forsinket bokfest!

Reklame | egenreklame + annonselenke nely

I går hadde jeg en veldig forsinket bokfest for Elsk Meg kombinert med valentines-fest. Endelig! Hadde helt ærlig trodd jeg aldri kom til å ha noe bokfest men nå er jeg så glad vi tok tak i det 😍  Det var virkelig så nydelig arrangert med fine blomster, dødsgod kake, digg vegetarmat og ikke minst – en gjeng fine folk. Jeg hadde det så fantastisk hyggelig og måtte smile for meg selv da jeg våknet i dag og tenkte tilbake på all kjærligheten jeg fikk. Jeg er heldig!  Forrige gang jeg hadde bokfest var det for over 200 personer på strippeklubb og full fest, derfor ønsket jeg å gjøre det annerledes denne gangen å kun invitere folk jeg står litt ekstra nærme. Ikke engang forlaget var invitert, haha 🙂 Da kunne vi være så gærne vi bare ville!

Vi var på The Thief – og kaken er laget av flinkeste @sunnis_kaker på instagram. Den smakte så godt og hun leverte på akkurat det jeg ønsket meg. Ikke reklame, jeg er bare oppriktig så fornøyd og vil anbefale henne til alle.

Det var ikke verdens beste lys å ta bilder i, kan man si.. Kjolen jeg hadde på meg er fra Missguided og skoene finner du HER på 40% rabatt.

I dag har jeg “dagen derpå”, sånn skikkelig.  Jeg har kommet frem til at jeg egentlig kun drikker alkohol for det sosiale og ikke fordi jeg liker det. Jeg liker ikke følelsen av å være brisen og jeg liker heller ikke å miste kontroll over meg selv. Dagen etter fylla klarer jeg ikke tenke noe positivt uansett hvor hardt jeg prøver. Er det verdt det..? Jeg har gått denne runden på meg selv så mange ganger! Det er fordi jeg føler meg kjedelig og at jeg drar ned stemningen om jeg ikke drikker blant folk, at jeg får et lite “forklaringsproblem”. Hmmm.. Hva tenker dere? Hvordan er livet uten alkohol? Samboeren min drikker jo ikke, men vi har helt ulike motiver for å eventuelt slutte og det er derfor jeg ikke har klart å gå “all in” med det tidligere, motivasjonen har ikke vært for min egen del. Så derfor hører jeg med dere som rett og slett sliter med voldsom fyllenerver alltid!

Nå skal jeg hoppe i et varmt bad, det kommer til å føles bra for både kropp og sjel. 

26 kommentarer
    1. Åh, jeg elsker å være brisen, jeg! Alkohol har ALLTID fått meg i godt humør, uansett hvor dårlig form/humør jeg er i i utgangspunktet. Jeg blir alltid løftet i løpet av de første timene med alkohol! Men, dessverre har det jo en tendens til å snu i løpet av kvelden da, og bli verre. Derfor drikker jeg ikke så mye eller ofte lenger. Det er i fylla man havner i mest trøbbel. Haha!

      Bokfesten så veldig fin ut! Jeg angrer på at jeg ikke organiserte noen lanseringsfest for min egen bok, det hadde jo vært så kos! Digg å feire seg selv litt i blant. 🙂

    2. Skikkelig koselig innlegg å kjempe Nydelige bilder synes jeg du er favoritten min og et godt forbilde synes jeg Tusen takk for at du svarte på sist kommentaren min ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🌌🦋

    3. Jeg har ikke sluttet å drikke, men blitt veldig nøye på når og hvor 🙂 jeg skal føle meg veldig avslappet før jeg gir slipp og bare koser meg 🙂
      Så utfordrer jeg meg selv litt ift selvbeherske da 🙂 det føles så digg å våkne dagen der på å vite at jeg tok de to glassene jeg bestemte meg for og ikke hele flaska 🙂 det er noe med den kontrollen 🙂

    4. Tok du bare 4 bilder? Haha.. Hadde forventet meg tidenes bildedryss i dag 🙊 Jeg sluttet faktisk å drikke for rundt 3 år siden av akkurat samme grunner som deg, jeg drakk kun for det sosiale og likte aldri følelsen av å være brisen eller full og absolutt HATET alt med dagen derpå. Fant ganske enkelt ut av at det for meg personlig ikke var verdt det, hvorfor skal jeg fortsette med noe jeg egentlig ikke liker liksom? Det har heller aldri vært noe problem i ettertid å være meg på ting som edru (bortsett fra at man virkelig innser hvor slitsomme fulle folk er til tider haha). Du vil kun ha ett «forklaringsproblem» i starten isåfall, etterhvert vet jo folk og forstår. Men kan faktisk skjønne at dette er vanskeligere valg for deg, pga bransjen din.. Men håper allikevel du velger det som føles best for deg selv! Uansett hva det måtte være..

      1. Jeg tok faktisk bare fire bilder ja, ettersom jeg ville la kameraet ligge og vi ikke hadde booket inn fotograf haha..

        og så flink du er!!! skikkelig imponerende å høre at du kuttet alkoholen på den måten.

    5. Det så ut som en veldig hyggelig og bra arrangert bokfest👌🏻
      Jeg har en venninne som har en regel hun følger svært konsekvent. Hun fester og drikker, men fra midnatt går hun alltid over til å kun innta vann/alkoholfritt.
      Alle er kjent med dette i vennekretsen, så ingen maser på henne om å drikke mer alkohol.

      Selv får hun det beste av det beste ut av kvelden🥳 … og slipper å våkne med fylleangst eller hodepine 🎈

    6. Siden du er sosial drikker og føler deg kanskje litt presset, må du tenke på hvem du omgis? Jeg drikker ikke og blir ikke presset av det i noe form av venner. Hvis du virkelig hater det så vil jeg anbefale å slutte, er virkelig verdt det:-) bra for helse, hud og kropp

      1. Jeg blir overhodet ikke presset av vennner til å drikke, og de fleste hadde sikkert ikke brydd seg om jeg var alkolholfri. Det sitter nok mest i mitt eget hode.

    7. Jeg synes også det er vanskelig å si nei til alkohol på fest. Det er så mye stigma rundt det. Vi har virkelig en elendig drikkekultur her i Norge, og jeg også drikker kun for det sosiale. Det smaker sjeldent godt og fører egentlig bare dårlig helse. Kan ikke du skrive et innlegg om drikkekulturen blant oss? Mange som ikke er bevisste desverre. Du kan gjøre det enklere for folk å tørre å si nei. Det er flere ulemper enn fordeler ved å drikke, synes jeg.

    8. Jeg sluttet å drikke for to år siden og føler meg veldig tilfreds med valget mitt. Jeg likte ikke smaken av øl, vin eller sprit så jeg drakk kun i sosiale sammenhenger der det var forventet. I begynnelsen var det gøy og behagelig å komme i en tilstand der du ikke tenker så mye og der bekymringene blir borte. Etterhvert som årene med festdrikking gikk begynte jeg å mislike den jeg ble når jeg fikk i meg alkohol. Jeg likte ikke følelsen av å bli full, eller den personen jeg ble. Bestemte meg derfor å slutte etter å ha kuttet ned i ett år. Var et vanskelig valg på grunn av det sosiale, og jeg har tatt min del av diskusjoner på fest der jeg må forsvare valget mitt. Tar litt bein i nesa å stå i det, men jeg har aldri angret. Det var et valg helt og holdent for min egen del. Forstår fremdeles ikke andres interesse og bekymring for at JEG ikke drikler et rusmiddel, det har jo ikke noe med deres liv å gjøre.
      Gjør det som føles riktig for deg, uansett hvilket valg det er.

    9. Du må ikke la macen stå på badekarskanten!!!! (Så det på insta) du kan dø hvis den faller ned i vannet. Bruk heller en krakk til å ha den et stykke unna vannet!

    10. Jeg personlig har aldri hatt problemer med å drikke for mye, og liker en liten bris. Men jeg begynte ikke å drikke før jeg var 18 og vil påstå at jeg har hatt ett ganske godt forhold til alkohol. Jeg kan ta meg en øl, eller en flaske vin. Men jeg kan også la være om jeg ikke har lyst. Tenker at det er viktig å være sikker i seg selv, i og med jeg festa mye som edru før jeg ble 18 så ble jeg sikkert godt rusta i mot «drikkepresset» som mange kan føle på. Og om folk ber om en forklaring sier jeg bare at jeg har ikke lyst på, så kan de gå videre med sitt. Evt skifte samtale tema om de er spesielt på😅 man kan uansett ha det mye morro som edru, uten å måtte tenke «what did I do last night» 👍🏼 Så om du føler du trenger en edruelig periode eller kanskje bli avholds så gjør du det. Men ikke gjør det fordi du mener det er all or nothing, det finnes en gyllen middelvei😅 og så vil jeg bare ønske deg en kjempe fin dag! Bokfesten var nok kjempe kos. 😍

      1. Hehe, jeg tror ikke det finnes en gyllen middelvei for alle! Jeg kan gjerne også bare drikke to eller tre glass, men det skal så utrolig lite til for at jeg kjenner det psykisk dagen derpå. Og siden det er motivasjonen for å slutte er det virkelig “all or nothing”, for til og med en øl kjennes i nervesystemet liksom..

    11. Haha, snedig at jeg leste dette nå.. Jeg ligger å vrir meg i uro og angst etter gårsdagen. Får nerver av ALT. Akkurat som at hodet leter etter noe å sette fingeren på også;» HA! Her var du teit, dette bør du ha angst av!»
      Blir like fortvilt hver gang. Føles ut som brystet skal sprenges.
      Likevel så vet jeg at jeg aldri gjør noe galt, men tror dette har med at jeg sliter med angst fra før. Så fucker alkohol opp hele nervesystemet. Tar noen dager så er jeg roligere igjen.. Men fattig trøst. Know how you feel ❤️ Klem

    12. Jeg er veldig glad i alkohol, vil ikke si jeg har fomo, men har vansker med å si nei, å jeg tar meg som regel 3 glass pluss 2 shots for mye, noot good.. å jeg får så fylleangst dagen derpå, selv om jeg husker alt og vet jeg ikke har gjort noe galt.. det er veldig slitsomt. Jeg prøver å minske alkohol inntaket, prøve å holde meg på et «brisent» nivå, det har hjulpet meg, å jeg tror det å ha det bra psykisk hjelper, så hvis man vet man ikke har det bra psykisk, heller droppe å drikke.

    13. Århh er helt lik. Hater å være brisen, hater å være full og hater dagen derpå. Ofte blir jeg så dårlig at jeg besvimer. Tankene er også et helvete i mange dager etterpå. Alikevell!!! Drikker jeg for å ikke være kjedelig og sier til meg selv «jeg drikker jo så sjeldent jeg kan ikke bare slutte».

      Herlig å høre noen andre også har samme tvilen og tankene

    14. Min motivasjon for å slutte (nesten i hvert fall) er hvor dårlig jeg blir dagen derpå. I fjor drakk jeg ordentlig en gang og det var 30 års dagen min. Jeg orker ikke at hele dagen etter blir kastet bort på kvalme og hodepine. Jeg tenker at har folk problemer med det så er det deres problem og ikke mitt 🙂

    15. Min motivasjon for å ikke drikke er faktisk at jeg har det mye morsommere edru, jeg er klår i tanker/samtaler, jeg blir ikke dårlig, jeg sier/gjør ikke noe dumt, og rett og slett bare har det mer morsomt. I fadderuka i høst var det en kveld vi skulle ut som jeg valgte å være edru på (var karaoke/allsang), og han ene fadderen sa faktisk at han var ekstremt overrasket over hvor “med” jeg var, siden jeg var helt edru. Men jeg er enig, jeg drikker bare fordi jeg ikke orker å bli oppfattet som “hun kjedelige” eller som en festbrems. Gjerne oppdater med nytt innlegg senere om du slutter og hvordan det går! Kanskje jo flere som kan ta seg en fest edru og normaliserer det, at man ikke trenger å forklare seg lengre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg