føler meg fin

Reklame | annonselenke

Du vet de vennene som klarer å få deg til å se høy ut på bilder? De vennene er verdt å ta vare på. Jeg og Charlotte spiste lunsj på Kumi her om dagen, og hun er virkelig en av de flinkeste og mest inspirerende vennene jeg har når det kommer til bilder. Hun har øye for sånt!

Det er så mange som har spurt meg om genseren på bildet over, og du finner den HER. Buksene er mine favoritter som jeg bruker cirka annenhver dag, om ikke mer. Det er en annen ting ved å være lav, om du først finner et par bukser som sitter som de skal – så holder du fast ved dem. Kommer fra Gina Tricot!

Kumi er nok ett av de mest insta-vennlige stedene i Oslo. Om du vil spise der bør du enten reservere på forhånd eller være forberedt på å vente litt, jeg har vært der flere ganger å ikke fått bord. Lokalet er lite, men til gjengjeld veldig koselig. Her kan du både spise frisk, vegetarisk mat men også ta en drink eller to. Eller ti. Jeg anbefaler å spise de veganske pannekakene, det var det beste vi smakte!

Her kommer en liste over andre steder som serverer digg lunsj / brunsj i samme kategori, altså vegetarisk og fint på bilder, haha: 
💞 Miss Sophie
💞BA3
💞 Theatercafeen
💞 Sudøst (ute på sommeren – ikke sånn her type mat, men veldig fint område).
💞 Gunnars Generasjonsbar
💞 Oslo Raw
💞 The Juicery (den på Eger er best å sitte på).

Vi ble sittende i et par timer og samtalen gikk alltid tilbake til hva som inspirerer oss. Charlotte er veldig avhengig av å reise for å lade batteriene og jeg begynner å kjenne litt på det jeg også. Nå har jeg ikke vært på ferie siden Bali, som er nøyaktig ett år siden. MEN, det gjør på den andre siden at jeg setter ekstra stor pris på alt som skjer her hjemme, bare solen skinner er jeg evig takknemlig for det er ikke noe jeg opplever like ofte. Om man opplever mindre luksus setter man mer pris på hverdagen, og det er jo mest hverdag i livet. Hva inspirerer meg mest for tiden? Å gå på tur uten å høre på musikk. Å lese en bok hvor forfatteren har godt språk. Og om jeg har en dag hvor jeg føler meg skikkelig pen og digg, så blir jeg også inspirert.

På snakk om å føle seg pen! På søndag var jeg på photoshoot, og jeg følte meg seriøst nydelig. Ikke bare var det dyktige Truls Qvale bak kamera som alltid får meg til å skinne (han som tok bokcoveret mitt og nakenshooten som dere har sett i serien), men Tomas Erdis hadde sminket meg og han får virkelig frem min naturlige skjønnhet. Å kunne se seg selv i speilet å tenke “jeg visste ikke at jeg var så fin” er en fantastisk følelse. Han får frem det som er meg, og ikke en tilgjort versjon av det. Han fortjener all skryt han kan få.

Her er han, mannen, myten, legenden haha. Tomas Erdis! En dag skal jeg ha en makeupartist som sminker meg hver eneste dag. Da hadde livet seriøst blitt et par hakk bedre.

Wow.. Sophie Elise med.. EN ANSIKTSMASKE? Det må bare være kødd.

Som dere allerede vet er jeg besatt av ansiktsmasker og kunne sikkert ha forsket på det bare for gøy. Jeg vet ikke hva det er, men jeg synes oppriktig det er kjempegøy å teste nye ting på akkurat det området. Denne jeg har på meg her er fra The Body Shop og en favoritt som jeg har brukt flere ganger. Du kan kjenne at den funker, huden prikker og det er som å få en proff maske på et spa. Kasper har reist til Tromsø i dag, han pendler jo litt frem og tilbake. Da benytter jeg sjansen til å gjøre.. akkurat det samme som jeg alltid gjør når han er hjemme, haha. Men med litt roligere tempo fordi jeg ikke prøver å rekke kvalitetstid mellom oss.

Lysestaker fra Bohus. 

Mandager betyr fra nå av en ny episode med Kardashians! Jeg elsker denne sesongen, jeg. Det er så fint å se hvordan Kim og Kanye sitt forhold er, jeg synes han er så rå. Han er virkelig en karakter og om man prøver å forstå tingene han sier istedenfor å bare dømme er det mye smart der. Han er kanskje litt i overkant drøy, og jeg liker ikke når folk er seg selv på bekostning av andre (det vil si får andre til å føle seg dritt eller utenfor kun fordi man er så opptatt av å ha sterk personlighet) men på en eller annen måte balanserer han det fint.

Vet dere hva annet som balanserer fint? Macen min der på kanten av badekaret. Mange har uttrykt sin bekymring i kommentarfeltet, men jeg kan forsikre dere om at alt går bra.

Nå skal jeg gjøre ferdig et par greier i mailen, så snakkes vi veldig snart! Husk forresten at en ny episode podcast er ute i morgen, jeg synes episoden ble veldig fin <3 

37 kommentarer
    1. For å svare på overskriften din “føler meg fin”

      Du er fin Sophie, både av utseende og som person❤️

      Måtte bare si det🤭 Ha en fortsatt fin mandag 😊

      1. Jeg er ganske sikker på at det er Himalayan Charcoal purifying Glow mask fra body shop. Vært avhengig av den selv siden jeg kjøpte den første gang i november.

    2. Skikkelig stilige bilder å skikkelig koselig å hyggelig innlegg synes jeg håper alt er bra med deg og du er favoritten min og beste synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god kveld fra meg å puse kompis sophie Elise hilsen Kristian Magnus ♥️🐱🌌😃

      1. Hei Kristian Magnus
        Så flink du er til å alltid skrive positive og oppmuntrende kommentarer til Sophie Elise 🙂 Synes du fortjener litt skryt, for det er alltid så mye positivt å lese i dine kommentarer 🙂 Jeg skriver aldri kommentarer, men leser alltid kommentarfeltet og har i lang tid lagt merke til deg 🙂
        Kos deg med din pusekompis 🙂 Jeg skulle ønske det fantes mange flere som deg; som løfter opp isteden for å forsøke å bryte ned andre mennesker 🙂

        1. Jeg er helt enig med deg! Kristan Magnus er et lysglimt på alle mine sosiale medier <3 Har vært så heldig å møte han tilfeldig i virkeligheten og han er blid som en sol der også!

    3. Hei, Sophie! For noen dager siden fikk jeg endelig kjøpt den nyeste boken din og vil gi deg skryt for hvor flink du er til å beskrive tanker og følelser! Elsker begge dine bøker. Nå skal jeg begynne å følge med bloggingen din også (har ikke fulgt med på noen blogger, men har funnet ut nå at det er koselig å koble litt ut og lese når man er tvlei (tvslave), haha!) Du er tøff, sender deg klemmer fra bittelille Kristiansund!

    4. Du er nydelig. Et ekte menneske som viser engasjement og sårbarhet. Ta vare på deg selv søte du❤️

    5. Ikke bruk mobil el pc som er tilkoblet lader, nær dusjen el badekaret. Mange dødsulykker forårsaket av det.

    6. Du er nydelig Sophie!
      Og jeg kunne godt tenke meg å spise lunsj på ett av disse stedene du nevner over her. Jeg må bare finne noen å spise med først som synes det er greit å teste ut vegetarisk, da min samboer er no go på akkurat det punktet. Jeg elsker mat og elsker å teste ut nye ting og ikke minst nye steder.

    7. Men jeg håper du finner et annet sted til Mac’en din, som andre sier ikke strøm inærheten av vann. Hadde hvert bedre å hatt laptopen på et lite bord feks, litt lengre unna vannet 😊

      og gleder meg til å se photoshoot din!Vet den vil være amazing💗🙌

    8. Jeg glemte å si at brunfargen din er utrolig gyllen og vakker nå! Hvilken selvbruningskrem / spray bruker du? Jeg har lenge hvert glad i Loreal sublime men den er nesten umulig å få tak i lengere..så hadde hvert gøy å funnet en ny knallgod selvbruningskrem/spray. Det er jo så digg å se brun og fresh ut, spesielt nå som vi går mot vår og varmere tider💗

      1. Hei og takk skal du ha <3 du faktisk så prøver jeg å utvikle min egen og er i full gang med testing! Håper det blir noe av, jeg tror jeg har funnet den perfekte <3

        1. Kommer du ut med eget selvbruningsmerke? Gratulerer så mye Sophie Elise!

          Fy søern så kult!!! Gleder meg utrolig masse til å prøve den!!!Vet jo at du har masse peiling på skjønnhet, så er sikker på at selvbruningen din blir amazing!🙌💗 Vi trenger et skikkelig godt kvalitetsprodukt på markedet nå som gjør huden fin gyllenbrun og itilegg lukter godt! Vet det er mange av oss som hadde blitt utrolig glad og takknemlig for det, fordi å føle seg brun og fin gjør utrolig mye positivt for selvfølelsen💗

    9. Hei Sophie! Har du sett den nye dokumentarserien «our planet»?:) Tenkte å spørre deg om du kunne bruke plattformen din til å oppfordre folk til å se den! Synes det er flott at serien fokuserer så mye på klimaendringer og hva som må gjøres for å snu det. Skulle ønske politikerne tok mye større grep, og er så irriterende å sitte og vite at politikere kan gjøre sp sinnsykt mye mer, men ikke tørr fordi de er redde for å miste makta. Jeg mener at alt klimapolitisk burde vært uavhengig av hvem som styrte, altså at det ikke går på hva hvert enkelt parti mener vi bør gjøre.

    10. Ikke vært på ferie siden bali? Hva behager? Hva med malaga, cruise, london og mallorca bare i perioden mars-juli i fjor?

    11. Du har vært så sykt on fleek i sminke, klær og hår i det siste!! Elsker dette! Blir så inspirert!!

    12. Hei Sophie! så en videoblogg der du sa du hadde mageproblemer og ikke fant ut hva du reagerte på. Kanskje du har det samme som meg? Fant ut for et år siden at jeg har ibs, og må derfor spise mat med lav fodmap. Mye vegetar/vegansk mat har høy fodmap, for eksempel linser, bønner og andre belgvekster og er hardt for magen. Derfor fikk jeg problemer da jeg ble vegetarianer, men har nå reintrodusert fisk slik at jeg får mer valgmuligheter. Last ned appen “fodmap” der kan du under guide enkelt sjekke hvilke matvarer du ikke bør spise for mye av! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg