forlater hjemmet i julen

Reklame | annonselenker Nelly

La meg forklare dere hvordan det er å være med oss på tur. Vi flydde Widerøe, og jeg sitter som vanlig og krisemaksimerer hele flyturen men mest inni mitt eget hode, med små kommentarer her og der som “lurer på om vi egentlig lander i havet eller på bakken”. Pappa prøver å berolige meg, men har en litt sånn “det får gå som det går“-holdning til livet og døden, det har IKKE jeg. Jeg har forøvrig krisemaksimert helt siden vi kjørte hjemmefra, da jeg plutselig ble overbevist om at vi skulle kjøre på en elg, det har jeg aldri bekymret meg for før. Uansett! Turen ble humpete og jeg lovte meg selv å aldri klage på noe som helst igjen om vi kom frem i live – noe vi åpenbart gjorde – og jeg beholdt min nye, positive innstilling til livet i nøyaktig tre minutter. Altså, frem til pappa skulle ta bilde av meg. Han knipset åtti bilder hvor jeg enten ser ut som en 10-år gammel gutt, har håret til alle kanter, peker eller er ute av fokus og jeg lurte på hvordan det er mulig å ha gått fra å være en OK fotograf (i beste fall) til å bli en krisedårlig en.

Pappa må avbryte photoshooten fordi en kvittering havner på ville veier og blir tatt av vinden, og som den regnskapsføreren han er kan han IKKE la en kvittering slippe unna! Så, pappa løper i stiv kuling utenfor flyplassen for å få tak i den jævla kvitteringen, som viste seg å være en kiosk-kvittering på en bolle og nå har vi altså endelig kommet oss inn på flyplassen og venter på neste fly. Vel vel!

 Jakke: HER
Sko: HERde er på 30% rabatt og er mine favoritt vintersko!
Bukse: HER 

Jeg er uansett veldig heldig som reiser med faren min, og for at han orker å både ta bilder å føre regnskap for meg. Og for at han forlater hus og hjem rett før jul og bruker fritiden sin på å reise med meg som skal holde foredrag. Det stemmer! Jeg skal til et lite sted som heter Lurøy for å holde foredrag om det å slite med psyken samtidig som man står i det offentlige og skal være et forbilde. Jeg tror det blir veldig bra, jeg bare håper noen gidder å komme siden det er så tidlig på morgenen.. Om du tilfeldigvis skulle befinne deg i nærheten eller kjenner noen som gjør det, er det mer info om foredraget her.

Om noen tilfeldigvis skulle være keen på å booke meg til et foredrag er det bare å kontakte [email protected]!

Syvende far i huset! dont know why, men her minnet han meg om det. Jeg spurte tidligere hva han har tenkt å gjøre den dagen han mister håret, da mister han jo hele sin identitet. Det er tydeligvis ikke en fare sier han, for om man ikke har mistet håret når man blir 50 år gammel mister man det aldri. Håper det gjelder meg også men jeg har helt ærlig mistet en del hår allerede, haha.

Håper dere har det fint, og jeg setter veldig pris på at dere gidder å lese bloggen min hver dag og støtter meg igjennom så mye! Jeg har begynt å være aktiv i kommetarfeltet igjen, jeg hater å skrive “igjen” for det er strengt tatt noe jeg burde være hele tiden, men det er ikke alltid like enkelt å bli møtt med hat.. Det spiller ingen rolle hvor mye hat jeg får på instagram for der er det så mange netttroll som bare er idioter, men jeg har liksom mer respekt for dere her inne og det veier tyngre når jeg får høre noe dumt, for eksempel at jeg er dårlig på jobben min. Jeg fikk en kommentar i går som var sånn “når du først gidder er du jo best” og den ga meg mye motivasjon! Vet jo ikke om det er sant, men jeg håper det, haha. Tusen takk uansett <3 

27 kommentarer
    1. Har lest bloggen din siden jeg var 12(nå er jeg 22). Kommenterer aldri men veldig gøy å følge deg og du er den eneste bloggen jeg fortsatt leser. Har stor respekt for deg og at du gjør som du vil med livet og utseendet ditt uansett om folk kommenterer det eller ikke. Heier masse på deg❤️

    2. håper alt er toppers med deg å du er den beste å venlig og snill og favoritten min å en skikkelig kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en vidunderlig fin kveld fra meg å katten min sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️🐱🐩

    3. Du er heldig som har en så pliktoppfyllende far, som både stiller som fotograf, regnskapsfører og reisefølge! <3 Ønsker deg og alle dine en riktig god jul! 😉

    4. Hei Sophie! Jeg er en jente fra Harstad. Ble så lei meg på dine vegne av å lese det forrige innlegget ditt, syns det er trist at folk har fått deg til å føle det sånn:// Personlig har jeg kun fått inntrykk av at folk fra Harstad syns det er stas å ha en kjendis som plasserer oss på kartet. Gjennom hele høsten husker jeg folk pratet om de trodde og håpte du skulle vinne skal vi danse, selv de eldre. Hele familien stemte på deg. Ville bare at du skulle vite at vi er mange som er stolte av deg! Stå på! God jul❤️

    5. Hei Sophie! Vi gleder oss masse til du kommer, og syntes det er stas at du kommer til vår lille kommune. Kjør forsiktig, det er litt humpete veier! Hilsen Maja, Ingeborg og Astri

    6. Vet ikke om det er min kommentar for noen dager siden du sikter til eller om noen har sagt det samme som meg, men står uansett for den! Du er virkelig den beste bloggeren når du bare gidder, så det er det bare å håpe at du gidder haha.. Og mener fortsatt det jeg sa om fridager, fri i helger, ferier osv. altså. Mener ikke at du skal være på 24/7 hele året! Håper du legger mer tid i bloggen som du sier er din egen favorittplattform og heller mindre på tid andre plattformer. Sier ikke at du er dårlig eller bruker lite tid på bloggen nå altså, bare en generell kommentar! Og på instagram er det jo bare reklame for tiden uansett synes jeg haha.. Både på story og annenhver post nesten! Bare litt konstruktiv kritikk, skjønner at du må ha annonseinnlegg både her og der for å tjene penger, men prøv å finne en bedre balanse på det kanskje?

    7. Ååååå Lurøy! Familien min er derfra, vi har hytte i Stokkvågen med utsikt til De Syv Søstre, Dønna, Tomma, Lovund, Træna og Lurøy. Virkelig verdens vakreste sted. Hadde jeg tilfeldigvis vært på hytta hadde det vært så hyggelig å se deg, men jeg bor dessverre 12 timer unna.. masse lykke til! Håper og tror du blir tatt godt imot❤️

    8. Må bære sei det, såg når du landa på mo å du e rett å slett heilt fantastisk vakker. Veit du sleit med det før iforhold til bilda å virkeligheta men du må vær enda meir vakker når eg man såg deg i virkeligheta.
      Verk som ett fantastisk menneske både på innsia å utsia.

    9. Har lest bloggen din i syv år. Du er den eneste bloggen jeg aldri kommer til å slutte å lese. Du har en følger her, så lenge du ønsker å blogge ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg