fire anbefalinger fra det siste døgnet

En liten liste over det som har inspirert meg det siste døgnet som jeg vet dere ville likt også 💖 

(ja, jeg har solbrille-skille haha) 

Skappel Strikk ✨ Jeg og bestemoren min fikk et helt nytt bånd da jeg begynte å strikke, et bånd jeg ikke ante at jeg savnet eller hadde så stort behov for. Vi har enda ikke strikket sammen men å snakke om det over telefonen å dele erfaringer er likevel fint. Det var Dorthe som inspirerte meg til å begynne å strikke da jeg så hvor mye det roet henne ned under dansingen, og denne genseren fikk jeg av henne for snart tre år siden – det var også det eneste plagget jeg ikke solgte eller ga bort da jeg flyttet til rekkehuset. Om noe hadde skjedd med denne genseren ville jeg faktisk ha begynt å gråte 🤷‍♀️

Det har gjort så mye for psyken min å plukke opp strikkepinnene. Som dere vet skjelver hendene mine mye, men det er likevel ikke noe problem å få til, jeg måtte bare lære meg å ikke stramme grepet. Tiden hvor jeg vanligvis ville ha scrollet på telefonen er byttet ut med garn. Please ikke tenk at “nei, det er for vanskelig for meg”, bare prøv! Jeg vet at Skappel legger ut videoer på sin nettside hvor man får en tutorial. Jeg ville sjekket det ut! Eller om du er så heldig å enda ha besteforeldrene dine i livet, lær deg av dem. Strikker noen av dere? 😍Jeg vurderer seriøst å sette sammen et event for følgerne mine hvor alle lærer å strikke og så har vi et vors, haha. Ikke døm meg for å være en gammel tante, det er en amazing hoppy som både er bra for hodet, bra for miljøet og ikke minst du får fine plagg ut av det som varer en livsstil (så lenge du vet hvilke grader du skal vaske på).

L to R: Viggo Mortensen and Mahershala Ali

I går så jeg en filmen The Green Book. Jeg ville egentlig ikke se den fordi jeg trodde den var kjedelig, til tross for at den har 8,3 på IMDB, den har vunnet tre Oscar at jeg var forelsket i hovedpersonen Viggo Mortensen da jeg var barn (helt sykt å si men jeg var typ småforelsket i alle som lignet på PAPPA da jeg var veldig ung, haha. Ikke i pappa så klart, men alle høye menn med langt hår, lol. Er det normalt? 😬). Uansett, etter mye scrolling fant jeg ikke noe bedre å se på, og da ble det denne. Som jeg ELSKET! 💖 Den er betegnet som en komedie, og selv om den var morsom i små øyeblikk var den så.. ekte og trist. Jeg har sett mange filmer som handler om rasisme men denne her var noe helt for seg selv, jeg har levd i en boble hvor rasisme ikke eksisterer og jeg har heller aldri helt forstått det når Fetisha snakker om det. Dette var første gang jeg virkelig følte det i hele kroppen uten at det handlet om slaveri eller apartheid. Filmen er satt til 1960-tallet, en hverdags-rasist (Viggo Mortensen) blir ansatt som sjåfør for en svart musiker og må tilbringe to måneder på veien med han. Jeg både gråt og lo. SE DEN!

Vi kjøpte den på iTunes ettersom den ikke er tilgjengelig for leie enda, og det kostet 160 kr. Men om du ikke vil bruke penger på en film så noter deg navnet og vent til den er tilgjengelig for leie.. Jeg lover, du vil ikke angre 🙏🏽 Jeg så forresten at den går på kino i Oslo nå! 

Berit Nordstrand. Vi er begge programledere på TV2 så jeg har hatt æren av å møte denne inspirerende damen et par ganger, det ender alltid med at jeg henger på henne som en klegg. Hun synes sikkert jeg er veldig irriterende. Å ha startet sitt eget merke innen matvarer og livsstil står det enormt stor respekt av, det er en vanskelig bransje å konkurrere i ettersom det finnes så mange etablerte merker og mye er styrt av vaner. Berit har interessante teorier, men det beste er at produktene faktisk leverer. Dette smøret er det beste som finnes, og i tillegg er det vegansk.

Jeg leste en plass at en svensk influencer reiser til Norge kun for å få tak i dette smøret ettersom det er så bra. Det forstår jeg godt. Om du ikke har prøvd det enda forstår jeg ikke hva du venter på! Sjekk gjerne ut de andre produktene hennes også, som blant annet er havremelk og frokostblandinger. 👌🏽

Aly & Aj. De hadde en stor hit for noen år siden, “potential breakup song”. I min gjeng er den obligatorisk på fester og jeg har den enda i spillelistene mine. Men, nå har de sluppet ny musikk som er helt fantastisk. Sjekk det ut på Spotify! Mn favoritt er Church.

I morgen var jeg alltid en løve – lydbok. Denne boken har jeg lest tidligere, men å høre den på lydbok var en litt annen opplevelse. Det er forfatteren selv som leser, og du får et dypdykk inn i hverdagen som schizofren. Jeg håper alle pårørende hører denne boken, og ikke minst de som jobber i helsevesenet.

Camilla Phil sine produkter. Hurra for influencere som heier på hverandre! Det er alt for mye jantelov og skulende blikk i denne bransjen. Nå sporer jeg av, men noen som alltid er flinke til å heie hverandre frem er Camilla, Caroline Berg Eriksen, StinaBlogg og Kristine Ullebø. De jentene der har jeg fått flere fine meldinger av og jeg gjør det samme tilbake, så klart. Det varmer så mye. MEN! Nå til poenget. Produktene til Camille er virkelig gode – hun har knekt en kode hvor både designet er fint, det er ikke svindyrt og du får god kvalitet, jeg kjøper produktene igjen og igjen. Her er to av mine favoritter, fuktmasken og håndkremen.

Jeg har enda ikke testet hårproduktene, har noen av dere? 🌸 Jeg trenger en ny lillasjampo, håret mitt begynner å farge av.. Jeg hadde bare mini colour sist, og det varer jo ikke for evig! Føler håret mitt har en ganske blass farge nå.. Extensionene er perfekte, da.

42 kommentarer
    1. Strikking er jo superpopulært, og jeg kjenner flere som strikker, enn som ikke strikker. Er 26 år gammel. Virker som om strikking hoppet over en generasjon. Nesten ingen av foreldrene til vennene mine strikker, mens både venner og studiekamerater gjør det. Fin aktivitet å gjøre med venner og besteforeldre 🙂

    2. Det er helt normalt å være forelsket i far/de som ligner på far som barn. Les om elektrakompleks så vil du forstå 🙂

    3. Anbefaler deg filmen After Earth med Will Smith, så nettopp at de sendte den på TV. Får deg til å tenke

    4. Ser at mange etterlyser mer kommunikasjon i kommentarfeltet (ikke bare meg om du ser gjennom kommentarfeltet på så og si alle innleggene dine i det siste), hvorfor ignorerer du oss bare? Kjedelig å lese en blogg hvor det er null kommunikasjon, blir så utrolig lite personlig på den måten.. Spesielt når bloggen i seg selv er så mye reklame og lite personlig den siste tiden.

      1. Kristina: Nok nå. Hun har garantert lest hver bidige kommentar du legger ut om det samme under hvert innlegg. Hun svarer når hun vil. Slapp av, ok?

          1. Blæh: Nå har det seg slik st jeg leser innleggene til SE, og blar nedover kommentarfeltet. Og da ser jeg de samme kommentarene om og om igjen. Who’s Stalking Who 🤷‍♀️

      2. Dorthe strikking er jo supert for nybegynnere. Det er så enkelt at du vil merke det blir kjedelig etterhvert. Mønstrene er og litt store, av egen erfaring har jeg gjort designet mindre for å ikke drukne i genseren. Så bra du liker å strikke, som du sier det hjelper på mye. Jeg har ADHD og da hjelper strikking på konsentrasjonen. Lykke til.

    5. Strikking er kjempegøy! 🙂 Men som flere før meg sier så er det trist å komme innom bloggen for tiden. Du fremstår overlegen. Ikke leser og svarer du private meldinger på face heller. Jeg syns det var hyggelig å møte deg i Kristiansand, men måten du opptrer nå så er det ikke verd tiden min å følge deg lengre. Trist igrunn fordi du virka så jordnær og omgjengelig da vi snakka sammen… Lykke til videre! 🙂

          1. Skjønner ikke at du gidder å hekte deg opp i andres kritikk. Hvorfor? Det er ikke ulovlig å komme med kritikk. Ser ikke at kristina gjør annet enn å spørre etter litt aktivitet i kommentarfeltet. Var du aktiv i går? Der finner du mye dritt hvis det er det du liker.
            Gå tilbake og sett deg ned og svar på de kommentarene. Jeg er aldeles meg ikke på den siden, men ser at tom oss som liker SE kommer med personangrep og er ikke bedre.

          2. Denne kommentaren var ikke fra samme Kristina, altså meg, som du sikkert hadde håpet på og slutte å se..

    6. Strikking er fantastisk. Kjæresten min døde for noen måneder siden, og jeg har startet å strikke nå i ettertid, og det har faktisk vært godt. Jeg har veldig lite energi, men orker ikke å sitte og se inn i veggen hele dagen, så strikking har vært veldig fint nå når jeg bruker mye tid hjemme. En liten form for avkobling, rett og slett.

    7. Elsker å strikke og strikker HELE tiden 😀 bare vent til du blir gravid, det ER så mye fint til de bitte små og det har skjedd enormt mye innen både fargealternativer og design bare de siste par årene! Sjekk ut feks petiteknit.com eller hipknitshop.no de har fantastisk mye fint til både dame, herre og barn/baby! Evt sjekk hashtaggene på insta 😉

    8. Tips, få til et samarbeid med wwf. Der leserne dine kan bli fadder for hvaler, seler og andre dyr som setter seg fast i plastik, og spiser det. Hvert minutt ender minst 15 tonn med ny plast i havet. Den øker for hvert år og om dette fortsetter anslås det at 60 tonn vil havne i havet hvert minutt i 2050. Plasten kan da ha overskredet vekten av fisk.
      Kutt ut nelly og andre miljøfiendtlige avtaler og få med de som virkelig vil hjelpe kloden vår. Håper du leser dette og ikke bare driter i alt vi skriver og foreslår. Gjør noe positivt for miljø og lesere. Slik du holder på nå er ikke bra, og det vet du.

    9. Svevende skikkelig kule å stilig bilder synes jeg kulings å koselig innlegg synes jeg å håper alt er toppers med deg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god dag sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃🦋🌌🐱♥️✌

    10. Fanola No Yellow er den beeeste lillasjampoen! Har brukt Fudge i all tid og tenkt at det er det eneste som funker, men så prøvde jeg tilfeldigvis Fanola sin og siden har jeg ikke rørt Fudge og kommer nok aldri til å gjøre det igjen. Håret føles mykt og deilig etter bruk, fargen blir mye jevnere og du slipper å ha masse forskjellige nyanser av blått, lilla, grått og Gud vet hva i håret ditt. Anbefales!

    11. Hei vakre Sophie. så bra du strikker, det er avslappende og godt for psyken. Jeg elsker å strikke. nå går det mest i ullsokker, jeg strikker det hele året nå. Jeg måtte lære meg å strikke ullsokker siden ingen i familien gjør det.

    12. Jeg har prøvd Camilla Pihl sin shampo and balsam lilla serie for å forebygge mot gulskjær, men følte ikke at den funket noe særlig, de kalde tonene fra frisøren gikk sakte men sikkert ut uten at produktene gjorde noe særlig. Digger alt den dama gjør, men akkurat den serien funket ikke for meg, så ut som håret var fett rett etter dusjing, som at det aldri ble ordentlig rent liksom.

    13. Så på mystorien din på insta, du bør roe ned botoxbruken for du har 0 Mimmik i fjeset og du kommer til å se helt forferdelig ut etterhvert. Du er ung! Hvorfor bruker du Botox!!!??

      1. Rart det er lov å ta så mye botox at du bare klarer å smile vannrett. Steinglis kalles det😬. Du har vel oppnådd det du vil med ansiktet ditt, men det er skremmende at du ikke ser det selv. Unge fine jente, du må stoppe fordi dette er sykelig, du ser ikke bra ut nå. Det er ikke fint å se ut som en plastikk dukke.

    14. Om dette er det eneste plagget du tok med deg til rekkehuset vil det altså bety at du har handlet et helt walk in closet på bare noen måneder. Miljøvennlig.

      1. Wow, lenge leve nelly. Fy a meg for en forurenser du er. Det værste er at du ikke tar til deg hverken råd eller tips om nye måter å fronte miljøet på. Det var noen voldsomme joggesko, plastsko du virkelig trengte fra nelly. Tror du er helt avhengig og du har bevist atter en gang at du er så materialistisk at du driter i miljøet. Du burde heller bare fortsette på denne måten, da ser vi ordentlig hvem du er. Og det er ikke den du har prøvd å være i mange år. Bare gi etter og vær ærlig med deg selv. Du er ingen miljøforkjemper

    15. Like før du skal lansere et eller annet strikkeprosjekt på Skappel, så bare måå du få nevnt hvor mye du elsker strikking og hvor mye det har forandret livet ditt. Du undervurderer virkelig leserne dine om du tror at folk ikke ser rett gjennom denne strategien din. På tide å ta et oppgjør med hvordan type forhold du vil ha til leserne dine og om det er på tide å gå videre fra blogg, kanskje. Vil tørre å påstå at bloggen svekker merkevaren din for tiden – på tide med litt endringer, tror jeg.

    16. Produktene til oribe er utrolig gode! Spesielt om du er ute etter en god lilla sjampo som klarner blond fargen uten å gjøre håret matt, lilla eller grått som blant annet fudge sin. 🙂

    17. Elsker fuktighetskremene til Camilla Pihl! Får en kjempefin glød med shimmeret og bruker den med farge når jeg drar ut. Den har jeg fått mange komplimenter for!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg