foredrag og photoshoot

Reklame | egen kolleksjon

For en liten time siden landet jeg på flyplassen Harstad/Narvik, men ikke for å reise hjem denne gangen. Jeg kjenner det rykker i kroppen, at jeg bare vil leie en bil å kjøre hjem til mamma, slik blir det automatisk når jeg lander her og kan se fjelltoppene som allerede har fått snø på seg. Det betyr jo hjem. Pappa møtte jeg faktisk på Gardemoen i dag, han skulle på ferie men mamma er hjemme, derfor vil jeg litt ekstra til henne. Men nei, jeg har satt kursen mot Sortland, i morgen skal jeg holde foredrag på Seabad-konferansen. Jeg skal snakke om meg selv, miljø og klima med spesielt fokus på havet, og det skal være nærmere 500 personer i publikum. Dette er jo et emne hvor jeg ikke er ekspert, og heller ikke gjør alt (om noe?) riktig, men det er også et perspektiv de ønsker å ha på konferansen. Jeg skal snakke litt om hvilke utfordringer man møter som influencer / offentlig person når man ønsker å engasjere seg, hva bransjen kan bli bedre på, hva de som allerede er engasjerte kan bli bedre på, osv.

Sortland har jeg forresten et litt morsomt forhold til, jeg skulket skolen, skaffet meg fake legitimasjon og tok buss hit med min venninne Lisa da jeg var 17 år gammel – for å ta fillers i leppene. Jeg har ikke vært der så mange flere ganger, det er godt å komme tilbake med et litt annet fokus, haha.

Jeg dro hjemmefra allerede 07:20 i morges, jeg hadde photoshoot hele dagen på andre siden av byen. Dette har vi planlagt lenge og generelt sett har høsten min vært spikret siden ett år tilbake, derfor skjer det så mye spennende og alt på en gang. Enda en egen kolleksjon, mitt eget design står for tur! Det er noe helt annet enn Skappel og derfor kunne jeg gjøre de så tett opp mot hverandre, den ene slipper ikke den andre dårlig liksom. Jeg gleder meg til å dele mer med dere, slippet skjer i oktober. Hele kolleksjonen skriker Sophie Elise, samtidig som det er av høy kvalitet. Bukser som for eksempel ikke er for lange til oss som er lav, snitt som fremhever midjen, og en glamorøs look.

Det var en veldig spesiell følelse å se sitt eget navn her. 🙂

Jeg ville ikke være modell på alle bildene, det er viktig at folk får sett litt forskjellig. Valget falt på Ragnhild (@rmabeauty) som pleier å gjøre sminken min, også i dag. Hun er så nydelig og har fantastisk arbeidsmoral, slike folk anbefaler jeg gjerne videre igjen og igjen.

Bildene i dag ble så fine! Truls Qvale sto bak kamera, han har jeg jobbet med mange ganger før. (Elle-shooten, bokcover, nakenshooten osv). Han forstår min estetiske smak og jeg føler meg trygg når han tar bilder, og resultatet blir deretter.

Ragnhild har en «signaturlook» på meg, likt som at Dajana også har det. Dette er lRagnhild sin greie, og jeg elsker det.

Buksene mine er fra Norr.

Den søte hunden til Ragnhild!

Jeg hadde på meg en genser fra Skappel-kolleksjonen min. Dette er Fie, men i en ny farge som kommer inn denne uken! Det aller meste der er utsolgt, men du finner en oversikt over de tilgjengelige plaggene her, i tilfelle du har lyst til å strikke noen. Et strikkesett er den perfekte julegave til for eksempel en bestemor som liker å strikke, eller hva med en tante? Og så kan du overta genseren <3

Dette er forresten den enkleste genseren å strikke, det kan en nybegynner klare uten problem. Ullen stikker ikke i det hele tatt! Jeg er sensitiv for sånt og da klarer jeg ikke å konsentrere meg om noe.

Det er mye fint som skjer fremover – hard work pays off.

Akkurat nå sitter jeg i bilen på vei mot Sortland, som sagt. Jeg ser frem til å komme frem på hotellrommet, ta en ansiktsmaske (jeg har pakket med meg noen fra MayBeauty), og så skal jeg legge meg så fort jeg kan. Jeg har tidlig oppmøte i morgen, og så er det rett tilbake til Oslo.

Vi ses i morgen! 

38 kommentarer
    1. Skikkelig flotte å kule bilder synes jeg å viktig å interesant innlegg synes jeg miljø og klima er kjempe viktig å sette fokus på du gjør en super jobb synes jeg ønsker deg masse lykke til på Sortland ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus 🦋😃🐱♥️✌🏔⛰🗻

    2. Så gøy! 🤩 Hærregud som du står på å lanserer og alt mulig! All cred til deg altså! Som du sier: hard work pays off! Imponert!!! Stor klem gode, fine!❤️

    3. Ååå gleder meg til å se kolleksjonen din faktisk! Jeg pleier ikke bevist å kjøpe smykkene, klærne, sminken etc. fra bloggere/influencere/kjendiser, men jeg ser ikke bort ifra at jeg kommer til å koste på meg noe fra denne kolleksjonen. Ikke bare fordi jeg regner med at klærne blir fab, men nettopp fordi jeg er lav – og det er helt håpløst å finne bukser som passer haha! Så jeg gleder meg virkelig til å se hva du byr på denne gangen, og et STORT PLUSS at du lager bukser for oss som er litt lave <33

      1. Så koselig å høre!!! <3

        Og jeg kjenner meg så godt igjen, buksene er laget for å passe lave folk om du kjøper i XS, haha. Så man slipper å klippe / sy opp. Det er SÅ viktig! <3

    4. Du er så utrolig vakker Sophie!
      Gleder meg til å bestille bodyen når den blir sluppet. Love it!
      Følgt med på deg i mange år, og bare elsker at du imponerer med alt du lanserer og gjør. Det vises at det er godt gjennomtenkt og ligger hardt arbeid bak. I tillegg er jeg sikkerlig fascinert over den personen du har utviklet deg til, det er sykt inspirerende!
      Setningen du sa `du elsker ikke dyr om du spiser dem´ fikk meg til å reflektere sikkelig, og endte jo da opp med å bli vegetarianer selv. Har vært litt av og på i flere år, men det gidde meg ett sikkelig slag i fjeset og fikk meg til å åpne øynene.

    5. Så flott at du skal holde foredrag om miljø.
      Du er jo tross alt den beste på miljø i bloggverden!
      Kanskje du kan snakke litt om hvor miljøvennlig det er å produsere bøker av PAPIR? 😍 Og hvordan det å pendle fram og tilbake til Tromsø med fly ikke telles? Til sist kan du kanskje avslutte med hvor mye du gjør for miljøet ved å lage ditt eget klesmerke og produsere selvbruning? 😍😍😍 Stå på, beste miljøaktivisten 💕💕

      1. Kjære «Best» … så kan jo du fortelle litt om hvor godt du fikk det med deg selv av å skrive denne kommentaren din❤️❤️❤️ Kjente du en glede strømme gjennom kroppen når du prøver å få andre til å føle seg dårlig? ❤️❤️❤️ Kyss og klem! Ps. Digger at jeg ikke har venner som deg❤️❤️❤️

        1. Klesindustrien er en absolutt versting i miljø og klimasammenheng, det er helt på sin plass å nevne!!!

          1. Ellen, Best har jo helt rett! Dette er jo så inni granskauen selvmotsigende av SE. Skal på miljøkonferanse samtidig som nytt klesmerke lanseres…

      2. Best: Spar oss alle for den kommentaren der 😍😍😍😍 Hvor teit er det mulig å være mobberen 😍😍💕

      1. Kan du blokke IP-adressen til denne personen over?? ☝️ Blir så jævlig lei av disse gjentagende oppgulpene i kommentarfeltet…

        Og for å ikke bare være negativ:
        Loveu SE, det er så gøy å se hvordan du bare kommer deg opp og fram i livet ❤️ veldig inspirerende å følge med på deg som lever sitt liv fullt ut og er den du har lyst til å være. Jeg prøver selv å være litt mer “true” til meg selv, og det føles godt:) stå på 💫

    6. Elsker å lese bloggen din, elsker deg! Stå på💞 du er så rå, du er mitt forbilde. Du er flink med alt du driver med, du er flink til å skrive, snakke og stå for dine meninger💋
      Xoxo

    7. Lykke til på foredrag, har hørt deg en gang før og du er dødsgod på det!! men jeg har et veldig teit spørsmål her. Jeg har vært fast leser av bloggen din siden slutten av 2011, og har i tillegg veldig god hukommelse på rare ting.. men i Elsk meg (som jeg helt ærlig elsker, både fordi innholdet er så viktig og gjenkjennbart, mørkt og sårt, og fordi jeg liker skrivemåten, at det ofte er tankespinn skrevet ned, når det er litt ustrukturert blir det ekte og reflekterer tankekaos på en bra måte. jeg elsker å lese og diskutere bøker men har ikke noen venner som liker det så stemmer for bokklubb OKEY TIL POENGET NÅ parentes slutt), sååå skriver du om 17. mai. Også husker jeg fra bloggen at du var hos familie først, også var du hos Stian og Jamina med flere, også etter det «dro du til en venn og slappet av». Og i boken er det jo at du blir hos familien din lenge og drar rett til han derfra (og da dropper bursdagen til Fetisha). Og egentlig er jeg bare nysgjerrig på hvorfor historien ble sånn, var det pga. dramaturgien? Eller for å få frem tydelig at du valgte han direkte over Fetisha? Jeg vet at ikke alt må være helt akkurat som i boka og sånn altså, ble bare så nysgjerrig fordi så mye stemte så det er sikkert et bevisst valg og det er interresant, haha. God tur tilbake til Oslo!

      1. Hei! For et interessant spørsmål <3

        Det stemmer at jeg var hos familien min først, og så dro til Stian og Jamila og det var DER alt kaoset egentlig skjedde. Men fordi jeg ikke ville dra inn Stian etc i boken, og fordi det ble litt kaotisk, ble de to stedene slått sammen til en. Og så dro jeg å "slappet av med en venn", som det står om i boka, hehe 🙂 Men veldig gøy at du spør, ingen har spurt om det før!

    8. Hørte nettopp på podcasten og det traff meg skikkelig når dere begynte å snakke om ungdomsskolen. Jeg mobbet ingen andre men stoppet heller ikke mobbingen som foregikk. (Noe som nesten blir det samme som mobbing da). Jeg turte liksom ikke, for naturligvis vil man ikke bli dratt ned sammen med hun som ble mobbet (helt forferdelig å si). Under vg2 fikk jeg en tlf fra en venn som sa hun som hadde blitt mobbet var borte nå…Mobbing fører til så mye mer og preger hele livet fremover, så at det ikke blir stoppet med engang er helt utrolig. Senere har jeg møtt på mobberen til hun som gikk bort én gang, men jeg så på hele han at det ikke hadde gjort noe forskjell å si noe til han nå. Han vil alltid være alfaen, mobberen, han som kommer sarkastiske og ironiske kommentarer og tror han er bedre enn alle. Men skulle ønske jeg kunne si noe til han.

    9. Hei hører på podcasten din! Liker den veldig godt:)
      Tenkte å nevne det med adresse, adressen din står vell lett tilgjenglig på gule sider som Sophie Elise AS, det er hvertfall en helt vanlig boligadresse.

    10. Hvilken str har du i den blå her? Bestilte den akkurat, så vil bare vite om den passe😊😊 Kjempefin genser og farge!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg