å kult innlegg synes jeg og kule bilder synes jeg du er best synes jeg ønsker deg alt godt å en og en fantastisk riktig god dag fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🌠🌟🌌♥️🐾

    8. Jeg er også for CBD! Det er jo ikke et rusmiddel, så å prate/skrive om det ser jeg ikke på som galt! Det kan jo väre sååå mye bedre enn å pakke i seg antidepressiva og smertestillende!

    9. Jeg er også for CBD, men det er jo ikke lov. Så hvordan får du det inn i Norge? Og hva gjør du om du blir stoppet i toll eller noe med cbd i kofferten?

    10. Cbd er en fin greie for mange. Det kan hjelpe på mye forskjellig. Bla søvn, matlyst, smerter osv

      Medisinsk cannabis er nå lovlig i Norge og jeg ser nå flere cbd leverandører som har begynt salg i Norge. Dette er typiske MLM firmaer som det er bevist ikke har gode produkter og ikke i nærheten av den mengden cbd de lover. Bla kannaway for å nevne en. Håper du ikke blir en som promoterer produkter for slike firmaer. Det er absolutt en fin ting å ha i ett kosthold. Selv barn har godt av dette, men da når det er beviste medisinske årsaker.

    11. Man må gjerne bruke det uten å promotere det til fjortiser Sunniva! Ja, jeg har lest meg opp, og man kan ikke gå 100% god for langtidsvirkningene. Hvorfor skal vi diskutere alkohol, valium og stesolid med mer? Det er jo for svarte ikke tema her eller? Hjelpes hva dere står for, så lite modent.

    12. Skulle ønske du delte litt mer om oppholdet i LA, enn å komme med kun et reklameinnlegg?? Du blir vel sengeliggende store deler av oppholdet der, så hadde vært spennende å få se noe i disse dagene før du opererer.

    13. Hvor lang var leveringstiden på skims? En venninne ønsker seg, men har ikke bestilt og gidder ikke hvis det ikke kommer frem i tide😁

    14. Hei
      Jeg så på instastorien din at du har lyst på en puddelblanding. Du som bryr deg så mye om dyr og leser så mye, kan du lese deg litt opp på blandingsavl og konsekvensene av dette?
      En renraset puddel kan ha veldig mange forskjellige frisyrer. Bare se hvordan det er in å klippe puddel i Japan for eksempel.

      1. Nå må du faen meg skjerpe deg. Det finnes ingen sterkere hunder (eller mennesker for den sakssyld) enn blandingsraser. Da elimineres “the weakest link” i genene til de ulike rasene og resultatet er FRISKERE og ofte penere enn såkalt renrasede hunder.

        1. Les kommentaren til Signe under her. Hun utdyper dette. Det gjelder spesielt blandinger med puddel som selges som designhunder og ofte dyrere enn renrasede hunder.
          Det er blandingshunder som får navn som spitzpoo og labradoodle og liksom er raser.

    15. Jeg fikk selv denne foundationen i posten her om dagen! Den dekker urenheter sykt godt og er billig i forhold til andre dyre foundationer som lover dekkevnen. Jeg klarte selvfølgelig å bestille for lys farge til min selvbrunings hud, men den skal bestilles på nytt i riktig farge! Forresten, du er helt rå og har kommet sååå langt med det du gjør❤️

    16. Hei Sophie!

      Ville bare gi beskjed at jeg så annonsen din på Finn.no, og at adressen din ligger offentlig der..
      Ønsker bare å gi beskjed i tilfelle du ikke visste det eller hadde oversett det 🙂

      Ønsker deg en super dag <3 😀

    17. Hei Sophie. Jeg så at du etterlyser en slik puddelblanding, spitzpoo eller hva du nå enn kalte det… Jeg vil bare trygle deg om å vær så snill ikke fronte slike blandingshunder. Disse avles for ren profitt, i valpefabrikk, av kyniske mennesker… Hundene har det helt grusomt, og du ødelegger noe helt enormt for seriøse oppdrettere av pudler og andre renrasede hunder ved å etterspørre slike blandinger. VÆR SÅ SNILL undersøk før du legger ut sånt… Sender deg her en lenke der du kan lese om såkalte “doodles”, som er en slik blandingshund du etterspør. Det er også mye info om slikt på nett.

      https://blogg.forskning.no/hun-om-hund/en-labradoodle-er-en-dyr-blandingshund/1096171

      Kongefamilien har kjøpt hund fra Norges største valpefabrikk, en såkalt doodle, og fått enorm kritikk for det. Både fra NKK og hele hundenorge. Det er ekstremt lite gjennomtenkt og går direkte som dyremishandling.

      Jeg ber deg være ditt ansvar bevisst, og dersom du velger å kjøpe en slik blandingshund, så vil du øke etterspørsel etter slike hunder, og det vil gjøre at enda flere hunder lider av uetisk og uforsvarlig avl…

    18. Elsker at du på finn.no skriver “Begge har erfaring med hund fra før, bor i eget hus med hage og lever et rolig liv.”
      I hvilken verden vil du klassifisere din hverdag som “rolig liv”?

    19. I tilegg kunne hun betale “litt ekstra” om så var for å få tak i denne “rasen” som i virkeligheten er en bastard .Visst er en slik hund søt,den ser jo ut som en levende teddybjørn,men å avle på bare utseende blir i min verden helt feil.Men vi vet jo hvor overfladisk du er så det er vel en viss logikk i det hele…

    20. Hvem i all Verden er det som vil selge en hund til deg. Du tar jo Aldri vare på dyrene dine. Du skaffer deg dyr tenker deg ikke om. Å så leverer du de til foreldrene dine. Å du som er Så Dyrevenn sitter der å vil ha en hund som blir laget kun for å tjene penger. Du er så dobbelt Moral at jeg blir kvalm.

    21. Hei!
      Vet du har skrevet mye om hud tidligere, men jeg lurer på om du har noe tips mot mye tekstur på huden. Huden din ser kjempe fin ut og min ser veldig ut som det din gjorde under perioden du nevnte du drakk mye alkohol og røket sigaretter, jeg har sluttet med begge deler og huden min er blitt mye bedre, men føler at man alltid ser mye tekstur i huden min spesielt i sola, mens jeg alltid ser smooth selfies av alle andre i solnedgangen er jeg selv kjempe usikker. Har du noen spesifike tips mot dette:)

      1. Tror mange av dem bruker diverse filtere og andre triks med redigeringsapper. Jeg har mye tekstur i huden hvis jeg bare tar en vanlig bilde med mobilen men kan kjapt og greit endre det i en redigeringsapp

    22. Milani foundation dekker også din selvbruning som gjorde meg gul. Liten gjeng som prøvde, men fy den var dårlig. Ikke morro å bli mørke gul. Gått tilbake til cosmica som en får til halve prisen.

    23. Du skriver i Finn-annonsen at dere har vært sammen i fire år, men for fire år siden var du jo fortsatt sammen med R…..? Du har det med å legge på og trekke av år etter hvordan du vil fremstå.

    24. Huff, synes du var en så flott blogger før, men er enig med kommentarene over her, denne dobbelt moralen din gjør meg bare irritert. Er jo ikke noe gøy å komme inn her å lese da.

      Anbefaler deg slik som alle andre å lese deg opp på blandingsraser.

    25. Du er jo ikke frisk, den Finn-annonsen sier sitt. Får du ikke dårlig samvittighet av å lyve for å få seg hund? Du lever det totalt motsatte av et rolig liv, og hvem lyver på seg å ha vært sammen i 4 år når sannheten er halvparten?

    26. Baaah, langt kommentarfelt! Hete du Isachsen eller Steen-Johansen? Æ har fyr hvis du treng det i jula! Di heks! Din kontooor! E mitt Babylon! Du er Min! Mvh. Skandha (æ e på pepper, og i siget/ legg go-sia te, æ legg selv plagiat av ikona i det: trur du kan fengsle spruten min uten å sjekke åra?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg